Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ACEA που συνέλεξε το metaforespress.gr και αφορούν το 2021, η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών και βαρέων φορτηγών στην ΕΕ!
Μάλιστα, η χώρα θα κατείχε το 3/3, δηλαδή τον γηραιότερο στόλο και στα λεωφορεία, αλλά «κατάφερε» να την ξεπεράσει η Ρουμανία.
Η εξέλιξη αυτή, η οποία περιέχει εξόχως αρνητικές περιβαλλοντικές συνέπειες, φανερώνει και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μέσος Έλληνας και η μέση ελληνική επιχείρηση στην αγορά / ανανέωση οχήματος.
Οι αρνητικές πρωτιές της Ελλάδας στον μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων και φορτηγών
Ειδικότερα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ACEA, ο μέσος όρος ηλικίας επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα (στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5,4 εκατ. οχήματα) είναι τα 17 έτη (2η από το τέλος είναι η Εσθονία με 16,8 έτη), με τον μ.ο. της ΕΕ τα 12 έτη. Πρώτο στην ΕΕ είναι το Λουξεμβούργο, με 7,6 έτη.
Αντίστοιχα, ο μέσος όρος ηλικίας μεσαίων και βαρέων φορτηγών στη χώρα (κυκλοφορούν 0,22 εκατ.) είναι τα 22,7 έτη, όταν σε ολόκληρη την ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 14,2 έτη (δεύτερη χειρότερη επίδοση έχει η Ιταλία με 19 έτη, ενώ την καλύτερη η Αυστρία με 6,6 έτη).
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς επαγγελματικού αυτοκινήτου, παρά το γεγονός ότι ο στόλος των βαρέων φορτηγών στην Ελλάδα είναι αρκετά παλαιός – με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη συντήρηση των οχημάτων, στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και στη γενικότερη «εικόνα» της χώρας – η ελληνική Πολιτεία θα μπορούσε να είχε συνδράμει περισσότερο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων των Ελλήνων οδικών μεταφορέων, καθώς απειλείται η βιωσιμότητα αρκετών εταιρειών.Είναι ενδεικτικό ότι, λόγω φορολογικών θεμάτων και ανταγωνισμού από αλλοδαπούς μεταφορείς, ελληνικές μεταφορικές εταιρίες προχωρούν σε ταξινομήσεις φορτηγών σε ξένες θυγατρικές, ενώ στρέφονται και στα μεταχειρισμένα φορτηγά.
Επίσης, ο μέσος όρος ηλικίας των ελαφρών φορτηγών έφτασε στην Ελλάδα τα 20,8 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 12 έτη (δεύτερη χειρότερη επίδοση έχει η Πορτογαλία με 15,3 έτη, την καλύτερη η Αυστρία με 6,2 έτη).
Τέλος, ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα (στη χώρα κυκλοφορούν 28.000 λεωφορεία) έφτασε τα 19 έτη, ενώ στην ΕΕ ο μέσος όρος ηλικίας αγγίζει τα 12,7 έτη (τη χειρότερη επίδοση έχει η Ρουμανία με 20,2 έτη, την καλύτερη η Αυστρία με 5 έτη).
