Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Λειτουργία ΜΜΜ την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου




Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία τα ΜΜΜ, την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου θα λειτουργούν ως εξής:

- Μετρό, Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος και Τραμ --> Κανονική λειτουργία

- Λεωφορεία, Προαστιακός σιδηρόδρομος --> 24 ωρη απεργία

- Τρόλλεϋ --> Αναμένονται αποφάσεις από τους Εργαζόμενους


Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Επαναλειτουργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς


Συρμός Μετρό - Μέσα Συγκοινωνίας - Φωτογραφία αρχείου
Ομαλοποιούνται όσο  περνά η ώρα τα δρομολόγια του μετρό, του τραμ και του ΗΣΑΠ, καθώς συνεχίζεται η προσέλευση των εργαζομένων που λαμβάνουν τα φύλλα πορείας στις θέσεις τους, μετά την απόφαση για επιστράτευσή τους.
Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ το μεσημέρι είχε ανακοινώσει πως πλήρης εξομάλυνση θα υπάρξει εντός της ημέρας. Πάντως, λόγω της απεργίας στον προαστιακό, οι συρμοί στη γραμμή 3 του μετρό φθάνουν μέχρι τον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Χατζηδάκης: Απαράδεκτες οι κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα ΜΜΜ



Την πάγια θέση του ότι δεν μπορεί να γίνει καμιά εξαίρεση από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου επανέλαβε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτες τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων των εργαζόμενων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ. Στη δικαιοσύνη η ΣΤΑΣΥ για τις αλλεπάλληλες απεργίες


Στη Δικαιοσύνη προσφεύγει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.) κατά των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ).
 Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, τα σωματεία των εργαζομένων εξαγγέλλουν απεργιακές κινητοποιήσεις χωρίς να τηρούν τα προβλεπόμενα από τον Νόμο για τις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, «η λειτουργία των οποίων έχει ζωτική σημασία για την εξυπηρέτηση των βασικών αναγκών του κοινωνικού συνόλου».

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Επιχειρηματίας καταγγέλει φωτογραφικό διαγωνισμό στον ΟΑΣΘ




Φωτογραφικό διαγωνισμό για τη διανομή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ καταγγέλλει επιχειρηματίας ο οποίος υποστηρίζει ότι, αν και υπέβαλε την πιο οικονομική προσφορά στον οργανισμό, η ανάθεση του έργου δόθηκε σε άλλη επιχείρηση, ζημιώνοντας τον ΟΑΣΘ με 100.000 χιλιάδες ευρώ.

«Ο διαγωνισμός δεν ήταν μειοδοτικός και ο εν λόγω επιχειρηματίας δεν υπέβαλε αληθή υπεύθυνη δήλωση» απαντά ο πρόεδρος του οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνει στην εξώδικη διαμαρτυρία του ο κ. Τσιάρας, «τυχόν ανάθεση στην άλλη συμμετέχουσα εταιρεία θα σημάνει επιπλέον επιβάρυνση του ΟΑΣΘ και κατά συνέπεια του ελληνικού λαού κατά 100.000 ευρώ ετησίως περίπου και λόγω μικρού δικτύου καταστημάτων μειωμένη εξυπηρέτηση του κοινού».

Αναλυτικά το κείμενο:

Επιτέλους, υπογράφηκε και ξεκινά το μεγάλο έργο για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά





Το θρίλερ της τελευταίας στιγμής τελείωσε με το καθιερωμένο happy end. Χρειάστηκαν 3,5 χρόνια διαγωνιστικής διαδικασίας, 2 χρόνια δικαστικών μαχών, 1 χρόνος για να φτάσουμε από τις δικαστικές αίθουσες στην τελετή υπογραφής αλλά τελικά είναι γεγονός,

Σήμερα Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013, υπογράφηκε η πρώτη μεγάλη επέκταση του Αθηναϊκού Τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά μέσω μονής κυκλικής γραμμής 5,4χλμ. Η ανάδοχος εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ πέρασε δια πυρός και σιδήρου αλλά τελικά τα κατάφερε.

Παρών στην τελετή υπογραφής της σύμβασης κατασκευής ο ίδιος ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κος Χατζηδάκης που με την παρουσία του θέλησε να δείξει την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης για έργα-έργα-έργα. Φυσικά παρών ήταν τόσο ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό που ολοκλήρωσε τον διαγωνισμό, ο Δήμαρχος Πειραιά κος Μιχαλολιάκος και πολλοί άλλοι.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Συγκοινωνίες: Το καλοκαίρι ξεκινούν Τηλεματική, Ηλεκτρονικό Εισιτήριο και Μπάρες σε Σταθμούς


Από την χθεσινή συνέντευξη τύπου του Κωστή Χατζηδάκη σημαντική ήταν η ενημέρωση σχετικά με την πορεία των δύο μεγάλων έργων του ΟΑΣΑ που αφορούν τον εκσυγχρονισμό των εισιτηρίων και την τηλεματική στις στάσεις λεωφορείων-τρόλεϊ. Σημαντικό μέρος του προσωπικού που σήμερα υπάρχει στα γραφεία θα γίνουν «μάχιμοι» και θα μεταφερθούν σε σταθμούς για την πώληση και τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΑΝΥΠ τον Ιούνιο θα έχουμε ανάδοχο για το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του ΟΑΣΑ σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς ενώ στο ίδιο έργο προβλέπεται επιτέλους η εγκατάσταση μπαρών εισόδου στους σταθμούς Μετρό για να μηδενιστεί η ανεξέλεγκτη σήμερα λαθρεπιβίβαση.

Το έργο εκτός από τις νέες υπηρεσίες που θα εισάγει (φόρτιση κάρτας-εισιτηρίου με χρήματα, χρήση νέων τεχνολογιών) αναμένεται να φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα και στα ταμεία της ΣΤΑΣΥ καθώς θα είναι σχεδόν αδύνατη η είσοδος χωρίς εισιτήριο σε κάποιον σταθμό.


Το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσει και το νέο φιλόδοξο έργο του ΟΑΣΑ για την Τηλεματική στις 1.000 σημαντικότερες στάσεις στην Αθήνα. Με την εγκατάσταση του νέου αυτού συστήματος ο επιβάτης θα μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο την ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου, προγραμματίζοντας έτσι το συνολικό του ταξίδι. Η υπηρεσία αυτή παρέχεται στην Θεσσαλονίκη εδώ και χρόνια.

