Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Μείωση εσόδων κατά 14,5% για τον μήνα Οκτώβρη, παρουσίασε ο ΟΑΣΘ


Μεγάλη μείωση σημειώθηκε στα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Ειδικότερα και σύμφωνα με πληροφορίες της «Ελευθερίας του Τύπου», τα έσοδα από τις εισπράξεις εισιτηρίων του Οκτωβρίου του 2017 εμφανίζονται μειωμένα κατά 800.000 ευρώ έναντι του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Για την ακρίβεια έχουν πέσει κατά 14,5% στα 4.700.000 από 5.500.000 ευρώ. Πηγές αναφέρουν μάλιστα ότι στα ταμεία του Οργανισμού τον Νοέμβριο μπήκαν ακόμη λιγότερα χρήματα.

Παράλληλα, διαπιστώνεται το αξιοπερίεργο πως η μείωση των εσόδων καταγράφεται με παράλληλη αύξηση του αριθμού των επιβατών στα λεωφορεία. Δηλαδή περισσότεροι επιβάτες, όμως λιγότερα εισιτήρια.


Όπως τονίζουν πηγές, η πτώση των εισιτηρίων αποδίδεται στο ότι από τον Αύγουστο, η νέα διοίκηση του δημόσιου, πλέον, ΟΑΣΘ, υπό την προεδρία του κ. Στέλιου Παπά, διέκοψε τη συνεργασία του Οργανισμού με την εταιρεία ιδιωτικών ελεγκτών. Η δικαιολογία που προβλήθηκε είναι πως η αμοιβή τους ήταν υπέρογκη και υπερκάλυπτε τα έσοδα που εισέπραττε ο Οργανισμός από τα πρόστιμα.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε από τη διοίκηση ότι ο Οργανισμός εισέπραττε μισό περίπου εκατομμύριο ευρώ ετησίως, ενώ πλήρωνε ως αμοιβή στην Εταιρεία 1.000.000 ευρώ.


Στον αντίποδα αυτού του επιχειρήματος, πηγές απαντούν, πως η νέα διοίκηση αποφεύγει να αναφέρει ότι το μισό αυτό εκατομμύριο που είχε μπει στα ταμεία το δωδεκάμηνο του 2016 ήταν μόνον οι άμεσες εισπράξεις από τα πρόστιμα, ενώ οι βεβαιωμένες ήταν 2.079.000 ευρώ.

Οι ίδιες πληροφορίες κάνουν λόγο πως ουσιαστικά η νέα διοίκηση έχει επιτρέψει τις δωρεάν μετακινήσεις με τα λεωφορεία του Οργανισμού καθώς οι εντολές που έχει δώσει στους ελάχιστους ελεγκτές - υπαλλήλους είναι να προβαίνουν σε παραινέσεις και συστάσεις σε όσους επιβάτες εντοπίζονται να μην κόβουν εισιτήριο…


Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση με εκποιήσιμο υλικό του ΟΣΕ. Συνελήφθησαν υπάλληλοι του Οργανισμού, απώλειες 7 εκατ.



Στην εξάρθρωση εγκληματικής οργάνωσης, με τη συμμετοχή υπαλλήλων του ΟΣΕ, που είχε στήσει απάτη σε βάρος του Οργανισμού, προχώρησε η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας της ΕΛΑΣ.

Επιμέλεια: Φωτεινός Φώτης


Σύμφωνα με σημερινές ανακοινώσεις της Αστυνομίας, στο τελικό στάδιο των ερευνών, προχθές Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου, οργανώθηκαν παράλληλες συντονισμένες αστυνομικές επιχειρήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πέλλα, Θήβα και Λαμία, στο πλαίσιο των οποίων συνελήφθησαν 19 ημεδαποί, εκ των οποίων τα 3 αρχηγικά μέλη της οργάνωσης (πρόκειται για Ρομά ελληνικής καταγωγής) και 8 υπάλληλοι του ΟΣΕ (ένας εξ αυτών εκτελούσε καθήκοντα Διευθυντή).
Στους συλληφθέντες ασκήθηκαν διώξεις για τα αδικήματα της συγκρότησης, ένταξης και διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης, των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπής, απάτης, κλπ.
Επιπλέον, στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα 11 μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων 2 υπάλληλοι του ΟΣΕ και υπάλληλος της ΔΕΗ, οι οποίοι κατηγορούνται για δωροληψία, κλοπή, απάτη, κλπ.
Η δράση της οργάνωσης εντοπίζεται το Φεβρουάριο του 2015, ενώ η λειτουργία εκτείνεται με τη μορφή δικτύου σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πέλλα, Ημαθία, Κοζάνη και Ξάνθη.
Επιπλέον, ήταν δομημένη ιεραρχικά και τα μέλη της λειτουργούσαν με διακριτούς ρόλους, στο πλαίσιο κεντρικού σχεδιασμού.
Ως προς τη ζημιά του ελληνικού δημοσίου αναφέρεται, ενδεικτικά, ότι μόνο σε 3 πλήρως ταυτοποιημένες περιπτώσεις, το τελευταίο χρονικό διάστημα, η ζημιά που προκλήθηκε υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ, ενώ η εκτιμώμενη ποσότητα εκποιήσιμου υλικού υπερβαίνει τα 3.500.000 κιλά.
Ωστόσο, από το Φεβρουάριο του 2015, οπότε εκτιμάται η δραστηριοποίηση της οργάνωσης, η εκτιμώμενη συνολική ζημιά υπερβαίνει, πιθανότατα, τα 7 εκατ. ευρώ.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σχολίασε ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν τόσο χρονολογικά, όσο και σε άλλα πεδία, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας υπογράμμισε ότι θα ανοίξουν τραπεζικοί λογαριασμοί σε Ελλάδα και Κύπρο.

Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Υποχρεωτική η αποδοχή καρτών σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς



Υποχρεωτική θα γίνει ως τα μέσα Μαρτίου η εγκατάσταση τερματικών POS σε όλα τα εκδοτήρια εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας και η αποδοχή πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Την περασμένη Δευτέρα, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (Β’ 4309/11-12-2017) η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομίας & Ανάπτυξης και Οικονομικών μέσω της οποίας προστίθενται 59 ακόμα επαγγέλματα τα οποία υποχρεούνται να εγκαταστήσεις συσκευές POS έχοντας διορία τριών μηνών. Ανάμεσα σε αυτά όλες οι επιχειρήσεις που εμπλέκονται με χερσαίες και σιδηροδρομικές αστικές και υπεραστικές μεταφορές επιβατών.

Τα τελευταία χρόνια, συσκευές POS υπάρχουν σε συγκεκριμένα εκδοτήρια του Μετρό (στα οποία όμως είναι χαρακτηριστικό πως δεν περιλαμβάνεται το εκδοτήριο του Αεροδρομίου) καθώς και τα περισσότερα εκδοτήρια εισιτηρίων της ΟΣΥ. Επίσης δεν είναι ακόμα δυνατή η πληρωμή με κάρτες στα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αν και έχουν υπογραφεί συμβάσεις με τις τράπεζες, η διασύνδεση των αυτόματων μηχανημάτων με αυτές αλλά και η εγκατάσταση POS σε όλους τους σταθμούς εκκρεμεί.

Το πρόστιμο για μη εγκατάσταση POS από τις επιχειρήσεις που υποχρεούνται ως τη λήξη της προθεσμίας είναι 1.500 ευρώ τα οποία μάλλον δεν θα φοβίσουν την ΣΤΑΣΥ τη στιγμή που η εταιρεία απειλείται με πρόστιμο ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. για ελλειπή φορολογικά δεδομένα.

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

Κατάργηση και όχι μεταφορά του αμαξοστασίου του Ελληνικού



Σε άλλα ήδη λειτουργούντα αμαξοστάσια θα μεταφερθούν τα λεωφορεία αλλά και οι εργαζόμενοι του αμαξοστασίου της ΟΣΥ στο Ελληνικό, αφού η ΟΣΥ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να βρουν χώρο στα νότια προάστια για την μετακόμισή του. Η κίνηση αυτή αναμένεται να αυξήσει το κόστος λειτουργίας της εταιρείας εξαιτίας των παραπάνω χιλιομέτρων που θα αναγκάζονται να κάνουν καθημερινά τα λεωφορεία στο δρόμο από και προς το αμαξοστάσιο.

Η μεταφορά του αμαξοστασίου σε χώρο εκτός του παλιού Αεροδρομίου στο Ελληνικό είναι ένα από τα προαπαιτούμενα για τη έναρξη υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης, στα οποία έχουν συμφωνήσει το ελληνικό δημόσιο και ο επενδυτής.

Τα παραπάνω προέκυψαν από απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου σχετικά με το πότε αναμένεται να μεταφερθεί το αμαξοστάσιο από το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού. Αφού πρώτα υποστήριξε πως η όλη καθυστέρηση για την έναρξη της επένδυσης οφείλεται στον επενδυτή και όχι στο κράτος (παρόλο που είναι γεγονός πως πολλά προαπαιτούμενα δεν έχουν γίνει ακόμα πράξη από το ελληνικό δημόσιο), στη συνέχεια ανακοίνωσε πως έχει αποφασιστεί να μοιραστεί το έργο του αμαξοστασίου του Ελληνικού σε άλλα αμαξοστάσια προκειμένου να μην υπάρξει καθυστέρηση στην επένδυση και το ακίνητο να παραδοθεί στον επενδυτή ως τον Ιούνιο του 2018.

Τέλος, ο υπουργός πρόσθεσε πως γίνονται ενέργειες προκειμένου να βρεθεί κατάλληλος χώρος στα νότια προάστια για τη στέγαση του αμαξοστασίου.

Σύμφωνα με την ΟΣΥ, το αμαξοστάσιο του Ελληνικού είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αμαξοστάσιο στην Αθήνα (μετά το αμαξοστάσιο του Ρέντη) με έκταση 62.780 τ.μ. Εξυπηρετεί συγκοινωνιακά τις περιοχές Αθήνας, Αλίμου, Ελληνικού, Βούλας, Βάρης, Ηλιούπολης, Γλυφάδας, Πειραιά, Υμηττού, Μοσχάτου, Σαρωνίδας κ.α. Η ΟΣΥ διαθέτει επίσης χώρο έκτασης 119.000 τ.μ. στο Θριάσιο ο οποίος όμως δεν έχει μετατραπεί σε ενεργό αμαξοστάσιο. Αν και είχε προταθεί η μεταφορά του αμαξοστασίου Ελληνικού στο Θριάσιο, η μεγάλη απόσταση και το επιπλέον κόστος για την μετακίνηση των οχημάτων ανέτρεψαν το σχέδιο αυτό.

Οι αναγνώστες του Athens Transport γράφουν για τις συγκοινωνίες της Αθήνας – Μέρος 3ο



Σήμερα δημοσιεύουμε το τρίτο μέρος των απαντήσεων που λάβαμε από αναγνώστες και όλους όσους συμμετείχαν στην ετήσια έρευνα του Athens Transport για τις συγκοινωνίες της Αθήνας.

