Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

ΑΣ ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ - ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.



Τα τοπικά Μ.Μ.Ε. έγραψαν ότι τόσο η Αντιπεριφερειάρχης Αιτ/νίας κα Χριστίνα Σταρακά, όσο και ο Περιφερειάρχης κ. Απ. Κατσιφάρας ενδιαφέρονται πέραν της επέκτασης του Προαστιακού Σιδ/μου Αχαΐας και για τη λειτουργία του Προαστιακού Αγρινίου – Μεσολογγίου.
Ο κ. Κατσιφάρας δήλωσε ότι υπάρχει θετική ανταπόκριση από Ο.Σ.Ε. και ΕΡΓΟΣΕ, διότι είναι ήδη επιτυχής και η λειτουργία του Προαστιακού Σιδ/μου Πατρών.
Το Δ.Σ. του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου συγχαίρει τους προαναφερθέντες εκπροσώπους μας κι ελπίζει ότι η πολύπαθη Σιδ/κή Γραμμή Σ.Β.Δ.Ε. (Σιδ/μοι ΒΔ Ελλάδας), που ο Χ. Τρικούπης λειτούργησε από το 1888 και η οποία καταργήθηκε επί Χούντας θ’ αναστηθεί υπέρ όλων μας.
Διότι μόνο εάν αναστηθεί θα σωθεί μεγάλο ποσοστό (κυρίως νέων) συμπατριωτών μας, που καθημερινά θυσιάζονται στον αχόρταγο ΜΟΛΩΧ της ασφάλτου. Λόγω έλλειψης Σιδ/μου η ζωή μας στη Δυτ. Στερεά κατέληξε η πιο φθηνή απ’ όλη την Ελλάδα.
Ας λάβουμε επιτέλους υπόψιν μας ότι είναι αποδεδειγμένο ότι για το ίδιο μεταφορικό έργο με τα αυτοκίνητα (Μέσα Ασταθούς Τροχιάς) αντιστοιχούν περί τα χίλια (1.000) θύματα για κάθε ένα (1) θύμα από τους Σιδηροδρόμους(Μέσα Σταθερής Τροχιάς).
Για να μην αναφέρουμε το πλήθος των άλλων πλεονεκτημάτων του Σιδ/μου, όπως: Είναιοικονομικό Μέσο Μεταφοράς. Απόδειξη ότι ακόμα και στις φτωχότερες χώρες του κόσμου λειτουργεί ο Σιδ/μος, όχι ως πολυτέλεια, αλλά ως λύση. Με το Σιδ/μο δεν μεταφέρεσαι σαν εμπόρευμα κάτω από λαμαρίνες, αλλά άνετα ταξιδεύειςαπολαμβάνοντας το τοπίο, έχεις W.C. , κυλικείο, ακρίβεια λεπτών στα δρομολόγια κ.λπ, κ.λπ. Δεν είναι τυχαίο ότι όλα τα προηγμένα κράτη πριμοδοτούν τον Σιδ/μο τόσο εντός των πόλεων (Μετρό, Τραμ), όσο και για συνδέσεις Χωρών (π.χ. ΜΟΝΟ Σιδ/μος 300 χλμ/ώρα διατρέχει την Μάγχη συνδέοντας την Γαλλία με την Αγγλία) κ.λπ. Ειδικά σε μια πτωχευμένη Ελλάδα είναι παράλογο να πληρώνουμε τεράστια ποσά στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες για τα θανατηφόρα Ι.Χ.
Από τον ΣΒΔΕ στον ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΙΔ/ΜΟ Αγρινίου – Μεσολογγίου.Εδώ και αρκετές δεκαετίες ο Όμιλος «Χ. Τρικούπης» , που ίδρυσε ο Δ. Πολιτ. Μηχανικός Ε.Μ.