«Η πρόθεσή μας είναι η μειωμένη τιμή [στις συγκοινωνίες της Αθήνας στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας] να διατηρηθεί εφόσον το επιτρέπουν τα οικονομικά μας», δήλωσε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός ερωτήθηκε για αρκετά θέματα σχετικά με τις συγκοινωνίες της Αθήνας. Σχετικά με το μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην υπογραφή των συμβάσεων για την προμήθεια 300 λεωφορείων μέσω leasing, ο υπουργός μίλησε για παρανόηση και δήλωσε πως ελπίζει σε σύντομη επίλυση του προβλήματος:
Όπως ξέρετε, η ΟΣΥ Α.Ε. έχει ήδη κάνει αίτηση ανάκλησης αυτής της πράξης. Η εικόνα που έχω είναι πως έχει γίνει μια παρανόηση. Το ΣΤ’ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ασχολήθηκε με το θέμα, έμεινε με την εντύπωση ότι στα λεωφορεία που θα έρθουν με leasing δεν θα ανοίγουν τα παράθυρα. Η ΟΣΥ Α.Ε. που διενεργεί το διαγωνισμό, όμως, έχει δεσμεύσει τις εταιρείες για το αντίθετο, ώστε όταν παραληφθούν τα λεωφορεία τα παράθυρα να ανοίγουν κανονικά. Όπως ακριβώς έγινε και στη Θεσσαλονίκη, όπου επίσης πήραμε λεωφορεία με leasing.
Πιστεύω ότι σύντομα θα ξεκαθαρίσει το θέμα από πλευράς Ελεγκτικού Συνεδρίου, ώστε να τεθούν και αυτά τα νέα λεωφορεία στη διάθεση των πολιτών που τα περιμένουν για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο στόλος μας.
Για τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με «σκιές» στο διαγωνισμό προσλήψεων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ δήλωσε:
Απαντώ και πάλι με γεγονότα: Η κυβέρνησή μας μετά από 1,5 χρόνο ολοκληρώνει 609 προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επί 4,5 χρόνια δεν έκανε ούτε μία! Και αυτές τις προσλήψεις τις κάνουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και με απόλυτη διαφάνεια και αξιοκρατία. Για να γίνει απολύτως κατανοητό το πόσο εκτός πραγματικότητας είναι οι δήθεν «καταγγελίες» του ΣΥΡΙΖΑ, να πω μόνο το εξής: Ενώ μπορούσαν να διεξάγουν τη διαδικασία μόνες τους η ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ, εμείς αποφασίσαμε το ΑΣΕΠ να έχει ρόλο εγγυητή σε όλα τα στάδια, από την έκδοση των προκηρύξεων έως τον έλεγχο των ενστάσεων αλλά και των προσωρινών πινάκων. Μεταξύ προσωρινών και τελικών πινάκων, λοιπόν, κάποιες ενστάσεις δικαιώνονται από το ΑΣΕΠ -όπως γίνεται πάντα, ακόμα και σε διαγωνισμούς που κάνει το ίδιο το ΑΣΕΠ, πόσο μάλλον οι εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών που δεν έχουν σχετική εμπειρία. Για τι ακριβώς μας κατηγορούν λοιπόν; Για το ότι αποδίδει αποτελέσματα η διαδικασία που εμείς οι ίδιοι αποφασίσαμε;
Για την κριτική που ασκεί η αντιπολίτευση σχετικά με την κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς απάντησε:
Απαντώ με τα πραγματικά δεδομένα: Σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο, πλέον έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας. Το 2020 τριπλασιάσαμε τις δαπάνες συντήρησης του στόλου σε σχέση με το 2019. Παραλάβαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση 850 λεωφορεία στο δρόμο και τώρα έχουμε 1.300. [σ.σ. Ο ισχυρισμός του υπουργού για παραλαβή 850 είναι παραπλανητικός όπως έχουμε γράψει.] Είχαμε να δούμε τόσα από το 2015… Και σύντομα θα φτάσουμε στα 1.400 τουλάχιστον. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση στη Θεσσαλονίκη: παραλάβαμε 235 λεωφορεία, σήμερα έχουμε φτάσει τα 454 -σχεδόν διπλάσια.
