Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015

Αυτό είναι το πλήρες πρόγραμμα κυκλοφορίας που θα ισχύσει σε μπλε λεωφορεία και τρόλλεϋ



Την Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2015, το Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015, την Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2015, την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016, το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016, και την Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016, τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Κυριακής.



Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, Παραμονή Πρωτοχρονιάς, τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ θα αποσύρονται στα αμαξοστάσια σταδιακά από τις 22:00, έτσι ώστε τα δρομολόγια να ολοκληρωθούν περί τις 23:00.


Το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016, τα Λεωφορεία και τα Τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Κυριακής, με τις ακόλουθες ιδιαιτερότητες θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις επιμέρους ανάγκες των γραμμών (πρώτα δρομολόγια 05:00, ειδικά δρομολόγια κ.τ.λ.)


Οι γραμμές του αεροδρομίου θα λειτουργήσουν με το πρόγραμμα των 7 ημερών.

Το μεγάλο παιχνίδι με τις τιμές των καυσίμων: Γιατί «καίνε»


Ενώ οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου επέστρεψαν στα επίπεδα του 2004 - Η ελληνική... στρέβλωση και οι αιτίες που οδήγησαν σε αυτήΤι και εάν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου επέστρεψαν στα επίπεδα του 2004, στην Ελλάδα οι τιμές των καυσίμων εξακολουθούν να "καίνε" τις τσέπες των καταναλωτών.                                                                     Σήμερα η τιμή του πετρελαίου μπρεντ κυμαίνεται στα 36,4 δολ. το βαρέλι και του West Texas στα 36 δολ. όταν ένα χρόνο πριν, στις 22/12/2014 η τιμή του πρώτου ήταν στα 58,31 δολ. και του δεύτερου στα 55,25 δολ.

Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015

Ανοίγει η πρώτη ανταλλακτική βιβλιοθήκη σε σταθμό του Μετρό

Η πρώτη ανταλλακτική βιβλιοθήκη σε σταθμό του Μετρό της Αθήνας είναι γεγονός. Από το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2015 οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το σταθμό του Αγίου Δημητρίου θα έχουν τη δυνατότητα να να μοιραστούν τα παλιά τους βιβλία και να ανακαλύψουν νέα.

Ο τρόπος είναι απλός. Ο επιβάτης αφήνει ένα βιβλίο και παίρνει ένα άλλο δωρεάν. Μια πρωτότυπη κατασκευή σχεδιασμένη από τους σπουδαστές του Δ. ΙΕΚ Αγίου Δημητρίου και εφοδιασμένη με βιβλία από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη τοποθετήθηκε στο επίπεδο επικύρωσης εισιτηρίων στο σταθμό «ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΛ. ΠΑΝΑΓΟΥΛΗΣ». Με την έναρξη λειτουργίας της βιβλιοθήκης, η συλλογή της θα ανανεώνεται καθημερινά και το απόθεμά της θα βασίζεται στην ανταπόκριση των επισκεπτών της. Η ανταλλακτική βιβλιοθήκη θα είναι ανοιχτή για το κοινό καθημερινά κατά τις ώρες λειτουργίας του σταθμού του Μετρό.

Στόχος, είναι η εξέλιξη της αλληλεπίδρασης, που μπορεί να επιτευχθεί μέσω των βιβλίων. Χρησιμοποιώντας την, οι επιβάτες την κάνουν ουσιαστικά δική τους και τα βιβλία της ταξιδεύουν στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και όχι μόνο. Το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή. Αφήνεις ένα βιβλίο, παίρνεις ένα άλλο “take one leave one”.

Η ανταλλακτική βιβλιοθήκη του σταθμού Αγίου Δημητρίου είναι μία συνεργασία της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Περιβάλλοντος και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αγίου Δημητρίου.

Η εκδήλωση για την έναρξη λειτουργίας της ανταλλακτικής βιβλιοθήκης θα πραγματοποιηθεί στις 10:30 π.μ. το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου και θα συμμετάσχει η Παιδική Χορωδία του Δημοτικού Ωδείου με μαέστρο τον Κ. Καραμάνο.

Πηγή: ΣΤΑΣΥ

Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015

Γιάννης Οικονόμου: Ανακρίβειες, ψέμματα και απαράδεκτα υπονούμενα από τον κ Σπίρτζη


Με αφορμή την ακρόαση από την επιτροπή της Βουλής των διοικήσεων των συγκοινωνιακών φορέων ο κ. Σπίρτζης προκειμένου να δημιουργήσει συνειρμούς για κακοδιαχείριση και αδιαφάνεια, παρά το γεγονός ότι η ΟΣΥ έχει....ελεγχθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια (τελευταία φορά από το ΓΛΚ για μισθοδοσιές, προμήθειες κ.α. το καλοκαίρι του 2015) χρησιμοποίησε μια σειρά από ψέμματα, ανακρίβειες και υπονοούμενα.

«Πάρτι» με δημόσιο χρήμα στις συγκοινωνίες κατήγγειλε ο Χρήστος Σπίρτζης


Στοιχεία απίστευτης διασπάθισης. Προκύπτουν απευθείας αναθέσεις για νομικές υπηρεσίες εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, μισθοί «golden boys» σε μέλη διοικήσεων και απλά στελέχη, πολυδάπανες διαφημιστικές καμπάνιες και προσλήψεις εξωτερικών συμβούλων Στοιχεία απίστευτης διασπάθισης του δημόσιου χρήματος στους οργανισμούς συγκοινωνιών εν καιρώ κρίσης διαβίβασε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Από τα έγγραφα προκύπτουν απευθείας αναθέσεις για νομικές υπηρεσίες εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, μισθοί «golden boys» σε μέλη διοικήσεων και απλά στελέχη, πολυδάπανες διαφημιστικές καμπάνιες εν καιρώ κρίσης, προσλήψεις εξωτερικών συμβούλων που προωθούσαν συγκεκριμένες εταιρείες σε διαγωνισμούς κ.α.

Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

Την παρέμβαση Εισαγγελέα ζητά ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΠΙΡΤΖΗ



«Η διοίκηση του ΟΑΣΑ ΑΕ, άσκησε τα καθήκοντά της με διαφάνεια και γνώμονα το δημόσιο συμφέρον», δηλώνει ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γρηγόρης Δημητριάδης και ζητά την παρέμβαση του εισαγγελέα για να εξετάσει τις καταγγελίες του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, περί κακοδιαχείρισης στις δημόσιες συγκοινωνίες.

«Προκαλεί κατάπληξη η συνεχιζόμενη κατασυκοφάντηση του επικεφαλής και της διοίκησης του ΟΑΣΑ από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών» αναφέρει μεταξύ άλλων σε δήλωσή του ο κ. Δημητριάδης, και προσθέτει πως το έργο της διοίκησης του Οργανισμού αναγνωρίζεται ακόμα και από στελέχη της σημερινής κυβέρνησης.

«Δεν έχει να φοβηθεί τίποτα (η διοίκηση) και ακριβώς γι' αυτό το λόγο ζητεί την άμεση διενέργεια εισαγγελικής έρευνας για τα πεπραγμένα της. Η δικαιοσύνη είναι το μόνο όπλο της απέναντι στη συκοφαντία και σε συμπεριφορές που υποδηλώνουν κατάχρηση εξουσίας» αναφέρει χαρακτηριστικά.



