Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Τρένο αντί Αεροπλάνου!



Όταν οι ταχύτητες αγγίζουν «κόκκινο» φτάνοντας τα 300 χλμ. την ώρα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν ταξιδεύει με τρένο, αλλά πετάει… Για όσους «τρέμουν» το αεροπλάνο, οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι είναι η ιδανική λύση. Για εκείνους που δεν οδηγούν αλλά δεν επιθυμούν και τις λύσεις των οργανωμένων οδικών εκδρομών, προτιμώντας ανεξαρτησία, είναι το πλέον ενδεικτικό μέσο. Παράλληλα, μια εποχή που οι κλιματικές αλλαγές και ο προβληματισμός γύρω από το περιβάλλον απασχολούν όλο τον πλανήτη, οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες αναζητούν νέους, εναλλακτικούς τρόπους μετακινήσεων, και σίγουρα τα τρένα είναι ένας από αυτούς.

Τα ταξίδια με τρένα - βολίδες είναι πλέον ένας trendy, άνετος, ασφαλής και πολυτελής τρόπος μετακίνησης στην Ευρώπη, όπου υπερσύχρονες αμαξοστοιχίες υψηλών ταχυτήτων ανταγωνίζονται επάξια τις αεροπορικές εταιρίες και τις αναγκάζουν να διακόψουν δρομολόγια που αποδεικνύονται ασύμφορα. Παρά την οικονομική ύφεση, οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι προσβλέπουν σε μια σημαντική αύξηση και ανάπτυξη τα επόμενα 15 με 20 χρόνια, καθώς ηπεριβαλλοντική εγρήγορση, το ολοένα αυξανόμενο ενεργειακό κόστος και ηκυκλοφοριακή συμφόρηση οδηγούν στην προτίμηση των επιβατών, τόσο για επαγγελματικά ταξίδια όσο και για ταξίδια αναψυχής, προς τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά. Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της σιδηροδρομικής συμμαχίας Railteam, προβλέπεται ότι μέχρι το 2020 ο αριθμός των διεθνών σιδηροδρομικών ταξιδιών με υπερταχείες θα έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 50%, με 68 εκ. ταξίδια σε διασυνοριακές διαδρομές να πραγματοποιούνται ανά έτος, σε σύγκριση με τα 45 εκ. ταξιδιών που κατεγράφησαν το 2007. Αν σκεφτεί κανείς ότι επιλέγοντας το τρένο αντί του αεροπλάνου ή του αυτοκινήτου, μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα σε εκπομπές CO2 κατά 90%,η παραπάνω αύξηση θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση περισσότερων από 170 εκ. τόνων εκπομπών CO2. Ας ρίξουμε όμως μια αναλυτικότερη ματιά στις συγκρίσεις τιμών και χρόνου, κάνοντας ένα crash test μεταξύ τρένων ταχείας και αεροπορικών εταιριών.
• Αγγλία: Ήδη το Eurostar έχει απορροφήσει το 70% της επιβατικής κίνηση στη διαδρομή Παρίσι- Λονδίνο, αναπτύσσοντας ταχύτητες 300 χλμ./ώρα. Με τις προσφορές του από το Λονδίνο, το Παρίσι και οι Βρυξέλλες απέχουν μόλις 2 ώρες 22’ και περίπου 74€ (€90 με Air France το πρώτο δρομολόγιο, €100 το δεύτερο με United και ίδιο χρόνο διαδρομής), καθιστώντας το τρένο την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για city break που συνδυάζει δύο πόλεις! Η Virgin Trains και Eurostar προσφέρουν το εισιτήριο Birmingham – Παρίσι από £83/ €94,5 όταν η χαμηλή κόστους αεροπορική εταιρία flybaboo χρεώνει €78.
• Γαλλία: Το TGV «πετάει» από Γενεύη προς Παρίσι σε 3,34’ με μόλις 56€, ενώ συνδέει πάνω από 150 πόλεις Γαλλίας, Βελγίου και Ελβετίας με ταχύτητες ως και 190-180 χλμ./ ώρα.Τo TGV V150 κυνηγά τα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας τρένων, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 574,8 χλμ./ ώρα τον Απρίλιο του 2007, με κινητήρα ισχύος 25.000 ίππων. Σύντομα θα εμφανιστεί ο διάδοχός του, το AGV, συρμός ψηλής ταχύτητας, που με μέση ταχύτητα 360 χλμ/ ώρα θα διανύει διαδρομές 1000 χλμ. σε περίπου 3 ώρες, άμεσα ανταγωνιστικά των αεροσκαφών.
• Βέλγιο: Παρίσι – Βρυξέλλες με κόστος μόλις €44 (αντίστοιχα το εισιτήριο κοστίζει €199 με KLM) υπόσχεται το Thalys και 82’ απολαυστικής διαδρομής, αναγκάζοντας την Air France να καταργήσει την πτήση της σε αυτό το δρομολόγιο. Το Thalys έγινε ακόμη ταχύτερο από πέρσι το Δεκέμβριο, μειώνοντας κατά μία ώρα τη διαδρομή Βρυξέλλες- Κολονία σε 1 ώρα 47‘ και τιμές από €29 (αντίστοιχα το εισιτήριο κοστίζει €220 με KLM). Πλέον, με το άνοιγμα της γραμμής Αμβέρσας- Άμστερνταμ στο Βέλγιο και την Ολλανδία, το Παρίσι- Άμστερνταμ μειώνεται σε 3 ώρες και 18’ και το Βρυξέλλες- Άμστερνταμ σε 1 ώρα 53‘ (το εισιτήριο ξεκινά από €38 σε σύγκριση με την αεροπορική μετάβαση στα 170€ περίπου με KLM), δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για μια σύντομη απόδραση! Και κυρίως, με κάθε άνεση, δωρεάν σνακ, υπηρεσίες ίντερνετ και ευχάριστο περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές μειώνονται ακόμη και στα 2/3 με προκράτηση 15- 30 ημερών!
• Σουηδία: Από τα κορυφαία τρένα του κόσμου, το X2000 αγγίζει μέχρι τα 200 χλμ./ ώρα- σύντομα θα φτάσει τα 300 χλμ/ ώρα- και αποτελεί την ενδεικτικότερη λύση για μετακινήσεις προς Σκανδιναβία και όλη τη Σουηδία. Το Στοκχόλμη- Κοπεγχάγη εκτελείται σε 5 ώρες 12’ προς 87€, όταν το κόστος αεροπορικού εισιτηρίου με SAS είναι 120 €! Βέβαια, αντί τις 1 ώρας 15’ το ταξίδι γίνεται πεντάωρο, αλλά αξίζει η διαδρομή και τα τοπία που συναντά κανείς, όταν δεν έχει πίεση χρόνου. Η εταιρία φροντίζει με πρωτότυπες τακτικές marketing ώστε τα τρένα να μην είναι ποτέ άδεια, δημοπρατώντας εισιτήρια με τιμή εκκίνησης το 1SEK, Η δημοπρασία ξεκινά 48 ώρες πριν την αναχώρηση και κλείνει 6 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
• Τσεχία: Στην Τσεχία, το Pendolino φτάνει ταχύτητα 230 χλμ./ ώρα και προσφέρει ζεστό μπουφέ στο τρένο. Μπορεί κανείς να ταξιδέψει άνετα από Πράγα προς Βιέννη ή από Πράγα προς Μπρατισλάβα με μόλις €22 Β’ Θέση ή €28 Α’ θέση. Συγκριτικά, το Πράγα- Βιέννη, απλή διαδρομή με Austrian στοιχίζει από 393€ και η διάρκεια πτήσης είναι 1 ώρα 10‘ .
• Ισπανία: Τα ισπανικά Altaria, με μέγιστες ταχύτητες 200 χλμ./ ώρα, συνδέουν Μαδρίτη- Βαλένθια σε 3 ώρες 30‘, προς €40,70. Η σιδηροδρομική σύνδεση Μαδρίτης- Βαρκελώνης πραγματοποιείται με 17 υπερταχείες αμαξοστοιχίες που αγγίζουν τα 300 χλμ/ ώρα, διασχίζουν την απόσταση των 659 χλμ. μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 2 ώρες 38‘, αντί των τεσσάρων ωρών με συμβατικό τρένο. Μόνο τον πρώτο χρόνο διακινήθηκαν 6 εκ. επιβάτες! Μια αεροπορική επιλογή για το Mαδρίτη- Βαρκελώνη, θα ήταν η χαμηλού κόστους vueling, προς €69 για 1 ώρα πτήσης.
• Ελβετία: Ένα άλλο παράδειγμα είναι το ταξίδι 3 ½ ωρών Γενεύη- Μιλάνο με 30CHF, ή €20, απλή διαδρομή με τα ελβετικά τρένα (www.sbb.ch/). Αεροπορικώς η χαμηλού κόστους ελβετική αεροπορική flybaboo πουλά για Φεβρουάριο προς 82 CHF ή 56 € για πτήση διάρκειας 50’.
• Γερμανία: Από το 1991 οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ICE διατρέχουν τη Γερμανία με ταχύτητες 175 χλμ/ ώρα, καλύπτοντας 32 προορισμούς εντός χώρας και συνδέσεις με Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία κα Γαλλία. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες απολαμβάνουν εξαιρετικό μενού στο εστιατόριο- μπιστρό, πρωινό από €7, γεύμα με μπύρα από €28, βιντεο- οθόνες σε κάθε κάθισμα της πρώτης θέσης, ακόμη και μηχανή φαξ ή τηλέφωνο. Αθόρυβα, άνετα, χωρίς πρόβλημα πίεσης στα αυτιά, λόγω ταχύτητας, κάνουν το ταξίδι απόλαυση. Οι δε προσφορές με ειδικές κάρτες δεν έχουν τελειωμό. Από 175€, για 3 μέρες, μπορείτε να γυρίσετε όλη τη Γερμανία, ή τουλάχιστον μεγάλο μέρος της, ή 258€ το ζευγάρι, ταξιδεύοντας στη β’ θέση. Η 10ήμερη κάρτα κοστίζει €460 για ένα ζευγάρι, στη β’ θέση.
Οι εξελίξεις στα τρένα, τα δρομολόγια, τις ανέσεις, τους χρόνους, αλλά και οι ειδικές προσφορές που υπάρχουν, σε αντιπαραβολή με τις χρονοβόρες ουρές των αεροδρομίων, τις καθυστερήσεις στους ελέγχους αποσκευών, τις επιπλέον «κρυφές» χρεώσεις με επίναυλους καυσίμων ή κόστος αποσκευών (π.χ. η χαμηλού κόστους Easyjet χρεώνει επιπλέον €22 ανά αποσκευή!), τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται πιο ενθαρρυντικά. Αν και η εποχή των μαγνητικά αιωρούμενων τρένων στην Ευρώπη δεν έχει έρθει – το πρώτο Maglev παροπλίστηκε το 1995- και η προτεινόμενη σύνδεση Βερολίνου- Αμβούργου με μαγνητικά αιρούμενο τρένο βρίσκεται ακόμη στις καλένδες, ωστόσο οι ταχύτητες είναι εκπληκτικές, σε συνδυασμό πάντα με το κόστος.

