Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Σε μισθωτή εφεδρεία 1.100 εργαζόμενοι σε συγκοινωνίες και ΟΣΕ



Ο κίνδυνος των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες είναι πλέον ορατός
Περισσότεροι από 500 εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο της μισθωτής εφεδρείας ή ακόμα και της απόλυσης καθώς αναμένεται να μείνουν χωρίς αντικείμενο με βάση...
τα νέα οργανογράμματα που ήδη καταρτίζονται από τις διοικήσεις των δύο νέων συγκοινωνιακών εταιρειών Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (Ο.ΣΥ.) και Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑ.ΣΥ.)

Μπροστά στον κίνδυνο απολύσεων βρίσκονται και περίπου 600 εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η εταιρεία βρίσκεται ήδη στην τροχιά ιδιωτικοποίησης με το προσωπικό να αποτελεί ακόμα «αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις με μελλοντικούς επενδυτές παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα μετατάξεων εφαρμόζεται κανονικά.
Την ίδια στιγμή πιο «σκληρές», από αυτές του ΟΣΕ, αναμένεται να είναι οι νέες συμβάσεις εργασίας στις συγκοινωνίες σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι και η διοίκηση δεν έρθουν σε συμφωνία και αναγκαστούν να εφαρμοστούν με νομοθετική ρύθμιση. Και αυτό γιατί το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα «επιτρέπει» πλέον απολύσεις στο Δημόσιο!

Ο κίνδυνος των απολύσεων στις αστικές συγκοινωνίες είναι πλέον ορατός ενώ το ενδεχόμενο αυτό δεν βλέπει αρνητικά και ο υπουργός Υποδομών, Γ. Ραγκούσης, ο οποίος τονίζει ότι θα εφαρμοστούν πιστά όσα προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα.Σύντομα ο κ. Ραγκούσης θα κληθεί να αποφασίσει τον τρόπο που θα διαχειριστεί το πλεονάζον προσωπικό μετά τη συγχώνευση των πέντε μεταφορικών εταιρειών σε δύο.

Οι νέες διοικήσεις των δύο εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ ξεκίνησαν από τις αρχές της εβδομάδας τη σύνταξη των νέων οργανογραμμάτων των εταιρειών, από τα οποία αναμένεται να προκύψει ότι τουλάχιστον 500 εργαζόμενοι δεν είναι πλέον «απαραίτητοι» για τη λειτουργία τους. Σημειώνεται ότι από τη συγχώνευση των πέντε εταιρειών, σε δύο, πολλές θέσεις υπερκαλύπτονται κυρίως σε διοικητικό προσωπικό.

Και σε αυτή την περίπτωση ο κ. Ραγκούσης, όπως και στα ταξί, αναμένεται να εφαρμόσει διαφορετική πολιτική και να διαχωρίσει τη θέση του από τον προκάτοχό του Δ. Ρέππα, ο οποίος είχε θέσει «κόκκινη γραμμή» στις απολύσεις των εργαζομένων στις μεταφορικές εταιρείες. Μάλιστα λίγο πριν την αποχώρησή του από το υπουργείο Υποδομών ο κ. Ρέππας είχε αποφασίσει νέο κύμα μετατάξεων για όσους εργαζόμενους κριθεί ότι πρέπει να απομακρυνθούν.

Πάντως αυτό το σχέδιο, όπως έχει ήδη αποδειχθεί, είναι χρονοβόρο μιας και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί το ανάλογο πρόγραμμα στον ΟΣΕ, όπου η διαδικασία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.

Υπενθυμίζει ότι ο κ. Ραγκούσης από τις πρώτες εβδομάδες θητείας του στο υπουργείο άνοιξε «παράθυρο» για μαζικές απολύσεις στις ΔEKO του υπουργείου Yποδομών δηλώνοντας ότι θα τηρήσει πιστά τον εφαρμοστικό νόμο του μεσοπρόθεσμου σχεδίου. Ο κ. Ραγκούσης είχε δηλώσει χαρακτηριστικά: «Iσχύει ότι ψηφίστηκε στη Bουλή».