Πηγή: iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/241255/tin-

Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015

Πώς η Θεσσαλονίκη έβαλε τα γυαλιά στην Αθήνα με την τηλεματική του ΟΑΣΘ



Αν και δεν πρόκειται να ξαφνιαστεί κανείς, το έργο της τηλεματικής για τα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος. Το σύστημα, η δοκιμαστική λειτουργία του οποίου ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2014, αναμενόταν να βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία αυτό το Δεκέμβριο. Όπως συμβαίνει όμως σχεδόν πάντα με έργα φορέας των οποίων είναι το δημόσιο, η ολοκλήρωσή του αναμένεται να γίνει με καθυστέρηση μέσα στους επόμενους μήνες.

Την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη, οι ιδιώτες του ΟΑΣΘ έχουν θέσει εδώ και χρόνια σε λειτουργία πλήρες σύστημα τηλεματικής για τα λεωφορεία της πόλης. Σε έναν ιδανικό κόσμο, ο ΟΑΣΑ θα είχε την ελευθερία να συνεργαστεί με τον ΟΑΣΘ ώστε να προσαρμόσει και να μεταφέρει στην Αθήνα το ήδη έτοιμο σύστημα της τηλεματικής. Αν και το κόστος δεν θα ήταν μηδενικό, θα ήταν σίγουρα μικρότερο από αυτό της δημιουργίας ενός συστήματος από το μηδέν, μετά από χρόνια μελετών, διαγωνισμών και καθυστερήσεων.

Ανακοίνωση ΣΤΑΣΥ για επίθεση σε ελεγκτές

Η Διοίκηση και οι εργαζόμενοι στην εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) καταδικάζουν με τον πλέον κατηγορηματικό και απερίφραστο τρόπο την αναίτια επίθεση που δέχθηκε, από ομάδα περίπου 20 θρασύδειλων κουκουλοφόρων, κλιμάκιο εργαζομένων της, το βράδυ της Δευτέρας 14 Δεκεμβρίου 2015, την ώρα που διενεργούσαν έλεγχο εισιτηρίων στο σταθμό «Ομόνοια».
Από την επίθεση τραυματίστηκαν σοβαρά τρεις εκ των ελεγκτών της εταιρείας, οι οποίοι και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο.
Η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ προτίθεται να υποβάλει μήνυση κατά παντός υπευθύνου, προκειμένου να συλληφθούν και να αποδοθούν τα προβλεπόμενα από τη Δικαιοσύνη στους υπαιτίους της επίθεσης.
Θα πρέπει να επισημάνουμε, ότι οι ελεγκτές της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, που δέχθηκαν την επίθεση είναι εργαζόμενοι - οικογενειάρχες που ασκούν τα καθήκοντά του ελεγκτή εισιτηρίων, έναντι ενός σταθερού μισθού και δεν έχουν καμία επιπλέον αμοιβή, που να σχετίζεται με τον αριθμό των ελέγχων που διενεργούν ή τον αριθμό των προστίμων που επιβάλλουν στο δίκτυο των συγκοινωνιακών μέσων σταθερής τροχιάς.

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Σπίρτζης: Στα 90 λεπτά αυξάνεται η διάρκεια των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες



Ως αντιστάθμισμα για την αύξηση της τιμής στα 1,40 ευρώ, από 1,20 που είναι σήμερα - Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα διατηρηθεί στα 30 ευρώ, διαβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών

Την αύξηση της διάρκειας ισχύος των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός είπε ότι η διάρκειά τους θα γίνει 90 λεπτά (από 70 λεπτά που είναι) ως αντιστάθμισμα στην αύξηση της τιμής από 1,20 ευρώ στα 1,40 ευρώ, η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου του 2016.

Ο κ. Σπίρτζης απέδωσε την αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου οφείλεται όχι στο κόστος λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών αλλά στην αναπροσαρμογή του ΦΠΑ, διαβεβαιώνοντας ωστόσο ότι η τιμή των μηνιαίων καρτών απεριόριστων διαδρομών θα διατηρηθεί στα 30 ευρώ.

Αναφορικά με την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, ο υπουργός επανέλαβε τις διαφωνίες του, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Υπέγραψα τη συμφωνία όχι με βαριά καρδιά, αλλά με πολύ πόνο». Ο ίδιος άσκησε έντονη κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις, οι οποίες φέρουν και την κύρια ευθύνη.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου: Στάση εργασίας σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ

Στάση εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ τηνΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015 από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας. Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε στάση εργασίας εξαιτίας τις επίθεσης κουκουλοφόρων σε ελεγκτές της ΣΤΑΣΥ το βράδυ της Δευτέρας.
Ακολουθεί το κοινό δελτίο τύπου των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ:

Στην επικοινωνία σκίζει ο ΟΑΣΑ - Πάνω από 120.000 ευρώ για την... προβολή του έργου!


Πάνω από 120.000 ευρώ είχε διαθέσει μέσα στον τελευταίο χρόνο ο παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) για την... προβολή του έργου του φορέα, εκτροχιάζοντας τα λειτουργικά έξοδα..      Η λιτότητα που προέβλεπαν τα μνημόνια φαίνεται ότι αφορούσε μόνον περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων και στο κόστος συντήρησης τροχαίου υλικού, καθώς και την αραίωση των δρομολογίων, που αύξησε την ταλαιπωρία των επιβατών.

Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015

«Ξεμένουν» από λεφτά τα έργα.


Καθυστερήσεις στην υλοποίησή τους, υπερβάσεις του αρχικού προϋπολογισμού, δραστική περικοπή στις δημόσιες δαπάνες-επενδύσεις είναι εκ των βασικών αιτών που ένα γκρουπ μεγάλων υποδομών έχει ξεμείνει από… χρηματοδότηση.Την ώρα που υποτίθεται ότι η χώρα παλεύει για το ΕΣΠΑ, την απορρόφηση των κονδυλίων, την προώθηση αναπτυξιακών έργων και τη σύσταση του Ταμείου «γίγας» τωναποκρατικοποιήσεων, οι υποδομές είναι στο «κόκκινο». Σημειώνεται δε ότι οι θεσμοί ως βασικό προαπαιτούμενο για τη χορήγηση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ είχαν θέσει και την προώθηση και δρομολόγηση κάποιων μεγάλων έργων.

«Βροχή» οι καταγγελίες των δημάρχων Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ!