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, κάποιες από τις απόψεις είναι πιθανό να ξεφεύγουν από την «πεπατημένη» και το mainstream ή ακόμα και να είναι εύκολο να καταρριφθούν με επιχειρήματα. Ωστόσο, πιστεύουμε ότι είναι προτιμότερο να τις διαβάζουμε ακόμα και αν διαφωνούμε από το να ζούμε σε μία φούσκα αγνοώντας το τι πιστεύουν οι γύρω μας. Ακόμα και αν κανένας δεν αλλάξει γνώμη, είναι καλό να έχει επίγνωση διαφορετικών απόψεων από τη δική του.

Όπως θα δούμε άλλωστε και στα πλήρη αποτελέσματα που θα ανακοινώσουμε την επόμενη εβδομάδα, είναι πολλά τα ζητήματα για τα οποία επικρατεί διχασμός, με μεγάλα ποσοστά όσων απάντησαν στην έρευνα να υποστηρίζουν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις.

Δείτε εδώ το πρώτο μέρος των απόψεων για τις συγκοινωνίες τις Αθήνας, και εδώ το δεύτερο μέρος.
                                                                                                                                        Το ηλεκτρονικό εισιτήριο ταλαιπωρεί τους ηλικιωμένους. Πρέπει να υπάρξει καμπάνια για τη συμπεριφορά προς αυτούς, οι θέσεις για ηλικιωμένους και αρρώστους ή εγκύους να μην καταλαμβάνονται από υγιείς εφόσον υπάρχουν όρθιοι ηλικιωμένοι ή άρρωστοι ή έγκυοι.
Την καλοκαιρινή περίοδο φέτος τα λεωφορεία είχαν τρομερές καθυστερήσεις και δε τηρούσαν τα δρομολόγια που είχαν ενημερώσει στην ιστοσελίδα και μέσω τηλεφώνου 11185
Βελτίωση της συχνότητας δρομολογίων, επέκταση του βραδινού δρομολογίου όλες τις μέρες της βδομάδας αλλά και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τέλος ενίσχυση της φύλαξης και αστυνόμευσης των σταθμών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και μετρό.
Να υπάρχει αισθητή παρουσία της αστυνομίας σε όλους τους χώρους όπως στο εξωτερικό. Νομίζω τα γυάλινα χωρίσματα και το ύψος δεν θα αποτρέψουν την παράνομη είσοδο των επιβατών χωρίς εισιτήριο.

Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Ξεκίνησε η πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων από τα περίπτερα



Από 200 περίπτερα ξεκίνησε η πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων Ath.ena Ticket. Μέσα σε κάθε φάκελο υπάρχει ένα Ath.ena Ticket φορτισμένο με πακέτο 10+1 εισιτηρίων στην τιμή των 13,5 ευρώ.


Για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου, διατίθενται μειωμένα Ath.ena Ticket με πακέτα 10+1 εισιτηρίων έναντι 6 ευρώ καθώς και φάκελοι 5 μειωμένων εισιτηρίων έναντι 3 ευρώ.

Εκτός από τους φακέλους εισιτηρίων, άγνωστος αριθμός περιπτέρων έχει προμηθευτεί POS για επαναφόρτιση εισιτηρίων. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ ο αριθμός των POS θα φτάσει τα 600 σε πρώτη φάση. Για να περιοριστούν οι ουρές, ο ΟΑΣΑ προτείνει να γίνεται φόρτιση με πακέτα εισιτηρίων.

Σημειώνεται πως είναι η πρώτη φορά που ο ΟΑΣΑ χρησιμοποιεί επίσημα τη φράση “πακέτο 10+1 εισιτηρίων” κάτι που ξεκίνησε αυτή η σελίδα και έχουμε προτείνει να υιοθετηθεί από τον ΟΑΣΑ (μέχρι σήμερα από ΟΑΣΑ ονομάζονται “10+1 διαδρομές”). Ας ελπίσουμε πως η ονομασία αυτή θα χρησιμοποιείται σύντομα και από τα αυτόματα μηχανήματα.

Ας ελπίσουμε επίσης πως ο ΟΑΣΑ θα ανακοινώσει όλα τα σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων και πως τα αυτόματα μηχανήματα θα αυξηθούν στο άμεσο μέλλον.

Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017

Εμπρησμός σε κτήριο όπου γίνεται έκδοση καρτών του ΟΑΣΑ στην Καλλιθέα



Εμπρησμός σημειώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου σε κτίριο του ΗΣΑΠ στην Καλλιθέα, όπου γίνεται επεξεργασία των στοιχείων για την έκδοση καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι δράστες έσπασαν την τζαμαρία και πέταξαν αναμμένα στουπιά με αποτέλεσμα να καταστραφούν κάρτες εισιτήρια, κομπιούτερ και κάποια γραφεία.


