Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Προσπάθειες να βρεθεί η χρυσή τομή για τα αρχαία στου ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ



Η ανάδειξη της ιστορικής ταυτότητας και της παράδοσης της Θεσσαλονίκης είναι διαχρονική αξία τόνισε ο πρύτανης του ΑΠΘ

Την άποψη ότι υπάρχει «μέση οδός» στο ζήτημα της «Μέσης Οδού», της βυζαντινής λεωφόρου της Θεσσαλονίκης που ήρθε στο φως στη διάρκεια των ανασκαφικών εργασιών στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, εξέφρασε ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Γιάννης Μυλόπουλος.

Κατά την ομιλία του στην σημερινή έναρξη της ετήσιας Αρχαιολογικής Συνάντησης για τις ανασκαφές στη Μακεδονία και τη Θράκη, ο κ. Μυλόπουλος επισήμανε ότι κάθε αναπτυξιακό πρόβλημα που προκύπτει, προϋποθέτει ανάλυση και μετά αξιολόγηση με βάση το συσχετισμό κόστους – οφέλους. Αυτό ακριβώς ανέλαβε να κάνει η ομάδα εργασίας του ΑΠΘ στην περίπτωση των αρχαιολογικών ευρημάτων του σταθμού Βενιζέλου.

«Η επιλογή του Πανεπιστημίου να βρει εναλλακτικά σενάρια για τη διάσωση των μοναδικής αξίας αρχαιοτήτων βασίζεται στην σημασία που έχει η ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού. Η ανάδειξη της ιστορικής ταυτότητας και της παράδοσης της Θεσσαλονίκης είναι διαχρονική αξία, ενώ γενικότερα ο πολιτισμός είναι προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην ετήσια Αρχαιολογική Συνάντηση, τόνισε πως το γεγονός ότι πραγματοποιείται εδώ και 26 χρόνια και η διοργάνωσή του συνοδεύεται από την έκδοση τόμου των πρακτικών του, αντικρούει την άποψη ότι οι ανθρωπιστικές σπουδές χαρακτηρίζονται από εσωστρέφεια. «Η στήριξη των ανθρωπιστικών σπουδών, που αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα του Πανεπιστημίου μας, είναι αυτονόητη. Άλλωστε, μπορεί να μην έχουν «απόδοση» με τη στενή οικονομική έννοια, ωστόσο έχουν ανυπολόγιστο όφελος για την κοινωνία», τόνισε.

(Ξανά) Δημοπρατούνται οι μελέτες για την Γραμμή 4



Μετά από μακρά αναμονή στις εξελίξεις των έργων του Μετρό της Αθήνας φαίνεται ότι κάτι προχωρά και κινείται. Πλέον το βάρος στην Αθήνα πέφτει στην Νέα Γραμμή 4 που μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων φαίνεται ότι ωριμάζει η ιδέα της τμηματικής υλοποίησης της. Η Αττικό δημοπράτησε τις μελέτες για την γραμμή 4 με τίτλο “ΓΕΩΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ–ΒΥΡΩΝΑΣ-ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ» ΚΑΙ «ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ» ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ”.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση γεωλογικών και γεωτεχνικών ερευνών και μελετών για τις ανάγκες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα για τα παρακάτω :

(α) Τμήμα: Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Ηλιούπολη:
Θα εκτελεσθούν α) γεωλογικές έρευνες και γεωλογική μελέτη και β) γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.

(β) Τμήμα της Γραμμής 4 'Aλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός:
Στο τμήμα αυτό έχουν ήδη εκτελεστεί γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες. Σε διάφορες θέσεις του τμήματος αυτού θα απαιτηθεί συμπλήρωση των γεωλογικών και γεωτεχνικών στοιχείων. Θα γίνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους.

(γ) Συνδετήρια Σήραγγα του τμήματος «'Aλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 με την υφιστάμενη συνδετήρια σήραγγα των γραμμών 2 και 3 :
Θα εκτελεσθούν α) γεωλογικές έρευνες και γεωλογική μελέτη και β) γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.

(δ) Διάφορες Θέσεις:
Θα γίνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους, σε διάφορες θέσεις, όπου απαιτηθεί για τις ανάγκες της Γραμμής 4.

Η σύμβαση καλύπτεται από τη συμφωνία για τις δημόσιες συμβάσεις, δεν κατανέμεται σε τμήματα και δεν θα ληφθούν υπόψη εναλλακτικές προσφορές.
Προεκτιμώμενη Αμοιβή: Συνολική: 2.760.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ)
Διάρκεια της Σύμβασης ή Προθεσμία εκτέλεσης: 35 μήνες από την υπογραφή της συμφωνίας πλαίσιο



Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4
Ο βασικός κορμός της Γραμμής 4 πρόκειται να δημοπρατηθεί σε διαφορετικά στάδια καθώς στο σύνολο της διαθέτει 30 σταθμούς και για την ολοκλήρωση της απαιτούνται αρκετά δις ευρώ που κάνουν την κατασκευή της υπόθεση αρκετών ετών.

Σύμφωνα με τις κατά καιρούς δηλώσεις από την Αττικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών το πρώτο τμήμα που θα κατασκευαστεί θα είναι το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ που θα διαθέτει 9 σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του είναι περίπου 1 δις ευρώ και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2014. Τα υπόλοιπα τμήματα είναι τα παρακάτω:



ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ

Είναι τι δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμης 4 καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ
Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με την Γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό ΠΕΡΙΣΣΟΣ δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες. Είναι μία επέκταση σχετικά εύκολη που πιθανόν να την δούμε στην Γ` φάση των επεκτάσεων της Γραμμής 4.

ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
Και αυτή η επέκταση θα είναι μάλλον στην Γ` φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.



πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγένθυση

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Αυτή η επέκταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ξεχωριστό παρακλάδι της Γραμμής 4 και θα μπορούσε μελλοντικά να φτάσει ακόμα πιο νότια. Είναι ένας κλάδος υπόγειας γραμμής που ξεκινώντας από τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (που γίνεται μεγάλος κόμβος αφού από εκεί θα περνούν 3 διαφορετικές γραμμές Μετρό, η Γραμμή3 -Γραμμή 4-Γραμμή 4Α) θα εξυπηρετεί τα ανατολικά προάστια σε Βύρωνα, Καισαριανή για να καταλήξει στην Αγία Μαρίνα Ηλιούπολης.



Το επόμενο τμήμα πιθανόν να είναι το ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ενώ θα ακολουθήσει η επέκταση μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι και κατόπιν οι δύο καταλήξεις προς Περισσό και Εθνική Οδό. Η ολοκλήρωση της γραμμής στην καλύτερη περίπτωση τοποθετείται στο 2025 χωρίς τις γνωστές Ελληνικές καθυστερήσεις και αστοχίες στα χρονοδιαγράμματα.

Προσβασιμότητα για όλους στις σιδηροδρομικές μεταφορές από την Κομισιόν


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθιστά την προσβασιμότητα βασική απαίτηση για τις νεόδμητες, αναβαθμιζόμενες ή ανακαινιζόμενες σιδηροδρομικές υποδομές. Η προσβασιμότητα είναι δυνατόν να επιτευχθεί με την πρόληψη ή την άρση φραγμών και με άλλα μέτρα όπως η παροχή βοήθειας. Οι νέοι κανόνες εφαρμόζονται στις υποδομές (π.χ. ανεμπόδιστες διαδρομές, έκδοση εισιτηρίων, θυρίδες πληροφοριών, τουαλέτες, οπτική και φωνητική πληροφόρηση, πλάτος και ύψος αποβάθρας και βοηθήματα επιβίβασης) και για τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες (π.χ. θύρες, τουαλέτες, χώροι για αναπηρικά αμαξίδια και πληροφόρηση).

Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Απεργία Π.Ο.Σ 23-24-25/03/2013


Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η Πανελληνία Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (Π.Ο.Σ.) από το Σάββατο 23/03/2013 έως και τη Δευτέρα 25/03/2013 θα πραγματοποιήσει 24 ώρες επαναλαμβανόμενες απεργίες.

Ως εκ τούτου, προβλέπεται ότι λόγω των απεργιών θα ματαιωθούν τα βραδινά δρομολόγια την Παρασκευή 22/03/2013 και όλα τα σιδηροδρομικά δρομολόγια από το Σάββατο 23/03/2013 έως και τη Δευτέρα 25/03/2013.

Αναλυτικά τα δρομολόγια που θα ματαιωθούν, θα γίνουν γνωστά σε επόμενο Δελτίο Τύπου.

Καραμπόλα λεωφορείου με τέσσερα αυτοκίνητα στη Νίκαια


Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στις 14:30 στην περιοχή της Νίκαιας και στη διασταύρωση Πέτρου Ράλλη και Χρυσοστόμου Σμύρνης, όταν ένα αστικό λεωφορείο της γραμμής Β-18 που εκτελούσε το δρομολόγιο Ομόνοια-Πέραμα έπεσε σε προπορευόμενο Ι.Χ.Ε. και στη συνέχεια χτύπησε άλλα τέσσερα επίσης αυτοκίνητα.

Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν ο ελαφρύς τραυματισμός τριών εκ των επιβατών του λεωφορείου και άλλος ένας, επίσης ελαφρύς, τραυματισμός ενός εκ των επιβαινόντων σε κάποιο από τα αυτοκίνητα.

Τα αίτια του ατυχήματος δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά αλλά μάλλον πρόκειται για απροσεξία του οδηγού του λεωφορείου.


Έσοδα από την εκμετάλλευση του δικτύου για τουριστικές διαδρομές αναζητά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ



Έσοδα από την εκμετάλλευση του δικτύου για τουριστικές διαδρομές αναζητά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία, με την ευκαιρία του τριημέρου της Αποκριάς, διοργάνωσε, για πρώτη φορά, τετραήμερη θεματική εκδρομή με τρένο στο δίκτυο της Πελοποννήσου.

Η ανταπόκριση του κοινού σε προηγούμενες θεματικές εκδρομές ήταν τέτοια που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επέλεξε αυτήν τη φορά τον εμπλουτισμό της εκδρομής η οποία ξεκίνησε το πρωί από την Αθήνα αντί του Πύργου ή της Καλαμάτας.

Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας: Μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης


Ο γνωστός ηλεκτρικός ή ΗΣΑΠ είναι πλέον η γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας

Η Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (μέχρι πρότινος ΗΣΑΠ) είναι μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης. Η λειτουργία της ξεκινά από το 1869. Συγκεκριμένα στις 27-02-1869 άνοιξε το τμήμα Πειραιάς – Θησείο χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Από τότε και μέχρι την δεκαετία του 1950 ο «ηλεκτρικός» δεν σταμάτησε να μεγαλώνει.

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

4 σενάρια για την επέκταση του Τραμ από την Πανεπιστημίου μέχρι Πλ. Αιγύπτου


Τέσσερα σενάρια για τη διέλευση του τραμ από την οδό Πανεπιστημίου μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, στο πλαίσιο της ανάπλασης της περιοχής, επεξεργάζεται η Αττικό Μετρό. Καθεμία από τις λύσεις έχει τα δικά της πλεονεκτήματα και προβλήματα, η απόφαση όμως θα πρέπει να ληφθεί αμέσως προκειμένου ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου να προκηρυχθεί στις αρχές Ιουνίου. Οι υπηρεσίες της Αττικό Μετρό, λοιπόν, που έχουν αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης για τη διέλευση του τραμ από τη οδό Πανεπιστημίου καλούνται μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα να καταλήξουν στη βασική διαδρομή του έργου. Οι διαφορετικές επιλογές που εξετάζονται για το τμήμα της διαδρομής από την Ομόνοια μέχρι την πλατεία Αιγύπτου είναι τέσσερις:

Εξασφαλίστηκαν τα 400εκ.ευρώ για την επέκταση προς Καλαμαριά

Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Επιπλέον χρηματοδότηση ύψους τετρακοσίων εκατομμυρίων ευρώ εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Μείωση στην επιβατική κίνηση με τα υπεραστικά τρένα, "πετάει" ο Προαστιακός Πάτρας



Η οικονομική κρίση επέφερε πλήγμα και στη μετακίνηση επιβατών με το τρένο κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου.

