Κυριακή 26 Μαρτίου 2023

«Στον πάγο» η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου – Δεν αναμένονται προς το παρόν δρομολόγια του Προαστιακού προς Κιάτο


Ανατρέπεται το χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου το οποίο είχε ανακοινώσει προ δύο εβδομάδων ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γεραπετρίτης. Σύμφωνα με πληροφορίες, απομακρύνεται το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν δρομολόγια και σε επιπλέον γραμμές, αρχής γενομένης από αύριο.

Έτσι, αύριο Δευτέρα 27 Μαρτίου 2023 δεν αναμένεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στη γραμμή Πειραιάς - Κιάτο, καθώς και δρομολόγια προς το Αίγιο, όπως είχε προγραμματιστεί.

Σημειώνεται ότι η Hellenic Train έχει δρομολογήσει λεωφορεία που εξυπηρετούν τους σταθμούς της γραμμής.

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, τρεις εβδομάδες μετά το δυστύχημα των Τεμπών, αντιμετώπισε εξαρχής προβλήματα. Την προηγούμενη Τετάρτη, μπορεί να ξεκίνησαν τα δρομολόγια του Προαστιακού στις γραμμές του Αεροδρομίου και της Χαλκίδας (όπως και τα δρομολόγια του Προαστιακού της Πάτρας συν λίγες επιπλέον γραμμές), ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο και με τα δρομολόγια στη Μακεδονία και Θράκη, όπως είχε προγραμματιστεί. Επίσης, δεν ξεκίνησαν τακτικά εμπορικά δρομολόγια, παρά μόνο ένας μικρός αριθμός αυτών, περισσότερο διερευνητικά.

Το μεγαλύτερο εμπόδιο προς το παρόν παραμένει η μη χρήση του συστήματος GSM-R για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των μηχανοδηγών. Ο ΟΣΕ έχει παραδόσει στην Hellenic Train 30 φορητές συσκευές επικοινωνίας, ωστόσο δεν έγινε δυνατό να χρησιμοποιηθούν μέχρι στιγμής λόγω μη πιστοποίησής τους από την αρμόδια αρχή (ΡΑΣ). Με τη σειρά της η πρόεδρος της ΡΑΣ κ. Τσιαπαρίκου έχει δηλώσει πως η καθυστέρηση οφείλεται και στον αποκλεισμό της αρχής από το συντονισμό της επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου.

Όσον αφορά τη γραμμή του Προαστιακού προς το Κιάτο, σημαντική εκκρεμότητα αποτελεί και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σήραγγες, με τους μηχανοδηγούς να ζητούν γραπτές διαβεβαιώσεις για την ύπαρξη συστήματος πυροπροστασίας σε λειτουργία. Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της διακοπής των δρομολογίων είχε αναφερθεί και κλοπή υλικού από τη σήραγγα της Μαύρης Ώρας στον Ασπρόπυργο.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το οποίο είχε ανακοινώσει ο κ. Γεραπετρίτης, ως το ερχόμενο Σάββατο 1 Απριλίου, θα ξεκινούσαν σταδιακά δρομολόγια στις περισσότερες γραμμές, ενώ πριν από το Πάσχα θα πραγματοποιούνταν δρομολόγια παντού, έστω και σε μικρότερο αριθμό σε σχέση με τον Φεβρουάριο.

Αλέξανδρος Λιάρος

 

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023

Οι αρνητικές «πρωτιές» της Ελλάδας: Έχει τον γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών στην ΕΕ!

Άκρως ανησυχητικά είναι τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA) για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ACEA που συνέλεξε το metaforespress.gr και αφορούν το 2021, η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών και βαρέων φορτηγών στην ΕΕ!

Μάλιστα, η χώρα θα κατείχε το 3/3, δηλαδή τον γηραιότερο στόλο και στα λεωφορεία, αλλά «κατάφερε» να την ξεπεράσει η Ρουμανία.

Η εξέλιξη αυτή, η οποία περιέχει εξόχως αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες, φανερώνει και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μέσος Έλληνας και η μέση ελληνική επιχείρηση στην αγορά / ανανέωση οχήματος.
Οι αρνητικές πρωτιές της Ελλάδας στον μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων και φορτηγών

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Στο 40% η πρόοδος του "περιπετειώδους" σιδηροδρομικού έργου




Η υπογειοποίηση των Σεπολίων, μαζί με τη σήραγγα του Καλλιδρόμου και τη σύμβαση 717 για τη σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση αποτέλεσαν ή και αποτελούν τα πιο "περιπετειώδη" έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου.
Η υπογειοποίηση των Σεπολίων συγκαταλεγόταν στα Ολυμπιακά έργα και έπρεπε να ολοκληρωθεί το… 2004. Για ποικίλους λόγους (αντιδράσεις κατοίκων, διάλυση αρχικής σύμβασης, κ.α.), το έργο "καρκινοβατούσε" για πάρα πολλά χρόνια.
Σήμερα, υλοποιείται από την κοινοπραξία Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα, στην οποία ανατέθηκε στα τέλη του 2018.
Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε στην εν λόγω κοινοπραξία με έκπτωση 45,71% (η προσφορά του αναδόχου έφτασε τα 66,6 εκατ. ευρώ) και ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 52 μήνες.

