Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Θριάσιο-Ικόνιο: 12 χρόνια-3 έργα για το πλέον στρατηγικό έργο υποδομής του ΟΣΕ, δείτε τα στοιχεία


Η μεγαλύτερη κορδέλα για το 2013 κόπηκε εχθές με την παράδοση στην κυκλοφορία της (εμπορικής) σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17χλμ. Για να φτάσουμε στην παράδοση έπρεπε να περάσουν 12 χρόνια από τότε που ξεκίνησε η πρώτη δημοπράτηση.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Δεκέμβριο του 2016 η λειτουργία λέει η Αττικό Μετρό


Μετρόπληκτο το χρονοδιάγραμμα
Το νέο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει «μετρόπληκτο». Αρχές Δεκεμβρίου του 2016 τοποθετεί το νέο, αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.

Σήμερα η πρόοδος των έργων περιλαμβάνει την εξής σειρά:

Χρόνια Πολλά στον "Ηλεκτρικό" που συμπλήρωσε 144 χρόνια ζωής



Με αφορμή την 144η επέτειο από τη λειτουργία του ηλεκτρικού της πρωτεύουσας Σάββατο και Κυριακή, 2-3 Μαρτίου, το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων θα είναι ανοικτό από τις 9 το πρωί έως και τις 2 το μεσημέρι.
Γενέθλια έχει σήμερα ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, το παλαιότερο μέσο μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας, που συμπληρώνει 144 χρόνια λειτουργίας.

Επιστολή σχετικά με καταγγελία επιβάτη


Προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. κ. Νικόλαο Παπαθανάση


Κύριε Πρόεδρε ,
  Από δημοσιεύματα στον ηλεκτρονικό τύπο πληροφορηθήκαμε την ύπαρξη επώνυμης  καταγγελίας επιβάτη για περιστατικό, που εμφανίζεται να συνέβη την Δευτέρα 25/2/2013 και ώρα 20:20 στο συρμό των ΗΣΑΠ που βρισκόταν εντός του σταθμού Αττική με κατεύθυνση προς Κηφισιά.

  Σύμφωνα με την καταγγελία, στον συγκεκριμένο σταθμό, την παραπάνω ημέρα και ώρα, ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα του τρένου η εξής φράση: «Όλοι οι ξένοι έξω από το τρένο»
 Μάλιστα, η ανακοίνωση φέρεται να επαναλήφθηκε τρεις (3) φορές ενώ ο συρμός έμενε ακίνητος με τις πόρτες ανοιχτές.
 Όπως αντιλαμβάνεστε εάν τα γεγονότα διαδραματίστηκαν, όπως εμφανίζονται, είναι εξαιρετικά σοβαρά και πλήττουν το κύρος της Εταιρείας απέναντι στο επιβατικό κοινό αν και δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι συνάδελφος επέδειξε τέτοια αντιεπαγγελματική συμπεριφορά.
  Γι' αυτό, θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να διερευνηθεί η συγκεκριμένη καταγγελία ή και το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων, ώστε να διαπιστωθεί εάν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και εφόσον αποδειχθούν αληθή τα καταγγελλόμενα θα πρέπει να αποδοθούν ευθύνες.
Για την διοίκηση
Ο Πρόεδρος              Ο Γεν. Γραμματέας
Β. Σταθούσης             Τ. Τριανταφύλλου

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Αύριο 28 Φεβρουαρίου η παράδοση της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο



Αύριο 28 Φεβρουαρίου η παράδοση της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επίσκεψη Τσίπρα στο εργοτάξιο της Βενιζέλου

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επίσκεψη Τσίπρα στο εργοτάξιο της ΒενιζέλουΗ πρώτη επίσκεψη του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
«Το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης  πρέπει να προχωρήσει με παράλληλη ανάδειξη των αρχαιολογικών ευρημάτων. Αλλά για να προχωρήσει το έργο χρειάζεται σεβασμός στους ανθρώπους που δουλεύουν στο έργο» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του μετρό, στον σταθμό της οδού Βενιζέλου, όπου συναντήθηκε με εργαζόμενους.



