Τετάρτη 23 Μαρτίου 2022
Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022
Σχέδιο έκτακτης ανάγκης στον ΟΑΣΑ ενόψει πιθανής αύξησης αναρρωτικών αδειών λόγω Όμικρον
Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021
Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021
Απομακρύνθηκαν 3.862 εγκαταλελειμμένα οχήματα από τους δρόμους της Αθήνας

Παρατείνεται η προθεσμία για την απόσυρση λεωφορείων και ταξί λόγω ορίου ηλικίας, ρύθμιση για την αποζημίωση των ΚΤΕΛ από τον ΟΑΣΑ

Χτες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατέθεσε τροπολογίες που αφορούν και τις μεταφορές καθώς και νομοτεχνικές βελτιώσεις.
Συγκεκριμένα, με το δεύτερο άρθρο της δεύτερης τροπολογία προβλέπεται η παράταση των ορίων ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ), ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης ανοικτού τύπου, σχολικών λεωφορείων ιδιωτικής χρήσης, επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) και επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με οδηγό του ν. 4093/2012 ως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022 Η συγκεκριμένη πρόβλεψη ισχύει αποκλειστικά και για όσα οχήματα ο χρόνος κυκλοφορίας τους έληγε ή θα λήξει το 2020, 2021 και 2022.
Επίσης, όπως ορίζει το άρθρο 1, και προκειμένου τα ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει δρομολόγια του ΟΑΣΑ να αποζημιωθούν για το μήνα Οκτώβριο του 2020, ορίζεται πως «κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας […], η έναρξη ισχύος της σύμβασης ανάθεσης εκτέλεσης αστικών και ειδικών τοπικού χαρακτήρα δρομολογίων στην περιοχή αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α., από την ημερομηνία υπογραφής της (7.10.2020) και όχι από την ημερομηνία ανάρτησής της (5.11.2020) στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.), η οποία (σύμβαση) συνήφθη μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), της ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε. και της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρία» (Ο.ΣΥ. Α.Ε.), ως εκ τρίτου συμβαλλόμενης.»
Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021
Σε εξέλιξη επιθεώρηση στην κοιλάδα των Τεμπών σχετικά με τη βραχόπτωση
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επιθεώρηση της περιοχής στην κοιλάδα των Τεμπών (περί την χιλιομετρική θέση 7 της Π.Ε.Ο) στην οποία προκλήθηκε βραχόπτωση κατά τις απογευματινές ώρες της 27ης Οκτωβρίου.
Υπενθυμίζεται πως, κρίθηκε αναγκαίος για λόγους ασφαλείας ο αποκλεισμός της Π.Ε.Ο Ευαγγελισμού-Λεπτοκαρυάς (στο τμήμα μεταξύ κόμβων Αμπελακίων και Ομολίου) το απόγευμα της Τετάρτης 27 Οκτωβρίου, όταν έλαβε χώρα βραχόπτωση από ύψος 250 μέτρων και συνεπακόλουθη είσοδος στο οδόστρωμα ενός βραχοτεμαχίου όγκου περίπου 1,5 μ3, το οποίο προκάλεσε φθορές στην υποδομή.
Ο συνολικός όγκος αποκόλλησης βραχόμαζας έχει υπολογιστεί στα 20-30 μ3, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των θραυσμάτων της αποκόλλησης συγκρατήθηκε από τα υπάρχοντα μέτρα προστασίας.
Η επιθεώρηση λαμβάνει χώρα από την ομάδα Ελλήνων αναρριχητών της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ενώ εντός των ημερών αναμένεται να μεταβούν στο σημείο και εξειδικευμένοι Ελβετοί επιστήμονες – αναρριχητές / γεωλόγοι – προκειμένου να συνδράμουν με την τεχνογνωσία τους στην ενδελεχή εκτίμηση της κατάστασης.
Αποφάσεις που θα αφορούν στις ακόλουθες ενέργειες για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών, θα ληφθούν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της επιθεώρησης, στα μέσα της επόμενης εβδομάδας.
Για την διευκόλυνση των τοπικών μετακινήσεων των κατοίκων της περιοχής θα υπάρξει η σχετική μέριμνα, με ενεργοποίηση των ειδικών καρτών ελεύθερης διέλευσης από τον πλευρικό σταθμό Μακρυχωρίου, από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 31 Οκτωβρίου και μέχρι την πλήρη αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών.

Προχωρά άμεσα η σιδηροδρομική σύνδεση από τον σταθμό μέχρι την είσοδο του λιμανιού
Κυριακή 4 Απριλίου 2021
Μετά τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ, η ΟΣΥ ενισχύεται με λεωφορεία μέσω leasing. Υπεγράφη η σύμβαση με 3 εταιρείες
Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 3 έτη, με δικαίωμα μονομερούς παράτασης από την Ο.ΣΥ. για 1 ακόμη έτος.