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Ο Θ.Δρίτσας υπέρ ενός «άλλου τραμ».


 Υπέρ ενός «άλλου τραμ» τάχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά κ. Θεόδωρος Δρίτσας κατά την συνάντηση του με εκπροσώπους της Επιτροπής Φορέων &Κατοίκων Κατά της Διέλευσης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ από το Κέντρο του Πειραιά.Ο υπουργός διευκρίνισε ότι έχει ταχθεί υπέρ της δρομολόγησης ενός ελαφρού και ευέλικτου οχήματος σταθερής τροχιάς που θα απορροφήσει το κυκλοφοριακό της πόλης και όχι υπέρ του σημερινού υπεραστικού και βαρέως ΤΡΑΙΝΟΥ που πρόκειται να εισβάλει στον Πειραιά. Οι εκπρόσωποι ενημέρωσαν λεπτομερώς τον υπουργό για την ζημιά που έχει ήδη προκαλέσει στην πόλη η δρομολόγηση των έργων. Μέσα από σχετικές φωτογραφίες και σχέδια απέδειξαν ότι το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ όχι μόνο δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για να περάσει μέσα από την πόλη αλλά και ότι η έλευση του θα προκαλέσει κυκλοφοριακό κομφούζιο και ανυπολόγιστη καταστροφή στον αρχαιολογικό χώρο των Αρχαίων Πυλών του Πειραιά.

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Αντιδράσεις για τη μετακίνηση εργαζομένων σταθ.συγκοινωνιών σε νησιά που υποδέχονται μετανάστες


Τεράστιες ελλείψεις στα νησιά από διασώστες του ΕΚΑΒ
Αντιδράσεις για τη μετακίνηση εργαζομένων σταθ.συγκοινωνιών σε νησιά που υποδέχονται μετανά
​Μηχανοδηγοί σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, σταθμάρχες και υπάλληλοι των σταθερών συγκοινωνιών καλούνται σύμφωνα με πρόσφατη προκήρυξη να μετακινηθούν εθελοντικά στα νησιά που υποδέχονται μετανάστες. Στο άκουσμα και μόνο μιας τέτοιας είδησης ενόψει μάλιστα καλοκαιριού, οι εργαζόμενοι αντιδρούν έντονα, αφού όπως λένε το προσωπικό δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες βάρδιες!

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Σε καθεστώς ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ βρίσκονται οι δημόσιες συγκοινωνίες!


Καταρρέουν οι αστικές συγκοινωνίες  Η έλλειψη ρευστότητας έχει «απογυμνώσει» τις εταιρείες (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΘ και ΟΣΕ) από ανταλλακτικά αλλά και τεχνικό προσωπικό, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και την ασφαλή μεταφορά των επιβατών...Λεωφορεία και τρένα «σαπίζουν» στα αμαξοστάσια, ενώ οχήματα πιάνουν φωτιά γεμάτα επιβάτες! Την ίδια στιγμή, ο κόσμος «στοιβάζεται» στις στάσεις περιμένοντας ακόμα και 50 λεπτά να φανεί ένα λεωφορείο.
Η εικόνα διάλυσης αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο καθώς πολλά οχήματα «γδύνονται» στην κυριολεξία από το ελάχιστο τεχνικό προσωπικό για να μπουν σε κυκλοφορία άλλα που έχουν λιγότερα προβλήματa

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα λεωφορεία:

Τέλος το τρένο στο Ναύπλιο;


Άραγε βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ακόμα έγκλημα κατά του Σιδηροδρόμου; Άραγε θα δώσει κανείς εξηγήσεις; Το υπουργείο τι έχει να πει; Ο ΟΣΕ έχει γνώση του θέματος; Με την ασφαλτόστρωση της διασταύρωσης στο ύψος της νομαρχίας ολοκληρώθηκε το έγκλημα κατά του σιδηροδρόμου στην Αργολίδα και απέμεινε ένα ενεργό κατά τ' άλλα δίκτυο, μπαζωμένο και παρατημένο...Τίτλοι τέλους για τον σιδηρόδρομο στην Αργολίδα αφού τώρα μπαζώνουν και τις γραμμές για να μπορούν να διέρχονται ανενόχλητα τα αυτοκίνητα. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες η διασταύρωση της Παραλιακής οδού Ναυπλίου – Νέας Κίου στο ύψος της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, έχει καλυφθεί με άσφαλτο!

