Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

(Ξανά) Δημοπρατούνται οι μελέτες για την Γραμμή 4



Μετά από μακρά αναμονή στις εξελίξεις των έργων του Μετρό της Αθήνας φαίνεται ότι κάτι προχωρά και κινείται. Πλέον το βάρος στην Αθήνα πέφτει στην Νέα Γραμμή 4 που μετά από πολλά χρόνια συζητήσεων φαίνεται ότι ωριμάζει η ιδέα της τμηματικής υλοποίησης της. Η Αττικό δημοπράτησε τις μελέτες για την γραμμή 4 με τίτλο “ΓΕΩΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ–ΒΥΡΩΝΑΣ-ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ» ΚΑΙ «ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ» ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4 ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ”.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση γεωλογικών και γεωτεχνικών ερευνών και μελετών για τις ανάγκες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας και συγκεκριμένα για τα παρακάτω :

(α) Τμήμα: Ευαγγελισμός – Βύρωνας – Ηλιούπολη:
Θα εκτελεσθούν α) γεωλογικές έρευνες και γεωλογική μελέτη και β) γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.

(β) Τμήμα της Γραμμής 4 'Aλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός:
Στο τμήμα αυτό έχουν ήδη εκτελεστεί γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες. Σε διάφορες θέσεις του τμήματος αυτού θα απαιτηθεί συμπλήρωση των γεωλογικών και γεωτεχνικών στοιχείων. Θα γίνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους.

(γ) Συνδετήρια Σήραγγα του τμήματος «'Aλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός» της Γραμμής 4 με την υφιστάμενη συνδετήρια σήραγγα των γραμμών 2 και 3 :
Θα εκτελεσθούν α) γεωλογικές έρευνες και γεωλογική μελέτη και β) γεωτεχνικές έρευνες, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και προγραμματισμό των ερευνών, παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους και αξιολόγηση των γεωτεχνικών ερευνών.

(δ) Διάφορες Θέσεις:
Θα γίνουν γεωτρήσεις με γεωλογικές και γεωτεχνικές εργασίες υπαίθρου και εργαστηριακές δοκιμές καθώς και παρουσίαση των αποτελεσμάτων τους, σε διάφορες θέσεις, όπου απαιτηθεί για τις ανάγκες της Γραμμής 4.

Η σύμβαση καλύπτεται από τη συμφωνία για τις δημόσιες συμβάσεις, δεν κατανέμεται σε τμήματα και δεν θα ληφθούν υπόψη εναλλακτικές προσφορές.
Προεκτιμώμενη Αμοιβή: Συνολική: 2.760.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ)
Διάρκεια της Σύμβασης ή Προθεσμία εκτέλεσης: 35 μήνες από την υπογραφή της συμφωνίας πλαίσιο



Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ 4
Ο βασικός κορμός της Γραμμής 4 πρόκειται να δημοπρατηθεί σε διαφορετικά στάδια καθώς στο σύνολο της διαθέτει 30 σταθμούς και για την ολοκλήρωση της απαιτούνται αρκετά δις ευρώ που κάνουν την κατασκευή της υπόθεση αρκετών ετών.

Σύμφωνα με τις κατά καιρούς δηλώσεις από την Αττικό Μετρό και το Υπουργείο Υποδομών το πρώτο τμήμα που θα κατασκευαστεί θα είναι το ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ- ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ που θα διαθέτει 9 σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του είναι περίπου 1 δις ευρώ και αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2014. Τα υπόλοιπα τμήματα είναι τα παρακάτω:



ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΜΑΡΟΥΣΙ

Είναι τι δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμης 4 καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.

ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΠΕΡΙΣΣΟΣ
Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με την Γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό ΠΕΡΙΣΣΟΣ δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες. Είναι μία επέκταση σχετικά εύκολη που πιθανόν να την δούμε στην Γ` φάση των επεκτάσεων της Γραμμής 4.

ΜΑΡΟΥΣΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
Και αυτή η επέκταση θα είναι μάλλον στην Γ` φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.



πατήστε πάνω στην εικόνα για μεγένθυση

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
Αυτή η επέκταση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ξεχωριστό παρακλάδι της Γραμμής 4 και θα μπορούσε μελλοντικά να φτάσει ακόμα πιο νότια. Είναι ένας κλάδος υπόγειας γραμμής που ξεκινώντας από τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (που γίνεται μεγάλος κόμβος αφού από εκεί θα περνούν 3 διαφορετικές γραμμές Μετρό, η Γραμμή3 -Γραμμή 4-Γραμμή 4Α) θα εξυπηρετεί τα ανατολικά προάστια σε Βύρωνα, Καισαριανή για να καταλήξει στην Αγία Μαρίνα Ηλιούπολης.



Το επόμενο τμήμα πιθανόν να είναι το ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ενώ θα ακολουθήσει η επέκταση μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας στο Μαρούσι και κατόπιν οι δύο καταλήξεις προς Περισσό και Εθνική Οδό. Η ολοκλήρωση της γραμμής στην καλύτερη περίπτωση τοποθετείται στο 2025 χωρίς τις γνωστές Ελληνικές καθυστερήσεις και αστοχίες στα χρονοδιαγράμματα.