η Μπάρμπαρα έβγαλε στην επιφάνεια τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου



Το extreme sport των ημερών είναι ξεκάθαρα η μετακίνηση με το σιδηρόδρομο κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας Μπάρμπαρα. Μπορεί οι συγκοινωνίες της Αθήνας να τα πήγαν αρκετά καλύτερα από πέρυσι, τα προβλήματα όμως στο σιδηρόδρομο ήταν πολλά, με ευθύνη κυρίως του διαχειριστή της υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ. Κι αν η ΡΑΣ -πολύ ορθώς- βάζει πρόστιμα και στέλνει οδηγίες στην Hellenic Train για τη βελτίωση των δικών της υπηρεσιών, η δράση της δεν είναι το ίδιο ηχηρή όσον αφορά τον ΟΣΕ, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο. Πρέπει οι επιβάτες του σιδηρόδρομου και οι Έλληνες φορολογούμενοι γενικότερα να συνεχίσουν να θεωρούν φυσιολογικό το ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο θα συνεχίσει να παραμένει ασυντήρητο επ’ αόριστον και να καταρρέει μόλις πέσουν οι πρώτες νυφάδες; Δεν πρέπει -επιτέλους- να ανακοινωθεί ένα πρόγραμμα, με σαφές χρονοδιάγραμμα, για τη βελτίωση της κατάστασης;

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023

Καραμανλής: Σε δύο χρόνια δημοπρατείται η επέκταση του ΗΣΑΠ προς το ΚΠΙΣΝ, «προβληματική» η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Ένα νέο κλάδο του μετρό που θα συνδέσει το Θησείο με το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος προανήγγειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Καθημερινή» της Κυριακής και στους δημοσιογράφους Γιώργο Λιάλιο και Δέσποινα Κόντη.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης, στα μεγάλα έργα υποδομής (οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά-αρδευτικά, κτιριακά λιμενικά και έργα αεροπορικών μεταφορών), που σχεδιάζονται και υλοποιούνται σε όλη την χώρα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030, προϋπολογισμό σχεδόν 28 δισ. ευρώ και 178.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις απασχόλησης ετησίως, αλλά και στις πολιτικές εξελίξεις, στις επικείμενες εκλογές και την προοπτική αυτοδυναμίας της ΝΔ.

Ετοιμάζεται η επέκταση της γραμμής 1 προς ΚΠΙΣΝ

Ο κ. Καραμανλής απαντώντας σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της γραμμής 4 σημείωσε ότι «καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε το έργο και να ξεκινήσει, να έχουν στηθεί παντού εργοτάξια, είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία. Δεν έχει γίνει τόσο μεγάλης κλίμακας έργο μετρό στην Αθήνα από τότε που κατασκευάστηκε η βασική γραμμή. Είμαστε λίγο πίσω γιατί υπήρξαν ορισμένα ζητήματα. Να σας θυμίσω μόνο τι έγινε στο σταθμό Εξαρχείων με τις αντιδράσεις μιας μειοψηφίας. Όμως τα εργοτάξια έχουν στηθεί, ο μετροπόντικας έχει έρθει, οι πρόδρομες εργασίες έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε το κυρίως έργο».

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

Νέοι μισθοί και επαναφορά δώρων: Αυξήσεις σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα - «Ξεπαγώνουν» οι τριετίες, «ζεστό» το πριμ παραγωγικότητας



Το γεγονός των αυξήσεων στους μισθούς του Δημοσίου, που είναι «παγωμένοι» και στάσιμοι από το 2013, συνδέεται σαφώς με δύο συγκυρίες: αφενός μεν την έξοδο της χώρας από την αυστηρή επιτροπεία της οικονομίας, αφετέρου δε τις επικείμενες εκλογές, οι οποίες, αν και δεν αφορούν άμεσα τον τρέχοντα εκλογικό χρόνο, βάζουν έμμεσα τις προδιαγραφές για «σταθερότητα και ανάπτυξη» και για «καλύτερους μισθούς», τα οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης προδιέγραψε και περιέγραψε ξεκάθαρα.