Οι υπεύθυνοι, πάντως, διευκρινίζουν ότι τα στοιχεία των πολιτών που κάηκαν μαζί με τις κάρτες και τα κομπιούτερ υπάρχουν και σε άλλα αρχεία και οι κάρτες θα επανεκδοθούν. Το κτίριο βρίσκεται απέναντι από τον σταθμό του ΗΣΑΠ.
Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ για το περιστατικό:

Τα ξημερώματα του Σαββάτου «άγνωστοι» προσπάθησαν να πυρπολήσουν ένα από τα κέντρα υποδοχής των αιτήσεων και της έκδοσης των νέων ηλεκτρονικών καρτών, στο πλαίσιο της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Οι επιδρομείς έσπασαν παράθυρο των γραφείων και πέταξαν αναμμένο στουπί στο εσωτερικό τους επιχειρώντας να το κάψουν ολοσχερώς. Η άμεση επέμβαση των δυνάμεων της Πυροσβεστικής, αποσόβησε τα χειρότερα και ήδη διενεργείται από τις αρμόδιες αρχές προανάκριση για τις συνθήκες που συνέβη το περιστατικό και την αποκάλυψη των δραστών.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο ΟΑΣΑ και οι εργαζόμενοι του Ομίλου καταγγέλλουμε την επίθεση αυτή. Το ίδιο πιστεύουμε ότι κάνουν και οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας που αγκαλιάζουν καθημερινά και περιβάλλουν με την εμπιστοσύνη τους το έργο αυτό εκσυγχρονισμού των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

Δηλώνουμε ότι καταδικάζουμε απερίφραστα τη βία που ασκήθηκε και η οποία στερείται κάθε κοινωνικής νομιμοποίησης. Παράλληλα υπογραμμίζουμε ότι οι εκτεταμένες και ηθικά απαράδεκτες πρακτικές των κυκλωμάτων με τα πλαστά εισιτήρια και την αφαίμαξη του δημόσιου πλούτου τελείωσε και σύντομα πολλοί θα έλθουν αντιμέτωποι με την αλήθεια και τη δικαιοσύνη.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η διαφάνεια είναι εδώ και ήρθαν για να μείνουν.

Ο,τι κι αν κάποιοι επιχειρούν να κάνουν για να συντηρήσουν την αδιαφάνεια και τα οφέλη τους από παραβατικές και παράνομες δραστηριότητες.

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017

ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΣΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΠΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΠΑΠΑΓΑΛΟΙ ΠΟΥ ΣΕ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΡΤΑ


Πολύς ντόρος και διαφήμιση από τον τύπο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο που σταθερά επιβλήθηκε στον τομέα των δημόσιων μεταφορών το τελευταίο διάστημα. Παρουσιάζεται ως η πανάκεια που θα εξαλέιψει την εισιτηριοδιαφυγή και το φαινόμενο της διακίνησης πλαστών ή κλεμμένων εισιτηρίων. Λές και οι συγκοινωνίες φτιάχθηκαν με τα λεφτά κάποιου επενδυτή- κερδοσκόπου και όχι με το αίμα και τον ιδρώτα του φορολογούμενου λαού και την εντιμότητα των εργαζομένων σε αυτές.












Αυτό το αγαθό λοιπόν της δημόσιας συγκοινωνίας που η πολιτεία έχει καθήκον να είναι φθηνό και προσιτό μέσο λαϊκής χρήσης, βλέπουμε να μετατρέπεται σε " προϊόν" , που πλασάρεται και πωλείται με όρους μάρκετινγκ, προετοιμάζοντας το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση του συνόλου των συγκοινωνιών Αθηνών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Συνεργασία ΔΕΗ με Solaris Bus για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα


Μνημόνιο συνεργασίας τριετούς διάρκειας υπέγραψαν η ΔΕΗ και η Solaris Bus & Coach, με σκοπό να διερευνήσουν τη δυνατότητα συνεργασίας τους στην παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένων λύσεων συγκοινωνιακών αναγκών στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και σε άλλες περιοχές.


Όπως σημειώνει, σε ανακοίνωσή της η ΔΕΗ, οι υπογραφές έγιναν την Τρίτη παρουσία εκπροσώπων της Ελληνικής Πολιτείας, στο πλαίσιο επίσημης διήμερης επίσκεψης στην Αθήνα του προέδρου της Πολωνικής Δημοκρατίας Αντρέι Ντούντα, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου.

Ο κ. Ντούντα και η πολωνική αντιπροσωπεία συμμετείχαν στο Ελληνο-Πολωνικό επιχειρηματικό Συνέδριο «Πράσινες Καινοτόμες Τεχνολογίες» που οργανώθηκε στο Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

Μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας ακολούθησε γεύμα του κ. Ντούντα με Πολωνούς και Έλληνες επιχειρηματίες.

Στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο εταιρειών, η ΔΕΗ έθεσε υπό την αιγίδα της την εκδήλωση «Electric Urban Mobility» που πραγματοποιήθηκε από τη Solaris τη Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου, στον χώρο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η Solaris Bus & Coach SA είναι κατασκευαστής φιλικών προς το περιβάλλον, αστικών λεωφορείων, τρόλεϊ και τραμ.

Έχει βραβευθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το «Solaris Urbino 12 Electric» ως «Λεωφορείο της Χρονιάς 2017» και έχει λάβει επίσης το εταιρικό βραβείο «EBUS 2017» για την συνεισφορά της στην ανάπτυξη της αστικής κινητικότητας μέσω οχημάτων μαζικής μετακίνησης μηδενικών ρύπων.

Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2017

Να γιατί κάποιοι «πολεμούν» το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Σύλληψη 4 ατόμων για πλαστά χάρτινα εισιτήρια του ΟΑΣΑ



Νέα επιτυχία της Ελληνικής Αστυνομίας στο πλαίσιο καταπολέμησης του φαινομένου της διακίνησης των πλαστών χάρτινων εισιτηρίων του ΟΑΣΑ, τα οποία, σε λίγες ημέρες, έτσι κι αλλιώς, δεν θα γίνονται αποδεκτά στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με την πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., από κλιμάκιο αστυνομικών της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας συνελήφθησαν το διήμερο 07 και 08 Νοεμβρίου 2017, τέσσερα άτομα ηλικίας από 27 έως 61 ετών, για παραποίηση γνήσιων εισιτηρίων του Ο.Α.Σ.Α (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) και διάθεση στην αγορά.

