Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Προαστιακός: Ξανά τα δρομολόγια Λιόσια-Πειραιάς με άνοιγμα Λυκότρυπας και Π.Βασιλίσσης


Πληροφορίες για νέες υπηρεσίες

Ζήτημα χρόνου είναι η επαναλειτουργία των δρομολογίων του Προαστιακού στο τμήμα Πειραιάς – Ανω Λιόσια – Πειραιάς, τα οποία διακόπηκαν πριν από ένα χρόνο λόγω τεχνικών προβλημάτων που υπήρξαν στον τροχιόδρομο.
Στο διάστημα αυτό οι επιβάτες εξυπηρετούνταν από τους συρμούς της γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ – Χαλκίδα με σημαντική όμως ταλαιπωρία που είχε ως αποτέλεσμα να στραφούν σε άλλους τρόπους μετακίνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πλέον έτοιμο το "κλειδί" στο πλέγμα του ΣΚΑ που θα δώσει τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών του Προαστιακού Αθήνας. Όμως στο συγκεκριμένο σημείο παραμένει σε εκκρεμότητα η σηματοδότηση. Μόλις ολοκληρωθεί τότε θα είναι εφικτή η επαναλειτουργία των δρομολογίων.

Το πλέον πιθανό είναι ότι η δρομολόγηση συρμών εκ νέου στο τμήμα Πειραιάς-Άνω Λιόσια θα συνοδευτεί με άνοιγμα των σταθμών στη Λυκότρυπα (Κάτω Αχαρνές) και του δεύτερου σταθμού στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων (Πύργος Βασιλίσσης).


Αναδιάρθρωση δρομολογίων
Ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας, που ξεκίνησε την λειτουργία του λίγο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 εξακολουθεί να αντιμετωπίζει «παιδικές» ασθένειες και δεν έχει συνεισφέρει τα αναμενόμενα στο σύστημα συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Η αναδιάρθρωση των δρομολογίων και η καλύτερη οργάνωσή τους ώστε η λειτουργία του να γίνει περισσότερο αποδοτική είναι ένα θέμα για το οποίο όλο και πιο συχνά γίνεται συζήτηση. Η κριτική για το συγκεκριμένο μέσο αφορά κυρίως τα αραιά δρομολόγια.

Όπως υπολογίζεται τα περιθώρια βελτιώσεων είναι ιδιαίτερα μεγάλα και στις προτάσεις που κατά καιρούς κατατίθενται περιλαμβάνονται:

-Επαναφορά κομμένων πρωινών και βραδινών δρομολογίων στη γραμμή του Αεροδρομίου-Κιάτου.

-Επέκταση των εμβόλιμων δρομολογίων Ρέντη-Οινόη/Χαλκίδα στον Πειραιά.

-Τροποποίηση προγράμματος δρομολογίων της γραμμής Αεροδρομίου-Κιάτου ώστε να υπάρχει καλύτερη εναρμόνιση με τα δρομολόγια της Χαλκίδας και καλύτεροι χρόνοι αναμονής για όλες τις κατευθύνσεις.

-Τοποθέτηση στο ΣΚΑ πέραν του εκδότη εισητηρίων και υπεύθυνου για να συντονίζει τις ανταποκρίσεις και να ενημερώνει τους επιβάτες σχετικά με πιθανά προβλήματα, όπως καθυστερήσεις κ.ά.

Αλλαγές στην εμπορική πολιτική
Αναγκαίες θεωρούνται ακόμη και οι βελτιωτικές κινήσεις σε επίπεδο οικονομικής και εμπορικής πολιτικής. Μια γρήγορη ματιά στα τιμολόγια του Προαστιακού αποδεικνύει με ευκολία ότι αυτή έχει σχεδιαστεί στο πόδι με αποτέλεσμα να υπάρχουν «αδικίες», αφού σε πολλές περιπτώσεις για λιγότερα χιλιόμετρα διαδρομής το κόστος είναι υψηλότερο σε σχέση με μεγαλύτερες διαδρομές. Μεταξύ άλλων προτείνονται:

-Ορθολογική και ενιαία τιμολόγηση και των δυο γραμμών με βάση αποστάσεις και ζώνες.

-Μείωση τιμών εισιτηρίων και καρτών γραμμής αεροδρομίου-Κιάτου τουλάχιστον στα επίπεδα της γραμμής της Χαλκίδας. Το επιχείρημα που προβάλλεται είναι ότι η γραμμή του Κιάτου λόγω ηλεκτροκίνησης έχει χαμηλότερο κόστος από την πετρελαιοκίνητη γραμμή της Χαλκίδας.

-Αστικές ζώνες Μαγούλα-Κορωπί και Πειραιάς-Άγιος Στέφανος: Επέκταση της αστικής ζώνης της γραμμής Χαλκίδας εώς τον Αγιο Στέφανο στα πρότυπα των σταθμών Παλλήνης, Παιανίας-Κάντζας και Κορωπίου. Οπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά δεν είναι λογικό τα 25 χιλιόμετρα Αθήνας-Αγίου Στεφάνου να κοστίζουν στον επιβάτη 2,5 ευρώ χωρίς μάλιστα να του δίνεται το δικαίωμα μετεπιβίβασης σε αστικό ΜΜΜ την στιγμή που για τα 35 km της γραμμής Αθήνα-Κορωπί ισχύει το αστικό ενιαίο 1,40 ευρώ, με το οποίο μπορεί να πραγματοποιήσει πολλαπλές διαδρομές με τα αστικά ΜΜΜ για διάστημα 1 ώρας και 30 λεπτών.

-Δικαίωμα μετεπιβίβασης με υπεραστικό εισιτήριο πάνω από 3 ευρώ από τη γραμμή της Χαλκίδας στην άλλη γραμμή ή σε άλλα ΜΜΜ για 1,5 ώρα, όπως ισχύει και από τη γραμμή του Κιάτου.

Πηγή: euro2day.gr