Λάβροι εναντίον της διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είναι οι δήμαρχοι του νομού. Μιλώντας στην Karfitsa κάνουν λόγο για «αιχροκερδική ιδιωτική εταιρία η οποία όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τους πολίτες της πόλης, αλλά τους δημιουργεί επιπλέον προβλήματα».
Όπως καταγγέλλουν, η εταιρία παρά τις συνεχείς δικές τους οχλήσεις, επιμένει να αφαιρεί δρομολόγια από τις γραμμές εξυπηρέτησης, χρησιμοποιεί οχήματα παλαιού τύπου τα οποία είναι επικίνδυνα, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι πολίτες στη μεγαλύτερη πόλη της Βόρειας Ελλάδας είναι αναγκασμένοι να περιμένουν ακόμα και μια ολόκληρη ώρα για να εξυπηρετηθούν.
Σύμφωνα με τους «τοπικούς άρχοντες» του νομού μεγαλύτερη δυσαρέσκεια συναντάται στη δυτική πλευρά της πόλης, η οποία είναι… αποκομμένη λόγω της υπάρχουσας κατάστασης στις μοναδικές αστικές συγκοινωνίες, έναντι της ανατολικής Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας την αίσθηση πως είναι «πολίτες δεύτερης κατηγορίας».

Ρόδος: «Απειλεί» με συγχώνευση ΡΟΔΑ - ΚΤΕΛ ο δήμαρχος Ρόδου επειδή οι εργαζόμενοι διεκδίκησαν τα χρήματά τους


Με συγχώνευση της ΡΟΔΑ και του ΚΤΕΛ απειλεί τους εργαζόμενους της δημοτικής επιχείρησης συγκοινωνιών ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος επειδή προχώρησαν σε κατάσχεση 520.000 ευρώ.                                                             Σε συνέντευξη τύπου χθες ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος εξέφρασε την δυσαρέσκειά του για όσα δήλωσε προχθές ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στη ΡΟΔΑ κ. Μανώλης Κοντουδάκης. 



«Είχαμε καταβάλει προσπάθεια για να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα χωρίς να προκληθεί ζημιά στην επιχείρηση. Ζήτησα από τους εργαζόμενους να περιμένουν μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, που θα εξεταστεί η υπόθεση από το Εφετείο. Εκείνοι υποστηρίζουν τώρα ότι η επιχείρηση δεν υποχρεούται να προσφύγει στον Άρειο Πάγο. Οι νομικοί μας όμως λένε το αντίθετο και μας ωθούν να εξαντλήσουμε όλα τα νομικά μέσα

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Φορέα του υπουργείου Υποδομών αναλαμβάνει ο Χάρης Τσιόκας


Τον τοποθέτηση του πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και άλλοτε γενικού γραμματέα του υπουργείου Υποδομών κ. Χάρη Τσιόκα σε εποπτευόμενο φορέα του ίδιου υπουργείου φέρεται να εξετάζει η κυβέρνηση του κ. Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος».


Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι για τον ίδιο οργανισμό προορίζεται ο πρώην υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας - Θράκης της υπηρεσιακής κυβέρνησης της κυρίας Βασιλικής Θάνου, κ. Φίλιππος Τσαλίδης, ο οποίος προέρχεται από τους ΑΝΕΛ.
Ο άλλοτε γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, ο οποίος είχε οριστεί σε αυτή τη θέση το 2009 από τον τότε υπουργό Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα για να οδηγηθεί σε παραίτηση αργότερα από τον διάδοχό του κ. Γιάννη Ραγκούση, ήταν αυτός που άνοιξε τον φάκελο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ υπό την πίεση των δανειστών και με τα χρέη του οργανισμού να έχουν «σπάσει» κάθε ρεκόρ, ενώ είχε χειριστεί τα δύσκολα θέματα της απελευθέρωσης των φορτηγών και της συγχώνευσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ : Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΒΡΗΚΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΒΟΛΕΨΕΙ ΤΟΥΣ »ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ»…


Σε νομοθετική ρύθμιση για να νομιμοποιήσει το «φιάσκο» με τον ορισμό νέων διοικήσεων στους οργανισμούς….αστικών συγκοινωνιών προχώρησε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, καταθέτοντας τροπολογία που προβλέπει διαρχία.       Με τη διάταξη, στους οργανισμούς ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ θα διορίζονται δύο στελέχη, στη θέση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, αντί ενός που κάλυπτε και τις δύο θέσεις εως σήμερα.                                                                                                                                       Υπενθυμίζεται ότι αρχική απόπειρα εκ μέρους του υπουργείου έγινε την περασμένη εβδομάδα, όταν ο κ. Σπίρτζης ζήτησε από τα μέλη της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής να εγκρίνουν τον διορισμό των έξι προτεινόμενων στελεχών.

Κόντρα Χρ. Σπίρτζη – αντιπολίτευσης για τις διοικήσεις στις αστικές συγκοινωνίες


Την τοποθέτηση ξεχωριστών προσώπων στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου των τριών οργανισμών αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) εισηγήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης υπό τις έντοες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης καθώς ο νόμος προβλέπει να διορίζεται ένα πρόσωπο και στις δύο θέσεις.
Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που αναβλήθηκε η συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ, για την έγκριση των έξι διορισμών, την περασμένη Παρασκευή, αφού δεν υπήρχε πρόβλεψη για την τοποθέτηση έξι αλλά τριών προσώπων στους φορείς αυτούς.

»KOBOYN» TIΣ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ…


Τέλος στις δωρεάν μετακινήσεις των ενστόλων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αττική φαίνεται ότι σχεδιάζει …να βάλει η κυβέρνηση, εξαιτίας των υψηλών χρεών που διατηρεί το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη προς τον ΟΑΣΑ.


Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ένστολοι των σωμάτων ασφαλείας να πάψουν να έχουν δικαίωμα σε δωρεάν μετακινήσεις από την 1η Ιανουαρίου.

Το θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής της ΝΔ Νικήτας Κακλαμάνης, με ερώτησή του προς τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότητης, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Τόσκα και τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη.

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Χρ. Σπίρτζης: Οι ΔΕΚΟ διοικούνται καλύτερα, εάν είναι ξεχωριστά πρόσωπα πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος



Πιο διάφανη και εκσυγχρονισμένη διοίκηση θα ασκείται στους δημόσιους φορείς, εάν εφαρμοστεί το μοντέλο της δυαρχίας (διαφορετικά πρόσωπα στη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου), υποστήριξε, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. Ακολουθεί, το επίμαχο σημείο:

Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Τώρα, ο κ. Σταύρος Θεοδωράκης χθες είπε και κάτι άλλο κ. Σπίρτζη, είπε ότι "συνεχίζει η Κυβέρνηση αυτή την τακτική των τελευταίων 40 ετών, όπου όλες οι Κυβερνήσεις εγκαθιστούν ουσιαστικά ένα κομματικό κράτος, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι σπαταλούν τα χρήματα του ελληνικού λαού" και ανέφερε ως ένα από τα παραδείγματα ότι "εσείς περάσατε μια ρύθμιση με την οποία σε χρεοκοπημένους οργανισμούς του δημοσίου θα υπάρχουν δύο και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος με δύο υψηλούς μισθούς"

Κατασπατάληση δημοσίου χρήματος στον ΟΑΣΑ κατήγγειλε ο Χρ. Σπίρτζης



Για κατασπατάληση δημοσίου χρήματος στον ΟΑΣΑ κάνει λόγο ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, καταγγέλλοντας, τόσο τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο Γρ. Δημητριάδη, όσο και κόμματα της αντιπολίτευσης.
Όπως αναφέρεται, σε ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου Μεταφορών, «τα πυροτεχνήματα, ο θόρυβος και οι επιθέσεις επικοινωνίας τελειώνουν όταν αρχίζουν οι αλήθειες. Το παραμύθι είναι καλό, αλλά δεν έχει «δράκους», ή μάλλον έχει. Το πάρτι και τα ψέματα τελειώνουν εδώ.