Οι εργαζόμενοι στο μετρό, οι οποίοι ξεκινούν από την Πέμπτη επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, ενημέρωσαν τον κ. Τσίπρα ότι η εταιρεία θα προβεί σε 400 απολύσεις, υποστηρίζοντας ότι, ενδεχομένως, να υποκρύπτεται σχέδιο επαναπρόσληψής τους, αργότερα, με κατώτερες αποδοχές.


Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Σε λειτουργία θα τεθεί, επιτέλους, τις επόμενες μέρες η εμπορευματική σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέσει την περιοχή του Θριασίου με το λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο.



Τα έργα στην γραμμή ολοκληρώθηκαν μετά από σχεδόν 13 χρόνια που χρειάστηκαν για την κατασκευή της, ενώ επιλύθηκε και το θέμα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα με την έλλειψη αδρανών υλικών (σκύρα).
Η νέα γραμμή, που αναμένεται να συνεισφέρει τα μέγιστα στην τόνωση των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας θα εγκαινιαστεί σύντομα, πληροφορίες κάνουν λόγω για μεθαύριο Πέμπτη, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία της.
Πρόκειται για ένα έργο κρίσιμης σημασίας και για την πολυδιαφημιζόμενη συνεργασία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – COSCO – HP, καθώς η έλλειψη σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού δεν επέτρεπε την πλήρη ανάπτυξη του σχεδιασμού.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δημοπρατούνται οι μελέτες για την επέκταση προς Ευκαρπία


Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να υπάρξει στη χωροθέτηση των σταθμών, γιατί είναι βέβαιο, ότι ο κλάδος προς Σταυρούπολη θα συναντήσει τα δυτικά νεκροταφεία της Θεσσαλονίκης
Ενόσω η δημόσια συζήτηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένει επικεντρωμένη στο σταθμό «Βενιζέλου» και στο τι τελικώς θα γίνει με τις βυζαντινές αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στο εργοτάξιο, το έργο ετοιμάζεται να κάνει τα επόμενα βήματά του προς τα δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Μετρό Αθήνας: 7 νέοι σταθμοί μέχρι τον Σεπτέμβριο αλλάζουν τις μετακινήσεις στην πόλη

Μεγάλες αλλαγές έρχονται με την λειτουργία των νέων σταθμών


Πλησιάζει ο καιρός που θα δούμε μετά από 2 ½ χρόνια νέους σταθμούς Μετρό και νέες διαδρομές. Η αρχή θα γίνει στο τέλος Μαρτίου (ή μέσα στον Απρίλιο) με την επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη με τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τον Σεπτέμβρη ξεκινά ο "Ιταλός" Μετροπόντικας



Το μοναδικό έργο Μετρό της Αθήνας τα καταφέρνει μέχρι σήμερα
Επέκταση Μετρό προς Πειραιά: Τον Σεπτέμβρη ξεκινά ο "Ιταλός" Μετροπόντικας

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : τέλος το πάρτι στους μισθούς.


Ήρθε η ώρα για το “νοικοκύρεμα” που λένε οι ΠΑΣΟΚτζήδες στις αστικές συγκοινωνές, μετα το εργασιακό και το το συνταξιοδοτικό.                                                         Το πάρτυ που γινόταν με τα διάφορα επιδόματα “της πλάκας” λαμβάνει τέλος. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στον Τύπο (εφημ. ΤΑ ΝΕΑ 20-11-2010, σ.25) ο μέσος εργαζόμενος λάμβανε τις εξής μεικτές αμοιβές με υπερωρίες κατ΄ έτος : στο τρένο (ΗΣΑΠ) 72.000 ΕΥΡΏ (!!!), στα λεωφορέια και στα τρόλλευ (ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ) 43.000 ευρώ, στο ΜΕΤΡΟ 40.000 ευρώ και στο ΤΡΑΜ 34.000 ευρώ. Αυτοί οι μισθοί θεωρήθηκαν υπερβολικοί κυρίως λόγω των υπερωρειών και των παρόλογων επιδομάτων. Τι εννοώ; Διαβάστε και θα φρίξετε για τα επιδόματα που κόβονται:

α) επίδομα ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΠΡΟΣΛΕΥΕΣΗΣ στη δουλειά (επείδη πήγαινε στην ώρα του ο μπυροκοιλιάς οδηγός κι εμείς του χρωστάγμαε και χάρη!)