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

ΟΑΣΘ: Λειτουργία Εκδοτηρίων


Ανακοινώνεται από τον Ο.Α.Σ.Θ. προς το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης ότι θα λειτουργήσουν τα κάτωθι εκδοτήρια στις συγκεκριμένες ημέρες για την καλύτερη εξυπηρέτησή του: Α. ΣΑΒΒΑΤΟ 30/05/2015 Εκδοτήριο ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ από 08:35 έως 16:15 Εκδοτήριο                                                       ΙΚΕΑ από 09:05 έως 16:45 Εκδοτήριο ΠΛ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ από 08:05 έως 15:45 Εκδοτήριο                                                     ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από 08:05 έως 15:45 Β. ΔΕΥΤΕΡΑ 01/06/2015
Εκδοτήριο ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ από 09:20 έως 17:00

Εκδοτήριο ΠΛ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ από 09:20 έως 17:00
Εκδοτήριο ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από 08:05 έως 15:45
Εκδοτήριο ΙΚΕΑ από 09:35 έως 17:15


Υπάρχει ακόμα φιλότιμο! Οδηγός ταξί βρήκε 700 ευρώ και τα παρέδωσε στην Αστυνομία



Ένα πορτοφόλι με 700 ευρώ βρήκε πεταμένο στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου του, ένας οδηγός ταξί.
Το περιστατικό συνέβη τα ξημερώματα της Τρίτης (26/05) στην πόλη της Ξάνθης, όταν ο οδηγός του ταξί, καθαρίζοντας το αυτοκίνητό του, βρήκε ένα πορτοφόλι που περιείχε 700 ευρώ.
Χωρίς να το ξανασκεφτεί ενημέρωσε άμεσα για την ύπαρξη του πορτοφολιού και λίγη ώρα αργότερα εμφανίστηκε μια γυναίκα, η οποία είχε χρησιμοποιήσει το ταξί το προηγούμενο βράδυ αλλά δεν είχε αντιληφθεί ότι βγαίνοντας από αυτό, είχε χάσει το πορτοφόλι της.
Η γυναίκα, που δυσκολευόταν να πιστέψει ότι βρήκε το πορτοφόλι της και τα χρήματά της ανέπαφα, προσφέρθηκε να καταβάλλει ένα ποσό που αντιστοιχεί στα εύρετρα αλλά ο οδηγός αρνήθηκε να πάρει οποιοδήποτε ποσό.

ΠΗΓΗ

Έγκριση 49.622,68 ευρώ για την εξόφληση των ασφαλίστρων που αφορούν την κάλυψη της Αστικής Ευθύνης μελών Δ.Σ. και των Διευθυντικών Στελεχών του Ο.Α.Σ.Α.

Στις οδικές συγκοινωνίες - Οι «κεφαλοκυνηγοί» έφεραν εντάσεις


Αναφερόμενος στους καβγάδες επιβατών - ελεγκτών ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων και Θυγατρικών Εταιρειών ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος λέει ότι υπάρχει μια τάση οι επιβάτες να επιτίθενται φραστικά στους ελεγκτές, όμως τα περιστατικά στα λεωφορεία είναι γενικά λίγα.           Ο συνάδελφός του, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, Απόστολος Κασιμέρης (από την παράταξη Ανεξάρτητη Παρέμβαση) δηλώνει όμως από την πλευρά του ότι οι καβγάδες ελεγκτών - επιβατών είναι συχνοί και εμμέσως πλην σαφώς επιρρίπτει ευθύνες για την πρόκλησή τους στους «εθελοντές» ελεγκτές «που κυνηγούν τον κόσμο» θέλοντας να εξασφαλίσουν το 50% του προστίμου. Διότι έτσι γίνονται οι έλεγχοι στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ. Οι ελεγκτές - που είναι γνωστοί στην πιάτσα των συγκοινωνιών ως «κεφαλοκυνηγοί» - για κάθε παράβαση που βεβαιώνουν στο μπλοκ τους παίρνουν το μισό του ποσού.

Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Αναζητώντας 600 λεωφορεία



Έλλειμμα το οποίο ενδέχεται να φτάσει ακόμα και το 20% έως το τέλος του 2015 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στην εταιρεία ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκαλώντας ισχυρό πονοκέφαλο στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Την ίδια στιγμή οι δυσλειτουργίες στο συγκοινωνιακό έργο της εταιρείας που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ είναι τεράστιες κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.
Τα οχήματα μετρούν κατά μέσο όρο 12,5 έτη ζωής με αποτέλεσμα να εμφανίζουν συστηματικά βλάβες, οι οποίες δεν επιδιορθώνονται, λόγω περιορισμένων πόρων. Παροπλισμένα στα αμξοαστάσια βρίσκονται δεκάδες λεωφορεία τα οποία ελλείψει ανταλλακτικών δεν μπορούν να επισκευαστούν. Την ίδια στιγμή συνολικά 415 λεωφορεία (22% του στόλου) και άλλα 134 τρόλεϊ (38% του στόλου) πρόκειται να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως το τέλος του 2016 λόγω παλαιότητας, τα οποία δεν θα πληρούν ούτε τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Ψάχνει 80 εκατ. ευρώ για 300 λεωφορεία

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Ο Νεαρός Φοιτητής Που Τους Άφησε Όλους Με Ανοιχτό Το Στόμα Μέσα Στο Λεωφορείο



Μήνυμα αναγνώστη:Σήμερα στις 28/05/2015 ήμουν επιβάτης στο λεωφορείο της γραμμής 8 και το περιστατικό που συνέβη πραγματικά μας άφησε όλους άφωνους και μάλιστα οι περισσότεροι από εμάς δώσαμε και συγχαρητήρια στον νεαρό.

Στην στάση της Αριστοτέλους προς Καμάρα που γίνεται πάντα ο κακό χαμός μπήκανε μέσα αρκετοί άνθρωποι ταλαιπωρημένοι και κουρασμένοι, έβρεχε κιόλας οπότε υπήρχε μία ένταση στην ατμόσφαιρα παραπάνω.

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Έρευνα της ΕΕ, στη Γερμανία, για τον κατώτατο μισθό στον τομέα των μεταφορώ


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ξεκινήσει διαδικασία παράβασης εναντίον της Γερμανίας, σχετικά με την εφαρμογή της «Πράξης Κατώτατου Μισθού» στον τομέα των μεταφορών, σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινότητας. Σε συνέχεια ανταλλαγής πληροφοριών με τις γερμανικές Αρχές και μιας εκτενούς νομικής αξιολόγησης των μέτρων που εφαρμόζει η Γερμανία, η Επιτροπή έστειλε «Επιστολή Επίσημης Ειδοποίησης» προς την Γερμανία. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο της διαδικασίας παράβασης.

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Από τι κινδυνεύουν οι οδηγοί αστικών λεωφορείων


Της Βικτώριας Πολύζου, συμβουλευτικής ψυχοθεραπεύτριας Η οδήγηση οχημάτων δημόσιας διέλευσης στα αστικά κέντρα είναι μεταξύ των πιο αγχωτικών και ανθυγιεινών σύγχρονων επαγγελμάτων. Ο μεγάλος όγκος του λεωφορείου απαιτεί… πολλαπλάσια προσοχή και συγκέντρωση μέσα στην πόλη.Στις αστικές διαδρομές το νευρικό σύστημα διαταράσσεται αρκετά από τα υψηλά επίπεδα θορύβου και απο τους συχνούς διαπληκτισμούς με τους άλλου χρήστες της οδού.

