Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Tέλη κυκλοφορίας: Νέος τρόπος υπολογισμού και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη



Κριτήριο ο αριθμός των ΙΧ που έχει στην κατοχή του ένα νοικοκυριό - Θα αθροίζουν τα κυβικά όλων των ΙΧ της οικογένειας - Μπαίνει και «ηλικιακό» κριτήριο των αυτοκινήτων - Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα και ποιοι θα τη γλυτώσουνΑλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Πηγές προσκείμενες στο ΥΠΟΙΚ αναφέρουν πως οι αλλαγές είναι πολύ πιθανό να ισχύσουν αι για τα τέλη που θα κληθούν να πληρώσουν οι φορολογούμενοι από φέτος (τέλη κυκλοφορίας 2016).
Επισήμως το υπουργείο διαψεύδει ότι υπάρχσι στο τραπέζι αυτή τη στιγμή το θέμα αλλαγής του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ωστόσο αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο κάποια στιγμή το θέμα να εξεταστεί και δεν προσδιορίζει ποια θα είναι αυτή.

Νέα «μαύρη τρύπα» 94 εκατ. στις συγκοινωνίες, φόβοι για επιστροφή στα ελλείμματα



«Μαύρη τρύπα» που ξεπερνά τα 94 εκατ. ευρώ παρουσιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να «βυθιστούν» ακόμη περισσότερο στα ελλείμματα οι, έτσι κι αλλιώς, προβληματικές «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ), αλλά να υπάρχει κίνδυνος να επιστρέψουν σε ελλειμματική λειτουργία και οι «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ), οι οποίες από το 2012 και μέχρι και το 2014 είχαν πλεονασματικούς ισολογισμούς, σύμφωνα με την «Ημερησία».

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

Η πλατεία με τα εννιά πρόσωπα



Η σημερινή εικόνα της πλατείας, η οποία παρά τους περιορισμούς στην κυκλοφορία παραμένει άβατο για τους πεζούς
Σχεδιάστηκε το 1833 για να γίνει ο ομφαλός της νέας πρωτεύουσας, αλλά τα οράματα έμειναν στα χαρτιά κάτω από τις πιέσεις των μεγαλοϊδιοκτητών γης που διέθεταν ακίνητα γύρω από το Σύνταγμα.
Από πλατεία Ανακτόρων υποβαθμίστηκε σε Όθωνος και πήρε το τελικό της όνομα το 1863, που συμβολίζει την ενότητα μετά την εξέγερση της 3ης Σεπτεμβρίου και την πολιτική σύγκρουση ανάμεσα στους οπαδούς της βασιλείας και τους αντιμοναρχικούς.

Άλλαξε εννιά φορές εικόνα, τις περισσότερες χωρίς επιτυχία. Ξεκίνησε ορθογώνια και άλλαξε σχήμα, χωρίς όμως να πετύχει τον... τετραγωνισμό του κύκλου

Αποτελεί το πιο πολύβουο σημείο της πρωτεύουσας, αφού από δεκαετίες έχει πάψει να είναι πλατεία και έχει μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κόμβο.

Δεν παύει όμως να είναι το λαϊκό κέντρο της Αθήνας, το διαχρονικό σημείο συνάντησης μεταναστών και προσφύγων και το αδιαμφισβήτητο στέκι διάφορων περιθωριακών συμπεριφορών.

Το σημερινό σκηνικό κρύβει με επιμέλεια το ένδοξο παρελθόν της περιοχής: έως τα τέλη του 19ου αιώνα ήταν... αδόμητη, με ψηλά δέντρα και αμπέλια, με στάβλους για αγελάδες και άλλα ζώα!

Ήταν επίσης το σημείο συμβολής δύο μεγάλων ρεμάτων, από τα οποία το ένα ήταν η σημερινή Πανεπιστημίου και το άλλο η Σταδίου.

Το 1833, με βάση το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο των Κλεάνθη - Σάουμπερτ, προοριζόταν να γίνει το κέντρο της νέας πρωτεύουσας. Βρισκόταν στο βόρειο... άκρο της Αθήνας και ήταν γνωστή ως Τζιρίτη, αφού αποτελούσε μέρος της μεγάλης ιδιοκτησίας της ομώνυμης οικογένειας που έφτανε ως την οδό Ακαδημίας.

Οι πρώτοι σχεδιασμοί
Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε ορθογώνιο σχήμα και θα έφερε το όνομα πλατεία Ανακτόρων, καθώς δίπλα της είχε χωροθετηθεί η μελλοντική βασιλική κατοικία με απρόσκοπτη θέα προς την Ακρόπολη, τα Τουρκοβούνια και τον Πειραιά.

Είχε προβλεφθεί επίσης το πάρκο του Λαού και η κατασκευή τριών κτιρίων για υπουργεία. Ολα αυτά έμειναν στα χαρτιά, αφού ένα χρόνο μετά εκλήθη ο Κλέντσε να φέρει τα κάτω πάνω και, έπειτα από παρεμβάσεις της οικογένειας του Όθωνα, να αλλάξει τη χωροθέτηση των ανακτόρων, που μεταφέρθηκαν στην αρχή στον Κεραμεικό και κατέληξαν στη σημερινή Βουλή.

Στην πραγματικότητα, καθοριστικό ρόλο στις αλλαγές είχαν παίξει ιδιοκτήτες μεγάλων ακινήτων γύρω από την πλατεία Συντάγματος. Ήταν παλιές αθηναϊκές οικογένειες και κυρίως Ελληνες της διασποράς που είχαν προσβάσεις στους διοικούντες και είχαν φροντίσει εγκαίρως να αγοράσουν γη σε εξευτελιστικές τιμές.

Η επίσημη δικαιολογία για την ανατροπή ήταν το κακό κλίμα της Ομόνοιας αλλά και η γειτνίαση με τη λαϊκή συνοικία του Ψυρρή. Στα σχέδια του 1834 η πλατεία είχε κυκλικό σχήμα και κυρίως πολύ μικρότερη έκταση.

Με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς, η Ομόνοια είχε τοποθετηθεί στην κορυφή ενός ισοσκελούς τριγώνου που δημιουργούσαν οι οδοί Πειραιώς και Σταδίου, η οποία θα κατέληγε στο Καλλιμάρμαρο αλλά «στράβωσε» λίγο πριν από το Σύνταγμα για να μη διαμελιστούν τα οικόπεδα κορυφαίων οικονομικών παραγόντων της εποχής.

Επί των δύο βασικών οδικών αξόνων είχαν προβλεφθεί δύο κυκλικές πλατείες, της Μπόρσας (η σημερινή Κουμουνδούρου) και του Θεάτρου (η σημερινή Κλαυθμώνος), που είναι συμμετρικές ως προς την Ομόνοια όσο και αν δεν το συνειδητοποιούν ακόμα και ειδικοί.

Το 1849, με βασιλικό διάταγμα, η πλατεία ξαναγίνεται ορθογώνια και χρειάστηκε να περάσει μια δεκαετία για να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα διαμόρφωσης. Η γύρω περιοχή ήταν αραιοδομημένη και τα σχέδια του τότε δημάρχου Γ. Σκούφου περιλάμβαναν φύτευση μεγάλων δένδρων, κυρίως πεύκων, κυπαρισσιών και βελανιδιών.

Το 1863 ήταν το επίκεντρο του κινήματος της 3ης του Σεπτέμβρη, της πολιτικής διαμάχης των οπαδών του Όθωνα και των αντιμοναρχικών, που οδήγησαν στην εκθρόνιση του Βαυαρού βασιλιά και λίγο αργότερα στην ψήφιση του πρώτου Συντάγματος. Ως δείγμα εθνικής συμφιλίωσης πήρε το οριστικό της όνομα και είναι πλέον η πλατεία Ομονοίας.

Συγκοινωνιακός κόμβος

Είναι η εποχή που η Αθήνα αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και έως την πρώτη δεκαετία του 20ού αιώνα η περιοχή γύρω από την πλατεία έχει γεμίσει με περίφημα καφενεία και ζαχαροπλαστεία, ενώ λειτουργούν 11 ξενοδοχεία για όλα τα βαλάντια.

Η Ομόνοια μπορεί να έχασε από την πλατεία Συντάγματος, αλλά κατάφερε να αναδειχθεί σε συγκοινωνιακό κόμβο. Από τα μέσα του 19ου αιώνα είχε αρχίσει να εξελίσσεται σε δυτική είσοδο της πόλης. Σε αυτήν είχαν τις αφετηρίες τους πέντε από τις συνολικά οκτώ γραμμές του ιπποσιδηρόδρομου, του μακρινού προγόνου του μετρό.