Περιορισμένη κάμψη 4% στην επιβατική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρατηρήθηκε τον Ιανουάριο, γεγονός που αποδίδεται στη συνολική μείωση των μετακινήσεων. Ο σημαντικός αριθμός μετακινουμένων που κέρδισε την περασμένη χρονιά το τρένο φαίνεται ότι διατηρείται παρά τη μικρή μείωση, με τον ημερήσιο αριθμό επιβατών να παραμένει στα επίπεδα των 5.000 επιβατών περίπου. Η μικρή κάμψη ωστόσο έχει θορυβήσει την εταιρεία, η οποία αναζητεί τρόπους αναβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας. «Μεγάλο μέρος των επιβατών μας είναι πλέον άνεργοι, με αποτέλεσμα να περιορίζεται η κινητικότητά τους και η οικονομική δυνατότητα που διαθέτουν να ταξιδέψουν», δηλώνουν στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ετσι, υπάρχει η σκέψη από την πλευρά της εταιρείας ακόμη και για παροχή μειωμένων εισιτηρίων –σε όσες αμαξοστοιχίες παρατηρούνται κενές θέσεις– σε ανέργους, χωρίς η έκπτωση αυτή να επιδοτείται από κάποιο φορέα (π.χ. υπουργείο Εργασίας), αλλά αποκλειστικά με πρωτοβουλία της εταιρείας.


Απειλεί με καταγγελία της σύμβασης η κατασκευάστρια εταιρεία

«Αν συνεχιστεί αυτή η ιστορία του παραλόγου με τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου, θα προχωρήσουμε στην καταγγελία της σύμβασης», δηλώνει ο εκπρόσωπος της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του Μετρό. Απολύθηκαν 385 άτομα στα σκάμματα της αρχαιολογίας
Κλίμα βαρύ και πένθιμο στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς, παρά τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην αρχαιολογική έρευνα, δεν στάθηκε δυνατό να αποφευχθούν οι απολύσεις. Αριθμός απολυμένων από τα σκάμματα της αρχαιολογίας, σύνολο: 385 αρχαιολόγοι και εργατοτεχνικό προσωπικό.

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

Οι Θεσσαλονικείς θέλουν την άμεση ολοκλήρωση του Μετρό!



Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε από την PALMOS ANALYSISΝα γίνει το μετρό πάση θυσία, ακόμα κι αν χρειαστεί να μετακινηθούν αρχαιότητες. Αυτό το ξεκάθαρο μήνυμα στέλνει η πλειοψηφία των Θεσσαλονικέων για το πολύπαθο έργο που κινδυνεύει να βαλτώσει στο σταθμό της Βενιζέλου, εξαιτίας της διχογνωμίας που υπάρχει μεταξύ του δήμου, των αρχαιολόγων, παραγόντων της πόλης και της «Αττικό Μετρό» (έχει αναλάβει την κατασκευή του) για την τύχη των σημαντικών αρχαιοτήτων που ήρθαν στο φως.Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε από την PALMOS ANALYSIS για λογαριασμό του «Αγγελιοφόρου της Κυριακής», σε δείγμα 480 ατόμων, στις 7 και 8 Μαρτίου, το 55% των Θεσσαλονικέων απαντούν «να ολοκληρωθεί το έργο πάση θυσία, ακόμα και με μετακίνηση των αρχαιοτήτων». Το 41% των ερωτηθέντων απάντησαν «να παραμείνουν οι αρχαιότητες στη φυσική τους θέση, ακόμα κι αν καθυστερήσει ή δυσκολέψει η ολοκλήρωση του έργου». Το 3% απάντησαν «δεν έχω γνώμη» και το 1% «δεν ξέρω, δεν απαντώ».

Τρίτη 12 Μαρτίου 2013

ΟΑΣΑ: κόβει μισθούς, έξοδα και ανασαίνει

Η δραματική πτώση του κόστους μισθοδοσίας και των λοιπών λειτουργικών εξόδων οδηγεί σε βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ομίλου ΟΑΣΑ.

Ετσι, στο δεκάμηνο του 2012 ο συντελεστής ανάκτησης κόστους (έσοδα κομίστρων / λειτουργικές δαπάνες) εκτιμάται ότι αυξήθηκε στο 56%, έναντι 50% το δωδεκάμηνο του 2011.

Ο συντελεστής ανάκτησης κόστους αποτελεί έναν από τους κυριότερους επιχειρησιακούς δείκτες.Τα τελευταία 18 χρόνια, το μικρότερο ποσοστό σημειώθηκε τη διετία 1996-1997 (34%), αλλά και το 2010 (37%). Με άλλα λόγια, τα έσοδα από τα κόμιστρα μπορούσαν να καλύψουν μόλις το 1/3 των λειτουργικών δαπανών των συγκοινωνιακών φορέων, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση της «μαύρης τρύπας».

Στον αντίποδα, το μεγαλύτερο ποσοστό ανάκτησης κόστους σημειώθηκε τη διετία 2001-02 (52%), το οποίο έχει να κάνει με τα εγκαίνια της λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας. Επίσης, το 2011 (50%), απόρροια της επίδρασης του νομοσχεδίου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών και της επίδρασης του Μνημονίου.

Σε απόλυτα νούμερα, στο δεκάμηνο του 2012 οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού των Οδικών Συγκοινωνιών (λεωφορεία - τρόλεϊ) διαμορφώθηκαν σε 164,1 εκατ. ευρώ, έναντι 208,7 εκατ. το δεκάμηνο του 2011, παρουσιάζοντας μείωση 21,37%.

