Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013

Επιχειρηματίας καταγγέλει φωτογραφικό διαγωνισμό στον ΟΑΣΘ




Φωτογραφικό διαγωνισμό για τη διανομή των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ καταγγέλλει επιχειρηματίας ο οποίος υποστηρίζει ότι, αν και υπέβαλε την πιο οικονομική προσφορά στον οργανισμό, η ανάθεση του έργου δόθηκε σε άλλη επιχείρηση, ζημιώνοντας τον ΟΑΣΘ με 100.000 χιλιάδες ευρώ.

«Ο διαγωνισμός δεν ήταν μειοδοτικός και ο εν λόγω επιχειρηματίας δεν υπέβαλε αληθή υπεύθυνη δήλωση» απαντά ο πρόεδρος του οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνει στην εξώδικη διαμαρτυρία του ο κ. Τσιάρας, «τυχόν ανάθεση στην άλλη συμμετέχουσα εταιρεία θα σημάνει επιπλέον επιβάρυνση του ΟΑΣΘ και κατά συνέπεια του ελληνικού λαού κατά 100.000 ευρώ ετησίως περίπου και λόγω μικρού δικτύου καταστημάτων μειωμένη εξυπηρέτηση του κοινού».

Αναλυτικά το κείμενο:
Η εταιρεία Δ. Τσιάρας και Σία Ε.Ε. ασχολείται με τη διανομή και διακίνηση ψιλικών, τσιγάρων, καρτών κινητής και σταθερής τηλεφωνίας κ.ά.

Ο Ο.Α.Σ.Θ. για την ανάθεση των εισιτηρίων κάθε τριετία περίπου προκηρύσσει μειοδοτικό διαγωνισμό που στη συνέχεια τον μετατρέπει σε ανοιχτό και αναθέτει για τα επόμενα τρία χρόνια τη διανομή και διακίνηση των εισιτηρίων.

Το 2003 έγινε μειοδοτικός διαγωνισμός για τη διακίνηση των εισιτηρίων του Ο.Α.Σ.Θ. έλαβα μέρος με την εταιρεία μου «Δ. ΤΣΙΑΡΑΣ & ΣΙΑ Ε.Ε.» και τον κέρδισα.

Η συνεργασία μας ήταν ομαλή, πλήρωνα εμπρόθεσμα, δεν υπήρχε κανένα παράπονο και από τις δύο πλευρές έως το Δεκέμβριο του 2005 (15 Δεκεμβρίου ώρα 7.20 μ.μ.) όπου έγινε στην εταιρεία μου ένοπλη ληστεία, νοσηλεύτηκα στο νοσοκομείο με κακώσεις και τραύματα και μου αφαίρεσαν γύρω στις 500.000 ευρώ σε ρευστό, κάρτες και εμπορεύματα.

Τότε λοιπόν τους ζήτησα με επιστολή μια πίστωση χρόνου για μία ή δύο μέρες καθυστέρησης της πληρωμής διότι αντιμετώπιζα έντονο πρόβλημα ρευστότητας τον καιρό εκείνο. Συμφώνησαν με την αιτιολογία ότι ήμουν ένας καλός συνεργάτης και μάλιστα με διαβεβαίωσαν θα συνέχιζα να είμαι συνεργάτης τους για χρόνια. Στη συνέχεια προσπάθησα και κάλυψα όλα τα χρήματα, παρότι δεν υπήρξε καμία αποζημίωση από την ασφαλιστική μου εταιρεία, εν τούτοις εγώ ήμουνα εντάξει σ' όλες μου τις υποχρεώσεις. Επιπρόσθετα, επισημαίνω ότι έκανα κατόπιν παραίνεσης και του ΟΑΣΘ μια μεγάλη επένδυση πολλών χιλιάδων ευρώ ώστε να μπορέσω να αναβαθμίσω όχι μόνο τις υπηρεσίες προς τους πελάτες μου, αλλά παράλληλα και προς τον Ο.Α.Σ.Θ..

