Τρίτη 16 Μαΐου 2017

Θεσσαλονίκη: Πρώτη ημέρα χωρίς λεωφορεία-Πόσες θα ακολουθήσουν;


Φωτ. Αλέξανδρος Αβραμίδης

Στην αυριανή συνάντηση εργαζομένων και διοίκησης του ΟΑΣΘ με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη είναι στραμμένα τα βλέμματα καθώς από μόνη της η συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τις 11 το πρωί στην Αθήνα, αποτελεί μια ευκαιρία να δοθεί τέλος στην κόντρα που βρίσκεται σε εξέλιξη στις πλάτες των Θεσσαλονικέων.

Σήμερα η πόλη βίωσε το απόλυτο κυκλοφοριακό κομφούζιο αφού εξαιτίας της επίσχεσης εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ δεν κυκλοφόρησαν τα λεωφορεία με αποτέλεσμα όσοι θεσσαλονικείς διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητο να το χρησιμοποιήσουν προκειμένου να πάνε στις δουλειές τους.


Να θυμίσουμε ότι ενώ από το Σάββατο ανακοινώθηκε η πρόσκληση του υπουργού Μεταφορών σε συνάντηση την Τρίτη, σε συνέλευση που πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό αποφάσισαν να προχωρήσουν τη Δευτέρα στην επίσχεση εργασίας που είχαν εξαγγείλει.

Από την πλευρά της οι διοίκηση του ΟΑΣΘ που ήταν αντίθετη στην κινητοποίηση κατέθεσε σήμερα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων η οποία θα εξεταστεί την Τετάρτη, 17 Μαΐου.

Παράλληλα, κατατέθηκε αγωγή σε βάρος των εργαζομένων, η οποία έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί στις 6 Ιουνίου 2017.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης τόνισε: «Άλλο η συνάντηση με τον υπουργό και άλλο η κινητοποίησή μας. Η επίσχεση εργασίας που ξεκινήσαμε σήμερα, αφορά αποκλειστικά και μόνο το γεγονός ότι είμαστε απλήρωτοι».

Πάντως, ο πρόεδρος του οργανισμού Χρήστος Στεφανίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την κινητοποίηση των εργαζομένων, ενόψει της συνάντησης με τον υπουργό Μεταφορών, αλλά και κατόπιν της δέσμευσης που έχει αναληφθεί για πληρωμή των εργαζομένων, μέσω και δανείου που συμφώνησε να λάβει ο ΟΑΣΘ από την Εθνική Τράπεζα, ύψους περίπου 3,5 εκατ. ευρώ, με ενέχυρο την απόφαση της Διαιτησίας για τα 4,6 εκατ. ευρώ, που όρισε η διαιτησία ότι του οφείλει το ελληνικό δημόσιο, από την εκκαθάριση του 2014. Υπενθυμίζεται ότι ο οργανισμός διεκδικούσε 14,5 εκατ. ευρώ.

Για την αυριανή συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, ο κ. Στεφανίδης χαρακτηρίζοντάς την «θετική εξέλιξη», επισήμανε ότι ο ΟΑΣΘ είναι έτοιμος να παρουσιάσει σημαντικό μέρος της δικής του πρότασης για την αναδιάρθρωση του Οργανισμού, που προβλέπει τον εξορθολογισμό σε όλα τα κόστη και τον προσδιορισμό της τιμής του εισιτηρίου, που σε κάθε περίπτωση «θα είναι ανταγωνιστική», όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.

Ο Δήμος καλεί εργαζόμενους και κυβέρνηση να βρουν λύση

Να αναστείλουν την επίσχεση εργασίας ζητά από τους εργαζόμενους ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ενώ ταυτόχρονα καλεί την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει το τοπίο ως προς το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης καλεί, ως ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, τους εργαζόμενους να αναστείλουν την επίσχεση εργασίας που έχουν κηρύξει, εν αναμονή και της καταβολής δεδουλευμένων προς αυτούς μέσω της επιδίκασης στον Οργανισμό ποσού περίπου 5 εκατ. ευρώ, δια της διαδικασίας της διαιτησίας, αλλά και ενόψει της αυριανής συνάντησης που έχει συγκαλέσει το υπουργείο Μεταφορών στην Αθήνα με τη Διοίκηση και με το Σωματείο Εργαζομένων του ΟΑΣΘ» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Θεσσαλονίκης και προσθέτει:

«Η Δημοτική Αρχή καλεί επίσης την κυβέρνηση και το υπουργείο Μεταφορών να ξεκαθαρίσει το τοπίο ως προς το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, και του ΟΑΣΘ συγκεκριμένα, δεδομένου του σχεδίου νόμου που έχει κατατεθεί ήδη από την περασμένη Δευτέρα 8 Μαΐου 2017 στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Εξάλλου, καλεί όσους Θεσσαλονικείς έχουν τη δυνατότητα να περιορίσουν τις μετακινήσεις τους ή να μοιραστούν το ΙΧ τους με άλλους συμπολίτες, ενώ ζητά από τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί, σε μια έκφραση κοινωνικής αλληλεγγύης, να προσφέρουν ειδικές μειωμένες τιμές για όσο διαρκέσει η επίσχεση εργασίας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.

Η πόλη δεν μπορεί να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία, χωρίς λεωφορεία, ούτε για μια ώρα, πόσω μάλλον επ’ αόριστον. Η ασφυκτική κατάσταση που προκλήθηκε την προηγούμενη φορά, όταν η επίσχεση εργασίας των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ διήρκεσε 12 ημέρες, δεν πρέπει και δεν μπορεί να επαναληφθεί. Το πρόβλημα του ΟΑΣΘ και των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης πρέπει να λυθεί άμεσα» καταλήγει η δημοτική αρχή.


πηγη