β) επίδομα γάλακτος (τους πληρώναμε για να αγοράζουν και το γαλατάκι τους!)
γ) “κερατο-επίδομα” (επιβράβευση στους οδηγούς τρόλλευ επείδη έβαζαν στη θέση τους τις κεραίες, όταν από κακό χειρισμό του κάθε οδηγού οι κεραίες του τρόλευ έβγαιναν από τη θέση τους!)
δ) επίδομα παράδοσης – παραλαβής λεωφορείου (επειδή ο κάθε οδηγός παραλάμβανε το όχημα στο δρόμο – και πολλές φορές στο σημείο που τον συνέφερε, κοντά στο σπίτι του, το είχα δει σας λέω με τα μάτια μου αυτό – και δεν ήταν αναγκασμένος να πάει στο ααξοστάσιο !)
ε) επίδομα διαχειριστικών λαθών σε όσους ασχολούνταν με χρήματα (επείδη έκανε σωστά τη δουλειά τους, χωρίς λάθος, τον επιβραβεύαμε οι άλλοι με επίδομα)
στ) χιλιομετρικό επίδομα (επειδή έκανες τόσα χιλιόμετρα στη βάρδεια του, πάρε κι ένα ακόμα δωράκι)
ζ) επίδομα ψωμοτύρι (πάρε υπάλληλε στο ΤΡΕΝΟ και τα λεφτά για να μασουλάς λίγο ψωμοτύρι στι βάρδια σου για τις καούρες στο στομάχι !!!)
Είναι να σου έρχεται τρέλα !!! Από δω και στο εξής όμως ο τελικός μισθός των εργαζομένων στις συγκοινωνίες θα περιλαμβάνει (δίκαια νομίζω) μόνο: α) βασικές αποδοχές, β) χρονοεπίδομα ωρίμανσης ανάλογα με τα πόσα ετή εργάζεται κάποιος, γ) οικογενειακό επίδομα, δ) επίδομα θέσης π.χ. για διευθυντές, ε) επίδομα για πτυχίο.
Επίσης κόβονται οι κάθε είδους πλαστές υπερωρίες και οι καινούργιες δεν θα υπερβαίνουν το 8% του συνόλου των αποδοχών του υπαλλήλου και πιο σπάνια για ειδικές κατηγορίες όπως οι τεχνικοί το 10%
Όποιος έχει τα κότσια από εσάς να παραιτηθεί. Και ας πάει στον ιδιωτικό τομέα για να δει πόσα απήδια έχει ο σάκκος, κύριοι βολεψάκηδες!!! Αυατά και με τις τις υγίες σας κύριοι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες.
Καλά φάγατε, καλά ήπιατε τόσα χρόνια με ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, τώρα τα κεφάλια μέσα. Αν δεν σας αρέσει… ΚΑΛΟ ΔΡΌΜΟ, για να μπει και κανένας άλλος στο Δημόσιο που έχει όρεξη για δουλειά.

Προαναγγελία αυξήσεων στα εισιτήρια των συγκοινωνιών

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε πως «εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 θα επανεξετασθούν στοιχεία της ισχύουσας τιμολογιακής πολιτικής στο αστικό δίκτυο».

«Η επανεξέταση θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη, αφενός τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και αφετέρου την ανάγκη οι συγκοινωνιακοί φορείς να λειτουργούν πλέον υπό τον όρο της βιωσιμότητας, η οποία αποτελεί τη μόνη αναγκαία και ικανή συνθήκη για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες», ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.


"VIDEO" Μετ 'εμποδίων η κυκλοφορία στις συγκοινωνίες!

Η νεροποντή που έπληξε την Αττική προκάλεσε σοβαρά προβλήματα και στην κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς.