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

«Τραβάνε το κεφάλι τους» στο Μετρό από την ανακατανομή κομίστρου



Οδύρονται στις Σταθερές Συγκοινωνίες, δηλαδή στο μετρό, το τραμ και τον ηλεκτρικό από την ανακατανομή του κομίστρου και τη μείωση του ενιαίου εισιτηρίου, από τα 1,4 ευρώ, στα 1,2 ευρώ.

Στο πρώτο τρίμηνο, τα έσοδα από τις κάρτες εμφανίζονται αυξημένα κατά 12,38% (η μηνιαία κάρτα, αν και έπεσε στα 30 ευρώ από τα 45 ευρώ, οδήγησε σε άνοδο τεμαχίων).

Αντίθετα, μεγάλη πτώση εμφανίζουν τα έσοδα από τα εισιτήρια, ήτοι 31,6%! Από την ανακατανομή του κομίστρου, η ΣΤΑΣΥ - στο εισιτήριο των 1,2 ευρώ - λαμβάνει το 50% και το υπόλοιπο 50% η ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ). Παλαιότερα, στο ακριβό εισιτήριο των 1,4 ευρώ, η ΣΤΑΣΥ ελάμβανε το 55%.

Ως γνωστόν, η ΣΤΑΣΥ, επειδή έχει λειτουργικά κέρδη, δεν λαμβάνει κρατική επιδότηση, η οποία "μεταφέρεται" στην ΟΣΥ (εφέτος έχει προϋπολογιστεί στα 85 εκατ.).

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία και εκπλήξεις στο MEC

Τέταρτο κρούσμα φωτιάς σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ σε λιγότερο από ένα μήνα...


Ελλάδα Νέο κρούσμα φωτιάς σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ (το τέταρτο) σημειώθηκε την Πέμπτη σε διάστημα λιγότερο από ένα μήνα. Πρόκειται για λεωφορείο που ετελούσε δρομολόγιο από το ΚΤΕΛ του Κηφισού προς την Ομόνοια, το οποίο εκκενώθηκε όταν διαπιστώθηκε η φωτιά. Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη καταγγείλει τα συμβάντα - ατυχήματα, ωστόσο η διοίκηση επιλέγει να κωφεύει καταγγέλλουν στο Κόκκινο εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ.

Τι γίνεται με τα σιδηροδρομικά έργα στην Αχαΐα;


Η Πάτρα παραμένει χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα , παρά μόνο στο τμήμα από το Κιάτο και μετά, ενώ έχει διακοπεί η σύνδεση με τον Πύργο και την Καλαμάτα. Την ίδια ώρα εκτελούνται εργολαβίες για την απόκτηση νέου ηλεκτροκίνητου σιδηρόδρομου στο τμήμα Κιάτο Πάτρα, ενώ υπό εκτέλεση είναι και η κεντρική σιδηροδρομική γραμή για την ένωση Αθήνας - Θεσαλονίκης. Όταν ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος από το Mega ρώτησε τον αν.Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη: Μπορούμε να πούμε, για να το κλείσουμε, σε πόσα χρόνια θα έχουμε ένα καλό τρένο; η απάντηση που έλαβε ήταν η εξής: "Με το πλαίσιο που έχουμε σήμερα, πρέπει να ρίξει κανείς τα χαρτιά".

Πορεία έργων επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, για το μήνα Απρίλιο 2015.


Η Αττικό Μετρό Α.Ε. δημοσίευσε στον ιστότοπό της (ametro.gr) την πορεία των έργων επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά όπως έλαβαν χώρα το Απρίλιο 2015.                                                     Σε εξέλιξη βρίσκονται οι αναγκαίες μετατοπίσεις των δικτύων αποχέτευσης & ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ, των δικτύων ΕΠΑ και των δικτύων ΟΤΕ στο προσκείμενο της διαδρομής του ΤΡΑΜ πεζοδρόμιο της Γρ. Λαμπράκη. Επίσης, πραγματοποιούνται οι αναγκαίες μετατοπίσεις των δικτύων αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ στο προσκείμενο της διαδρομής του ΤΡΑΜ πεζοδρόμιο της Ομηρίδου Σκυλίτση (πλατεία Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος) καθώς και των ομβρίων και αποχέτευσης στο προσκείμενο πεζοδρόμιο της Μ Ασίας.

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για την κατασκευή τεχνικών έργων στην περιοχή της προβλεπόμενης στάσης Καραϊσκάκη, στην αναστροφή της Λαμπράκη, κλπ.
Ξεκίνησαν οι εργασίες για την εγκατάσταση συστημάτων υπογειοποιημένων κάδων (Φρεαττύδας, απέναντι πεζοδρόμιο Λαμπράκη, απέναντι πεζοδρόμιο Εθνικής Αντιστάσεως). Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σε ένα ακόμη κόμβο της Ακτής Θεμιστοκλέους (της Κωλλέτη). Ξεκίνησαν επίσης οι εργασίες διαμόρφωσης του κόμβου Μπουμπουλίνας με Γρ. Λαμπράκη και του προσκείμενου πεζοδρομίου της Μικράς Ασίας, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες διαμόρφωσης της πλατείας Αλικάκου, του απέναντι της διαδρομής του ΤΡΑΜ πεζοδρομίου της Εθνικής Αντιστάσεως, της αναστροφής Λαμπράκη (περιοχή διέλευσης τροχιόδρομου), των πεζοδρομίων της γέφυρας Λαμπράκη, κλπ.


Πηγή:pireaspiraeus.com

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

Η αλήθεια για τη Βιαμάξ και το τέλος της ελληνικής αμαξοποιΐας (ΦΩΤΟ)



Η πραγματική ιστορία για την αναστολή των παραγωγικών δραστηριοτήτων ενός από τα μεγαλύτερα εργοστάσια της Ελλάδας
Άποψη των τεσσάρων γραμμών παραγωγής του εργοστασίου της Βιαμάξ.
Του Χ.Κ. Λαζαρόπουλου
Ακούω πολλούς που με ρωτούν ή συχνά απορούν γιατί έκλεισαν οι μεγάλες ελληνικές βιομηχανίες αμαξωμάτων, οι οποίες συμπαρέσυραν εκατοντάδες μικρότερους αμαξοποιούς, βιοτεχνίες που εργάζονταν ως προμηθευτές στην παραγωγική εφοδιαστική αλυσίδα λεωφορείων και λοιπών οχημάτων.

Άνδρας έπεσε κατά λάθος στις ράγες του μετρό στα Σεπόλια


Αναστάτωση προκλήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο σταθμό του Μετρό στα Σεπόλια, όταν ένας άνδρας έπεσε κατά λάθος στις γραμμές. Ο συρμός δεν ήταν κοντά, με αποτέλεσμα να κινητοποιηθούν άμεσα οι άνδρες του ΕΚΑΒ και να τον βγάλουν από τις ράγες. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά, ο άνδρας παραπάτησε και έπεσε στις γραμμές. Ο σταθμός έκλεισε μέχρι να απεγκλωβιστεί ο άνδρας.

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

ΟΑΣΑ: Λειτουργία ΜΜΜ την Τρίτη 12 Μαϊου


Λόγω στάσης εργασίας του προσωπικού τα ΜΜΜ θα λειτουργούν ως εξής: ΣΤΑΣΥ (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ): Στάση εργασίας από έναρξη βάρδιας έως στις 08:00 το πρωί. Τρόλλεϋ: Στάση εργασίας από 11:00 έως 15:00 Τα λεωφορεία θα κινούνται κανονικά.