Μέσα στο 2013 θα συνεχιστεί η αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου δεδομένης και της λειτουργίας 7 νέων σταθμών Μετρό (4 στην Λ.Βουλιαγμένης, 2 στο Περιστέρι και ένας στα σύνορα Χαϊδάρι-Αιγάλεω). Στο ίδιο πλαίσιο θα ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για την κατασκευή σύγχρονου τερματικού σταθμού ΚΤΕΛ που θα αντικαταστήσει τις σημερινές εγκαταστάσεις σε Κηφισό και Λιοσίων.

Αλλάζουν όλα με τα διπλώματα οδήγησης το 2013!



Τα πάνω κάτω στην έκδοση διπλωμάτων οδήγησης έρχονται με το προεδρικό διάταγμα 51/2013, με τη ελληνική νομοθεσία να εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι θα γίνουν αυστηρότερα τα μέτρα για την απόκτηση της άδειας οδήγησης, και το κόστος θα αυξηθεί. Μία από τις αλλαγές που επέρχονται αφορά στην αύξηση των υποχρεωτικών μαθημάτων που από 20 γίνονται 25, όπως επίσης και τα μαθήματα της θεωρίας.
Παράλληλα δημιουργούνται νέες κατηγορίες οι οποίες δεν υπήρχαν έως τώρα. 

ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ
Αλλαγές όμως υπάρχουν και στο κόστος έκδοσης των διπλωμάτων. Θα ακριβύνουν τα παράβολα που θα πρέπει να υποβάλλονται με τον φάκελο του κάθε υποψηφίου. Επιπλέον αλλάζει και ο τρόπος εξέτασης των υποψήφιων οδηγών από τους γιατρούς. Σε αυτή την υπόθεση δεν εμπλέκεται πλέον η υπηρεσία Μεταφορών.

ΑΝΑ 15 ΧΡΟΝΙΑ Η ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ
Τα ερασιτεχνικά διπλώματα θα ανανεώνονται ανά 15ετία και όχι στα 65 χρόνια όπως ισχύει τώρα. Όσον αφορά στους επαγγελματίες, υποκατηγορίες δημιουργούνται και σε ότι αφορά στα φορτηγά και τα λεωφορεία, με τη θεσμοθέτηση υποκατηγοριών Γ1 φορτηγό έως 7,5 τόνων και λεωφορείο έως 16 θέσεων δηλαδή Δ1, κατηγορίες που δεν υπήρχαν έως τώρα.

Παραδίδεται μέσα στο Φεβρουάριο η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο - Ικόνιο



11/01/2013 - 14:21
Παραδίδεται μέσα στο Φεβρουάριο η νέα σιδηροδρομική σύνδεση Θριάσιο - ΙκόνιοΑρχές Φεβρουαρίου αναμένεται να παραδοθεί, εκτός απροόπτου, η γραμμή σύνδεσης του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο. Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, κόστους 143 εκατ. ευρώ, το οποίο παρουσίασε χρονοβόρες καθυστερήσεις.

Η ολοκλήρωσή του χαρακτηρίζεται καίριας σημασίας για την επιτυχή συμφωνία της TΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco και την HP για τη δρομολόγηση 2 τρένων την εβδομάδα της αμερικανικής εταιρείας, με την προοπτική να γίνουν 5.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, η αρχή της οποίας βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ν. Ικονίου,  εντός της ζώνης ιδιοκτησίας του ΟΛΠ, στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με το νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου.

Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμένα του Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου, όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2013

Τι (στο καλό) γίνεται με την κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης;


Στο Αττικό Μετρό τους έχει πιάσει «μεγαλοϊδεατισμός»; Πως είναι δυνατόν να ανακοινώνεις την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, όταν η κύρια γραμμή έχει κατασκευαστεί σε ποσοστό 25%;
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος κέρδισε στο «νήμα» την ανανέωση της θητείας του, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία Άκτωρ ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Τα ερωτήματα που τίθενται δεν έχουν να κάνουν με την ανάδοχο εταιρεία, αλλά με τηνγενικότερη τακτική – στάση του Αττικό Μετρό γύρω από το Μετρό Θεσσαλονίκης.  
Τα κρίσιμα ερωτήματα είναι τα εξής:
1.Γιατί προχωράς ένα διαγωνισμό για την επέκταση ενός έργου, το οποίο καρκινοβατεί; Δηλαδή, θα κατασκευάζεται παράλληλα η κύρια γραμμή του Μετρό, με τα μύρια προβλήματα και παράλληλα, θα στήνονται εργοτάξια για την Καλαμαριά;   
Η ΕΕ θα συναινέσει στη χρηματοδότηση της επέκτασης, όταν το κύριο έργο έπρεπε να είχε τελειώσει… χθες;
Ως γνωστόν, η κύρια γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ανάδοχο την ΑΕΓΕΚ (η σύμβαση υπογράφτηκε το 2006) έπρεπε να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2012!
Αν’ αυτού πηγαίνει για το 2017, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, αφού έχει κατασκευαστεί μόλις σε ποσοστό 25%!
Τα οικονομικά προβλήματα της ΑΕΓΕΚ, οι αλλαγές στους σταθμούς, μέχρι και οι συνεχείς απεργίες έχουν «τινάξει στον αέρα» τα χρονοδιαγράμματα.
2.Πως θα λυθεί ο γόρδιος δεσμός; Τι ακούγεται στην κατασκευαστική αγορά: Διάφορα, όπως ότι η ΑΕΓΕΚ θα αναγκαστεί, στην έσχατη περίπτωση, να παραδώσει το έργο σε κάποιον άλλο, πιθανότατα τον Άκτωρ, με δεδομένο ότι ο Άκτωρ έλαβε την επέκταση στην Καλαμαριά, αλλά και το γεγονός ότι η J&P Άβαξ έχει πάρει την επέκταση στον Πειραιά.
Άλλο σενάριο φέρει την ΑΕΓΕΚ προς πώληση. Ίσως τελικά καταφέρει να επιβιώσει, αν υπογραφούν συμπληρωματικές συμβάσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει ότι η ΑΕΓΕΚ, πέρα από το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετέχει στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου.
3.Γιατί δίνονται χαμηλές εκπτώσεις στα μεγάλα έργα, είναι τυχαίο; Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν ενοχλείται από τις χαμηλές εκπτώσεις που δίνονται στα μεγάλα έργα, κάτι το οποίο σημαίνει ότι χάνει χρήματα το Δημόσιο;
Ο Άκτωρ προσέφερε 311 εκατ. για ένα έργο 332 εκατ., περίπου έκπτωση 6,5%. Στο 5,5% ήταν και η έκπτωση που δόθηκε πρόσφατα και σε μεγάλο σιδηροδρομικό έργο.
Σίγουρα, τα έργα αυτά είναι δύσκολα, αλλά πάνε οι εποχές που οι κατασκευαστικές εταιρείες «σφάζονταν» μεταξύ τους, προσφέροντας εκπτώσεις έως και 40%.

