Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017

Κωστής Χατζηδάκης: Ηλεκτρονικό εισιτήριο ακούμε και ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν βλέπουμε



«Ηλεκτρονικό εισιτήριο ακούμε και ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν βλέπουμε», επισημαίνει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζη.

Ο Κ. Χατζηδάκης σημειώνει ότι ενώ ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τον Ιανουάριο του 2017, το χρονοδιάγραμμα μετετέθη για τον Μάρτιο και μετά ο αρμόδιος Υπουργός διαβεβαίωσε πανηγυρικά ότι θα ξεκινήσει την 1η Ιουνίου. Ούτε όμως αυτό συνέβη.

Επίσης, αναφέρει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, ακόμα δεν έχει ξεκινάει η σχετική ενημερωτική καμπάνια του ΟΑΣΑ. Αυτό προκαλεί περαιτέρω ανησυχία, διότι υποδηλώνει ότι ούτε το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Η εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υπογραμμίζει ο Κωστής Χατζηδάκης, έχει ως κύριο στόχο την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και της λαθρεπιβίβασης που εκτιμάται ότι επιφέρει απώλεια εσόδων περίπου 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για τις αστικές συγκοινωνίες.

Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, ο καθένας ότι το έργο αυτό– που εντάχθηκε στα ΣΔΙΤ και η σχετική σύμβαση υπεγράφη το 2014 – πρέπει να είναι μια σημαντικότατη προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ και το υπουργείο. Σημειώνεται ότι οι αστικές συγκοινωνίες τα τελευταία 2,5 χρόνια βουλιάζουν ξανά στα ελλείμματα και η μείωση των εσόδων από τα εισιτήρια και κάρτες ξεπερνά αθροιστικά το 35%

Ο Κωστής Χατζηδάκης με την ερώτησή του ρωτάει να μάθει τους λόγους που έχουν οδηγήσει στη νέα καθυστέρηση εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης ζητάει να ενημερωθεί για το νέο χρονοδιάγραμμα του ΟΑΣΑ και του υπουργείου καθώς και για το χρόνο που θα ξεκινήσει η σχετική ενημερωτική καμπάνια για τους πολίτες.

Σε ισχύ το θερινό πρόγραμμα σε λεωφορεία και τρόλεϊ



Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι, από τη Δευτέρα 26/6/2017, ισχύει το θερινό πρόγραμμα δρομολογίων στις γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.
Οι επιβάτες για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ενημερώνονται μέσω της ιστοσελίδας του ΟΑΣΑ
(http://oasa.gr/) ή να επικοινωνούν με το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185.

Τα θερινά δρομολόγια στις αφετηρίες και στα τέρματα των γραμμών θα αναρτηθούν σταδιακά εντός των επομένων ημερών.

Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής στο Μετρό της Αθήνας


Με δύο μοναδικές εκδηλώσεις θα συμμετάσχει και φέτος η «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ ΑΕ) στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής (21 Ιουνίου). Στο πλαίσιο αυτό την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017, ο χώρος πολλαπλών χρήσεων στο σταθμό «Σύνταγμα» θα παραμείνει ανοικτός για τους επιβάτες, που θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο μουσικές προτάσεις με ξεχωριστό ενδιαφέρον η κάθε μία. Ειδικότερα, μεταξύ των ωρών 12:30 – 14:00 θα φιλοξενηθεί συναυλία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ στις 15:00 θα ακολουθήσει η μουσική παράσταση από την ομάδα RebeTango, που συνδυάζει το ρεμπέτικο και το τάνγκο. Το εν λόγω συγκρότημα είχε παρουσιάσει τη δουλειά του στο πλαίσιο του προγράμματος «MetroStages – Νέοι καλλιτέχνες στο Μετρό», το οποίο συμπληρώνει ένα χρόνο «ζωής» και στηρίχθηκε θερμά από το επιβατικό κοινό.Με τη δύναμη της μουσικής η ΣΤΑΣΥ ΑΕ προσδίδει ένα διαφορετικό τόνο στις καθημερινές μετακινήσεις των επιβατών με τα μέσα σταθερής τροχιάς 

Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

Συγκοινωνίες Αθήνας: Πρεμιέρα τον Αύγουστο για το Ηλεκτρονικό Εισιτήριο


«Η έλλειψη συνεννόησης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων έφερε χρονικές καθυστερήσεις στο ηλεκτρονικό εισιτήριο», ανέφερε ο κ. πρόεδρος του ΟΑΣΑ, κ. Αναστάσιος Ταστάνης, μιλώντας σε αναπτυξιακό-επενδυτικό φόρουμ για τις Συμπράξεις Δημοσίου-Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και το πρόγραμμα Γιούνκερ που διοργάνωσε η A-Energy πριν μερικές ημέρες.

Ο κ. Ταστάνης μίλησε για παραλείψεις και προβλήματα συγχρονισμού όπως είναι εκείνες στα συστήματα των σταθμών του μετρό στο θέμα της πυρασφάλειας σημειώνοντας ότι «παρά τα προβλήματα κατορθώσαμε να επιλύσουμε τα θέματα για να φθάσουμε στην υλοποίησή τους».

Η επανάσταση της κοινής λογικής στον ΟΑΣΑ: Μηνιαίες κάρτες για 30 μέρες και όχι για ένα ημερολογιακό


Υπάρχει πιθανότητα η επικράτηση της κοινής λογικής στον ΟΑΣΑ να είναι θέμα λίγων ημερών; Υπάρχει αν πιστέψουμε τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού Ιωάννη Σκουμπούρη. Όπως αναφέρει το metaforespress.gr, μέσα στον Ιούνιο θα ξεκινήσει η έκδοση μηνιαίων καρτών του ΟΑΣΑ που θα αφορούν περίοδο 30 ημερών και όχι έναν ημερολογιακό μήνα.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η έκδοση μηνιαίων καρτών θα είναι δυνατή και τις 30 μέρες του μήνα από τα σημεία πώλησης και θα αφορά μία περίοδο 30 ημερών από την ημερομηνία έκδοσης. Δηλαδή, οι κάρτες πλέον δεν θα αφορούν ένα συγκεκριμένο μήνα (Μάιος, Ιούνιος κλπ) αλλά διαφορετικές περιόδους (π.χ. 15 Ιουνίου - 15 Ιουλίου).

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017

Ιδιώτες ερευνητές – κατάσκοποι θα ελέγχουν εισιτήρια σε Λεωφορεία και Μετρό


Αν μέσα στο καλοκαίρι κάποιος κολλήσει πάνω σας μόλις μπείτε σε Λεωφορείο ή συρμό του Μετρό και απαιτήσει πιεστικά να δει το εισιτήριό σας, δεν θα είναι απαραίτητα ελεγκτής του ΟΑΣΑ αλλά κάποιος μάλλον ατυχής χαμηλοπληρωμένος «ερευνητής» που θα εργάζεται για σκοπό ιδιώτη.

Και αυτό επειδή ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να αναθέσει σε ιδιωτική εταιρεία την πραγματοποίηση έρευνας για τους τύπους κομίστρου που χρησιμοποιούν (αν χρησιμοποιούν) οι επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας. Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί από τις 10 Ιουλίου έως και τις 9 Σεπτεμβρίου με τη χρήση ερευνητών μέσα σε όλα τα Μέσα του ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ).

Πολιτική αντιπαράθεση, στη Βουλή, μεταξύ Χρ. Σπίρτζη – Κ. Καραμανλή για το κύκλωμα εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ


Πολιτική αντιπαράθεση ξέσπασε, στη Βουλή, μεταξύ Χρ. Σπίρτζη – Κ. Καραμανλή για το κύκλωμα εισιτηρίων της ΣΤΑΣΥ και ειδικότερα, στην επερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, με θέμα: «Σχετικά με τον έλεγχο της διαδικασίας είσπραξης και απόδοσης χρηματικών ποσών στη ΣΤΑ.ΣΥ, που προέρχονται από διάθεση εισιτηρίων».