Μετρό Θεσσαλονίκης: Πνέει τα λοίσθια το έργο, ερώτημα η τύχη του



Πνέουν τα λοίσθια όπως φαίνεται και τα τελευταία έργα που αφορούν τις αρχαιολογικές ανασκαφές για το βασικό έργο στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως όλα δείχνουν την Παρασκευή θα είναι η τελευταία μέρα των έργων και μετά ...το άγνωστο. Από την πλευρά της η Αττικό Μετρό έχει προσπαθήσει με κάθε μέσο να βρει διαύλους επικοινωνίας με την ανάδοχο κοινοπραξία που leader εταιρεία είναι η ΑΕΓΕΚ, αλλά οι προσπάθειες αυτές έχουν πέσει στο κενό.Βλέποντας όλη αυτή την κατάσταση οι εργαζόμενοι απέστειλαν την Παρασκευή που μας πέρασε επιστολή σε Σταθάκη/Σπίρτζη επισημαίνοντας τον κίνδυνο το έργο να κατεβάσει αυλαία και παράλληλα ζητούν να γίνουν διαπραγματεύσεις και ένα νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου.

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Ταξιδέψτε μαζί μας με το τραίνο "Pride Of Africa (Η Υπερηφάνεια της Αφρικής)"!!! Το πολυτελέστερο τραίνο στον κόσμο!!!

Βαθιές τσέπες ή οικονομίες ετών, απαιτεί το ταξίδι με το τραίνο "Pride Of Africa"! Ένα ταξίδι που κυριολεκτικά κόβει την ανάσα, με ένα τραίνο που μπορεί να ικανοποιήσει και τις πιο τρελές σας απαιτήσεις!!!



Η πολυτέλεια του μυθική, αφού το εσωτερικό ανταποκρίνεται σε προδιαγραφές ξενοδοχείου 5 αστέρων, στο οποίο περιλάμβανεται εστιατόριο υψηλής γαστρονομίας καθώς και υπερπολυτελείς σουίτες.


Στο πακέτο του ταξιδιού περιλαμβάνεται το πέρασμα από πέντε χώρες, δύο σαφάρι, μια διανυκτέρευση στους διάσημους καταρράκτες της Βικτώρια, μια ξενάγηση σε ορυχείο διαμαντιών και μια ηλιόλουστη κρουαζιέρα σε ποταμό.
Όλα τα γεύματα, τα ποτά, το μίνι μπαρ μαζί με τις υπηρεσίες πέντε αστέρων, περιλαμβάνονται επίσης στο πακέτο. Το τίμημα; 11 έως 20 χιλιάδες $ ( 9.8 με 17.8 χιλιάδες €), για ένα ταξίδι 3.500 μιλίων(5632.7 χλμ) και διάρκειας 15 ημερών!!!

40 λεπτο ντοκιμαντέρ για του φίλους μας, που θέλουν να δουν περισσότερα!


Αγώνας για την ασφάλεια των επιβατών, οι κινητοποιήσεις στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.


Νέα στάση εργασίας, από την έναρξη της βάρδιας ώς τις 8 π.μ., εξήγγειλαν για την Τρίτη τα επτά σωματεία των εργαζομένων στο μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ κλιμακώνοντας τον αγώνα τους για καλύτερες συγκοινωνίες αλλά και ενάντια στην πολιτική της απερχόμενης διοίκησης της ΣΤΑΣΥ.                           «Ζητάμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την ταλαιπωρία, αλλά το διαβεβαιώνουμε ότι η δικαίωση του αγώνα μας θα είναι για το καλό όλων μας», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος των εργαζομένων

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Cosco φέρνουν στην Ελλάδα μεγάλες πολυεθνικές.


Η Ελλάδα «πύλη» της Ευρώπης
Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα φεύγουν με τρένο και φτάνουν στην Τσεχία μέσα σε τέσσερις ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν δώδεκα.

ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΗ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Ισχυρό παρά την πολιτική αβεβαιότητα παραμένει το ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων που θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κόμβο για τη διακίνηση προϊόντων από τις αγορές της Ασίας στην Ευρώπη.

Μειώθηκαν οι πωλήσεις εισιτηρίων της ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες)


Ανατροπή της θετικής εικόνας που παρουσίασε η εταιρεία ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες) το 2014 εμφανίζουν τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους.                                                                                     Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι πωλήσεις εισιτηρίων είναι μειωμένες το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου, με αποτέλεσμα οι εισπράξεις να καταγράφουν πτώση 6%. 

Αποτέλεσμα είναι τα συνολικά έσοδα της εταιρείας να έχουν κατρακυλήσει μεσοσταθμικά κατά 15% (εάν συνυπολογιστεί και η ανακατανομή των εσόδων των συγκοινωνιακών εταιρειών υπέρ των οδικών μέσων).

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Γερμανία: «Χειρόφρενο» στα τρένα λόγω της απεργίας των μηχανοδηγών


Το συνδικάτο των μηχανοδηγών των τρένων στη Γερμανία, το GDL, κάλεσε την Κυριακή τα μέλη του σε επταήμερη απεργία, η οποία θα ξεκινήσει σήμερα με τους εμπορευματικούς συρμούς και θα κλιμακωθεί την Τρίτη στους επιβατικούς συρμούς, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης διένεξης με τη διοίκηση της Deutsche Bahn για τις αυξήσεις στη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας αλλά και το ποιες κατηγορίες εργαζομένων δικαιούται να εκπροσωπεί.

Κυριακή 26 Απριλίου 2015

Ανετράπη ταξί στη Λ. Κηφισίας πριν από λίγο.Κυκλοφοριακό χάος αυτήν την ώρα(ΦΩΤΟ)


Κυκλοφοριακό χάος επικρατεί επικρατεί αυτή την ώρα στη Λεωφόρο Κηφισίας στο ρεύμα προς Αθήνα έπειτα από σοβαρό τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε με ένα ταξί, το οποίο αναποδογύρισε στο δρόμο. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν πληροφορίες για τραυματίες από το τροχαίο που έγινε λίγα μέτρα πριν από τη γέφυρα στην ισραηλινή πρεσβεία, ενώ στο σημείο έχουν σπεύσει αστυνομικές δυνάμεις.

Εμείς ευχόμαστε να είναι όλα καλά για τον συνάδελφο

Πότε καταργήθηκαν οι αφετηρίες του 1ου ΚΤΕΛ στην πλατεία Κάνιγγος


 


Η απόφαση του τότε υπουργού Συγκοινωνιών
Ιωάννου Παπαδονικολάκη ανακοινώθηκε την Τρίτη 6 και εφαρμόσθηκε την Κυριακή 11 Μαρτίου 1984
Οι αφετηρίες της πλατείας Κάνιγγος στα τέλη της δεκαετίας του '70 αποτελούσαν σημείο αναφοράς των κατοίκων στα βόρεια προάστεια που είχαν απευθείας άμεση πρόσβαση στην καρδιά της πρωτεύουσας
Ένας ιστορικός κύκλος για τις αθηναϊκές συγκοινωνίες έκλεισε την Κυριακή 11 Μαρτίου 1984 όταν απομακρύνθηκαν οριστικά από την πλατεία Κάνιγγος οι αφετηρίες και στάσεις όλων των λεωφορειακών γραμμών.