Όπως έγινε γνωστό λίγο πριν τις 10 το πρωί, Δέντρο έπεσε στις Γραμμές ΤΟΥ  ηλεκτρικού  κοντά ΣΤΟ σταθμό «Θησείο» με αποτέλεσμα τα δρομολόγια, μέχρι της αποκατάστασης στη βλάβη, να διεξάγονται Πειραιάς-Ταύρος και Ομόνοια-Κηφισιά. Κλειστό είναι το τμήμα Ταύρος-Ομόνοια. Αυτή την ώρα σπεύδουν εργαζόμενοι προκειμένου να απομακρύνουν το δέντρο από το σημείο. Κλειστός ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ο Σταθμός ΤΟΥ  Μετρό  Μέγαρο Μουσικής ΣΤΟ λόγω ισχυρής νεροποντής Της, ενώ έχει διακοπεί Η. κυκλοφορία ΤΟΥ  ΤΡΑΜ.

Προαναγγελία αυξήσεων στα εισιτήρια των συγκοινωνιών


Ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε πως «εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 θα επανεξετασθούν στοιχεία της ισχύουσας τιμολογιακής πολιτικής στο αστικό δίκτυο».

«Η επανεξέταση θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη, αφενός τη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και αφετέρου την ανάγκη οι συγκοινωνιακοί φορείς να λειτουργούν πλέον υπό τον όρο της βιωσιμότητας, η οποία αποτελεί τη μόνη αναγκαία και ικανή συνθήκη για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες», ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή.

Μετρό Θεσσαλονίκης: δείτε τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου από τη Web TV του voria.gr



Μετρό Θεσσαλονίκης: δείτε τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου από τη Web TV του voria.gr
Η Voria.gr σας ξεναγεί στα βυζαντινά ευρήματα που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στον σταθμό Βενιζέλου, του μετρό της Θεσσαλονίκης.

Οι συγκεκριμένες αρχαιότητες έχουν αποτελέσει, το τελευταίο διάστημα, αιτία αντιπαράθεσης στην πόλη, με διακύβευμα τη μεταφορά ή τη διατήρησή τους στο σημείο που έχουν εντοπιστεί.

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας: Μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης



Ο γνωστός ηλεκτρικός ή ΗΣΑΠ είναι πλέον η γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας08/02/2013 - 08:00

Η Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (μέχρι πρότινος ΗΣΑΠ) είναι μία από τις αρχαιότερες γραμμές Μετρό της Ευρώπης. Η λειτουργία της ξεκινά από το 1869. Συγκεκριμένα στις 27-02-1869 άνοιξε το τμήμα Πειραιάς – Θησείο χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Από τότε και μέχρι την δεκαετία του 1950 ο «ηλεκτρικός» δεν σταμάτησε να μεγαλώνει.

Μετρό Αθήνας: Κλείνει για 2 Σαββατοκύριακα ο σταθμός ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ



Εκτός λειτουργίας θα τεθεί και ο σταθμός «Άγιος Δημήτριος» της Γραμμής 2 τις μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββάτου 23/2 και του Σαββάτου 2/321/02/2013 - 14:40

Κλειστός θα παραμείνει ο σταθμός του Mετρό «Άγιος Αντώνιος» τα δύο επόμενα Σαββατοκύριακα (23-24/2 και 2-3/3), λόγω πραγματοποίησης δοκιμών για τον έλεγχο του συστήματος σηματοδότησης εν όψει της ένταξης των σταθμών «Περιστέρι» και «Ανθούπολη» στο δίκτυο της Γραμμής 2.

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ


Υπάρχουν αρκετοί δρόμοι στον κόσμο που είναι επικίνδυνοι, άλλοι χρειάζονται περισσότερη προσοχή ή κάποιοι απλώς απαιτούν άριστη συμπεριφορά από τους οδηγούς. Αυτός, όμως, ο «δρόμος προς τον ουρανό», όπως λέγεται χαρακτηριστικά, στην επαρχία Χουνάν της Κίνας είναι ο πιο «τρομακτικός» δρόμος στον κόσμο. Και όχι άδικα.