Για πρώτη φορά μετά από χρόνια οι δημόσιοι υπάλληλοι είδαν φέτος να αυξάνει -έστω και ελάχιστα- ο μισθός τους, με τη μόνιμη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, 1%-5% κλιμακωτά για τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ και επιπλέον 1% που έλαβαν όλοι οι υπάλληλοι από την κατάργηση της εισφοράς στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων.

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Καραμανλής: Σε λίγες εβδομάδες υπογράφονται οι συμβάσεις για τα «πράσινα» λεωφορεία


Για τα πεπραγμένα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στις συγκοινωνίες της Αθήνας μίλησε μεταξύ άλλων ο υπουργός Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr και στην κ. Αμαλία Κάντζου.

Ο υπουργός ανέφερε πως η υπογραφή των συμβάσεων για τα νέα λεωφορεία είναι ζήτημα λίγων εβδομάδων, δηλώνοντας: «Θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές που έχουν γίνει σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διαγωνισμό πάντα. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε να υπογράψουμε τις συμβάσεις, να περάσουμε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και σε λίγες εβδομάδες πιστεύω θα έχουμε καλά νέα», ανέφερε.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες μέρες το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά την προμήθεια 100 18μετρων (αρθρωτών) αστικών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατακυρώθηκε στην εταιρεία IVECO France SAS και πλέον αναμένονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην υπογραφή της σύμβασης. Ο διαγωνισμός συνεχίζεται για 3 ακόμα τμήματα που αφορούν 550 ακόμα λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μεταξύ των οποίων και 350 ηλεκτρικά.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης όσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες ότι η Κυβέρνηση έχει κάνει προσλήψεις για πρώτη φορά μετά το 2008 και έχει αυξήσει στην Αθήνα τα λεωφορεία από 850 σε 1.350 και στη Θεσσαλονίκη από 212 στα 500,

Αναφέρθηκε επίσης στις συμπράξεις με τα ΚΤΕΛ, οι οποίες – χωρίς να αμφισβητηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών – έχουν βελτιώσει την ποιότητα των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών.

Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε τη δέσμευση ότι δεν θα αυξηθούν τα διόδια στις λεγόμενες παραχωρήσεις. «Δεν θα μπούμε σε μία διαδικασία τι λένε οι συμβάσεις, τι δεν λένε οι συμβάσεις. Αυτό είναι μία απόφαση που έχει παρθεί από τον Πρωθυπουργό, μία πολιτική απόφαση» δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Όταν ο κατασκευαστικός κλάδος έχει πάρει τόσα πολλά έργα, μπορεί να κάνει και αυτός ένα βήμα πίσω». Αναφέρθηκε τέλος στο διαγωνισμό για την Αττική Οδό, για τον οποίο υπάρχει ενδιαφέρον και από ξένους επενδυτές.


Ο κλάδος των υποδομών δημιουργεί brain gain

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο έργο που επιτελείται στον τομέα των υποδομών, υποστηρίζοντας πως συμβάλει στην αντιστροφή του brain drain: «Πραγματικά έχει γίνει ένα άλμα επενδύσεων στον κατασκευαστικό κλάδο», τόνισε, σημειώνοντας ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν σήμερα ένα πολύ μεγάλο ανεκτέλεστο και έχουν δημιουργηθεί πολλές θέσεις εργασίας. «Είμαι πολύ περήφανος γιατί πάρα πολλά νέα παιδιά – αρχιτέκτονες, μηχανικοί, μηχανολόγοι - που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης, αρχίζουν και επιστρέφουν τώρα», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Ειδικά όσον αφορά στους μηχανικούς και όσον αφορά στον κλάδο των πολύ μεγάλων έργων, έχουμε πάει από το brain drain στο brain gain».

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης δίνεται μεγάλη έμφαση στην περιφέρεια και κλείνουν όλα τα οδικά έργα που εκκρεμούσαν. Αναφέρθηκε ειδικά στη «μεγάλη πληγή» της Πατρών- Πύργου. «Αυτό το έργο αυτό έχει ξεκινήσει, έχουν στηθεί εργοτάξια και θα είναι έτοιμο μέχρι το 2025», τόνισε.

