Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Στάση... πληρωμών μισθών στις συγκοινωνίες



Ο Γ. Ραγκούσης έθεσε θέμα ακόμη και αδυναμία καταβολής των μισθών σε ορισμένες ΔΕΚΟ στις συγκοινωνίες
Σε απεργιακό κλοιό μπαίνει ο κλάδος των μεταφορών με μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ να ακινητοποιούνται σήμερα, ενώ αύριο ακινητοποιημένα θα μείνουν και πάλι τα λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ στο χορό των κινητοποιήσεων μπαίνουν με 48ώρη, Τετάρτη και Πέμπτη και τα ταξί.

Θεσσαλονίκη: 123 νέα λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ


Μια χαρά: Aπεργούνε οι ταρίφες, καθάρισαν οι δρόμοι από τα αυτοκίνητα με τις άσκοπες βόλτες λόγω της ακριβής βενζίνης και η διαδρομή με τα λεωφορεία γίνεται συντομότερη. Ένας λόγος ακόμη για να επιλέξουμε το λεωφορείο είναι και η... γενναία ανανέωση του στόλου, στον οποίο προχωρά ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, που σταδιακά θα προμηθευτεί 123 νέα αστικά, αντικαθιστώντας αντίστοιχο αριθμό λεωφορείων που έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια ζωής:
Οταν ολοκληρωθεί η αντικατάσταση, ο μέσος όρος ζωής των 622 λεωφορείων που αποτελούν το στόλο του ΟΑΣΘ θα πέσει στα πέντε χρόνια από εξίμισι με επτά που είναι σήμερα.

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ


ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τη στιγμή που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δύο και εξαγγέλλονται και άλλες συνδυασμένες καθολικές 24ωρες ή 48ωρες απεργίες στις ΔΕΚΟ των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αποτέλεσμα ο πολίτης να μην έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τις βασικές συγκοινωνιακές δυνατότητες που σήμερα χρηματοδοτεί, είναι υποχρέωση της πολιτείας να κάνει γνωστή στους πολίτες την πλήρη αλήθεια όσον αφορά την οικονομική κατάσταση των ΔΕΚΟ ΜΜΜ.

Γιατί οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν την πλήρη αλήθεια για τον ΟΑΣΑ, τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ειδικά τη στιγμή που οι συνδικαλιστές επιδιώκουν μέσω του κοινωνικού αυτοματισμού να πιέσουν τις διοικήσεις των οργανισμών και την κυβέρνηση να μην προχωρήσουν σε σειρά από διαρθρωτικές αλλαγές εξυγίανσης των εταιρειών αυτών.

Συνολικά η λειτουργία των εταιρειών δημόσιας συγκοινωνίας για το 2011 θα στοιχίσει στον Έλληνα πολίτη 249 εκατομμύρια ο όμιλος ΟΑΣΑ και 191 εκατομμύρια ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τα ποσά αυτά είναι μεγαλύτερα των προϋπολογισθέντων για το 2011 και περιλαμβάνουν μεγαλύτερα ελλείμματα κατά περίπου 150 εκ. €.
Επιπλέον πρέπει όλοι να γνωρίζουν την τραγική αλήθεια διότι, όπως είναι επόμενο, σε κάποιες ΔΕΚΟ ΜΜΜ τίθεται πλέον θέμα κάλυψης της μισθοδοσίας στο άμεσο μέλλον.

Υπό το φως αυτής της αναντίλεκτης πραγματικότητας είναι απαραίτητο όλοι και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι των εταιρειών δημόσιας συγκοινωνίας να επιδείξουν υπευθυνότητα και να σταθμίσουν τη στάση τους με βάση το γενικό συμφέρον της χώρας και των πολιτών σεβόμενοι τις θυσίες όλων αλλά και τις δικές τους. Κάθε ημέρα απεργίας σημαίνει δραματική επιδείνωση της οριακής κατάστασης στην οποία βρίσκονται σήμερα οι δημόσιες συγκοινωνίες και πολλαπλασιάζει τα επώδυνα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επιβίωσή τους. Γι αυτό ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ.

