Εκ νέου αίτημα στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων πρόκειται εντός των ημερών να καταθέσει η εταιρεία ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) ζητώντας άδεια για την τοποθέτηση και λειτουργία καμερών ασφαλείας μέσα στους συρμούς του μετρό. Το προηγούμενο αντίστοιχο αίτημα είχε απορριφθεί, όμως στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι το νέο αίτημα πιθανότατα να έχει καλύτερη τύχη από το προηγούμενο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τεκμηρίωση για την αναγκαιότητα τοποθέτησης των καμερών ασφαλείας είναι πληρέστερη σε σχέση με αυτήν του προηγούμενου αιτήματος. Αναφέρεται, μάλιστα, με ιδιαίτερη σαφήνεια ότι τα στοιχεία που θα καταγράφουν οι κάμερες δεν θα τα επεξεργάζεται η εταιρεία, ενώ θα τα διατηρεί για πεπερασμένο χρονικό διάστημα.
Πριν από μερικούς μήνες δήλωσε: «ανησυχώ, διότι γνωρίζω την ΕΕ και την πολιτική της. Ως τώρα δεν έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το ποια θα είναι η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης Αν ενδιαφέρεστε, ερχόμαστε, αν δεν ενδιαφέρεστε, δεν ερχόμαστε».
Πριν από μερικές ημέρες δήλωσε: «δεν έχουμε ακόμη λάβει, από τους Έλληνες την τελική απόφασή τους, πώς θα προχωρήσουν την ιδιωτικοποίηση, γιατί συνεργάζονται με την ΕΕ και η ΕΕ τώρα λέει: Ας μην διαγράψουμε τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ας την ιδιωτικοποιήσετε πρώτα. Όμως έτσι δεν μπορεί να γίνει. Θα δούμε τι θα κάνουμε».
Εμμέσως ο Βλ. Γιακούνιν αναφερόταν στο «φάκελο των παράνομων κρατικών ενισχύσεων» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον οποίο η ΕΕ κρατά ανοιχτό.
«Καμία μεγάλη ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα δεν υλοποιείται, εάν δεν δώσει πρώτα το πράσινο φως η ΕΕ, η οποία κάνει τους απαραίτητους υπολογισμούς», επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές.
Από την άλλη πλευρά, προκύπτουν ευθύνες, σε εγχώριο επίπεδο, για τον τρόπο απόσχισης και "προικοδότησης" της εταιρείας, από το 2007 και έπειτα, με συνέπεια το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) να μπορεί να θέτει "τελεσίγραφα" στους σιδηροδρομικούς.
Φώτης Φωτεινός