Τα κυριότερα αποσπάσματα

Σάββατο 10 Ιουνίου 2017

Δευτέρα 12 Ιουνίου: Στάση εργασίας στον Προαστιακό



Ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν από το απόγευμα της Δευτέρας 12 Ιουνίου 2017 οι συρμοί του Προαστιακού της Αθήνας λόγω στάσης εργασίας που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι από τις 18:00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Κατά τις ίδιες ώρες αναμένεται να μην πραγματοποιούνται τα δρομολόγια της γραμμής 3 του Μετρό στο τμήμα Δουκ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπάρξουν ματαιώσεις δρομολογίων από τις 17:00 περίπου το απόγευμα. Συγκεκριμένα, θα ανασταλούν τα δρομολόγια των παρακάτω αμαξοστοιχιών:

Στη γραμμή Χαλκίδα – Πειραιάς – Χαλκίδα:

3556/13556,15535/5535,1558/11558,12537/2537,2532/12532,12541/2541, 2536/12536, 2540/12540, 12545/2545, 12549
Στη γραμμή Αθήνα – Λιόσια – Αθήνα

4324/4325
Στη γραμμή Αεροδρόμιο – Κιάτο – Αεροδρόμιο

4424/4428/4429/4433
Στην γραμμή Αεροδρόμιο – Λιόσια- Αεροδρόμιο

4244/4252/4262/4264/4245/4253/4263/4265

Επίσης καταργούνται τα λεωφορεία Λ23 και Λ24 μεταξύ Κιάτου – Πάτρας- Κιάτου.
Η στάση εργασίας εξαγγέλθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης προκειμένου τα μέλη της να πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση.

Τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αναμένεται να κινούνται κανονικά.

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Ταμειακή ένεση για το Μετρό στον Πειραιά. Εγκρίθηκαν 329 εκατ., οι τρεις πρώτοι σταθμοί το 2019


Ταμειακή ένεση για την κατασκευή του Μετρό στον Πειραιά. Το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε τη δέσμευση 329 εκατ., προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου, το οποίο έχει ξεφύγει από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.


Το έργο παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις, δεδομένου ότι υπήρξε επτάμηνη διακοπή εργασιών το 2015, λόγω μη πληρωμής του ΦΠΑ στην ανάδοχο κοινοπραξία, με αποτέλεσμα να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση.

Επίσης, σημαντικές καθυστερήσεις σημειώθηκαν στην έναρξη των εργασιών του σταθμού Πειραιά, λόγω ελλιπών μελετών.

Τρίτη 30 Μαΐου 2017

Οδηγοί λεωφορείων: Κινδυνεύει η υγεία μας από την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο



Στο στόχαστρο των οδηγών λεωφορείων του ΟΑΣΑ μπαίνουν για μία ακόμη φορά τα συστήματα της τηλεματικής αλλά και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτή τη φορά αφορμή δεν είναι η παρακολούθηση μέσω της τηλεματικής του αν οι οδηγοί εκτελούν όντως τα δρομολόγιά τους, αλλά κίνδυνοι για την υγεία τους οποίους επικαλούνται εξαιτίας ακτινοβολίας.

Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΟΣΥ - ΟΑΣΑ στο ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ κατέθεσε έγγραφο με το οποίο ζητά να μετρηθεί η ποσότητα της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από τον εξοπλισμό της τηλεματικής που έχει εγκατασταθεί μέσα στα λεωφορεία. Καθώς ο συγκεκριμένος εξοπλισμός έχει τοποθετηθεί κοντά στην θέση του οδηγού, υπάρχουν καταγγελίες πως σε αυτόν οφείλονται προβλήματα υγείας των οδηγών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της παράταξης:


Είναι αρκετές οι καταγγελίες οδηγών για πονοκεφάλους και ζαλάδες από τότε που έγινε η τοποθέτηση τους και ξεκίνησε η λειτουργεία των δυο αυτών υπηρεσιών. Αρκετό καιρό μετά πληροφορηθήκαμε ότι οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ καθυστερούν την διαδικασία για μέτρηση της ακτινοβολίας απο την λειτουργεία των μηχανημάτων. Συγκεκριμένα την Τρίτη 16/5 στη διάρκεια της διαμαρτυρίας μας στην διοίκηση της ΟΣΥ, δύο οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν έντονα στον πρόεδρο και γραμματέα του ΣΕΟ γιατί δεν έχει απαντηθεί ακόμη από επίσημο φορέα εάν διατρέχει κίνδυνο η υγεία του οδηγού απο την λειτουργεία τους. Οι οδηγοί παραπονέθηκαν για ζαλάδες, πονοκεφάλους και απαίτησαν να έχουν άμεσα απάντηση. Η απάντηση του προέδρου και του γραμματέα ήταν ότι «δεν το εχει υπογράψει ακόμη η διοίκηση της ΟΣΥ για να γίνει ο έλεγχος!»

Μένει να δούμε αν η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αθωωθούν ή θα έχουμε ξήλωμα και επανατοποθέτηση του εξοπλισμού, καθώς και το ποιος θα επωμιστεί το επιπλέον κόστος σε αυτή την περίπτωση.

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

ΟΑΣΑ: 12.000 ευρώ για ένα καρτούν και μία συνέντευξη τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο


Ακριβά θα κοστίσει στον ΟΑΣΑ η παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους δημοσιογράφους και το επιβατικό κοινό. Αν και το σύστημα βρίσκεται υπό μερική λειτουργία από τον προηγούμενο Φεβρουάριο, η πλήρης εφαρμογή του έχει μετατεθεί για το φετινό καλοκαίρι εξαιτίας του προβλήματος που προέκυψε με τα προσωπικά δεδομένα των επιβατών, αλλά και την καθυστέρηση στην εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού στους σταθμούς του Μετρό και τα υπόλοιπα μέσα.

Τώρα, ο ΟΑΣΑ πληρώνει 12.000 ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ, για την δημιουργία υλικού που θα χρησιμοποιηθεί στην παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το μισό περίπου ποσό (5.500 ευρώ) θα δοθεί για τη δημιουργία ενός καρτούν-μασκότ που θα προτρέπει το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όπως περιγράφεται από τον ΟΑΣΑ, η υπηρεσία αφορά «Ονοματοδοσία - Δημιουργία και Σχεδιασμός Character Concept τύπου Cartoon, campaignable χαρακτηριστικών, με σκοπό την ενημέρωση και προώθηση του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, την εκπαίδευση των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ένταξη στην καθημερινότητα του πολίτη ενός character τύπου μασκότ για την καλλιέργεια μίας φιλικότερης σχέσης μεταξύ του πολίτη και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Θα έχει τη δυνατότητα προσαρμογής σε ενημερωτικά animation videos και όποιες άλλες προσαρμογές απαιτηθούν. Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Συνέντευξη Τύπου». [Κάτι μας λέει ότι θα πρόκειται για κουκουβάγια]

Τα υπόλοιπα χρήματα θα δοθούν ως εξής:

Θέσεις στις συγκοινωνίες για όσους έχουν ανάγκη

Είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω κάποιου ιατρικού προβλήματος ή αναπηρίας, πολλοί επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν αντέχουν την πολύωρη ορθοστασία και χρειάζεται να καθίσουν όταν μετακινούνται με τα λεωφορεία ή το μετρό. Τι γίνεται όμως όταν οι θέσεις είναι δυσεύρετες και κανείς δεν παρατηρεί ή δε γνωρίζει ότι έχεις ανάγκη;
Η Transport for London που διαχειρίζεται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του Λονδίνου, παρουσίασε πρόσφατα μία ειδική κονκάρδα και μία κάρτα που δίνονται σε όσους έχουν ανάγκη να βρουν θέση όταν μετακινούνται με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Με το μήνυμα "Please offer me a seat" (Παρακαλώ παραχωρήστε μου μία θέση) και "Remember not all disabilities and conditions are visible" (Θυμηθείτε πως δεν είναι όλες οι αναπηρίες εμφανείς), η αναζήτηση θέσης γίνεται πιο εύκολη για όσους έχουν ανάγκη.

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

92 νέα λεωφορεία για τον ΟΑΣΑ ως το 2023



Αφού απέτυχε προς το παρόν να εξασφαλίσει απευθείας χρηματοδότηση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στρέφεται τωρα στην Περιφέρεια Αττικής προκειμένου να αποκτήσει καινούρια λεωφορεία για τον ΟΑΣΑ.

Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια, θα χρηματοδοτηθεί η αγορά 92 λεωφορείων νέας τεχνολογίας, προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ μέσω τ0υ Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020». Συγκεκριμένα, η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου υπέγραψε την Πρόσκληση με τίτλο «Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΑ και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των δημοσίων συγκοινωνιών στη Μητροπολιτική Αθήνα», που απευθύνεται στον Οργανισμό για την υποβολή προτάσεων για χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014 – 2020».

Όπως αναφέρεται στην πρόσκληση, αναμένεται η προμήθεια 92 νέων αστικών λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας που θα παρέχουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας και άνεσης στους πολίτες. Αναλυτικότερα, περιλαμβάνονται 20 οχήματα μεσαίου μεγέθους, 60 οχήματα μεγάλου μεγέθους (αρθρωτά) καθώς και 12 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας που θα διαθέτουν αυτονομία κίνησης.

Η υποβολή προτάσεων προς το ΕΣΠΑ θα γίνεται ως την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ενώ η ολοκλήρωση των προτεινόμενενω πράξεων θα επέλπει στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Τα 92 νέα λεωφορεία (αν βέβαια προχωρήσει η διαδικασία) εννοείται πως θα είναι σταγόνα στον ωκεανό. Αυτή τη στιγμή απαιτούνται εκατοντάδες νέα οχήματα προκειμένου να ανανεωθεί ο αρχαίος στόλος του ΟΑΣΑ αλλά και να γίνει δυνατή η πύκνωση των δρομολογίων. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά την παλαιότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων, από τα 2.387, πολλά είναι τεχνολογίας EURO II (πετρελαίου και πολύ επιβλαβή για το περιβάλλον): 172 από το 1988, 216 από το 1993, 70 οχήματα από το 1999, 139 από το 2000, 279 από το 2004, 220 από το 2009 κ.ο.κ.

Δείτε επίσης:
Σπίρτζης: Χρειάζονται καινούρια Λεωφορεία και συρμοί του ΗΣΑΠ αλλά…

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταργεί τις διαδικτυακές προσφορές με τα φθηνά εισιτήρια


Απόφαση να καταργήσει τις διαδικτυακές προσφορές για αγορές εισιτηρίων, καθώς και άλλες προσφορές για ομάδες επιβατών έλαβε πρόσφατε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ήδη από τις αρχές του Μαΐου τα φθηνά εισιτήρια που ξεκινούν από 9 ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη δεν ήταν διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

Όπως αναγράφεται στην απόφαση του τμήματος τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας με ημερομηνία 5 Μαΐου, η οποία και δημοσιεύτηκε στο blog Το Στέκι της Έλξης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταργεί άμεσα τις ειδικές διαδικτυακές προσφορές των 9, 19 29 και 39 ευρώ (βρίσκοταν σε ισχύ από το 2011). Καταργούνται επίσης οι ειδικές προσφορές σε εισιτήρια μετ' επιστροφής των 20 και 25 ευρώ για σχολικές εκδρομές, καθώς και οι ειδικές προσφορές για μετακινήσεις αθλητικών ομάδων με τιμές 25, 30 και 35 ευρώ. Για τις μετακινήσεις τόσο των σχολείων όσο και των αθλητικών ομάδων θα ισχύει πλέον η γενική προσφορά για ομαδικές μετακινήσεις.