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Ο κ Ν. ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΗΣ ΕΘΕΛ

Ο κ. Νικ. Λάσκαρης, από την Αθήνα, γράφει:
Από τον Ιούνιο του 2008 ως τον Απρίλιο του 2009 διενήργησα έρευνα επί περίπου 150 δρομολογίων των λεωφορείων της ΕΘΕΛ τα οποία χρησιμοποίησα. Ολα εκτός τριών ήταν με λίγους καθήμενους επιβάτες. Ο Χάρτης Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές (ΧΥΚ) του ΟΑΣΑ αναφέρει ότι οι οδηγοί απαγορεύεται να καπνίζουν, να ακούν ραδιόφωνο, να τηλεφωνούν.

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

Επόμενη...στάση οι αστικές συγκοινωνίες




Πιέσεις για την εφαρμογή μοντέλου ΟΣΕ και στις αστικές συγκοινωνίες ασκεί η τρόικα. Μετά τους σιδηρόδρομους, τα μεγαλύτερα «αγκάθια» για την κυβέρνηση στο μέτωπο των προβληματικών ΔΕΚΟ είναι οι συγκοινωνιακοί οργανισμοί (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ), ενώ στη λίστα ακολουθούν και οι αμυντικές βιομηχανίες (ΕΑΒ και ΕΒΟ).

Προϋπόθεση για την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων που έχουν τεθεί στην κυβέρνηση, είναι να περάσουν από «κόσκινο» όλες οι ΔΕΚΟ με σκοπό τον δραστικό περιορισμό των κρατικών δαπανών. Εύλογα λοιπόν το σχέδιο για τον ΟΣΕ που έλαβε από τις Βρυξέλλες το πράσινο φως, θα αποτελέσει οδηγό και για τις υπόλοιπες προβληματικές ΔΕΚΟ με υπέρογκα συσσωρευμένα χρέη και πρόκριμα αργά ή γρήγορα για το σύνολο των ΔΕΚΟ.


Το γεγονός στο οποίο στέκεται η τρόικα, και δεν φαίνεται διατεθειμένη να υποχωρήσει, είναι ότι οι ΔΕΚΟ εκτρέφουν το δημοσιονομικό πρόβλημα της Ελλάδας, καθώς υπολογίζεται ότι οι ζημίες τους σε ετήσια βάση ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση ακολουθώντας τις επιταγές της τρόικας, που ζητά μετ΄ επιτάσεως απολύσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εμφανίζεται έτοιμη να ανατρέψει το εργασιακό καθεστώς στις ΔΕΚΟ που παράγουν χρέη.

Μεγάλο «αγκάθι» μετά τον ΟΣΕ, οι αστικές συγκοινωνίες με ζημίες που έσπασαν για πρώτη φορά το «φράγμα» των 500 εκατ. ευρώ, ενώ η «μαύρη τρύπα» του ομίλου ΟΑΣΑ ξεπέρασε τα 3,5 δισ. ευρώ.

Η οικονομική «αιμορραγία» των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μπορεί να εξηγηθεί, μονάχα, από το ακόλουθο μέγεθος: Τα ετήσια έσοδα του ομίλου ΟΑΣΑ μόλις που ξεπερνούν τα 185 εκατ. ευρώ, την ίδια ώρα που οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού προσεγγίζουν τα 470-480 εκατ. ευρώ και το σύνολο των μακροπρόθεσμων δανείων τα 2,13 δισ. ευρώ.

Αν και δεν ανήκει στον ΟΑΣΑ, η περίπτωση του Τραμ είναι χαρακτηριστική για να αποτυπωθούν οι λανθασμένοι κυβερνητικοί χειρισμοί. Το αθηναϊκό Τραμ, το οποίο αποτελεί θυγατρική εταιρεία του «Αττικό Μετρό», εξελίσσεται ταχύτατα σε έναν «μικρό ΟΣΕ».

Οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (19 εκατ. ευρώ) είναι σχεδόν υπερτριπλάσια από τον κύκλο εργασιών (6 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία διαχείρισής του, η Τραμ ΑΕ, έχει συσσωρεύσει ζημίες άνω των 150 εκατ. ευρώ, εγγράφοντας κάθε χρόνο ετήσιες ζημίες ύψους 30 εκατ. ευρώ. 23,7 εκατ

Ζοφερή είναι η κατάσταση και στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ). Αν και αύξησαν τον κύκλο εργασιών στα 23,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο διεύρυναν τις καθαρές ζημιές κατά 3,7 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να προσεγγίσουν τα 70,3 εκατ. ευρώ.

Αντιστοίχως, οι ζημιές του ΗΣΑΠ για το 2009 διαμορφώθηκαν στα 105,6 εκατ. ευρώ έναντι 87,3 εκατ. ευρώ το 2008, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται στα 56,3 εκατ. ευρώ. Ο ΗΣΑΠ είναι υπερφορτωμένος με υποχρεώσεις, αφού η σχέση ξένα προς ίδια κεφάλαια είναι στα «ύψη». Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι ενώ η μέση μισθολογική δαπάνη για τους 1.328 εργαζομένους του φτάνει τα 6.389 ευρώ, ενέγραψε ζημίες στο πρώτο τρίμηνο του 2010 ύψους άνω των 7,6 εκατ. ευρώ,

Η καθαρή θέση ανέρχεται στα 197 εκατ. και οι συνολικές υποχρεώσεις στα 670 εκατ., με τις περισσότερες να είναι δανειακές. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ήταν αρνητικές κατά 53,4 εκατ. έναντι 59 εκατ. το 2008 και τα ταμειακά διαθέσιμα 18,4 εκατ. ευρώ.

ΑΔΙΕΞΟΔΟ - 187 εκατ. € τα έσοδα, 2,13 δισ. € τα δάνεια

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη συγχώνευση των συγκοινωνιακών οργανισμών και τη μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό συγκοινωνιακό φορέα, υπό τη σκέπη του οποίου θα βρίσκονται πλέον δύο επιχειρήσεις: η μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, δηλαδή Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ, και η άλλη για τα τρόλεϊ και τα αστικά λεωφορεία.

Κοινός παρονομαστής όλων των παραμέτρων αυτού του σχεδίου θα είναι, όπως και στην περίπτωση του ΟΣΕ, οι δραστικές περικοπές δαπανών. Χαρακτηριστική περίπτωση η ΕΘΕΛ που αντιμετωπίζει άμεσο πρόβλημα επιβίωσης, γεννώντας σε καθημερινή βάση χρέη της τάξεως του 1 εκατ. ευρώ.

Το γεγονός ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες είναι ελλειμματικές, ασφαλώς δεν αποτελεί έκπληξη. Ωστόσο, οι επενδύσεις, τα δάνεια, οι ελλιπείς επιδοτήσεις, αλλά και η πολιτική χαμηλών κομίστρων κατέστησε τους φορείς αστικών συγκοινωνιών άκρως ζημιογόνους, παρά τη διαγραφή των χρεών τους στα μέσα της δεκαετίας του 1990.

«Πρωταθλήτρια» στην κακοδιαχείριση είναι η ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), η οποία διεύρυνε τις ζημιές της στα 327 εκατ. ευρώ, έναντι 304 εκατ. ευρώ το 2008.

Η ΕΘΕΛ εμφάνισε πωλήσεις 104,3 εκατ. ευρώ από 101 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις έχουν «εκτιναχθεί» στα 1,71 δισ. ευρώ, με την καθαρή θέση να είναι αρνητική κατά 1,28 δισ. ευρώ

Στα χνάρια των υπολοίπων συγκοινωνιακών οργανισμών βαδίζει πλέον και η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) που κατάφερε για πρώτη φορά στην ιστορία της, να καταγράψει ζημιές - ρεκόρ 19 εκατ. ευρώ, όταν πριν από 2 χρόνια ήταν οριακά κερδοφόρος

Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Προς κοινές απεργίες ταξί-μέσων μαζικής μεταφοράs

Ανυπολόγιστες οι συνέπειες για την ζωή στην πρωτεύουσα αν επιβεβαιωθεί ο κίνδυνος
Τον κίνδυνο να πραγματοποιηθούν παράλληλες απεργίες στα ταξί και στις αστικές συγκοινωνίες, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τις λειτουργίες της πρωτεύουσας, αντιμετωπίζει πλέον το επιβατικό κοινό της Αθήνας.
Οι εργαζόμενοι στις δημόσιες μεταφορές ετοιμάζονται εκ νέου για απεργιακές κινητοποιήσεις, εν όψει της διαμόρφωσης του καινούριου οργανογράμματος των εταιριών και της διαπραγμάτευσης για τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας, κατ' εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.

Μετρό Αθήνας: μετά την απόφαση για την κατάχωση του βωμού παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα



Τα έργα στον ΗΣΑΠ φαίνεται πως τελικά θα ολοκληρωθούν. Μετά την απόφαση του ΣτΕ για την προσωρινή κατάχωσητου βωμού που βρέθηκε στις γραμμές ανάμεσα στους σταθμούς ΘΗΣΕΙΟ και ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ κατά τη διάρκεια της αναβάθμισης των γραμμών επέστρεψαν τα χαμόγελα καθώς οι εργασίες είχαν παγώσει επί 4 μήνες και με αρκετές δικαστικές διαμάχες.

Τα έργα τα οποία δεν χρειάζονται μεγάλο χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν θα επιτρέψουν την ομαλοποίηση των δρομολογίων της πράσινης γραμμής του Αθηναϊκού Μετρό. Σήμερα υπάρχουν τρία σημαντικά προβλήματα

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Μέσα στην επόμενη εβδομάδα οι ρυθμίσεις για την αγορά των ταξί


Εντός της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να παρουσιάσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης τις προτάσεις του υπουργείου για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί, οι ο οποίες θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση.
Θα προηγηθεί παρουσίαση των προτάσεων αυτών στα κυβερνητικά όργανα (υπουργικό συμβούλιο ή κυβερνητική επιτροπή), μετά τη σημερινή ενημέρωση του Πρωθυπουργού.

Οι ιδιοκτήτες ταξί βρίσκονται σε στάση αναμονής ενόψει των εξαγγελιών του υπουργού, έχουν αναστείλει τις κινητοποιήσεις τους μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου και προετοιμάζουν δυναμική παρουσία στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της επίσκεψης του πρωθυπουργού.

Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

Γ. Ραγκούσης: Απελευθέρωση στα ταξί με ίσες ευκαιρίες για όλους



Ξεκάθαρο μήνυμα προς τους ιδιοκτήτες ταξί, πως η απελευθέρωση του επαγγέλματος θα προχωρήσει, καθώς οι άδειες είναι δημόσια περιουσία, στέλνει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης, σε συνέντευξή του στην "Καθημερινή της Κυριακής".

Όπως λέει ο κ. Ραγκούσης, η κυβέρνηση «θα κινδυνεύσει αν ολιγωρήσει ή συμβιβαστεί με συμφέροντα και ομάδες πίεσης» και όχι αν συγκρουστεί με συντεχνιακά προνόμια.
Στην τελική ευθεία για την παρουσίαση των προτάσεών του για το θέμα των ταξί, ο υπουργός απαντά στην κριτική που του ασκείται ακόμα και εντός του ΠΑΣΟΚ για τη στάση του, τονίζοντας πως είναι απαραίτητο να προχωρήσουν όλες οι δομικές αλλαγές.

ο υπουργός Υποδομών ξεκαθαρίζει πως θα υπάρξει μηδενική ανοχή στη φοροδιαφυγή και στην ιδιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και υποστηρίζει πως η λύση που θα δοθεί, θα διασφαλίζει τη συνολική αναβάθμιση του επαγγέλματος τόσο στις συμβατικές του μορφές, όσο και στις νέες μορφές υπηρεσιών που έχει ανάγκη ο τουρισμός. Βασικός στόχος μάλιστα, όπως αναφέρει, είναι η τόνωση της απασχόλησης με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης, δηλαδή ίσων ευκαιριών για όλους.