Τα διώροφα λεωφορεία του ΟΑΣΑ κόστισαν 1,6 εκατομμύρια και τώρα σαπιζουν



Τα τέσσερα διώροφα λεωφορεία του ΟΑΣΑ τα είχαμε δει για πρώτη φορά στους δρόμους το 2011, δρομολογημένα στην γραμμή Ε22 για Σαρωνίδα. Είχαν αρχικά παραγγελθεί το 2007 έναντι 1.666.000 ευρώ για να χρησιμοποιηθούν στην τουριστική γραμμή 400, η οποία με εισιτήριο 5 ευρώ έκανε το γύρο της Αθήνας. Eν τω μεταξύ οι πιέσεις από τους ιδιώτες ιδιοκτήτες (των επίσης διώροφων και με πολύ πιο ακριβό εισιτήριο) τουριστικών λεωφορείων ανάγκασαν τον τότε υπουργό Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκη από κοινού με τον τότε υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, Άρη Σπηλιωτόπουλο να υπογράψουν Κοινή Υπουργική Απόφαση που απαγόρευε την χρήση δημόσιων λεωφορείων ως τουριστικών. Ο ΟΑΣΑ αποσύρθηκε από τον ανταγωνισμό και η γραμμή 400 καταργήθηκε επισήμως λόγω χαμηλής κίνησης.

Τα διώροφα λεωφορεία παραδόθηκαν τελικά στην τότε ΕΘΕΛ το Δεκέμβριο του 2010, 6 μήνες μετά την κατάργηση της γραμμής 400 για την οποία είχαν κατασκευαστεί. Η ΕΘΕΛ επιδίωξε να χρησιμοποιήσει τα 4 διώροφα λεωφορεία σε γραμμές με υψηλή επιβατική κίνηση όπως η γραμμή Ε22 που τότε είχε πιο ακριβό εισιτήριο. Και αυτή όμως η λύση δεν ευόδωσε. Τα διώροφα λεωφορεία θεωρήθηκαν μεγάλα για να κινηθούν στους δρόμους της Αθήνας (μάλλον προσχηματικό αφού στην Αθήνα κινούνται εδώ και δεκαετίες μακριά αρθρωτά λεωφορεία αλλά και διώροφα τουριστικά). Επίσης, υπήρχαν παράπονα από το επιβατικό κοινό σχετικά με θέματα ασφαλείας και μη επαρκούς κάλυψης από καιρικά φαινόμενα.

Από τότε, τα λεωφορεία παραμένουν σε ακινησία στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στο Ελληνικό. Το 2012 η ΟΣΥ θυμήθηκε την ύπαρξή τους και αποφάσισε ότι η μίσθωσή τους σε ιδιώτες θα ήταν μία λύση για την αξιοποίηση τους. Τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς συστάθηκε επιτροπή για το διαγωνισμό ο οποίος κανονίστηκε για το Δεκέμβριο. Η συνεδρίαση όμως διεκόπη από μέλη του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ τα οποία παρεμπόδισαν την παραλαβή και την ανάγνωση οποιουδήποτε φακέλου από τις συμμετέχουσες εταιρίες.

Η ΟΣΥ προσπάθησε ξανά να μισθώσει τα διώροφα λεωφορεία το 2014. Και πάλι όμως σκόνταψε στις αντιδράσεις των εργαζομένων οι οποίοι θεώρησαν την κατώτατη τιμή των 3.690 ευρώ (με ΦΠΑ) ανά μήνα ανά λεωφορείο, που προέβλεπε ο σχετικός διαγωνισμός, εξευτελιστική. Ο ένας ενδιαφερόμενος για τη μίσθωσή τους (εταιρία αστικών συγκοινωνιών Λάρισας) αποσύρθηκε από το διαγωνισμό.

Τα λεωφορεία σήμερα εξακολουθούν να παραμένουν παροπλισμένα στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού. Διατίθενται προς μίσθωση με την ώρα ή τη μέρα χωρίς όμως να εκδηλώνεται ενδιαφέρον. Η επαναλειτουργία της γραμμής 400 μέσω ανάκλησης της Υπουργικής Απόφασης θα μπορούσε να δώσει μία λύση αλλά προς το παρόν δεν φαίνεται να απασχολεί τη σημερινή κυβέρνηση.

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Αντιδράσεις για την τροπολογία που διπλασιάζει τα στελέχη στις διοικήσεις των συγκοινωνιών



Την αντίδραση της αντιπολίτευσης, συγκεκριμένα της ΝΔ και του Ποταμιού, προκάλεσε η κατάθεση τροπολογίας από τον Χρ.Σπίρτζη στο νομοσχέδιο που αφορά τις βοσκήσιμες εκτάσεις, για τον διορισμό, όπως λέει η ΝΔ, «έξι ατόμων σε 3 θέσεις προέδρων συγκοινωνιακών οργανισμών, 'σπάζοντας' τις θέσεις σε Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους, παρά το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε πρόσφατος νόμος».

Στην ανακοίνωσή του ο βουλευτής της ΝΔ Λ.Αυγενάκης αναφέρει:

«Η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες.

Ματαιώσεις δρομολογίων σε τρένα και προαστιακό


Ματαιώσεις σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού σιδηρόδρομου θα υπάρξουν μεθαύριο Πέμπτη, λόγω της συμμετοχής της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ.         Ειδικότερα, λόγω της απεργίας, ματαιώσεις θα υπάρξουν και στα αυριανά βραδινά δρομολόγια, ενώ την Πέμπτη, ημέρα της απεργίας, δεν θα πραγματοποιηθούν και τα δρομολόγια των λεωφορείων στη διαδρομή Κιάτο - Πάτρα και αντιστρόφως.

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Ελεύθερες οι άδειες φορτηγού ΙΧ. Τι αλλάζει σε ΤΑΧΙ, λεωφορεία, ΚΤΕΟ



Ελεύθερες άδειες για φοργηγά ιδιωτικής χρήσης και μια σειρά ρυθμίσεων για τους κλάδους των μεταφορών προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, που δημοσιεύει την Πέμπτη Το Βήμα. Σύμφωνα με αυτό, έρχεται σημαντική χαλάρωση των πολεοδομικών περιορισμών για όλους τους κλάδους των Μεταφορών.
Συγκεκριμένα, θα απαγορεύεται η εγκατάσταση ιδιωτικών ΚΤΕΟ σε απόσταση μικρότερων των 100 μέτρων από νοσοκομείο, κλινική, αποθήκες εύφλεκτων ή εκρηκτικών υλών, αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, παιδικούς σταθμούς, σχολεία, πανεπιστήμια, ναούς και σταθμούς τρένων και λεωφορείων.

Αλλαγές στα διόδια από την κοινοπραξία αυτοκινητόδρομου Αιγαίου - Οι νέες τιμές


Αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου σε όλους τους σταθμούς που διαχειρίζεται ανακοίνωσε η κοινοπραξία αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.



