Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

επιστρέφουν οι αστυνομικοί στους σταθμούς του Μετρό


Μετρό Αθήνας: επιστρέφουν οι αστυνομικοί στους σταθμούς του Μετρό
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ, από την περασμένη Δευτέρα, έπειτα από συνεννόηση μεταξύ της Ελληνικής Αστυνομίας και της Διοίκησης της εταιρίας έχει επανενεργοποιηθεί η σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών για τη φύλαξη των σταθμών και εγκαταστάσεων των γραμμών 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας.

Στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης, διατίθενται περίπου 80 ειδικοί φρουροί της ΕΛΑΣ, για την εξυπηρέτηση των οποίων παρέχονται χώροι εντός σταθμών του Μετρό. Η εξέλιξη αυτή συνδυάζεται και με τη γενικότερη προσπάθεια της ΕΛΑΣ για την αποτελεσματικότερη αστυνόμευση του κέντρου της Αθήνας.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται επίσης ότι η ΣΤΑΣΥ επανεξετάζει συνολικότερα το θέμα του συνδυασμού υπηρεσιών της ΕΛΑΣ και εταιρειών φύλαξης, δεδομένης μάλιστα και της σοβαρότατης νομικής και οικονομικής εμπλοκής, η οποία έχει προκύψει σε ένα διαγωνισμό για τη φύλαξη των σταθμών του μετρό, ο οποίος προκηρύχθηκε το 2010.

Αφορμή για την ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ αποτέλεσαν δημοσιεύματα περί υποβάθμισης της φύλαξης των σταθμών του Μετρό.


Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

ΟΙ ΜΙΖΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΛΛΕΥ



Μπορει το σκανδαλο με τις μιζες από τη ΜΑΝ να ξαναβγηκε στο προσκηνιο ανοίγοντας λογαριασμους από διευθυντες του πρωην ΗΛΠΑΠ και όχι μονο, τα σκανδαλα όμως και οι ΜΙΖΕΣ στα Τρολλευ συνεχιζονται ΚΑΝΟΝΙΚΑ και χωρις ενδιασμους, τοσο από τα ιδια προσωπα ,οσο και από καινουρια που καταχραζονται, διασπαταλουν, ΤΡΩΝΕ δημοσιο ΧΡΗΜΑ...


Εντυπωση και απορια σε ολους τους εργαζομενους προκαλεσε η αποφαση της διοικησης των πρωην ΗΛΠΑΠ (κ Λ. Δ να αναθεσει την συντηρηση 10 αρχικα , τρολλευ σε ιδιωτικη εταιρεια (μονο μια μπορει να κανει αυτή τη δουλεια) απαξιωνοντας το τεχνικο προσωπικο που χρονια τωρα λυνει και δενει όλα τα τρολλευ.

Που τα βρηκε τα λεφτα ο κ. Λ.του περισευουν ;

Αποφαση δευτερη

Αναθεση σε άλλη εταιρεια να αλλαξει εσωτερικα φωτιστικα σε 50 αρχικα και σε όλα αργοτερα τα τρολλευ.Δηλαδη η τεχνικη υπηρεσια του ΗΛΠΑΠ ουτε φωτα δεν μπορει να αλλαξει;

Προφανως όχι βεβαια αλλα αν τα φτιαχναν οι δικοι μας δεν θα υπηρχαν μιζες.

Καθαρισμος των κτιριων και των τρολλευ.ΕΝΑΣ ο υποψηφιος, 800.000 περιπου ο διαγωνισμος εμπλεκομενος πρωην προεδρος συνδικαλιστης και νυν τμηματαρχης για μιζα στην ολη υποθεση

ERP συστημα διαχειρισης, ενώ είναι πιο οικονομικο, οι υπευθυνοι αποφασιζουν να χρησιμοποιησουν άλλο πιο ακριβο και πιο δυσλειτουργικο. Λεπτομερεια: το ERP δεν χρειαζεται ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ για υποστηριξη ενώ το άλλο ΤΟΝ ΑΠΑΙΤΕΙ. Η μιζα και εδώ είναι η κινητηριος δυναμη για την αποφαση.

Καραμπινατο σκανδαλο ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΑΣ.

ΕΡΓΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ στην οδο Πειραιως κοστολογησης περιπου 5.000.000 ευρω

ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΑ

Ενώ το εργο το ανελαβε τεχνικη εταιρεια τη δουλεια την κανουνε εσωτερικα αναλαμβανοντας το ρολο του υπεργολαβου γνωστα ΑΡΠΑΚΤΙΚΑ που λυμαινονται τον ΗΛΠΑΠ πολλα χρονια.Καθημερινα στην οδο Πειραιως αυτοκινητα του ΗΛΠΑΠ δουλευουνε ,ΕΞΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ την ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ φυσικα με το ΑΖΗΜΙΩΤΟ για τους υμετερους.

Οι υπευθυνοι επιβλεψης του εργου από την πλευρα της εταιρειας Ο.ΣΥ. Α.Ε.. εχουν και την αρμοδιοτητα της ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΙΑΣ αλλιως πως εξηγειται το φαινομενα να εμφανιζονται τρεις και τεσσερις φορες κάθε μερα στο σημειο του εργου υποδυκνυοντας στους εργατες πως ακριβως να κανουν τη δουλεια. Στην ολη υποθεση εμλεκομενος είναι, διευθυντης του πρωην ΗΛΠΑΠ αλλα και άλλοι!........

Τα λεφτα είναι πολλα ΑΡΗ!

Ελπιζουμε στη διερευνηση από τη μερια σας των παραπανω και στη δημοσιευση.

Όσων αφορα το ERP μεσα στην εβδομαδα θα γινει επερωτηση στη βουλη των Ελληνων από βουλευτη και για όλα τα παραπανω ηδη ενημερωθηκε το υπουργειο συγκοινωνιων.

Επειδη όμως στην Ελλάδα ζουμε και ξερουμε πως αν δημοσιοποιηθει κατι δεν το ψαχνουμε για αυτό το στελνουμε και σε εσας.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
Εργαζομενοι στα ΗΛΠΑΠ.

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

Ανοίξαμε! Και σας περιμένουμε ..... Πάρε κόσμε!!!!!!!!