Ανηφορίζει στο βουνό Tianmen, νότια της πόλης Zhangjiajie, φτάνοντας σε υψόμετρο 1.300 μέτρα μετά από 99 επικίνδυνες κλειστές στροφές. «Σίγουρα είναι δρόμος για όσους έχουν γερά νεύρα αλλά και καθόλου εξασθενημένη καρδιά», λένε οι περισσότεροι, ντόπιοι και τουρίστες που έχουν επιχειρήσει αυτή τη δύσκολη… ανάβαση!

Ο δρόμος ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1998 και χρειάστηκαν 8 ολόκληρα χρόνια μέχρι την ολοκλήρωσή του, ενώ οι τοπικές Αρχές φρόντισαν να προσφέρουν και μια εναλλακτική λύση σε όσους δυσκολεύονται στην… οδήγηση: Ένα τελεφερίκ αναχωρεί από την πόλη Zhangjiajie προς την κορυφή του βουνού Tianmen, προσφέροντας εκπληκτικές εικόνες φυσικής ομορφιάς.

Αν ανήκετε, λοιπόν, στην κατηγορία των τολμηρών οδηγών, η εμπειρία που θα αποκομίσετε είναι το λιγότερο μοναδική. Αν πάλι, τρομάζετε και μόνο στη θέα του εν λόγω δρόμου, ακολουθήστε τη μαγευτική διαδρομή του τελεφερίκ.


Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Προαστιακός: Ξανά τα δρομολόγια Λιόσια-Πειραιάς με άνοιγμα Λυκότρυπας και Π.Βασιλίσσης


Πληροφορίες για νέες υπηρεσίες

Ζήτημα χρόνου είναι η επαναλειτουργία των δρομολογίων του Προαστιακού στο τμήμα Πειραιάς – Ανω Λιόσια – Πειραιάς, τα οποία διακόπηκαν πριν από ένα χρόνο λόγω τεχνικών προβλημάτων που υπήρξαν στον τροχιόδρομο.
Στο διάστημα αυτό οι επιβάτες εξυπηρετούνταν από τους συρμούς της γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ – Χαλκίδα με σημαντική όμως ταλαιπωρία που είχε ως αποτέλεσμα να στραφούν σε άλλους τρόπους μετακίνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πλέον έτοιμο το "κλειδί" στο πλέγμα του ΣΚΑ που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών του Προαστιακού Αθήνας. Όμως στο συγκεκριμένο σημείο παραμένει σε εκκρεμότητα η σηματοδότηση. Μόλις ολοκληρωθεί τότε θα είναι εφικτή η επαναλειτουργία των δρομολογίων.

Το πλέον πιθανό είναι ότι η δρομολόγηση συρμών εκ νέου στο τμήμα Πειραιάς-Άνω Λιόσια θα συνοδευτεί με άνοιγμα των σταθμών στη Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και του δεύτερου σταθμού στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων (Πύργος Βασιλίσσης).


Αναδιάρθρωση δρομολογίων
Ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας, που ξεκίνησε την λειτουργία του λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 εξακολουθεί να αντιμετωπίζει «παιδικές» ασθένειες και δεν έχει συνεισφέρει τα αναμενόμενα στο σύστημα συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Η αναδιάρθρωση των δρομολογίων και η καλύτερη οργάνωσή τους ώστε η λειτουργία του να γίνει περισσότερο αποδοτική είναι ένα θέμα για το οποίο όλο και πιο συχνά γίνεται συζήτηση. Η κριτική για το συγκεκριμένο μέσο αφορά κυρίως τα αραιά δρομολόγια.

Όπως υπολογίζεται τα περιθώρια βελτιώσεων είναι ιδιαίτερα μεγάλα και στις προτάσεις που κατά καιρούς κατατίθενται περιλαμβάνονται:

-Επαναφορά κομμένων πρωινών και βραδινών δρομολογίων στη γραμμή του Αεροδρομίου-Κιάτου.

-Επέκταση των εμβόλιμων δρομολογίων Ρέντη-Οινόη/Χαλκίδα στον Πειραιά.