Έτσι, στην Πελασγία οι μοτοσικλέτες θα πληρώνουν 2,40 ευρώ, τα Ι.Χ. 3,40 ευρώ, τα φορτηγά 8,5 ευρώ και οι νταλίκες 11,90 ευρώ.

Στο πλευρικό σταθμό της Γλύφας, οι αντίστοιχες τιμές θα είναι για τις μοτοσικλέτες 1,80 ευρώ, για τα Ι.Χ. 2,50 ευρώ, για τα φορτηγά 6,30 ευρώ και για τις νταλίκες 8,80 ευρώ.

Στο Μοσχοχώρι, οι τιμές θα είναι αντίστοιχα 2,70 ευρώ, 3,90 ευρώ, 9,80 ευρώ και 13,70 ευρώ.

Στον πλευρικό της Ζυρτόνης, οι τιμές για μοτοσικλέτες , ΙΧ, φορτηγά και νταλίκες θα είναι 0,50 ευρώ, 0,70 ευρώ, 1,80 ευρώ και 2,5 ευρώ αντίστοιχα, το πλευρικό του Μακρυχωρίου 0,80 ευρώ, 1,10 ευρώ, 2,70 ευρώ και 3,80 ευρώ και στο μετωπικό σταθμό Μακρυχωρίου θα είναι 1,00 ευρώ, 1,40 ευρώ, 3,40 ευρώ και 4,80 ευρώ.

Στον Πυργετό οι τιμές για τα ίδια οχήματα θα είναι 1,40 ευρώ, 2,00 ευρώ, 5,00 ευρώ και 7,00 ευρώ, στην Λεπτοκαρυά 1,30 ευρώ, 1,90 ευρώ, 4,80 ευρώ και 6,70 ευρώ. Στον πλευρικό Λεπτοκαρυάς 1,20 ευρώ, 1,80 ευρώ, 4,40 ευρώ και 6,10 ευρώ και στο Κλειδί Ημαθίας 1,50 ευρώ, 2,20 ευρώ, 5,40 ευρώ και 7,60 ευρώ.

Σημειώνεται ότι θα υπάρχει μία μικρή μείωση στις περιπτώσεις ηλεκτρονικής πληρωμής στους σταθμούς της Πελασγίας στους πλευρικούς της Γλύφας και του Μοσχοχωρίου. Ανάλογες αναπροσαρμογές αναμένεται να ανακοινώσουν τις επόμενες ημέρες και οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν και διαχειρίζονται τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους.

Τι αλλάζει στις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (recurrence)


Αλλαγές στις μεταφορές λόγω της υιοθέτησης του ευρωπαϊκού κανονισμού 1370 του 2007 προανήγγειλε ο Παναγιώτης Σγουρίδης, μιλώντας από το βήμα της ημερίδας που διοργάνωσε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) με θέμα "οι δημόσιες αρχές μεταφορών και μετακινήσεων ως βασικός παράγοντας προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Το ΣΑΣΘ του αύριο".

Συγκεκριμένα, ο υφ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύωνεξήγγειλε τη δημιουργία μιας ενιαίας αρχής μεταφορών για τη Θεσσαλονίκη στο πρότυπο του ΟΑΣΑ που λειτουργεί στην Αθήνα και τόνισε ότι η αρχή αυτή θα σχεδιάζει όλες τις μετακινήσεις στην πόλη, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370 του 2007.

Έρευνα Athens Transport 2015 – Μέρος 1ο


Σήμερα παρουσιάζουμε το πρώτο μέρος των αποτελεσμάτων της μεγάλης έρευνας του Athens Transport για τις συγκοινωνίες της Αθήνας. Περισσότερα από 600 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν μέσα σε 3 εβδομάδες, αριθμός αρκετά μεγάλος για να εξασφαλίζει την εγκυρότητα των αποτελεσμάτων. Σήμερα, στο πρώτο μέρος της παρουσίασης, θα δούμε απαντήσεις σχετικά με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας, το κόμιστρο και την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, την εισιτηριοδιαφυγή και του ελέγχους εισιτηρίων, το ηλεκτρονικό εισιτήριο που έρχεται σε ένα χρόνο από σήμερα, και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς και τη γνώμη των πολιτών σχετικά με το θέμα της ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, τις επεκτάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς, και τη συμβολή της τεχνολογίας στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τα κύρια αποτελέσματα εν συντομία:

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Τα νέα κόμιστρα των ΚΤΕΛ


Με σχετική υπουργική απόφαση, το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε τα νέα κόμιστρα που θα ισχύουν για τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. στην ευρύτερη επικράτεια της χώρας.                                                                                           Με βάση τα όσα προβλέπονται από τα άρθρα 10 και 13 του ν. 2963/2001 (ΦΕΚ Α 268) με τίτλο «Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις», με πρόσφατη υπουργική απόφαση που υπογράφεται από τον αρμόδιο υφυπουργό, κ. Π. Σγουρίδη, καθορίζονται τα κόμιστρα των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ Α.Ε. για όλη τη χώρα.


Αναλυτικά, για τα Αστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΔΕΑΣ Κω και ΡΟΔΑ, σύμφωνα με το ισχύον ζωνικό σύστημα κομίστρου, (χωρίς ΦΠΑ), τα κόμιστρα καθορίζονται ως εξής:

Λαμία: Πρόστιμο 300€ σε όλους τους οδηγούς του ΚΤΕΛ, αν πραγματοποιήσουν στάση εντός πόλεως


«Πόλεμος» έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε οδηγούς του υπεραστικού ΚΤΕΛ Φθιώτιδας και στους οδηγούς ταξί.                               Κέρδισαν τα ασφαλιστικά μέτρα οι οδηγοί ταξί, σύμφωνα με τα οποία το υπεραστικό ΚΤΕΛ Φθιώτιδας απαγορεύεται να κάνει στάση οπουδήποτε μέσα στην πόλη της Λαμίας, παρά μόνον τον κεντρικό σταθμό των λεωφορείων επί της Ταϋγέτου.


Αν πάλι κάποιος οδηγός του ΚΤΕΛ παραβεί τα όσα προβλέπει η απόφαση και πραγματοποιήσει στάση εντός πόλεως, αντιμετωπίζει πρόστιμο που ανέρχεται στα 300€...

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινδυνεύει να χάσει μεγάλους πελάτες


Στο χείλος του γκρεμού βρίσκεται η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους μεγάλους πελάτες της, καθώς εδώ και μία εβδομάδα δεν έχει περάσει ούτε ένα τρένο από τα σύνορα της χώρας. Αιτία, η κατάληψη των γραμμών του ΟΣΕ από μετανάστες στα σύνορα Ελλάδας - ΠΓΔΜ.


Η κοπέλα επιχείρησε να περάσει από διάβαση την ώρα που περνούσε η αμαξοστοιχία.

Την τελευταία της πνοή άφησε στο νοσοκομείο όπου μεταφέρθηκε η 18χρονη, Αλβανικής υπηκοότητας, η παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία το απόγευμα της Παρασκευής στους Αγίους Αναργύρους, στο ύψος της οδού Δημοκρατίας.

