Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Αύριο 28 Φεβρουαρίου η παράδοση της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο



Αύριο 28 Φεβρουαρίου η παράδοση της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο

Τα έργα στη γραμμή ολοκληρώθηκαν μετά από σχεδόν 13 χρόνια που χρειάστηκαν για την κατασκευή της, ενώ επιλύθηκε και το θέμα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα με την έλλειψη αδρανών υλικών (σκύρα).

Η νέα γραμμή, που αναμένεται να συνεισφέρει τα μέγιστα στην τόνωση των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας, θα εγκαινιαστεί αύριο Πέμπτη, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία της.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο και για την πολυδιαφημιζόμενη συνεργασία ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO - HP, καθώς η έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού δεν επέτρεπε την πλήρη ανάπτυξη του σχεδιασμού.

Προχθες το πρωί πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή Θριάσιο - Ικόνιο με τη χρήση Rail Bus, δηλαδή με κανονικό τρένο, που θα χρησιμοποιείται και για τη διαμετακόμιση των εμπορευμάτων, καθώς έως τώρα πραγματοποιούνταν δοκιμές με μικρούς συρμούς ώστε να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα στη γραμμή.

Από τη στιγμή που διαπιστώνεται ότι η γραμμή μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς πρόβλημα, λύνονται τα χέρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μπορεί απερίσπαστη να προχωρήσει στην υλοποίηση της συμφωνίας που έχει συνάψει με τις πολυεθνικές εταιρείες COSCO και HP για τη μετακίνηση προς την κεντρική Ευρώπη εμπορευμάτων της τελευταίας που φτάνουν στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του κινεζικού γίγαντα στο λιμάνι του Πειραιά.

Η ΗΡ είναι μόνο η αρχή
Η επιτυχία της συγκεκριμένης συμφωνίας είναι σημαντική για όλους όσοι εμπλέκονται αλλά κυρίως για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δεν είναι μόνο η μεγάλη αμερικάνικη πολυεθνική που επιθυμεί να διαμετακομίσει τα εμπορεύματά της μέσω της Ελλάδας.

Η κίνηση της Hewlett-Packard έχει ανοίξει την όρεξη και σε άλλες μεγάλες εταιρείες που εξετάζουν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως κόμβο για τη διακίνηση των προϊόντων τους στις ευρωπαϊκές αγορές, κυρίως της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου. Σχετικό ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει επίσης οι εταιρείες IKEA, Dell, LG, Samsung, Lenovo, Sony και Ηyundai.

Η άνοδος του κόστους των καυσίμων, που καθιστά πολύ ακριβούς τους παραδοσιακούς θαλάσσιους δρόμους μεταφοράς των εμπορευμάτων υποχρεώνει σε αναζήτηση εναλλακτικών, φθηνότερων τρόπων μετακίνησης και σίγουρα το τρένο, όπου υπάρχει, είναι η φθηνότερη επιλογή.

Επιπλέον, δεν είναι αμελητέο ούτε το χρονικό όφελος που προκύπτει καθώς η μεταφορά με πλοία στα λιμάνια τα βόρειας Ευρώπης και από εκεί στους τελικούς τους προορισμούς είναι πολύ χρονοβόρα. Υπολογίζεται ότι ο χρόνος που απαιτείται για τη διαμετακόμιση ενός φορτίου θα μειωθεί κατά μία περίπου εβδομάδα.

Αποκλειστικά για εμπορική χρήση
Η σιδηροδρομική γραμμή του Ικονίου, η οποία είναι αποκλειστικά για εμπορική χρήση, έχει μήκος 17 χλμ. κι υπολογίζεται θα συμβάλει τα μέγιστα στην ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών, δίνοντας διέξοδο προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα για τα εμπορεύματα που φτάνουν στη χώρα μας και στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο έως τώρα δεν διέθετε σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επιπλέον, αναμένεται να αναβαθμιστεί σημαντικά ολόκληρο το συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου, όπου προβλέπεται ότι θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες ολόκληρης της Αττικής.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμάται ότι δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να προχωρήσει και πάλι η δημοπράτηση του έργου για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου ιδιωτών στην περιοχή αυτή, που παρά τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί δεν έχει καταστεί εφικτό να προχωρήσει.

Η έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών στη χώρα μας έχει ως αποτέλεσμα οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές να κατέχουν πολύ χαμηλό μερίδιο στο σύνολο των μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Κατά κύριο λόγο οι μεταφορές εμπορευμάτων πραγματοποιούνται οδικώς, με αποτέλεσμα υψηλότερο κόστος αλλά και οικονομική επιβάρυνση.