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2013

Αντίδραση ΑΔΕΔΥ στο ενδεχόμενο μείωσης των ετήσιων καρτών του ΟΑΣΑ


Ανακοίνωση εξέδωσε η ΑΔΕΔΥ, στην οποία εκφράζει την αντίθεσή της στο σχέδιο του ΟΑΣΑ για τη μείωση των εκπτώσεων, από 25% σε 20%, που απολάμβαναν τα μέλη της στις ετήσιες κάρτες πολλαπλών διαδρομών.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ:

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Μειώσεις μισθών 12-15% επιφέρει το ενιαίο μισθολόγιο στα ΜΜΜ


Σε δυναμικές κινητοποιήσεις θα προχωρήσουν οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ), στην περίπτωση που ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο.                                      Του Φώτη Φωτεινού                                                                                                              Μεσοσταθμικά, η ένταξη των 2.550 εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ στο ενιαίο μισθολόγιο συνεπάγεται μείωση μισθού 12%, ενώ των 5.800 εργαζομένων στην ΟΣΥ (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ)13-15%.   Τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ αποφάσισαν ότι δεν πρόκειται να δεχτούν καμία περαιτέρω μείωση μισθού και «εφόσον γίνουν μονομερείς ενέργειες για βίαιη κατάργηση των ΣΣΕ και των συνταγματικά κατοχυρωμένων Συλλογικών Διαπραγματεύσεων», θα ξεκινήσουν σειρά δυναμικών κινητοποιήσεων.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι έχουν ήδη υποστεί σημαντικές μειώσεις στους μισθούς τους, από το πρώτο και δεύτερο μνημόνιο, που ξεπερνούν το 35%.
Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι στις Οδικές Συγκοινωνίες ευελπιστούν ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο διαφόρων ειδικοτήτων, όπως των οδηγών και των τεχνιτών.
Σε κέρδη περνούν οι συγκοινωνίες, εξαιτίας των περικοπών!

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Μόνιμοι ελεγκτές σε λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να "τσακώνουν" τους "δεν πληρώνω"!

Μόνιμους ελεγκτές θα αποκτήσουν οι δύο πιο δημοφιλείς γραμμές του ΟΑΣΘ, σε μια προσπάθεια του Οργανισμού
να αντιμετωπίσει τη λαθρεπιβίβαση.

Ίσως κι εντός του Ιανουαρίου στα λεωφορεία των γραμμών 31 (Βούλγαρη- ΚΤΕΛ) και 10 (Χαριλάου) θα τοποθετηθούν μόνιμοι ελεγκτές, σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των επιβατών που εξυπηρετούνται χωρίς να πληρώσουν.
"Οι επιβάτες θα ανεβαίνουν στο λεωφορείο από τις δύο μπροστινές πόρτες. Ο οδηγός θα ελέγχει όσους επιβιβάζονται από την πρώτη πόρτα, ενώ στη δεύτερη θα υπάρχει ελεγκτής. Η αποβίβαση θα γίνεται από την τρίτη και τέταρτη πόρτα, ώστε να υπάρχει έλεγχος" αναφέρει ο κ. Στεφανίδης.
Η εφαρμογή του μέτρου θα είναι πιλοτική κι εφόσον αποδώσει θα επεκταθεί και σε άλλες γραμμές στις οποίες χρησιμοποιούνται μεγάλα λεωφορεία, στα οποία υπάρχει πληρότητα.

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Νέα μελέτη 86.100 ευρώ για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας - Πάτρας


Την εκπόνηση νέας μελέτης, ύψους 86.100 ευρώ, για τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Πάτρας αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών.
Το αντικείμενο του έργου αφορά στην εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και της ανάλυσης κόστους – οφέλους (ΑΚΟ) και στη σύνταξη των «Αιτήσεων Επιβεβαίωσης Χρηματοδοτικής Ενίσχυσης» (ΑΕΧΕ) για τα έργα της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας, περιλαμβανομένης της πρόσβασης στην πόλη και στο νέο (νότιο) λιμένα της Πάτρας.
Η μελέτη σκοπιμότητας θα περιλαμβάνει την ανάλυση των εναλλακτικών επιλογών, όσον αφορά στην κατασκευή και στη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής και εξέταση των αντίστοιχων χρηματοοικονομικών και κοινωνικοοικονομικών αποτελεσμάτων.

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Τα… ηλεκτρικά λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους




Η κινεζική εταιρεία κατασκευής οχημάτων με την ονομασία BYD (Build Your Dreams) έχει ήδη έτοιμο το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο το οποίο φέρει την ονομασία Κ9.
Το συγκεκριμένο λεωφορείο έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 100 χλμ./ώρα ενώ η αυτονομία του αγγίζει ακόμα και τα 306 χιλιόμετρα (εντός πόλης η αυτονομία είναι περίπου 250 χιλιόμετρα).

Οι μπαταρίες του οχήματος μπορούν να φορτίσουν από μία απλή πρίζα σε έξι ώρες ενώ στην περίπτωση που χρησιμοποιηθεί ταχυφορτιστής ο χρόνος πέφτει στις 3 ώρες.

Σύμφωνα με την BYD, η κατανάλωση είναι λιγότερη από 100 kWh ανά 96 χιλιόμετρα ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το Κ9 είναι εξοπλισμένο με μία ηλιακή οροφή που μπορεί να συλλέγει ηλιακή ενέργεια και να φορτίσει τις μπαταρίες του οχήματος.

Η τιμή του λεωφορείου ξεκινά από τα 417.000 και μπορεί να φτάσει και τα 455.000 ευρώ.