-Τροποποίηση προγράμματος δρομολογίων της γραμμής Αεροδρομίου-Κιάτου ώστε να υπάρχει καλύτερη εναρμόνιση με τα δρομολόγια της Χαλκίδας και καλύτεροι χρόνοι αναμονής για όλες τις κατευθύνσεις.

-Τοποθέτηση στο ΣΚΑ πέραν του εκδότη εισητηρίων και υπεύθυνου για να συντονίζει τις ανταποκρίσεις και να ενημερώνει τους επιβάτες σχετικά με πιθανά προβλήματα, όπως καθυστερήσεις κ.ά.

Αλλαγές στην εμπορική πολιτική
Αναγκαίες θεωρούνται ακόμη και οι βελτιωτικές κινήσεις σε επίπεδο οικονομικής και εμπορικής πολιτικής. Μια γρήγορη ματιά στα τιμολόγια του Προαστιακού αποδεικνύει με ευκολία ότι αυτή έχει σχεδιαστεί στο πόδι με αποτέλεσμα να υπάρχουν «αδικίες», αφού σε πολλές περιπτώσεις για λιγότερα χιλιόμετρα διαδρομής το κόστος είναι υψηλότερο σε σχέση με μεγαλύτερες διαδρομές. Μεταξύ άλλων προτείνονται:

-Ορθολογική και ενιαία τιμολόγηση και των δυο γραμμών με βάση αποστάσεις και ζώνες.

-Μείωση τιμών εισιτηρίων και καρτών γραμμής αεροδρομίου-Κιάτου τουλάχιστον στα επίπεδα της γραμμής της Χαλκίδας. Το επιχείρημα που προβάλλεται είναι ότι η γραμμή του Κιάτου λόγω ηλεκτροκίνησης έχει χαμηλότερο κόστος από την πετρελαιοκίνητη γραμμή της Χαλκίδας.

-Αστικές ζώνες Μαγούλα-Κορωπί και Πειραιάς-Άγιος Στέφανος: Επέκταση της αστικής ζώνης της γραμμής Χαλκίδας εώς τον Αγιο Στέφανο στα πρότυπα των σταθμών Παλλήνης, Παιανίας-Κάντζας και Κορωπίου. Οπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά δεν είναι λογικό τα 25 χιλιόμετρα Αθήνας-Αγίου Στεφάνου να κοστίζουν στον επιβάτη 2,5 ευρώ χωρίς μάλιστα να του δίνεται το δικαίωμα μετεπιβίβασης σε αστικό ΜΜΜ την στιγμή που για τα 35 km της γραμμής Αθήνα-Κορωπί ισχύει το αστικό ενιαίο 1,40 ευρώ, με το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει πολλαπλές διαδρομές με τα αστικά ΜΜΜ για διάστημα 1 ώρας και 30 λεπτών.

-Δικαίωμα μετεπιβίβασης με υπεραστικό εισιτήριο πάνω από 3 ευρώ από τη γραμμή της Χαλκίδας στην άλλη γραμμή ή σε άλλα ΜΜΜ για 1,5 ώρα, όπως ισχύει και από τη γραμμή του Κιάτου.

Πηγή: euro2day.gr

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

Θεσσαλονίκη : 30% μείωση στις μετακινήσεις με ΙΧ


Μόλις 650.000 μετακινήσεις γίνονται καθημερινά με ΙΧ στη Θεσσαλονίκη του 2013, αριθμός ο οποίος είναι μειωμένος κατά 30% σε σχέση με το 2010. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις οδηγούς εξακολουθούν να μετακινούνται χωρίς συνεπιβάτη.


Την ίδια ώρα, η οικονομική κρίση έφερε... στραπάτσο στους ταξιτζήδες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είδαν το μόνιμο επιβατικό κοινό τους να εξανεμίζεται! Ετσι, σε σχέση με το 2010, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν ταξί σε καθημερινή βάση για τις μετακινήσεις τους μειώθηκαν σε ποσοστό το οποίο αγγίζει το 50%!


