Ακούγεται ειρωνικό ειδικά στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης να λες ότι το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά πάει καλά ενώ το βασικό έργο είναι νεκρό εδώ και 9 μήνες.
Η πραγματικότητα όμως είναι αυτή. Το έργο που έκλεισε 2 χρόνια ζωής πάει μέχρι τώρα με σχετικά καλούς ρυθμούς, τουλάχιστον καλύτερους από εκείνους που είχε να επιδείξει το βασικό έργο όταν γίνονταν εργασίες.
Όπως πληροφορείται το ypodomes.com από την Αττικό Μετρό, τα έργα της επέκτασης είναι αρκετά προχωρημένα όσον αφορά τους σταθμούς της επέκτασης. Συγκεκριμένα:
Ο σταθμός ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ έχει ολοκληρώσει την εκσκαφή του ενώ στο σταθμό ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ η εκσκαφή προχωρά με γοργούς ρυθμούς.
Λίγο πιο πίσω είναι οι σταθμοί ΝΟΜΑΡΧΙΑ και ΜΙΚΡΑ καθώς προχωρούν τα έργα αντιστήριξης.
Στα θέματα απαλλοτριώσεων έχουμε καθυστέρηση στο σταθμό ΑΡΕΤΣΟΥ όπου ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες εκσκαφής ενώ κάποιες απαλλοτριώσεις δεν έχουν συντελεστεί σε μικρό τμήμα του σταθμού ΜΙΚΡΑ και μέρους του επίσταθμού (στο χώρο που θα κάνουν ελιγμούς οι συρμοί).
ΤΟ ΜΠΛΕΞΙΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ
Η ανησυχία που υπάρχει στην επέκταση του Μετρό αφορά τη λειτουργία του Μετροπόντικα καθώς τα 2 μηχανήματα που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία βρίσκονται στο εργοτάξιο του σταθμού ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
Όπως έχει γίνει γνωστό ο ανάδοχος της επέκτασης προς Καλαμαριά (ΑΚΤΩΡ) έχει ουσιαστικά αγοράσει τα μηχανήματα προκειμένου να μειωθεί το κόστος κατασκευής με τη λογική ότι εφόσον ολοκληρώνεται η διάνοιξη στις σήραγγες του βασικού έργου να μεταφερθούν δίπλα στην επέκταση προς Καλαμαριά.
Αυτό που δεν είχε υπολογιστεί είναι το μπλέξιμο με την παύση εργασιών στο έργο της βασικής γραμμής που "κλείδωσε" τους μετροπόντικες. Το βέβαιο είναι πως αν δε βρεθεί λύση για το βασικό έργο οι μετροπόντικες δεν θα κουνηθούν απο τη Νέα Ελβετία.
Τώρα 2 χρόνια μετά την έναρξη η διάνοιξη από το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ που ξεκινά η επέκταση μέχρι τον τερματικό στηΜΙΚΡΑ παραμένει ένα αίνιγμα με άγνωστη επίδραση στο τελικό χρονοδιάγραμμα του έργου καθώς τα 5χλμ της επέκτασης στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτήσουν 3 χρόνια.
Οι εκλογές δημιουργούν ένα ακόμα πρόβλημα σε αυτό το σκηνικό καθώς η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να δώσει λύση-εξπρές για να λυθεί και το πρόβλημα στο βασικό έργο και στην επέκταση.
Σύμφωνα με πηγές της ΑΜ αν ξεκινήσει ακόμα και μέσα στον Νοέμβριο (πράγμα σχεδόν απίθανο) η διάνοιξη του τμήματος Νέα Ελβετία-Ανάληψη θα απαιτηθούν τουλάχιστον 6 μήνες. Μετά θα πρέπει να κομματιαστούν τα μηχανήματα, να μεταφερθούν στη Μίκρα για να ξεκινήσει η διάνοιξη της επέκτασης χρόνος που υπολογίζεται σε περίπου 3 μήνες. Άρα στην καλύτερη περίπτωση η διάνοιξη προς Καλαμαριά βαδίζει για το καλοκαίρι του 2016.
Όπως όλα δείχνουν οι Μετροπόντικες θα αποτελέσουν το επόμενο πολύ μεγάλο πρόβλημα στην πόλη καθώς ενδέχεται με την καθυστέρηση που θα δημιουργηθεί να τραβήξουν τη λειτουργία της βασικής γραμμής το 2019 και της επέκτασης ακόμα και το 2021.