Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Σχέδιο ΣΟΚ: Ανάλογα με την απόσταση θα τιμολογείται το εισιτήριο των αστικών συγκοινωνιών


Με βάση την απόσταση που διανύει ο επιβάτης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς , θα τιμολογείται το κόμιστρο των αστικών συγκοινωνιών, σύμφωνα με το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ που ψηφίστηκε από τη Βουλή και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Ο «ιερόσυλος» κ. Δημητριάδης και οι αστικές συγκοινωνίες στον καιρό του ΣΥΡΙΖΑ


Τούτες τις μέρες διεξάγεται μια ξεχωριστή, πλήρης συμβολισμών, πολιτική μάχη για τις Αστικές Συγκοινωνίες.

Τα τελευταία χρόνια του ΟΑΣΑ, του κεντρικού φορέα που εποπτεύει τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα, του μετρό συμπεριλαμβανομένου, ηγείται ο Γρηγόρης Δημητριάδης, ένας ταλαντούχος 37 χρόνος με καλές σπουδές, διεθνείς εμπειρίες και σύγχρονο πνεύμα διοίκησης.

Τοποθετήθηκε εκεί από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, έχοντας προηγουμένως δώσει δείγματα γραφής στην οργάνωση ενός αποτελεσματικού σχήματος παρακολούθησης και υποβοήθησης των ελληνικών εξαγωγών.

Οι Ρώσοι αποσύρουν την προσφορά τους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.



Την απόσυρση τους από τους διαγωνισμούς πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco και του ΟΛΘ αποφάσισαν να εισηγηθούν στην κυβέρνηση οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι.
Νέα δεδομένα το ελληνικό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και ειδικά στον διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δημιουργηθούν αν το Κρεμλίνο κάνει δεκτή την εισήγηση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για αποχώρησή τους από τους διαγωνισμούς πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Rosco και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η διοίκηση της εταιρείας έχει υποβάλει τη σχετική εισήγηση για αποχώρηση από τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ, προς το μέτοχό της, δηλαδή το ρωσικό Δημόσιο, αλλά σύμφωνα με το RIA Novosti, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν η ρωσική κυβέρνηση την έχει δεχθεί.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι μαζί με την ΓΕΚ- Τέρνα είναι ο ένας εκ των δύο συμμετεχόντων στον διαγωνισμό πώλησης του 100% της ελληνικής εταιρείας ενώ ο δεύτερος είναι η ρουμανική GFR σε συνεργασία με την αμερικανική Watco.
Η απόσυρση των Ρώσων αναμένεται να επηρεάσει και τους διαγωνισμούς αποκρατικοποίησης της Rosco και του ΟΛΘ αν και στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς απομένουν αρκετοί να ανταγωνιστούν μεταξύ τους.
Η ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να αιφνιδιάστηκαν από την κίνηση των Ρώσων αν και σύμφωνα με την Καθημερινή, κρατούσαν «μικρό καλάθι» σχετικά με τις προθέσεις τους.
Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δύσκολα θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν οικονομικά ανοίγματα εκτός Ρωσίας χωρίς της αξιοποίηση των αποθεματικών τους ενώ σύμφωνα με την Καθημερινή η λήψη της συγκεκριμένης απόφασης μπορεί να επηρεάστηκε ως κάποιο βαθμό και από την απομάκρυνση από το τιμόνι της εταιρείας του προέδρου των ρωσικών Σιδηροδρόμων και φίλο του Ππούτιν, Βλαντιμίτ Γιακούνιν.

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Βουλιάζουν οι αστικές συγκοινωνίες!


Είτε αλλάζουν είτε βουλιάζουν. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος των διατάξεων που εμπεριέχει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την αναδιάρθρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ). Πρόκειται για σειρά ρυθμίσεων με τις οποίες επιδιώκεται να εξορθολογιστούν τα μεγέθη των μέσων μεταφοράς, με τη βελτίωση της εισπραξιμότητας των απαιτήσεων από το Δημόσιο και την καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής να διαδραματίζουν κομβικό ρόλο.

Ολιγόωρη κατάληψη στα γραφεία του ΟΑΣΑ, από το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών του ΚΚΕ



Φοιτητές από το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών του ΚΚΕ, κατέλαβαν το γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις χθεσινές δηλώσεις του, με τις οποίες ζητούσε όποιος συλλαμβάνεται χωρίς εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς να συλλαμβάνεται!

Ο κ. Δημητριάδης ζήτησε να μετατραπεί από πταίσμα σε πλημμέλημα η είσοδος στα Μέσα Μεταφοράς χωρίς εισιτήριο γεγονός που σημαίνει ότι ο επιβάτης θα συλλαμβάνεται και θα οδηγείται στο αυτόφωρο.

Κ. Μητσοτάκης: Η αύξηση 10% στα εισιτήρια των ΜΜΜ μπορούσε να αποφευχθεί



Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, κατά 10% μπορούσε να αποφευχθεί, δήλωσε ο υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο ίδιος υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ, την 1η Σεπτεμβρίου 2014, απέφυγε 800 οριζόντιες απολύσεις, μείωσε την τιμή του εισιτηρίου που προβλεπόταν από το δεύτερο μνημόνιο και πρόταξε ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.

Παράλληλα, κατηγόρησε την κυβέρνηση του κ. Τσίπρα ότι σήμερα πολεμάει αυτήν τη μεταρρύθμιση και καλεί τους πολίτες να πληρώσουν το μάρμαρο της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων.

«Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ μίας κυβέρνησης που πιστεύει και μπορεί να εφαρμόσει διαρθρωτικές αλλαγές και της κυβέρνησης Τσίπρα, που ούτε πιστεύει, ούτε μπορεί. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βλάπτει σοβαρά τους πολίτες», πρόσθεσε ο υποψήφιος πρόεδρος της ΝΔ.

ΣΚΛΗΡΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡ.ΣΠΙΡΤΖΗ ΟΑΣΑ: «Εντός του ορίου αναστολής» η ποινή φυλάκισης για επιβάτες χωρίς εισιτήριο


Η πρόταση για μετατροπή -εκ νέου- του αδικήματος της μη κατοχής εισιτηρίου από πταίσμα σε πλημμέλημα δεν αποσκοπεί σε συλλήψεις αλλά σε αποτροπή, καθώς ακόμη και η τρίμηνη φυλάκιση θα έχει ανασταλτικό χαρακτήρα, υποστηρίζει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών. Σκληρή γλώσσα στη Βουλή από τον αρμόδιο υπουργό. Η διόγκωση της εισιτηριοδιαφυγής προκαλεί απώλειες άνω των 40 εκατ. ευρώ και ο ΟΟΣΑ ζήτησε την επαναφορά στο προ 1994 καθεστώς, όταν αποτελούσε πλημμέλημα και τιμωρείτο, εκτός από διοικητικό πρόστιμο και με φυλάκιση ως τρεις μήνες, όπως διευκρινίζει ο Οργανισμός, προκειμένου ο έλεγχος να είναι αποτρεπτικός και όχι κατασταλτικός.

Ο Σπίρτζης «αδειάζει» τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ για τα περί σύλληψης των λαθρεπιβιβατών


Την έντονη αντίδραση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, προκάλεσε η πρόταση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), Γρηγόρη Δημητριάδη, στη Βουλή, να μετατραπεί η λαθρεπιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς από πταίσμα σε πλημμέλημα, κάτι που θα μπορεί να οδηγήσει στη σύλληψη ή ακόμη και στη φυλάκιση των παραβατών.