Το 1888, με βάση τη σύμβαση για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών - Πειραιώς, που ώς τότε σταματούσε στο Θησείο, ξεκίνησε η κατασκευή του πρώτου υπόγειου τμήματος μήκους 1,5 χλμ. Παρ’ όλο που η πρόσβαση ήταν στη συμβολή των οδών Αθηνάς και Λυκούργου, η πλατεία «ξεκοιλιάστηκε» και έχασε τα δέντρα της.

Απέκτησε πάντως φοίνικες και γκαζόν, ενώ στο κέντρο της διαμορφώνεται μια μόνιμη εξέδρα για συναυλίες. Την ίδια περίοδο, την κυκλοφοριακή αξία της πλατείας ενισχύει ο σιδηρόδρομος Αττικής, το γνωστό «Θηρίο», που είχε αφετηρία την πλατεία Λαυρίου στην αρχή της οδού 3ης Σεπτεμβρίου και κατέληγε στις ακτές του Ευβοϊκού.

Η ευρύτερη περιοχή ονομάζεται Χαυτεία και γράφεται με «υ» παρ’ όλο που πήρε την ονομασία της από το καφενείο του Γιάννη Χάφτα, το οποίο λειτούργησε το 1840 και ήταν το πρώτο στην... εξοχική περιοχή.

Η επιτυχία του άνοιξε τον δρόμο για τα ιταλικής αισθητικής καφενεία «Τίβολι» και «Ωραία Ιταλία», ενώ το 1849 ιδρύθηκε το πρώτο ζαχαροπλαστείο, του «Σόλωνος», που ήταν στέκι των φιλοβασιλικών.

Οι προοδευτικοί σύχναζαν στο «Νέο Κέντρο», ανάμεσά τους οι Κ. Βάρναλης, Μ. Αυγέρης, Σ. Σκίπης, Κ. Ουράνης και Ρ. Φιλύρας. Στα υπόγεια των ξενοδοχείων εμφανίστηκαν τα πρώτα κέντρα διασκέδασης για ξενύχτηδες.

Η μεγάλη αλλαγή ήρθε το 1930 με την κατασκευή του σημερινού σταθμού του Ηλεκτρικού. Το πράσινο εκδιώχθηκε, αφού δεν μπορούσε να συνυπάρξει με το υπόγειο έργο, ενώ για τις ανάγκες εξαερισμού έπρεπε να κατασκευαστεί μια απόληξη στην επιφάνεια.

Η ροζ περίοδος


Τα δύο κτίρια στην αρχή της οδού Αθηνάς είναι από τα λίγα που διασώθηκαν από «το τσιμέντο» της δεκαετίας του 1960

Ο τότε δήμαρχος Σπύρος Μερκούρης αποδέχθηκε την πρόταση του τεχνικού συμβούλου του δήμου Βασίλη Τσαγκρή να «καμουφλαριστεί» ο αεραγωγός με μάρμαρο, ώστε να δίνει την αίσθηση βάθρου, ενώ να προστεθούν και άλλα. Θα ήταν οι βάσεις για αγάλματα με τις Μούσες, τις Χάριτες, τις θεές Δήμητρα και Εστία.

Λόγω έλλειψης κονδυλίων, στο τέλος έμειναν μόνον οι Μούσες, αλλά προέκυψαν λόγοι συμμετρίας, καθώς ήταν εννέα. Στα μαρμάρινα βάθρα τοποθετήθηκαν μόνον οκτώ, αλλά και αυτές δεν μακροημέρευσαν, αφού από την αρχή είχαν δεχτεί κριτική για την αισθητική τους και απομακρύνθηκαν όταν μία από αυτές κατέρρευσε τον Αύγουστο του 1936 κατά τη διάρκεια διαδήλωσης κατά του δικτάτορα Ι. Μεταξά.

Ήταν η... ροζ περίοδος της πλατείας, αφού οι πολίτες την αποκαλούσαν «τούρτα», η οποία τερματίστηκε με τη γερμανική κατοχή, οπότε διακόπηκε η λειτουργία του σταθμού του Ηλεκτρικού και ο χώρος είχε μετατραπεί σε αποθήκη.

Το 1950, τα σχέδια, που ολοκληρώθηκαν ύστερα από εννιά χρόνια (!), αλλάξαν τον χαρακτήρα της πλατείας, η οποία από χώρος περιπάτου και ψυχαγωγίας υποβαθμίστηκε σε κυκλοφοριακό κόμβο.

Τότε διαμορφώθηκε η κυκλική κίνηση των οχημάτων και κατασκευάστηκε το περίφημο σιντριβάνι που χρειάστηκε να απομακρυνθεί γρήγορα γιατί, λόγω κακοτεχνιών, παρουσίαζε διαρροές και προκαλούσε υγρασία στο υπόγειο τμήμα.

Η αύξηση των συντελεστών δόμησης στη δεκαετία του 1960 και κυρίως η ελληνικής πατέντας αντιπαροχή αποτέλεσαν τη χαριστική βολή για τις ιδιοκτησίες γύρω από την Ομόνοια.

Διατηρήθηκαν τα σχεδόν δίδυμα ξενοδοχεία «Μπάγκειον» και «Μέγας Αλέξανδρος» στην αρχή της οδού Αθηνάς, η περίτεχνη κατοικία Λ. Καυταντζόγλου στην απόληξη της Πανεπιστημίου που αργότερα έγινε ξενοδοχείο και σήμερα ανήκει στο δίκτυο της Εθνικής Τράπεζας, καθώς και τα δύο χαμηλά κτίρια στη συμβολή με την οδό 3ης Σεπτεμβρίου.

Οι τελευταίες παρεμβάσεις
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και ενώ ήταν γνωστό ότι η πλατεία θα γίνει και πάλι εργοτάξιο λόγω της γραμμής του μετρό, η τότε δημοτική αρχή προχώρησε σε άλλη μια αλλαγή της εικόνας. Η πλατεία, φυτεύτηκε με γκαζόν και στη θέση του σιντριβανιού τοποθετήθηκε ο «Γυάλινος δρομέας» του Κώστα Βαρώτσου.

Το άγαλμα χρειάστηκε να μετακομίσει μόνιμα στο παρκάκι της Β. Κωνσταντίνου, απέναντι από το ξενοδοχείο «Hilton», γιατί κινδύνευε από τους κραδασμούς που προκαλεί η κίνηση των συρμών του μετρό και του Ηλεκτρικού. Παρέμεινε πάντως ο αποκλεισμός τής πάλαι ποτέ πλατείας για τους πεζούς.

Η τελευταία, επίσης αμφιλεγόμενη, παρέμβαση έγινε το 2000. Προηγήθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από το τότε υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και την επίσης καταργημένη Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων. Νικητής αναδείχθηκε μια ομάδα νέων αρχιτεκτόνων, που θέλησε να αποκαταστήσει την επικοινωνία της πλατείας με κάποιους από τους γύρω χώρους και να την αποδώσει στους πεζούς.

Καταργήθηκε η κυκλική κίνηση των οχημάτων και κατασκευάστηκαν κερκίδες με μοναδική θέα προς την Ακρόπολη. Περιλάμβανε και άλλες παρεμβάσεις, που όμως δεν υλοποιήθηκαν, όπως και τα σχέδια για τη γενικότερη αναβάθμιση της περιοχής, που είχε ήδη παραχωρηθεί στους οικονομικούς μετανάστες.

Η έλλειψη πράσινου, που επιβλήθηκε από τους υπόγειους σταθμούς, οδήγησε τη δημοτική αρχή να κάνει μικρές φυτεύσεις, που δεν άλλαξαν την εικόνα.

Στην ανατολική πλευρά «στριμώχτηκε» μια γιγαντιαία μεταλλική σύνθεση του Ζογγολόπουλου, που θα λειτουργούσε με νερό, το οποίο αφαιρέθηκε όταν διαπιστώθηκε ότι θα έβρεχε τους περαστικούς. Έχει προβλεφθεί η μετακίνησή του, αλλά και αυτή... ξεχάστηκε.

1. Η Καλλιόπη
Η «ριγμένη» από τις εννέα Μούσες της πλατείας ήταν η Καλλιόπη, προστάτιδα της επικής ποίησης και η ευγενέστερη από όλες, σύμφωνα με τον Ησίοδο.

Το άγαλμα της, που έχει από χρόνια καταστραφεί, αποφασίστηκε να τοποθετηθεί στον υπόγειο χώρο, που όμως ήταν δίπλα από τις δημόσιες τουαλέτες!

