Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

Η ΟΦΑΕ αμφισβητεί το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ. Καταγγελία στην ΕΕ


Η ΟΦΑΕ αμφισβητεί το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ, προχωρώντας σε σχετική καταγγελία στην ΕΕ. Ειδικότερα, κλιμάκιο της ΟΦΑΕ πραγματοποίησε, πριν από λίγες ημέρες, συνάντηση με εκπροσώπους της ΕΕ, σχετικά με θέματα επιβατικών μεταφορών, υπό την αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών. Στη συνάντηση αυτή, τα βασικότερα θέματα συζήτησης ήταν τα ακόλουθα:



- Απελευθέρωση των υπεραστικών και αστικών λεωφορειακών γραμμών,

- Αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Ευρωβινιέτα,

- Αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης,

- Διάφορα άλλα θέματα, όπως η επιβολή δημοτικού φόρου για την είσοδο τουριστικών λεωφορείων στη πόλη της Ρώμης.

Η ΟΦΑΕ, όπως αναφέρουν στελέχη της, «με την συμμετοχή της κατήγγειλε, προς την ΕΕ, την υπάρχουσα μονοπωλιακή κατάσταση της αγοράς στην Ελλάδα, από τις ΚΤΕΛ ΑΕ, καταθέτοντας τις προτάσεις της για την άμεση και απαρέγκλιτη εφαρμογή του ν. 4199/2013, καθώς και την θέσπιση απαραίτητων διορθώσεων του νόμου, προκειμένου να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός και η πάταξη του μονοπωλίου από τις ΚΤΕΛ ΑΕ».

Υπενθυμίζεται ότι η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, δηλαδή η διεξαγωγή ανοιχτών διαγωνισμών για τις υπεραστικές μεταφορές είχε πρωτο – ακουστεί επί υπουργίας Κωστή Χατζηδάκη.

Τον Οκτώβριο του 2013 ψηφίστηκε ο νόμος «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών − Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις», ο οποίος περιέχει το νέο καθεστώς για την εκτέλεση δημοσίων υπεραστικών επιβατικών μεταφορών.

Εκπρόσωποι των ΚΤΕΛ ανταπαντούσαν, τότε, ότι το μεταφορικό έργο των ΚΤΕΛ έχει παραχωρηθεί από το κράτος μέχρι τις 31-12-2019, βάσει του άρθρου 17 του Ν.3534/2007.

Η παραχώρηση αυτή, όπως σημείωναν, είναι απόλυτα συμβατή με τις διατάξεις του μεταβατικού σταδίου του Κανονισμού (ΕΚ 1370/2007 άρθρο 8, περίπτωση δ) και ισχύει οπωσδήποτε μέχρι τη λήξη της.