Το γεγονός της μίσθωσης των οχημάτων αυτών ενισχύει σημαντικά τον στόλο της Ο.ΣΥ. και αποτελεί ένα ακόμη βήμα υπέρ του επιβατικού κοινού, στις αυξημένες από την πανδημία ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου.
Όπως έχει εξαγγελθεί, τα νέα λεωφορεία θα τεθούν σταδιακά στις συγκοινωνιακές γραμμές της Αττικής από τις επόμενες ημέρες.
Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ο.ΣΥ. Α.Ε., Στέφανος Αγιάσογλου «η σημερινή υπογραφή των συμβάσεων με τις τρεις ανάδοχες εταιρείες ολοκληρώνει στην πράξη μία αναδιοργάνωση που άρχισε τον Μάρτιο του 2020, με πρώτη κίνηση την επαναφορά στην κυκλοφορία μεγάλου μέρους των υφιστάμενων οχημάτων, την πρόσληψη 423 οδηγών και τεχνιτών και την ενίσχυση τώρα με αυτά τα λεωφορεία EURO V – 10 ετών και νεότερα.
Με πραγματικά fast track και απόλυτα διαφανείς διαδικασίες – όπως και οι δύο ανεξάρτητες αρχές ΑΣΕΠ και Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάνθηκαν – προχωράμε στην επίτευξη του βασικού στόχου, που είναι ο απόλυτος εκσυγχρονισμός των δημόσιων Οδικών Συγκοινωνιών προς όφελος του επιβατικού κοινού».
Στη φωτογραφία απεικονίζονται από αριστερά προς τα δεξιά:
Φίλιππος Μενάγιας, Γενικός Διευθυντής Κλάδου Επαγγελματικών Οχημάτων και Μηχανημάτων ΑΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΕΒΜΕ
Κωνσταντίνος Παπαδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΕ-MED BUS
Βασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος Ο.ΣΥ. Α.Ε.
Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος Ο.ΣΥ. Α.Ε.
Θεόδωρος Σπυρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE
Γιώργος Κιολεΐδης, Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE.
Εργαζόμενοι ΟΣΥ: Ανεπαρκή μέτρα προστασίας - Καμπανάκι η επιστολή της αδερφής οδηγού
Αίτημα προς τον ΕΟΔΥ για αυτοψία στα γραφεία της τηλεματικής, όπου σύμφωνα με εργαζομένους δουλεύει μεγάλος αριθμός ατόμων σε κλειστό χώρο
Αναστάτωση έχει προκαλέσει στους κύκλους των εργαζομένων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) η επιστολή της αδερφής του οδηγού της εταιρίας, ο οποίος πέθανε στις αρχές του προηγούμενου μήνα από κορονοϊό και δημοσίευσε την Πέμπτη, 3 Απριλίου, το ethnos.gr. Η Κατερίνα Μπλέτσα κάνει λόγο για «προχειρότητα έως ανεπάρκεια ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους επιβάτες» προσθέτοντας ότι «τα κατά τις ανακοινώσεις τους «προληπτικά μέτρα» θα έπρεπε πράγματι να τηρούνται, παρόλο το κόστος που συνεπάγονται».
Οι εργαζόμενοι μιλούν για ανεπαρκή μέτρα προστασίας, ενώ μόλις σήμερα ο Ηλίας Γκιουλάκης, μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και του ΕΚΑ προέβη ως εργαζόμενος σε καταγγελία για την αύξηση κρουσμάτων στο χώρο εργασίας στον ΕΟΔΥ καλώντας τον για αυτοψία: «Στην αίθουσα τηλεματικής όπου και σας ζητώ να κάνετε αυτοψία προς διαπίστωσή σας, η στέγαση της εν λόγω υπηρεσίας είναι στον 2ο όροφο εντός αμαξοστασίου στην οδό Π. Ράλλη 20 – 22 όπου θα διαπιστώσετε και εσείς ότι σε κλειστό χώρο περίπου 120 τ.μ. εργάζονται 25 άνθρωποι και στην αλλαγή βάρδιας το νούμερο των εργαζομένων διπλασιάζεται με αποτέλεσμα να υπάρξει κίνδυνος μετάδοσης του ιού».