Λέγεται πως από αυτήν την ατυχή επιλογή οι στρατιώτες ονομάζουν «Καλλιόπη» την αγγαρεία του καθαρισμού των αποχωρητηρίων. Σήμερα δύο από τις «τυχερές» Μούσες βρίσκονται στις Καρυές Λακωνίας, δύο στην Αμοργό και τέσσερις σε πλατεία της Καρδίτσας.

2. Το «Κοτοπούλη»
Μπορεί το θέατρο «Κοτοπούλη» να κατεδαφίστηκε το 1974, αλλά η σφραγίδα της κορυφαίας ηθοποιού παραμένει χάρη στη μικρή οδό που βρίσκεται μπροστά από το ιστορικό θέατρο και φέρει το όνομά της.

Σε αυτό τον χώρο το 1887 λειτούργησε το υπαίθριο θέατρο της Ομόνοιας, όπου είχε παρουσιαστεί πρώτη φορά η «Φαύστα» του Δ. Βερναρδάκη.

Λίγα χρόνια αργότερα έσπασε τα ταμεία η «Χάιδω», που είχε γράψει ένας κουρέας. Το θέατρο κατασκευάστηκε το 1919 από τη Μαρίκα Κοτοπούλη και στέγασε ως το 1936 τις παραστάσεις της «Ελευθέρας Σκηνής». Στη συνέχεια έγινε κινηματογράφος και υπέστη μεγάλες ζημιές κατά τα Δεκεμβριανά.

3. Οι λούστροι
Η πλατεία αποτέλεσε βήμα για αυτοσχέδιους ρήτορες και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή ήταν σημείο συνάντησης για τους πρόσφυγες. Στον Μεσοπόλεμο ήταν το στέκι των λουστράκων.

Οι περισσότεροι είχαν καταγωγή από Μεγαλόπολη Αρκαδίας και όπως περιγράφει ο Ι. Κονδυλάκης στους «Άθλιους των Αθηνών» τους είχαν νοικιάσει οι γονείς τους σε «αρχηγούς», που τους έπαιρναν τις εισπράξεις από το γυάλισμα παπουτσιών, τους εξασφάλιζαν ένα πιάτο φαγητό και χώρο για ύπνο, ενώ τους επιστράτευαν ως κλακαδόρους στις προεκλογικές συγκεντρώσεις.

Ξανά μνημόνιο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έρχεται αναδιάρθωση του ΟΑΣΑ



Τέσσερα χρόνια μετά τον «νόμο Ρέππα» για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, οι αυστηρές διατάξεις του οποίου δεν εφαρμόστηκαν πρακτικά ποτέ, η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές, θα βρεθεί δεσμευμένη έναντι των δανειστών να φέρει στη Βουλή νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ, με στόχο την αύξηση των εσόδων και τη μείωση των εξόδων του οργανισμού, σύμφωνα με το tovima.gr.
Κατά το νέο μνημόνιο, το υπουργείο Υποδομών καλείται να καταθέσει στη Βουλή σχέδιο νόμου, το οποίο θα προβλέπει ένα νέο κύμα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Ορκίστηκε ο νέος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.


Ορκίστηκε ενώπιον του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου, ο νέος Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Παναγιώτης Σγουρίδης. Ο κ. Σγουρίδης καταλαμβάνει την θέση του παραιτηθέντος Δημήτρη Καμμένου.

Όλοι θέλουν το τραίνο για πάντα στη Μεσσηνία.


.

Σε εξέλιξη η συλλογή υπογραφών
Το τραίνο σφύριξε και πάλι με αφορμή το πανηγύρι της Μεσσήνης, μόνο που αυτή τη φορά φαίνεται η πολύ μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου και όχι μόνο όσων επιθυμούν να κάνουν τη βόλτα ή τα ψώνια τους.

Πλήθος μαθητών κι εργαζομένων χρησιμοποιούν το τραίνο για τη μετακίνησή τους από και προς Καλαμάτα και μεταξύ όλων των άλλων καλούνται να δηλώσουν την πρόθεσή τους να χρησιμοποιούν το τρένο και μελλοντικά, εάν αυτό δρομολογηθεί σε μόνιμη βάση. Μάλιστα, είναι σε εξέλιξη η συλλογή υπογραφών για την ουσιαστική επανενεργοποίηση του σιδηροδρόμου και όλοι δηλώνουν πως θέλουν το τρένο για πάντα.

  

Συντάκτης: Κέλλυ Δημητρούλια

Λειτουργία των ΜΜΜ την Κυριακή 27/9/2015, λόγω διεξαγωγής Αγώνα Δρόμου και Περιπάτου στο Δήμο Αθήνας


Λόγω της διεξαγωγής του 7ου Αγώνα Δρόμου και Περιπάτου Greece Race for the Cure στο Δήμο Αθήνας και με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των ΜΜΜ και του επιβατικού κοινού, ο ΟΑΣΑ θα προβεί σε προσωρινές τροποποιήσεις της διαδρομής λεωφορειακών γραμμών, γραμμών τρόλλεϋ και τραμ στο κέντρο της πόλης των Αθηνών την Κυριακή 27/9/2015 για το χρονικό διάστημα από 10:00’ έως 13:00’, σταδιακά και ανάλογα των μέτρων της Τροχαίας.                                   Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στο πληροφοριακό κέντρο ΟΑΣΑ τηλ. 11 185.

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Ο ΟΑΣΑ ζητά αυστηρότερες ποινές για τα παραποιημένα εισιτήρια



Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΣΑ εισηγήθηκε στα αρμόδια υπουργεία αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, όπως η εξίσωση του κομίστρου με το γραμματόσημο, προκειμένου να καταστεί κακούργημα η παραποίηση ή παραχάραξη των εισιτηρίων, όπως δηλαδή ισχύει για όλα τα αξιόγραφα του Δημοσίου. 
Ειδικότερα, προωθεί την ένταξη των εισιτηρίων στις πρόνοιες του άρθρου 218, το οποίο ορίζει ότι όποιος «καταρτίζει πλαστά ή νοθεύει επίσημα ένσημα δηλωτικά αξίας, ιδίως ταχυδρομικά ή χαρτόσημα ή άλλα φορόσημα, με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει σαν γνήσια» ή «εν γνώσει τα χρησιμοποιεί σαν γνήσια» ή «τα προμηθεύεται γι' αυτόν το σκοπό ή τα προσφέρει στην αγορά ή τα εισάγει σε κυκλοφορία τιμωρείται με κάθειρξη μέχρι δέκα ετών». 
Επίσης, σύμφωνα με το ίδιο άρθρο, όποιος ξαναχρησιμοποιεί αξιόγραφα, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή με χρηματική ποινή. 
Ακόμη, ζητείται η αλλαγή του άρθρου 391 που ορίζει ότι «όποιος χρησιμοποιεί μέσο δημόσιας συγκοινωνίας που προορίζεται για κοινή χρήση χωρίς να καταβάλλει το αντίτιμο εισιτηρίου οποιασδήποτε μορφής, τιμωρείται με κράτηση ή με πρόστιμο. Η ποινική δίωξη ασκείται μετά από έγκληση». 

«Βγάζει από πάνω του» την ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ ο Χρ. Σπίρτζης.



Όπως συνέβη με τα περιφερειακά αεροδρόμια, έτσι θα συμβεί και με τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΕΕΣΣΤΥ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης αναμένεται να «βγάλει από πάνω» του τις εν λόγω αποκρατικοποιήσεις, δηλώνοντας ότι αρμόδιοι είναι το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Οικονομικών.
Με ενδιαφέρον αναμένονται δυο πράγματα:
-Εάν οριστεί, από τους ΑΝ. ΕΛ., νέος υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών,
-Εάν αυτός λάβει το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών, όπερ και σημαίνει και τον σιδηρόδρομο.
Πάντως, σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις στελεχών του υπ. Μεταφορών, ίσως γίνουν αλλαγές σε – υπό ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ - , ώστε να γίνει «καλύτερος έλεγχος της τελικής εξέλιξης» των αποκρατικοποιήσεων.
Το ΤΑΙΠΕΔ, τι υποστηρίζει;

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

Δώστε μας τις οφειλές των 185.931.909 ευ...

 ΟΑΣΑ: Δώστε μας τις οφειλές των 185.931.909 ευ...: Δημόσιο εναντίον ...Δημοσίου!  Η "απερχόμενη" διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), αποφάσισε να... ...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Δεν έχουμε ούτε να φάμε ούτε να...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Δεν έχουμε ούτε να φάμε ούτε να...: Η πρώτη επίσχεση εργασίας με τη νέα κυβέρνηση, σε ιδιωτικό μεν οργανισμό, που επιδοτείται ωστόσο από το ελληνικό δημόσιο, είναι γεγονός!.....

