ΟΑΣΑ: 12.000 ευρώ για ένα καρτούν και μία συνέντευξη τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο


Ακριβά θα κοστίσει στον ΟΑΣΑ η παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους δημοσιογράφους και το επιβατικό κοινό. Αν και το σύστημα βρίσκεται υπό μερική λειτουργία από τον προηγούμενο Φεβρουάριο, η πλήρης εφαρμογή του έχει μετατεθεί για το φετινό καλοκαίρι εξαιτίας του προβλήματος που προέκυψε με τα προσωπικά δεδομένα των επιβατών, αλλά και την καθυστέρηση στην εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού στους σταθμούς του Μετρό και τα υπόλοιπα μέσα.

Τώρα, ο ΟΑΣΑ πληρώνει 12.000 ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ, για την δημιουργία υλικού που θα χρησιμοποιηθεί στην παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το μισό περίπου ποσό (5.500 ευρώ) θα δοθεί για τη δημιουργία ενός καρτούν-μασκότ που θα προτρέπει το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όπως περιγράφεται από τον ΟΑΣΑ, η υπηρεσία αφορά «Ονοματοδοσία - Δημιουργία και Σχεδιασμός Character Concept τύπου Cartoon, campaignable χαρακτηριστικών, με σκοπό την ενημέρωση και προώθηση του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, την εκπαίδευση των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ένταξη στην καθημερινότητα του πολίτη ενός character τύπου μασκότ για την καλλιέργεια μίας φιλικότερης σχέσης μεταξύ του πολίτη και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Θα έχει τη δυνατότητα προσαρμογής σε ενημερωτικά animation videos και όποιες άλλες προσαρμογές απαιτηθούν. Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Συνέντευξη Τύπου». [Κάτι μας λέει ότι θα πρόκειται για κουκουβάγια]

Τα υπόλοιπα χρήματα θα δοθούν ως εξής:

1.500 ευρώ για δημιουργία ενημερωτικού 8-πτύχου οδηγού ενημέρωσης και απόκτησης ηλεκτρονικού εισιτηρίου
3.500 ευρώ για δημιουργία powerpoint για την παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους δημοσιογράφους
500 ευρώ για σχεδιασμό folder που θα δοθεί στους δημοσιογράφους κατά την παρουσίαση
500 ευρώ για σχεδιασμό banner για τη συνέντευξη τύπου
250 ευρώ για σχεδιασμό ψηφιακής πρόσκλησης που θα αποσταλεί στους δημοσιογράφους μέσω email
250 ευρώ για σύνταξη δελτίου τύπου με επισυνάψεις για τους δημοσιογράφους

Σημειώνεται ότι το κόστος εκτύπωσης όλων των υλικών δεν περιλαμβάνεται στο παραπάνω ποσό.

Σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα, η πλήρης εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αναμένεται από τον Αύγουστο. Εν τω μεταξύ, ως τις 31 Μαΐου, αναμένεται η ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των εργασιών για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Ως τότε, πρέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης των ΑΜΕΚ (Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών) της ΟΣΥ, οι εργασίες στις γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό, η εγκατάσταση εξοπλισμού ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε 4 σταθμούς του Προαστιακού (Αεροδρόμιο, Κορωπί, Κάντζα, Παλλήνη) και ο έλεγχος λειτουργικότητας των συσκευών πώλησης με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Ως τον Αύγουστο φαίνεται πως θα εκκρεμούν οι εργασίες στους σταθμούς του Μετρό, καθώς και εργασίες που έχουν να κάνουν με τις ηλεκτρονικές κάρτες που θα αντικαταστήσουν τις σημερινές χάρτινες κάρτες απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει και δημόσια διαβούλευση για τη διαμόρφωση των τεχνικών προδιαγραφών του διαγωνισμού προμήθειας «έξυπνων καρτών» προς χρήση στο σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα όλες οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν ως τις 31 Ιουλίου. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα έκανε λόγο για πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από την 1η Ιανουαρίου (του 2017).

Ακόμα και αν όλα γίνουν στην ώρα τους, το ηλεκτρονικό εισιτήριο βρίσκεται στον αέρα εφόσον η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν έχει δώσει ακόμα το πράσινο φως. Στις 30 Ιανουαρίου, η Αρχή είχε απορρίψει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ζητώντας από τον ΟΑΣΑ να υποβάλλει νέα γνωστοποίηση απαντώντας σε σημαντικά ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων που προκύπτουν από τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το πότε όμως θα ληφθεί η νέα απόφαση της Αρχής είναι άγνωστο.