Με απόφαση του τότε υπουργού Συγκοινωνιών Γιάννη Παπαδονικολάκη (της τρίτης κυβέρνησης του Ανδρέα Παπανδρέου μετά την επικράτησή του στις 18 Οκτωβρίου 1981), οι ιστορικές αφετηρίες του 1ου ΚΤΕΛΑθηνών καταργήθηκαν, με αποτέλεσμα μια από τις ιστορικότερες πλατείες των Αθηνών να εγκαταληφθεί, να πέσει ραγδαία και συνεχώς η κίνηση για τα μαγαζιά της περιοχής και να υποβαθμιστεί στο χάλι που βρίσκεται σήμερα.

Να θυμίσουμε ότι ήδη από το 1978 λειτουργούσε η κρατική Επιχείρησις Αστικών Συγκοινωνιών (ΕΑΣ) με την οποία συγχωνεύθηκαν τα παλαιά ιδιωτικά κλιμάκια του ΕΚΤΕΛ και η ΑΣΠΑ, αν και είχε συμφωνηθεί η παράλληλη και σταδιακή αντικατάσταση των παλαιών ιδιωτικών λεωφορείων από αυτά νεώτερα κρατικά, η πλειοψηφία των οποίων παραγγέλθηκε στο εξωτερικό.

Η απόφαση ανακοινώθηκε στους δημοσιογράφους αιφνιδιαστικά στις 6 Μαρτίου 1984 με μια λιτή ανακοίνωση που ανέφερε τα ακόλουθα:

«Από τις 28 συνολικά αφετηρίες και στάσεις τής πλατείας, θα παραμείνουν στους διάφορους δρόμους γύρω από την Κάνιγγος 11 λεωφορειακές αφετηρίες και 5 στάσεις, ενώ 17 αφετηρίες των βόρειων προαστείων θα διακόπτονται στην περιοχή Ζηρίνειου της Κηφισιάς όπου δημιουργήθηκε κέντρο μετεπίβίβασης.

Οι επιβάτες που χρησιμοποιούσαν τις γραμμές προς βόρεια πρόαστεια πλέον θα εξυπήρετούνται από τις 2 νέες γραμμές κορμούς 538 Κάνιγγος - Κηφισιά & 539 Κάνιγγος - Μαρούσι - Κηφισιά.
Στις γραμμές-κορμούς θα δρομολογηθούν 22 λεωφορεία και θα εκτελούν δρομολόγια ανά 5 ή 6 λεπτά, ενώ τις γραμμές προς τα βόρεια προάστεια θα εξυπηρετούν 28 λεωφορεία.

Αναλυτικότερα απομακρύνονται από την πλατεία Κάνιγγος οι αφετηρίες των γραμμών προς:

Βαρυμπόμπη (503),
Κτήμα Τατοΐου (505),
Λίμνη Μαραθώνος (506),
Σταμάτα - Μπάλα (507),
Συνοικισμό Ποντίων (508),
Κρυονέρι (509),
Αγ. Στέφανο Α' (512),
Αγ. Στέφανο Β' (513),
Ραπεντώσα (536),
Νέα Κηφισιά Α' (520),
Νέα Κηφισιά Β' (521),
Αδάμες Α' (522),
Αδάμες Β' (523),
Πολιτεία (524),
Πηγή (530),
Άγιο Στέφανο Γ' (535),
Ραπεντώσα (536).


Στους δρόμους γύρω από την πλατεία Κάνιγγος παραμένουν:

επί της οδού Κάνιγγος (γωνία με Καποδιστρίου) οι αφετηρίες της γραμμής-κορμού προς Κηφισιά (538) και Μαρούσι - Κηφισιά (539),
επί της Κάνιγγος (γωνία με Σολωμού) οι αφετηρίες προς Άνω Πεύκη (501) και Μαρούσι (527),
επί της Χαλκοκονδύλη οι αφετηρίες προς Λυκαβηττό (023), Μαράσλειο (022), Αγ. Παρασκευή (403), Μεταμόρφωση (402),
επί της Τζωρτζ οι αφετηρίες προς Πολύδροσο (401) και Κάτω Χαλάνδρι (404),
επί της Βερανζέρου (γωνία με οδό Κάνιγγος) οι αφετηρίες προς Καλογρέζα (602) και Νέα Ιωνία (606),
επί της Κάνιγγος (γωνία με Χαλκοκονδύλη) η αφετηρία για Γκύζη (021),
επί της οδού Κάνιγγος οι στάσεις προς Άνω Κυψέλη-Κερκύρας (035) και Νέα Κυψέλη (038),
επί της οδού Ακαδημίας οι στάσεις για Κυνοσάργους - Τρεις Γέφυρες Α' (024), Κυνοσάργους - Τρεις Γέφυρες Β' (029) και Καισαριανή-Πολύγωνο (224)».
Δυο λόγια για την κύρια φωτογραφία
Λεπτομέρεια από τις αφετηρίες του τότε ονομαζομένου 1ου κλιμακίου του ΕΚΤΕΛ στην Πλατεία Κάνιγγος, στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του '70. Διακρίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά:

Ένα Volvo B58 60 με αμάξωμα Σαρακάκη δρομολογημένο προς το Χαλάνδρι, αλλά δεν διακρίνεται ποιο ακριβώς είναι.
Ένα Scania Vabis B71 57 με αμάξωμα Μαυρουδή. Είναι το 1/21 δρομολογημένο στο δρομολόγιο παλαιάς αριθμήσεως "166 / Αθήναι - Άνω Πεύκη".
Το μοναδικό Lancia ESATAU 703 09 με αμάξωμα Ρεντούμη, το 1/104 που εκείνη την ημέρα εξυπηρετούσε τη γραμμή "134 / Αθήναι - Κρυονέριον".
Δίπλα σε αυτές τις σειρές ήταν οι αφετηρίες για τις γραμμές προς την Πολιτεία, το Κεφαλάρι και την Κηφισιά.


Δείτε κι εδώ άλλη μια φωτό από αρχείο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στα μέσα της δεκαετίας του '60 που απεικονίζει την πλατεία Κάνιγγος από την οδό Χαλκοκονδύλη προς την Ακαδημίας. Δεξιά διακρίνονται οι αφετηρίες του 1ου ΚΤΕΛ με λεωφορεία κατασκευής Ελευθεριάδη, Ταγκαλάκη και Βιαμάξ:






Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Με καθυστερήσεις η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά....


Επιβραδύνεται ο ρυθμός κατασκευής της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά. Χθες ο μετροπόντικας έφθασε στο σταθμό της Νίκαιας, έχοντας διανύσει 3,4 χλμ από τα 6,5 χλμ της διαδρομής του, ωστόσο αναμένεται να φθάσει στον επόμενο σταθμό (Μανιάτικα) σε 8 μήνες από σήμερα, στο τέλος του 2015.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

Στις 13 Μαΐου η τοποθέτηση νέας διοίκησης του ΟΛΘ.


Μέχρι τις 13 Μαΐου θα πρέπει να περιμένουν οι μέτοχοι της ΟΛΘ ΑΕ αλλά και οι φορείς της Θεσσαλονίκης, για να δούνε ποιος ή ποιοι τελικώς τοποθετούνται επικεφαλής του πλέον σημαντικού αναπτυξιακού οργανισμού της πόλης και, μίας ΔΕΚΟ που τις οικονομικές επιδόσεις της θα ζήλευαν πολλές επιχειρήσεις αμιγώς ιδιωτικές. Στη σημερινή τακτική ετήσια γενική συνέλευση, έπεσαν οι τίτλοι τέλους της 5ετούς διοίκησης Αγγελούδη, που αναμφισβήτητα είχε να παρουσιάσει σημαντικά επιτεύγματα, τόσο σε ό,τι αφορά τη διακίνηση φορτίων, όσο και σε ό,τι αφορά τους τζίρους και, ιδίως την εντυπωσιακή αύξηση στα κέρδη, λειτουργικά και μετά από φόρους.