Το 2006 ενώ μου υπόσχονταν ότι εγώ θα ήμουν ο διανομέας προκήρυξαν πάλι διαγωνισμό στον οποίο έλαβα μέρος και τον κέρδισα. Παρ' όλα αυτά έδωσαν τη διανομή των εισιτηρίων στην εταιρεία MAMA, κάτι που έγινε γνωστό σ' όλη την αγορά από την ημέρα της προκήρυξης του διαγωνισμού, χωρίς να ληφθεί υπόψη το αποτέλεσμα του διαγωνισμού.

Με έγγραφη επιστολή μου τότε τους είχα αναφέρει τις φήμες που διαδίδονταν στους κύκλους της αγοράς και εκείνοι τις διέψευσαν ισχυριζόμενοι ότι είναι κακόβουλα σχόλια και δεν ευσταθούν στην πραγματικότητα.

Στη συνέχεια και αφού είχαν αναθέσει πλέον τη διανομή των εισιτηρίων στην εταιρεία ΜΑΜΑΣ, τους ζήτησα να μου επιστρέψουν την εγγυητική μου γιατί δυσκολευόμουν από ρευστό έτσι ώστε να γίνει και το κλείσιμο της συνεργασίας μας, αλλά επειδή είχα καταθέσει ένσταση για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού με εκβίαζαν να αποσύρω την ένσταση για να μου επιστρέψουν την εγγυητική μου, όπως και έγινε (μέσα σε 17 ημέρες).

Αρχές Σεπτεμβρίου του 2009 με κάλεσαν και μου ανακοίνωσαν ότι θα γινόταν προκήρυξη νέου διαγωνισμού και μου πρότειναν να λάβω μέρος διότι, όπως μου ανέφεραν, η συνεργασία του 2003-2006 ήταν η καλύτερη και επίσης, λόγω του ότι είχαν προκύψει προβλήματα και πολλά παράπονα πελατών με την τελευταία εταιρεία (ΜΑΜΑΣ) ήθελαν να συνεργαστούμε εκ νέου.

Εγώ τους υπενθύμισα το αποτέλεσμα του διαγωνισμού του 2006 και ότι η ανάθεση στην εταιρεία ΜΑΜΑΣ ήταν κατάφωρη αδικία απέναντί μου από την οποία υπέστην ανυπολόγιστη ζημιά, τους τόνισα ότι εάν πραγματικά θέλουν και δεν έχουν κανένα πρόβλημα να συνεργαστούμε εγώ είμαι διατεθειμένος πάλι να λάβω μέρος, διαφορετικά να μην μπω στη διαδικασία αυτή. Οι ίδιοι μου απάντησαν τότε θετικά και έδειξαν την προτίμησή τους προς εμένα.

Ως τούτου στις 8/10/09 έγινε ο μειοδοτικός διαγωνισμός στην αρχή κλειστός και στη συνέχεια ανοιχτός, εγώ έλαβα μέρος με άλλη εταιρεία, την «4δ Ε.Π.Ε.», κέρδισα και πάλι και με διαβεβαίωσαν εκείνη την ημέρα ότι αν και πρέπει να γίνει Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο είναι βέβαια τυπική διαδικασία (ό,τι πούνε εκείνοι γίνεται), ο διαγωνισμός έχει κλείσει και ο ανάδοχος της διανομής των εισιτηρίων είμαι εγώ και υπογράψαμε μάλιστα τα πρακτικά του διαγωνισμού.

Από την ημέρα εκείνη με κάλεσαν δύο φορές και με ρώτησαν εάν είμαι έτοιμος από 1η Ιανουαρίου 2010 να ξεκινήσω τη διανομή και εγώ και τις δύο φορές τους διαβεβαίωσα ότι είμαι πανέτοιμος. Τη δεύτερη φορά αναφέρθηκαν σε επιπλέον όρους προκειμένου να έχουν την απαιτούμενη οικονομική εξασφάλιση και εγώ τους απάντησα ότι πληρώ αυτούς τους όρους (είχα ήδη δώσει εγγυητική 40.000 ευρώ και είχα έτοιμες τις επιπλέον εγγυητικές των 200.000 ευρώ), αλλά ακόμη κι αν θέλανε να βάλουνε και επιπλέον όρους εγώ ήμουν σύμφωνος. Διευκρινίζω ότι η προκήρυξη αναφέρει ότι εντός 10 ημερών πρέπει να καλέσουν τον ανάδοχο να υπογράψει το συμβόλαιο, γεγονός που δεν έγινε.

