Πάνω από 120.000 ευρώ είχε διαθέσει μέσα στον τελευταίο χρόνο ο παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) για την... προβολή του έργου του φορέα, εκτροχιάζοντας τα λειτουργικά έξοδα.. Η λιτότητα που προέβλεπαν τα μνημόνια φαίνεται ότι αφορούσε μόνον περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων και στο κόστος συντήρησης τροχαίου υλικού, καθώς και την αραίωση των δρομολογίων, που αύξησε την ταλαιπωρία των επιβατών.
Από στοιχεία που παρουσιάζει η «Εφ.Συν.» προκύπτει ότι τον Φεβρουάριο του 2014, περίπου τρεις μήνες από την ανάληψη των διπλών καθηκόντων του, ο Γρηγόρης Δημητριάδης προκήρυξε... πρόχειρο διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών «ανάπτυξης επικοινωνιακής στρατηγικής του ομίλου ΟΑΣΑ και σχεδιασμού δράσεων προβολής και δημοσιότητας», με προϋπολογισμό που χαρακτηρίζεται επίσης από προχειρότητα.
Στην ημερήσια διάταξη ορίζεται σε 45.000 ευρώ χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ, αλλά στην έγκριση το ποσό γίνεται 55.000, πάντα χωρίς ΦΠΑ.
Το διοικητικό συμβούλιο μάλιστα εξουσιοδοτεί τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο «για κάθε θέμα που αφορά την εκτέλεση της απόφασης».
Λίγες ημέρες μετά, στις 14 Μαρτίου 2014, ακυρώνεται η διαδικασία και προκηρύσσεται νέος διαγωνισμός. Στις 21 Μαρτίου επιλέγεται η ανάδοχος εταιρεία, με προσφορά 51.000 ευρώ, χωρίς τον ΦΠΑ.
Το σκηνικό επαναλαμβάνεται στις 2 Δεκεμβρίου 2014 και η διοίκηση προχωρά σε νέο -πάντα... πρόχειρο- διαγωνισμό για τον «σχεδιασμό και υλοποίηση προγράμματος προβολής και δημοσιότητας του ομίλου ΟΑΣΑ», πάλι έναντι 55.000 ευρώ συν ΦΠΑ.
Είναι φανερό ότι η χώρα βρίσκεται σε προεκλογική τροχιά, αλλά αυτό δεν πτοεί τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, η οποία στις 21 Ιανουαρίου 2015, μόλις λίγα 24ωρα πριν ανοίξουν οι κάλπες, επικυρώνει την προσφορά των 53.000 ευρώ, και πάλι χωρίς ΦΠΑ.
Ενδιαφέρουσα «λεπτομέρεια»: παρά τη διαφορετική τιμή, η προσφορά και στους δύο πρόχειρους διαγωνισμούς είχε δοθεί από την ίδια εταιρεία, τη «V+O Διαφημιστική Συμβουλευτική Α.Ε.», που τα τελευταία χρόνια σχεδόν μονοπωλούσε τις επικοινωνιακές καμπάνιες εταιρειών του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Από τις προκηρύξεις των δύο «πρόχειρων» διαγωνισμών και τις δύο συμβάσεις με την ίδια εταιρεία, 9/2014 και 2/2015, προκύπτουν και άλλες ενδιαφέρουσες πτυχές:
■ Κάθε μία σύμβαση είχε εξάμηνη διάρκεια. Η πρώτη προέβλεπε και νέα λογότυπα για τον ΟΑΣΑ και τις εταιρείες του ομίλου, τη ΣΤΑΣΥ (μετρό, Ηλεκτρικός, τραμ) και την ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ).
Οι προτάσεις παρουσιάστηκαν σε ειδική συνέντευξη Τύπου, αλλά δεν «πέρασαν» στο κοινό και τελικά χρησιμοποιούνται μόνον από τον ΟΑΣΑ. Περιελάμβανε επίσης την ανακατασκευή των ιστοσελίδων, όπου έγιναν ελάχιστες αλλαγές.
■ Στις υποχρεώσεις του αναδόχου είχε περιληφθεί πρόγραμμα προβολής για δύο έργα του ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό σύστημα πληροφόρησης και το «έξυπνο» εισιτήριο. Ωστόσο, όλο αυτό το διάστημα εκδόθηκαν ελάχιστα δελτία Τύπου.
■ Στη σύμβαση του 2015 προβλέπονται και δράσεις προβολής της τουριστικής λεωφορειακής γραμμής Χ30.
Αυτή η γραμμή δεν υπάρχει ούτε στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, αλλά ούτε στο διαδίκτυο! Ισως να έχει γραφτεί λάθος και να αφορά τη Χ80 που συνδέει τον Πειραιά με το Σύνταγμα. Αλλο ένα δείγμα προχειρότητας...
■ Η παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας δεν αφορούσε μόνον τον ΟΑΣΑ. Επεκτεινόταν στη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, παρ’ όλο που και οι δύο φορείς διαθέτουν οργανωμένα γραφεία Τύπου!
Φαίνεται όμως ότι τα 104.000 ευρώ, συν τον αναλογούντα ΦΠΑ, δεν ήταν αρκετά για την προβολή του έργου του ΟΑΣΑ και στις 29 Δεκεμβρίου 2014 εγκρίθηκε η χορήγηση 18.339,30 ευρώ σε άλλη εταιρεία για την «προώθηση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών μέσω διοργάνωσης φωτογραφικών δράσεων»!
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα - Πηγη: Η Εφημερίδα των Συντακτών