Με βάση την απόσταση που διανύει ο επιβάτης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς , θα τιμολογείται το κόμιστρο των αστικών συγκοινωνιών, σύμφωνα με το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ που ψηφίστηκε από τη Βουλή και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Όπως επισημαίνει και το «ΒΗΜΑ», από το σχέδιο και τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπιρτζή, προκύπτει ότι οι αστικές συγκοινωνίες θα προχωρήσουν σε μια «πρόβα τζενεράλε» του τρόπου κοστολόγησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που εισάγει τη ζωνική χρέωση, όπως αναφερόταν στα τεύχη του διαγωνισμού ΣΔΙΤ ήδη από το 2011.
Οι λεπτομέρειες θα προκύψουν από μελέτη του υπουργείου Υποδομών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, άσχετα από την επερχόμενη αύξηση των απλών εισιτηρίων λόγω ΦΠΑ – σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα.
Παράλληλα, το σχέδιο αναδιάρθρωσης των δημόσιων μεταφορών της Αττικής προβλέπει τη λήψη νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία θα περιορίσει τις ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ στο κατ” εξοχήν συγκοινωνιακό έργο και θα μεταφέρει τις λοιπές αρμοδιότητες των εταιρειών .