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: «Εκτροχιάστηκαν» τα έσοδα στις αστικές συγκοινωνίε...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: «Εκτροχιάστηκαν» τα έσοδα στις αστικές συγκοινωνίε...: Πλαστά εισιτήρια, μεταβίβαση επικυρωμένων εισιτηρίων από επιβάτη σε επιβάτη, επικάλυψη εισιτηρίων με... ενυδατικό χειλιών ή πράσινο σαπούν...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Από τις δωρεάν μετακινήσεις τον Ιούλιο ο ΟΑΣΑ ζημ...

ΝΕΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΑΣΑ: Από τις δωρεάν μετακινήσεις τον Ιούλιο ο ΟΑΣΑ ζημ...: Κατά 9,5 εκατομμύρια ευρώ ζημιώθηκε ο ΟΑΣΑ από τις δωρεάν μετακινήσεις των επιβατών με τα μέσα μεταφοράς τον Ιούλιο μετά την επιβολή των c...

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

Αυτή είναι ταχύτερη ιστορική ατμήλατος στον κόσμο!!!



Με ταχύτητα 160,9 χλμ. την ώρα το Flying Scotsman ήταν το πρώτο τρένο με ατμομηχανή που έπιανε ταχύτητες ρεκόρ το 1934.

Απίστευτα μεγάλη ταχύτητα για την εποχή της. Η ατμήλατος πραγματοποιούσε δρομολόγια μεταξύ Εδιμβούργου και Λονδίνου.
Λόγω της μεγάλη ταχύτητας που ανέπτυσσε το τραίνο, οι σκοτσέζοι το ονόμασαν ιπτάμενος σκοτσέζος. Δείτε το βίντεο.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Oι αυτοκινητόδρομοι έβλεπαν φως στο τούνελ, αλλά...



Οι πιο... ξενέρωτες εκλογές "προ των πυλών". ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και λοιποί οφείλουν να ξεπεράσουν τα μικρο-κομματικά συμφέροντα και να δημιουργήσουν μια ευρύτερη κυβέρνηση συνεργασίας που θα εμπεδώσει (επιτέλους) κλίμα σταθερότητας και αξιοπιστίας.
Στις μεταφορές και δη, στους οδικούς άξονες το metaforespress.gr συνομίλησε σχεδόν με το σύνολο των εταιρειών εκμετάλλευσης και κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων.
Τι είπαν; Από τον περσινό Οκτώβριο έως και το πρώτο εξάμηνο, στους περισσότερους οδικούς άξονες, παρουσιάστηκε αύξηση διελεύσεων.
Ωστόσο, από τα capital controls και μέχρι σήμερα, παρατηρήθηκε οριακή πτώση, εάν και - ακόμη - δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.
Στις αεροπορικές μεταφορές, η Ryanair, αφού τα "έχωσε" σε όλους, ανακοίνωσε ότι διαθέτειμερίδιο αγοράς 16% στην Ελλάδα.
Στις θαλάσσιες, η ΟΜΥΛΕ απέστειλε επιστολή στα κόμματα, ζητώντας τη μη αποκρατικοποίηση ΟΛΠ - ΟΛΘ, με αιχμές για το ρόλο της Cosco.
Είχε προηγηθεί η έντονη διαμάχη Θ. Δρίτσα - προέδρου ΤΑΙΠΕΔ για την εξέλιξη της αποκρατικοποίησης και το... ντου του "Ρουβίκωνα" στα γραφεία του Ταμείου. Πάντως, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ έχει πολλά αγκάθια.
Στο επόμενο newsletter, μια μεγάλη συνέντευξη: O CEO της DHL Express Europe μιλάει για την ελληνική αγορά ταχυμεταφορών και logistics, τα ΕΛΤΑ, το λιμάνι του Πειραιά και τις επενδύσεις του ομίλου της DHL στην Ελλάδα!



Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2015

Τρέχουν οι ιδιωτικοποιήσεις.



ΕΝΤΟΣ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, παρότι οι πολιτικές εξελίξεις «τρέχουν» εν μέσω της προεκλογικής περιόδου.
Βάσει του νέου προγράμματος, το ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να προχωρήσει σε εννέα ιδιωτικοποιήσεις εντός της επόμενης τριετίας.
Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου παραμένει ενεργό τηρώντας το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών αποκρατικοποίησης των Οργανισμών Λιμένος Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των περιφερειακών αεροδρομίων και του Ελληνικού. Πρόκειται άλλωστε για ιδιωτικοποιήσεις που έχουν συμπεριληφθεί στα προαπαιτούμενα της νέας δανειακής σύμβασης.

Το πρόγραμμα της Ν.Δ. για υποδομές, μεταφορές, δίκτυα. Ποια είναι τα σχέδια της για τον σιδηρόδρομο.



Έμφαση σε νέες επενδύσεις, την ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου, την οδική ασφάλεια και την αντισεισμική προστασία δίνει η Νέα Δημοκρατία, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο τομέας υποδομών, μεταφορών, δικτύων, χωροταξίας και πολεοδομίας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, μεταξύ άλλων, η βαρύτητα που δίνει στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, το πρόγραμμα παροχής κινήτρων για ευρείας έκτασης σεισμική αναβάθμιση των κτηρίων, η ενεργοποίηση παλαιότερου νόμου για τα εμπορευματικά κέντρα και η εφαρμογή του συστήματος αναλογικής χρέωσης στα διόδια. Αναλυτικά ανά τομέα προβλέπονται τα εξής:
Υποδομές

Κως: Άγρια συμπλοκή Ελληνοαμερικανών με οδηγούς ταξί


Άγρια συμπλοκή μεταξύ παρέας Έλληνο-Αμερικανών τουριστών και οδηγών ταξί σημειώθηκε στις 3:30 τα ξημερώματα της Τετάρτης στην Κω. Οι νεαροί μόλις είχαν φύγει από νυχτερινή διασκέδαση και περνούσαν μπροστά από τα σταθμευμένα ταξί. Κάποιος αυτοκινητιστής τους απηύθυνε τον λόγο, ρωτώντας τους αν θέλουν ταξί, ωστόσο εκείνοι θεώρησαν ότι τους έκανε παρατήρηση.

Επέκταση Μετρό προς Καλαμαριά: Βασικό έργο και Μετροπόντικες παρασύρουν το χρονοδιάγραμμα.



Ακούγεται ειρωνικό ειδικά στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης να λες ότι το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά πάει καλά ενώ το βασικό έργο είναι νεκρό εδώ και 9 μήνες.
Η πραγματικότητα όμως είναι αυτή. Το έργο που έκλεισε 2 χρόνια ζωής πάει μέχρι τώρα με σχετικά καλούς ρυθμούς, τουλάχιστον καλύτερους από εκείνους που είχε να επιδείξει το βασικό έργο όταν γίνονταν εργασίες.
Όπως πληροφορείται το ypodomes.com από την Αττικό Μετρό, τα έργα της επέκτασης είναι αρκετά προχωρημένα όσον αφορά τους σταθμούς της επέκτασης. Συγκεκριμένα:

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2015

"Mission impossible" η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Με "mission impossible", όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά, παρομοιάζουν παράγοντες της αγοράς την προοπτική ολοκλήρωσης των προαπαιτούμενων για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΙΝΟΣΕ, η πώληση του 100% της οποίας έχει προγραμματιστεί στο νέο μνημόνιο να κλείσει με υποβολή δεσμευτικών προσφορών τον Δεκέμβριο.

Αυξημένες οι θέσεις στα τραίνα κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.



Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εν’ όψει της «80ης έκθεσης Θεσσαλονίκης» που θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 5 έως 13 τις Σεπτεμβρίου, υπενθυμίζει στους επισκέπτες ότι μπορούν να μεταβούν σιδηροδρομικώς στη Θεσσαλονίκη με άνεση, ασφάλεια και οικονομικό αντίτιμο εισιτήριου.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξάνει τη χωρητικότητα των θέσεων σε αμαξοστοιχίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών της Έκθεσης. Καθημερινά πραγματοποιούνται 6 δρομολόγια από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, ενώ οι επισκέπτες μπορούν να ταξιδέψουν προς τη Θεσσαλονίκη και μέσω των σιδηροδρομικών συνδέσεων, του προαστιακού της Λάρισας, τη σύνδεση του Βόλου, της Καλαμπάκας καθώς και της Αλεξανδρούπολης.
Επίσης οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ. Το δικό σας ΤΑΞΙ σας περιμένει σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στους σταθμούς Θεσσαλονίκης και Αθήνας και σας μεταφέρει στον τελικό προορισμό, χωρίς άγχος, αναμονές και κυρίως χωρίς πρόσθετες χρεώσεις «ραντεβού», «σταθμού», «σημαίας», σε προκαθορισμένη τιμή ανά περιοχή, σημαντικά χαμηλότερη από τη χρέωση του ταξίμετρου. Επιλέξτε την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ όταν κλείνετε το εισιτήριό σας με το τραίνο και εφοδιασμένοι με ειδικό κουπόνι φτάνετε στον τελικό σας προορισμό.
Για περισσότερες πληροφορίες για τα δρομολόγια το επιβατικό κοινό μπορεί να καλεί στον αριθμό 14511 ή να επισκεφθεί την ιστοσελίδα www.trainose.gr .

Πισώπλατο χτύπημα στην Πάτρα. Μετά το θαλάσσιο μέτωπο ακυρώνουν την υπογειοποίηση της γραμμής του ΟΣΕ.



Η ΠΟΛΗ… ΧΑΝΕΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ. Παιχνίδια ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ
Μέσα σε διάστημα λίγων ημερών η πρωτεύουσα της Αχαΐας δέχεται ένα ακόμα πισώπλατο χτύπημα από την…
Αθήνα καθώς μετά την αρνητική εξέλιξη με την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στην πόλη έρχεται ουσιαστικά και η ακύρωση ενός μεγάλου έργου, όπως είναι αυτό της υπογειοποίησης για το τμήμα της νέας γραμμής του τρένου από άγιο Διονύση έως και άγιο Ανδρέα.
Η εξέλιξη αυτή προκύπτει από την εσκεμμένη καθυστέρηση και διελκυστίνδα μεταξύ της ΕΡΓ.Ο.Σ.Ε και του Ο.Σ.Ε σχετικά με την ανάθεση και εκπόνηση μελέτης για τη διέλευση του τρένου από το συνεκτικό αστικό ιστό της Πάτρας που οδηγεί ήδη σε σοβαρές αποκλείσεις από τα αρχικά χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης του έργου, γεγονός το οποίο – όπως αποκαλύπτει σε ανακοίνωσή του με αφορμή την αρνητική εξέλιξη για το θαλάσσιο μέτωπο το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος - παραπέμπει με μαθηματική ακρίβεια στην επιβολή επιφανειακής χάραξης της διερχόμενης γραμμής.
Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με το γεγονός πως η κατασκευή του εμπορικού λιμανιού αποτελεί πλέον όνειρο θερινής νυκτός συνεπάγεται τη απώλεια για την Τρίτη πόλη της χώρας και ένα από τα λιμάνια στρατηγικής σημασίας καίριο πλήγμα σε ότι αφορά την ανάπτυξη της και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.


Συντάκτης: Γιάννης Γεωργόπουλος

Ευρωπαϊκό συνέδριο για εκπαίδευση επαγγελματιών ταξί στην Αθήνα



Το ευρωπαϊκό συνέδριο για την εκπαίδευση των επαγγελματιών οδηγών ταξί, έχει τίτλο «Εκπαιδεύοντας τους αυριανούς οδηγούς ταξί».
To συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στο κτίριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης στην Αθήνα, Μασσαλίας 22, την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου, 10:30 – 17:00 και απευθύνεται στους επαγγελματίες του κλάδου των ταξί και τους φορείς στο χώρο των μεταφορών.
Διακεκριμένοι ομιλητές από την Ελλάδα και το διεθνή χώρο θα παρουσιάσουν τις τελευταίες εξελίξεις στην εκπαίδευση και κατάρτιση στον κλάδο του ταξί και κατά τη διάρκεια του συνεδρίου θα παρουσιασθεί και το καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό TAXIstars για επαγγελματίες οδηγούς ταξί που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και την εργασιακή τους καθημερινότητα, και διατίθεται δωρεάν για χρήση σε υπολογιστή...

ΠΗΓΗ: sport-fm.gr

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Χρ. Σπίρτζης: Περισσεύει το θράσος του κ. Μεϊμαράκη, όταν μιλά για έργα στην Πάτρα, στο Αγρίνιο και στην Δυτική Ελλάδα.


Τεκμηριωμένη απάντηση του τ. Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, για δηλώσεις του Β. Μεϊμαράκη περί των μεγάλων έργων: Κύριε Μεϊμαράκη, στους εργολάβους υπόσχεστε να επιστρέψει το χαμόγελο και όχι στους Έλληνες πολίτες.

Με περίσσιο θράσος, χθες, σε προεκλογική ομιλία στην Πάτρα, ο κ. Μεϊμαράκης, στην προσπάθεια του να κρύψει την ακροδεξιά στροφή της ΝΔ και να φορέσει κεντρώο προσωπείο είπε:

«Είμαστε εμείς που κάναμε τα μεγάλα έργα. Είμαστε εμείς που όλα τα έργα προόδου φέρνουν τη σφραγίδα της Ν.Δ. Εμείς είμαστε το κόμμα της προόδου. Εμείς είμαστε οι άνθρωποι της προόδου.»

«Κατηγορώ» Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ και ΟΑΣΑ


Σκληρές κουβέντες κατά του ΤΑΙΠΕΔ από τον κ. Σπίρτζη για τα περιφερειακά αεροδρόμια [Πηγή:
Κριτική κατά του ΤΑΙΠΕΔ για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τον διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων, αλλά και κατά της διοίκησης του ΟΑΣΑ σε σχέση με την δέσμευση του νέου μνημονίου για αναδιάρθωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, άσκησε την Πέμπτη ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

Λεωφορεία «μαϊμού» πήγαιναν τουρίστες για μπάνιο στην Αθήνα



Διαστάσεις «οργανωμένης σπείρας» παίρνουν τα φαινόμενα οδηγών παράνομων λεωφορείων απότουριστικά γραφεία που βγάζουν στους δρόμους πούλμαν χωρίς άδειες θησαυρίζοντας εις βάρων των πολιτών. Σε συλλήψεις οδηγών τουριστικών λεωφορείων «μαϊμού» για αυτό το λόγο προέβει η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής χτες το βράδυ έπειτα από οργανωμένη επιχείρηση. Κατόπιν εντολής του Διοιηκητή της Τροχαίας Αθηνών συντονίστηκε επίχειρηση της αστυνομίας στην περιοχή της Νέας Χαλκηδόνας και του Ίλιον.

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2015

Νέα λεωφορειακή γραμμή ιδρύει από την Τρίτη ο ΟΑΣΘ


Την ίδρυση νέας λεωφορειακής γραμμής με την οποία θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι της περιοχής των Πευκών του Δήμου Νεάπολης - Συκεών, αποφάσισε ο ΟΑΣΘ.
Η νέα λεωφορειακή γραμμή θα τεθεί σε λειτουργία από την Τρίτη 1 Σεμπτεμβρίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ:

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

Χρήστος Σπίρτζης: «Αθλια στάση» από την διοίκηση του ΟΑΣΑ


Αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού για την διοίκηση του ΟΑΣΑ σε σχέση με την δέσμευση του νέου μνημονίου περί κατάθεσης σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας...
«Ως πρόεδρος του ΤΕΕ είχα καταγγείλει τους "κουκουλουφόρους" που συνεργάζονταν κάτω από το τραπέζι με τους δανειστές.
Το ίδιο έγινε και τώρα. Κάποιοι πρόθυμοι - μόνο που αυτή την φορά δεν ήταν φορείς που εκπροσωπούσαν τα συμφέροντά τους- και που είχαν διακριτές θέσεις στο δημόσιο και προέρχονταν από την προηγούμενη κυβέρνηση» είπε, «έσπευσαν να δώσουν τις προτάσεις τους στην Τρόικα».

Τετάρτη 26 Αυγούστου 2015

Χ. Σπίρτζης: Αυτά αλλάζουμε στις συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους



Τις αλλαγές στο καθεστώς που διέπει τους αυτοκινητόδρομους (διόδια, διελεύσεις, αναβολή λειτουργίας νέων διοδίων) γνωστοποίησε ο Χρήστος Σπίρτζης , αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μιλώντας στο «Κόκκινο» και τον Κώστα Αρβανίτη. «Υπήρχε κακή σύμβαση με τους παραχωρησιούχους», υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος στη συνέχεια προσδιόρισε τις βασικότερες από τις αλλαγές που, όπως είπε, θα θεσμοθετηθούν μέσα στον Σεπτέμβριο.

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Στον «αέρα» η σύμβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων



ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Μπορεί η κυβέρνηση να ενέκρινε με καθυστέρηση πολλών μηνών την σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ωστόσο η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης, από την οποία αναμένονται έσοδα 1,234 δισ. ευρώ, είναι στον «αέρα» λόγω προσκομμάτων που θέτει πλέον η πλευρά του αναδόχου.