Αντίστοιχα, στις Σταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικός) οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού έφτασαν τα 83,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μείωση 19,15% σε σχέση με το 2011. Στη μείωση των λειτουργικών δαπανών των συγκοινωνιακών φορέων, πέρα από τις δαπάνες προσωπικού, συνετέλεσαν και η συρρίκνωση του κόστους για ενοίκια, επισκευές και συντηρήσεις.

Η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, η οποία πρέπει να συνδυαστεί με την προσέλκυση νέων επιβατών, έχει σημαίνοντα ρόλο. Κι αυτό διότι ο όμιλος ΟΑΣΑ εκτιμάται ότι δημιουργεί στο σύνολο των δραστηριοτήτων του περίπου 40.000 θέσεις εργασίας.

Με οικονομικούς όρους, οι άμεσες και έμμεσες επιπτώσεις (που αντιπροσωπεύουν τις οικονομικές επιπτώσεις από τη λειτουργία των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών), καθώς και οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις (που αντιπροσωπεύουν τις οικονομικές επιπτώσεις στο ευρύτερο οικονομικό και παραγωγικό δυναμικό της Αττικής), υπολογίζονται σε 2,1 δισ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί περίπου στο 1% του ΑΕΠ της χώρας.
ΦΩΤΗΣ ΦΩΤΕΙΝΟΣ

Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Μέχρι αρχές Απρίλη οι 2 νέοι σταθμοί στο Περιστέρι, σχέδια και για 4ο σταθμό





Συνέντευξη τύπου παραχώρησε στα τοπικά ΜΜΕ ο Αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Παναγιώτης Λύκος με θέμα τη λειτουργία των νέων σταθμών ΜΕΤΡΟ στην πόλη.




Μέχρι τις 10 Απριλίου τα εγκαίνια της επέκτασης στην Ανθούπολη


Ολιγοήμερη παράταση για την πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό για φέτος                                                                               Μέχρι και τις 10 Απριλίου 2013 θα παραδοθούν στο επιβατικό κοινό, οι σταθμοί του Μετρό «Ανθούπολη» και «Περιστέρι». Μάλιστα, για τις τελικές προετοιμασίες της λειτουργίας των νέων σταθμών Μετρό ενημερώθηκε ο δήμαρχος Περιστερίου     Ανδρέας Παχατουρίδης,.



Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Την χτύπησε λεωφορείο... αλλά δεν φαντάζεστε τι κοίταζε μετά!


Λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη παρέσυρε μία γυναίκα, ρίχνοντας την στο οδόστρωμα, χωρίς ευτυχώς η γυναίκα να τραυματιστεί σοβαρά...
Το περιστατικό σημειώθηκε όταν η γυναίκα επιχείρησε να διασχίσει τον δρόμο στην οδό Εγνατία.
Ωστόσο, εκείνη την ώρα από το σημείο περνούσε το λεωφορείο, με αποτέλεσμα να χτυπήσει τη γυναίκα.
Σύμφωνα με το thesstoday, αυτόπτες μάρτυρες είπαν πως η γυναίκα σηκώθηκε και το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να ανοίξει την τσάντα της και να δει αν χάλασε το κινητό της.!!!
Η ίδια είχε κάποιες αμυχές στα χέρια και δεν ήθελε καν να περιμένει ασθενοφόρο ή την Τροχαία. Ο οδηγός του αστικού, κράτησε τα στοιχεία της και ειδοποίησε την Τροχαία η οποία απλά κατέγραψε το περιστατικό.
Οι οδηγοί του ΟΑΣΘ πάντως λένε ότι περνάνε ένα 8ωρο μαρτύριο, καθώς τέτοια περιστατικά είναι καθημερινά, με τον κόσμο να διασχίζει τους δρόμους χωρίς να προσέχει.

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Μετρό Αθήνας: Κλείνει την Κυριακή το βράδυ ο σταθμός ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ


Πλησιάζει η μέρα των εγκαινίων!
Κλειστός θα παραμείνει ο σταθμός «Αγιος Αντώνιος» του Μετρό, την Κυριακή 10 Μαρτίου, από τις 10 το βράδυ έως τη λήξη της κυκλοφορίας.
Ο σταθμός θα κλείσει λόγω τεχνικών εργασιών, ενόψει της λειτουργίας των σταθμών «Περιστέρι» και «Ανθούπολη». Οι συρμοί θα τερματίζουν τα δρομολόγια στο σταθμό «Σεπόλια».

Μετρό Αθήνας: Το φαραωνικό σχέδιο των 8 γραμμών του 2009, πιλότος για το μέλλον


Το απατηλό όνειρο της προηγούμενης δεκαετίας οδηγός για τις επόμενες

Όταν το 2008 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς παρουσίαζε το πλάνο της Αττικό Μετρό για εκτεταμένο δίκτυο 8 γραμμών με σκοπό να καλυφθεί σχεδόν όλη η πόλη, βγήκαν πολλοί να πουν ότι πρόκειται για ένα φαραωνικό σχέδιο, ότι οι 8 γραμμές θα κάνουν ζημιά (!!!) στην πόλη, ότι θα παραμείνει μακέτα.

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Η αναταραχή στο Μετρό Θεσσαλονίκης συνεχίζεται


Μετρό Θεσσαλονίκης: Απολύσεις και αρχαιολογικά ευρήματα στο μενού
Αναφορικά με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αρχαιολογικές ανασκαφές του Μετρό της Θεσσαλονίκης, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:


Αντίστροφη μέτρηση για αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ROSCO


Η αντικατάσταση των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών του ΟΣΕ έρχεται σε μια στιγμή όπου πλέον τρέχουν αντίστροφα τα χρονοδιαγράμματα ιδιωτικοποίησης τόσο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και της Rosco, της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, η οποία, όπως προβλέπει η απόφαση απόσχισης, θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και του λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, ενώ θα εκμισθώνει και τροχαίο υλικό.