Νέος "φωτογραφικός" πρόχειρος διαγωνισμός.Αποφάσισαν λέει, ότι πρέπει να αντικατασταθούν τα φωτιστικά σάλας σε 50 οχήματα και γι' αυτό προκήρυξαν πρόχειρο διαγωνισμό.Δείτε το σχετικό έγγραφο: Ξέχασαν όμως να πουν ότι ήδη έχει δοκιμαστεί σε ένα όχημα, από κάποια εταιρεία. Δηλαδή θέλουν να μας πουν ότι η εταιρεία που τα δοκίμασε, θα μείνει "απ' έξω"; Τι πίνουν και δεν μας δίνουν; Η απαξίωση της τεχνικής υπηρεσίας του πρώην ΗΛΠΑΠ συνεχίζεται, στην τιμή του διαγωνισμού αναφέρεται η αγορά και η εγκατάσταση των φωτιστικών.

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

Κινητικότητα για τα μελλοντικά έργα της Αττικό Μετρό


Μετρό Αθήνας: ξεκινούν οι μελέτες της επέκτασης της γραμμής 2 στο Ίλιον, "ψήνεται" η δημοπράτηση του έργου

Μετρό Αθήνας: ξεκινούν οι μελέτες της επέκτασης της γραμμής 2 στο Ίλιον, "ψήνεται" η δημοπράτηση του έργου
Έπρεπε να περάσει 1, 5 έτος από την διεξαγωγή του σχετικού διαγωνισμού αλλά φτάσαμε επιτέλους στο σημείο να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση των τοπογραφικών μελετών της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον και τμημάτων της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Ο διαγωνισμός αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις από αλλεπάλληλες ενστάσεις που υποβλήθηκαν. Τελικά με απόφαση της Αττικό Μετρό ΑΕ εγκρίθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού εγκρίθηκε.

Ανάδοχος των μελετών είναι η εταιρεία Ι.ΚΑΛΗΜΕΡΗΣ-Κ.ΚΟΤΣΟΒΟΣ-Ν.ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Ο.Ε με μέγιστη αμοιβή όλων των επιμέρους μελετών της συμφωνίας –πλαίσιο 192.548,10 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα ενώ η ολοκλήρωση των μελετών παραπέμπεται για τα τέλη του 2013. Ωστόσο κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα η Αττικό Μετρό θα μπορεί να δημοπρατήσει τα έργα σύμφωνα με την προσφιλή της τακτική να διεξάγει σε δύο φάσεις τους διαγωνισμούς.

Η πρώτη φάση είναι η πρόσκληση ενδιαφέροντος και η δεύτερη η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που γίνεται σε χρονικό διάστημα που ξεπερνά το ένα έτος. Αν υπάρξει χρηματοδοτική κάλυψη το έργο της δημοπράτησης της επέκτασης προς Ίλιον θα μπορούσε να γίνει σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.

Η επέκταση προς Ίλιον θεωρείται πολύ σημαντική από την Αττικό Μετρό καθώς περιλαμβάνει  σήραγγα μήκους 4χλμ και 3 σταθμούς σε Πετρούπολη, Άγιο Ιερόθεο και Ίλιον. Με αυτή την επέκταση προβλέπεται να προστεθούν περισσότεροι από 70.000 νέοι επιβάτες στο δίκτυο του Μετρό καθημερινά ενώ τα δυτικά προάστια θα αποκτήσουν ακόμα καλύτερη σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας.

Αναφορικά με τις μελέτες για τμήματα της νέας Γραμμής 4 αυτά θα βοηθήσουν στην ολοκλήρωση των μελετών που διεξάγονται εδώ και καιρό με σκοπό να προχωρήσει η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος από το Γαλάτσι μέχρι το κέντρο της Αθήνας στον Ευαγγελισμό.

Πηγή: ypodomes.com

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Εντείνονται από αύριο οι έλεγχοι λαθρεπιβίβασης στα Μ.Μ.Μ.



Το νου σας από αύριο Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου. Οσοι μετακινείστε και δεν εκδίδετε εισιτήριοενδέχεται να πιαστείτε στη τσιμπίδα των ελεγκτών κι αυτό διότι τίθενται
σε εφαρμογή τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Λεωφορείον ο τρόμος! Σκηνές σοκ στο δρομολόγιο για Μενίδι

Εμπορία και χρήση ναρκωτικών, διαπληκτισμοί, μικροκλοπές και τραυματισμοί εμπλουτίζουν συνήθως το αστυνομικό δελτίο από κάποια υποβαθμισμένη περιοχή του κέντρου της Αθήνας.

Στην περίπτωση αυτή όμως δεν μιλάμε για ένα από τα γκέτο της πόλης, όπως συνήθως ονομάζονται οι γνωστές πλέον «πιάτσες» γύρω από την πλατεία Ομονοίας, όπου η παραβατικότητα ανθεί, παρά τις έσχατες φιλότιμες προσπάθειες για την αντιμετώπιση του φαινομένου. Πρόκειται για την καθημερινότητα όσων -είναι αναγκασμένοι να- χρησιμοποιούν τις λεωφορειακές γραμμές Α10 και Β10, που συνδέουν τις Αχαρνές (Μενίδι) με την πλατεία Βάθη.

Σάββατο 11 Αυγούστου 2012

«Ανοίγει» η αγορά των τουριστικών λεωφορείων


«Ανοίγει» η αγορά των τουριστικών λεωφορείων
Δεσμεύσεις ότι η κυβέρνηση θα κάνει ό, τι χρειαστεί προκειμένου να «ανοίξει» μέχρι την επόμενη χρονιά η αγορά των τουριστικών λεωφορείων έδωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Απεργία της ΕΑΣ με λεωφορειούχους να δουλεύουν! (ΦΩΤΟ - VIDEO)


Σας παρουσιάζουμε οκτώ σπάνια καρέ από την απεργία που κήρυξαν ξαφνικά οι οδηγοί της Επιχειρήσεως Αστικών Συγκοινωνιών το πρωί της Τετάρτης 27 Αυγούστου 1980, οπότε και παρέλυσε η Αθήνα. 

Ήδη κυκλοφορούσαν τα πρώτα Ikarus της ΕΑΣ μαζί με τα οχήματα της πρώην ΑΣΠΑ στην Αθήνα ενώ είχε αρχίσει η σταδιακή απόσυρση των ιδιωτικών λεωφορείων του κατηργηθέντος ΕΚΤΕΛ, τα οποία χρησιμοποιούνταν ως "μισθωμένα οχήματα". Σύμφωνα με τον οδηγό του τότε 5ου κλιμακίου κ. Ν. Σφακιανού, αυτή η απεργία ήταν η τελευταία προσπάθεια που έκαναν οι λεωφορειούχοι να μεταπείσουν την κυβέρνηση του Γεωργίου Ράλλη σχετικώς με την κρατικοποίηση των συγκοινωνιών. 

Σε μια ένδειξη καλή θέλησης μάλιστα, πολλοί από τους παλιούς λεωρειούχους έσπευσαν να ξαναπιάσουν το βολάν και χρησιμοποίησαν κάθε διαθέσιμο ανθρώπινο πόρο από τα κλιμάκια του ΕΚΤΕΛ. "Ακόμα και εισπράκτορες ή φύλακες που είχαν Δ' κατηγορίας δίπλωμα ή στρατιωτικό ανέβηκαν εκείνη την ημέρα στα οχήματα", θυμάται ο κ. Σφακιανός. 

Τα ρεπορτάζ των εφημερίδων εκείνης της ημέρας διαπιστώνουν απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών,παρά και τον απεργοσπαστικό μηχανισμό που λειτούργησε από την πρώην ΑΣΠΑ σε Βοτανικό και Ελληνικό. Επίσης, για πρώτη φορά στα χρονικά σημειώθηκε κυκλοφοριακή συμφόρηση από το Πολεμικό Μουσείο μέχρι την Πανεπιστημίου με αποτέλεσμα να κινητοποιηθεί όλη η διαθέσιμη δύναμη τροχονόμων Αθηνών. 

Και κάτι που έγινε συνήθεια των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί τα επόμενα χρόνια: Με πρόσχημα την εξυπηρέτηση των επιβατών δεν τήρησαν τη σύσταση της Τροχαίας για μονές κούρσες. Μόνο που τα ταξί τότε, κόντευαν να μετατραπούν σε λεωφορεία και με ευτράπελα που έδωσαν αφορμή να τα καυτηριάσει ο Χάρρυ Κλυν στις ταινίες του.

Δείτε το βίντεο εδώ: 


Κάντε κλικ και στις φωτογραφίες εδώ: 

Στις αφετηρίες της οδού Όθωνος ένα Scania Vabis Ρεντούμη κι ένα Mercedes Βιαμάξ, χωρίς μάσκες για να ψύχεται καλύτερα το ψυγείο των λεωφορείων και να αντέξουν τα πολλά δρομολόγια...
Χρησιμοποιήθηκε απεργοσπαστικός μηχανισμός από οδηγούς της πρώην ΑΣΠΑ που "καβάλησαν" τα Ikarus.
ΠΡΟΣΟΧΗ στη λεπτομέρεια πίσω αριστερά, με το Mercedes Βιαμάξ του 2ου ΚΤΕΛ
να μπαίνει στις αφετηρίες της οδού Ακαδημίας.

Χτυποκάρδια στο καρέ! Ένα κατοστάρι Scania Vabis Ρεντούμη, πιθανώς το 2/314, μπροστά από το ανακατασκευασμένο Scania Vabis B71 με αμάξωμα Μαυρουδή που έχει περισώσει σε άλλο στιγμιότυπο, λίγο πριν από το τέλος της ζωής του,
ο αείμνηστος Δημήτρης Κουτελίδης
Αυτή είναι η χαρά του ερευνητή των συγκοινωνιών με τόσα κουκλιά συγκεντρωμένα στις παλιές αφετηρίες της Ακαδημίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, το πρώτο είναι το Scania Vabis Β71 Ταγκαλάκη που μετασκευάστηκε (αλλοιώνοντας τα όμορφα χαρακτηριστικά του αρχικού κατασκευαστή του), ακολουθεί κλασικός Ταγκαλάκης, μετά τρίτος είναι Ρεντούμης και τέταρτος άλλος ένας Ταγκαλάκης. Από τα έξι τα τέσσερα πρώτα πρέπει να είναι Scania ενώ το τελευταίο έχει γραμμές Wetter και είναι Mercedes Biamax.
Οι τότε αφετηρίες του Ψυχικού από ψηλά ενώ στρίβει (προερχόμενο από Χολαργό ή Παπάγου) ένα κατοστάρι.

Το επόμενο καρέ δείχνει καλύτερα το κατοστάρι.
Καρέ από την λεωφόρο βασιλίσσης Σοφίας στο οποίο φαίνεται λεωφορείο κατασκευής Ταγκαλάκη,
κατά πάσα πιθανότητα Volvo.

Στο ύψος της Μουρούζη κατοστάρια, Ikarus και χαμός από αυτοκίνητα. Εντύπωση προκαλεί η χειμερινή στολή του τροχονόμου ενώ υποτίθεται πως είναι τραβηγμένο στα τέλη Αυγούστου 1980.

Τρίτη 7 Αυγούστου 2012

Ένα βαγόνι γεμάτο νεκρούς στο μετρό της Αθήνας

Όσο η ζωή δυσκολεύει, οι ζωντανοί λιγοστεύουν. 
Μια μαρτυρία από το μετρό της Αθήνας...Άνοιξα τα μάτια λίγο πριν χτυπήσει το ξυπνητήρι. Αυτό συμβαίνει τις μέρες του άγχους. Πρώτη σκέψη της ημέρας ‘δεν έχω πληρώσει τη δεη’. Γαμώ τη δεή, η επόμενη σκέψη. Το αντίδοτο του άγχους κοιμάται δίπλα μου. Ευτυχώς. Μέχρι να φτάσω στο μετρό η δεη έχει γίνει μια δουλειά που θα ταχτοποιήσω αύριο.

Μπαίνω στο μετρό. Αλλάζω γραμμή στο Σύνταγμα και μπαίνω στο βαγόνι που με οδηγεί στον τελικό προορισμό. Μόλις που πρόλαβα να βρω τη γωνιά μου και να βγάλω το βιβλίο, μια σπαρακτική φωνή από δίπλα επαναλαμβάνει ‘Δε μπορώ να πάρω ανάσα’, ΄Χάνομαι’. Είναι μια γυναίκα γύρω στα 40 με τα ρούχα της δουλειάς. Έχει ιδρώσει, το βλέμμα της φανερώνει απελπισία, δε μπορεί να πάρει ανάσα. Παθαίνει έμφραγμα, κρίση πανικού, τι συμβαίνει; Οι διπλανοί της δεν την κοιτάνε καν. Την πλησιάζω. Δεν κουνιέται κανείς.