Τις τελευταίες μέρες πληροφορήθηκα ότι θα αναθέσουν πάλι τη διανομή στην εταιρεία ΜΑΜΑΣ, επικοινώνησα μαζί τους (24/11/09) και ο πρόεδρος το επιβεβαίωσε επικαλούμενος ότι στο παρελθόν υπήρξαν οικονομικά προβλήματα, κάτι που δεν ίσχυε, αφού εξασφαλίζονταν οικονομικά από τις εγγυητικές τραπεζών. Τους υπενθύμισα τότε ότι όταν μου επρότειναν να συμμετάσχω στον διαγωνισμό τους είχα ρωτήσει εάν έχουν κανένα πρόβλημα κι εκείνοι μου είχαν απαντήσει αρνητικά. Πώς λοιπόν τώρα, μετά το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, προφασίζονται ότι η εταιρεία μου επειδή είναι Ε.Π.Ε. επιφυλάσσονται εάν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στις οικονομικές τους απαιτήσεις; Κατόπιν τους υπενθύμισα ότι κατά τη συνεργασία μας το 2003-2006 δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα οικονομικής φύσεως, ήμουν απέναντί τους φερέγγυος και πλήρωσα όλα τα χρήματα και τους τόκους που ζητήθηκαν από μέρους τους άσχετα εάν είχε γίνει η ληστεία και δυσκολευόμουν και το κλείσιμο έγινε σε 17 μέρες όπως εκείνοι ζήτησαν.

Επιπλέον, αφού οι ίδιοι με κάλεσαν και μου πρότειναν να συνεργαστούμε εκ νέου, εάν ήμουν ασυνεπής τότε γιατί να το ζητήσουν; Επίσης αυτή τη φορά ήταν γνωστό από την αρχή ότι έλαβα μέρος στο διαγωνισμό όχι με την ίδια εταιρεία αλλά με άλλη.

Στη συνέχεια μίλησα με δύο άτομα του διοικητικού συμβουλίου, ο ένας από αυτούς δικηγόρος και αντιπρόσωπος της Νομαρχίας Θεσ/κης, ο κος Ευθυμιάδης Δημήτριος, ο οποίος διέκρινε ότι έχω δίκιο και όλες οι ενέργειές τους είναι παράνομες. Επισκέφτηκα προς τα τέλη Δεκεμβρίου τον Ο.Α.Σ.Θ. τους επιβεβαίωσα για πολλοστή φορά ότι πληρώ τους όρους (αρχική εγγυητική 40.000 ευρώ και 200.000 ευρώ με την έναρξη και επιπλέον εάν θέλουν) σύγχρονα προγράμματα, προσωπικό, αυτοκίνητα και μηχανάκια της εταιρείας για τη διανομή και ό,τι άλλο απαιτεί αυτή η συνεργασία.

Φυσικά με την ανάθεση έπρεπε να τους προσκομίσω και νέα εγγυητική 200.000 ευρώ που κάλυπτε τα εις χείρας μου εισιτήρια. Ήτανε εκ των προτέρων δηλαδή καλυμμένοι και βάσει της προκήρυξης και του τρόπου συνεργασίας και ως εκ τούτου δεν μπορούσανε να είναι οικονομικά εκτεθειμένοι, γιατί πάντα υπάρχει η εγγυητική τραπέζης.

Παρ' όλα αυτά όμως μας ανακοινώσανε ότι τελικά ο ανάδοχος των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ θα είναι πάλι η εταιρεία ΜΑΜΑΣ !