Διαβάστε επίσης: «Μάσκες και αντισηπτικά δεν τον έσωσαν»: Επιστολή από αδελφή οδηγού λεωφορείου
Μέχρις στιγμής, πάντως, δεν έχει υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση αναφορικά με το περιεχόμενο της επιστολής είτε από την ΟΣΥ είτε από τον ΟΑΣΑ. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα όσα επισημαίνει η Κατερίνα Μπλέτσα στην επιστολη της, ο αδερφός της Θανάσης που εργαζόταν 28 χρόνια στην ΟΣΥ «από την αρχή της πανδημίας φοβόταν πιθανή μετάδοση από τον εργασιακό του χώρο γιατί τόσο αυτός όσο και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του εισέπρατταν ότι δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία ανθρώπων που εργάζονται σε συνθήκες συνωστισμού. Χαρακτηριστικά ο αδελφός μου μετέφερε σε εμάς, την οικογένειά του, συζητήσεις μεταξύ συναδέλφων, που καθημερινά εξέφραζαν την ανησυχία τους, αγωνιούσαν και ένιωθαν ότι στηρίζονται μόνο στην τύχη για να μη νοσήσουν!!»
Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021
Στους δρόμους της Αθήνας 300 αστικά λεωφορεία. «Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για το leasing
Τα 300 νέα λεωφορεία με leasing θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, καθώς δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» με τον κ. Γιώργο Παπαδάκη.
Πιο συγκεκριμένα, 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό.
Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει διαδικασία, ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.
Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.
Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%.
Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.
Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.
Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021
Ένας χρόνος χωρίς μεταμεσονύχτια δρομολόγια σε Μετρό και Τραμ
Η παράταση λειτουργίας δεν επανήλθε το καλοκαίρι του 2020 όταν έγινε άρση των μέτρων για χατίρι του τουρισμού και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερα επιβαρυμένες υγειονομικές συνθήκες, κανείς δεν μπορεί να περιμένει ότι τα δρομολόγια να επανέλθουν πριν αρθούν όλα τα υπόλοιπα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας καθώς και λειτουργίας επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης.
Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρέπει να ξεχάσουμε αυτή την εκκρεμότητα αν θέλουμε μία μέρα να δούμε την κανονικότητα να επιστρέφει και στις συγκοινωνίες της Αθήνας. Στο παρελθόν, η «προσωρινή» κατάργηση της δίωρης παράτασης λειτουργίας στη γραμμή του ΗΣΑΠ λόγω έργων
μετατράπηκε σε μόνιμη με δικαιολογία την έλλειψη προσωπικού. Δεν πρέπει να αφήσουμε να συμβεί ξανά κάτι παρόμοιο.
Πόσο μάλλον σήμερα που οι συγκοινωνίες της Αθήνας έχουν ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό. Ως τον ερχόμενο Ιούνιο 75 νέοι ηλεκτροδηγοί αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια στο Μετρό. Επομένως, πέρα από την αυτονόητη αύξηση των δρομολογίων και την επιστροφή της δίωρης παράτασης λειτουργίας στο Μετρό και το Τραμ (όταν αυτό επιτραπεί), αναμένουμε να συμβεί το ίδιο και στη γραμμή του ΗΣΑΠ.
Πηγαίνοντας ένα ακόμα βήμα πιο πέρα, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα πρέπει να ανοίξει και η συζήτηση για την αναδιαμόρφωση των νυχτερινών λεωφορειακών γραμμών. Αυτές τις μέρες εξάλλου, 367 νέοι οδηγοί πιάνουν τιμόνι, ενώ και ο στόλος των λεωφορείων αναμένεται να αυξηθεί. Ας παραμείνουμε όμως όλοι υγιείς και θα επανέλθουμε.
Παρασκευή 12 Μαρτίου 2021
Τοποθετούνται συσκευές συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα ΜΜΜ
Συσκευές διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα τοποθετούνται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορωνοϊού COVID – 19, όπως ανέφερε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός υποστήριξε και σχετική τροπολογία που αφορά θέματα συμβάσεων – προμηθειών των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
«Προχωράμε σε άλλη μία ενέργεια για την ενίσχυση και την υγειονομική θωράκιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Συγκεκριμένα, προβλέπουμε να παρέχεται η δυνατότητα στις εταιρείες που προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο να προσφύγουν στη διαδικασία του άρθρου 269 ν. 4412/2016, προκειμένου να προμηθευτούν συσκευές διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού ατμοσφαιρικού αέρα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για την αντιμετώπιση του κινδύνου διάδοσης του κορονοϊού COVID-19», ανέφερε σχετικά ο κ. Καραμανλής.