Νέο αίτημα παραχώρησης από το δήμο Καλαμάτας στον ΟΣΕ.



Τείνει να εξελιχθεί σε σήριαλ ετών, η προσπάθεια του δήμου Καλαμάτας να πείσει τους υπεύθυνους του ΟΣΕ, προκειμένου να προχωρήσουν σε παραχώρηση του κτηρίου του κεντρικού σταθμού στην Καλαμάτα για την περαιτέρω αξιοποίησή του.
Στο πλαίσιο αυτό, το προηγούμενο διάστημα, κατέθεσε και πάλι ανάλογο αίτημα τόσο για το κεντρικό κτήριο, των αποθηκών και του περιβάλλοντος χώρου, με σκοπό να στεγάσει διοικητικές και πολιτιστικές δράσεις του Γραφείου Υποψηφιότητας Kalamata21, για τη διεκδίκηση του τίτλου της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Πρωτεύουσας 2021.

Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

«Συγκλονιστικές» αλλαγές στον ΟΣΕ, αλλά δεν γίνεται η διαφορά...



Κάρτες έξι διαδρομών ή απεριόριστων μηνιαίων διαθέτει οΟΣΕ για τη διαδρομή Λάρισα-Βόλοςκαι αντίστροφα, με τους επιβάτες να κερδίζουν μια μικρή έκπτωση. Και η έκδοσή τους αποτέλεσε το κύριο θέμα συζήτησης, όπως φαίνεται από τα πεπραγμένα, μιας και ο τρόπος άλλαξε...
Πλέον η κάρτα εκδίδεται μέσω υπολογιστή και όχι χειρόγραφα, με φωτογραφία του πελάτη, και τον αριθμό αστυνομικής του ταυτότητας!!! Και με ειδικά σήματα προκειμένου να μην πλαστογραφείται!

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2015

ΝΕΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: ΚΑΡΤΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ



Αντιλαμβανόμενοι τις απαιτήσεις της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που βιώνουμε και την ανάγκη πολλών επιβατών για συχνή μετακίνηση το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Ξάνθης δημιούργησε μια νέα υπηρεσία για τους συχνούς πελάτες της, την έκδοση κάρτας επιβράβευσης «REWARD CARD» με την οποία ο επιβάτης θα κερδίζει δωρεάν ταξίδια για Θεσσαλονίκη ή/και Αθήνα συγκεντρώνοντας τις διαδρομές κάθε φορά που ταξιδεύει. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκδοση και τον τρόπο χρήσης πατήστε εδώ.

Σάββατο 8 Αυγούστου 2015

Γενέθλια είχαν χτες ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης!


Χτες ο Σταμάτης κι ο Γρηγόρης είχαν γενέθλια. Έκλεισαν τα 55 τους χρόνια.
Εγκαταστάθηκαν δοκιμαστικά στις 7 Αυγούστου 1960. Στόχος τους να βάζουν τάξη στο κυκλοφοριακό χάος της πρωτεύουσας.
Τα αυτοκίνητα είχαν αρχίσει να αυξάνονται επικίνδυνα για τους πεζούς που δεν μπορούσαν, στους κεντρικούς δρόμους τουλάχιστον να περάσουν στο απέναντι πεζοδρόμιο.
Η «Απογευματινή» μάλιστα έδινε και συμβουλές σε ρεπορτάζ της

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ε.Ο. Αθηνών - Λαμίας, λόγω έργων


Λόγω εκτέλεσης εργασιών επιδιόρθωσης - ανύψωσης βάσεως ιστών οδοφωτισμού, θα πραγματοποιηθεί προσωρινή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων σε τμήματα της Ν.Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, ταυτόχρονα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, στο ύψος του Δήμου Ωρωπού.
Συγκεκριμένα για το χρονικό διάστημα από 9-8-2015 έως και 8-10-2015, κατά τις ώρες 07.30΄ έως 17.30΄, από Δευτέρα έως Παρασκευή και κατά τις ώρες 07.30΄ έως 14.30΄, τα Σάββατα:
  • Αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας στο τμήμα της από τη χ/θ 54+800 έως τη χ/θ 60+000.
  • Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) στο τμήμα της από τη χ/θ 55+680 έως τη χ/θ 55+750.
Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους από τα σημεία των εργασιών και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση.

ΠΗΓΗ

Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑΞΙ....ΜΑΘΕ ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΥΣΑΙ


Οι ταξιτζήδες ή οι οδηγοί ταξί ή οι ταρίφες -όπως θέλεις πες τους- έχουν συνδέσει το όνομα τους συνήθως με κάτι αρνητικό.
Όλοι έχουμε μία ιστορία να θυμηθούμε για το πώς ο ταξιτζής μας πήγε από λάθος δρόμο και μας χρέωσε περισσότερα από όσα έπρεπε, ή πώς είχε το ραδιόφωνο τέρμα ενώ το κεφάλι σου πήγαινε να σπάσει.
Μπορεί να έχεις ξεχάσει την βαλίτσα σου ή το κινητό σου στο ταξί και να τα έχασες για πάντα.
Μπορεί να μην είχες ψιλά και ο οδηγός, αφού σε στραβοκοίταξε, να σε έβαλε να πας να χαλάσεις.
Μπορεί ακόμη να σου την έχει πέσει ο ταρίφας, να έχει απλώσει τυχαία το χέρι του ενώ καθόσουν δίπλα του...

Χωρίς στέγαστρα (και όχι μόνο) οι στάσεις του Προαστιακού Πατρών


Κάνοντας κανείς μια βόλτα με τον προαστιακό της Πάτρας έπειτα από 5 χρόνια λειτουργίας (έναρξη λειτουργίας 04-07-2010), θα διαπιστώσει κανείς την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του μέσου. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η προσθήκη στάσεων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η τακτική συντήρηση της γραμμής, η ανύψωση των αποβαθρών στο ύψος του συρμού σε όλους τους σταθμούς, η τοποθέτηση στεγάστρων και φωτισμού, η πώληση εισιτήριων πλησίον των στάσεων, η ενεργοποίηση της ηχητικής και οπτικής αναγγελίας των στάσεων εντός των συρμών, η δρομολόγηση συρμών ανά μισάωρο καθώς και η επέκταση του χρονικού ωραρίου του μέσου κυρίως τώρα το καλοκαίρι είναι μερικές από τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε να γίνουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τέλος η πολυπόθητη επέκταση προς Ψαθόπυργο και κ. Αχαΐα. .

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015

ΤΑΞΙ: Μπαξίσι μαύρο στα ξενοδοχεία -Το γνωρίζουν υπουργός τουρισμού και διευθυντές;



Έχουμε συνηθίσει να ακούμε και να γράφουμε για τα "στραβά" των ταξιτζήδων. Ιδιαίτερα μάλιστα στην τουριστική περίοδο, οι καταγγελίες για φουσκωμένες ταρίφες, πάνε σύννεφο και τα μέσα ενημέρωσης "τα ρίχνουν" στους ταρίφες…
…Έχουμε επίσης συνηθίσει να ακούμε για φοροφυγάδες ταξιτζήδες (όχι πως δεν ισχύει σε πάμπολλες περιπτώσεις) που τυγχάνουν της προστασίας του κράτους για κομματικούς λόγους…
… Μήπως όμως πολλοί ταξιτζήδες είναι θύματα άλλων;
...Για παράδειγμα, πλην ορισμένων μεγάλων ξενοδοχείων της Αθήνας, τα περισσότερα, ζητούν και παίρνουν μαύρα από τους ταξιτζήδες, τα χρήματα που νόμιμα εισπράττουν, κάθε φορά που γίνεται κλήση σε ραδιοταξί…

Ερώτηση για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ


Ερώτηση για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Ερώτηση για τη δωρεάν μεταφορά των ανέργων από τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Ελένη Γερασιμίδου. «Από 30 Ιούνη 2015 είναι δημοσιευμένη στο ΦΕΚ Β’ 1293 απόφαση της κυβέρνησης που αφορά την δωρεάν μετακίνηση και διαγραφή διοικητικών προστίμων ανέργων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς: «Οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ απαλλάσσονται της καταβολής κομίστρου στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς…..Διαγράφονται διοικητικά πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως και σήμερα στους εγγεγραμμένους του ΟΑΕΔ για μη καταβολή κομίστρου, ακόμη και αν έχει εκκινήσει η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης τους κατά ΚΕΔΕ»                                                                      Με δεδομένο ότι:

Χατζηδάκης: Στις ελληνικές καλένδες η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.