«Κατασκευάζουμε το μεγαλύτερο οδικό έργο εν εξελίξει στην Ευρωπαϊκή Ένωση σήμερα, τον ΒΟΑΚ. Και δεν κάνουμε μόνο αυτά. Flyover στη Θεσσαλονίκη. Τα τεράστια σιδηροδρομικά έργα: Συνδέουμε λιμάνια με σιδηρόδρομο και εμπορευματικά κέντρα, έτσι ώστε η χώρα μας να γίνει κόμβος Logistics της ευρύτερης περιοχής. Μία βιομηχανία που μπορεί να φέρει πολλές δουλειές και να φτάσει το 3% με 4% του ΑΕΠ στο μέλλον. Κάνουμε τα έργα νέας γενιάς. Έργα φιλοπεριβαλλοντικά. Δείτε τα έργα του Μετρό που γίνονται. Παραδώσαμε τους σταθμούς του Μετρό προς Πειραιά. Σε 55 λεπτά φτάνει κανείς από το αεροδρόμιο στο λιμάνι. Στην Αθήνα, θα δείτε παντού εργοτάξια στη Γραμμή 4», ανέφερε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Κρινόμαστε από αυτά που λέμε και αυτά τα οποία κάνουμε. Και εμείς ποτέ δεν θα ανακοινώσουμε κάποιο έργο χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς συγκεκριμένο
χρονοδιάγραμμα».

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2023

Τα προβλήματα της τηλεματικής του ΟΑΣΑ και η ανάγκη ψηφιοποίησης των αστικών συγκοινωνιών




Αν κάποιος επιστρέψει στην Αθήνα για πρώτη φορά μετά από 7 χρόνια, θα διαπιστώσει πως κάποια πράγματα έχουν μείνει τα ίδια στις συγκοινωνίες της Αθήνας: τα λεωφορεία που κυκλοφορούν από τη δεκαετία του 90, η επιμονή κάποιων επιβατών να μην πληρώνουν εισιτήριο και η εφαρμογή της τηλεματικής του ΟΑΣΑ στο κινητό του.

Είναι χαρακτηριστικό πως η τελευταία ενημέρωση της εφαρμογής για κινητά Android έγινε το 2020, τη στιγμή που η πλειοψηφία των πιο δημοφιλών εφαρμογών ενημερώνονται το πολύ κάθε λίγους μήνες έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται προβλήματα, να προστίθενται νέες δυνατότητες και να βελτιώνεται η λειτουργία τους.

Η παραμέληση αυτή από την πλευρά του ιδιώτη που έχει αναλάβει τη δημιουργία και λειτουργία τόσο της εφαρμογής όσο και του όλου συστήματος της τηλεματικής, λαμβάνοντας «πληρωμές διαθεσιμότητας» ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ κάθε μήνα βάση της σύμβασης ΣΔΙΤ που υπεγράφη το 2014, έχει ως αποτέλεσμα συχνά να προκύπτουν προβλήματα στη λειτουργία της εφαρμογής.

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023

Μελέτη: πόσα επιπλέον λεωφορεία και πόσους οδηγούς χρειάζονται οι συγκοινωνίες της Αθήνας;





Πόσα επιπλέον λεωφορεία χρειάζεται ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας για να πραγματοποιείται το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων και πόσα για να βελτιωθούν στο μέγιστο οι συχνότητες των δρομολογίων; Πόσοι είναι οι επιπλέον οδηγοί που θα πρέπει να προσληφθούν για το σκοπό αυτό; Πόσα παλιά λεωφορεία πρέπει να αποσυρθούν οριστικά και με βάση ποιο χρονοδιάγραμμα θα αντικατασταθούν από νέα;


Πρόκειται για σημαντικά ερωτήματα στα οποία ο ΟΑΣΑ αναζητεί απάντηση τα τελευταία χρόνια και στα οποία μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει αναφορές δημοσίως. Για το σκοπό, πριν από την περίοδο της πανδημίας, ο ΟΑΣΑ είχε αναθέσει σε μελετητές την κατάρτιση τεχνικής έκθεσης για τον προσδιορισμό των άμεσων αναγκών ενίσχυσης του στόλου.

Η τεχνική έκθεση αυτή, η οποία παραδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2020 αλλά δεν είχε δημοσιοποιηθεί έως και πριν λίγες μέρες, ήταν μέρος ενός ευρύτερου έργου για την «Μελέτη/εμπειρογνωμοσύνη αξιολόγησης υφιστάμενου συγκοινωνιακού δικτύου και προδιαγραφής παρεμβάσεων για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ΟΑΣΑ το οποίο περιλάμβανε μεταξύ άλλων στους στόχους του και την προμήθεια «καθαρών» λεωφορείων.
Η εξέλιξη του συγκοινωνιακού έργου

Οι μελετητές προχώρησαν καταρχάς στην ανάλυση και αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης όσον αφορά το συγκοινωνιακό έργο και τον διαθέσιμο στόλο, ενώ στη συνέχεια διατυπώθηκαν εναλλακτικά σενάρια κάλυψης των αναγκών ενίσχυσης του στόλου, ανά τύπο οχημάτων, μίγματος καυσίμου και εκτιμώμενων αναγκών συντήρησης.

