Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Με τη σύνδεση του Ικονίου ο όγκος των εμπορευμάτων θα φτάσει 1,7 εκατ. κοντέινερ



Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται πλέον στις εμπορευματικές μεταφορές, από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17 χλμ. που βρίσκεται σε λειτουργία και πάνω στην οποία θα μεταφέρονται τα εμπορεύματα από το Ικόνιο στο Θριάσιο, ενώ στη συνέχεια θα κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Αρχικός στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι να δρομολογήσει δύο εμπορευματικές αμαξοστοιχίες την εβδομάδα μεταφέροντας αρχικά προϊόντα της Hewlett Packard με προοπτική να αυξηθούν σε πέντε εμπορικά τρένα για την πολυεθνική εταιρεία.
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς. Συγκεκριμένα ο χρόνος μεταφοράς με πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά είναι σήμερα 45 ημέρες ενώ μέσω του σιδηρόδρομου, ο χρόνος μειώνεται σε 35 ημέρες.
Οι προοπτικές από την συμφωνία COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά και της Ελλάδος ως Παγκόσμιου Διαμετακομιστικού Κέντρου είναι ιδιαίτερα θετικές και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Σε ότι αφορά, τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με τη σύνδεση του Ικονίου ο όγκος των εμπορευμάτων που θα απαιτηθεί να μετακινηθούν από το λιμάνι, προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εκτιμάται σε βάθος 3 χρόνων να αγγίξει το 1,7 εκατ. κοντέινερ ανά έτος, δηλαδή τα αναμενόμενα έσοδα μπορεί να ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ.
Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν κατατεθεί οι σχετικές αιτήσεις στις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων (Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.α) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.
Τα μεγέθη για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά με την υλοποίηση της συμφωνίας COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία αρχικά θα αυξήσει τα έσοδα της σιδηροδρομικής εταιρίας κατά τουλάχιστον 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με προοπτική πολύ γρήγορα να φτάσει τα 70 εκατομμύρια ευρώ.
Η συμφωνία θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου. Επίσης αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες με μεγάλες διεθνείς εταιρίες που διακινούν προϊόντα σε όλο το κόσμο καθώς το λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται σε διαμετακομιστικό κόμβο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ιδρύθηκε το 2005, αρχικά ως θυγατρική της εταιρίας ΟΣΕ Α.Ε., με σκοπό την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.
Σήμερα, η εταιρία λειτουργεί ως ανεξάρτητη από τον Όμιλο ΟΣΕ, ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου, ενώ προς το παρόν αποτελεί τη μοναδική εταιρία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας, λειτουργώντας προαστιακά, εθνικά, περιφερειακά δρομολόγια.

Πραγματοποιώντας πάνω από 300 δρομολόγια την ημέρα, τα τρένα της εταιρίας καλύπτουν ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που ξεπερνά τα 1.500 χλμ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. μεταφέρει 15 εκατομμύρια επιβάτες και 4,5 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων σε ετήσια βάση.
Η συμφωνία COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η HP έχει καταλήξει σε συμφωνία με το terminal της COSCO στον Πειραιά (PCT) για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής της αλυσίδας στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε καταρχήν η εγκατάσταση του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και χώρες της Μεσογείου, στον Πειραιά.
Από το λιμάνι τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλάσσια μέσω του terminal της COSCO και σιδηροδρομικά από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι επιπτώσεις από αυτή την συνεργασία θα είναι σημαντικές για την Ελλάδα, η οποία καθιερώνεται ως το κύριο διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή, μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή.
Η συμφωνία συμπίπτει με την ολοκλήρωση της γραμμής του Ικονίου που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Τονίζεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορούν δραστηριότητες στην Ευρώπη, Βόρεια Αφρική και Μέση Ανατολή.
Η επιλογή του Πειραιά από την COSCO και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της εταιρίας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις τόσο στη δραστηριότητα του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της.

Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες παρομοίου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Άπω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά.