Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Ο κ Ν. ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΤΑ ΕΧΕΙ ΒΑΛΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΗΣ ΕΘΕΛ

Ο κ. Νικ. Λάσκαρης, από την Αθήνα, γράφει:
Από τον Ιούνιο του 2008 ως τον Απρίλιο του 2009 διενήργησα έρευνα επί περίπου 150 δρομολογίων των λεωφορείων της ΕΘΕΛ τα οποία χρησιμοποίησα. Ολα εκτός τριών ήταν με λίγους καθήμενους επιβάτες. Ο Χάρτης Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές (ΧΥΚ) του ΟΑΣΑ αναφέρει ότι οι οδηγοί απαγορεύεται να καπνίζουν, να ακούν ραδιόφωνο, να τηλεφωνούν.
Σε τρεις περιπτώσεις ο οδηγός κάπνιζε, σε 23 χρησιμοποίησε το τηλέφωνο (όχι υπηρεσιακά βεβαίως) και σε 30 άκουγε ραδιόφωνο. Σε μία περίπτωση το ρολόι ήταν χαλασμένο, σε δύο η θέση των καθρεπτών λανθασμένη, και σε 13 σημειώθηκε αλλαγή στην ώρα αναχωρήσεως. Ο ΧΥΚ κάνει λόγο για καθαριότητα και υγιεινή των οχημάτων, για ευπρεπή εμφάνιση των οδηγών, για στολή και διακριτικά. Σε μία περίπτωση το λεωφορείο ήταν γεμάτο πεταμένες εφημερίδες και ένας οδηγός φορούσε φανέλα της Εθνικής Βραζιλίας. Ο ΧΥΚ καλεί τους οδηγούς να επιδεικνύουν αρίστη συμπεριφορά και τον αρμόζοντα σεβασμό. Παρατηρήθηκε ότι ο οδηγός ειρωνεύεται τον επιβάτη, αγοράζει την εφημερίδα του, βωμολοχεί στο τηλέφωνο (3) ή, μαζί με άλλους συναδέλφους του (3), ανέχεται δίπλα του σε ώρα οδήγησης συναδέλφους του, επιβάτες ή δικά του πρόσωπα, ενώ οδηγεί άτσαλα (5) ή σταθμεύει μακριά από την αφετηρία. Ιδιαίτερα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ), ο ΧΥΚ προβλέπει «όλοι οι οδηγοί έχουν ενημερωθεί να παρέχουν κάθε βοήθεια στα εμποδιζόμενα άτομα». Σε τέσσερις περιπτώσεις ο οδηγός δεν έκανε στάση για να κατεβώ, σε 28 αναγκάστηκα να φωνάξω για να ανοίξει την πόρτα, σε 29 δεν περίμενε να καθήσω, σε 26 στάθμευσε μακριά από την προεξοχή, σε τέσσερις αποβίβασε εκτός τέρματος. Σε πέντε περιπτώσεις καταγγέλθηκε η συμπεριφορά των οδηγών. Από αυτές οι δύο ήταν κραυγαλέες και ζωώδεις (βλ. «Το Βήμα» 11.02.09), γι΄ αυτό ζητήθηκαν τα ονόματα των οδηγών. Η ΕΘΕΛ αρνείται να τα δώσει με ανόητες δικαιολογίες, ενώ ο ΧΥΚ επιβάλλει το αντίθετο. Αρνείται επίσης να τιμωρήσει τους οδηγούς. Γενικά παρατηρήθηκαν 27 περιπτώσεις με δύο παραβιάσεις του ΧΥΚ, 24 με τρεις παραβιάσεις, 11 με τέσσερις και δύο με πέντε παραβιάσεις. Εν συνόψει η ΕΘΕΛ καταργεί η ίδια τον ΧΥΚ. Η ίδια η διοίκηση γίνεται συνένοχος στις παρανομίες των οδηγών. Περιμένουμε να αλλάξει ποτέ τίποτα σε αυτόν τον τόπο;