Κοσμογονία... στις διοικήσεις των εταιρειών του ΟΣΕ


Μετά τις αλλαγές των επικεφαλής των εταιρειών, άλλαξαν και τα μέλη των Δ.Σ.

Σε σάρωμα των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών του ομίλου ΟΣΕ προχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης.

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Χωρισμένη στα 2 η Θεσσαλονίκης για τα αρχαιολογικά ευρήματα στο Μετρό


Μάχη για το Μετρό

Έντονο προβληματισμό και ποικίλες συζητήσεις έχει προκαλέσει ο εντοπισμός της αρχαίας Εγνατίας, κάτω ακριβώς από την νέα, στο σημείο του σταθμού Βενιζέλος του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχει γνωμοδοτήσει υπέρ της μεταφοράς αυτούσιου του δρόμου στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, προκειμένου να ανασυσταθεί εκ νέου, ωστόσο η απόφαση αυτή θεωρείται από πολλούς ένα «σκηνικό, που δεν συνάδει με την πολιτιστική κληρονομιά και την ιστορία της πόλης».

Κλείνει η «μαύρη τρύπα» των υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ



Σαφώς βελτιούμενη βαίνει η αποπληρωμή οφειλών υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ.

Το σύνολο των οφειλών το 2011 ανερχόταν στα 86,9 εκατ., έναντι 43,3 εκατ. το 2012...

Η αποπληρωμή των χρεών έχει να κάνει με τις μεγαλύτερες πιέσεις που ασκεί το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ, κατόπιν υπόδειξης της τρόικας, αλλά και των οριζομένων στο νόμο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.


Πώς θα αποζημιώνονται οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών σε περίπτωση απεργίας



Στη δημοσιότητα έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης το προωθούμενο σχέδιο απόφασης για ημερήσια αποζημίωση των κατόχων καρτών απεριορίστων διαδρομών των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας σε περίπτωση απεργιών.

Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Τραμ Αθήνας: Προετοιμάζονται οι δημοπρατήσεις για Πατησίων και Αργυρούπολη


Νότια και Βόρεια θα πάει το Τραμ
Οι εξελίξεις στο Τραμ της Αθήνας μετά από πολλά χρόνια μηδενικής συνέχειας, φέτος υπόσχονται μεγάλες συγκινήσεις. Για το φετινό έτος το Τραμ μπήκε κυριολεκτικά με το δεξί καθώς στις 15 Ιανουαρίου υπογράφηκε η πρώτη μεγάλη επέκταση του μέσου από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Το έργο αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2015.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξιφομαχία Μπουτάρη-Σιμόπουλου με φόντο τα αρχαία


Δήμος-Κυβέρνηση σημειώσατε Χ

Νέα κόντρα ξέσπασε μεταξύ του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη και του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εργων, Στράτου Σιμόπουλου για την αξιοποίηση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου του μετρό. Στη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου ο Γ. Μπουτάρης χαρακτήρισε «έγκλημα» τη μεταφορά τους, ενώ ο Σ. Σιμόπουλος τόνισε ότι το μετρό πρέπει να προχωρήσει επειδή «αρκετά ασελγήσαμε πάνω στην πόλη».

Μείωση εισφορών για υπαλλήλους των ΔΕΚΟ μέχρι 40 ευρώ το μήνα


Μείωση εισφορών που ισοδυναμεί με μια "έμμεση αύξηση" μισθών ως και 40 ευρώ το μήνα έχουν από την 1η/1/2013 περίπου 80.000 υπάλληλοι ΔΕΚΟ και τραπεζών που έχουν ενταχθεί στο ΙΚΑ από το 2008...


Βάσει νόμου από φέτος και κάθε τρία χρόνια μέχρι το 2020 οι ασφαλιστικές τους κρατήσεις θα πέφτουν σταδιακά ώστε να φτάσουν τα επίπεδα του ΙΚΑ.

Αποζημιώνονται οι κάτοχοι «απεριορίστων καρτών» για τις μέρες της απεργίας


Ημερήσια αποζημίωση θα δοθεί στους κατόχους καρτών απεριορίστων διαδρομών λόγω των πρόσφατων εκτεταμένων απεργιακών κινητοποιήσεων το μήνα Ιανουάριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς...


Συγκεκριμένα, το υπουργείο Μεταφορών, προωθεί προς έγκριση στη Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ, απόφαση με την οποία θα παρέχεται έκπτωση στους αγοραστές μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών του επόμενου μηνός, για κάθε ημέρα 24ωρης απεργίας και με ανώτατο ποσοστό έκπτωσης 25% επί της αξίας της κάρτας.

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Ενημέρωση του επιβατικού κοινού για το ωράριο λειτουργίας των εκδοτηρίων καρτών και εισιτηρίων ...


Η εταιρεία των οδικών συγκοινωνιών  της Αθήνας (Ο.ΣΥ.), σε μια προσπάθεια ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, ανάρτησε στην επίσημη ιστοσελίδα της, τον χάρτη με το σύνολο των εκδοτηριών μηνιαίων καρτών και εισιτηρίων στην Αττική.                                                Για περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα ΕΔΩ  

Eκ νέου σενάρια για «σπάσιμο» του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών



Επανέρχεται ο κ. Βορίδης στο Μεταφορών ;
Ο ανασχηματισμός της κυβέρνησης εισέρχεται πλέον στην τελική ευθεία, καθώς αυξάνονται οι προκλήσεις, ενώ η αποτελεσματικότητα του σχήματος σε τομείς όπως είναι η διοικητική μεταρρύθμιση, η υγεία , ο εξορθολογισμός των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και η ώθηση της ανάπτυξης είναι κατά κοινή ομολογία χαμηλή.

Από το λιμάνι του Πειραιά στην Τσεχία με ένα τρένο!



Σε ισχυρό κρίκο της παγκόσμιας διαμετακομιστικής αλυσίδας πρόκειται να μετατραπεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την Cosco για τη σιδηροδρομική μεταφορά των εμπορευμάτων της Hewlett Packard που θα καταφθάνουν μέσω θαλάσσης στο λιμάνι του Πειραιά και θα διαχειρίζεται ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της Cosco.

