Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Έρευνα της ΕΕ, στη Γερμανία, για τον κατώτατο μισθό στον τομέα των μεταφορώ


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ξεκινήσει διαδικασία παράβασης εναντίον της Γερμανίας, σχετικά με την εφαρμογή της «Πράξης Κατώτατου Μισθού» στον τομέα των μεταφορών, σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινότητας. Σε συνέχεια ανταλλαγής πληροφοριών με τις γερμανικές Αρχές και μιας εκτενούς νομικής αξιολόγησης των μέτρων που εφαρμόζει η Γερμανία, η Επιτροπή έστειλε «Επιστολή Επίσημης Ειδοποίησης» προς την Γερμανία. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο της διαδικασίας παράβασης.



Ενώ η Επιτροπή στηρίζει απόλυτα την θέσπιση κατώτατου μισθού στη Γερμανία, θεωρεί όμως ότι ηεφαρμογή της Πράξης Κατώτατου Μισθού, σε όλες τις μεταφορές που διενεργούνται σε γερμανικό έδαφος, περιορίζουν την ελεύθερη διακίνηση υπηρεσιών και εμπορευμάτων, κατά δυσανάλογο τρόπο.

Συγκεκριμένα, η εφαρμογή των γερμανικών μέτρων στις διελεύσεις και σε διεθνείς μεταφορές δεν μπορούν να δικαιολογηθούν, σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής , καθώς δημιουργεί δυσανάλογα διοικητικά εμπόδια, που παρεμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι υπάρχουν πιο αναλογικά μέτρα, τα οποία μπορούν να ληφθούν για τη διασφάλιση της κοινωνικής προστασίας των εργαζομένων και για την εξασφάλιση του θεμιτού ανταγωνισμού, ενώ παράλληλα θα επιτρέπουν την ελεύθερη διακίνηση υπηρεσιών και εμπορευμάτων.

Τα επόμενα βήματα

Οι Γερμανικές Αρχές έχουν στην διάθεσή τους δύο μήνες, προκειμένου να ανταποκριθούν στα επιχειρήματα, που τους θέτει η Επιτροπή σε Επιστολή Επίσημης Ειδοποίησης.

Η Επιστολή Επίσημης Ειδοποίησης της Επιτροπής αφορά μόνο την συγκεκριμένη περίπτωση του νόμου της Γερμανίας και είναι, με πάσα επιφύλαξη, ως προς περεταίρω πρωτοβουλίες που ενδέχεται να λάβει η Επιτροπή για να διευκρινίσει τους κανόνες, για παράδειγμα, στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων για την κινητικότητα της εργασίας που πρόκειται να εγκριθούν εντός του τρέχοντος έτους.

Ιστορικό

Η Επιτροπή υποστηρίζει την καθιέρωση κατώτατου μισθού στη Γερμανία, η οποία είναι σύμφωνη με τη δέσμευση της κοινωνικής πολιτικής αυτής της Επιτροπής.

Ωστόσο, ως θεματοφύλακας των Συνθηκών, η Επιτροπή θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσει ότι η εφαρμογή των εθνικών μέτρων είναι πλήρως συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο και ιδίως η οδηγία για την απόσπαση εργαζομένων της (Οδηγία 96/71 / ΕΚ), κεκτημένου σε θέματα μεταφορών και η Συνθήκη αρχή της ελεύθερης για την παροχή υπηρεσιών, η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, και έχοντας υπόψη την αρχή της αναλογικότητας.

Η Γερμανία είναι η 22η χώρα της ΕΕ που εισήγαγε κατώτατο μισθό. Ο νόμος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2015.

Ο γερμανικός κατώτατος μισθός έχει οριστεί σε € 8,50 ανά ώρα. Ο νόμος ισχύει επίσης και για τις εταιρείες εκτός της Γερμανίας, οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες στη Γερμανία. Εταιρείες, εκτός Γερμανίας, σε ορισμένους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των μεταφορών, υποχρεούνται να κοινοποιούν στις γερμανικές τελωνειακές αρχές, μέσω ειδικών εντύπων που προβλέπονται από τις γερμανικές αρχές.

Οι γερμανικές τελωνειακές αρχές είναι αρμόδιες για τον έλεγχο της εκτέλεσης των εν λόγω γνωστοποιήσεων. Κυρώσεις για παράβαση των υποχρεώσεων αυτών κοινοποίησης μπορεί να είναι φτάσουν και τα € 30.000 και τα € 500.000, σε περίπτωση που η καταβληθείσα αμοιβή δεν συμμορφώνεται με το γερμανικό δίκαιο.