Η απόφαση αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκάλεσε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, σύμφωνα με την οποία η κατάργηση των παραπάνω προσφορών «θα πλήξει τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (νέοι, άνεργοι, φοιτητές) που μέσω διαδικτύου έβρισκαν προσιτά εισιτήρια για να μετακινηθούν με το πλέον οικολογικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς.»

Το timing της απόφασης προκαλεί ερωτηματικά αφού σε εξέλιξη βρίσκονται οι συνομιλίες μεταξύ της ηγεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στελεχών των ιταλικών σιδηροδρόμων για την επερχόμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Σε συνδυασμό με την πρόσφατη απόφαση για δημιουργία εφαρμογής κράτησης εισιτηρίων από την ακόμα δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ξεκάθαρο «δωράκι» στους Ιταλούς νέους ιδιοκτήτες, είναι πλέον εμφανές ότι η σημερινή διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δρα εις όφελος του δημοσίου.

Το αν τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρουν ως πιόνια των Ιταλών ή επιδεικνύουν υπερβάλλων ζήλο από μόνοι τους δεν το ξέρουμε, το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο για τους επιβάτες.

Προσωπική μας άποψη πάντως είναι ότι οι προσφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιστρέψουν (είτε με την ίδια είτε με άλλη μορφή) αφού ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Η νέα ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θελήσει να εκμεταλλευτεί για λόγους marketing της προσφορές, δίνοντας τους τεράστια προβολή, και φυσικά η πλειοψηφία των μέσων θα έχει μέχρι τότε ξεχάσει ότι παρόμοιες προσφορές παρείχε και η δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τρίτη 16 Μαΐου 2017

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Συνδικάτο ΟΑΣΑ: «Σκόπιμα απαξιώνουν την ΟΣΥ, για ν...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Συνδικάτο ΟΑΣΑ: «Σκόπιμα απαξιώνουν την ΟΣΥ, για ν...: Δριμύ «κατηγορώ» εναντίον του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για σκόπιμη απαξίωση της ΟΣΥ, με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίησή της, ...

Θεσσαλονίκη: Πρώτη ημέρα χωρίς λεωφορεία-Πόσες θα ακολουθήσουν;


Φωτ. Αλέξανδρος Αβραμίδης

Στην αυριανή συνάντηση εργαζομένων και διοίκησης του ΟΑΣΘ με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη είναι στραμμένα τα βλέμματα καθώς από μόνη της η συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τις 11 το πρωί στην Αθήνα, αποτελεί μια ευκαιρία να δοθεί τέλος στην κόντρα που βρίσκεται σε εξέλιξη στις πλάτες των Θεσσαλονικέων.

Σήμερα η πόλη βίωσε το απόλυτο κυκλοφοριακό κομφούζιο αφού εξαιτίας της επίσχεσης εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ δεν κυκλοφόρησαν τα λεωφορεία με αποτέλεσμα όσοι θεσσαλονικείς διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητο να το χρησιμοποιήσουν προκειμένου να πάνε στις δουλειές τους.

Χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση για ΟΑΣΘ - Και Τετάρτη χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη


Χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση για ΟΑΣΘ - Και Τετάρτη χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη                                                         Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η κρίσιμη συνάντηση της διοίκησης και του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, στο υπουργείο Μεταφορών παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα στη συνάντηση και το σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΘ καλεί σε συγκέντρωση αύριο στις 10 και 30 μπροστά στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης μέχρι να βρεθεί λύση όπως χαρακτηριστικά τονίζουν.


