Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Μετρό Αθήνας: μετά την απόφαση για την κατάχωση του βωμού παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα



Τα έργα στον ΗΣΑΠ φαίνεται πως τελικά θα ολοκληρωθούν. Μετά την απόφαση του ΣτΕ για την προσωρινή κατάχωσητου βωμού που βρέθηκε στις γραμμές ανάμεσα στους σταθμούς ΘΗΣΕΙΟ και ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ κατά τη διάρκεια της αναβάθμισης των γραμμών επέστρεψαν τα χαμόγελα καθώς οι εργασίες είχαν παγώσει επί 4 μήνες και με αρκετές δικαστικές διαμάχες.

Τα έργα τα οποία δεν χρειάζονται μεγάλο χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν θα επιτρέψουν την ομαλοποίηση των δρομολογίων της πράσινης γραμμής του Αθηναϊκού Μετρό. Σήμερα υπάρχουν τρία σημαντικά προβλήματα


ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΔΥΟ
Λόγω της κατάσταση στις γραμμές στο Μοναστηράκι το δρομολόγιο έσπασε στα δύο. Από τον Πειραιά μέχρι την Ομόνοια και από την Ομόνοια μέχρι την Κηφισιά και τούμπαλιν. Αυτό έχει ως βασικό μειονέκτημα την αναγκαστική μετεπιβίβαση στους επιβάτες που χρειάζεται να μετακινηθούν μεταξύ των δύο τμημάτων.
Ο επιβάτης δηλαδή από την Νέα Ιωνία που θέλει να κατέβει στην Καλλιθέα πρέπει να αλλάξει τρένο στην Ομόνοια (που τερματίζει το πρώτο τρένο) και να χρησιμοποιήσει το άλλο τρένο προς Πειραιά προκειμένου να φτάσει στον προορισμό του. Η απώλεια χρόνου είναι σημαντική καθώς δεν έχουν κατορθώσει την ταυτόχρονη αλλαγή συρμού στην Ομόνοια και η αναμονή είναι σημαντική.

ΑΡΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ
Αυτό οφείλεται στα έργα ή στην κρίση; Κανείς δεν μας έχει απαντήσει γιατί τα τρένα της πράσινης γραμμής έρχονται ανά 10 και 15 λεπτά σε ώρες αιχμής. Είναι τεράστιο πρόβλημα καθώς ειδικά σε αυτές τις ώρες οι επιβάτες στριμώχνονται σε σημείο ..σκασμού.
Έχει παρατηρηθεί πως η συχνότητα είναι ανά 10 λεπτά σε ώρες αιχμής όταν στις γραμμές 2 και 3 η συχνότητα είναι 2 και 3 λεπτά. Πολύ συχνό είναι και το φαινόμενο να διεξάγονται δρομολόγια ανά 15 λεπτά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ- ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΑΠΟΒΑΘΡΑΣ ΑΝΟΔΟΥ
Επί μήνες ο σταθμός ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ λειτουργούσε ως αντίβαρο στον κλειστό σταθμό στην Ομόνοια. Σήμερα η αποβάθρα ανόδου (προς Κηφισιά) δεν λειτουργεί και οι επιβάτες με προορισμό τον συγκεκριμένο σταθμό να πρέπει να φτάσουν στην Ομόνοια με τον συρμό ανόδου να περιμένουν το τρένο να ξεκινήσει και πάλι προς Πειραιά και να κατέβουν στο σταθμό καθόδου!
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η μετεπιβίβαση να γίνεται με φοβερή καθυστέρηση τόσο για τους επιβάτες της γραμμής 1 όσο και για τους επιβάτες της γραμμής 3 που στο σταθμό Μοναστηράκι που έκαναν μετεπιβίβαση τώρα πρέπει να ταλαιπωρηθούν καθώς για την κάθοδο προς Πειραιά δεν έχουν πρόβλημα αλλά για να πάνε προς τα βόρεια της γραμμής 1 πρέπει να πάρουν το συρμό καθόδου να κατέβουν στο Θησείο και να πάρουν το συρμό ανόδου ή να χρησιμοποιήσουν το σταθμό ΣΥΝΤΑΓΜΑ και να ταξιδέψουν με 3 γραμμές.
Ένα άλλο φαινόμενο που υπάρχει προς το παρόν είναι οι ταχύτητες καθώς δεν έχει παρατηρηθεί μείωση του χρόνου διαδρομής. Αυτό αν δεν οφείλεται στα υπολειπόμενα έργα βγάζει εκτός στόχου την υποσχόμενη μείωση κατά τουλάχιστον 15 λεπτά του χρόνου διαδρομής από την Κηφισιά στον Πειραιά.