Με αφορμή την ακρόαση από την επιτροπή της Βουλής των διοικήσεων των συγκοινωνιακών φορέων ο κ. Σπίρτζης προκειμένου να δημιουργήσει συνειρμούς για κακοδιαχείριση και αδιαφάνεια, παρά το γεγονός ότι η ΟΣΥ έχει....ελεγχθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια (τελευταία φορά από το ΓΛΚ για μισθοδοσιές, προμήθειες κ.α. το καλοκαίρι του 2015) χρησιμοποίησε μια σειρά από ψέμματα, ανακρίβειες και υπονοούμενα.
Πριν απαντήσω σημείο προς σημείο για τα όσα αφορούν την ΟΣΥ θα ήθελα να θυμίσω ότι ο κ Σπίρτζης είναι υπουργός από τον Ιανουάριο του 2015. Παρά τις διαδοχικές μου προσπάθειες να τον συναντήσω και να τον ενημερώσω αυτό δεν κατατέστη ποτέ δυνατόν.
Παράλληλα από την πρώτη στιγμή είχα ζητήσει να αντικατασταθώ, υπέβαλα την παραίτηση μου 5 φορές και έγινε δεκτή μόλις τον Νοέμβριο χωρίς την ταυτόχρονη αντικατάσταση μου.
Κάθε φορά που με δηλώσεις του ασχολούταν με τις συγκοινωνίες οι εταιρείες έχαναν κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (δωρεάν μετακίνηση την περίοδο του δημοψηφίσματος και μετά, δωρεάν μετακίνηση ανέργων χωρίς πρόνοια αντίστοιχης οικονομικής υποστήριξης, αύξηση του ΦΠΑ, απαξίωση ελεγκτικού μηχανισμού κατά της εισιτηριοδιαφυγής)
Τώρα σε ότι αφορά τις ανακρίβειες, τα ψέμματα και τα υπονούμενα
Ότι προβλέπει ο νόμος και η ΣΣΕ για τους ειδικούς συμβούλους, τον Γεν Διευθυντή και όλους τους εργαζόμενους.
Οι θέσεις των ειδικών συμβούλων και οι αμοιβές τους σε όλα τα ΝΠΙΔ καθόρίζονται από τον νόμο. Οι ειδικοί σύμβουλοι που είχα καθόλη την διάρκεια της παρουσίας μου στην διοίκηση της ΟΣΥ και πληρώνονταν από την εταιρεία δεν ξεπέρασαν ποτέ τον αριθμό των τριών ατόμων, όπως ο νόμος ορίζει. Είναι τελειώς ψευδές ότι είχα ως πρόεδρος και διεθύνων σύμβουλος 7 ή 5 ειδικούς συμβούλους όπως επικαλείται ο κ. υπουργός. Αντίστοιχα ψευδή είναι και τα στοιχεία για τις απολαβές τους.
Σε ότι αφορά την αμοιβή του Γεν Διευθυντή είναι αυτή που προβλέπει ο ν 4024, αντίστοιχα με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος αλλά και η συλλογική σύμβαση εργασίας αμοίβονται όλα τα στελέχη της εταιρείας.
Έσοδα 700000 ευρώ το χρόνο από την υποστήριξη από εξωτερικούς νομικούς συνεργάτες
Σε ότι αφορά τη συνεργασία με εξωτερικούς νομικούς συνεργάτες η πραγματικότητα έχει ως εξής:
Η νομική υπηρεσία της ΟΣΥ αποτελείται από 4 άτομα (3 πλέον). Αυτά τα 4 άτομα έχουν να διαχειριστούν έναν όγκο περίπου 2000 υποθέσεων το χρόνο πέρα από την γνωμοδοτική δουλειά που έχουν να κάνουν στις διάφορες επιτροπές στην εταιρεία. Εξαιτίας της φύσης της εταιρείας ένα σημαντικό κομμάτι αυτών των υποθέσεων (το 2014 περίπου 800) αφορούσαν υποθέσεις αποκατάστασης υλικών ζημιών.
Προκειμένου η εταιρεία να μην χάνει τα έσοδα από τις υποθέσεις αυτές πάγια τακτική της ήταν να αναθέτει την διαχείριση αυτών των υποθέσεων σε εξωτερικούς δικηγόρους με τις χαμηλότερες προβλεπόμενες αμοιβές.
Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία αποκομίζει έσοδα της τάξης των 700.000 ευρώ που διαφορετικά θα έχανε.