Υπογράμμισε ότι αυτό θα γίνει «με ταχύτατες, αλλά απολύτως διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες διαπραγμάτευσης και πάντα με την έγκριση των ειδικών επιστημόνων».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών εξήγησε ότι τα μηχανήματα αυτά δεν χρησιμοποιούνται σε ΜΜΜ αυτή τη στιγμή πουθενά στην Ευρώπη, διότι δεν έχουν πιστοποιηθεί ακόμη, αλλά μόνο σε δύο πολιτείες των ΗΠΑ.
Ωστόσο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήρθε σε επαφή με τον ΕΟΔΥ, ώστε να είναι έτοιμο, όταν και εφόσον υπάρξει τέτοια δυνατότητα, να κινηθεί με αποτελεσματικότητα.
Δευτέρα 8 Μαρτίου 2021
Εθνική τρέλα: Τουρκικά λεωφορεία στις αστικές συγκοινωνίες της χώρας
Μπορεί η Τουρκία να προκαλεί και να αμφισβητεί την κυριαρχία μας, μπορεί να επιχείρησε στον Έβρο εισβολή, μπορεί να μας στέλνει λαθραία μετανάστες εμείς παραμαίνουμε από τους βασικούς πυλώνες στήριξης της τουρκικής οικονομίας.
Από την μια ζητάμε εμπάργο και κυρώσεις από τους εταίρους μας κατά της Άγκυρας, για την τουρκική προκλητικότητα και από την άλλη συνεχίζουμε τις εμπορικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες με το καθεστώς Ερντογάν. Δεν είναι μόνο οι ιδιωτικές φίρμες που επιχειρούν στη χώρα, δεν είναι τα τουρκοσήριαλ που έχουν κατακλύσει τις τηλεοπτικές μας οθόνες, είναι το ίδιο το κράτος που ενισχύσει την τουρκική οικονομία, υποθηκεύοντας την ελληνική οικονομία.
Τουρκικά αστικά λεωφορεία κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα. Μια εικόνα χίλιες λέξεις.
Έλαβε ΦΕΚ η κρατική ενίσχυση των ΚΤΕΛ. Αναλυτικά τα ποσά και οι δικαιούχοι
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Αρ. Φύλλου 852) η απόφαση για τη χορήγηση έκτακτης επιδότησης με την μορφή άμεσης επιχορήγησης στις εταιρείες ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν στη χώρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, όπως τονίζεται, «αντικείμενο της απόφασης είναι η χορήγηση έκτακτης επιδότησης με την μορφή άμεσης επιχορήγησης στις εταιρείες ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 7 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ 37992/17-06-2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID- 19» (Β’ 2401).
Το ποσό της αποζημίωσης που θα λάβουν οι δικαιούχοι ανέρχεται σε 19.787.719 ευρώ και η κατανομή τους θα γίνει ως εξής:
Καραμανλής: Το Μετρό θα πάει Καλλιθέα και Γλυφάδα – θέλουμε να παραμείνει μειωμένη η τιμή του εισιτηρίου
«Η πρόθεσή μας είναι η μειωμένη τιμή [στις συγκοινωνίες της Αθήνας στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας] να διατηρηθεί εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά μας», δήλωσε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός ερωτήθηκε για αρκετά θέματα σχετικά με τις συγκοινωνίες της Αθήνας. Σχετικά με το μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην υπογραφή των συμβάσεων για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing, ο υπουργός μίλησε για παρανόηση και δήλωσε πως ελπίζει σε σύντομη επίλυση του προβλήματος:
Όπως ξέρετε, η ΟΣΥ Α.Ε. έχει ήδη κάνει αίτηση ανάκλησης αυτής της πράξης. Η εικόνα που έχω είναι πως έχει γίνει μια παρανόηση. Το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ασχολήθηκε με το θέμα, έμεινε με την εντύπωση ότι στα λεωφορεία που θα έρθουν με leasing δεν θα ανοίγουν τα παράθυρα. Η ΟΣΥ Α.Ε. που διενεργεί το διαγωνισμό, όμως, έχει δεσμεύσει τις εταιρείες για το αντίθετο, ώστε όταν παραληφθούν τα λεωφορεία τα παράθυρα να ανοίγουν κανονικά. Όπως ακριβώς έγινε και στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης πήραμε λεωφορεία με leasing.
Πιστεύω ότι σύντομα θα ξεκαθαρίσει το θέμα από πλευράς Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να τεθούν και αυτά τα νέα λεωφορεία στη διάθεση των πολιτών που τα περιμένουν για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο στόλος μας.