Η κοπέλα επιχείρησε να περάσει από μία διάβαση την ώρα που περνούσε τρένο το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα απεγκλωβίστηκε και μεταφέρθηκε σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο Παμμακάριστος οπου κατά τη διάρκεια της νύχτας κατέληξε.

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

Παραμένει το ρωσικό ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ROSCO και ΟΛΘ.



Σημαντική επίσκεψη του Ρώσου αντιπροέδρου.
Η Ρωσία εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, καθώς και του ΟΛΘ, αναφέρει το Reuters,επικαλούμενο δηλώσεις του έλληνα υπουργού Υποδομών μετά τη συνάντησή του με ρωσική αντιπροσωπεία, επικεφαλής της οποίας είναι ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Ρωσίας, Αρκάντι Ντβορκόβιτς, ο οποίος είναι και επικεφαλής των ρωσικών σιδηροδρόμων.
Η εταρεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων με τον έλληνα συνεργάτη της, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, ήταν από το 2013 μεταξύ των μνηστήρων για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ - ROSCO) μαζί με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης- ΟΛΘ, αναφέρει το Reuters.

Ωστόσο, τον Οκτώβριο του 2015 είχε διαρρεύσει ότι η διοίκηση της εταιρείας των
Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) εισηγήθηκε την απεμπλοκή της από τις προαναφερόμενες ελληνικές αποκρατικοποιήσεις.

Από ό,τι φαίνεται όμως η τελική απόφαση της ρωσικής κυβέρνησης ήταν η συμμετοχή των ρωσικών σιδηροδρόμων στο ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Αυτό άλλωστε δείχνει και η σπουδή του αναπληρωτή προέδρου της κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Αρκάντι Ντβορκόβιτς, να συναντήσει τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιο Πιτσιόρλα.

Βασικό αντικείμενο της συνάντηση των δύο ανδρών ήταν Θέματα που αφορούν σε διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ που βρίσκονται σε εξέλιξη και στους οποίους έχει εκδηλωθεί ρωσικό ενδιαφέρον. Επίσης, συζητήθηκε η επέκταση της συνεργασίας των δύο πλευρών και σε άλλους τομείς που θα περιλαμβάνει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, με έμφαση σε τομείς υποδομών, τουρισμού και ενέργειας.

ΑΣ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.



Τα τοπικά Μ.Μ.Ε. έγραψαν ότι τόσο η Αντιπεριφερειάρχης Αιτ/νίας κα Χριστίνα Σταρακά, όσο και ο Περιφερειάρχης κ. Απ. Κατσιφάρας ενδιαφέρονται πέραν της επέκτασης του Προαστιακού Σιδ/μου Αχαΐας και για τη λειτουργία του Προαστιακού Αγρινίου – Μεσολογγίου.
Ο κ. Κατσιφάρας δήλωσε ότι υπάρχει θετική ανταπόκριση από Ο.Σ.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ, διότι είναι ήδη επιτυχής και η λειτουργία του Προαστιακού Σιδ/μου Πατρών.
Το Δ.Σ. του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου συγχαίρει τους προαναφερθέντες εκπροσώπους μας κι ελπίζει ότι η πολύπαθη Σιδ/κή Γραμμή Σ.Β.Δ.Ε. (Σιδ/μοι ΒΔ Ελλάδας), που ο Χ. Τρικούπης λειτούργησε από το 1888 και η οποία καταργήθηκε επί Χούντας θ’ αναστηθεί υπέρ όλων μας.
Διότι μόνο εάν αναστηθεί θα σωθεί μεγάλο ποσοστό (κυρίως νέων) συμπατριωτών μας, που καθημερινά θυσιάζονται στον αχόρταγο ΜΟΛΩΧ της ασφάλτου. Λόγω έλλειψης Σιδ/μου η ζωή μας στη Δυτ. Στερεά κατέληξε η πιο φθηνή απ’ όλη την Ελλάδα.
Ας λάβουμε επιτέλους υπόψιν μας ότι είναι αποδεδειγμένο ότι για το ίδιο μεταφορικό έργο με τα αυτοκίνητα (Μέσα Ασταθούς Τροχιάς) αντιστοιχούν περί τα χίλια (1.000) θύματα για κάθε ένα (1) θύμα από τους Σιδηροδρόμους(Μέσα Σταθερής Τροχιάς).
Για να μην αναφέρουμε το πλήθος των άλλων πλεονεκτημάτων του Σιδ/μου, όπως: Είναιοικονομικό Μέσο Μεταφοράς. Απόδειξη ότι ακόμα και στις φτωχότερες χώρες του κόσμου λειτουργεί ο Σιδ/μος, όχι ως πολυτέλεια, αλλά ως λύση. Με το Σιδ/μο δεν μεταφέρεσαι σαν εμπόρευμα κάτω από λαμαρίνες, αλλά άνετα ταξιδεύειςαπολαμβάνοντας το τοπίο, έχεις W.C. , κυλικείο, ακρίβεια λεπτών στα δρομολόγια κ.λπ, κ.λπ. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα προηγμένα κράτη πριμοδοτούν τον Σιδ/μο τόσο εντός των πόλεων (Μετρό, Τραμ), όσο και για συνδέσεις Χωρών (π.χ. ΜΟΝΟ Σιδ/μος 300 χλμ/ώρα διατρέχει την Μάγχη συνδέοντας την Γαλλία με την Αγγλία) κ.λπ. Ειδικά σε μια πτωχευμένη Ελλάδα είναι παράλογο να πληρώνουμε τεράστια ποσά στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες για τα θανατηφόρα Ι.Χ.
Από τον ΣΒΔΕ στον ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΙΔ/ΜΟ Αγρινίου – Μεσολογγίου.

Επίσκεψη - προσκύνημα στην Ζαχλωρού πραγματοποιούν οι φίλοι του Οδοντωτού.


Ο Σύλλογος Φίλων Οδοντωτού διοργανώνει αύριο Σάββατο επίσκεψη – προσκύνημα στη Ζαχλωρού με την ευκαιρία των εκδηλώσεων που διοργανώνει κάθε χρόνο ο Δήμος Καλαβρύτων για την 72η επέτειο του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος.                        Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν .


* Δοξολογία στον Ιερό Ναό των Εισοδίων της Παναγίας στη Ζαχλωρού με αρτοκλασία που προσφέρει κάθε χρόνο ο Σ.Φ.Ο.
* Επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφάνων προς τιμήν των εκτελεσθέντων πατριωτών από τους Γερμανούς κατακτητές μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και σιδηροδρομικοί που υπηρετούσαν στον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο Διακοφτού – Καλαβρύτων.
* Γεύμα με παραδοσιακά φαγητά και ντόπιο κρασί, στο παραδοσιακό εστιατόριο «ΟΝΕΙΡΟ ΤΗΣ ΖΑΧΛΩΡΟΥΣ»
ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ με το δρομολόγιο των 8.45 από Σ.Σ Διακοφτού.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ με το δρομολόγιο των 16.00 από Σ.Σ. Ζαχλωρούς
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 25.00 ΕΥΡΩ (εισιτήριο τρένου , φαγητό , ποτά).