Τα παραπάνω επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, Γιάννης Τόσκας. Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, την εικόνα των μετακινήσεων συμπληρώνουν 65.000 άτομα τα οποία κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση... οικονομικότερα και γρηγορότερα, δηλαδή με δίκυκλα. Ομως, παρά τη σημαντική μείωση στις μετακινήσεις, οι Θεσσαλονικείς εξακολουθούν να... αναστενάζουν στους δρόμους. Ετσι, κάθε οδηγός χάνει ετησίως από μία έως μιάμιση εβδομάδα εργάσιμου χρόνου στη συμφόρηση και αναζητώντας στάθμευση στους δρόμους.






Ο ΟΑΣΘ


Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, προκειμένου οι μαζικές μετακινήσεις να καταστούν ελκυστικές και φιλικές, χρειάζονται τολμηρές και επιχειρησιακές τομές. «Πρέπει να μειώσουμε με κάθε τρόπο την εξάρτηση από τα ΙΧ. Στόχος μας πρέπει να είναι το 80% των μετακινήσεων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης να γίνεται με άλλα μέσα, πλην του ΙΧ. Γι' αυτό απαιτούνται ήπιες παρεμβάσεις και αναπλάσεις», υπογραμμίζει ο κ. Τόσκας.


Σύμφωνα με τον ίδιο, από αναγωγή προκύπτει ότι στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ ακυρώνονται καθημερινά περί τις 500.000 εισιτήρια. «Κατά την άποψή μου, η επιβατική κίνηση του ΟΑΣΘ αυξήθηκε, σε σχέση με το 2008, πάνω από 10%. Την ίδια ώρα, όμως, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό των επιβατών που δεν ακυρώνουν εισιτήριο. Ετσι, ενώ το 2007 μόλις το 7% των επιβατών του ΟΑΣΘ δεν ακύρωνε εισιτήριο, το ποσοστό αυτό, σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία, τριπλασιάστηκε και σήμερα κινείται γύρω στο 20%!», αναφέρει ο συγκοινωνιολόγος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης.


Προσθέτει ότι οι... λαθρεπιβάτες αποτελούν το σοβαρότερο λόγο ώστε η εμφανής αύξηση του αριθμού των επιβατών στον ΟΑΣΘ τα τελευταία δύο τρία χρόνια, να μην αποτυπώνεται στα ακυρωθέντα εισιτήρια.






Τα ταξί


Αναφερόμενος στα ταξί και στα γνωστά σε όλους προβλήματα που προκαλούν στην κυκλοφορία (κυρίως λόγω της στάθμευσής τους στις λεωφορειολωρίδες όπου σχηματίζουν αυτοσχέδιες πιάτσες), ο κ. Τόσκας λέει ότι πρέπει οι εμπλεκόμενοι να σταματήσουν τα λόγια και να περάσουν στα έργα. «Δεν υπάρχει άλλο περιθώριο για πολιτική. Πρέπει επιτέλους να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται όλα τα μέτρα (πρόστιμα, δαγκάνες, γερανοί), ώστε να απελευθερωθούν οι λεωφορειολωρίδες, που σήμερα έχουν ακυρωθεί. Δεν έχει νόημα να συζητάμε για νέες λεωφορειολωρίδες, όταν οι υπάρχουσες δε λειτουργούν. Δεν είναι δυνατό να γίνονται επ' αόριστον συζητήσεις επί συζητήσεων και το πρόβλημα όχι μόνο να μη λύνεται, αλλά να παραμένει και να γιγαντώνεται», υπογραμμίζει ο κ. Τόσκας.


Τι πρέπει να γίνει; Οπως λέει, τα ταξί πρέπει να πάνε σε δρόμους και χώρους όπου δε θα ενοχλούν, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. «Σε καμία ευρωπαϊκή πόλη δε βλέπεις ουρές ταξί να εμποδίζουν την κυκλοφορία, κυρίως μάλιστα των λεωφορείων. Το αυτονόητο λοιπόν πρέπει να γίνει και στη Θεσσαλονίκη», καταλήγει ο συγκοινωνιολόγος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης.