Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Έρχονται 70 σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων στο κέντρο της Αθήνας




Ο Δήμος Αθηναίων δημοσίευσε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα

«Σάρκα και οστά» αναμένεται να πάρει σε μερικούς μήνες το σύστημα ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στην πρωτεύουσα. Ο Δήμος Αθηναίων, που έχει εδώ και καιρό στα σκαριά το σχέδιο, απηύθυνε χθες πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση και λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, με στόχο τη σταδιακή μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων.Η δημοτική αρχή επεξεργάζεται διάφορα σενάρια εφαρμογής του συστήματος, προκειμένου να καταλήξει στο πιο κατάλληλο για τις ανάγκες της Αθήνας.

Σε πρώτη φάση προσανατολίζεται τα κοινόχρηστα ποδήλατα να βρίσκονται σχεδόν σε όλο το εμπορικό και ιστορικό κέντρο της πόλης με τουλάχιστον 70 σταθμούς.

«Ολα θα εξαρτηθούν από το ενδιαφέρον που θα εκδηλώσουν εταιρείες, καθώς ο δήμος δεν έχει πόρους για να εγκαταστήσει το σύστημα. Αυτό που θέλουμε είναι να καλύπτει τα περισσότερα κεντρικά σημεία της Αθήνας, ώστε ο ποδηλάτης να το πάρει απ' όπου θέλει και να το αφήσει όπου θέλει, χωρίς να περπατήσει πολύ», τονίζει στο «Εθνος» ο κ. Β. Βαβάκος, ειδικός σύμβουλος του Γ. Καμίνη για συγκοινωνιακά ζητήματα.

Το σχέδιο
Επικρατέστερο σχέδιο είναι τα ενοικιαζόμενα ποδήλατα του δήμου να καλύπτουν το κέντρο, από το Σύνταγμα μέχρι την Ομόνοια, καθώς και την περιοχή Ψυρρή. Ακόμα εξετάζεται να εγκατασταθούν και στους σταθμούς του μετρό, ως συμπλήρωμα των συγκοινωνιών, όπως επίσης και έξω από αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και πανεπιστήμια.

Σύμφωνα με τον κ. Βαβάκο, στόχος του δήμου είναι να προσελκύσει τους Αθηναίους να χρησιμοποιήσουν για δουλειά ή διασκέδαση το ποδήλατο, χωρίς τα μειονεκτήματά του, που είναι το κόστος αγοράς, η συντήρηση αλλά και ο φόβος κλοπής του.

Το κόστος ενοικίασης είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τους αρμοδίους του δήμου, οι οποίοι προσανατολίζονται σε μία τιμολογιακή πολιτική που να μην είναι αποτρεπτική για τους πολίτες και ταυτόχρονα να εξασφαλίζει την επιστροφή του ποδηλάτου στη βάση του.

Όπως τονίζει ο κ. Βαβάκος, ο δήμος επεξεργάζεται διάφορους τρόπους καταβολής του αντιτίμου. Ο πρώτος απευθύνεται στους σταθερούς χρήστες του ποδηλάτου, οι οποίοι θα διαθέτουν κάρτα απεριορίστων διαδρομών, καταβάλλοντας ετήσια συνδρομή. Για τους περιστασιακούς χρήστες, η πρώτη μισή ώρα θα είναι δωρεάν και θα υπάρχει κλιμακωτή αύξηση του ποσού μέχρι τις 2 ώρες. Από κει και πάνω η τιμή θα αυξάνεται, ώστε να αποτρέψει τους χρήστες να απασχολούν όλη την ημέρα το ποδήλατο.

Τουρίστες
Επίσης δυνατότητα ενοικίασης θα έχουν και οι τουρίστες, οι οποίοι θα μπορούν να εκδίδουν εβδομαδιαία κάρτα.
Σημειώνεται ότι το σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων λειτουργεί στην Κέρκυρα υπό την αιγίδα του δήμου και περιλαμβάνει 100 ποδήλατα που είναι κατανεμημένα σε οκτώ σταθμούς. Παρόμοιο σύστημα έχει και η Ναύπακτος.

Στην Ευρώπη τα συστήματα μίσθωσης ποδηλάτων λειτουργούν με μεγάλη επιτυχία σε Παρίσι, Λονδίνο, Βαρκελώνη, Βρυξέλλες, Λυών κ.α.

ΠΗΓΗ