Στα «σκαριά» το νέο σύστημα ηλεκτρονικών και δορυφορικών διοδίων


Μια καινούρια εποχή με σύγχρονα, ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά ανατέλλει για τους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, βάσει και των αλλαγών που δρομολογούνται στον τρόπο πληρωμής των διοδίων. Όπως δήλωσε ο κ. Βασίλης Χαλκιάς, Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων, Hellastron, σε περίπου ένα χρόνο η πολυπόθητη «διαλειτουργικότητα» των πομποδεκτών πληρωμής διοδίων θα είναι γεγονός, εφόσον η συμβατότητα των πομποδεκτών θα επεκταθεί προκειμένου να συμπεριλάβει όλο νέο δίκτυο.


Σημειώνεται ότι προς το παρόν οι ασύρματες συσκευές πληρωμής λειτουργούν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους (Αττική, Ολυμπία, Γέφυρα, Μορέα και Αιγαίου) πλην της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού που χρησιμοποιούν διαφορετικό πομποδέκτη.

Η Εγνατία Οδός αναμένεται να ενταχθεί επίσης στο σύστημα του «ενιαίου» πομποδέκτη, μόλις εγκατασταθούν κατά μήκος της, επίγεια ηλεκτρονικά διόδια.
Ο κ. Χαλκιάς εξήγησε ότι η τιμολογιακή πολιτική θα παραμείνει η ίδια ενώ αλλαγές θα υπάρξουν στον τρόπο χρέωσης, ο οποίος πλέον θα γίνεται με βάση τα χιλιόμετρα, εκτός από την Αττική Οδό και την Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, όπου ισχύουν διαφορετικές συμβάσεις.

Ο Πρόεδρος της Hellastron, εξήγησε ότι η χιλιομετροχρέωση θα ωφελήσει τους οδηγούς που διανύουν μικρές αποστάσεις και μέχρι σήμερα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν για την χρήση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι και τα επόμενα διόδια, έστω και αν εισέρχονται λίγο πριν και εξέρχονται λίγο μετά από έναν μετωπικό σταθμό που συναντούν στον δρόμο τους. Το κόστος της χιλιομετρικής χρέωσης είναι περίπου 0,061 ευρώ/χλμ.

Το επόμενο τεχνολογικό άλμα όμως αφορά τα λεγόμενα «δορυφορικά» διόδια. Όπως έγινε σαφές από τον κ. Χαλκιά, τα δορυφορικά διόδια θα εισαγάγουν ένα νέο σύστημα ελεύθερης ροής που θα αφορά αποκλειστικά τα επαγγελματικά οχήματα χωρίς να απαιτείται η διέλευσή τους από επίγεια σημεία ελέγχου.

Αντίθετα, με τη χρήση ενός πομποδέκτη που θα είναι εγκατεστημένος μέσα στο όχημα, θα αποστέλλονται, μέσω δορυφόρου, όλες οι λεπτομέρειες της πορείας που καταγράφεται είτε σε αυτοκινητόδρομο, είτε σε άλλα σημεία του εθνικού δικτύου, σε ένα κέντρο ελέγχου, όπου και θα διαμορφώνεται η ανάλογη χρέωση για τον οδηγό.

Για τα Ι.Χ., θα γίνει ένα «πάντρεμα» των συστημάτων όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χαλκιάς εφόσον θα υπάρχει η δυνατότητα συνδρομής με βάση των αριθμό κυκλοφορίας.

Η συνδρομή αυτή δεν αφορά σε γεωγραφικό εντοπισμό του εκάστοτε οχήματος αλλά στην καταγραφή του αριθμού κυκλοφορίας, μέσω καμερών, κατά την είσοδο και έξοδό του από τους αυτοκινητόδρομους ώστε να υπολογιστεί χιλιομετρικά η χρέωση που του αναλογεί.
Είναι πολύ βασικό ότι όλα τα παραπάνω συστήματα απαιτούν από τους οδηγούς μία συνδρομή με χρηματικό υπόλοιπο, μία «κάβα» δηλαδή ή εγγύηση μεταπληρωμής (όπως με χρήση πιστωτικής κάρτας) προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τους αυτοκινητόδρομους.

Προοδευτικά θα δοθούν και επιπλέον επιλογές που θα περιλαμβάνουν την προαγορά χιλιομέτρων ή την χρονική βινιέτα (π.χ. «πάσο» χρήσης για 24 ώρες) η οποία θα γίνεται και μέσω διαδικτύου εκτός από τα φυσικά σημεία πωλήσεων.

Ωστόσο ερωτηματικό αποτελεί προς το παρόν το ζήτημα σχεδιασμού ενός αξιόπιστου συστήματος ελέγχου προκειμένου να διασφαλιστεί η εισπραξιμότητα των διοδίων από όλα τα οχήματα στα πλαίσια του νέου συστήματος, εγγεγραμμένα ή μη καθώς και η διασφάλιση ότι τα λεφτά που εισπράττονται θα πηγαίνουν και προς την αποπληρωμή των δανείων που απαιτήθηκαν κατά την κατασκευή.

Μειωμένες από σήμερα οι τιμές των εισιτηρίων εντός των αστικών του ΟΑΣΘ


Τέλος στον πονοκέφαλο του επιβατικού κοινού βάζει σήμερα ο ΟΑΣΘ, καθώς αλλάζουν πλέον τα κόμιστρα για την έκδοση εισιτηρίων εντός των αστικών λεωφορείων του Οργανισμού.                                        Η διοίκηση του ΟΑΣΘ εξέδωσε σχετική ανακοίνωση με όλες τις λεπτομέρειες και τις διευκρινίσεις για τις νέες τιμές των εισιτηρίων, που τίθενται σε ισχύ σήμερα, 15 Νοεμβρίου... 



Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση

Για του λόγου το αληθές... δείτε την φωτογραφία, από το thestival.gr:




Μετρό Θεσσαλονίκης: Παραδίδεται στην κυκλοφορία το κλειστό τμήμα της οδού Δελφών.



Μέχρι το τέλος του 2018 ή τις αρχές του 2019 εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση των σιδηροδρομικών ραγών του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία ξεκίνησε ήδη από το αμαξοστάσιο της Πυλαίας, σηματοδοτώντας νέα φάση στην πορεία των έργων. «Ξεκίνησαν και μπαίνουν οι ράγες, είχαμε πει ότι θα ξεκινούσε η τοποθέτησή τους έως το τέλος του 2017, με στόχο να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2018 ή αρχές του 2019, προκειμένου να έχουμε την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας του μετρό το 2019» ανέφερε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων- Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος.

Όπως τόνισε ο κ. Μυλόπουλος το έργο προχωρά όπως είχε σχεδιαστεί και σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα. «Είχαμε πει ότι θα μπουν οι ράγες, ξεκίνησε. Είχαμε δεσμευτεί ότι θα απελευθερωθούν δρόμοι, προκειμένου να λήξει η ταλαιπωρία για κατοίκους και επαγγελματίες και ξεκινά από την ερχόμενη εβδομάδα» είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, προαναγγέλλοντας επίσης ότι ανοίγει πλέον, το κλειστό τμήμα της οδού Δελφών, ύστερα από έξι χρόνια. Η κλειστή οδός (το τμήμα μεταξύ Μ. Μπότσαρη και Π. Συνδίκα) είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και παραπόνων από καταστηματάρχες και κατοίκους της περιοχής. «Παραδίδεται σε πλήρη κυκλοφορία και προς τις δύο κατευθύνσεις το τμήμα της οδού Δελφών, που τόσο ταλαιπώρησε τον κόσμο» σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος.

«Το έργο του μετρό δεν προχωρά απλώς αλλά τρέχει»

«Το έργο του μετρό, θα τολμούσα να πω, ότι δεν προχωρά απλώς αλλά τρέχει», υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος, επισημαίνοντας ότι την ερχόμενη Δευτέρα, ο ένας από τους δύο μετροπόντικες διάνοιξης των σηράγγων του μετρό, η «Έλλη», θα φτάσει στον σταθμό «Καλαμαριά», στο κέντρο του ομώνυμου Δήμου.

Η Αττικό Μετρό θα συμμετέχει μάλιστα στον χριστουγεννιάτικο διάκοσμο της Θεσσαλονίκης αφού όπως επανέλαβε ο πρόεδρος της εταιρείας «οι γερανοί του Μετρό θα στολιστούν, θα τοποθετηθούν λαμπάκια, να φωτίζουν και να κάνουν πιο όμορφη τη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια των γιορτών».

Λεωφορείο του ΚΤΕΛ βυθίστηκε σε χείμαρρο λάσπης - Κινδύνευσαν οδηγοί και επιβάτες


Το λεωφορείο παγιδεύτηκε και οι επιβάτες πέρασαν δραματικές στιγμές μαζί με τον οδηγό, που καλούσε από το παράθυρο σε βοήθεια. Οι εικόνες αποτυπώνουν όλα όσα έγιναν...                                                            Οι εικόνες που βλέπετε είναι από τον ανισόπεδο κόμβο του Θριασίου, ο οποίος πλημμύρισε με τη στάθμη του νερού να ανεβαίνει σχεδόν μεχρι τη γέφυρα.


Τα αυτοκίνητα εγκλωβίστηκαν λίγο μετά τις 08:00 το πρωί με αποτέλεσμα να κινδυνέψουν οδηγοί και επιβάτες.

Μεταξύ των εγκλωβισμένων οχημάτων και ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ όπου οι πυροσβέστες έσπασαν το τζάμι για να βγάλουν τους επιβάτες.

Οδηγός και επιβάτες δεν θα ξεχάσουν ποτέ τα όσα έζησαν παγιδευμένοι. Άρχισαν να καλούν σε βοήθεια και ευτυχώς σώθηκαν μετά την έγκαιρη κινητοποίηση της πυροσβεστικής που αποδείχθηκε σωτήρια.

Δείτε τις φωτογραφίες από το σημείο:

ΟΑΣΑ: Λειτουργία των ΜΜΜ, λόγω των εκδηλώσεων εορτασμού της 44ης επετείου του Πολυτεχνείου



Λόγω των εκδηλώσεων εορτασμού της 44ης επετείου του Πολυτεχνείου στο κέντρο της Αθήνας, με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία των ΜΜΜ και του επιβατικού κοινού και ανάλογα με τις υποδείξεις και τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ..

Ο ΟΑΣΑ θα προβεί σε προσωρινές τροποποιήσεις της διαδρομής ή/και μεταφοράς της αφετηρίας λεωφορειακών γραμμών, γραμμών τρόλλεϋ και τραμ σε οδούς περιμετρικά του Πολυτεχνείου και σε όλο το κέντρο της πόλης, σταδιακά και ανάλογα με τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες από 06:00 της 15/11/2017 έως 06:00 της 18/11/2017 .

Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στο πληροφοριακό κέντρο ΟΑΣΑ τηλ. 11 185.