«Δεν μπορώ να καταλάβω τέτοιου είδους προτάσεις. Δηλαδή, να συλλαμβάνονται και να φυλακίζονται από τρία έως πέντε έτη όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο; Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας», είπε με νόημα ο κ. Σπίρτζης και προανήγγειλε την έξοδο του κ. Δημητριάδη από τον ΟΑΣΑ, λέγοντας: «Δεν μπορώ να καταλάβω πώς λένε τέτοια πράγματα άνθρωποι που είναι πολλά χρόνια στα μέσα μεταφοράς. Έχουν ευθύνη για το χάλι τους, έχουν ευθύνη για τους λαθροκυνηγούς. Έχουμε ευθύνη κι εμείς γιατί δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμα. Τέτοια πρόταση μας είχε κάνει και η τρόικα».

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

ΣΤΑΣΥ: Επαναπροσλαμβάνει 280 άτομα που είχαν κριθεί παράνομα βάσει πορίσματος Ρακιντζή



Στην επαναπρόσληψη 280 ατόμων τα οποία είχαν κριθεί το 2009 παράνομα με βάση το πόρισμα του Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή, προσανατολίζεται η ΣΤΑΣΥ ΑΕ.

Μάλιστα, η εταιρεία τον Αύγουστο έβγαλε πρόσκληση να επιστρέψουν τα 280 αυτά άτομα και το μόνο που, σύμφωνα με πληροφορίες, απομένει για να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία είναι η υπογραφή του σχετικού ΦΕΚ από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΣΟΚ: Ακριβές οι «τζάμπα συγκοινωνίες» του κ. Σπίρτζη


Με αιχμηρό τρόπο αντέδρασε το ΠΑΣΟΚ στις επικείμενες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, προειδοποιώντας μάλιστα ότι κινδυνεύει ο δημόσιος χαρακτήρας των μεταφορών. Με δήλωσή του ο υπεύθυνος υποδομών, Μεταφορών, Δικτύων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιάννης Μανιάτης, εγκαλεί τον Σπίρτζη ότι «αντί να ζητήσει δημοσίως συγνώμη από όλους τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών πετά λάσπη και ανακρίβειες».
Αναλυτικά η ανακοίνωση Μανιάτη:

Ολες οι αλλαγές που έρχονται στις αστικές συγκοινωνίες με τα προαπαιτούμενα του Οκτωβρίου


Το ριζικό μετασχηματισμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) με στόχο την αύξηση των εσόδων, τη μείωση του κόστους και την πελατοκεντρική προσέγγιση των συγκοινωνιακών φορέων, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τα προαπαιτούμενα του Οκτωβρίου... Όπως αναφέρουν τα Νέα, στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται πλέον στον …αέρα και το μέτρο των δωρεάν ή με μειωμένο εισιτήριο μετακινήσεων των ευαίσθητων ομάδων πληθυσμού (ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι κ.λ.π) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς του ΟΑΣΑ.

Οι οδηγοί που «τρέχουν» τις νυχτερινές βάρδιες είναι τέρατα αντοχής, ψυχραιμίας κι υπομονής


Είναι μεγάλη εξυπηρέτηση για πολλούς από μας, κάνοντας επιπλέον τις βραδινές εξόδους πιο προσιτές σε όσους δεν διαθέτουν ίδιο μέσο ή φράγκα για ταξί, ποσοστό που έχει ευνόητα αυξηθεί τα τελευταία χρόνια...                                       Παρότι δε ελάχιστες αναφορικά με τον πληθυσμό και τις ανάγκες της πρωτεύουσας – μόλις πέντε συν οι τέσσερις του αεροδρομίου, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις, ακόμα και σε βαλκανικές αριθμούν δεκάδες -, οι ολονύχτιες συγκοινωνιακές γραμμές είναι επίσης ενδιαφέρουσα κοινωνιολογικά εμπειρία, λίγο σκοτεινή (βασικά λόγω... ώρας), λίγο σουρεάλ, λίγο «χύμα κι αλητεία», καμια φορά ακόμα κι ερωτική.

Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2015

Αυτά είναι τα άρθρα του Πολυνομοσχεδίου για σιδηρόδρομο και ΟΑΣΑ.



ΤΙΤΛΟΣ: ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΟΑΣΑ.

Άρθρο 14

1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 14 του ν. 3887/2010 (Α΄174) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 2,οι άδειες ΦΔΧ αυτοκίνητα που έχουν εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου συνεχίζουν να ισχύουν με τους όρους έκδοσής τους.
Μετά την παρέλευση δέκα ετών από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου της παραγράφου 1, σε περίπτωση μεταβίβασης, οι νέοι κάτοχοί τους υποχρεούνται να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με άλλα νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV. Από την ανωτέρω υποχρέωση εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.»

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

«Συνασπιστείτε, μήπως εμποδίσετε την επέλαση της Cosco στο Θριάσιο».


Αργά ή γρήγορα, η ΓΑΙΑΟΣΕ θα προκηρύξει το διαγωνισμό για το Θριάσιο εμπορευματικό κέντρο. Πρώιμο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει η Cosco, η Grivalia Properties, η Sarmed, η Goldair, ηFoodLink και ως σύμβουλοι η MedLog και η re.de-Plan. Μεγάλα φαβορί, εάν καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές, θεωρούνται η Cosco και ηGrivalia Properties.

«Εάν θέλουν να σταματήσουν την επέλαση της Cosco στο Θριάσιο, η Grivalia και οι λοιπές ελληνικές εταιρείες θα πρέπει να συνασπιστούν», επισημαίνουν στελέχη της αγοράς ακινήτων.
Την άποψη αυτή δεν συμμερίζονται όλες οι εταιρείες logistics, εάν και οι περισσότερες δεν θέλουν «κινεζικό μονοπώλιο» σε λιμάνι και εμπορευματικό κέντρο.
«Ακόμα κι αν το πάρει η Cosco, θα απευθυνθεί σε εμάς ως πελάτες – χρήστες των αποθηκών της», επισημαίνουν.
Βέβαια, το μεγάλο ζητούμενο είναι να γίνει, επιτέλους, το Θριάσιο.

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2015

ΤΟ ΚΤΕΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΓΑΛΛΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ.



Υπεγράφη τελικά σήμερα, Τρίτη 6 Οκτωβρίου και μετά από ένα χρόνο συζητήσεων και διαβουλεύσεων η σύμβαση που προβλέπει την κατασκευή εγκαταστάσεων και τη μεταφορά του ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης στο Γαλλικό Σταθμό. Την Σύμβαση υπέγραψαν η ΓΑΙΑΟΣΕ, το ΚΤΕΛ και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, και αφορά στην παραχώρηση από τη ΓΑΙΟΣΕ έκτασης επτά στρεμμάτων και ενός κτιρίου για 30 χρόνια.
Μία μεγάλη νίκη για τη δημοτική αρχή και την τοπική αυτοδιοίκηση χαρακτήρισε την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή εγκαταστάσεων και τη μεταφορά του ΚΤΕΛ Αλεξανδρούπολης στο Γαλλικό Σταθμό, ο Δήμαρχος Ευάγγελος Λαμπάκης.
Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ ΈΒΡΟΥ, κ. Σταμάτης Ντούμπας, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της Σύμβασης, καθώς αυτή αποτελεί το όνειρο των μετόχων και το ‘θέλω’ των δημοτών, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε.

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2015

Το Αστικό KΤΕΛ της Πάτρας έχει ..."την δική του ιστορία"



Ήταν το 1928, τότε που κυκλοφορούσαν ελάχιστα αυτοκίνητα, όταν τα πρώτα λεωφορεία του στόλου του αστικού ΚΤΕΛ της Πάτρας έκαναν την εμφάνιση τους.