Και ερχόμαστε τώρα στο 2012 που ο Ο.Α.Σ.Θ. προκηρύσσει διαγωνισμό για την ανάθεση των εισιτηρίων για την επόμενη τριετία και μετά από ενημέρωση παραλαμβάνουμε την προκήρυξη για να λάβουμε μέρος. Σας αναφέρω ότι όλο αυτό το διάστημα προέκυψαν πολλά προβλήματα στην αγορά, διότι η διανομή δε γινόταν τακτικά -καθημερινά όπως κάναμε εμείς- με αποτέλεσμα τα σημεία να μην είναι εφοδιασμένα και να μην εξυπηρετείται το κοινό, δε μοιράζονταν σε όλα τα σημεία και έτσι υπήρχαν κενά και αναγκάζονταν οι πελάτες να αγοράζουν από τα μηχανήματα των λεωφορείων με υψηλότερη τιμή και γενικά δεν υπήρχε καλή εξυπηρέτηση, αντιθέτως επικρατούσε μεγάλη δυσαρέσκεια.

Στη συνέχεια κάναμε μια επαφή με τον πρόεδρο του Ο.Α.Σ.Θ., του υπενθυμίσαμε τα γεγονότα των προηγούμενων διαγωνισμών και μας προέτρεψε να λάβουμε μέρος και παλικαρίσια να κερδίσουμε.

Σας αναφέρω ότι από τη συνεργασία της εταιρείας ΜΑΜΑΣ με τον Ο.Α.Σ.Θ. βάσει πληροφοριών υπήρχε μεγάλο οικονομικό άνοιγμα του πρώτου προς τον Ο.Α.Σ.Θ. και οι πωλήσεις ήταν μειωμένες, διότι εμείς βάσει στοιχείων διακινήσαμε 64 εκατομμύρια εισιτήρια ανά έτος ενώ η τελευταία εταιρεία έφτασε τα 46 εκατομμύρια το έτος.

Σε περίοδο κρίσης, με αυξημένα τα καύσιμα, όλος ο κόσμος στρέφεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς κι εκείνοι εξαιτίας του τρόπου και της τακτικής τους μειώνουν τις πωλήσεις τους !

Αφού καταθέσαμε και πάλι για τρίτη συνεχή φορά όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνταν καθώς επίσης και Εγγυητική Τραπέζης λάβαμε μέρος στον κλειστό μειοδοτικό διαγωνισμό και στη συνέχεια στον ανοιχτό και με μεγάλη διαφορά τιμής ανά εισιτήριο κερδίσαμε σύμφωνα και με τα δικά τους λεγόμενα και μάλιστα δεχτήκαμε τα συγχαρητήριά τους ως συνήθως που μας δώσανε.

Σε λίγες μέρες μας ζητήσανε κάποια πρόσθετα δικαιολογητικά και τα καταθέσαμε εκ νέου, αν και τα είχαμε δώσει εξαρχής και περιμέναμε πλέον την επίσημη ανακοίνωση. Δυστυχώς όμως και πάλι μαθαίνουμε από σχόλια μέσα από τους κύκλους της αγοράς ότι ο Ο.Α.Σ.Θ. για άλλη μια φορά θα αναθέσει τη διανομή των εισιτηρίων στην προηγούμενη εταιρεία, την εταιρεία ΜΑΜΑΣ, άσχετα αν τον διαγωνισμό τον κερδίσαμε δικαίως εμείς.

Αποφασίζουν λοιπόν να δώσουν ξανά τη διανομή σε μία εταιρεία που έχει πτώση κατά 40% στις πωλήσεις, πολλά προβλήματα στην αγορά και μάλιστα με κόστος επιπλέον της δικής μας προσφοράς κατά 100.000 € ετησίως.

Δηλαδή και λιγότερες πωλήσεις, άρα ζημιά μεγαλύτερη, και 100.000 € επιπλέον ετησίως από τη δική μας προσφορά και, τέλος, αυξημένη επιβίβαση ατόμων χωρίς εισιτήριο λόγω της κακής και ελλιπούς διανομής στα σημεία.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης σχολιάζει πως «ο διαγωνισμός δεν ήταν μειοδοτικός». Ο ίδιος απάντησε μάλιστα με εξώδικο στον επιχειρηματία, ισχυριζόμενος πως «σε τυχαίο δείγμα πενήντα σημείων διανομής που μας υπέδειξε μόλις τα 15 ήταν αληθή. Απορρίψαμε την πρότασή του γιατί θα έθετε σε κίνδυνο τη διανομή των εισιτηρίων».

ΠΗΓΗ