Για τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με «σκιές» στο διαγωνισμό προσλήψεων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ δήλωσε:
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021
ΟΣΥ: Το Ελεγκτικό Συνέδριο μπλόκαρε τη μίσθωση 300 λεωφορείων λόγω παρανόησης
Σε σημερινή ανακοίνωσή της, η ΟΣΥ αναφέρει πως το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς πέραν των πέραν των δεσμευτικών εγγράφων του διαγωνισμού, η εταιρεία υπέβαλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο και επιπλέον έγγραφα (προσπέκτους) παρουσίασης των αρχικών μοντέλων των λεωφορείων, στα οποία τα παράθυρα εμφανίζονταν εν ως μη ανοιγοκλειόμενα.
Στην πραγματικότητα όμως. σύμφωνα με την ΟΣΥ, τα λεωφορεία τα οποία θα προμηθευόταν η εταιρεία ήταν διαφορετικά από αυτά που απεικονίζονται στα διαφημιστικά έντυπα, αφού θα διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Η ΟΣΥ επαναλαμβάνει ότι δεν πρόκειται να παραλάβει λεωφορεία τα οποία δεν διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα σύμφωνα και με τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ενώ δίνει ως παράδειγμα και τον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη όπου απαιτήθηκε να γίνει αλλαγή παραθύρων σε λεωφορεία, ώστε να είναι ανοιγοκλειόμενα και να γίνουν δεκτά.
Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021
Ενισχύονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, «πιάνουν τιμόνι» τον Μάρτιο οι νέοι οδηγοί της ΟΣΥ
“Στην ΟΣΥ, όπου ολοκληρώθηκε η διαδικασία πρόσληψης, εκτιμούμε ότι οι οδηγοί των λεωφορείων, που χρειάζονται κάποια εκπαίδευση, αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο των τρόλεϊ, θα αναλάβουν μέχρι τις 5 Μαρτίου, ενώ οι οδηγοί των τρόλεϊ θα αναλάβουν γύρω στις 15 Μαρτίου”, είπε ο κ. Γκόλιας.
Όσο για τις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), εκτίμησε ότι “θα έχουμε οριστικούς πίνακες την επόμενη εβδομάδα”, αλλά επειδή οδηγοί και τεχνίτες θέλουν αρκετά μεγαλύτερη εκπαίδευση, “θα αναλάβουν μέσα στο Μάιο και η ολοκλήρωση της ανάληψης των υπηρεσιών θα είναι μέχρι τον Ιούνιο”.
Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021
Τη τοποθέτηση απολυμαντικών μηχανημάτων στα αστικά, προανήγγειλε ο υπουργός μεταφορών
Αυτή τη στιγμή, δεκάδες εταιρείες σε όλο τον κόσμο, δοκιμάζουν μόνιμα ή φορητά συστήματα συνεχούς ψεκασμού, ώστε να καταστρέφονται διάφοροι ιοι και να μην αποτελούν τα ΜΜΕ εστίες μετάδοσης.
Τα συστήματα ADSPT (Automated disinfection system for public transport), που δοκιμάζονται είναι πολλά και δείχνουν να έχουν εξαιρετικά αποτελέσματα, σε σειρά μελετών.
Σύμφωνα με τον κ.Καραμανλή, δεν υπάρχει ακόμη έγκριση για συσκευές στην Ελλάδα, κάτι που θα συμβεί σε ένα -ενάμιση μήνα , οπότε θα δούμε τέτοιες συσκευές στα αστικά λεωφορεία της χώρας.
Κατά την άποψή μας, θα πρέπει να επιδοτηθεί η εγκατάσταση τέτοιων συσκευών, μέσω ενός προγράμματος τύπου ΕΣΠΑ, ώστε να την αποκτήσουν και τα ιδιωτικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ και τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς το κόστος για την εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων είναι περίπου 3.000 ευρώ ανά λεωφορείο, ποσό απαγορευτικό αυτή την εποχή της καθίζησης των εσόδων των μεταφορικών επιχειρήσεων.
Χρυσό συμβόλαιο €400 εκατ. για τη συντήρηση και λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης
Ένα μεγάλο συμβόλαιο για την λειτουργία και συντήρηση του μετρό Θεσσαλονίκης συνολικού ύψους 400 εκατομμυρίων ευρώ θα προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών και ελληνικών ομίλων το επόμενο διάστημα. Είναι η πρώτη φορά που η Αττικό Μετρό θα ανοίξει τις πύλες του μέσου σταθερής τροχιάς σε ιδιώτες, βήμα, το οποίο εκτιμάται ότι θα ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον ελληνικών τεχνικών ομίλων αλλά και διεθνών.
Ήδη στην αγορά έχουν αρχίσει να συζητούνται τα ονόματα που θεωρούνται οι πιθανοί διεκδικητές του έργου, που το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει να υλοποιήσει με ΣΔΙΤ.