Σαφώς βελτιούμενη βαίνει η αποπληρωμή οφειλών υπουργείων προς τον ΟΑΣΑ.
Το σύνολο των οφειλών το 2011 ανερχόταν στα 86,9 εκατ., έναντι 43,3 εκατ. το 2012...
Η αποπληρωμή των χρεών έχει να κάνει με τις μεγαλύτερες πιέσεις που ασκεί το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ, κατόπιν υπόδειξης της τρόικας, αλλά και των οριζομένων στο νόμο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Ενδεικτικό είναι ότι το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε να καταβάλλει τα οφειλόμενα, αντίθετα με τα υπουργεία Εργασίας και Υγείας.
«Προκειμένου να μην υπάρχουν παρερμηνείες και αντεγκλήσεις, είναι απαραίτητο να εγγραφούν πιστώσεις στον προϋπολογισμό για τις συμβάσεις του ΟΑΣΑ με τα διάφορα υπουργεία», σημειώνουν στελέχη του Οργανισμού.
Από πού προέρχονται τα χρωστούμενα;
Τα υπουργεία, αν και έχουν υπογράψει συμβάσεις για τη δωρεάν ή με έκπτωση μετακίνηση ειδικών κοινωνικών ομάδων (π.χ. φοιτητές, πολύτεκνοι, στρατιώτες, άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών κ.ο.κ.), σπάνια καταβάλλουν το αντίτιμο ή τη διαφορά που προκύπτει από το ισχύον εισιτήριο.
Ομως υποχρεούνται να το πράξουν, σύμφωνα με το νόμο 2669/98.
«Αν εφαρμοστεί και το μέτρο του μειωμένου εισιτηρίου για τους ανέργους, τότε χρειάζεται οπωσδήποτε η υπογραφή σχετικής σύμβασης με το υπουργείο Εργασίας και εξασφάλιση του συγκεκριμένου κονδυλίου στον προϋπολογισμό.
Ο ΟΑΣΑ δεν μπορεί να ασκήσει, από μόνος του, κοινωνική πολιτική», υπογραμμίζουν στελέχη του Οργανισμού.
Πάντως, από το 2002 έως και τα τέλη του 2010, πέντε υπουργεία υπολογίζεται ότι χρωστούσαν 671 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΑ. Τα χρέη αυτά σβήστηκαν, όπως αντιστρόφως διαγράφηκαν χρέη, ύψους 2 δισ., του ΟΑΣΑ προς το Δημόσιο. Τη διαγραφή των χρεών προέβλεπε ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Του Φώτη Φωτεινού
Το σύνολο των οφειλών το 2011 ανερχόταν στα 86,9 εκατ., έναντι 43,3 εκατ. το 2012...
Η αποπληρωμή των χρεών έχει να κάνει με τις μεγαλύτερες πιέσεις που ασκεί το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ, κατόπιν υπόδειξης της τρόικας, αλλά και των οριζομένων στο νόμο για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών.
Ενδεικτικό είναι ότι το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε να καταβάλλει τα οφειλόμενα, αντίθετα με τα υπουργεία Εργασίας και Υγείας.
«Προκειμένου να μην υπάρχουν παρερμηνείες και αντεγκλήσεις, είναι απαραίτητο να εγγραφούν πιστώσεις στον προϋπολογισμό για τις συμβάσεις του ΟΑΣΑ με τα διάφορα υπουργεία», σημειώνουν στελέχη του Οργανισμού.
Από πού προέρχονται τα χρωστούμενα;
Τα υπουργεία, αν και έχουν υπογράψει συμβάσεις για τη δωρεάν ή με έκπτωση μετακίνηση ειδικών κοινωνικών ομάδων (π.χ. φοιτητές, πολύτεκνοι, στρατιώτες, άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών κ.ο.κ.), σπάνια καταβάλλουν το αντίτιμο ή τη διαφορά που προκύπτει από το ισχύον εισιτήριο.
Ομως υποχρεούνται να το πράξουν, σύμφωνα με το νόμο 2669/98.
«Αν εφαρμοστεί και το μέτρο του μειωμένου εισιτηρίου για τους ανέργους, τότε χρειάζεται οπωσδήποτε η υπογραφή σχετικής σύμβασης με το υπουργείο Εργασίας και εξασφάλιση του συγκεκριμένου κονδυλίου στον προϋπολογισμό.
Ο ΟΑΣΑ δεν μπορεί να ασκήσει, από μόνος του, κοινωνική πολιτική», υπογραμμίζουν στελέχη του Οργανισμού.
Πάντως, από το 2002 έως και τα τέλη του 2010, πέντε υπουργεία υπολογίζεται ότι χρωστούσαν 671 εκατ. ευρώ στον ΟΑΣΑ. Τα χρέη αυτά σβήστηκαν, όπως αντιστρόφως διαγράφηκαν χρέη, ύψους 2 δισ., του ΟΑΣΑ προς το Δημόσιο. Τη διαγραφή των χρεών προέβλεπε ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Του Φώτη Φωτεινού