Συμμαχία ΟΛΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για car terminal στο λιμάνι


Από τη σύσκεψη προέκυψε το ενδιαφέρον όλων για τη διασύνδεση του εμπορικού λιμένα Πειραιώς.
Τη λειτουργία και εκμετάλλευση του νέου επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού στο car-terminal του ΟΛΠ Α.Ε., συνεξέτασαν σε σύσκεψη η οποία έγινε στα κεντρικά γραφεία του ΟΛΠ Α.Ε. οι διοικήσεις του ΟΛΠ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με τις σημαντικότερες εταιρίες μεταφοράς transit αυτοκινήτων.

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Με τη σύνδεση του Ικονίου ο όγκος των εμπορευμάτων θα φτάσει 1,7 εκατ. κοντέινερ



Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται πλέον στις εμπορευματικές μεταφορές, από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17 χλμ. που βρίσκεται σε λειτουργία και πάνω στην οποία θα μεταφέρονται τα εμπορεύματα από το Ικόνιο στο Θριάσιο, ενώ στη συνέχεια θα κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Αρχικός στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να δρομολογήσει δύο εμπορευματικές αμαξοστοιχίες την εβδομάδα μεταφέροντας αρχικά προϊόντα της Hewlett Packard με προοπτική να αυξηθούν σε πέντε εμπορικά τρένα για την πολυεθνική εταιρεία.

Το καλοκαίρι η δημοπράτηση για την ανάπλαση Πανεπιστημίου και επέκταση του Τραμ


Προχωρούν ταχέως οι μελέτες

Η Αττικό Μετρό εξέδωσε ανακοίνωση που διευκρινίζει ουσιαστικά τον ρόλο της στο μεγάλο σχέδιο ανάπλασης της Πανεπιστημίου, της πλατείας Ομόνοιας και επέκτασης του Τραμ από το Σύνταγμα στην Πατησίων (στην Πλατεία Αιγύπτου).
Το ενδιαφέρον νέο από την ανακοίνωση είναι η προαναγγελία του διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου το ερχόμενο καλοκαίρι που θα περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω έργα. Η ανακοίνωση λέει τα παρακάτω:

Κλειστός όλο το Σαββατοκύριακο ο σταθμός ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ


Εκτός λειτουργίας θα παραμείνουν οι σταθμοί του μετρό Άγιος Αντώνιος και Άγιος Δημητριος Σάββατο και Κυριακή
Κλειστός θα παραμείνει σήμερα και την Κυριακή ο σταθμός του μετρό Άγιος Αντώνιος, λόγω πραγματοποίησης δοκιμών για τον έλεγχο του συστήματος σηματοδότησης, ενόψει της λειτουργίας των σταθμών Περιστέρι και Ανθούπολη.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Θριάσιο-Ικόνιο: 12 χρόνια-3 έργα για το πλέον στρατηγικό έργο υποδομής του ΟΣΕ, δείτε τα στοιχεία


Η μεγαλύτερη κορδέλα για το 2013 κόπηκε εχθές με την παράδοση στην κυκλοφορία της (εμπορικής) σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17χλμ. Για να φτάσουμε στην παράδοση έπρεπε να περάσουν 12 χρόνια από τότε που ξεκίνησε η πρώτη δημοπράτηση.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Δεκέμβριο του 2016 η λειτουργία λέει η Αττικό Μετρό


Μετρόπληκτο το χρονοδιάγραμμα
Το νέο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει «μετρόπληκτο». Αρχές Δεκεμβρίου του 2016 τοποθετεί το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.

Σήμερα η πρόοδος των έργων περιλαμβάνει την εξής σειρά:

Χρόνια Πολλά στον "Ηλεκτρικό" που συμπλήρωσε 144 χρόνια ζωής



Με αφορμή την 144η επέτειο από τη λειτουργία του ηλεκτρικού της πρωτεύουσας Σάββατο και Κυριακή, 2-3 Μαρτίου, το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων θα είναι ανοικτό από τις 9 το πρωί έως και τις 2 το μεσημέρι.
Γενέθλια έχει σήμερα ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, το παλαιότερο μέσο μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, που συμπληρώνει 144 χρόνια λειτουργίας.

Επιστολή σχετικά με καταγγελία επιβάτη


Προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. κ. Νικόλαο Παπαθανάση


Κύριε Πρόεδρε ,
  Από δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη επώνυμης  καταγγελίας επιβάτη για περιστατικό, που εμφανίζεται να συνέβη την Δευτέρα 25/2/2013 και ώρα 20:20 στο συρμό των ΗΣΑΠ που βρισκόταν εντός του σταθμού Αττική με κατεύθυνση προς Κηφισιά.

  Σύμφωνα με την καταγγελία, στον συγκεκριμένο σταθμό, την παραπάνω ημέρα και ώρα, ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα του τρένου η εξής φράση: «Όλοι οι ξένοι έξω από το τρένο»
 Μάλιστα, η ανακοίνωση φέρεται να επαναλήφθηκε τρεις (3) φορές ενώ ο συρμός έμενε ακίνητος με τις πόρτες ανοιχτές.
 Όπως αντιλαμβάνεστε εάν τα γεγονότα διαδραματίστηκαν, όπως εμφανίζονται, είναι εξαιρετικά σοβαρά και πλήττουν το κύρος της Εταιρείας απέναντι στο επιβατικό κοινό αν και δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι συνάδελφος επέδειξε τέτοια αντιεπαγγελματική συμπεριφορά.
  Γι' αυτό, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να διερευνηθεί η συγκεκριμένη καταγγελία ή και το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων, ώστε να διαπιστωθεί εάν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και εφόσον αποδειχθούν αληθή τα καταγγελλόμενα θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες.
Για την διοίκηση
Ο Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας
Β. Σταθούσης             Τ. Τριανταφύλλου

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Αύριο 28 Φεβρουαρίου η παράδοση της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο



Αύριο 28 Φεβρουαρίου η παράδοση της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επίσκεψη Τσίπρα στο εργοτάξιο της Βενιζέλου

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επίσκεψη Τσίπρα στο εργοτάξιο της ΒενιζέλουΗ πρώτη επίσκεψη του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
«Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης  πρέπει να προχωρήσει με παράλληλη ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων. Αλλά για να προχωρήσει το έργο χρειάζεται σεβασμός στους ανθρώπους που δουλεύουν στο έργο» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του μετρό, στον σταθμό της οδού Βενιζέλου, όπου συναντήθηκε με εργαζόμενους.



