Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Αυτό σημαίνει "δοκιμή"


Fehrenkötter


Πριν μερικά χρόνια, σε μια κίνηση άνευ προηγουμένου προχώρησαν οι διαχειριστές της μεγάλης γερμανικής μεταφορικής «Fehrenkötter». Σε μια προσπάθεια τους να εντοπίσουν το αποδοτικότερο φορτηγό της αγοράς δοκίμασαν τις ναυαρχίδες των επτά κορυφαίων Ευρωπαίων κατασκευαστών. Εντυπωσιακό στοιχείο,
το οποίο έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην δοκιμή, ήταν το ότι και τα επτά φορτηγά άνηκαν στον στόλο της γερμανικής μεταφορικής. Συγκεκριμένα, στην δοκιμή που διήρκησε τρία χρόνια, έλαβαν μέρος ένα DAF XF ,  ένα Volvo FH , ενα MAN TGA , ένα Scania R , ένα Mercedes - Benz Actros , ένα IVECO Stralis και ένα Renault Premium (όλα, τράκτορες).
Και τα επτά φορτηγά ήταν αντίστοιχων κυβικών και χαρακτηριστικών (6x2 , 400-420 ίππων και αυτόματο κιβώτιο). Σε αυτό των τριών ετών ταξίδι, τα φορτηγά ανέλαβαν να τα διαχειριστούν οι επτά καλύτεροι οδηγοί της επιχείρησης.
Εκείνη η δοκιμή της «Fehrenkötter» ολοκληρώθηκε με επιτυχία και το αποτέλεσμα αποτέλεσε έκπληξη για όλους. Τότε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Joachim Ferenketter, δήλωνε: «Πρωταθλητής αναδείχθηκε το RenaultPremium. Είχε το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος καθώς και την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου».
Σήμερα, η γερμανική εταιρεία βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας ιστορικής δοκιμής. Όλοι οι κατασκευαστές έχουν λανσάρει τους νέους του κινητήρες τεχνολογίας Euro 6, αυτοί θα είναι και στο επίκεντρο της νέας τριετούς δοκιμής. Το ερώτημα που ετέθη, πως τα αυστηρότερα περιβαλλοντικά πρότυπα επιδρούν στην μεταφορά και ποιο από τα επτά φορτηγά, κάτω από αυτές τις συνθήκες, είναι το αποτελεσματικότερο. Κι αυτή η δοκιμή θα διαρκέσει τρία χρόνια, τα φορτηγά που θα χρησιμοποιηθούν έχουν περίπου τον ίδιο εξοπλισμό, ενώ τα πρώτα αποτελέσματα θα δημοσιευτούν στην ΙΑΑ 2014.
Με πληροφορίες από το: dalnoboi.org