Την απουσία κονδυλίων και τις καθυστερήσεις στα τεύχη δημοπράτησης επικαλείται η κυβέρνηση για την αναβολή του σχετικού διαγωνισμού, επισημαίνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης.
Αγνωστη είναι η ημερομηνία δημοπράτησης της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας (Πανεπιστήμιο - Γαλάτσι - Κατεχάκι -Μαρούσι), όπως προκύπτει από απάντηση του αναπληρωτή υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη σε σχετική ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη. Σε δήλωση του κ. Χατζηδάκη αναφέρεται πως "είναι αλήθεια ότι δεν είχα υψηλές προσδοκίες για την πρόοδο του θέματος το τελευταίο εξάμηνο. Όμως από την αμήχανη απάντηση του κ. Σπίρτζη συνάγεται το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει η προοπτική να προωθηθεί το έργο ούτε και στο μέλλον".

Συγκεκριμένα:

Συνελήφθη γιατί έπαιρνε πελάτες από το ΚΤΕΛ στην Κυπαρισσία


Κατηγορούμενη για άγρα πελατών συνελήφθη μια Αλβανή στο ΚΤΕΛ Κυπαρισσίας, η οποία -σύμφωνα με την Αστυνομία- κάλεσε δύο άτομα να επιβιβαστούν σε λεωφορείο ιδιωτικής εταιρείας και όχι στου ΚΤΕΛ.


ΠΗΓΗ:www.trolleatzis.com

Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015

Σουηδία: Δωρεάν αστικές μετακινήσεις στους λαθρομετανάστες για να... ενταχθούν στην κοινωνία


Να εντάξει τους λαθρομετανάστες όσο το δυνατό γρηγορότερα και πιο ομαλά, μέσα από ένα σχέδιο δωρεάν μεταφοράς τους, επιχειρεί η κυβέρνηση της Σουηδίας. Στόχος να ενσωματωθούν το δυνατό συντομότερα και να καταπολεμηθεί η διχόνοια αλλά και η απομόνωση.Οι τοπικές αρχές της επαρχίας Kalmar αποφάσισαν να χορηγήσουν πάσο για δωρεάν μεταφορά των λαθρομεταναστών με λεωφορεία μέσα στην πόλη και στα περίχωρα, ώστε να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία και να ενσωματωθούν σε αυτή!Όπως αναφέρει δημοσίευμα της σουηδικής εφημερίδας, «The Local», το τοπικό συμβούλιο της επαρχίας Kalmar, που βρίσκεται στα νότια της χώρας, πήρε αυτή την απόφαση, ώστε οι λαθρομετανάστες που φιλοξενούνται σε μια αγροτική απομακρυσμένη περιοχή, 28 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, να έχουν την δυνατότητα να ταξιδέψουν δωρεάν έξω από την κοινότητά τους και να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινωνία.

Ο Lars Borgemo, διευθυντής του γραφείου μετανάστευσης στην μικρή σουηδική πόλη Högsby, δήλωσε ότι το πρόγραμμα της δωρεάν μεταφοράς των λαθρομεταναστών με λεωφορεία στην επαρχία Kalmar, είναι στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος της κυβέρνησης, με στόχο να δοθεί ένα τέλος στην απομόνωση των μεταναστών, που συνήθως διαμένουν σε κέντρα φιλοξενίας και περιμένουν να τους δοθεί άσυλο.

Η Σουηδία είναι η χώρα της Ευρώπης που δέχεται τον μεγαλύτερο αριθμό λαθρομεταναστών κάθε χρόνο σε σχέση με τον πληθυσμό της. Με πληθυσμό κάτω από δέκα εκατομμύρια κατοίκους μόνο για το 2015 υπολογίζεται ότι η Σουηδία θα δεχθεί 74.000 λαθρομετανάστες.

Περιβαλλοντική αναβάθμιση στις Σήραγγες Κακιάς Σκάλας της Ολυμπίας Οδού


Βράδυ στις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Πάτρα. Μικτό συνεργείο Ελλήνων και ξένων εμπειρογνωμόνων πραγματοποιεί μετρήσεις έντασης φωτισμού των σηράγγων. Οι εργασίες πραγματοποιούνται για να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του φωτισμού για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών και την εξοικονόμηση ενέργειας, που είναι και ευρωπαϊκός στόχος.

Ο «Ευπάλινος», τα «Γεράνεια» και η «Αίθρα» αναβαθμίζονται...

Στόχος: Κάθε σήραγγα χωρίζεται σε ζώνες με διαφορετική ένταση φωτισμού. Στην είσοδο της σήραγγας ο φωτισμός είναι εντονότερος και σταδιακά μειώνεται.

Με τη βοήθεια αισθητήρων, που είναι τοποθετημένοι στην αρχή κάθε σήραγγας, επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση του εσωτερικού φωτισμού με τον εκάστοτε εξωτερικό, έτσι ώστε να προσαρμόζεται σταδιακά η όραση του οδηγού.




Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Εκπέμπουν «SOS» οι ταξιτζήδες με μείωση εσόδων 70%!


Είδος πολυτελείας για τους Έλληνες το ταξί, δεν το χρησιμοποιούν πλέον για διαδρομές άνω των 5 ευρώ - Σανίδα σωτηρίας οι τουρίστες, τουλάχιστον μέχρι να αρχίσει ο δύσκολος χειμώνας Τα capital controls, η αύξηση των τιμών, η αγωνία και η αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα έχουν μετατρέψει τις μετακινήσεις των πολιτών με ταξί σε είδος πολυτελείας.

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Πώς έκλεισε η ΒΙΑΜΑΞ που έκανε εξαγωγές λεωφορείων



Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Ελλάδας.

Ποια είναι όμως η πραγματική για την αναστολή των παραγωγικών δραστηριοτήτων της, συμπαρασύροντας εκατοντάδες μικρότερους αμαξοποιούς, βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην παραγωγική εφοδιαστική αλυσίδα λεωφορείων και λοιπών οχημάτων;

Η αρχή του κακού ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 όταν η πατρίδα απαλλάχθηκε από ένα καθεστώς αλλά υποτάχθηκε στην πελατειακή φρενίτιδα που οδήγησε στα γνωστά δεδομένα μετά τις 18 Οκτωβρίου 1981, όταν το ΠΑΣΟΚ ανέλαβε την εξουσία.

Η ΒΙΑΜΑΞ κατάφερε να αναδειχθεί εκείνη την εποχή σε βασίλισσα βιομηχανία της ελληνικής αμαξοποιΐας, από το 1958 εξαιτίας της ευελιξίας, της παραγωγικής αρτιότητας, συνέπειας και ποιότητας που είχαν τα οχήματα με την υπογραφή της, αλλά και της φιλο-εργατικής αντιλήψεως που διέκρινε ανέκαθεν την οικογένεια Φωστηρόπουλου.

Η ΒΙΑΜΑΞ όντως διέκοψε κάθε παραγωγική δραστηριότητα το 1984 αφού την είχαν αρχίσει να τη διαλύουν από το 1976 τα σωματεία, είχε γίνει η προμήθεια των ουγγρικής κατασκευής ρυπογόνων Ikarus και η τότε σοσιαλιστική κυβέρνηση δεν δεχόταν ούτε να συζητήσει με τον «καπιταλιστή» Φωστηρόπουλο ενώ είχε απορρίψει ως «ακατάλληλα» τα F580 Sπου προτείνονταν για την ΕΑΣ.



Η εποχή των «πρασινοφρουρών»

Αντιθέτως μάλιστα, κάποιοι «πρασινοφρουροί» εισηγούνταν με πάθος στον τότε αναπληρωτή υπουργό Εθνικής Οικονομίας κ. Γιάννη Ποττάκη, τον αποκλεισμό του «δεξιομάγαζου» από κάθε προμήθεια του Δημοσίου.

Η μαρτυρία παλιού στελέχους της ΒΙΑΜΑΞ που αποκαλύπτει τον πόλεμο νεύρων που άσκησαν συνδικαλιστές της εταιρείας απέναντι στον αμαξοποιό Ιωάννη Μανταδάκη όταν εκείνος δεν δέχθηκε να συνυπογράψει το μανιφέστο συνδιοίκησης της επιχειρήσεις που προωθούσε συγκεκριμένη ομάδα εργαζομένων, είναι χαρακτηριστική.

Η είδηση για την επικείμενη διακοπή κάθε παραγωγικής δραστηριότητας της ΒΙΑΜΑΞ αποτέλεσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την τουρκική Otomarsan που έφτιαχνε στην Τουρκία τα Ο302 με προσωπικό που ερχόταν στη ΒΙΑΜΑΞ να εκπαιδευτεί.