Αυτό σημαίνει ότι η επίσχεση εργασίας θα συνεχιστεί κανονικά και η πόλη θα μείνει χωρίς λεωφορεία για ακόμα μία ημέρα.

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, διεκδικούν τα δεδουλευμένα δυο μηνών και το δώρο του Πάσχα.

πηγή

Κυριακή 14 Μαΐου 2017

Με μία τραγωδία, πέφτουν οι τίτλοι τέλους της δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ


«Η ιδιωτικοποίηση θα φέρει ατυχήματα» ήταν η μόνιμη επωδός κάποιων συνδικαλιστών που αντιδρούσαν στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να όμως που το τραγικό δυστύχημα συνέβη ενώ η εταιρεία βρίσκεται ακόμη στα χέρια του δημοσίου.

Ήταν θαύμα που δεν έγινε νωρίτερα, θα πουν άλλοι. Αν και τα τελευταία χρόνια, η πλειοψηφία των δυστυχημάτων πάνω στις ράγες αφορά συγκρούσεις με ΙΧ ακόμα και σε φυλασσόμενες διαβάσεις, εκτροχιασμοί και άλλα μικροατυχήματα, χωρίς ευτυχώς να θρηνούμε θύματα, συμβαίνουν τακτικά αν και η δημοσιογραφική κάλυψή τους σπάνια λαμβάνει έκταση.

Το χτεσινοβραδινό δυστύχημα στο Άδενδρο, με τον πλήρη εκτροχιασμό μία intercity αμαξοστοιχίας που κατέληξε σε ένα σπίτι και είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό δύο επιβατών, δεν ήταν μόνο «η κακιά στιγμή», ήταν το αποκορύφωμα της παρακμής του δημόσιου σιδηρόδρομου στην Ελλάδα.

Πως αλλιώς να χαρακτηρίσει κανείς την κατάσταση, τη στιγμή που τόσα χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής παραμένουν ασυντήρητα, σε χείριστη κατάσταση (σημειώνεται πως η ιδιοκτησία και η ευθύνη συντήρησης των γραμμών θα παραμείνει στο δημόσιο και μετά την ιδιωτικοποίηση), όταν οι μηχανοδηγοί, ακόμη και στον Προαστιακό της Αθήνας, περνούν με κόκκινο τα φωτοσήματα καθώς αυτά απλά δεν δουλεύουν, και η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με τηλεγραφήματα , λες και βρισκόμαστε 100 και βάλε χρόνια πριν.

Σαν να μην έφτανε η τραγωδία στο Άδενδρο, ακολούθησε και το επικοινωνιακό Βατερλό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την εταιρεία να ανακοινώνει γύρω στα μεσάνυχτα πως το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 4 ατόμων, αν και όλες οι πηγές ανέφεραν πως οι νεκροί ήταν δύο. Δεν πρόκειται απλά για μία γκάφα, αλλά για προσβολή στην μνήμη των νεκρών, αλλά και προς τις οικογένειες αυτών και των τραυματιών.



Σήμερα το πρωί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επεξεργάστηκε το κείμενο του δελτίου τύπου στην ιστοσελίδα της, αφαιρώντας την αναφορά σε νεκρούς, προφανώς ελπίζοντας ότι κανείς δεν θα προσέξει το ατόπημα. Σε μία σοβαρή εταιρεία εννοείται ότι ο συντάκτης του κειμένου θα είχε αποπεμφθεί πριν ακόμα ξημερώσει η Κυριακή.

Τα αίτια της τραγωδίας θα ερευνηθούν, και οι ευθύνες -φανταζόμαστε- θα αποδοθούν. Το σίγουρο όμως είναι πως η Ελλάδα έχει δρόμο ακόμα μέχρι να «χτίσει» ένα σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο. Οι καλές προθέσεις -ιδιωτών ή δημοσίου- προφανώς και δεν επαρκούν.