Οι εργαζόμενοι στο μετρό, οι οποίοι ξεκινούν από την Πέμπτη επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, ενημέρωσαν τον κ. Τσίπρα ότι η εταιρεία θα προβεί σε 400 απολύσεις, υποστηρίζοντας ότι, ενδεχομένως, να υποκρύπτεται σχέδιο επαναπρόσληψής τους, αργότερα, με κατώτερες αποδοχές.


Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Σε λειτουργία θα τεθεί, επιτέλους, τις επόμενες μέρες η εμπορευματική σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέσει την περιοχή του Θριασίου με το λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο.



Τα έργα στην γραμμή ολοκληρώθηκαν μετά από σχεδόν 13 χρόνια που χρειάστηκαν για την κατασκευή της, ενώ επιλύθηκε και το θέμα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα με την έλλειψη αδρανών υλικών (σκύρα).
Η νέα γραμμή, που αναμένεται να συνεισφέρει τα μέγιστα στην τόνωση των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας θα εγκαινιαστεί σύντομα, πληροφορίες κάνουν λόγω για μεθαύριο Πέμπτη, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία της.
Πρόκειται για ένα έργο κρίσιμης σημασίας και για την πολυδιαφημιζόμενη συνεργασία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – COSCO – HP, καθώς η έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού δεν επέτρεπε την πλήρη ανάπτυξη του σχεδιασμού.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δημοπρατούνται οι μελέτες για την επέκταση προς Ευκαρπία


Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να υπάρξει στη χωροθέτηση των σταθμών, γιατί είναι βέβαιο, ότι ο κλάδος προς Σταυρούπολη θα συναντήσει τα δυτικά νεκροταφεία της Θεσσαλονίκης
Ενόσω η δημόσια συζήτηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει επικεντρωμένη στο σταθμό «Βενιζέλου» και στο τι τελικώς θα γίνει με τις βυζαντινές αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στο εργοτάξιο, το έργο ετοιμάζεται να κάνει τα επόμενα βήματά του προς τα δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Μετρό Αθήνας: 7 νέοι σταθμοί μέχρι τον Σεπτέμβριο αλλάζουν τις μετακινήσεις στην πόλη

Μεγάλες αλλαγές έρχονται με την λειτουργία των νέων σταθμών


Πλησιάζει ο καιρός που θα δούμε μετά από 2 ½ χρόνια νέους σταθμούς Μετρό και νέες διαδρομές. Η αρχή θα γίνει στο τέλος Μαρτίου (ή μέσα στον Απρίλιο) με την επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη με τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τον Σεπτέμβρη ξεκινά ο "Ιταλός" Μετροπόντικας



Το μοναδικό έργο Μετρό της Αθήνας τα καταφέρνει μέχρι σήμερα
Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τον Σεπτέμβρη ξεκινά ο "Ιταλός" Μετροπόντικας

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : τέλος το πάρτι στους μισθούς.


Ήρθε η ώρα για το “νοικοκύρεμα” που λένε οι ΠΑΣΟΚτζήδες στις αστικές συγκοινωνές, μετα το εργασιακό και το το συνταξιοδοτικό.                                                         Το πάρτυ που γινόταν με τα διάφορα επιδόματα “της πλάκας” λαμβάνει τέλος. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στον Τύπο (εφημ. ΤΑ ΝΕΑ 20-11-2010, σ.25) ο μέσος εργαζόμενος λάμβανε τις εξής μεικτές αμοιβές με υπερωρίες κατ΄ έτος : στο τρένο (ΗΣΑΠ) 72.000 ΕΥΡΏ (!!!), στα λεωφορέια και στα τρόλλευ (ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ) 43.000 ευρώ, στο ΜΕΤΡΟ 40.000 ευρώ και στο ΤΡΑΜ 34.000 ευρώ. Αυτοί οι μισθοί θεωρήθηκαν υπερβολικοί κυρίως λόγω των υπερωρειών και των παρόλογων επιδομάτων. Τι εννοώ; Διαβάστε και θα φρίξετε για τα επιδόματα που κόβονται:

α) επίδομα ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΡΟΣΛΕΥΕΣΗΣ στη δουλειά (επείδη πήγαινε στην ώρα του ο μπυροκοιλιάς οδηγός κι εμείς του χρωστάγμαε και χάρη!)