Τόσο ο στενός συνεργάτης του Φωστηρόπουλου και γενικός διευθυντής της ΒΙΑΜΑΞ, ο κ. Στέργιος Σακελλαρόπουλος, όσο και ο πρόεδρος του σημερινού εργοστασίου της EvoBus (πρώην Otomarsan που εξαγοράστηκε από την MB και έχει σούπερ εγκαταστάσεις στο Χόσντερε της Ανατολικής Θράκης) μου έχουν πει ιστορίες που γράφονται εν μέρει ή θα ειπωθούν ύστερα από 20 χρόνια.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι Τούρκοι από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 εποφθαλμιούσαν τις υποδομές της ΒΙΑΜΑΞ. Όταν στις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου στο Μανχάιμ της τότε Δυτικής Γερμανίας δεν ήξεραν τι σημαίνει «ρομποτικός αυτοματισμός», στη Λεωφόρο Αθηνών η ΒΙΑΜΑΞ είχε ρομποτάκια για κολλήσεις στις βάσεις που εφάρμοζαν το πλαίσιο με το αμάξωμα.

Φαίνεται πως τόσο οι μικροκομματισμοί, όσο και τα συντεχνιακά συμφέροντα απογοήτευσαν τον Φωστηρόπουλο, ο οποίος ως την τελευταία στιγμή ζητούσε εγγυήσεις από την τότε κυβέρνηση και τα σωματεία πως αφ” ενός θα επιτρέπονταν εξαγωγές οχημάτων και αφ” ετέρου δεν θα γίνονταν απεργίες ώστε να τηρηθούν χρονοδιαγράμματα παραδόσεων.

Δεν τηρήθηκε τίποτε. Οι υποκινούμενοι εργατοπατέρες καταδίκασαν το μέλλον όσων εργάζονταν σε αυτόν τον κερδοφόρο τομέα δραστηριότητας της ΒΙΑΜΑΞ. Έτσι βρήκαν την ευκαιρία οι Τούρκοι της Otomarsan ήρθαν με λεφτά μετρητοίς και σήκωσαν το εργοστάσιο σε χρόνο μηδέν.

Οι συνδικαλιστές που έκαναν τη «βρώμικη δουλειά» διορίστηκαν την άλλη ημέρα σε υπηρεσίες του Δημοσίου με άμεσες διαδικασίες που πέρασαν όλες από το γραφείο του τότε υφυπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως Ασημάκη Φωτήλα και με εποπτεία από τον Σάκη Πεπονή.



Η ΒΙΑΜΑΞ συνέχισε την εμπορική δραστηριότητά της με εισαγωγές λεωφορείων «Jonckheere» και επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη των αστικών λεωφορείων DAF «Den Oudsten» που προορίζονταν για τις ΣΕΠ και τελικά κατέληξαν στο Α/Σ Μπραχαμίου της ΕΘΕΛ.

Μάλιστα, όταν παρουσιάστηκαν τα DAF Den Oudsten στην αγορά το 1993 με τα σήματα της ΒΙΑΜΑΞ και τα χαρακτηριστικά κόκκινα ταμπελάκια από τις μήτρες γραμματοσειρών του εργοστασίου, πολλοί έλεγαν ότι «ο Φωστηρόπουλος ετοιμάζει τη μεγάλη επιστροφή».

Η πτώση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, οι οικονομικοί πειραματισμοί που ακολούθησαν και η διαφαινόμενη από τότε εισδοχή της χώρας στο ΔΝΤ δεν επέτρεψαν στην οικογένεια Φωστηρόπουλου να κάνει κάτι δυναμικό στην αγορά.

Αντιθέτως, η εταιρεία πώλησε τα εμπορικά σήματα που διαχειριζόταν (JCB, DAF, Rover, κλπ.) στον Όμιλο Σφακιανάκη, συρρικνώθηκε και σήμερα φυτοζωεί για ιστορικούς λόγους ως εταιρεία συμβούλων.

Τι έγινε στην Τουρκία

Στην Τουρκία, το εργοστάσιο της Otomarsan με τα κούτσουρα των κρεοπωλείων, τους φούρνους με άμμο θαλάσσης και τις ματσόλες εξευρωπαΐστηκε με τα σπλάχνα της ΒΙΑΜΑΞ το 1984. Όταν το 2008 πήγα στα εγκαίνια του υπερσύγχρονου εργοστασίου στο Χόσντερε ντράπηκα όταν με έψαξε ο Τούρκος που έκλεισε τη συμφωνία με τον Φωστηρόπουλο και ήταν ο πρόεδρος της EvoBus Τουρκίας.

«Τώρα πια δεν αισθανόμαστε φτωχοί, πήγαμε πολλά βήματα μπροστά από εσάς αδελφέ μου Ρωμιέ», μου είπε κι απλώς ήμουν ο μόνος που έλαβα το προνόμιο να μιλήσω, να δειπνήσω και να δημοσιεύσω αποκλειστική του συνέντευξη απ” όλο το ευρωπαϊκό γκρουπ δημοσιογράφων που είχαμε προσκληθεί.

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015

Πεκίνο: Τα τρένα υψηλής ταχύτητας επεκτείνουν τον αστικό ιστό.


Θεμελιώδης θα είναι η βελτίωση των υποδομών, ειδικά των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.
Σύμφωνα με τον καθηγητή Zhang Gui, οι Κινέζοι κατασκευαστές ακολουθούσαν στο παρελθόν έναν κανόνα που έμαθαν από τη Δύση:
Όλα τα τμήματα μιας αστικής περιοχής θα πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση 60 μιλίων το ένα από το άλλο- το μέγιστο ενός αυτοκινητοδρόμου που μπορεί να διανυθεί σε μία ώρα οδήγηση. Αν η απόσταση μεγαλώσει τότε οι μετακινήσεις δυσκολεύουν σημαντικά.

Κύπρος: Έλλειψη προσβασιμότητας στα λεωφορεία, από άτομα με αναπηρίες


Μετά από πέντε χρόνια λειτουργία του νέου συστήματος δημοσίων συγκοινωνιών, τα λεωφορεία δεν είναι όλα προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες και ειδικά στα άτομα που διακινούνται με αναπηρικό τροχοκάθισμα, αναφέρεται σε ανακοίνωση της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου (ΟΠΑΚ).
Προστίθεται παράλληλα ότι κανένα από τα λεωφορεία που συνδέουν τα αεροδρόμια, δεν είναι προσβάσιμο.

«Η προσβασιμότητα είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και προτεραιότητα στις κοινωνικές πολιτικές ένταξης της ΕΕ» αναφέρεται με την ΟΠΑΚ να ζητά πλήρως προσβάσιμο σύστημα δημόσιων μεταφορών για όλα τα άτομα με αναπηρίες.

ΠΗΓΗ

Καλαμάτα: Ξεκινά η αστική συγκοινωνία με το νοσοκομείο με 1,10 ευρώ το εισιτήριο



Σύμφωνα με ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής και με βάση την υφιστάμενη εκτίμηση, η αστική συγκοινωνία θα φθάσει μέχρι το Νοσοκομείο Καλαμάτας στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, ίσως και τη Δευτέρα 27 Ιουλίου.

Η επίσημη πρώτη σύνδεση θα γίνει με εκδήλωση και θα υπάρξει σχετική ειδοποίηση. Το εισιτήριο θα κοστίζει 1,10 ευρώ και ο κόμβος μετεπιβίβασης θα είναι η στάση του αστικού λεωφορείου έναντι του Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Κυριακή 26 Ιουλίου 2015

Από αύριο Δευτέρα επέρχονται αλλαγές στα σιδηροδρομικά δρομολόγια στον άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη.

Τροποποιήσεις σε ορισμένα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα υπάρξουν από αύριο Δευτέρα 27 Ιουλίου έως και το υπόλοιπο της θερινής περιόδου.

Ειδικότερα τα δρομολόγια που θα ισχύσουν από την Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015 στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη -Αθήνα θα έχουν ως εξής :

Τρίτη 21 Ιουλίου 2015

Χ. Σπίρτζης: Εξετάζεται η δυνατότητα εφαρμογής δύο ζωνών στα εισιτήρια των Αστικών Συγκοινωνιών


Ριζικές αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των αστικών συγκοινωνιών με την εισαγωγή και της ζωνικής χρέωσης των μετακινήσεων εξετάζει το υπουργείο Υποδομών ώστε να εφαρμοστούν από το τέλος του φθινοπώρου.
Αφορμή για τις ευρύτερες αλλαγές είναι η αλλαγή των συντελεστών ΦΠΑ και η υπαγωγή στο 23% από το 13% που είναι σήμερα, η οποία θα επιφέρει αυξήσεις και στο κόμιστρο των αστικών συγκοινωνιών.