Μετρόπληκτο το χρονοδιάγραμμα
Το νέο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει «μετρόπληκτο». Αρχές Δεκεμβρίου του 2016 τοποθετεί το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.
Σήμερα η πρόοδος των έργων περιλαμβάνει την εξής σειρά:
- Στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό θα τελειώσει μέχρι τα μέσα Απριλίου το πρώτο στάδιο των εργασιών και θα αρχίσουν τα ηλεκτρομηχανολογικά.
- Στους σταθμούς Δημοκρατίας και Βενιζέλου έχει ξεκινήσει η κατασκευή του κυρίως σταθμού (πλάκες, σκυροδετήσεις, αποβάθρα).
- Στον σταθμό Αγίας Σοφίας ολοκληρώνεται η κατασκευή της πλάκας στο βόρειο τμήμα, ενώ στο υπόλοιπο εκτελούνται αρχαιολογικές εργασίες παράλληλα με έργα πολιτικού μηχανικού (θα ολοκληρωθούν τον Αύγουστο).
- Στους σταθμούς Συντριβανίου και Πανεπιστημίου βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του σταθμού.
- Στον σταθμό Παπάφη οι εργασίες ξεκίνησαν τον Ιανουάριο.
- Στον σταθμό Ευκλείδη γίνεται η τοποθέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
- Στον σταθμό Φλέμινγκ, ολοκληρώνονται μέσα στο καλοκαίρι τα έργα του 1ου σταδίου.
- Στον σταθμό Αναλήψεως κατασκευάζεται ο σταθμός έως την πλάκα του πυθμένα, ενώ στον σταθμό Πατρικίου έως το επίπεδο -1.
- Στον σταθμό Βούλγαρη είναι ακόμη σε εξέλιξη μόνο προπαρασκευαστικές εργασίες.
- Στον σταθμό Νέας Ελβετίας έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο πρώτος σταθμός που θα τελειώσει είναι ο σταθμός Ευκλείδη τον Μάρτιο του 2014 και ακολουθούν οι σταθμοί: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (Οκτ. 2014) και Φλέμινγκ (Νοε. 2014). Το 2015 εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν οι σταθμοί: Πανεπιστήμιο (Ιούν.), Συντριβάνι και Νέα Ελβετία (Αύγ.), καθώς και το αμαξοστάσιο (Απρ.). Το 2016 θα ακολουθήσουν οι σταθμοί: Αναλήψεως (Φεβρ.), Πατρίκιος και Βούλγαρη (Μάιος), Παπάφη (Ιούν.), Βενιζέλου (Σεπτ.), Αγία Σοφία (Οκτ.).
Τα διαφορετικά στάδια δοκιμών εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο του 2015 και θα διαρκέσουν ένα έτος. Παρά το γεγονός πως το χρονοδιάγραμμα είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο, σε σημείο να μην είναι πιστευτό, ωστόσο αν γίνει μία επιτάχυνση με συγκεκριμένα κριτήρια, ίσως να δούμε ..φως στα τούνελ του Μετρό.
ΔΗΜΟΣ, ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ …ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Άλλο ένα επεισόδιο αναμένεται να παιχτεί τη Δευτέρα στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης σχετικά με τη μεταφορά των αρχαιολογικών ευρημάτων που βρέθηκαν στο σταθμό Βενιζέλου.
Αναφορικά με τις αρχαιότητες υπενθυμίζεται ότι ο Γιάννης Μπουτάρης αντιτίθεται στην απόφαση του ΚΑΣ που προβλέπει τη μεταφορά τους στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά. Προ ημερών ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ζήτησε να βρεθεί τεχνική λύση και τα αρχαία να παραμείνουν στον φυσικό τους χώρο, στο σταθμό Βενιζέλου.
Στο πλευρό του έχει και τους αρχαιολόγους οι οποίοι επιμένουν στην άποψη της διατήρησης των ευρημάτων στον χώρο του σταθμού. «Θα αναμορφώσει τη μελλοντική εικόνα της πόλης και θα αποτελέσει σημαντικό πυλώνα για την τουριστική προβολή και την οικονομική της ανάπτυξη», αναφέρουν τα μέλη του παραρτήματος Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Αντίθετη άποψη έχει η Αττικό Μετρό η οποία επιμένει και στη μεταφορά τω ευρημάτων.