Κλειστή και σήμερα, θα είναι η κοιλάδα των Τεμπών  Κλειστή θα παραμείνει και σήμερα, από τις 07:00 το πρωί μέχρι τις 20:00 το βράδυ, η κοιλάδα των Τεμπών, εξαιτίας προγραμματισμένης συντήρησης των έργων βραχοπροστασίας. Η απαγόρευση διέλευσης των οχημάτων ισχύει στο τμήμα της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Π.Α.Θ.Ε.), από τον κόμβο Γυρτώνης μέχρι τη διασταύρωση Στομίου. Η κίνηση των οχημάτων από τη συγκεκριμένη περιοχή από και προς τη Θεσσαλονίκη, θα γίνεται μέσω εναλλακτικών διαδρομών, που έχουν προσιδοριστεί από την τροχαία. Η κυκλοφορία των οχημάτων θα ομαλοποιηθεί, στη διάρκεια της νύχτας.


www.dikaiologitika.gr

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Τρένο - άνεμος σπάει κάθε ρεκόρ ταχύτητας


Το νέο θαύμα στον τομέα των μετακινήσεων βρίσκεται στην Ιαπωνία και υπόσχεται ένα ταξίδι άνετο και γρήγορο στους επιβάτες του!
Πρόκειται για έναν ολοκαίνουργιο, υπερσύγχρονο συρμό μαγνητικής αιώρησης (σ.σ. Maglev), ο οποίος σε δοκιμαστικό δρομολόγιο ξεπέρασε το «φράγμα» των 600 χλμ./ώρα και συγκεκριμένα άγγιξε ταχύτητα 603 χλμ./ώρα!
Πρόκειται για έναν νέο, υπερσύγχρονο συρμό μαγνητικής αιώρησης (σ.σ. Maglev) το οποίο σε δοκιμαστικό δρομολόγιο άγγιξε ταχύτητα 603 χλμ./ώρα!Το νέο τεχνολογικό θαύμα φέρει την υπογραφή της εταιρείας JR Tokaiπου εδρεύει στην περιοχή Τσούμπου και εξειδικεύεται στον τομέα των συγκοινωνιών.

Μετά το πέρας των δοκιμαστικών δρομολογίων, σχεδιάζεται να χρησιμοποιηθεί για τις μετακινήσεις των πολιτών, αρχής γενομένης από το 2027. Σε πρώτη φάση θα εκτελεί καθημερινά τη διαδρομή Τόκιο-Ναγκόγια (σ.σ. απόσταση 286 χιλιομέτρων) με 500 χλμ./ώρα!

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η απόσταση μεταξύ των δύο αυτών πόλεων θα διανύεται σε χρονικό διάστημα 40 λεπτών. Το προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας ήταν τα 590 χλμ/ώρα που πέτυχε το ίδιο μοντέλο!






Πώς λειτουργούν τα maglev

Τα τρένα μαγνητικής αιώρησης, γνωστά και ως maglev, δεν έχουν ρόδες, αλλά αιωρούνται πάνω από υπεραγώγιμους μαγνήτες που βρίσκονται κάτω από τις ράγες, μειώνοντας έτσι δραστικά τις τριβές και τον θόρυβο.

Σήμερα το ταξίδι από το Τόκιο έως την Οσάκα διαρκεί 130 λεπτά, ενώ το maglev θα μπορούσε να περιορίσει τη διάρκειά του στα 67 λεπτά! Όσον αφορά στο κόστος, ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια για τη γραμμή Τόκιο-Ναγκόγια. Σε παλιές δηλώσεις του, ο διευθυντής της εταιρείας JR Tokai είχε δεσμευτεί να συνεργαστεί με τις τοπικές αρχές προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών.




Σύρμα... ελεγκτές στο μετρό! Διαδικτυακή ενημέρωση για τους σταθμούς που γίνεται έλεγχος εισιτηρίων


Στο όριο της νομιμότητας. Ένας ιστότοπος για τσαμπατζήδες ή μια μορφή κοινωνικής ανυπακοής μέσω του διαδικτύου με τη συνδρομή των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Στο syrma.gr, μπορεί κανείς να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τους ελέγχους που γίνονται σε στάσεις του μετρό. Στον ιστότοπο υπάρχει ο χάρτης με τις γραμμές του μετρό και σε κάποιες από αυτές αναβοσβήνει ένα φωτάκι ένδειξη ότι εκεί υπάρχουν ελεγκτές. Πατώντας επάνω στη στάση, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να δει πριν πόση ώρα ήταν οι ελεγκτές στο σημείο, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δίνεται και η περιγραφή των ελεγκτών. Για παράδειγμα στην Ομόνοια γράφει κάποιος: «Στην αλλαγή συρμών 2 άνδρες γύρω στα 45 ένας χόντρος ο άλλος λιγνός».


Η αποτελεσματικότητα του syrma.gr εξαρτάται από τους επιβάτες που μετακινούνται με το μετρό και όταν διαπιστώσουν ότι υπάρχει έλεγχος κάνουν αναφορά στην ιστοσελίδα.

Το syrma.gr λειτουργεί πειραματικά, αναμένουμε να δούμε την εξέλιξή του.



ΠΗΓΗ: huffingtonpost.gr

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΣΤΗ ΒΑΡΚΙΖΑ (PHOTO)



Φωτιά ξέσπασε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες πριν από λίγα λεπτά σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ, που εκτελούσε δρομολόγιο στην περιοχή της Βάρκιζας.
Από τη φωτιά προκλήθηκαν εκρήξεις στο λεοφωρείο ενώ από θαύμα σώθηκαν όλοι οι επιβάτες καθώς πρόλαβαν και εγκατέλειψαν πολύ γρήγορα το όχημα.
Στο σημείο υπάρχουν αυτή τη στιγμή ισχυρές δυνάμεις της πυροσβεστικής που προσπαθούν να σβήσουν το φλεγόμενο όχημα. Η περιοχή έχει αποκλειστεί και η κυκλοφορία στο ρέυμα προς Αθήνα είχε διακοπεί.

Να παρέμβει αναμένεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για το Μετρό Θεσσαλονίκης.


«Τον Σεπτέμβριο 2003 αποφασίστηκε η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης ως δημόσιο έργο με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στις 7.4.2006 υπογράφθηκε η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία και σστα τέλη Ιουνίου 2006 ξεκίνησε η κατασκευή του έργου. Τον Ιούνιο του 2013 υπογράφτηκε η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με άλλη ανάδοχο εταιρεία, έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία-Θράκη» και δανειοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Επισημαίνεται ότι για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν επίσης εξασφαλιστεί 550 εκ. ευρώ από την ΕΤΕπ, ως εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους και 250 εκ. ευρώ από το Γ' ΚΠΣ. Πλην όμως αν και έχει παρέλθει το 90% του χρόνου υλοποίησης του έργου εντούτοις παρουσιάζονται τεράστιες καθυστερήσεις καθώς έχει κατασκευαστεί μόνο το 23% του έργου με αποτέλεσμα να ξεκινήσει και σχετική έρευνα εκ μέρους του Εισαγγελέα Διαφθοράς Θεσσαλονίκης.

Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Σαν σήμερα 19/4/1882, ξεκινά η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.



Ατμομηχανή «Τίρυνς» για τις γραμμές Πελοποννήσου
κατασκευής Krauss, 1884.

