Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τον Σεπτέμβρη ξεκινά ο "Ιταλός" Μετροπόντικας



Το μοναδικό έργο Μετρό της Αθήνας τα καταφέρνει μέχρι σήμερα
Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τον Σεπτέμβρη ξεκινά ο "Ιταλός" Μετροπόντικας

Τα μικροπροβλήματα παρουσιάζονται στα εργοτάξια των σταθμών ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Κατά τα άλλα στην Brescia  της Ιταλίας συναρμολογείται ο Μετροπόντικας από την εταιρεία GHELLA, μέλος της κοινοπραξίας κατασκευής που θα κατασκευάσει την σήραγγα των 6,5 χιλιομέτρων της επέκτασης.

Αρχές του καλοκαιριού ο Μετροπόντικας καταφθάνει στην Ελλάδα και ο προγραμματισμός είναι για να ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο από το φρέαρ Αγίας Βαρβάρας και να ολοκληρώσει το ταξίδι του στις αρχές του 2016.

Τα μεγάλα έργα πολιτικού μηχανικού (μεγάλες εκσκαφές σταθμών) επιφανειακά και υπόγεια αναμένεται να ξεκινήσουν  από τον ερχόμενο Απρίλιο. Η εικόνα όπως περιγράφεται όμως είναι αρκετά καλή:

ΦΡΕΑΡ ΕΙΣΟΔΟΥ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑ -ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ
Υπάρχει μία μικρή τρίμηνη καθυστέρηση στις εργασίες καθώς αναμένεται η απόφαση από το ΚΑΣ για κάποια αρχαιολογικά ευρήματα που όμως δεν έχουν κάποια άξια για να υπάρξει μεγάλη αρχαιολογική ανασκαφή.  Μόλις δοθεί η άδεια θα ξεκινήσουν οι εκσκαφές τόσο για τον σταθμό όσο και για το φρέαρ εισόδου του Μετροπόντικα. Δεν θεωρείται ότι παρουσιάζει πρόβλημα.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ-ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ-ΝΙΚΑΙΑ
Έχουμε περάσει στην δεύτερη φάση κατάληψης των εργοταξίου για την κατασκευή των σταθμών και περιλαμβάνονται πλέον και καταλήψεις των γύρω δρόμων, δημιουργώντας τα πρώτα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Οι καταλήψεις αυτές θα διαρκέσουν το λιγότερο  3 χρόνια.  Ακολούθως θα ξεκινήσουν αρχαιολογικές τομές για τυχόν αρχαία. Οι μέχρι τώρα ενδείξεις δεν δείχνουν παρουσία αρχαίων. Σε εξέλιξη είναι και η παράκαμψη δικτύων ΟΚΩ.


ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ
Το πρόβλημα με την άρνηση ιδιοκτήτη απαλλοτριωθέντος ακινήτου υφίσταται αλλά η Αττικό Μετρό να είναι σίγουρη έχει πάρει και δικαστική απόφαση έξωσης του ιδιοκτήτη ενώ τα χρήματα της αποζημίωσης έχουν κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων εδώ και μήνες. Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν από την Αττικό Μετρό «η απαλλοτρίωση έχει ολοκληρωθεί από πέρυσι».

ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Είναι ο κυριότερος σταθμός της επέκτασης καθώς κατασκευάζεται κάτω από τον υπάρχοντα τερματικό σταθμό της γραμμής 1, είναι πενήντα μέτρα από τον σταθμό του Προαστιακού  ενώ μελλοντικά θα συνδέεται με το Τραμ και το monorail. Έχει γίνει η εργοταξιακή εγκατάσταση και έχει ξεκινήσει ήδη σε μικρή έκταση η εκσκαφή των εισόδων του σταθμού (συνολικά 3). Τα εργοτάξια είναι 1.μέσα στο λιμάνι (δίπλα από την πεζογέφυρα του ΟΛΠ), 2.δίπλα από την είσοδο του σταθμού στην Πλατεία Οδησσού και 3.πάνω στην πλατεία Οδησσού. Αρχαιολογικά ευρήματα δεν υπάρχουν.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Εδώ υπάρχει το κυριότερα θέμα, καθώς έχουν βρεθεί σημαντικά αρχαία (μέρος του Ιποδάμμειου Συστήματος) που όμως ήταν γνωστά από την φάση σχεδιασμού του έργου.  Στην Αττικό Μετρό έχουν υπολογίσει ένα έτος για τις αρχαιολογικές ανασκαφές που γίνονται από ΣΤ` εφορεία, κάτω από την επίβλεψη της κας Χρυσουλάκη.

Αν οι εργασίες δεν ολοκληρωθούν μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και πάλι υπάρχει χρόνος καθώς πρόκειται για τον τερματικό σταθμό και η έλευση του Μετροπόντικα δεν προβλέπεται πριν το 2016. Έχουν γίνει όλες οι προβλεπόμενες εργοταξιακές καταλήψεις και με την λήξη των ανασκαφών θα ξεκινήσει το κυρίως έργο εκσκαφής του σταθμού.

Η σήραγγα θα τερματίζει 300 μέτρα μετά το Δημοτικό Θέατρο, κάτω από το Πανεπιστήμιο Πειραιά. Αυτό το τμήμα θα κατασκευαστεί με ΝΑΤΜ, με ανοιχτό όρυγμα καθώς θα δημιουργηθεί τριπλή σήραγγα που θα διαθέτει τρεις γραμμές για την στάθμευση των συρμών.