Εξάλλου, ο κ. Ραγκούσης δηλώνει πως η κατάσταση στην οικονομία παραμένει οριακή και τονίζει πως αυτό που προέχει είναι η σταθεροποίησή της. «Πρέπει να σταματήσουμε κάθε ωραιοποίηση. Βρισκόμαστε σε οριακή κατάσταση και αυτό που απαιτείται είναι η σταθεροποίηση της οικονομίας. Μόνος δρόμος, ο ανήφορος των μεταρρυθμίσεων», είναι το μήνυμα του κ. Ραγκούση.

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ και παραχωρούνται σε συνδρομητές μόνον για συγκεκριμένη χρήση.

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

Τραμ Αθηνας Ενα μεσο με παρελθον και μελλον



19-08-2011 Η ιστορία του Τραμ στην Αθήνα μοιάζει λίγο με τις ταινίες μελό. Ξεκίνησε όπως και τα περισσότερα Τραμ στην Ευρώπη με αξιώσεις και σιγά - σιγά κάλυψε τις βασικές περιοχές της τότε Αθήνας. 
Ήταν το μέσο των εργαζομένων και καθημερινά ο συνωστισμός στα βαγόνια του ήταν γεγονός. 
Μετά τον Β` παγκόσμιο πόλεμο όπου οι περισσότερες υποδομές της πόλης ήταν κατεστραμμένες το Τραμ ήταν εκεί και εξυπηρετούσε.

Ο κόσμος είχε το δικό του μέσο. Ήταν όμως ένα μέσο που "εμπόδιζε" την ανάπτυξη των αστικών δρόμων και την ροή των αυτοκινήτων.

Όταν ανοίγονταν οι κεντρικές λεωφόροι της Αθήνας το Τραμ δε περιλαμβανόταν πουθενά. Ήταν "ξεπερασμένο", ένα λαϊκό μέσο συνωστισμού. Έτσι σε μία νύχτα, πάρθηκε η απόφαση (εγκληματική κατά πολλούς) να ξηλωθεί το δίκτυο για να ανοίξει ο δρόμος στα ιχ. Ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη υπήρχε μια στάση αναμονής για το Τραμ η Αθήνα το καθάρισε μένοντας σχεδόν γυμνή από μέσα σταθερής τροχιάς.

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Φορείς Αστικών Συγκοινωνιών: Μεταξύ "σφύρας και άκμoνος"


Οι νέοι φορείς αστικών συγκοινωνών ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ Α.Ε, όπως και οι προκάτοχοί τους ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ και ΤΡΑΜ βρίσκονται αυτή τη στιγμή μεταξύ «σφύρας και άκμονος» για μείωση των λειτουργικών ελλειμμάτων, μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, προσπάθεια για διατήρηση των υφιστάμενων υπηρεσιών (δρομολόγια) και ιδιαίτερα μειωμένες επενδύσεις. 

Πώς μπορεί αυτό το κλίμα να εξομαλυνθεί, υπό τις παρούσες συνθήκες οξείας δημοσιονομικής κρίσης; Αξίζει να δούμε πιο αναλυτικά τις τρεις συνιστώσες του προβλήματος:

Τα ελλείμματα των φορέων είναι ένα παλαιό πρόβλημα: Οφειλόμενα σε χαμηλή παραγωγικότητα, ανορθολογικότητες και χαμηλά έσοδα λόγω χαμηλού κομίστρου (κοινωνική παροχή) και εισιτηριοδιαφυγής, καλύπτονταν τμηματικά από την Πολιτεία, και μερικώς από δανεισμό με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. 
Οι εγγυήσεις, με τη σειρά τους μετατρεπόταν σε -χωρίς αντίκρυσμα- αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ το ακάλυπτο τμήμα του συνολικού κόστους επαναχρηματοδοτείτο με νέα δάνεια, γεγονός που αύξανε σταδιακά τις δανειακές ανάγκες, και επιβάρυνε περαιτέρω τους φορείς με τόκους και χρεολύσια.