Κι επίσης στο μετρό, οι μέσες χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί κατά 2,5′-3′, οι συρμοί έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 20%, ενώ δώσαμε και τρεις νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά σε κυκλοφορία. Στο τραμ, άρχισε ξανά η κυκλοφορία στο Σύνταγμα και στο Φάληρο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορεί που μέσα σε 1,5 χρόνο δεν έχουμε προλάβει να διορθώσουμε όλα όσα διέλυσε σε 4,5 χρόνια… Η πραγματικότητα είναι ότι εκείνοι δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη, δεν πήραν ούτε ένα λεωφορείο, είχαν μειώσει ακόμα και τις προμήθειες ανταλλακτικών… Τώρα όλα αυτά τα αλλάζουμε. Το μόνο που είχαν αυξήσει ήταν η τιμή του εισιτηρίου! Κι εμείς τη μειώσαμε ξανά.
Δεν λέω ότι είναι όλα ρόδινα. Όχι φυσικά. Όσοι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ξέρουν ότι υπάρχουν προβλήματα, αλλά έχουν γίνει και βήματα βελτίωσης. Σίγουρα χρειάζονται κι άλλα. Για αυτά εργαζόμαστε. Εδώ και ενάμιση χρόνο κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με 3 φάσεις: ανάταξη – ενίσχυση – ανανέωση. Προσπαθούμε. Μέρα με τη μέρα η κατάσταση γίνεται έστω και λίγο καλύτερη. Κι ευχαριστούμε όσους εργάζονται με φιλότιμο και τους πολίτες για την κατανόησή τους.
Τέλος, ο υπουργός ερωτήθηκε και για τη γραμμή 4 και τις υπόλοιπες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας, επιβεβαιώνοντας για πρώτη φορά πως σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό στην Καλλιθέα αλλά και τη Γλυφάδα:
Μιλάμε για ένα σπουδαίο έργο που θα αλλάξει το Λεκανοπέδιο και θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία μας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας, με προϋπολογισμό 1,2 δισ. ευρώ. Μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, βάλαμε επιτέλους στην τελική φάση το διαγωνισμό. Ενώ μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινάμε τις πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια. Μιλάμε για το α΄τμήμα της Γραμμής, με μήκος 13 χλμ. περίπου και 15 νέους σταθμούς: ‘Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Παράλληλα, όμως, έχουμε κάνει το πρώτο βήμα και για την επέκταση της Γραμμής 4 από το άλσος Βεΐκου μέχρι τα Πευκάκια, ώστε να ενώνεται με τη Γραμμή 1, του ΗΣΑΠ. Μιλάμε δηλαδή για την επέκταση του Μετρό από την Κατεχάκη κατά μήκος της Κηφισίας, που θα περνά από το Φάρο Φιλοθέης, το Χαλάνδρι, το ΟΑΚΑ και θα φτάνει στην Πεύκη. Έχουν ολοκληρωθεί γεωτεχνικές μελέτες, ξεκίνησαν οι τοπογραφικές και τώρα έπεται να γίνουν οι προωθημένες αναγνωριστικές μελέτες και φυσικά να βρεθεί χρηματοδότηση. Στόχος είναι να ενταχθεί στο επόμενο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο, δηλαδή μετά το 2027.
Και βέβαια, περί τα τέλη του έτους θα προκηρυχθεί η επέκταση της Γραμμής 2 στη Δυτική Αττική, ενώ εργαζόμαστε και για τις επεκτάσεις προς Γλυφάδα και Καλλιθέα. Για να αναφέρω μόνο τα σημαντικότερα σημεία του σχεδιασμού μας.