Κομισιόν: Προβληματικό το σύστημα μεταφορών στην Ελλάδα.



Πρόκειται για τη δεύτερη έκδοση του «πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ στον τομέα των μεταφορών», στην οποία συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών-μελών σε 29 κατηγορίες μεταφορών.
Προβληματικό είναι το σύστημα των μεταφορών στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Πρόκειται για τη δεύτερη έκδοση του «πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ στον τομέα των μεταφορών», στην οποία συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών-μελών σε 29 κατηγορίες μεταφορών.

Η Ρουμανία, η Πολωνία, η Ελλάδα και η Ιταλία καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις του πίνακα ενώ στον αντίποδα βρίσκονται η Ολλανδία, η Σουηδία, η Φινλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Δανία που εμφανίζουν τις καλύτερες επιδόσεις.

Δίνοντας έμφαση στους τομείς που απαιτούν κατά προτεραιότητα επενδύσεις και χάραξη πολιτικής, ο στόχος του πίνακα αποτελεσμάτων είναι να βοηθήσει τα κράτη-μέλη να βελτιώσουν τα εθνικά τους συστήματα.

Η ανάγνωση του πίνακα αποτελεσμάτων μπορεί να γίνει με βάση ένα από τα ακόλουθα θέματα:
Εσωτερική αγορά (περιλαμβάνονται δείκτες σχετικά με το άνοιγμα της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών, εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις σχετικά με παραβιάσεις του ενωσιακού δικαίου και το ποσοστό μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο των οδηγιών της ΕΕ για τις μεταφορές).


Επενδύσεις και υποδομές (περιλαμβάνονται η ποιότητα των υποδομών για τους διάφορους τρόπους μεταφοράς και τα ποσοστά ολοκλήρωσης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).

Ενεργειακή Ένωση και καινοτομία (περιλαμβάνονται το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην κατανάλωση καυσίμων, τα νέα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και ο χρόνος που αναλώνουν οι οδηγοί στην κυκλοφοριακή συμφόρηση).
Άνθρωποι (περιλαμβάνονται η οδική και η σιδηροδρομική ασφάλεια, οι γυναίκες που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών και η ικανοποίηση των καταναλωτών με τους διαφορετικούς τρόπους μεταφοράς).

Σύμφωνα, τέλος, με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Βιολέτα Μπουλτς «ο πίνακας αποτελεσμάτων του 2015 δείχνει πόσο δυναμικός είναι ο ευρωπαϊκός τομέας μεταφορών. Θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το ότι έχει σημειωθεί πρόοδος σε σχέση με το προηγούμενο έτος, για παράδειγμα όσον αφορά την ποιότητα των υποδομών και το άνοιγμα των αγορών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών. Ο πίνακας αποτελεσμάτων επίσης δείχνει τι πρέπει ακόμη να γίνει, προκειμένου να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας στον τομέα των μεταφορών ή για τη βελτίωση της βιωσιμότητάς του».

Στα 1,40 ευρώ η τιμή του εισιτηρίου, λόγω τεχνικού προβλήματος!



Στα 1,40 ευρώ θα αυξηθεί τελικά η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από τον Ιανουάριο του 2016. Αν και τον προηγούμενο μήνα ο υπουργός Μεταφορών είχε δηλώσει πως το εισιτήριο θα αυξηθεί στα 1,30 ευρώ λόγω της αύξησης του ΦΠΑ από το 13% στο 23%, ο κ. Σπίρτζης επανήλθε σήμερα λέγοντας πως η αύξηση τελικά θα είναι στα 1,40 ευρώ, αποδίδοντας το σε τεχνικά προβλήματα!
Καθώς η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου είναι σύμφωνα με το νόμο το 50% του ολόκληρου, η αύξηση στα 1,30 ευρώ θα σήμαινε, πως το μειωμένο εισιτήριο έπρεπε να κοστίζει 65 λεπτά. Αυτό όμως ήταν πιθανό να δημιουργήσει προβλήματα με τα αυτόματα μηχανήματα λογικά λόγω έλλειψης νομισμάτων των 5 λεπτών, ενώ και για την αγορά ολόκληρων εισιτηρίων κόστους 1,30 ευρώ θα απαιτούταν περισσότερα ρέστα. Έτσι αποφασίστηκε οι τιμές των εισιτηρίων να γίνουν πιο «στρογγυλές»: 1,40 ευρώ για το ολόκληρο εισιτήριο και 0.70 για το μειωμένο.

Οι νέες τιμές των λοιπών εισιτηρίων δεν είναι ακόμα γνωστές ωστόσο ο υπουργός επιβεβαίωσε ότι η διάρκεια του ενιαίου εισιτηρίου θα παραμείνει 70 λεπτά. Όταν μέχρι το Σεπτέμβριο του 2014 τα ενιαία εισιτήρια κόστιζαν 1,40 ευρώ, η διάρκειά τους ήταν 90 λεπτά.

Όσον αφορά τις τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε πως «δένεται μάχη» προκειμένου να κρατηθούν σταθερές οι τιμές ώστε να υπάρχει ένα κίνητρο στους πολίτες που θα χρησιμοποιούν συχνά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, να προμηθεύονται κάρτες.

Ο υπουργός δήλωσε επίσης πως μέσα στον επόμενο χρόνο θα γίνει προσπάθεια για τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, όχι όμως με λογική «αστυνομικού κράτους» ή με «κεφαλοκυνηγούς» ενώ εκτίμησε ότι η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιλύσει εντελώς το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής.

Δεκτές και οι πιστωτικές κάρτες στα εκδοτήρια του ΟΑΣΑ



Εισιτήρια και κάρτες του ΟΑΣΑ μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών θα μπορούν να αγοράζουν σύντομα οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Μέχρι το Πάσχα αναμένεται η εγκατάσταση των τερματικών συσκευών στα εκδοτήρια όλων των σταθμών Μετρό και ΗΣΑΠ καθώς και σε εκδοτήρια εισιτηρίων Λεωφορείων, Τρόλεϊ και Τραμ.

Ο σχετικός διαγωνισμός προϋπολογισμού 45.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα. Συγκεκριμένα, αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία τερματικών συσκεών POS ώστε να είναι δυνατή η αγορά εισιτηρίων και καρτών του ΟΑΣΑ µέσω χρεωστικών, πιστωτικών ή προπληρωµένων καρτών, συµπεριλαµβανοµένης και της λειτουργίας εξ αποστάσεως (contactless) καρτών ή / και έξυπνων κινητών (smartphones) ως κάρτες.

Μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια από την 1η Ιανουαρίου 2017



Ένα σημαντικό βήμα του έργου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών πραγματοποιήθηκε χτες το μεσημέρι στο υπουργείο Υποδομών: η Τελετή Αρχικοποίησης Κλειδιών Ασφαλείας (Key Ceremony) του Αυτόματος Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ)-ΟΑΣΑ. Πρόκειται για την πρώτη φάση του έργου, η οποία αποτελεί την καρδιά της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και των προϊόντων του.