β) επίδομα γάλακτος (τους πληρώναμε για να αγοράζουν και το γαλατάκι τους!)
γ) “κερατο-επίδομα” (επιβράβευση στους οδηγούς τρόλλευ επείδη έβαζαν στη θέση τους τις κεραίες, όταν από κακό χειρισμό του κάθε οδηγού οι κεραίες του τρόλευ έβγαιναν από τη θέση τους!)
δ) επίδομα παράδοσης – παραλαβής λεωφορείου (επειδή ο κάθε οδηγός παραλάμβανε το όχημα στο δρόμο – και πολλές φορές στο σημείο που τον συνέφερε, κοντά στο σπίτι του, το είχα δει σας λέω με τα μάτια μου αυτό – και δεν ήταν αναγκασμένος να πάει στο ααξοστάσιο !)
ε) επίδομα διαχειριστικών λαθών σε όσους ασχολούνταν με χρήματα (επείδη έκανε σωστά τη δουλειά τους, χωρίς λάθος, τον επιβραβεύαμε οι άλλοι με επίδομα)
στ) χιλιομετρικό επίδομα (επειδή έκανες τόσα χιλιόμετρα στη βάρδεια του, πάρε κι ένα ακόμα δωράκι)
ζ) επίδομα ψωμοτύρι (πάρε υπάλληλε στο ΤΡΕΝΟ και τα λεφτά για να μασουλάς λίγο ψωμοτύρι στι βάρδια σου για τις καούρες στο στομάχι !!!)
Είναι να σου έρχεται τρέλα !!! Από δω και στο εξής όμως ο τελικός μισθός των εργαζομένων στις συγκοινωνίες θα περιλαμβάνει (δίκαια νομίζω) μόνο: α) βασικές αποδοχές, β) χρονοεπίδομα ωρίμανσης ανάλογα με τα πόσα ετή εργάζεται κάποιος, γ) οικογενειακό επίδομα, δ) επίδομα θέσης π.χ. για διευθυντές, ε) επίδομα για πτυχίο.
Επίσης κόβονται οι κάθε είδους πλαστές υπερωρίες και οι καινούργιες δεν θα υπερβαίνουν το 8% του συνόλου των αποδοχών του υπαλλήλου και πιο σπάνια για ειδικές κατηγορίες όπως οι τεχνικοί το 10%
Όποιος έχει τα κότσια από εσάς να παραιτηθεί. Και ας πάει στον ιδιωτικό τομέα για να δει πόσα απήδια έχει ο σάκκος, κύριοι βολεψάκηδες!!! Αυατά και με τις τις υγίες σας κύριοι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες.
Καλά φάγατε, καλά ήπιατε τόσα χρόνια με ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, τώρα τα κεφάλια μέσα. Αν δεν σας αρέσει… ΚΑΛΟ ΔΡΌΜΟ, για να μπει και κανένας άλλος στο Δημόσιο που έχει όρεξη για δουλειά.

Προαναγγελία αυξήσεων στα εισιτήρια των συγκοινωνιών

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε πως «εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 θα επανεξετασθούν στοιχεία της ισχύουσας τιμολογιακής πολιτικής στο αστικό δίκτυο».

«Η επανεξέταση θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη, αφενός τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και αφετέρου την ανάγκη οι συγκοινωνιακοί φορείς να λειτουργούν πλέον υπό τον όρο της βιωσιμότητας, η οποία αποτελεί τη μόνη αναγκαία και ικανή συνθήκη για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες», ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.


"VIDEO" Μετ 'εμποδίων η κυκλοφορία στις συγκοινωνίες!

Η νεροποντή που έπληξε την Αττική προκάλεσε σοβαρά προβλήματα και στην κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς.


Όπως έγινε γνωστό λίγο πριν τις 10 το πρωί, Δέντρο έπεσε στις Γραμμές ΤΟΥ  ηλεκτρικού  κοντά ΣΤΟ σταθμό «Θησείο» με αποτέλεσμα τα δρομολόγια, μέχρι της αποκατάστασης στη βλάβη, να διεξάγονται Πειραιάς-Ταύρος και Ομόνοια-Κηφισιά. Κλειστό είναι το τμήμα Ταύρος-Ομόνοια. Αυτή την ώρα σπεύδουν εργαζόμενοι προκειμένου να απομακρύνουν το δέντρο από το σημείο. Κλειστός ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ο Σταθμός ΤΟΥ  Μετρό  Μέγαρο Μουσικής ΣΤΟ λόγω ισχυρής νεροποντής Της, ενώ έχει διακοπεί Η. κυκλοφορία ΤΟΥ  ΤΡΑΜ.

Προαναγγελία αυξήσεων στα εισιτήρια των συγκοινωνιών


Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε πως «εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 θα επανεξετασθούν στοιχεία της ισχύουσας τιμολογιακής πολιτικής στο αστικό δίκτυο».

«Η επανεξέταση θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη, αφενός τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και αφετέρου την ανάγκη οι συγκοινωνιακοί φορείς να λειτουργούν πλέον υπό τον όρο της βιωσιμότητας, η οποία αποτελεί τη μόνη αναγκαία και ικανή συνθήκη για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες», ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Μετρό Θεσσαλονίκης: δείτε τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου από τη Web TV του voria.gr



Μετρό Θεσσαλονίκης: δείτε τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου από τη Web TV του voria.gr
Η Voria.gr σας ξεναγεί στα βυζαντινά ευρήματα που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στον σταθμό Βενιζέλου, του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οι συγκεκριμένες αρχαιότητες έχουν αποτελέσει, το τελευταίο διάστημα, αιτία αντιπαράθεσης στην πόλη, με διακύβευμα τη μεταφορά ή τη διατήρησή τους στο σημείο που έχουν εντοπιστεί.

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας: Μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης



Ο γνωστός ηλεκτρικός ή ΗΣΑΠ είναι πλέον η γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας08/02/2013 - 08:00

Η Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (μέχρι πρότινος ΗΣΑΠ) είναι μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης. Η λειτουργία της ξεκινά από το 1869. Συγκεκριμένα στις 27-02-1869 άνοιξε το τμήμα Πειραιάς – Θησείο χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Από τότε και μέχρι την δεκαετία του 1950 ο «ηλεκτρικός» δεν σταμάτησε να μεγαλώνει.

Μετρό Αθήνας: Κλείνει για 2 Σαββατοκύριακα ο σταθμός ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ



Εκτός λειτουργίας θα τεθεί και ο σταθμός «Άγιος Δημήτριος» της Γραμμής 2 τις μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββάτου 23/2 και του Σαββάτου 2/321/02/2013 - 14:40

Κλειστός θα παραμείνει ο σταθμός του Mετρό «Άγιος Αντώνιος» τα δύο επόμενα Σαββατοκύριακα (23-24/2 και 2-3/3), λόγω πραγματοποίησης δοκιμών για τον έλεγχο του συστήματος σηματοδότησης εν όψει της ένταξης των σταθμών «Περιστέρι» και «Ανθούπολη» στο δίκτυο της Γραμμής 2.