Μόνο εγώ την ακούω ρε; Τι γίνεται;

Στη διαδρομή μέχρι την επόμενη στάση, φωνάζει σπαρακτικά πως δεν έχει ανάσα. Κουνάει τα χέρια της για να κάνει αέρα στο πρόσωπο της. Σηκώνεται όρθια, το σώμα της έχει μια κλίση προς τα πάνω σαν να προσπαθεί να βγει πάνω από όλους μας, για να αναπνεύσει.

Δε νιώθετε ρε σείς την απελπισία της;

Η οδηγός του μετρό έρχεται στο βαγόνι μας και με πολύ αυστηρό ύφος της λέει ‘ Σας παρακαλώ κυρία μου, περάστε έξω’. Δε μπορώ να καταλάβω τι γίνεται, γιατί της μιλάει έτσι, τι έκανε λάθος; Τη βοηθάω να βγει έξω. Την ώρα που βγαίνει φωνάζει ‘Είχε σταματήσει για χρόνια. Με έχει πιάσει κρίση πανικού. Χάνομαι’. Ζητάει απελπισμένα ένα μπουκάλι νερό. Το ξέρω ότι δεν έχω στην τσάντα, αλλά κοιτάω. Δε ξέρω τι να κάνω. Ένα μπουκάλι νερό ρε σεις. Ο χρόνος έχει παγώσει στην αποβάθρα. Στην απόλυτη ησυχία μια γυναίκα φωνάζει την απελπισία της. Δε μπορεί να αναπνεύσει. Την ακούτε;

Γιατί κοιτάτε όλοι έτσι; Τι έχετε πάθει ρε; Τι σας συμβαίνει;

Ένας ζωντανός ανάμεσα τους της ρίχνει ένα μπουκάλι νερό στα μαλλιά, μια άλλη ζωντανή της δίνει οδηγίες για βαθιές ανάσες. Συνέρχεται. Ηρεμεί. Η ανάσα της κοπάζει, αλλάζει το βλέμμα της. Ζητάει συγνώμη.

Σας ζητάει συγνώμη ρε.

Πλησιάζει το βαγόνι, κάνει να ξαναμπεί. Δυο γυναίκες γύρω στα 60 δεν την αφήνουν. Απαγορεύεται να μπεις της λένε. Η κοπέλα που την είχε βοηθήσει νωρίτερα κι εγώ από λίγο πιο πίσω τους απαντάμε. Τι σημαίνει απαγορεύεται; Οι πόρτες κλείνουν, η γυναίκα μένει απέξω, το μετρό φεύγει.

Τι συμβαίνει; Υπάρχει κάποιος άνθρωπος εδώ μέσα ή έχετε πεθάνει όλοι ρε σεις;

Κλαίω. Δεν είναι μόνο η απελπισία της και τα σπαρακτικά της λόγια που με έχουν λυγίσει. Είναι που δεν υπάρχουν ζωντανοί. Τι έχουν πάθει; Δε μπορώ να συγκρατήσω με τίποτα τα δάκρυα μου. Τα σκουπίζω. Ό άντρας δίπλα μου με κοιτάει.

Τι με κοιτάς ρε; Κι αυτό σου φαίνεται περίεργο; Νιώθεις ρε;

Κι άλλος ένας ζωντανός, γύρω στα 60, κλαίει κι αυτός. Δεν προλαβαίνω να τα μαζέψω και πέφτουν κι άλλα. Κλαίμε εμείς για σας, τρέχουμε εμείς για σας. Για σας, τα ζόμπι με τις ωτοασπίδες που αγχώνεστε να φτάσετε στη δουλειά σας. Που κοιτάνε παγωμένοι, που μπροστά στην απελπισία του άλλου μάθατε μόνο να παγώνετε. Δε σκεφτήκατε σε καμία στιγμή άραγε πως θα μπορούσατε να είστε εσείς στη θέση της; Δε ξέρω πως τα καταφέρνετε.

Βγαίνω από το μετρό. Θέλω να μιλήσω σε έναν ζωντανό. Τα λέω. Κλαίω. Πρώτα μια περιγραφή, μετά η στεναχώρια και τα δε θέλω να ζω εδώ, κωλοέλληνες.

Εδώ, η ζωή δυσκολεύει. Νομίζεις πως θα την αντέξεις, από τη μία σκέφτεσαι πως εσύ πρέπει να συνεχίσεις να είσαι αυτός που θα βοηθήσεις τη γυναίκα που χάνεται και από την άλλη δεν αντέχεις άλλο να τους κοιτάς όλους αυτούς τους παγωμένους. Τους αδιάφορα παγωμένους.

Καθώς έμπαινα στο γραφείο, με έπιασα να φωνάζω σιωπηλά αυτά που δεν είπα στην 60άρα με το απαγορεύεται. Πόσα ‘εσείς μας φέρατε ως εδώ’ να επανέλαβα άραγε.

Την ξέρω την κρίση πανικού. Είναι μια σκέτη φρίκη. Ωμή απελπισία που σου κόβει την ανάσα. Αυτό που σε πεθαίνει όμως δεν είναι αυτό. Θάνατος είναι αυτά τα εκατοντάδες όρθια και καθιστά ζόμπι που παρακολουθούσαν. Τα σώματα τους έχουν παγώσει από το θάνατο.

Η μόνη με ζεστό ακόμα χνώτο φώναζε ‘χάνομαι’ και 4-5 ζωντανοί της κρατούσαν το χέρι.

Αυτοί, οι μόνοι ζεστοί.