1882: Το φιλόδοξο όνειρο του σιδηροδρόμου αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Ο πρωθυπουργός Χ. Τρικούπης εισάγει στη Βουλή τρία νομοσχέδια για τις σιδηροδρομικές γραμμές της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και τη γραμμή Πειραιώς – Πατρών, με διακλάδωση προς Κό­ρινθο – Ναύπλιο – Μύλους.

Το 2016, προβλέπεται η ολοκλήρωση των υπαίθριων έργων, στο σταθμό Λαρίσης.



Μέσα στο 2016 προβλέπεται η ολοκλήρωση των υπαίθριων έργων στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών, τον γνωστό σταθμό Λαρίσης, καθώς και η προσωρινή ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Τρεις Γέφυρες-Αθήνα-Πειραιάς, που αποτελούσε... ολυμπιακό έργο και «σέρνεται» από το 2004!
Είναι δύο από τα πολλά «θα» που ακούστηκαν από τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο στο διήμερο συνέδριο με θέμα «Σιδηρόδρομος και πόλη», που οργανώθηκε από τα Πολυτεχνεία της Αθήνας και της Ζυρίχης, το Πανεπιστήμιο Πάτρας και τον Δήμο Αθηναίων.
Η λύση

Πάτρα: Η "μητέρα" του ελληνικού τραμ!


Το ξέρατε ότι η Πάτρα ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που απέκτησε τραμ; Αν ρίξετε μια ματιά στην έκδοση «Τα μεγάλα ρεπορτάζ της Πάτρας» που δημιουργήθηκε το 2006, με αφορμή τα 120 χρόνια ζωής της «Πελοποννήσου», θα πάρετε όλες τις σχετικές πληροφορίες. Διαβάζουμε, λοιπόν, στο εξαιρετικό ρεπορτάζ: «Η Πάτρα ήταν η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που απέκτησε το 1902 Ηλεκτρικό Τροχιόδρομο ή πιο απλά Τραμ, γεγονός που θεωρήθηκε πρωτοφανές για την εποχή εκείνη και που βέβαια σήμερα η ιδέα και μόνο προκαλεί δέος στους διοικούντες.

Κανονες καλής συμπεριφοράς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς


Καθημερινά μετακινούμαστε αρκετές φορές με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πολλές φορές γινόμαστε θεατές διαφόρων περιστατικών, ευτράπελων, διαφωνιών και άλλων γεγονότων. Άραγε, τι προκαλεί τόσες παρεξηγήσεις και σε μερικές περιπτώσεις τόση ταλαιπωρία; Ποια είναι εκείνα τα οποία αν κάναμε όλοι μας, οι μετακινήσεις μας θα γίνονταν αν όχι ευχάριστες, τουλάχιστον υποφερτές;

Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Αλλαγή πιάτσας ΤΑΧΙ και γραμμών του Αστικού αποφασίζει η Επιτροπή του Δ. Βόλου..!



Συνεδριάζει αύριο Δευτέρα, στις 1.30 το μεσημέρι, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Βόλου.
Βασικότερα θέματα της συνεδρίασης είναι ηκρίση αιτήματος για την τοποθέτηση μπάρας ελέγχου πρόσβασης προς τον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου, επί της οδού Αγίου Νικολάου, η γνωμοδότηση για μεταφορά πιάτσας ταξί στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ στην οδό Κροκίου μεταξύ των οδών Αλμυρού και Μανωλάκη, καθώς και η κρίση αιτήματος για τροποποίηση διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών του Αστικού ΚΤΕΛ Νο 1, 3 και 15 και για την υλοποίηση συναφών ρυθμίσεων κυκλοφορίας και στάθμευσης στην περιοχή “Αναυρος”.
Επίσης, θα συζητηθούν τα θέματα του καθορισμού θέσεων στάθμευσης μοτοσυκλετών και ποδηλάτων στο κέντρο της πόλης του Βόλου και της μονοδρόμησης του υπόλοιπου τμήματος της οδού Κωνσταντά, από την οδό Φιλ. Ιωάννου ως και την οδό Φιλιππίδου με κίνηση από την πρώτη προς τη δεύτερη και απαγόρευση στάσης και στάθμευσης στην οδό Φιλιππίδη, για 10 μ. από τη διασταύρωση με την οδό Κωνσταντά προς τη Δονδολίνων.
ΠΗΓΗ: http://www.myvolos.net/

Φρικτό ατύχημα στη Χαλκίδα: Αστικό λεωφορείο έκοψε τα δάχτυλα νεαρής γυναίκας



«Πάγωσαν» οι κάτοικοι στη Χαλκίδα από το φρικτό ατύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου (18/4/2015), όταν αστικό λεωφορείο πέρασε δίπλα από όχημα.
Το όχημα ήταν διπλό-παρκαρισμένο στο σημείο και το λεωφορείο την ώρα που πέρασε πήρε σβάρνα την πόρτα του οχήματος με αποτέλεσμα να κόψει τα δάχτυλα του αριστερού χεριού της 27χρονης οδηγού που έβγαινε από το αυτοκίνητο.

Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Ακόμα να ορκιστούν Γ.Γ.Μεταφορών και Γ.Γ.Τηλεπικοινωνιών-Ταχυδρομείων


Οι ημέρες περνάνε και ακόμα να ορκιστούν η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Πέτη Πέρκα (επιλογή του Χρ. Σπίρτζη) και ο Γενικός Γραμματέας Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων Δημήτρης Τζώρτζης (επιλογή του Γ. Σταθάκη). Αντίθετα, καθήκοντα έχει αναλάβει ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες (επιλογή του Χρ. Σπίρτζη).

Το πρόβλημα είναι νομοθετικό και έχει να κάνει με την συγχώνευση τεσσάρων υπουργείων σε ένα, στο υπερ-υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και στη «νομική υπόσταση» των γενικών γραμματειών.

Αν και η κα. Πέρκα και ο κ. Τζώρτζης ενημερώνονται για τα θέματα του υπουργείου, κάνοντας συναντήσεις με σχετικούς φορείς, ωστόσο δεν έχουν ακόμη εκτελεστικές αρμοδιότητες και δεν μπορούν να υπογράψουν καμία απόφαση.

Το ζήτημα αναμένεται να επιλυθεί, αλλά είναι κάτι το οποίο έχει δημιουργήσει αρνητικές επιπτώσεις.

Απαράδεκτες συνθήκες, σε επιβατικό βραδινό δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη! Τι καταγγέλλει επιβάτης!


Μια καταγγελία έρχεται να προστεθεί στα παράπονα πολλών ταξιδιωτών που επιλέγουν βραδινά δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Όπως αναφέρει επιβάτης σε σχετική επιστολή της προς την εταιρεία, οι συνθήκες που επικρατούσαν μέσα στο τρένο ήταν άθλιες. Διαβάστε σχετικό απόσπασμα:

Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Το χρονικό κατασκευής, του Μετρό της Αθήνας!


Πριν από 23 χρόνια ξεκίνησε το νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη Μητροπολιτικού Σιδηρόδρομου στην Αθήνα.

Το 1992 ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή των πρώτων τμημάτων της γραμμής 2 και 3.
 Στις αρχές του 2000 λειτούργησαν τα τμήματα Σεπόλια-Σύνταγμα της γραμμής 2 και Σύνταγμα-Εθνική Άμυνα της γραμμής 3. Λίγους μήνες αργότερα προστέθηκε το τμήμα Σύνταγμα-Δάφνη της γραμμής 2. Παράλληλα προχωρά η πρώτη επέκταση του δικτύου προς το Αιγάλεω.