Νότια και Βόρεια θα πάει το Τραμ
Οι εξελίξεις στο Τραμ της Αθήνας μετά από πολλά χρόνια μηδενικής συνέχειας, φέτος υπόσχονται μεγάλες συγκινήσεις. Για το φετινό έτος το Τραμ μπήκε κυριολεκτικά με το δεξί καθώς στις 15 Ιανουαρίου υπογράφηκε η πρώτη μεγάλη επέκταση του μέσου από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Το έργο αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2015.
Όμως και η συνέχεια αναμένεται πραγματικά συναρπαστική. Το μενού συμπληρώνεται από δημοπρατήσεις για δύο επεκτάσεις αλλά και διαγωνισμό για την προμήθεια συρμών.
ΝΕΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΕΙΣ
Μέχρι το καλοκαίρι η Αττικό Μετρό σκοπεύει να δημοπρατήσει μία μικρή επέκταση μήκους 1,1χλμ από το αμαξοστάσιο του Αλίμου μέχρι το σταθμό του Μετρό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Η συγκεκριμένη επέκταση θεωρείται σημαντική γιατί συνδέει τις δύο μεγάλες λεωφόρους του Νότου (Ποσειδώνος και Βουλιαγμένης).
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει ήδη εγκριθεί αλλά η χρηματοδότηση παραμένει αγκάθι μιας και δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμα. Το ποσό που κρίνεται αναγκαίο είναι περίπου στα 12εκ.ευρώ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου δεν θα ξεπεράσει τους 12-14 μήνες.
Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται και η μεγάλη δημοπράτηση ανάπλασης της Πανεπιστημίου που θα περιλαμβάνει την επέκταση του Τραμ από το σημερινό τερματικό σταθμό του Συντάγματος, στην Λ.Πατησίων. Το έργο έχει μελετηθεί από την Αττικό Μετρό και το νέο τέρμα σχεδιάζεται να φτάνει στο ύψος της Λ.Αλεξάνδρας, στην Πλατεία Αιγύπτου.
Το σύνολο του έργου έχει κόστος 80εκ.ευρώ και περιλαμβάνει μήκος 2,2χλμ. Ο σχεδιασμός είναι να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2015 και το Τραμ να έχει κάνει το πρώτο βήμα για την μελλοντική του ανάπτυξη στην βόρεια πλευρά της πόλης.
ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΣΥΡΜΩΝ
Μέσα στον Μάρτιο αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων συρμών που θα καλύψουν τις επεκτάσεις σε Πειραιά, Αργυρούπολη και Πατησίων. Η Αττικό Μετρό σύμφωνα με πληροφορίες θέλει να αποκτήσει 25 νέους συρμούς. Σήμερα διαθέτει 35 συρμούς από την πρώτη γενιά βαγονιών του 2004.
Ο προϋπολογισμός για την προμήθεια των νέων συρμών του τραμ ανέρχεται στα 45 εκατ. ευρώ. Τα πρώτα βαγόνια αναμένεται να φτάσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και να ολοκληρωθεί η προμήθεια τους στο πρώτο εξάμηνο του 2015.