Π. κ. Γιώργος Μαυρίκας, έχει ως βασικό σκοπό στο καταστατικό του την σύνδεση της Δυτ. Στερεάς με την υπό αποπεράτωση Σιδ/κή Γραμμή Πατρών – Αθηνών, όσο και με την Μελετούμενη Σιδ/κή Γραμμή Ηγουμενίτσας – Ιωαννίνων – Θεσσαλονίκης – Ευρώπης (διευρωπαϊκός άξονας 29). Για τον σκοπό αυτό διοργάνωσε Ημερίδες, διαγωνισμό Έκθεσης (τα βραβεία απένειμε μεταξύ άλλων ο εμβληματικός αγωνιστήςΜαν. Γλέζος), εξασφάλισε 11 ομόφωνες αποφάσεις 11 Δήμων υπέρ της σύνδεσης του Αγρινίου και αναρίθμητες άλλες παρεμβάσεις, τόσο στο Νομό, όσο και πανελλαδικά. Όμως, οι πιο πολλοί εκλεγμένοι του Νομού αδιαφορούσαν, αν δεν σαμποτάρανε τη λειτουργία, έστω κατ’ αρχήν της μετρικής Γραμμής. Μάλιστα, ο Δήμος Αγρινίου διέπραξε το μοναδικό πανελλαδικά αυτοκτονικό έγκλημα: καταπάτησε τον τερματικό σιδ/κό Σταθμό Αγρινίου με σχολικά κτίρια (και θα γκρέμιζε και τον διατηρητέο Σιδ/κό Σταθμό αν δεν παρενέβαιναν στις μπουλντόζες ελάχιστοι πολίτες, όπως ο Πολιτ. Μηχανικός Κ. Πατρώνης).
Δυστυχώς, οι πολιτικοί μας «υπέκυψαν» στην ισχύ των πολυεθνικών συμφερόντων κι έτσι παρά την επίμονη σχετική αρθρογραφία του Γ. Μαυρίκα τόσο στο Νομό, όσο και στην Αθήνα δεν έγινε η μοναδική Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου με πρόβλεψη διέλευσης τρένου.
Όμως, κανένας αγώνας δεν γίνεται τελείως επί ματαίω. Υπήρξαν ευήκοα ώτα στο αίτημα του Ομίλου μας, τόσο εντός, όσο και κυρίως εκτός του Νομού μας. Χάρις σ’ αυτούς, που ως το 2004 ξανάστρωσαν τη Σιδ/κή Γραμμή μπορούμε σήμερα να συζητάμε για τη λειτουργία της Σιδ/κής Γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου ως Προαστιακής Γραμμής (Ι. Βαϊνάς, Χρ. Κοκκινοβασίλης, Χρ. Βερελής).
ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ:
Όσοι παρακολουθούν την επικαιρότητα στην περιφέρεια θα πρέπει να θυμούνται τις παρεμβάσεις και προσπάθειες του Ομίλου Φίλων του Σιδηροδρόμου Δυτικής Στερεάς «Χ.Τρικούπης», όπως και τις ακτιβιστικές δράσεις με κυκλοφορία σιδηροδρομικών οχημάτων και εθελοντική συντήρηση της γραμμής.
Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως όσο καθυστερεί η όποια προσπάθεια επαναλειτουργίας είναι εις βάρος μας και αυτό γιατί η υποδομή είναι εκτεθειμένη σε φθορές και σε καταπατήσεις.
Όταν ήταν Αντιδήμαρχος Αγρινίου ο αείμν. Γιώργος Κωτσαρέλης υιοθέτησε την πρόταση του τότε Προέδρου και ιδρυτή του Ομίλου μας Γ. Μαυρίκα και τροποποίησε το Σχέδιο Πόλης Αγρινίου, προκειμένου ο Προαστιακός Σιδ/μος να τερματίζει κοντά στον διατηρητέο Σιδ/κό Σταθμό, δηλ. εντός της πόλης του Αγρινίου. Έτσι, χαράχθηκε δίπλα στο νότιο μανδρότοιχο της έκτασης του Σιδ. Σταθμού οδός πλάτους 10 μ., που μπορεί να δοθεί στον Προαστιακό Σιδ/μο. Μόνο έτσι θα φθάνουν εύκολα και οικονομικά (χωρίς αυτοκίνητο/ταξί) οι επιβάτες στο σταθμό. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε και την δυνατότητα τουριστικών δρομολογίων.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:


