Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι έχουν ήδη υποστεί σημαντικές μειώσεις στους μισθούς τους, από το πρώτο και δεύτερο μνημόνιο, που ξεπερνούν το 35%.
Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι στις Οδικές Συγκοινωνίες ευελπιστούν ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο διαφόρων ειδικοτήτων, όπως των οδηγών και των τεχνιτών.
Σε κέρδη περνούν οι συγκοινωνίες, εξαιτίας των περικοπών!
Εξαιτίας και των νέων περικοπών στις δαπάνες μισθοδοσίας, σε συνδυασμό με τις ήδη συντελεσθείσες υποχρεωτικές μετατάξεις, ο Προϋπολογισμός του 2013 αναφέρει για τιςΣταθερές Συγκοινωνίες (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) ότι εφέτος θα παρουσιάσουν κέρδη 2,65 εκατ., έναντι ζημιών 10,2 εκατ. που είναι η πρόβλεψη για το 2012.
Στον τομέα των εσόδων, το 2013 θα ανέλθουν στα 162,8 εκατ., έναντι 191,8 εκατ. που είναι η εκτίμηση του 2012. Η μείωση των εσόδων αποτελεί απόρροια της συρρίκνωσης των επιχορηγήσεων του τακτικού προϋπολογισμού, η οποία προβλέπεται να μειωθεί κατά 43 εκατ. ευρώ.
Εντυπωσιακή είναι και η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, οι δαπάνες μισθοδοσίας της ΣΤΑΣΥ, το 2012, εκτιμώνται στα 102,8 εκατ. και στα 71 εκατ. το 2013.
Για τις Οδικές Συγκοινωνίες (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ), ο προϋπολογισμός – πραγματικά – εκπλήσσει. Η ΟΣΥ προβλέπεται να παρουσιάσει κέρδη 1,83 εκατ. το 2013, έναντι ζημιών 60,57 εκατ. το 2012 (εκτίμηση).
Τα έσοδά της προβλέπονται, το 2013, στα 302 εκατ., έναντι 281,7 εκατ. το 2012, καθότι οι επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού θα αυξηθούν κατά 16 εκατ. Σημαντική είναι η μείωση των δαπανών μισθοδοσίας. Οι δαπάνες μισθοδοσίας προβλέπονται να φτάσουν το 2013 στα 174 εκατ., έναντι 201,6 εκατ. το 2012.