ΠΗΓΗ

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

Εχασε το τρένο... η Θεσσαλονίκη


ΤΟΥ ΤΙΜΟΥ ΦΑΚΑΛΗ
 Κλειστά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά παραμένουν τα γκισέ για Σόφια, Βουκουρέστι, Κωνσταντινούπολη, Βελιγράδι και Σκόπια στον ΟΣΕ.
Γκασταρμπάιτερ τη δεκαετία του '50 και του '60 αποχαιρετούσαν μέσα από τα κουπέ με δάκρυα στα μάτια συγγενείς και φίλους, έμποροι με βαλίτσες στα χέρια επιβιβάζονταν στα βαγόνια προσδοκώντας να φέρουν πίσω εμπορικές συμφωνίες αλλά και αργότερα τη δεκαετία του '80 παρέες νεαρών ορμούσαν στις αποβάθρες, ξεκινώντας την περιπέτεια με interRail για να φτάσουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ευρώπης. Ηταν τα χρόνια εκείνα που από τη Θεσσαλονίκη οι σιδηροδρομικές γραμμές έφταναν σε κάθε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα.

Φωτιά σε τουριστικό λεωφορείο εν κινήσει


Η φωτιά εκδηλώθηκε στον κινητήρα του οχήματος και στο σημείο κλήθηκαν και πήγαν δύο οχήματα της πυροσβεστικής με πέντε άνδρες που κατάφεραν μέσα σε λίγα λεπτά να τη σβήσουν.

Την ώρα εκείνη το λεωφορείο βρισκόταν εν κινήσει στην παραλιακή λεωφόρο, στην πύλη του λιμανιού του Ηρακλείου και ήταν γεμάτο τουρίστες, όπως ανέφεραν στο prismanews.gr αυτόπτες μάρτυρες.

Μόλις η φωτιά έγινε αντιληπτή, ξεκίνησε και η διαδικασία εκκένωσης του λεωφορείου χωρίς ευτυχώς να πάθει κανείς τίποτα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες στο σημείο έσπευσε άλλο λεωφορείο που παρέλαβε τους τουρίστες χωρίς να προκληθεί περαιτέρω πρόβλημα.

Θ. Ζηλιασκόπουλος, ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επιτυχημένος ή θιασώτης του Μνημονίου;


Αποτελεί με διαφορά το διευθύνοντα σύμβουλο ΔΕΚΟ με το περισσότερο «θόρυβο» γύρω από το ενδεχόμενο αντικατάστασής του. Όχι, δεν πρόκειται για τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΠΑΠ ή της ΔΕΗ, αλλά για τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Του Φώτη Φωτεινού
Θα παραμείνει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος τοποθετήθηκε επί υπουργίας Δημήτρη Ρέππα; Τον θέλει ο Κωστής Χατζηδάκης ή θα υπερισχύσει η επιθυμία του Μεγάρου Μαξίμου για την αντικατάστασή του με τον Δημήτρη Κούκη; Σύντομα, θα ξέρουμε.
Το ερώτημα που ορισμένοι θέτουν είναι αν «είναι επιτυχημένος ή αποτυχημένος ο Θ. Ζηλιασκόπουλος;». Σίγουρα, αποτυχημένος δεν είναι, αλλά είναι υπερεπιτυχημένος; Συνήθως, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση.
Βελτιώθηκαν τα οικονομικά, χάρη management ή Mνημονίου; 
Αν βάλεις κάτω τα νούμερα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιτεύχθηκε ένα οικονομικό «θαύμα», το οποίο έχει διπλή ανάγνωση.

Μέτρια η πρόοδος στα 181 μεγάλα έργα προτεραιότητας


Μέτρια η πρόοδος στα 181 μεγάλα έργα προτεραιότητας
Πρόκειται   για τα πιο μεγάλα έργα ανά την χώρα από επιδοτήσεις προς μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις έως τους οδικούς άξονες, ενεργειακές τεχνολογικές και άλλες υποδομές ανά την Ελλαδα

Ένα έργο ακυρωθέν (σύμβουλος μέτρων κατά της φοροδιαφυγής),  5 «κόκκινα» ως έργα σε κίνδυνο (περιλαμβανομένου του κτηματολογίου) και άλλα  62 στο «πορτοκαλί» για τα οποία απαιτείται επιτάχυνση (μεταξύ των οποίων οι αυτοχρηματοδοτούμενοι άξονες, τα δάνεια από το Jeremie και από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας,  επενδύσεις του ΟΣΕ, ενεργειακές παρεμβάσεις  και κρίσιμα έργα  πληροφοριακών συστημάτων στο δημόσιο).  Ακόμη  107 έργα είναι «πράσινα», δηλαδή  με ομαλή πορεία υλοποίησης και 6 είναι ολοκληρωμένα.

Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012

Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αύξηση των εισιτηρίων τον Μάρτιο

  • Δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αύξηση των εισιτηρίων τον Μάρτιο, όπως αρχικά προβλεπόταν, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια, ώστε να μην απαιτηθεί αύξηση ούτε τον Οκτώβριο του 2013, οπότε και θα υπάρξει επαναξιολόγηση από την τρόικα. Αυτό ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης.                                                                 Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός διευκρίνισε πως ο αγώνας είναι μέσω της πάταξης της εισιτηροδιαφυγής να αποφευχθεί η αύξηση των εισιτηρίων, σημειώνοντας πως ο Οκτώβριος του 2012 ήταν ο πρώτος μήνας κατά τον οποίο σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων κατά 12% και για τον Νοέμβριο, με εξαίρεση τις έξι 24ωρες απεργίες σε μέρες αιχμής, υπολογίζεται ότι υπάρχει αύξηση πωλήσεων κατά 4,7%. 


«Στόχος είναι η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής κατά 50%. Η τρόικα επείσθη για την προσπάθειά μας λόγω των εσόδων σε ένα μήνα, περιμένουν όμως προσπάθεια διαρκείας» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε πως η εισιτηριοδιαφυγή προκαλεί ετήσια απώλεια εσόδων στον ΟΑΣΑ ύψους 37,5 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο προσβλέπει σε ετήσια αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων σε ποσοστό 10%, μέσω της οποίας θα εξοικονομηθούν έως και 25 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ακόμη ότι μετά τα Φώτα θα μπορούν οι επιβάτες να προμηθεύονται από τα εκδοτήρια τις νέες δεσμίδες εισιτηρίων, 11 στον αριθμό, όπου ο επιβάτης θα πληρώνει για την αξία μόνο των δέκα. Επίσης, τα εισιτήρια θα είναι διαφορετικού χρώματος για να μη μπορεί κάποιος να κερδοσκοπήσει μεταπωλώντας ένα προς ένα, ενώ τις επόμενες εβδομάδες εισάγεται και το πολλαπλό εισιτήριο για περισσότερες κατηγορίες κομίστρων. «Με αυτό τον τρόπο ανταμείβουμε τους συνεπείς επιβάτες που πληρώνουν κανονικά το εισιτήριό τους, δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο κατά της εισιτηριοδιαφυγής» είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Σε ό,τι αφορά τη διασφάλιση των αναγκαίων εσόδων, αλλά και την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, στις δράσεις του υπουργείου είναι ακόμη και:

- η ενίσχυση του προσωπικού ελέγχου με αναδιάταξη των οργανογραμμάτων ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ και μετακίνηση εργαζομένων από τα γραφεία σε ελέγχους - πώληση.