Στους δύο παρακάτω πίνακες αποτυπώνεται η εξέλιξη του συγκοινωνιακού έργου των λεωφορειακών γραμμών από το 2011 ως το 2018, κατά τη διάρκεια δηλαδή της “μνημονιακής” δεκαετίας αποεπένδυσης στις αστικές συγκοινωνίες.

ΟΑΣΑ: Αρνητική απάντηση για νυχτερινή λεωφορειακή γραμμή επί της Μεσογείων


Αρνητική απάντηση έδωσε και πάλι ο ΟΑΣΑ στο αίτημα δήμων από τους οποίους διέρχεται οι λεωφόρος Μεσογείων και οι οποίοι ζητούν τη λειτουργία νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής που θα εξυπηρετεί τις περιοχές αυτές.

Πρόκειται για αίτημα που αποτελεί πρωτοβουλία δημοτικής παράταξης στο Δήμο Παπάγου-Χολαργού και το οποίο τον περιασμένο Δεκέμβριο πέρασε ομόφωνα και από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Παρόμοιες αποφάσεις έχουν λάβει και οι όμοροι δήμοι Παλλήνης, Αγίας Παρασκευής, Χαλανδρίου, και Φιλοθέης - Ψυχικού

Η απάντηση του ΟΑΣΑ κατατέθηκε στη Βουλή ύστερα από ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που κατέθεσαν βουλευτές του ΜέΡΑ25. Σε αυτή, η τότε Διευθύνουσα Σύμβουλος και νυν Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος κ. Αριστέα Αντωνοπούλου ουσιαστικά επαναλαμβάνει τα ίδια επιχειρήματα με την προηγούμενη απάντηση σε ερώτηση που είχαν καταθέσει την περασμένη άνοιξη βουλευτές της Ελληνικής Λύσης.

Σύμφωνα με την κ. Αντωνοπούλου, η δημιουργία νέων νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών δεν μελετήθηκε στο πλαίσιο μελέτης; εμπειρογνομωσύνης που έγινε το 2019 με αντικείμενο την αξιολόγηση του υφιστάμενου συγκοινωνιακού δικτύου και την προδιαγραφή παρεμβάσεων για την ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Επιπλέον, ο ίδρυση κάποιας νέας νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής που θα εξυπηρετεί τη λεωφόρο Μεσογείων δεν προβλέπεται την παρούσα περίοδο.

Όσον αφορά το αίτημα για το ενδεχόμενο άρσης των περιορισμών επιβίβασης αποβίβασης στη λεωφορειακή γραμμή Express Χ95 κατά τις νυχτερινές ώρες προκειμένου να εξυπηρετούνται επιβάτες κατά μήκος της λεωφόρου Μεσογείων, η διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ επαναλαμβάνει και πάλι ότι αυτό δεν είναι δυνατό, αφού η γραμμή λειτουργεί αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση μετακινήσεων από και προς το Αεροδρόμιο. Για το σκοπό αυτό, στις ενδιάμεσες στάσεις επιτρέπεται μόνο η επιβίβαση επιβατών στη διαδρομή προς το Αεροδρόμιο και η αποβίβαση στη διαδρομή από το Αεροδρόμιο. Επιπλέον, στάσεις πραγματοποιούνται μόνο σε επιλεγμένα σημεία, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση προς και από το αεροδρόμιο, ακόμη και τις νυχτερινές ώρες και να μην υπάρχει υψηλή πληρότητα εντός των οχημάτων.

Σημειώνεται πάντως ότι ο ΟΑΣΑ κατέθεσε στη Βουλή και αλληλογραφία από το 2019, στην οποία υπηρεσιακό στέλεχος του οργανισμού διαβεβαιώνει το δήμο Παπάγου-Χολαργού ότι η άρση των περιορισμών επιβίβασης-αποβίβασης στη γραμμή Χ95 κατά τις νυχτερινές ώρες βρίσκεται υπό εξέταση.

Κόλλημα υπάρχει τέλος και ως προς το ζήτημα του εισιτηρίου, αφού ακολουθείται διαφορετική τιμολογιακή πολιτιική σε σχέση με άλλες γραμμές, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων από τους οδηγούς. Έτσι, ο ΟΑΣΑ δεν προτίθεται να τροποποιήσει τη λειτουργία των γραμμών αυτών κατά τις νυχτερινές ώρες, αφού αυτό θα οδηγούσε σε προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών, σημαντικό μέρος των οποίων είναι ταξιδιώτες από χώρες του εξωτερικού.

