Τρίτη 18 Δεκεμβρίου 2012

ΟΑΣΘ: Σχεδιάζεται μείωση της κρατικής επιχορήγησης




Το πλήρωμα του χρόνου για την μείωση της κρατικής επιχορήγησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) έφτασε, καθώς η επιδότηση του οποίου θα «κουρευτεί», λόγω της ταμειακής στενότητας του δημοσίου. 
Αυτό γνωστοποίησε την Τρίτη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, έπειτα από την αποκάλυψη για αίτημα του ΟΑΣΘ προς το υπουργείο Οικονομικών περί αυξήσεων μισθών, την ώρα που προειδοποιούσε ότι θα σταματούσε την παροχή συγκοινωνιακού έργου, λόγω ανεξόφλητων οφειλών του δημοσίου.Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Ανάπτυξης, κ. Κωστή Χατζηδάκη «με βάση τις προβλέψεις του προϋπολογισμού υπάρχει μια περιοριστική πολιτική» στο δημόσιο και η πολιτεία δεν μπορεί να έχει δύο μέτρα και δύο σταθμά μεταξύ ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ.

«Η όποια πολιτική περιορισμένης επιδότησης υπάρχει στην Αθήνα, αντίστοιχη πολιτική περιορισμένης επιδότησης πρέπει να υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι μόνο θέμα δικής μας αρμοδιότητας, κατ' εξοχήν είναι θέμα αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών, αλλά ανεξάρτητα από το ποιος την αρμοδιότητα υπάρχει μια συγκεκριμένη λογική που πρέπει να αντιμετωπίζονται τα πράγματα, όχι δυο διαφορετικές λογικές» απάντησε την Τρίτη ο κ. Χατζηδάκης, σε ερώτηση του «Βήματος».

Όπως συμπλήρωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, κ. Νίκος Σταθόπουλος, το ζήτημα είναι σοβαρό και σε συνεννόηση με τον ΟΑΣΘ έχει οριστεί κοινή ομάδα εργασίας, η οποία θα εισηγηθεί «το πώς είναι δυνατό η νέα γεωμετρία της εξυπηρέτησης της Θεσσαλονίκης, να χωρέσει μέσα σε αυτά που το υπουργείο Οικονομικών και το Μνημόνιο έχουν προδιαγράψει».

Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, πρόκειται για «διαδικασία που δεν είναι καθόλου συγκρουσιακή», καθώς η επιτροπή «θα εξετάσει το σύνολο των επιπτώσεων της σύμβασης του ανασχεδιασμού και φυσικά θα αναφέρει στους αρμοδίους υπουργούς και θα προχωρήσουμε σε μια συντεταγμένη πορεία».

«Είναι προφανές ότι τα πράγματα θα πρέπει να πάνε στην ίδια κατεύθυνση, τόσο σε επίπεδο ύψους επιδότησης όσο και σε επίπεδο οργάνωσης της συγκοινωνιακής υπηρεσίας. Με ό,τι αυτό σημαίνει: επανασχεδιασμός, συμμετοχή των εργαζομένων, των μετόχων και τα λοιπά» υπογράμμισε.

«Δηλαδή η παλιά σύμβαση δεν μπορεί να προχωρήσει. Μάλλον τα ύψη της επιχορήγησης που αναφέρονται στην παλιά σύμβαση είναι προφανές ότι δεν μπορούν να προχωρήσουν στις νέες συνθήκες. Και αυτό νομίζω ότι η Διοίκηση του ΟΑΣΘ τουλάχιστον από τις επικοινωνίες που έχω μαζί τους, έχει απόλυτη συναίσθηση του ζητήματος» κατέληξε ο κ. Σταθόπουλος.

ΠΗΓΗ