Τα οδικά έργα θα δημιουργήσουν 60.000 θέσεις εργασίας - απελευθέρωση των ΚΤΕΛ

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης παρουσίασε τις προτεραιότητες από το νέο του πόστο, που περιλαμβάνουν επίσης την επιτάχυνση της απορρόφησης κονδυλίων του ΕΣΠΑ, τις ιδιωτικοποιήσεις με προεξάρχουσα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον νέο αναπτυξιακό νόμο, την κατάρτιση εθνικής εξαγωγικής στρατηγικής, αλλά και το «άνοιγμα» των υπεραστικών οδικών μεταφορών

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από την Πέμπτη 3/8/2012 και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου



Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ισχύουν από την Πέμπτη 3/8/2012 και μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου σε τμήματα της Λ.Ποσειδωνος, Λ.Συγγρού και Πειραιώς λόγω εργασιών συντήρησης ασφαλτοτάπητα. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις δεν θα ισχύουν τις Παρασκευές και τα Σάββατα.
Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθεί προσωρινή, τμηματική και ανά μία λωρίδα διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στους εξής δρόμους:

Μικραίνει το εργοτάξιο στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ανάσα για την πόλη


Μικραίνει το εργοτάξιο στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ανάσα για την πόλη

Οι καθυστερήσεις του έργου στο Μετρό Θεσσαλονίκης και η επιτάχυνση των εργασιών κατασκευής του βρέθηκαν στο επίκεντρο της σύσκεσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

To 2015 η πλήρης απελευθέρωση των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα


Κανονικά η απελευθέρωση της αγοράς είχε προγραμματιστεί για το 2019
4 χρόνια νωρίτερα θα έρθει η απελευθέρωση των υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών, κοινώς των ΚΤΕΛ,όπως ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε σχετικά στη σημερινή συνέντευξη τύπου

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Στις ράγες οι... Βερσαλλίες



Το περίφημο αστικό τρένο RER, που καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες Παριζιάνους, ανακαινίστηκε πρόσφατα έτσι ώστε οι συρμοί του να μοιάζουν με αίθουσες από το Παλάτι των Βερσαλλιών.

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Απόσπασμα της ομιλία του Κ. Χατζηδάκη στη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις, για τις Αστικές Συγκοινωνίες


Πολύ μεγάλη σημασία έχει για μας και το ζήτημα της ομαλής λειτουργίας τωναστικών συγκοινωνιών.

Για το σκοπό αυτό θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του Οργανογράμματος τόσο στην ΟΣΥ ΑΕ όσο και στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ, τα μέσα σταθερής τροχιάς, για να είναι πιο λειτουργική η νέα δομή.

Τέσσερις «μνηστήρες» για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης


Το ενδιαφέρον τεσσάρων υποψηφίων έχει συγκεντρώσει το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 εκτιμάται ότι... θα προχωρήσει η εγκατάσταση αναδόχου.

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Έρχονται 70 σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων στο κέντρο της Αθήνας




Ο Δήμος Αθηναίων δημοσίευσε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα

«Σάρκα και οστά» αναμένεται να πάρει σε μερικούς μήνες το σύστημα ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στην πρωτεύουσα. Ο Δήμος Αθηναίων, που έχει εδώ και καιρό στα σκαριά το σχέδιο, απηύθυνε χθες πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση και λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, με στόχο τη σταδιακή μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων.

Με τη συνδρομή της ΕΕ η αποκρατικοποίηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο


Μεγάλα τεχνικά και νομικά προβλήματα στον όμιλο ΟΣΕ, σφοδρή αντίδραση από τους εργαζόμενους

Η δύσκολη υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η εξυγίανση του ΟΣΕ ήταν μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν την συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Θεσσαλονίκη: Έρχονται τα ταξί χωρίς ταξίμετρο..!


Τριάντα νέες άδειες ταξί, 21 επταθέσια και 9 εννιαθέσια για ΑΜΕΑ χωρίς ταξίμετρο, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης το επόμενο διάστημα.

Ήδη η προκήρυξη ετοιμάζεται και θα εκδοθεί τις επόμενες μέρες. Γύρω στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να καθοριστούν και οι νέες άδειες για τα συμβατικά ταξί από την Μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης οι οποίες δεν θα ξεπερνούν τις 100.

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΟΝ ΟΣΕ



Τις κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου «περί καταχραστών του Δημοσίου» και της άμεσης συνέργειας σε απιστία...
απήγγειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Π. Παπανδρέου σε βάρος 13 στελεχών του ΟΣΕ, της περιόδου 2004-2007, για αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό.

Χωρίς ακυρωτικά τα αστικά λεωφορεία στη Μυτιλήνη;


Χωρίς ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων λειτουργούν τα αστικά ΚΤΕΛ της Μυτιλήνης παρότι ο νόμος είναι σαφής και ορίζει...την υποχρέωση εγκατάστασης τέτοιων μηχανημάτων. Την ανυπαρξία των μηχανημάτων αυτών στα αστικά λεωφορεία της Μυτιλήνης κατήγγειλε ακροατής της ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του σταθμού. Σύμφωνα μάλιστα με τη μαρτυρία του όταν ρώτησε σχετικά τον οδηγό του λεωφορείου ο τελευταίος του υπέδειξε να πάρει άλλο μέσο μεταφοράς αν έχει κάποιο πρόβλημα.

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.                        Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.

Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.




Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

«Γκάζια» από την τρόικα στο Υποδομών " Εξαιρούνται οι συγκοινωνίες"