Κατά τη διάρκεια της τελετής παράχθησαν τα τρία κλειδιά (master Keys) του συστήματος, τα οποία θα δημιουργήσουν την αυξημένη ασφάλεια του, ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια απάτης. Οι τρεις κωδικοί των master Keys, δημιουργήθηκαν από τον Υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη, την εκπρόσωπο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) κ. Παναγιώτα Σαρούκου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του αναδόχου σχήματος που υλοποιεί το έργο, κ. Γιώργο Αγραφιώτη.

Με τη δημιουργία των κλειδιών ξεκινά η παραγωγή των μικροκυκλωμάτων που θα διαθέτουν τα νέα έξυπνα εισιτήρια και οι αντίστοιχές συσκευές -αναγνώστες, τα οποία θα τοποθετηθούν σε όλα τα μέσα μεταφοράς του Λεκανοπεδίου της Αττικής, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου (ΑΣΣΚ)-ΟΑΣΑ.

Όλες οι λεπτομέρειες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Απολογισμός ΟΑΣΑ (Συγκοινωνίες Αθηνών)....


Αξιότιμοι Υπουργοi
«Βολές» εναντίον του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη εξαπέλυσε ο τέως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο οποίος, στην αποχαιρετιστήρια επιστολή του, προειδοποιεί ότι η οικονομική κατάσταση του ομίλου είναι οριακή, με κίνδυνο τη μη καταβολή της μισθοδοσίας και τη μη πληρωμή άλλων ανελαστικών δαπανών για την ασφαλή κίνηση των συγκοινωνιακών μέσων.

Μάλιστα, όπως υποστηρίζει, οι φορείς έχουν καταθέσει ότι οι ανάγκες επιπλέον κρατικής χρηματοδότησης, για να βγει η χρονιά, είναι 29 εκατ. για την ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ) και 11 εκατ. για τη ΣΤΑΣΥ (μετρό – τραμ – ηλεκτρικός).

Οι βολές του κ. Δημητριάδη εναντίον του κ. Σπίρτζη έχουν να κάνουν, κυρίως, με τις δωρεάν μετακινήσεις την περίοδο του δημοψηφίσματος. Ενδεικτικό είναι ότι, για το 2016, ο ΟΑΣΑ θα παρουσιάσει έλλειμμα 100 εκατ. ευρώ.

Αιτίες της κατάρρευσης, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, ενώ το 2014 ο Όμιλος είχε σταθεροποιηθεί, είναι οι ακόλουθες:

Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015

Κλείνουν σταθμοί του Μετρό λόγω του Πολυτεχνείου



Κλειστοί θα παραμείνουν από τις 14:00 οι σταθμοί του Μετρό Ευαγγελισμός,Σύνταγμα και Μέγαρο Μουσικής λόγω των εκδηλώσεων του Πολυτεχνείου σήμερα Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2015. Οι σταθμοί κλείνουν με εντολή της αστυνομίας και για λόγους ασφαλείας και θα ανοίξουν μετά το πέρας της πορείας του Πολυτεχνείου. Οι συρμοί θα διέρχονται από τους σταθμούς αυτούς χωρίς να πραγματοποιούν στάση.

Όσο οι σταθμοί παραμένουν κλειστοί, η μετεπιβίβαση μεταξύ των γραμμών 2 και 3 θα γίνεται μέσω της γραμμής 1 και των σταθμών Μοναστηράκι και Ομόνοια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όσο καιρό ήταν στην αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν κατά του κλεισίματος σταθμών του Μετρό τις μέρες πραγματοποίησης πορειών και συγκεντρώσεων. Ωστόσο το κλείσιμο των σταθμών είναι επιβεβλημένο για την προστασία τόσο των επιβατών μέσα στον κλειστό χώρο ενός σταθμού μετρό όσο και του ίδιου του σταθμού.

Ο ΟΑΣΑ έχει επίσης ανακοινώσει προσωρινές τροποποιήσεις της διαδρομής ή/και μεταφοράς της αφετηρίας σε οδούς περιμετρικά του Πολυτεχνείου και σε όλο το κέντρο της πόλης, σταδιακά και ανάλογα με τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες έως 06:00 π.μ. της Τετάρτης 18 Νοεμβρίου 2015. Πληροφορίες δίνονται στο τηλέφωνο 11885.

Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2015

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ


Την παραίτησή του υπέβαλε σήμερα στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης.           Σύμφωνα με πληροφορίες, η τοποθέτηση της διοίκησης τόσο στον ΟΑΣΑ (Αστικές Συγκοινωνίες) όσο και την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) αναμένεται από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη εντός των επόμενων ημερών.                                           Σημειώνεται, ότι ο Γρηγόρης Δημητριάδης ανέλαβε τα ηνία του ΟΑΣΑ τον Δεκέμβριο του 2013.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Αφιέρωμα: Iστορικό Tρόλεϊ Fiat υπ’ αριθμό 704

Το τρόλεϊ του Μεσοπολέμου της γραμμής Καστέλλα-Πειραιάς, ένα πορτοκαλί Fiat που κατασκευάστηκε το 1939




Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Ελλάδα ήλθαν από την Ιταλία και ήταν κατασκευής των εργοστασίων FIAT. Ήταν δώδεκα οχήματα διαξονικά. Τα δύο εξ αυτών μεταφέρθηκαν στην Γερμανία κατά την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων κατοχής . Τα δέκα κυκλοφόρησαν στον Πειραιά από το 1948 μέχρι το 1983.






Τα πρώτα τρόλεϊ στην Ελλάδα ήταν κατασκευής των εργοστασίων FIAT το μηχανικό μέρος τους και C.GE το ηλεκτρικό.


Τα κύρια χαρακτηριστικά αυτών των οχημάτων ήταν :- Διαστάσεις M 8832 x Π2440 x Y2900 χλστ.
- Χωρητικότητα 28 επιβάτες καθήμενοι και 28 όρθιοι επιβάτες
- Ισχύς 2x 61KW, 600 VDC τύπου σειράς. Δύο κινητήρες, ένας σε κάθε οπίσθιο ζεύγος τροχών
- Τα οχήματα δεν είχαν διαφορικό και η διαφοροποίηση των στροφών των οπίσθιων τροχών εγένετο με την ρύθμιση των στροφών των δύο κινητήρων
- Όλα τα βοηθητικά κυκλώματα φωτισμού, σήμανσης κλπ. εργάζονταν με τάση 600 VDC.
- Η ρύθμιση των στροφών των κινητήρων γινόταν με εφαπτήρες, οι οποίοι άνοιγαν και έκλειναν μέσω ενός ηλεκτροπνευματικού συστήματος





Το ΦΙΑΤΑΚΗ βρίσκεται παρκαρισμένο στο αμαξοστάσιο- ΡΟΥΦ της Ο.ΣΥ ΑΕ, είναι χάρμα οφθαλμών και μπαίνει σε λειτουργία κανονικότατα μια φορά τον χρόνο, για μια επετειακή βόλτα κάθε Άνοιξη, Κυριακή των βαΐων.


βόλτα με τρόλεϊ του Μεσοπολέμου