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Γ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: ΑΔΙΑΛΛΑΞΙΑ, ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ, ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ!



ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!

Για τρίτη βδομάδα συνεχίζουν οι ιδιοκτήτες ταξί της κινητοποιήσεις τους ενάντια στο άνευ όρων άνοιγμα του επαγγέλματος τους που προωθεί με περίσσιο αυταρχισμό και πλήρη αδιαφορία για τις συνέπειες που θα έχει αυτό για τον κλάδο ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Ραγκούσης.

Κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής ο Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, εμφανίστηκε ακραία αυταρχικός και αδιάλλακτος,προφασιζόμενος πως υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον, δηλώνοντας πως είναι «παντελώς αδικαιολόγητη κάθε μορφή κινητοποίησης και μάλιστα με θύμα το κοινωνικό σύνολο και την τουριστική οικονομία».

Με την κοινωνία να έχει γυρίσει την πλάτη σε έναν αγώνα που στράφηκε εναντίον της ο κλάδων των ιδιοκτητών ταξί


Με την κοινωνία να έχει γυρίσει την πλάτη σε έναν αγώνα που στράφηκε εναντίον της ο κλάδων των ιδιοκτητών ταξί νιώθει με την πλάτη στον τοίχο και ήδη εδώ και τρεις ημέρες μοιάζει να αναζητά την πόρτα εξόδου από την απεργία αφού όλα δείχνουν ότι το μέτωπο έσπασε.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στις 11 ο ΣΑΤΑ θα έχει συναντήσεις με περιφερειάρχες σε μια προσπάθεια να πάρει μια υπόσχεση πως δεν θα ασκηθούν τα νόμιμα εναντίον περίπου 5.500 ιδιοκτητών ταξί για τους οποίους η αστυνομία έχει αποστείλει στοιχεία για παραβάσεις.

Παρά το γεγονός ότι ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ δήλωσε πως ο “ανένδοτος” αγώνας συνεχίζεται, για πρώτη φορά όρισε χρονικό περιθώριο. Το Σάββατο θα επανακαθορίσουν τη στάση τους.

Ίσως όμως οι εξελίξεις τρέξουν νωρίτερα.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

“Ραντεβού” τον Σεπτέμβρη έδωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ


- “Ραντεβού” τον Σεπτέμβρη έδωσε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ
- Δεν τους βγαίνουν τα... κουκιά για να συνεχίσουν
- “Για την τιμή των όπλων” κρατούν την απεργία ως το Σάββατο

Όπισθεν φαίνεται ότι έβαλαν ήδη στην απεργία τους οι ιδιοκτήτες ταξί, απλά ακόμη δεν έχει ανακοινωθείεπίσημα.

Όπως δήλωσε πριν από λίγη ώρα στον ΒΗΜΑ 99,5 ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ ο αγώνας στον οποίο η κοινωνία έχει γυρίσει την πλάτη είναι (ουσιαστικά) άνευ αντικειμένου. Όπως είπε χαρακτηριστικά:

“Πρέπει να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας, τις αντοχές μας, να λάβουμε υπόψη ότι κλείνει η Βουλή. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα υποστείλουμε τη σημαία του αγώνα, αλλά θα επανέλθουμε τον Σεπτέμβριο”.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Σε μισθωτή εφεδρεία 1.100 εργαζόμενοι σε συγκοινωνίες και ΟΣΕ



Ο κίνδυνος των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες είναι πλέον ορατός
Περισσότεροι από 500 εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο της μισθωτής εφεδρείας ή ακόμα και της απόλυσης καθώς αναμένεται να μείνουν χωρίς αντικείμενο με βάση...
τα νέα οργανογράμματα που ήδη καταρτίζονται από τις διοικήσεις των δύο νέων συγκοινωνιακών εταιρειών Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ.) και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ.)