Αφού ξανασυγχαρούμε τους εκπροσώπους μας στην Περιφέρεια, οφείλουμε (όσοι δεν είναι παραπληροφορημένοι ή κομματικά αποστεωμένοι) να στηρίξουμε με κάθε τρόπο την λειτουργία (σε πρώτη φάση) της Σιδ/κής Γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου. Γ’ αυτό:
1. Κάνουμε έκκληση στους Δημάρχους Αγρινίου και Μεσολογγίου να συμμετάσχουνμε όλη τους τη δύναμη στα σχέδια της Περιφέρειας. Κι αυτό όχι για να βολευθούν μερικοί «δικοί μας», αλλά υπέρ όλων των συμπολιτών μας, με διαφανείς διαδικασίες, ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια, με το ελάχιστο τεχνικό προσωπικό και Διευθυντή ορισμένου χρόνου και άμεσα ανακλητό (από τους Μετόχους και όχι από κόμμα).
2. Πρέπει οι Δήμοι Αγρινίου και Μεσολογγίου να εγγράψουν το θέμα για αποφάσεις στα Δημοτικά τους Συμβούλια.
3. Είναι απαραίτητη κοινή σύσκεψη του Περιφερειάρχη, των Δημάρχων και εκπροσώπων του Ομίλου μας με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είναι αρμόδια για το θέμα (δρομολόγια, κ.λπ.). Έτσι, θ’ αναλάβει η κάθε πλευρά όποιο πρόβλημα μπορεί να λύσει.
4. Να διερευνηθεί η δυνατότητα επιδότησης των προαστιακών δρομολογίων από φορέα ή επιχείρηση και την τοπική αυτοδιοίκηση. Ήδη αυτό γίνεται στα δρομολόγια Φλώρινας – Έδεσσας – Θεσσαλονίκης, που επιχορηγούνται από την ΔΕΗ.
5. Μην ξεχνάμε ότι ο Προαστιακός Σιδ/μος δίνει δυνατότητες και τουριστικής ανάπτυξης του διδύμου Αγρινίου – Μεσολογγίου, την ανάπτυξη του Λιμανιού Μεσολογγίου, καθώς και την προοπτική επέκτασης περιμετρικά της πιο μεγάλης και πυκνοκατοικημένης λίμνης της Ελλάδας, της Τριχωνίδας.
6. Τέλος, το Κράτος που αιωνίως (μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο) πριμοδοτεί την άσφαλτο πρέπει τάχιστα να επιβάλει στην ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ την άμεση κατασκευή των ανισόπεδων διαβάσεων στα σημεία, που κατέστρεψε την ΣΒΔΕ.
Το Δ.Σ. του Ομίλου θα σταθεί δίπλα σε κάθε προσπάθεια σύντομης επαναλειτουργίας της γραμμής Χ. Τρικούπη. Γι’ αυτό θα επισκεφθεί τόσο την κα Χρ. Σταρακά, όσο και τον κ. Απ. Κατσιφάρα.
Επιτέλους και η Δυτ. Στερεά πρέπει να απαιτήσει την μετράνε ως Ελλάδα.
Υ.Γ.: η σελίδα για τον προαστιακό Αιτωλοακαρνανίας στο facebook είναι:
www.facebook.com/groups/ProastiakosAitoloakarnanias


Για τον Όμιλο «Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ»
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Βαγγέλης Πυρπύλης

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Χρυσάνθη Μαυρίκα – Χαραλαμπάκη