«Γκάζια» από την τρόικα στο ΥποδομώνΠίεση για επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των λιμανιών και των περιφερειακών αεροδρομίων άσκησε την Τετάρτη το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να σταλεί ένα σαφές μήνυμα αποφασιστικότητας της κυβέρνησης στις διεθνείς αγορές, που θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Του Ν. ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.
Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
• Έχουμε σημαντική μείωση στα δρομολόγια ενώ και η συχνότητα τους αραιώνει. Η καθαριότητα των λεωφορείων επίσης αραιώνει και φτάνει μέχρι και το 20ήμερο για να καθαριστούν. Δικαιολογημένα το επιβατικό κοινό διαμαρτύρεται και τις περισσότερες φορές αποδέκτες και εξιλαστήρια θύματα είναι οι ίδιοι οι οδηγοί.
• Έχουμε ανεπάρκειες στη συντήρηση των οχημάτων και η λειτουργίας αυτή επιδεινώνεται από την έλλειψη ανταλλακτικών. Η έλλειψη μάλιστα ανταλλακτικών, αντιμετωπίζεται τελείως ανορθολογικά με αφαίρεση εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται, όμως αυτό δημιουργεί ούτως ή άλλως πρόβλημα στη διαθεσιμότητα του στόλου.
• Λόγω έλλειψης του αναγκαίου freo για τον κλιματισμό των οχημάτων, την περίοδο αυτή που μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι επιβάτες θα υποφέρουν και από αυτό το λόγο. Εκτιμάται ότι σχεδόν τα μισά οχήματα δεν θα έχουν κλιματισμό.
Επιβάρυνση του επιβατικού κοινού με το χαράτσι που επιβλήθηκε την τελευταία περίοδο και που φτάνει το απαράδεκτο ύψος του 35%.
ΑΙΤΙΕΣ
• Μια βασική αιτία είναι η ανεπαρκής χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών που εκδηλώνεται και αντανακλά σε μια σειρά άλλες λειτουργίες. Αναφέρεται από τα σωματεία των εργαζομένων σε αυτές πως η μείωση κυμαίνεται περίπου το 50% την τελευταία τριετία.
• Το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό επίσης, συνεχώς μειώνεται, τόσο οι οδηγοί, όσο και οι τεχνικοί. Οι οδηγοί στην περίοδο από αρχές του 2010 ως το 2012 δηλαδή σε μία διετία έχουν μειωθεί από 5500 σε 4000 δηλαδή μείωση κατά 1500 οδηγούς. Την εξέλιξη αυτή επηρέασε κυρίως η επίσπευση συνταξιοδότησης λόγω εφεδρείας.
• Ο στόλος των λεωφορείων έχει πέσει δραματικά και ανέρχεται σε 1100 λεωφορεία σε σχέση με τα αναγκαία περίπου 1700 λεωφορεία.
• Η εμφανιζόμενη ελλειμματική κατάσταση δεν συνιστά αιτία διότι δεν είναι πραγματική. Με βάση τα στοιχεία που έχουν παρουσιάσει τα σωματεία στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου, οι οφειλές όχι μόνο της ΕΘΕΛ αλλά του ομίλου(ΟΑΣΑ) περίπου 3,3 δις €., δεν υπερβαίνουν τις υποχρεώσεις του κράτους(οφειλές υπουργείων) προς τον όμιλο. Να επισημάνουμε εδώ πως γενικά για τις ΔΕΚΟ αλλά και ειδικά για αυτές των μεταφορών η ελλειμματική κατάσταση τους σχετίζεται καθοριστικά από τον δανεισμό τους και τη μη απαραίτητη χρηματοδότηση τους. Αξίζει να αναφερθεί εδώ απόσπασμα από την τελευταία έκθεση των ορκωτών λογιστών που έλεγξαν τον ΟΑΣΑ και ρητά αναφέρουν ότι:
"η επί χρόνια εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική στον όμιλο έχει σημαντικές συνέπειες στην εμφάνιση της πραγματικής του εικόνας, τόσο στο σύνολό του, όσο και σε κάθε μία από τις εταιρείες του(ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) και πως η απαίτηση του Ομίλου ΟΑΣΑ από το ελληνικό Δημόσιο μετατρέπεται ουσιαστικά σε υποχρέωση προς τους δανειστές του''.
Συμπεράσματα και δράσεις
Όπως περιγράψαμε, αλλά όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι(οδηγοί-χειριστές των οχημάτων) η κατάσταση στην ΕΘΕΛ εξελίσσεται σε τριτοκοσμική, όμως σε αυτό δεν φταίνε οι εργαζόμενοι αλλά οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις τους. Αυτές δημιούργησαν διαχρονικά τα βασικά προβλήματα τους (οικονομικά και λειτουργικά), αυτοί τελικά ευθύνονται για τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους, στο επιβατικό κοινό και την κοινωνία. Γι αυτό βασική προϋπόθεση για να αντιστραφεί η κατάσταση είναι η πολιτική λύση με μια κυβέρνηση της αριστεράς που θα αντιπαλεύει τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στις μεταφορές και παραπέρα τις ίδιες τις καπιταλιστικές σχέσεις που οδηγούν στην εκμετάλλευση των εργαζομένων και της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλει η αποκάλυψη ότι τα οικονομικά προβλήματα ή τα εμφανιζόμενα ελλείμματα είναι λογιστικά και όχι πραγματικά.
Ότι η λύση για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να έρθει με την απαξίωση τους όπως ασφαλώς και του κάθε δημόσιου φορέα, αλλά με την ανάπτυξή τους μέσα από ένα δημοκρατικό προγραμματισμό και με τον κοινωφελή προσανατολισμός τους.
Η ισχύουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να αλλάξει ριζικά και να οδηγηθούμε σε λύσεις ώστε οι συγκοινωνίες να προσφέρονται φτηνές και σε καλή ποιότητα για όλο το επιβατικό κοινό ενώ για τα φτωχά κοινωνικά στρώματα δωρεάν. Βεβαίως δεν είναι δυνατό να εξαντληθεί η παρουσίαση των στόχων και προτάσεων μας στα πλαίσια ενός σύντομου άρθρου, όμως η κατεύθυνση πρέπει να είναι αυτή. Η λύση είναι σύνθετη γιατί στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών υπεισέρχονται επιχειρησιακά προβλήματα των αντίστοιχων φορέων, προβλήματα κλαδικής πολιτικής, προβλήματα πολεοδομικά και βεβαίως κοινωνικοοικονομικά. Η λύση που προτείνουμε μπορεί να υλοποιηθεί σε ένα μεσοπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα όμως απαιτεί άλλη προσέγγιση. Δεν είναι δηλαδή δυνατή λύση που να υπηρετεί την κοινωνία και να βασίζεται στο νεοφιλελεύθερο δόγμα και παραπέρα στη σημερινή ακραία μνημονιακή μορφή του.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ


Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

«Όχι» στο διαχωριστικό ασφαλείας στα ταξί λένε οι ιδιοκτήτες τους..!


Αρνητική είναι η στάση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής απέναντι στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών για την προαιρετική τοποθέτηση διαχωριστικών ασφαλείας στα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα.                                                                                                            Η απόφαση ελήφθη μετά από καταγγελίες των οδηγών ταξί και των σωματείων τους για επανειλημμένα κρούσματα εγκληματικότητας σε βάρος τους.                                                                                                                            Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το κόστος της τοποθέτησης του διαχωριστικού θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ταξί.

