Την απουσία κονδυλίων και τις καθυστερήσεις στα τεύχη δημοπράτησης επικαλείται η κυβέρνηση για την αναβολή του σχετικού διαγωνισμού, επισημαίνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης.
Αγνωστη είναι η ημερομηνία δημοπράτησης της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθήνας (Πανεπιστήμιο - Γαλάτσι - Κατεχάκι -Μαρούσι), όπως προκύπτει από απάντηση του αναπληρωτή υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη σε σχετική ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη. Σε δήλωση του κ. Χατζηδάκη αναφέρεται πως "είναι αλήθεια ότι δεν είχα υψηλές προσδοκίες για την πρόοδο του θέματος το τελευταίο εξάμηνο. Όμως από την αμήχανη απάντηση του κ. Σπίρτζη συνάγεται το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει η προοπτική να προωθηθεί το έργο ούτε και στο μέλλον".
Συγκεκριμένα:
1. Το έργο έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ «με προϋπολογισμό που υπολείπεται σημαντικά του συνολικού έργου», σύμφωνα με τον υπουργό. Ταυτόχρονα δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι εθνικοί πόροι, δηλαδή η δημόσια συμμετοχή του έργου, και η κυβέρνηση δεν δεσμεύεται αν και πότε θα μπορούσε να την εξασφαλίσει.
2. Όσο η κυβέρνηση δεν μπορεί να εξασφαλίσει πρόσθετους κοινοτικούς και ένα σημαντικό τμήμα των εθνικών πόρων για τη χρηματοδότηση του έργου, η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» ουσιαστικά δεν μπορεί να υποβάλει αίτημα για χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ). Σημειώνω ότι η ΕΤΕπ είχε εκφράσει στην προηγούμενη κυβέρνηση θετική διάθεση για να χρηματοδοτήσει το έργο.
3. Τα τεύχη δημοπράτησης του Α’ σταδίου του διαγωνισμού ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Κατά τα άλλα, ο κ. Σπρίτζης δηλώνει ότι το έργο βρίσκεται στις προτεραιότητες της Πολιτείας. Αναρωτιέμαι τι θα είχε γίνει αν δεν ήταν προτεραιότητα».
Πηγή:euro2day.gr