Ήταν τέτοια η αίσθηση που δημιούργησαν στην τοπική κοινωνία και η τέτοια η ...επανάσταση που έφεραν στις συγκοινωνίες που αρκετοί έβλεπαν την επιβίβαση σε ένα από τα λεωφορείο, όχι μόνο ως μέσο μεταφοράς αλλά και ως τρόπο ψυχαγωγίας.

Εκείνα τα πρώτα χρόνια ήταν της μόδας οι ...λεωφορεί-άδες! Παρέες, κυρίως νεαρές σε ηλικία, ανέβαιναν στα λεωφορεία, αφού πρώτα προμηθεύονταν το μαγικό χαρτάκι του εισιτηρίου, και έκαναν βόλτα διασκεδάζοντας, καθώς διέσχιζαν την Πάτρα.

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

H αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ και η πώληση των αεροδρομίων στα 48 προαπαιτούμενα

AMAKSOSTASIOMETRO
H αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ, η πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και η προώθηση των αποκρατικοποιήσεων συμπεριλαμβάνονται στα 48 προαπαιτούμενα, που πρέπει να εκπληρώσει η ελληνική κυβέρνηση μέσα στις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να εξασφαλίσει την εκταμίευση της πρώτης υποδόσης των τριών δις ευρώ, ήτοι δύο δισ. ευρώ.

Αναλυτικά, η ελληνική κυβέρνηση καλείται, μεταξύ άλλων, να υλοποιήσει:

-Νομοθετική έγκριση του προγράμματος αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ – Συγκοινωνίες Αθηνών», το οποίο έχει συμφωνηθεί με τους θεσμούς.

-Λήψη μη αναστρέψιμων βημάτων για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, με τους υφιστάμενους όρους στον υποψήφιο αγοραστή που έχει ήδη επιλεγεί.

-Εφαρμογή όλων των ενεργειών που έχουν συμφωνηθεί με την κυβέρνηση για την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων που εκκρεμούν από το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ΟΦΑΕ αμφισβητεί το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ. Καταγγελία στην ΕΕ


Η ΟΦΑΕ αμφισβητεί το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ, προχωρώντας σε σχετική καταγγελία στην ΕΕ. Ειδικότερα, κλιμάκιο της ΟΦΑΕ πραγματοποίησε, πριν από λίγες ημέρες, συνάντηση με εκπροσώπους της ΕΕ, σχετικά με θέματα επιβατικών μεταφορών, υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών. Στη συνάντηση αυτή, τα βασικότερα θέματα συζήτησης ήταν τα ακόλουθα:

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Πώς είναι το «νοσοκομείο» των τραίνων.

 Στο χώρο της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού. Όταν κλείσαμε την ξενάγηση στο χώρο της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ.) στην περιοχή Λεύκα στον Πειραιά, εκεί που παλαιότερα ήταν το εργοστάσιο του ΟΣΕ, ήμασταν σίγουροι ότι θα ήταν μία εμπειρία ξεχωριστή. Τα τρένα πάντα συναρπάζουν τον κόσμο από τη μικρή κιόλας ηλικία. Ποιος δεν έχει πιάσει στα χέρια του παιδικό τρενάκι έστω και μία φορά. Όταν λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να τα δούμε και να τα θαυμάσουμε από κοντά το κάναμε με χαρά και ανυπομονησία. Είναι πολύ διαφορετικό να τα βλέπεις να περνούν από τις γραμμές με ταχύτητα ή να ταξιδεύεις μέσα σε αυτά ως επιβάτης και να τα βλέπεις τελικά μπροστά σου σε διάφορα στάδια της κατασκευής και της συντήρησης τους.