Σε εξωτερικούς νομικούς συμβούλους ανατέθησαν επίσης 4 υποθέσεις για τις οποίες η Νομική Υπηρεσία δεν είχε ούτε την εξειδίκευση αλλά ούτε και τον χρόνο να ανταποκριθεί, οι υποθέσεις αυτές ήταν:
• υποστήριξη της ΟΣΥ και παράσταση ενώπιων του ελεγκτικού συνέδριου προκειμένου η ΟΣΥ να μπορεί να προμηθεύεται καύσιμα για τον στόλο της εξαιτίας αλλεπάλληλων αναβολών των διαγωνισμών από την διακομματική επιτροπή (θετική απόφαση Ελεκτικού Συνδρίου)
• υποστήριξη της ΟΣΥ και παράσταση ενώπιον του Ελεγκτικού Συνέδριου προκειμένου η ΟΣΥ να μπορεί να συνεχίζει να ασφαλίζει τον στόλο της εξαιτίας αλλεπάλληλων αναβολών του διαγωνισμών από την διακομματική επιτροπή (θετική απόφαση Ελεκτικού Συνδρίου)
• υποστήριξη της ΟΣΥ και πιθανη προσφυγή στη διαδικασία της διαιτησίας σε αντιδικία με προμηθεύτρια εταιρεία του εξωτερικού για σύμβαση ιδιαίτερα μεγάλης αξίας
• υποστήριξη της ΟΣΥ στην διαδικασία αποσαφήνισης του ιδοκτησιακού καθεστώτος σε αμαξοστάσια της
Σε εξοικονόμηση 1,9 εκ ευρώ το χρόνο οδήγησε η συνεργασία με τον ασφαλιστικό σύμβουλο
Τέλος σε ότι αφορά την συνδρομή του ασφαλιστικού συμβούλου αξίζει να σημειωθεί ότι με την υποστήριξη του στην διοίκηση και τις υπηρεσίες της ΟΣΥ συνέβαλε καθοριστικά στην:
• μείωση , για πρώτη φορά, του κόστους της ασφαλιστικής σύμβασης των θερμικών λεωφορείων κατά 1,9 εκατομμύριο ευρώ τον χρόνο
• αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων στις διαγωνιστικές διαδικασίες
Από το 1977 στο σωματείο εργαζομένων η λέσχη του ΗΛΠΑΠ- στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ο σημερινός του πρόεδρος
Με αποφάσεις των διοικήσεων το σωματειό των εργαζομένων ΗΛΠΑΠ διαχειρίζεται το ακίνητο που χρησιμοποιείται ως λέσχη για τους εργαζόμενους από το 1977!!! Την αποκλειστική ευθύνη για τους διαγωνισμούς μίσθωσης του ακινήτου έχει το σωματείο εργαζομένων του ΗΛΠΑΠ.
Ακατανόητα τα όσα λέει για τη δύναμη των οδηγών και τα ρεπό
Δυσκολεύομαι να καταλάβω τι ακριβώς εννοεί ο κ υπουργός. Παρά το γεγονός ότι ο κ. υπουργός δεν μου έκανε την τιμή να με συναντήσει με σειρά εγγράφων τον είχα ενημερώσει για τις μεγάλες ελλείψεις που έχουμε σε οδηγούς (και τεχνίτες).
Οι ελλείψεις αυτές έχουν σαν αποτέλεσμα αφενός η επιχείρηση να οφείλει άδειες και αναπαύσεις που προβλέπονται απο τον νόμο στους εργαζόμενους και αφετέρου να μας αναγκάζουν να πληρώνουμε ορισμένα ρεπό που μοιράζεται το σύνολο των εγαζομένων προκειμένου να μην μειωθεί περαιτέρω το συγκοινωνιακό έργο.
Η όλη τακτική του κ Σπίρτζη για όσο διάστημα είναι υπουργός, σειρά δηλώσεων του για διάφορα θέματα αλλά και οι συγκεκριμενες του δηλώσεις, δείχνουν ότι έχει μια δική του αντίληψη περί συνεργασίας και πολιτικής ηθικής.
Δικαιώμα του δεν θα την κρίνω ούτε θα την χαρακτηρίσω. Εκείνο που δεν είναι δικαιώμα του είναι να προσπαθεί για δικούς του λόγους να στιγματίσει ανθρώπους και να διαστρεβλώνει καταστάσεις.
Πηγη: facebook - Γιάννης Οικονόμου