Και σε αυτή την περίπτωση, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΟΑΣΑ παραπέμπει τις όποιες αποφάσεις για τη βελτίωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στη λεωφόρο Μεσογείων, στην περίοδο μετά την εκπόνηση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2023, το οποίο θα περιλαμβάνει προτάσεις δημιουργίας νέων σταθμών μετρό, γραμμών τραμ και νέων λεωφορειακών γραμμών οι οποίες θα διερευνηθούν σε στρατηγικό και σε λειτουργικό επίπεδο, ώστε να προγραμματιστεί το σχέδιο υλοποίησης αυτών κατά την διάρκεια των επόμενων 20 ετών.

Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2023

Καραμανλής: Έρχονται 350 ηλεκτρικά λεωφορεία, στην επόμενη θητεία θα πρέπει να λύσουμε το ζήτημα της φόρτισης


Στα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει από το 2019 για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, αλλά και σε αυτά που πρέπει, ακόμη, να γίνουν, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο 6ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης.

Ο κ. Καραμανλής, αναφέρθηκε καταρχήν, στα στοιχεία, που δείχνουν ραγδαία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυτό το διάστημα. Επισήμανε, μάλιστα, ότι μετά την ψήφιση του νόμου 4710 από τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το 2022 ταξινομήθηκαν 8.337 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το 2019 είχαν ταξινομηθεί μόνο 480. Δηλαδή το ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από το 0,4% σχεδόν στο 8% - η μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2022

Τι περιμένουμε το 2023 στις συγκοινωνίες της Αθήνας


Με το 2023 να βρίσκεται προ των πυλών, ήρθε η ώρα για το καθιερωμένο άρθρο μας για τις εξελίξεις που αναμένεται να δούμε τη νέα χρονιά στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Προφανώς, γνωρίζουμε πλέον καλά, κάθε προσπάθεια ασφαλούς πρόβλεψης είναι καταδικασμένη να αποτύχει, λόγω των πολλών παραγόντων που επηρεάζουν τις εξελίξεις, ιδιαίτερα όταν έχουμε να κάνουμε με μία εκλογική χρονιά.

Το γεγονός πως το πρώτο μισό του 2023 θα αναλωθεί ως μέρος της προεκλογικής και εκλογικής περιόδου, ενώ το δεύτερο (τουλάχιστον μέχρι το φθινόπωρο) θα αποτελέσει «περίοδο προσαρμογής» για τη νέα (ή σχεδόν νέα) κυβέρνηση που θα προκύψει, σημαίνει κυρίως δύο πράγματα: καταρχάς θα ακουστούν πάρα πολλές εξαγγελίες, κάποιες περισσότερο και άλλες λιγότερο ρεαλιστικές με τη σημερινή κυβέρνηση να υπερασπίζεται τα πεπραγμένα της τελευταίας τετραετίας. Την ίδια στιγμή, κάποιες εξελίξεις θα επισπευστούν πριν τις εκλογές, ενώ άλλες θα καθυστερήσουν ή ακόμα και θα μπουν στον πάγο εξαιτίας της εκλογικής διαδικασίας.

Η είδηση της χρονιάς βεβαίως θα είναι η παραλαβή των πρώτων νέων (καινούριων) λεωφορείων για πρώτη φορά εδώ και 12 χρόνια (το 2010 ολοκληρώθηκε η τελευταία προμήθεια λεωφορείων ενώ το 2011 ήρθαν και τέσσερα διώροφα λεωφορεία που πλέον είναι ακινητοποιημένα), και δη η πρώτη προμήθεια «πράσινων» ηλεκτρικών λεωφορείων για την Αθήνα, με τα πρώτα οχήματα να παραδίδονται πριν το τέλος του 2023.

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2022

Η πρώτη «ολοκληρωμένη» γραμμή του Μετρό της Αθήνας είναι γεγονός – Η ιστορία, τα προβλήματα και οι σταθμοί που δεν έγιναν ποτέ


'Ηταν τέλη του 1992 όταν ξεκινούσαν οι πρώτες εργασίες για το έργο του Μετρό της Αθήνας, με το σχετικό διαγωνισμό να προκηρύσσεται 5 χρόνια νωρίτερα. Τριάντα χρόνια μετά τις πρώτες εκσκαφές, η μία από τις δύο γραμμές του έργου, η μπλε γραμμή 3 είναι διαθέσιμη στο επιβατικό κοινό από άκρη σε άκρη, φτάνωντας στην τελική της μορφή μετά από μία περιπετειώδη πορεία με εμπόδια, ανατροπές, κόντρες και διαμάχες.