Γίγαντες πολλών μέτρων ύψους και μήκους, που κάθονται σιωπηλοί καθώς οι εργαζόμενοι της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. στο Εργοστάσιο της Λεύκας, φροντίζουν να τα επισκευάσουν να τα συντηρήσουν και να τα βάλουν πάλι στις τροχιές δυνατά και έτοιμα να κάνουν αυτό που ξέρουν καλύτερα. Να μεταφέρουν, αποσκευές, επιβάτες και όνειρα σε κάθε γωνιά της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Το 2013 με την αναδιάρθρωση του ελληνικού σιδηρόδρομου μια διαφορετική σελίδα άνοιγε στην ιστορία του. Ο διαχωρισμός των υποδομών και της διαχείρισής των σιδηροδρομικών μεταφορών σηματοδοτούσε μια νέα εποχή εξέλιξης και ανάπτυξης του σπουδαίου αυτού μέσου μαζικής μεταφοράς.

Η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού πήρε σάρκα και οστά στα μέσα του έτους. Λίγους μήνες μετά την καταγραφή της στα πρακτικά ενός νόμου ξεκίνησε η διαδρομή για τη δημιουργία μιας αυτόνομης διοικητικά και ουσιαστικά εταιρείας που θα είχε εξ’ ολοκλήρου την ευθύνη της συντήρησης και της επισκευής του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Δεν χρειάστηκαν πάρα λίγα μόνο λεπτά για να εντυπωσιαστούμε καθώς περνούσαμε την πύλη του εργοστασίου. Του πρώτου μεγάλου υπόστεγου. Παντού κινητήρες τρένων. Και όταν μιλάμε για κινητήρες τρένων ξεχάστε αυτόν που έχει το αυτοκίνητό σας. Μιλάμε για κινητήρες βαρέων βαρών και εκατοντάδων ίππων δύναμης. Μηχανές που ο άνθρωπος μοιάζει μικρός μπροστά τους. Κι όμως εκεί μέσα είναι χώρος «παιχνιδιού» για μεγάλα παιδιά.

Εργαλεία, γερανοί και ό,τι πρέπει είναι στη θέση του για να βοηθήσει τους εργαζόμενους τεχνίτες να φέρουν σε πέρας τη δύσκολη αποστολή που έχουν να συντηρήσουν αυτά τα μεγαθήρια των σιδηροτροχιών. Λίγο μετά αφήνουμε το πρώτο υπόστεγο και πριν μπούμε στο επόμενο περπατούμε στον πρώτο μεγάλο ανοιχτό χώρο που συναντούμε. Έξω είναι παρκαρισμένες δυο αυτοκινητάμαξες. Σειρά 400 η μία, πιο παλιά η άλλη.

Ο κ. Καραμολέγκος Διευθυντής Οργάνωσης, Προγραμματισμού και Συντήρησης Τροχαίου Υλικού, ξέρει και μας λέει κυριολεκτικά τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια. Μηχανές, χρονιές, τεχνικά χαρακτηριστικά, τα πάντα είναι στο μυαλό του.. Πολύ περισσότερα από όσα είμαστε σε θέση να καταλάβουμε. Εξάλλου εμάς μας έχει μαγέψει ήδη η εικόνα. Φωτογραφίζουμε σαν μικρά παιδιά τα τρένα από κάθε πλευρά μέσα και έξω. Τους τροχούς, τα φώτα, την καμπίνα.

Λίγο αργότερα έχουμε βρεθεί στο δεύτερο μεγάλο υπόστεγο. Η βαριά συντήρηση θα το λέγαμε. Ολόκληρες αυτοκινητάμαξες εδώ μέσα σε διάφορα στάδια της συντήρησης τους. Κάποιες λυμένες μέχρι να μείνει μόνο πλαίσιο. Κάποιες χωρίς τροχούς και χωρίς μηχανές, άλλες στο τελευταίο στάδιο αποπεράτωσης πριν μπούνε τα καλύμματα. Και ξανά φωτογραφίες, και ξανά ερωτήσεις και ξανά απαντήσεις μεγαλύτερες από όσο μπορούμε να συγκρατήσουμε. Σειρά 400, σειρά 500, μοτέρ, ψυγεία, πλαίσια, τροχοί, όλα είναι εδώ. Για όλα υπάρχουν πληροφορίες.
Μία από τις βασικότερες εταιρείες συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού

Μιλώντας με τον Στέφανο Αγιασόλγου, Πρόεδρο και διευθύνων Σύμβουλο της Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. μαθαίνουμε ακόμα περισσότερα πράγματα για το τι συμβαίνει εκεί και μας δίνει το στίγμα της εταιρίας. «Η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. έχει καταφέρει σήμερα να είναι από τις βασικότερες εταιρείες συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Διαθέτει εγκαταστάσεις στα πιο κομβικά σημεία της χώρας. Το εργοστάσιο της Λεύκας είναι από τα σημαντικότερα καθώς εκεί γίνεται η βαριά συντήρηση. Οι έμπειροι τεχνίτες μας διαθέτουν πολύ μεγάλη τεχνογνωσία άνω των 70 ετών. Όλα αυτά τα χρόνια εργάζονται πυρετωδώς για να παραδίδεται το τροχαίο υλικό άμεσα. Οι μηχανές των τρένων λύνονται, επισκευάζονται, σε ορισμένες περιπτώσεις μετατρέπονται ή ανακατασκευάζονται από τα έμπειρα χέρια του προσωπικού μας».

Κάπου εκεί αποφασίζουμε να περάσουμε στο διπλανό χώρο του εργοστασίου εκεί που παλαιότερα γινόταν η συντήρηση του λεγόμενου «μετρικού» συστήματος, που σημαίνει ότι οι σιδηροτροχιές είχαν μεταξύ του ένα μέτρο απόσταση και είναι κάτι που συγκρατήσαμε. Εκεί το καινούριο τελειώνει και αρχίζει το παλιό. Η έλλειψη θορύβων και ανθρώπων δείχνει πως αυτός ο χώρος έχει περάσει στην ιστορία

Μεγάλες αίθουσες, σκονισμένα μηχανήματα και παλιά τρένα άλλον εποχών. Αφημένα κάποια όπως την τελευταία μέρα που κάποιοι δούλευαν πάνω σε αυτά. Μία νοσταλγική εικόνα που σε ταξιδεύει πίσω στο χρόνο. Μετακινούμαστε από το ένα κτίριο στο άλλο και βλέπουμε τις ντιζελομηχανές τη μία δίπλα στην άλλη σαν να περιμένουν ακόμα να τις ετοιμάσουν και να τις τοποθετήσουν στις σιδηροτροχιές για ένα τελευταίο ταξίδι. Ακόμα και μία παλιά ατμομηχανή βρήκε καταφύγιο εκεί μακριά από τα μάτια του κόσμου.

Για αυτά τα τρένα το ταξίδι μπορεί να τελείωσε αλλά για όσους μπορούν να τα δούνε από κοντά, στο μυαλό τους ακόμα ταξιδεύουν!

Δείτε το φωτορεπορτάζ.

Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2015

Σωρεία παραβάσεων στους οδηγούς ταξί



Ελέγχους σε οδηγούς ταξί έκαναν οι Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, με τη συνδρομή κλιμακίου υπαλλήλων του Ι.Κ.Α, καταγράφοντας σωρεία παραβάσεων.

Συνολικά διενεργήθηκαν 350 έλεγχοι σε ταξί, αποτέλεσμα των οποίων ήταν η βεβαίωση διοικητικών παραβάσεων σε 38 οδηγούς, συνολικού ύψους 314.400 ευρώ. 

Ειδικότερα:
  • Σε 28 οδηγούς επιβλήθηκε πρόστιμο 11.050 ευρώ για αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία.
  • Σε 10 οδηγούς επιβλήθηκε πρόστιμο 500 ευρώ καθ’ έκαστον, για μη τήρηση εντύπου πρόσληψης προσωπικού.