«Το διαχωριστικό δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
«Πρόκειται για παλαιωμένο και αναποτελεσματικό μέτρο ασφαλείας, το οποίο έχει καταργηθεί σε όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τα μαύρα ταξί του Λονδίνου στα οποία υπάρχει τελείως ξεχωριστή καμπίνα για τους επιβάτες, με αλεξίσφαιρο διαχωριστικό και είναι 100% ασφαλή».

Οι ιδιοκτήτες ταξί προτείνουν ως λύση στο πρόβλημα στην τοποθέτηση καμερών και τη χρήση GPS. «Ενδεικτικές λύσεις για την ασφάλεια των οδηγών σε επίπεδο πρόληψης, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό, είναι η χρήση κάμερας, η οποία θα «ξεκλειδώσει» μόνο από την αστυνομία σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας και η χρήση GPS, το οποίο γνωστοποιεί στην αστυνομία την ακριβή θέση του ταξί σε περίπτωση επίθεσης», τονίζει ο κ. Λυμπερόπουλος και σημειώνει ότι οι προτάσεις του ΣΑΤΑ έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια στο αρμόδιο υπουργείο.

http://www.tsantiri.gr

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Διχάζονται πάλι οι ταξιτζήδες




Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.
Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.

Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ,


Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ, δηλαδή τη μητρική εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, δέχεται ο υπουργός Υποδομών....

και Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος, κατά ασφαλείς πληροφορίες, αντιμετωπίζει θετικά το εγχείρημα.Οπως πληροφορείται «Το Βήμα της Κυριακής», η ιδέα της περαιτέρω συγχώνευσης των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών είχε πέσει στο τραπέζι επί υπουργίας του κ. Μ. Βορίδη, όταν και άρχισαν να γίνονται εμφανή τα έντονα προβλήματα ρευστότητας στην ΟΣΥ.

Η δημόσια εταιρεία, που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, πρόσφατα έφτασε στο σημείο να μην έχει χρηματοροές ικανές για να πληρώσει τα ασφάλιστρα του στόλου της και να εξασφαλίσει ανταλλακτικά.

Αιτία, βέβαια, δεν είναι άλλη από τον ασυντόνιστο οικονομικό προγραμματισμό, τη μείωση της κινητικότητας, αλλά και το «δεν πληρώνω» τόσο των επιβατών όσο και των υπουργείων, τα οποία κατά παράδοση πλέον δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα μειωμένα εισιτήρια συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού όπως οι μαθητές.

Η κεντρική ιδέα του σχεδίου προβλέπει τη συγχώνευση των δύο εταιρειών υπό τον ΟΑΣΑ, υπό την σκέπη του οποίου οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα παύσουν να είναι θυγατρικές του και θα μετατραπούν σε Γενικές Διευθύνσεις: μία για τους αστικούς σιδηροδρόμους και άλλη μία για τα οδικά μέσα.

Στόχος του εγχειρήματος είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας διά της ενοποίησης ομοειδών τμημάτων και της λειτουργίας ενιαίων υπηρεσιών, κυρίως δε κεντρικής οικονομικής διαχείρισης. Αλλωστε, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των οργανογραμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες ως μία εκ των προτεραιοτήτων του όταν παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών.

H ενοποίηση των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μία από τις μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στη χώρα καθώς θα συγκέντρωνε αθροιστικά περίπου 9.500 εργαζομένους.

Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας πέτυχε σημαντική βελτίωση των οικονομικών του το 2011, καθώς τα ελλείμματα μειώθηκαν κατά 72%, κυμαινόμενα από 278 εκατ. ευρώ το 2010 σε 78 εκατ. ευρώ το 2011, όταν το 2009 είχαν φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, αν τα υπουργεία είχαν καταβάλει το 2011 τα χρήματα που τους αναλογούσαν, τότε το λειτουργικό έλλειμμα θα ήταν μόλις 16 εκατ. ευρώ.

Στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, επισημαίνουν ωστόσο ότι το υπό εξέταση μοντέλο των συγχωνεύσεων είναι παρωχημένο. «Αν περισσέψουν κάποιοι, αυτοί θα είναι διοικητικοί υπάλληλοι και δεν θα είναι περισσότεροι από 500. 

Δεν πρόκειται να προκύψουν σοβαρά οφέλη από μια τέτοια ενοποίηση, αφού ό,τι συνέργειες μπορούσαν να γίνουν είτε έγιναν είτε έγινε προσπάθεια για να γίνουν» αναφέρουν.

Εμπειρο στέλεχος του μετρό σημειώνει ότι η ιδέα ακούγεται θετική, υπογραμμίζει όμως ότι θα μπορούσε να έχει επιτυχή εφαρμογή μονάχα αν «τρέξουν» το εγχείρημα γνώστες του αντικειμένου. «Ειδάλλως δεν θα έχει νόημα και θα μπερδευτούμε ακόμη περισσότερο.

Μια εταιρεία που θα μετακινεί καθημερινά 2,5 εκατ. ανθρώπους δεν θα έχει την πολυτέλεια της αποτυχίας» λέει και επισημαίνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να μπουν μπάρες στο μετρό προκειμένου να διασφαλιστούν έσοδα και σταθερές χρηματοροές.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΒΟΜΒΑ..."ΟΣΕ-ΠΩΛΕΙΤΑΙ"


Την άμεση εκκίνηση των αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε ο πρωθυπουργός οι οποίες ίσως ξεκινήσουν αύριο. 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Real fm, παρά το γεγονός ότι ο Αντώνης Σαμαράς αδυνατεί να πάει Βρυξέλλες, αποφάσισε χθες σε σύσκεψη με στενούς συνεργάτες του να προχωρήσει αύριο Πέμπτη στις πρώτες αποκρατικοποιήσεις και τα πρώτα λουκέτα δημόσιων φορέων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η πρώτη αποκρατικοποίηση θα αφορά το λειτουργικό κομμάτι του ΟΣΕ και κάποιες θυγατρικές της Αγροτικής.

Επίσης άμεσα θα μπουν λουκέτα σε κάποιους από τους φορείς, από τον μακρύ κατάλογο που συνέταξε ο Θ. Πάγκαλος.

Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011


                             Του Φώτη Φωτεινού
Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011, σύμφωνα με τον ισολογισμό του οργανισμού.
Οι ζημιές του ομίλου ΟΑΣΑ αναφέρονται στη μητρική εταιρεία ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΣΑΠ) και «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ). Τα μεγέθη του 2011 δεν είναι συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα του 2010, καθώς η ΑΜΕΛ και το Τραμ εντάχθηκαν πέρσι στον ΟΑΣΑ.
Αναλυτικά, οι ζημιές προ φόρων του ομίλου ΟΑΣΑ ανήλθαν πέρσι στα 218 εκατ. ευρώ, ο κύκλος εργασιών στα 256,4 εκατ., το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στα 1,13 δις. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων στα 902,6 εκατ

Τα χρέη των εταιρειών του ομίλου από δάνεια, φόρους και ασφαλιστικές εισφορές αναλήφθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο βάσει του Ν.3920/2011 (Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής) και διαγράφηκαν από τις οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών, με μεταφορά των ποσών στα ίδια κεφάλαια ως ποσά προς αύξηση κεφαλαίου.
Ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού του ομίλου ΟΑΣΑ και της μητρικής εταιρείας στις 31-12-2011 ήταν 9.705 και 122 άτομα αντίστοιχα και στις 31-12-2010 ήταν 9.091 και 203 άτομα αντίστοιχα.
Λιγότερα εισιτήρια, περισσότερα έσοδα και λαθρεπιβάτες το 2011!
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το 2011 αφήνει «γλυκόπικρη» γεύση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Στα θετικά, η μείωση των ζημιών και των λειτουργικών εξόδων, με την ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων, έπειτα από την άνοδο της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ από 1 ευρώ.
Στα αρνητικά, οι μειώσεις των πωλήσεων – ακυρώσεων εισιτηρίων, η διεύρυνση του φαινόμενου της λαθρεπιβίβασης, αλλά και η συρρίκνωση των δρομολογίων κατά 30% σε σχέση με το 2009!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα εισιτήρια (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) που πουλήθηκαν το 2011 ανήλθαν σε 151,596 εκατ. τεμάχια, μειωμένα κατά 13,84%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Οι μειώσεις στις πωλήσεις – ακυρώσεις εισιτηρίων είναι εντυπωσιακή στην ΕΘΕΛ, τα ΗΛΠΑΠ και τον ΗΣΑΠ, καθώς κυμαίνεται μεταξύ 16-20%!
Στην ΑΜΕΛ, δηλαδή το Μετρό και το Τραμ, οι μειώσεις στις ακυρώσεις ανέρχονται από 6-8%.
Στον αντίποδα, παρουσιάζεται αύξηση στα συνολικά έσοδα, καθώς το ενιαίο εισιτήριο αυξήθηκε το 2011 κατά 40%. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα έσοδα από εισιτήρια και μηνιαίες κάρτες (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) αυξήθηκαν κατά 11,52%.
Την μεγαλύτερη άνοδο στα έσοδα παρουσιάζουν το Μετρό και το Τραμ, με άνω του 20%.
Συμπερασματικά, αν και τα έσοδα αυξήθηκαν, μειώθηκαν οι ακυρώσεις – πωλήσεις εισιτηρίων, κάτι το οποίο σημαίνει πρακτικά δυο πράγματα, τα οποία μπορεί να συνδέονται μεταξύ τους: Ή διογκώθηκε η λαθρεπιβίβαση ή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν νέους επιβάτες.
Έρχεται… ποινολόγιο, κατόπιν απαίτησης της τρόικας
Κατόπιν απαίτησης της τρόικας, οι επιχορηγήσεις στον ΟΑΣΑ θα δίδονται, εφόσον εκπληρώνονται συγκεκριμένοι στόχοι. Η ετήσια επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 40% επί του λειτουργικού κόστους, δηλαδή περίπου 140 – 160 εκατ. ευρώ. Θα προκαταβάλλεται ανά μήνα, ώστε να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο, αλλά και η ευκολότερη καταβολή μισθών.
Στους εξεταζόμενους δείκτες ποιότητας συμπεριλαμβάνονται τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας.
Υπενθυμίζεται ότι, η νέα δανειακή σύμβαση, προβλέπει αυξήσεις στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΑΣΑ σε ποσοστό, τουλάχιστον, 25%.
Οι αυξήσεις θα έχουν εφαρμοστεί ως το πρώτο τρίμηνο του 2013. Έτσι, το ενιαίο εισιτήριο των 1,40 ευρώ θα διαμορφωθεί στα 1,75 ευρώ.
Με αυτό το τρόπο, επιδιώκεται η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών, η οποία θα έχει αποτέλεσμα, μόνο αν καταπολεμηθεί η λαθρεπιβίβαση

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012



H Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ (UNECE) διοργανώνει το Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Adaptation of Transport Networks to Climate Change» («Προσαρμογή των Μεταφορικών Δικτύων στην Κλιματική Αλλαγή»), που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη μεταξύ 25 και 26 Ιουνίου 2012 .Το γεγονός έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και του Υπουργείου Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής.
Σε μία εποχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και οι απαιτήσεις για την προσαρμογή των Διεθνών Μεταφορικών Δικτύων αποτελούν επίκαιρα θέματα για την διεθνή κοινότητα και τις κοινωνίες, το προσεχές Συνέδριο θα συμβάλλει ανεκτίμητα στην μείωση της ευπάθειας και την αύξηση της ανθεκτικότητας των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να ανταπεξέλθουν στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Θα συμβάλλει επίσης στην αύξηση της ευαισθητοποίησης και την ανάδειξη του πολιτικού χαρακτήρα του επίκαιρου αυτού ζητήματος και θα συνδράμει την συνολική προσπάθεια των Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας αυτής κλιματικής απειλής. Τα αποτελέσματα του Συνεδρίου θα αποτελέσουν υλικό για την σύνταξη της τελικής έκθεσης του Expert Group της UNECE σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της προσαρμογής στα διεθνή μεταφορικά δίκτυα.


Το Διεθνές Συνέδριο της UNECE θα φιλοξενηθεί και θα χρηματοδοτηθεί από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Έβρου (ΕΒΕΕ) και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).