ΠΗΓΗ

ΟΑΣΑ: Τέλος εποχής χάρτινου εισιτηρίου - Κλείσιμο πυλών, χρήσιμες πληροφορίες (Βίντεο)

1. O όμιλος ΟΑΣΑ εκφράζει τις ευχαριστίες του στους πολίτες που προσήλθαν καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα του προηγούμενου μήνα και εξέδωσαν τις προσωποποιημένες κάρτες τους.

2. Ο αριθμός των προσωποποιημένων καρτών υπερβαίνει ήδη τις 320.000, αριθμός ιδιαίτερα ικανοποιητικός, καθότι κινείται σημαντικά υψηλότερα του ετήσιου μέσου όρου των μηνιαίων καρτών (250.000), ενώ παράλληλα συνεχίζεται η έκδοση προσωποποιημένων καρτών.

Οι κάτοχοι της προσωποποιημένης ΑΤH.ENA Card δεν απαιτείται να αναμείνουν ποτέ πια σε ουρές, διότι μπορούν να φορτίζουν τις κάρτες τους σε όλο το δίκτυο των αυτόματων μηχανημάτων (300 αυτόματα μηχανήματα σε όλο το δίκτυο) και από όλα τα εκδοτήρια της Ο.ΣΥ. ΑΕ και της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ, καθώς και από το διαδίκτυο.

3. Η προσωποποίηση καρτών είναι μία πάγια διαδικασία και δεν έχει ημερομηνία λήξης. Ειδικά για την τρέχουσα περίοδο και μέχρι την 30.11.2017, οι πολίτες που επιθυμούν, μπορούν να καταθέτουν φακέλους και να αποστέλλεται η κάρτα στη διεύθυνση επιλογής τους ταχυδρομικά.

4. Ο ΟΑΣΑ ανακοινώνει ότι, από τις 16/11/2017, παύει ολοσχερώς τη χρήση (έκδοση, ακύρωση) χάρτινων εισιτηρίων και καρτών.

5. Από 16/11/2017 η πρόσβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ γίνεται μόνο με ισχύοντα ηλεκτρονικά μέσα κομίστρου (προσωποποιημένες κάρτες, ανώνυμες κάρτες, πολλαπλά εισιτήρια). Οι κάτοχοι ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών επικυρώνουν τα εισιτήριά τους και στο δίκτυο του Προαστιακού.

6. Οι κάτοχοι ετησίων, εξαμηνιαίων, τριμηνιαίων καρτών, καθώς και ομάδες δικαιούχων όπως άνεργοι, μετακινούνται με επίδειξη των αντιστοίχων εγγράφων στους υπευθύνους της γραμμής των πυλών εκάστου σταθμού. 

Σε όλες τις πύλες (ανοιχτές ή κλειστές) θα παρευρίσκονται αρμόδιοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα ελέγχουν και θα ενημερώνουν το κοινό. Στους σταθμούς με κλειστές πύλες θα υπάρχει μια τουλάχιστον ανοιχτή πύλη (ΑΜΕΑ), που θα επιδεικνύονται τα αντίστοιχα έγγραφα των ανωτέρω δικαιούχων. 

Για τους πολίτες των ανωτέρω κατηγοριών, οι ετήσιες κάρτες θα αντικατασταθούν στο επόμενο διάστημα, είτε με τη διαδικασία της κατάθεσης δικαιολογητικών με φάκελο, είτε μέσω διαδικτύου μετά από έγκριση της ΑΠΔΠΧ.

7. Ο ΟΑΣΑ υπενθυμίζει ότι για την μαζική προσωποποίηση καρτών μέσω διαδικτύου έχει απευθύνει, εκ νέου, τα αρχικά υποβληθέντα αιτήματά του, από την προηγούμενη Τρίτη 07/11/2017, προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αναμένει την απάντησή της σχετικά με:

α. Τη δυνατότητα αίτησης για προσωποποιημένες κάρτες μέσω διαδικτύου και παραλαβής των καρτών κατ’ οίκον.

β. Τη δυνατότητα μαζικών προσωποποιήσεων από μεγάλους φορείς.

γ. Τη δυνατότητα τήρησης στοιχείων για εξυπηρέτηση επιβατών κατόπιν συναίνεσης αυτών.

Καθώς η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν έχει απαντήσει ακόμη, ο ΟΑΣΑ τελεί εν αναμονή της απάντησής της, έτσι ώστε να καταστήσει το σύστημα έκδοσης καρτών πιο φιλικό, μέσω διαδικτύου.

8. Κλείσιμο Πυλών: Ο ΟΑΣΑ ανακοινώνει ότι από τη Δευτέρα, 20/11/2017, θα αρχίσει σταδιακά το κλείσιμο των πυλών του δικτύου και συνεπώς οι επιβάτες, τόσο κατά την είσοδο, όσο και κατά την έξοδο μπορεί να συναντήσουν κλειστές πύλες. 

Παράλληλα, στους σταθμούς που θα κλείνουν οι πύλες, θα υπάρχει υπεύθυνος για την εξυπηρέτηση προσώπων που δεν έχουν λάβει ακόμα προσωποποιημένη κάρτα (π.χ. άνεργοι, ΑΜΕΑ, άλλοι δικαιούχοι). Το κλείσιμο των πυλών θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 20.12.2017.

9. Κλείσιμο πυλών Αεροδρομίου: Από 20/11/2017 θα κλείσουν οι πύλες του ΑΣΣΚ Αεροδρομίου Αθηνών. Παράλληλα, θα υπάρχει επιτόπια εξυπηρέτηση των επιβατών.