- η καταβολή μόνο του 50% της αξίας του προστίμου σε περίπτωση που αυτό πληρώνεται άμεσα ή εντός 10 ημερών. Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι θα παραδοθεί σε χρήση από το 2014. Όπως εξήγησε, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα διαθέτει «μπάρες» και η φόρτισή του θα γίνεται μέσω ίντερνετ, κινητού ή πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας.

Επίσης, ο υπουργός αναφέρθηκε και στα έργα υποδομής για τις αστικές συγκοινωνίες.

Μετρό της Αθήνας: Η επέκταση προς Ανθούπολη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, προς Ελληνικό τον Ιούλιο και προς Χαϊδάρι τον Σεπτέμβριο. Στη γραμμή 3 η επέκταση Χαϊδάρι (Αγία Μαρίνα)-Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.

Τραμ: Την επόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί η σύμβαση για την επέκταση του τραμ προς Πειραιά, η κατασκευή της οποίας θα ξεκινήσει το νέο έτος. Προβλέπει την ύπαρξη 12 νέων στάσεων και είναι προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Καταβάλλεται τεράστια προσπάθεια για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα ρευστότητας του αναδόχου.

Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα: θα δοθεί σε λειτουργία εντός δύο ετών από την έναρξή του. Το έργο, όπως είπε ο υπουργός, μπορεί να προχωρήσει με ΣΔΙΤ, με σύμπραξη του Δημοσίου, των Υπεραστικών Λεωφορείων και τρίτου επενδυτή. Το Δημόσιο θα συμβάλει με την παραχώρηση της γης, ο δε επενδυτής μαζί με τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν τη χρηματοδότηση της κατασκευής και λειτουργίας του σταθμού.

Απαντώντας σε ερώτηση με αφορμή τις προγραμματισμένες απεργίες των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς που αντιδρούν στην ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο, ο υπουργός σημείωσε πως το υπουργείο είναι σε συνεχή επαφή μαζί τους, αλλά ο νόμος θα εφαρμοστεί. «Αν υπάρχουν αδικίες αυτές θα αντιμετωπιστούν, ο νόμος όμως δεν αλλάζει» είπε.

Ερωτηθείς για τις λεωφοριολωρίδες, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση κατάργησής τους. «Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης για να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα, δεδομένο ότι πολλές φορές μετατρέπονται σε χώρους στάθμευσης» τόνισε.

Τέλος, ο υπουργός, απαντώντας σε ερώτηση για ενδεχόμενη αύξηση στα τιμολόγια της ΕΥΔΑΠ, απάντησε κατηγορηματικά πως δεν έχει καμία τέτοια πληροφόρηση, ούτε έχει αναπτυχθεί τέτοια σκέψη από τη Διοίκηση. 

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΟ 1/1/2013 ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ


 Ηλεκτρονικό εισιτήριο και εκπτώσεις για κατόχους καρτών απεριόριστων διαδρομών
- Διαβάστε όλες τις αλλαγές στα μέσα μαζικής μεταφοράς από την... αυγή του 2013
- Προβλέπεται δεσμίδα των 10+1 εισιτηρίων δηλαδή στα 10 εισιτήρια το ένα δώρο
- Όποιος πληρώνει εντός δέκα ημερών το πρόστιμο επειδή δεν είχε εισιτήριο θα έχει έκπτωση 50%

Από την 1η Ιανουαρίου, λοιπόν, οι πολίτες που χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στις αστικές συγκοινωνίες θα μπορούν να προμηθεύονται τις δεσμίδες με τα 10 εισιτήρια συν ένα... δώρο.

Συγχρόνως, θα ανακοινωθούν εκπτώσεις για τους κατόχους των μηνιαίων και ετήσιων καρτών απεριόριστων διαδρομών, για τις ημέρες που τα ΜΜΜ τραβούν χειρόφρενο λόγω απεργίας.

Μαζί με όλες τις αλλαγές, έρχεται και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Οι πολίτες θα μπορούν να το «γεμίζουν» με μονάδες μέσω internet, κινητού ή πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.

Με το νέο έτος, θα γίνουν, επίσης, ακόμη πιο εντατικοί και οι έλεγχοι. Μάλιστα, μέσω εσωτερικών μετακινήσεων, θα αυξηθούν κατά 12—150 οι ελεγκτές σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ και κατά 120 σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης να συνεχιστεί η αύξηση στα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, όπως σημειώθηκε τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, που ήταν οι πρώτοι μήνες του 2012 με θετικό πρόσημο στις πώλησης εισιτηρίων και καρτών.

Μια ακόμη αλλαγή είναι ότι από τον Ιανουάριο, όποιος «συλλαμβάνεται» χωρίς εισιτήριο και τιμωρείται με πρόστιμο, θα μπορεί να πληρώσει το 50% του ποσού εντός 10 ημερών. Το ίδιο που συμβαίνει και με τις κλήσεις της τροχαίας, δηλαδή. 

Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Οι υψηλές εγγυήσεις σε ΔΕΚΟ συνιστούν απειλή για το χρέος


Το συνολικό ύψος των εγγυήσεων, στο τέλος του 2011, ανήλθε σε 19,95 δισ. ευρώ, ενώ, με την προσθήκη και των εγγυήσεων που έχουν χορηγηθεί στις τράπεζες, ύψους 65,09 δισ. ευρώ, το συνολικό ποσό των κρατικών εγγυήσεων φτάνει στο ποσό των 85,04 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση τουΕλεγκτικού Συνεδρίου


Σε ζημιογόνες και ελλειμματικές δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς κατευθύνεται το κύριο μέρος των εγγυήσεων που παρέχει το κράτος, προκειμένου να δανειστούν από τις τράπεζες, γεγονός που καθιστά τα συγκεκριμένα δάνεια ένα εν δυνάμει «κρυφό» χρέος, το οποίο εμφανίζεται στα επίσημα στοιχεία μετά τη λήξη των δανείων ή με την κατάπτωση των εγγυήσεων.

Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα δάνεια προς τις ΔΕΚΟ, οι οποίες, λόγω των ελλειμμάτων τους, όχι μόνο αδυνατούν να τα αποπληρώσουν, αλλά, επειδή έχουν ανάγκη σε κεφάλαια, αναγκάζεται το Δημόσιο να τους παράσχει και νέες εγγυήσεις για νέα δάνεια. Στη συγκυρία που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, με τα επιτόκια να έχουν εκτοξευτεί στα ύψη, το κόστος νέου δανεισμού των ΔΕΚΟ με κρατική εγγύηση φτάνει στο 12%. Δηλαδή, οι εγγυήσεις παρέχονται σε ζημιογόνες επιχειρήσεις, οι οποίες, διαφορετικά, δεν θα μπορούσαν να δανειστούν και άρα θα έπρεπε να καλύψει τα ελλείμματά τους ο κρατικός προϋπολογισμός.

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Ηλικιωμένος παρασύρθηκε από συρμό του μετρό


Ηλικιωμένος παρασύρθηκε από συρμό του μετρό
Ατυχος ηλικιωμένος άνδρας βρήκε τραγικό θάνατο το απόγευμα της Τετάρτης στις γραμμές του μετρό, μεταξύ των σταθμών Αγ. Δημητρίου και Δάφνης. Ο άνδρας που έπασχε, σύμφωνα με μαρτυρίες, από Αλτσχάιμερ δεν πρόλαβε να επιβιβαστεί στον συρμό μαζί με την κόρη του και αποφάσισε να κυνηγήσει το τρένο... περπατώντας στις γραμμές του μετρό. Ο άτυχος άνδρας παρασύρθηκε από τον επόμενο συρμό και βρήκε τραγικό θάνατο. Ο σταθμός του Αγίου Δημητρίου της γραμμής 2 του μετρό παρέμεινε κλειστός για αρκετή ώρα.

Έπεσε στις ράγες του τρένου


Νεκρός είναι σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ένας άνδρας, ο οποίος λίγα λεπτά πριν τις 20.00 έπεσε στις ράγες του Μετρό, στον Άγιο Δημήτριο. Στο σημείο έχει κληθεί η Πυροσβεστική για τον απεγκλωβισμό του.
Ερευνάται εάν πρόκειται για ατύχημα ή αυτοκτονία.

zougla.gr

Οι… συρμοί οχημάτων είναι πλέον γεγονός


 Φανταστείτε στο προσεχές μέλλον να έχετε την δυνατότητα να πραγματοποιήσετε οδικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων χωρίς να απαιτείται η παραμικρή συμβολή σας στην… οδήγηση του οχήματος παρά το γεγονός ότι αυτό είναι εν κινήσει και εσείς βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι του
Μέσω του προγράμματος SARTRE, κατέστη δυνατόν να αξιολογηθεί η δυνατότητα δημιουργίας των λεγόμενων «συρμών οχημάτων» στο άμεσο προσεχές μέλλον και η συμβολή της Volvo Trucks ήταν πολύτιμη.
Αυτό ακριβώς είναι και το αντικείμενο του πανευρωπαϊκού προγράμματος SARTRE(Safe Road Trains for the Environment) στο οποίο συμμετείχαν πολλοί φορείς αλλά και κατασκευαστές οχημάτων όπως η Volvo Trucks.

Ουσιαστικά, το εν λόγω πρόγραμμα ανέλαβε να εξελίξει τις απαραίτητες τεχνολογικές λύσεις και να τις δοκιμάσει τόσο σε εικονικές όσο και πραγματικές συνθήκες χρήσης προκειμένου να αξιολογήσει την βιωσιμότητα του όλου σχεδίου.


Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

ΟΑΣΘ: Σχεδιάζεται μείωση της κρατικής επιχορήγησης




Το πλήρωμα του χρόνου για την μείωση της κρατικής επιχορήγησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) έφτασε, καθώς η επιδότηση του οποίου θα «κουρευτεί», λόγω της ταμειακής στενότητας του δημοσίου. 
Αυτό γνωστοποίησε την Τρίτη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, έπειτα από την αποκάλυψη για αίτημα του ΟΑΣΘ προς το υπουργείο Οικονομικών περί αυξήσεων μισθών, την ώρα που προειδοποιούσε ότι θα σταματούσε την παροχή συγκοινωνιακού έργου, λόγω ανεξόφλητων οφειλών του δημοσίου.

Ο.ΣΥ. Α.Ε.:Οικονομική τρύπα 78εκ.ευρώ


Έλλειμμα 78 εκατ. ευρώ, αλλά και εμφανή αδυναμία στην εκπλήρωση των οικονομικών της υποχρεώσεων προς εργαζομένους και προμηθευτές παρουσιάζει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες στην οποία περιλαμβάνονται λεωφορεία και τρόλεϊ) το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2012.

Τίτλοι τέλους για τα ΚΤΕΛ Λιοσίων και Κηφισού


Το ενδιαφέρον αρκετών ελληνικών ομίλων ανάπτυξης ακινήτων και πιθανώς και των κατασκευών αναμένεται να συγκεντρώσει η σχεδιαζόμενη, έπειτα από αρκετά χρόνια, δημιουργία του νέου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στην περιοχή του Ελαιώνα, ένα από τα έργα που επιχειρεί να αναβιώσει το υπουργείο Ανάπτυξης το τελευταίο διάστημα.

Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2012

Συνέντευξη τύπου του υπ. Υποδομών για τα Μέσα Μεταφοράς


Συνέντευξη τύπου με θέμα τις πρωτοβουλίες του υπουργείου του για τον εκσυγχρονισμό των Αστικών Συγκοινωνιών έδωσε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Συνοψίζουμε τα ποιο σημαντικά σημεία της συνέντευξης, αφαιρώντας τις πολιτικές κοινοτοπίες:

Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής μεταθέτει την αύξηση των εισιτηρίων


Αποδίδουν οι έλεγχοι για τους λαθρεπιβάτες και θα ενταθούν ακόμη

Κατά 12% τον Οκτώβριο και 5% τον Νοέμβριο, αντίστοιχα, αυξήθηκαν τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, χάρη στην εντατικοποίηση των ελέγχων κατά της εισιτηριοδιαφυγής, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης.

Όπως τόνισε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης ΑΥΤΗ Η. έπεισε ΕΞΕΛΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Τρόικα ΝΑ μεταφερθεί Η. αύξηση κομίστρου ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ Φθινόπωρο ΤΟΥ 2013, ενδεχόμενο, που όπως είπε, μπορεί να αποφευχθεί εάν συνεχιστεί το «κυνήγι» των λαθρεπιβατών.

Έτσι, όπως εξήγγειλε, οι θυγατρικές του ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα πάρουν δεκάδες διοικητικούς υπαλλήλους από τα γραφεία και θα τους «ρίξουν» σε τρένα, τρόλεϊ και λεωφορεία, προκειμένου να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι, ούτως ώστε να διασφαλιστούν έσοδα έως και 25 εκατ. ευρώ και καταστεί αναστρέψιμη η αύξηση των κομίστρων, που προβλέπεται από το Μνημόνιο.

Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι θα βγει στην αγορά δεσμίδα των 11 εισιτηρίων, που θα κοστίζει όσο 10, τα πρόστιμα στους λαθρεπιβάτες θα μειώνονται κατά 50%, εάν εξοφλούνται έγκαιρα και το «έξυπνο» εισιτήριο θα είναι έτοιμο το 2014, ενώ εξήγγειλε ως μέτρο εκσυγχρονισμού την πιστοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.

Επίσης, τόνισε ότι προχωρά η ωρίμανση του διαγωνισμού για την κατασκευή του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στον Βοτανικό από την Αττικό Μετρό, όπου και θα μεταφερθούν όλα τα ΚΤΕΛ, αλλά ενδεχομένως και οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές από το Μεταξουργείο, ενώ υπογράμμισε ότι η Αττικό Μετρό θα παραδώσει το καλοκαίρι τους νέους σταθμούς του Μετρό της γραμμής 2.

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Το έργο της Διοίκησης της Ε.ΘΕ.Λ. και συνέχεια Ο.ΣΥ. Α.Ε.

Γράφει ο Στέργιος Γεωργίου Το έργο της Διοίκησης της Ε.ΘΕ.Λ. και συνέχεια Ο.ΣΥ. Α.Ε. από τον Μάρτιο του 2010 έως και σήμερα αναπτύχθηκε κυρίως με τους εξής στόχους :


1. Την εξυπηρέτηση των πολιτών του λεκανοπεδίου και

2. Την οικονομική εξυγίανση της εταιρείας.

Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα είναι :
• Εφαρμόσθηκαν εν πολλοίς οι διατάξεις του Ν. 3920/2011 «εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών» (Ν. 3920/ 3.3.2011). Σύμφωνα με αυτόν, οι εταιρείες Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε. και Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε. συγχωνεύτηκαν με απορρόφηση της δεύτερης από την πρώτη και ταυτόχρονη μετονομασία της Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε. σε ΟΣΥ Α.Ε. (Οδικές Συγκοινωνίες).

• Έγιναν σημαντικότατα βήματα στην κατεύθυνση της ενοποίησης των δύο εταιρειών (Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε. και Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε.) και μπορεί να λεχθεί ότι η συγχώνευση έχει εν πολλοίς συντελεσθεί. Καταρτίσθηκαν πλήρως τα σχέδια του νέου οργανογράμματος και του νέου κανονισμού εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας, τα οποία υποβλήθηκαν στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, προκειμένου στη συνέχεια να εισαχθούν προς έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας.

• Η συγχώνευση των εταιρειών Ε.ΘΕ.Λ. Α.Ε. και Η.Λ.Π.Α.Π. Α.Ε. συνετελέσθη στις 05.07.2011, ήτοι στο μέσον του έτους και εξ’ αυτού του λόγου καθώς και λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας της χώρας. 
Δυστυχώς, το Δημόσιο δεν κατέβαλε τους οικονομικούς πόρους, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, για τα άτομα που διακινούνται με μειωμένο αντίτιμο εισιτηρίου. Σημειώνεται με έμφαση ότι εάν οι φορείς του δημοσίου είχαν καταβάλλει τα οφειλόμενα κατά τα ανωτέρω, ο Ισολογισμός της εταιρείας ως προς τα λειτουργικά του οικονομικά μεγέθη θα ήταν ισοσκελισμένος και δεν θα παρουσίαζε έλλειμμα της τάξεως των 78 εκατομμυρίων ευρώ. Αποτέλεσμα αυτού είναι η εταιρία να βρίσκεται σήμερα ακόμη σε δύσκολη ταμειακή κατάσταση, αν και εξορθολογήσει το λειτουργικό κόστος της και να μη μπορεί να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις. Η εταιρεία παρ’ όλα αυτά συνέχισε να παρέχει με αξιοπιστία το συγκοινωνιακό έργο που της έχει ανατεθεί.

• Η Διοίκηση αντιμετωπίζοντας με τη δέουσα σοβαρότητα και ευελιξία τη δυσχερή κατάσταση λόγω των περιορισμών στη χρηματοδότηση, κατάφερε να αξιοποιήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους ίδιους πόρους, καθώς και όσους της διετέθησαν και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οδήγησε την Εταιρεία σε δραστική μείωση του λειτουργικού κόστους της, στη μείωση του ετήσιου ελλείμματος χωρίς να προσφύγει σε δανεισμό για την κάλυψη του ελλείμματος. Αυτό ήταν ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα.

• Τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, καταδεικνύουν τις συστηματικές προσπάθειες της Διοίκησης προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το λειτουργικό έλλειμμα το έτος 2009 ανέρχονταν στα 262 εκατ. ευρώ, ενώ για το έτος 2012 σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία 10μήνου, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 14 εκατ. ευρώ, ήτοι κατά 95% περίπου. Ο δραστικός περιορισμός του ελλείμματος προέκυψε κυρίως από τον συστηματικό έλεγχο των λειτουργικών δαπανών και την πλήρη εφαρμογή των Νόμων που σχετίζονται με το κόστος της μισθοδοσίας.
 Δραστικός υπήρξε και ο περιορισμός της δαπάνης για ανταλλακτικά, λόγω της ορθολογικής διαχείρισης των αποθεμάτων και την προμήθεια μόνο των απαραίτητων υλικών. Μετά από τουλάχιστον μια δεκαετία κατά την οποία το έλλειμμα λειτουργίας της Εταιρείας διευρυνόταν από έτους εις έτος, σήμερα εκ του αποτελέσματος κρίνεται ότι η Εταιρεία προσεγγίζει την πλήρη εξυγίανση των οικονομικών της μεγεθών, χωρίς να προσφεύγει σε δανεισμό.

