Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Σιδηρόδρομος: Προς αποκρατικοποίηση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και έργα από τον ...ΟΣΕ


Μία από τις σημαντικότερες αποκρατικοποιήσεις για το ΤΑΙΠΕΔ αφορά κομμάτια του ομίλου ΟΣΕ. Το σημαντικότερο αυτών η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε προχωρημένη φάση και τους επόμενους μήνες αναμένουμε τους Ρώσους (Rossiyskie Zhelenye Dorogi –RZD) και τους Γάλλους της SCNF να δώσουν το παρόν για της εταιρεία.


Σε εξέλιξη επίσης είναι και το θέμα της ROSCO καθώς και εκεί περιμένουμε εξελίξεις το επόμενο χρονικό διάστημα. Φυσικά όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με την ολοκλήρωση των έργων υποδομών στο ελληνικό δίκτυο.

Τα έργα βρίσκονται σε προχωρημένη πλέον φάση και μέχρι το 2017 θα υπάρχει ένα σοβαρό αξιόπιστο, ηλεκτροκινούμενο δίκτυο από την Πάτρα (Ψαθόπυργος) μέχρι την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα.

ΕΡΓΑ ΑΠΟ ΤΟΝ. …ΟΣΕ
Εντύπωση προκαλεί πάντως η δημοσίευση μελετών που αφορούν έργα εκσυγχρονισμού των υποδομών από τον ΟΣΕ και όχι από την ΕΡΓΟΣΕ που αποτελεί θυγατρική του ομίλου, ειδικά για την προώθηση και κατασκευή των έργων. Μέχρι σήμερα η ΕΡΓΟΣΕ είχε αναλάβει το σύνολο των νέων έργων και ένα ερώτημα τίθεται για το ποιος είναι ο αρμόδιος για την προώθηση έργων υποδομής στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Οι δύο δημοπρατήσεις αφορούν δύο μελέτες για
Α. Την ολοκλήρωση των μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Δράμας–Παρανέστι (Α.Π. 175), και
Β. Την ολοκλήρωση των μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι–Σταυρούπολη (Α.Π. 176)

Αξίζει να αναφέρουμε πως οι δυο μελέτες θα δημοπρατηθούν στις 28 και 29 Απριλίου αντίστοιχα.