Το βασικό έργο του Μετρό, με βάση το σχεδιασμό της δεκαετίας του 1980 (σημειώνεται ότι προτάσεις με παρεμφερή σχεδιασμό των γραμμών υπήρχαν ήδη από τη δεκαετία του 1950) αφορούσε τις γραμμές Δάφνη - Σεπόλια και Εθνική Άμυνα - Κεραμεικός, με το σταθμό του Κεραμεικού τελικά να μην ολοκληρώνεται ποτέ στην αρχική του θέση.

Το νερό του αρχαίου Πειραιά «κυλάει» κάτω από το μετρό


Η διαχείριση του νερού και η ανάπτυξη της πόλης από τον 5ο π.Χ. αιώνα μέσα από τις «Ιστορίες για το αθέατο νερό»

H έκθεση «Ιστορίες για το αθέατο νερό», που φιλοξενείται στον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο», αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραμάτιζε το νερό στην καθημερινότητα των κατοίκων της αρχαίας πόλης του Πειραιά.


Νικόλας Ζώης


Το σύστημα ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, τον ρόλο που διαδραμάτιζε το νερό στην καθημερινότητα των κατοίκων του, αλλά και τη σημασία του ως κοινωνικού αγαθού και ως πεδίου ανάπτυξης τεχνολογικής καινοτομίας από τα κλασικά χρόνια έως την ύστερη αρχαιότητα, αναδεικνύει η μόνιμη αρχαιολογική έκθεση με τίτλο «Ιστορίες για το αθέατο νερό», που φιλοξενείται στον σταθμό μετρό «Δημοτικό Θέατρο» και η οποία αποδόθηκε μαζί με την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό στο τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς.


Υλοποιημένη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, η οποία είχε στην αρμοδιότητά της το μεγαλύτερο τμήμα της έκτασης που ανασκάφηκε προκειμένου να κατασκευαστούν οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό, η έκθεση «Ιστορίες για το αθέατο νερό», σε επιμέλεια της αρχαιολόγου Δώρας Ευαγγέλου, σχεδιάστηκε μουσειολογικά πάνω σε τρεις άξονες: στην κατανομή της σε σημεία πριν από τους χώρους έκδοσης εισιτηρίων, στην τοποθέτηση του εποπτικού υλικού της με βάση την πιθανότητα προσπέλασης ακόμη και μεμονωμένων ενοτήτων, αλλά και στη δυνατότητα πρόσληψης του περιεχομένου της ως ολοκληρωμένου συνόλου.

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022

«Παγώνουν» μέχρι και τον Ιούνιο του 2023 οι τιμές των εισιτηρίων στις συγκοινωνίες – Φθηνότερες από το 2014 οι μηνιαίες κάρτες


 Στα ίδια επίπεδα αναμένεται να παραμείνουν οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το περασμένο Σάββατο από τη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ανάμεσα στις 21 πρωτοβουλίες συνολικού κόστους περίπου 5,5 δις ευρώ οι οποίες αφορούν το υπόλοιπο του 2022 αλλά και το 2023 είναι και η επέκταση του μειωμένου ΦΠΑ στις συγκοινωνίες, τον καφέ, τα μη αλκοολούχα ποτά κ.ά. ως και τον Ιούνιο του 2023.

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2022

Υπό επεξεργασία το σχέδιο της κυβέρνησης για φθηνότερες μετακινήσεις στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


Επιβεβαιώθηκε και δημόσια πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται την εφαρμογή της ελληνικής «απάντησης» στο γερμανικό εισιτήριο των 9 ευρώ, ενός μέτρου δηλαδή για την παροχή φθηνότερων μετακινήσεων για την αντιμετώπίσης του πληθωρισμού και του ενεργειακού κόστους τον ερχόμενο δύσκολο χειμώνα.

Σε χτεσινή του συνέντευξη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ερωτώμενος για το αν βρίσκεται στο τραπέζι ένα «γερμανικό» σχέδιο μείωσης της τιμής των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γιάννης Οικονόμου απάντησε πως και το συγκεκριμένο μέτρο είναι ένα από αυτά που εξετάζει η κυβέρνηση, που δεν μένει στις διαπιστώσεις ή στις συνηθισμένες κινήσεις.

Τις τελευταίες εβδομάδες, το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης επεξεργάζεται τη μορφή που θα λάβει το ελληνικό «κλιματικό εισιτήριο», εξετάζοντας διάφορα μοντέλα για παροχή εκπτώσεων ή δωρεάν μετακινήσεων για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.

Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022

Κεραμεικός: Γυαλιά – καρφιά ο σταθμός του Μετρό μετά από επίθεση αγνώστων


Γυαλιά - καρφιά έκαναν άγνωστοι την είσοδο του σταθμού του Μετρό Κεραμεικός το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. Μία ομάδα ατόμων, έπειτα από συναυλία στο Γκάζι μπήκαν στο σταθμό του Μετρό και έσπασαν τις πύλες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ πέταξαν και φέιγ βολάν υπέρ των ελεύθερων μετακινήσεων.

Σύμφωνα με το anagnostis.org, η διαμαρτυρία για τις ελεύθερες μετακινήσεις προκάλεσε ζημιές μεγάλης αξίας στο σταθμό και φαίνεται πως ήταν προσχεδιασμένη

Όπως σύμβαίνει συνήθως στις περιπτώσεις αυτές, οι δράστες έφυγαν ανενόχλητοι και πλέον αναζητούνται από την αστυνομία.

Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2022

Έκπτωση 50% στα ΚΤΕΛ για αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς


Με έκπτωση 50% μπορούν να μεταβούν με τα ΚΤΕΛ στον τόπο διορισμού τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών ανταποκρίθηκε στις σχετικές επιστολές του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατόπιν αιτήματος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί θα μπορούν με την επίδειξη της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει την πρόσληψή τους, να αγοράζουν εισιτήρια με έκπτωση 50% από τα εκδοτήρια των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ομοσπονδίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκφράζουν τις ευχαριστίες τους προς την Π.Ο.Α.Υ.Σ. για την προσφορά τους, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη μετάβασή τους στον τόπο διορισμού τους.


Με έκπτωση 50% μπορούν να μεταβούν με τα ΚΤΕΛ στον τόπο διορισμού τους έως τις 30 Σεπτεμβρίου, οι αναπληρωτές και νεοδιοριζόμενοι δάσκαλοι και καθηγητές, καθώς η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών ανταποκρίθηκε στις σχετικές επιστολές του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατόπιν αιτήματος της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή.

Οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί θα μπορούν με την επίδειξη της Αστυνομικής τους Ταυτότητας και της Υπουργικής Απόφασης που αναφέρει την πρόσληψή τους, να αγοράζουν εισιτήρια με έκπτωση 50% από τα εκδοτήρια των Υπεραστικών Λεωφορείων της Ομοσπονδίας.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών και η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων εκφράζουν τις ευχαριστίες τους προς την Π.Ο.Α.Υ.Σ. για την προσφορά τους, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί κατά τη μετάβασή τους στον τόπο διορισμού τους.

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2022

Ρουσφετολογικές προσλήψεις σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ



Πρωτοφανής απαξίωση και παράκαμψη του ΑΣΕΠ επιχειρείται για ακόμη μια φορά από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, τονίζουν σε κοινή δήλωσή τους

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη «με το νέο "γαλάζιο" νομοσχέδιο, που προωθεί σχεδόν εν κρυπτώ και με fast track διαδικασίες, επιχειρεί να θεσμοθετήσει τις ρουσφετολογικού τύπου προσλήψεις προσωπικού στις ΔΕΚΟ μεταφορών (ΟΑΣΑ, Ο. ΣΥ, ΣΤΑ.ΣΥ. κ.ά.), για τις οποίες θα αποφασίζει η εκάστοτε Διοίκηση των μεταφορικών εταιριών με αδιαφανή και αυθαίρετα κριτήρια», τονίζουν με κοινή δήλωσή τους οι τομεάρχες Υποδομών & Μεταφορών και Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Παππάς και Κώστας Ζαχαριάδης.

«Για τον, δε, ΑΣΕΠ επιφυλάσσεται ο ρόλος του «κομπάρσου» στο πλαίσιο της νομιμοφάνειας, καθώς δεν θα έχει κανέναν απολύτως λόγο στις προσλήψεις, παρά μόνο στον "έλεγχο νομιμότητας", και άρα δεν εξασφαλίζεται κανένα κριτήριο αξιοκρατίας.

Ό,τι ξεκίνησε το 2020 με τα γνωστά ευτράπελα η κυβέρνηση Μητσοτάκη, θέλει να το συνεχίσει σήμερα. Φυσικά, δεν μπορεί να κρύψει καν την πρόθεση της να εκχωρήσει σταδιακά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στις ιδιωτικοποιήσεις και σε διάφορες ανώνυμες εταιρίες μέσω της "εταιρικής διακυβέρνησης".

Για τη χειρότερη κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης σημασία δεν έχουν ούτε η αξιοκρατία ούτε η αριστεία. Σκοπός της ήταν και είναι να καταστήσει το δημόσιο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα. Αυτό αποπειράται και τώρα».