Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Επιχειρείται «ξεπούλημα» των 4 διώροφων λεωφορείων της ΟΣΥ ΑΕ

Τη διαδικασία πλειστηριασμού των τουριστικών λεωφορείων τουριστικής περιήγησης και το ξεπούλημα τους σε ιδιωτικές εταιρείες, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Στρατούλης και Γιώργος Σταθάκης.

Σύμφωνα με την ερώτηση των δύο βουλευτών προς τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, «από τη Μεγάλη Δευτέρα του 2011 μέχρι τον Αύγουστο του 2012 δρομολογήθηκαν 4 ανοικτού τύπου διώροφα ειδικά τουριστικά λεωφορεία VOLVO της «OΣΥ AE», σαν αστικά λεωφορεία στη γραμμή Ε22 Ακαδημία-Σαρωνίδα.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία είχαν αγοραστεί για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της λεωφορειακής γραμμής «400-Αξιοθέατα της Αθήνας», η οποία όμως καταργήθηκε από την τότε «ΕΘΕΛ» και εκχωρήθηκε σε ιδιώτες, οι οποίοι αποκομίζουν μεγάλα κέρδη επιβάλλοντας εισιτήρια 20 ευρώ.

Επειδή, σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών όπως αναγράφονται στην έγκριση τύπου αυτών, αλλά και σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 22212/2008-ΦΕΚ 2267/Β’/5-11-2008 και την Υπουργική Απόφαση 37492/1795, την άδεια κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών και την εσωτερική πληροφοριακή πινακίδα επιβατών απαγορεύεται η χρήση των λεωφορείων ως αστικών, καθώς πρόκειται για ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων και όχι αστικά.

Επειδή, τα λεωφορεία αυτά δεν έχουν σύστημα θέρμανσης και ψύξης του χώρου επιβατών, όπως προβλέπει ο νόμος για τα αστικά λεωφορεία.

Επειδή, ενώ βάσει του νόμου απαγορεύεται σε αυτά τα ειδικού τύπου τουριστικά λεωφορεία η μεταφορά όρθιων επιβατών, στη συγκεκριμένη γραμμή που χρησιμοποιήθηκαν (Ε22 Ακαδημία-Σαρωνίδα) γινόταν μεταφορά μέχρι και 50 όρθιων επιβατών.

Επειδή, στις 3 Δεκέμβρη πραγματοποιείται ο επαναληπτικός διαγωνισμός για την ενοικίαση αυτών των διώροφων λεωφορείων.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1) Για ποιόν λόγο τα συγκεκριμένα, ειδικά τουριστικά λεωφορεία αστικής περιήγησης πόλεως, δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ για τον σκοπό που αγοράστηκαν; Γιατί δεν χρησιμοποιούνται από εδώ και στο εξής, παρά βγαίνουν σε πλειοδοτικό διαγωνισμό προς ενοικίαση - παραχώρηση σε ιδιώτες;

2) Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες δυο εταιρείες που ανέλαβαν την αξιοποίηση της τουριστικής γραμμής επιβαρύνοντας οικονομικά τους επιβάτες με πολύ μεγάλο αντίτιμο;

3) Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει το υπουργείο, το οποίο εποπτεύει για την τήρηση της νομοθεσίας, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθεί η χρησιμοποίηση ακατάλληλων λεωφορείων, στην μεταφορά επιβατών;».

ΠΗΓΗ

Δε χρειάζεται να είναι κάποιος Υπουργός για να απαντήσει στις παραπάνω ερωτήσεις:
Υπάρχει η υπουργική απόφαση 22212/2008 - ΦΕΚ 2267/Β'/5.11.2008 η οποία δίνει την δυνατότητα στα τουριστικά γραφεία και μόνο, να εκτελούν το έργο των ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δ.Χ. ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων.


ΠΗΓΗ: http://www.trolleatzis.com/2012/12/4.html#ixzz2E8cUafc2