Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

Χωρίς στέγαστρα (και όχι μόνο) οι στάσεις του Προαστιακού Πατρών


Κάνοντας κανείς μια βόλτα με τον προαστιακό της Πάτρας έπειτα από 5 χρόνια λειτουργίας (έναρξη λειτουργίας 04-07-2010), θα διαπιστώσει κανείς την ανάγκη βελτίωσης των υποδομών του μέσου. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η προσθήκη στάσεων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Η τακτική συντήρηση της γραμμής, η ανύψωση των αποβαθρών στο ύψος του συρμού σε όλους τους σταθμούς, η τοποθέτηση στεγάστρων και φωτισμού, η πώληση εισιτήριων πλησίον των στάσεων, η ενεργοποίηση της ηχητικής και οπτικής αναγγελίας των στάσεων εντός των συρμών, η δρομολόγηση συρμών ανά μισάωρο καθώς και η επέκταση του χρονικού ωραρίου του μέσου κυρίως τώρα το καλοκαίρι είναι μερικές από τις παρεμβάσεις που θα έπρεπε να γίνουν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τέλος η πολυπόθητη επέκταση προς Ψαθόπυργο και κ. Αχαΐα. .
 Οι επισημάνσεις αυτές έχουν γίνει τόσο από τους ίδιους τους επιβάτες, συλλόγους, το δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ (όταν ήταν ενεργό) όσο και από τους ίδιους τους εργαζομένους στον σιδηρόδρομο.



Συζήτηση όλων των παραπάνω γίνεται και από τους χρήστες στην ομάδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης "Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών".


Με την παρούσα επιστολή ως διαχειριστές της ομάδας, θα θέλαμε να επικεντρωθούμε στην απουσία στεγάστρων στις στάσεις του προαστιακού σιδηροδρόμου Πατρών. Καθημερινά οι συμπολίτες μας προτιμούν το μέσο (από όπου αυτό διέρχεται) προκειμένου να πάνε οικονομικά, γρήγορα, ασφαλείς και άνετα στην εργασία τους, στο Πανεπιστήμιο ή τώρα το καλοκαίρι σε κάποια κοντινή παραλία από και προς το κέντρο της Πάτρας.

Η έλλειψη στεγάστρων για την αποφυγή από τον ήλιο τώρα το καλοκαίρι και ειδικά τις μέρες με καύσωνα και το χειμώνα από την βροχή κάνει τις συνθήκες αναμονής των επιβατών δύσκολες. Κι όμως, οι χρήστες, εξακολουθούν να περιμένουν υπομονετικά το τρένο. Μήπως όμως και το «τρένο» θα πρέπει να καλυτερεύσει και την ζωή των χρηστών;


Γνωρίζουμε λοιπόν ότι η λήψη τέτοιων αποφάσεων γίνεται σε κεντρικό επίπεδο λόγω των συνθηκών χρηματοδοτήσεων όπως επίσης γνωρίζουμε, λόγω της μικρής κοινωνίας στην όποια ζούμε, ότι έχει ζητηθεί κατ επανάληψη η χρηματοδότηση για την βελτίωση των συνθηκών αναμονής των επιβατών στις αποβάθρες του προαστιακού Πάτρας καθώς επίσης και την ανακαίνιση- συντήρηση του κεντρικού σταθμού.


Αν δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός λοιπόν με την προσθήκη στεγάστρων, ας ελπίσουμε ότι ο ΟΣΕ θα ενσκήψει λίγο και στην περιφέρεια - γιατί Ελλάδα «δεν είναι μόνο η Αθήνα» - και θα χρηματοδοτήσει επιτέλους το αυτονόητο: την βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης των επιβατών - πελατών- του που αποδεδειγμένα του επιφέρει τεράστια έσοδα – ίσως και τα πρώτα πανελλαδικά σε σχέση με υπηρεσίες, κόστος και όφελος. Ίδωμεν.

Υ.Γ. Η στάση του προαστιακού Αθηνών μεταξύ Λιόσια και ΣΚΑ θα κοστίσει 7εκ. ευρώ..Τα στέγαστρα πόσο θα κοστίσουν για την περίπτωση της Πάτρας;