Μπροστά στον κίνδυνο απολύσεων βρίσκονται και περίπου 600 εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η εταιρεία βρίσκεται ήδη στην τροχιά ιδιωτικοποίησης με το προσωπικό να αποτελεί ακόμα «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις με μελλοντικούς επενδυτές παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα μετατάξεων εφαρμόζεται κανονικά.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Κίτρινη οργή έξω από τη Βουλή.


Οι ιδιοκτήτες δηλώνουν αποφασισμένοι να εμποδίσουν την απελευθέρωση και τονίζουν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους σε περίπτωση που δεν λάβουν έγγραφες εγγυήσεις για ικανοποίηση των αιτημάτων τους.                 Τουλάχιστον 8.000 οδηγοί και ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή, όπου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης, εξηγεί στον Κοινοβουλευτικό Τομέα Εργασίας του ΠΑΣΟΚ, την πολιτική, που ακολουθεί στο θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος...


Στις 4 το μεσημέρι της Τρίτης αυτοκινητιστές από όλη τη χώρα, συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία του ΣΑΤΑ και κατευθύνθηκαν (χωρίς τα οχήματά τους αυτή τη φορά) στη Βουλή.

«Πράσινη» μάχη αυτή την ώρα στη Βουλή


Σε φορτισμένο κλίμα διεξάγεται αυτή την ώρα το ΚΤΕ Εργασίας του ΠΑΣΟΚ όπου ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Ραγκούσης, δέχεται τα πυρά τουλάχιστον 70 βουλευτών, παρά το γεγονός ότι..... συνήθως στο ΚΤΕ μετέχουν 40, γεγονός που δείχνει το αυξημένο ενδιαφέρον για το θέμα των ταξί. Στην παρέμβασή του, ο υπουργός δήλωσε ότι δεν είναι ακόμα έτοιμος να παρουσιάσει τις προτάσεις του, καθώς όπως εξήγησε «θα τις επεξεργαστεί το υπουργείο, θα τις φέρω στη Βουλή και θα τις δώσω και στους οδηγούς ταξί».

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Ανατροπή σκηνικού στους αυτοκινητοδρόμους



Ανενεργός ο εγγυητικός λογαριασμός των 500 εκατ.
Αλλαγή δεδομένων στις διαπραγματεύσεις για το μέλλον τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων της Ελλάδας. Ο εγγυητικός λογαριασμός των 500 εκατ. εκτιμάται ότι δεν θα ενεργοποιηθεί, καθώς Δημόσιο, παραχωρησιούχοι και τράπεζες εργάζονται για την τελική λύση.

Προσπάθειες διεξάγονται, προκειμένου η τελική λύση να έχει εξευρεθεί ως τις 30 Νοεμβρίου, με την έγκριση των νέων τροποποιημένων συμβάσεων στη Βουλή.

Κυριακή 3 Ιουλίου 2011

Ανοίγει θέμα απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες !!!


Επί τάπητος τίθεται και πάλι το θέμα των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες και μάλιστα πιο επιτακτικά αυτή τη φορά, καθώς ο νέος υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης καλείται να αποφασίσει τον τρόπο που θα διαχειριστεί το πλεονάζον προσωπικό μετά τη συγχώνευση των πέντε μεταφορικών εταιρειών σε δύο. Της Μαρίας Μόσχου. Μέσα στον Ιούλιο οι νέες διοικήσεις των δύο εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα κληθούν να παραδώσουν τα νέα οργανογράμματα των εταιρειών, από τα οποία θα προκύψει αν και πόσο προσωπικό δεν είναι πλέον «απαραίτητο» για τη λειτουργία τους.
Την ίδια στιγμή, οι πιέσεις της τρόικας για απολύσεις είναι πιο έντονες από ποτέ και η νέα ηγεσία του υπουργείου θα κληθεί να λάβει σκληρές αποφάσεις αν τελικά προκύψει από τα οργανογράμματα πως υπάρχουν υπάλληλοι που δεν έχουν «θέση» στις εταιρείες.