• Καθώς ένα από τα σοβαρά προβλήματα της Εταιρείας είναι η λαθρεπιβίβαση, που στερεί από την Εταιρεία απόλυτα αναγκαίους οικονομικούς πόρους, ο πρωταρχικός στόχος της Διοίκησης ήταν η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής. Προς αυτή την κατεύθυνση ενισχύθηκε σημαντικά το σώμα των εθελοντών ελεγκτών κομίστρου, που αποτελείται από εργαζόμενους της Εταιρείας και σήμερα πλέον αριθμεί περίπου 450 άτομα.

• Υπήρξε ενίσχυση των εσόδων από διαφημίσεις, καθώς τα οχήματα της Εταιρείας έχουν πλέον εδραιωθεί ως διαφημιστικό μέσο και συνεπώς η καλύτερη αξιοποίηση τους μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα. Σε αυτό το πνεύμα, δημοσιεύτηκε η διακήρυξη νέου διαγωνισμού με βελτιωμένους όρους για την Εταιρεία.

• Εκσυγχρονίσθηκε πλήρως ο στόλος της εταιρείας μετά την οριστική παραλαβή των 100 αρθρωτών 18μετρων Solaris Urbino, των 220 μικρολεωφορείων 8,6μετρων Solaris Urbino και των 200 νέων οχημάτων φυσικού αερίου Citelis Irisbus. Ταυτόχρονα, αποσύρθηκαν και εκποιήθηκαν λεωφορεία με κινητήρα παλαιότερης τεχνολογίας (τύπου Euro 1 & 2), τα οποία επί σειρά ετών βρίσκονταν. Η διαδικασία της εκποίησης των παλιών λεωφορείων, μέσω δημοπρασιών, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Εταιρεία, εξασφαλίζοντας σημαντικούς οικονομικούς πόρους.

• Τη δυναμική δράση της Διοίκησης σε όλους τους τομείς, καταδεικνύει η υλοποίηση της κατασκευής του νέου αμαξοστασίου της Ανθούσας, συνολικής δαπάνης 7.602 χιλ. €. Το έργο είχε κατακυρωθεί στην ανάδοχο εταιρεία τον Απρίλιο του 2009, αλλά η σύμβαση υπογράφηκε ένα χρόνο μετά, το Μάιο του 2010. Οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν την αμέσως επόμενη μέρα της υπογραφής της σύμβασης και έχουν ήδη ολοκληρωθεί εντός του οριζόμενου χρονοδιαγράμματος. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης σημασίας για τη βελτίωση των υποδομών και τη λειτουργία της Εταιρείας.

• Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η Διοίκηση, ήταν η έλλειψη αδειοδοτήσεων των αμαξοστασίων της Εταιρείας. Μετά από επίμονες προσπάθειες εξασφαλίστηκε με νομοθετική ρύθμιση, η απρόσκοπτη λειτουργία των αμαξοστασιών.
I-Reporter

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Επιχειρείται «ξεπούλημα» των 4 διώροφων λεωφορείων της ΟΣΥ ΑΕ

Τη διαδικασία πλειστηριασμού των τουριστικών λεωφορείων τουριστικής περιήγησης και το ξεπούλημα τους σε ιδιωτικές εταιρείες, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Στρατούλης και Γιώργος Σταθάκης.

Σύμφωνα με την ερώτηση των δύο βουλευτών προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «από τη Μεγάλη Δευτέρα του 2011 μέχρι τον Αύγουστο του 2012 δρομολογήθηκαν 4 ανοικτού τύπου διώροφα ειδικά τουριστικά λεωφορεία VOLVO της «OΣΥ AE», σαν αστικά λεωφορεία στη γραμμή Ε22 Ακαδημία-Σαρωνίδα.

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Βελτιώνεται η ποιότητα υπηρεσιών των ΜΜΜ μέσω του ευρωπαϊκού έργου ENERQI


ΟΑΣΑ και το ΚΑΠΕ συνεργάζονται για την υλοποίηση του ευρωπαϊκού έργου ENERQI, που έχει ως σκοπό τη βελτίωση και αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των ΜΜΜ, στο οποίο τον πρώτο λόγο έχει ο επιβάτης.

Η αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών των ΜΜΜ από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, που είναι οι ίδιοι οι επιβάτες, εφαρμόζεται ήδη επιτυχώς σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με αξιοσημείωτα αποτελέσματα.
Μπορείτε κι εσείς να συμμετέχετε εθελοντικά σε αυτήν την προσπάθεια και να αξιολογήσετε τις υπηρεσίες που σας προσφέρονται στις συγκοινωνιακές γραμμές που χρησιμοποιείτε. Έτσι, όχι μόνο συμβάλλετε στη βελτίωση και αναβάθμισή τους, αλλά και στη δική σας καλύτερη εξυπηρέτηση.
Η διαδικασία συμμετοχής είναι πολύ απλή: Συμπληρώνετε τα στοιχεία σας στη φόρμα εγγραφής, η οποία συνοδεύεται από τουςγενικούς όρους συμμετοχής και από τη δήλωση εθελοντή παρατηρητή.
Μόλις συγκεντρωθεί ορισμένος αριθμός εθελοντών, το ΚΑΠΕ θα επικοινωνήσει μαζί τους. Θα ενημερωθείτε σχετικά με τη διαδικασία παρακολούθησης των γραμμών συγκοινωνίας που χρησιμοποιείτε και συμπλήρωσης κατάλληλου ερωτηματολογίου, που θα επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Οι εθελοντές θα λάβουν αναμνηστικά δώρα για τη συμμετοχή τους στην παραπάνω δράση. Επίσης, θα διατεθούν δωρεάν ετήσιες κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα ΜΜΜ κατόπιν κλήρωσης.
Με βάση τις απαντήσεις στα ερωτηματολόγια, θα ακολουθήσουν σταδιακά ενέργειες βελτίωσης και αναβάθμισης της ποιότητας των υπηρεσιών της συγκοινωνίας.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το έργο ENERQI, μπορείτε να επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα http://www.enerqi-online.eu