10. Οι κάτοχοι χάρτινων εισιτηρίων μπορούν:

α. Εάν έχουν έως 10 εισιτήρια να προσέρχονται στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ ΑΕ στον σταθμό της Ομόνοια ή στα Κεντρικά Γραφεία της ΟΣΥ ΑΕ (Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

β. Οι κάτοχοι περισσότερων των 10 εισιτηρίων θα προσέρχονται από 20/11/2017 στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15, Αθήνα) προκειμένου να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

11. Δίκτυο πωλήσεων. Δημιουργείται δίκτυο πώλησης σε περίπτερα και άλλα σημεία. Από τα περίπτερα στα οποία εστάλησαν επιστολές συνεργασίας (900 επιστολές από Ιούνιο 2017 έως Σεπτέμβριο 2017) ανταποκρίθηκαν 200 περίπτερα, στα οποία δόθηκαν POS του ΟΑΣΑ. Το δίκτυο επεκτείνεται και θα φτάσει στα 600 σημεία.

12. Ο ΟΑΣΑ υπογραμμίζει ότι το Σύστημα των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών αλλάζει ριζικά σελίδα και εισέρχεται σε μια νέα περίοδο, η οποία αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη, τόσο στους επιβάτες, όσο και ευρύτερα στην Πολιτεία. 

Το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου εκσυγχρονίζει ριζικά τον Όμιλο ΟΑΣΑ και δημιουργεί σύγχρονες συνθήκες με την εκτεταμένη χρήση των νέων τεχνολογιών. 

Τα νέα ηλεκτρονικά προϊόντα κομίστρου, προσωποποιημένες και απρόσωπες κάρτες (ATH.ENA CARD) είναι μέσα κομίστρου μακράς διαρκείας, με χρόνο ζωής 10 έτη. 

Τα πολλαπλά εισιτήρια (ATH.ENA TICKET) είναι επαναφορτιζόμενα μέσα κομίστρου και έχουν διάρκεια ζωής 1 έτους. Συνιστάται στο επιβατικό κοινό η διαρκής επαναφόρτιση και επαναχρησιμοποίησή τους.

ΝΕΑ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 20/11/2017.

 

ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΜΕΝΑ
  • Χρόνος ζωής Κάρτας ΑΤΗ.ΕΝΑ Card: 10 έτη
  • Χρόνος ζωής Κάρτας ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket: 1 έτος
  • ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ: Στο εισιτήριο 10+1 μειώνεται η τιμή κατά 0,50 €, τιμή ανά εισιτήριο 1,23 (φθηνότερη επιλογή)
  • ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗ: Στο 5πλό εισιτήριο μειώνεται η τιμή κατά 0,50 €, τιμή ανά εισιτήριο 1,3 (δεύτερη φθηνότερη επιλογή)
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΟΥ 2πλου ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ: Εισάγεται 2πλό εισιτήριο (μετ\' επιστροφής) με τιμή 2,7 ευρώ (τιμή ανά εισιτήριο 1,35)
ΣΗΜΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
  • ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ (300 ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΣΕ ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ, ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ. ΤΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ)
  • ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΟΣΥ (40 ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ) ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΤΑΣΥ
  • ΌΛΑ ΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΠΑΝΑΦΟΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ 200 ΠΕΡΙΠΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΕΧΘΕΙ POS TOY OAΣA. TO ΔΙΚΤΥΟ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΑ 600 ΣΗΜΕΙΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ.
  • ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ 5 ΕΩΣ 15 ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΚΑΡΤΑΣ. 
ΠΗΓΗ

Δείτε το βίντεο "Οδηγός επιβίωσης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο" από το iefimerida.gr:

Ένταση και ταλαιπωρία στον Σταθμό Λαρίσης – Μετανάστες «κατέλαβαν» τις γραμμές.



Ένταση επικράτησε στον Σταθμό Λαρίσης το βράδυ της Τρίτης, λίγο πριν τις 21:00 με τρένο του προαστιακού, στο οποίο επέβαινε ομάδα μεταναστών.

Οι ελεγκτές ζήτησαν από τους μετανάστες, οι οποίοι δεν είχαν πάνω τους εισιτήρια, να εγκαταλείψουν το τρένο, κάτι που δεν δέχθηκε η ομάδα των μεταναστών. Ως αποτέλεσμα το τρένο παρέμεινε για πολύ ώρα ακινητοποιημένο ενώ στο σημείο έσπευσε και ισχυρή δύναμη της Αστυνομίας.

Οι υπεύθυνοι ζήτησαν από τους υπόλοιπους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν νέο τρένο, ωστόσο η ταλαιπωρία τους δεν είχε τελειώσει καθώς ομάδα από τους μετανάστες κατέβηκαν και κάθισαν πάνω στις γραμμές.


Η ένταση συνεχίζεται μέχρι αυτή την ώρα, με τα τρένα να ξεκινούν τελικά τις διαδρομές τους με 2 ώρες καθυστέρηση.

Όλες οι αλλαγές στο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τις συγκοινωνίες στην Αθήνα.



Δείτε πότε κλείνουν οι μπάρες και τις εκπτώσεις που ισχύουν

Στην ηλεκτρονική εποχή περνάνε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και οι συγκοινωνίες στην Αθήνα. Οι πύλες κλείνουν σταδιακά από την ερχόμενη Δευτέρα και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου.

Παράλληλα, η κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου ξεκινά από μεθαύριο, Πέμπτη. Οι κάτοχοι χάρτινων εισιτηρίων μπορούν, εάν έχουν έως 10 εισιτήρια να προσέρχονται στα εκδοτήρια των ΣΤΑΣΥ στον σταθμό «Ομόνοια» ή στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ (Παρνασσού 6, Αγ. Ιωάννης Ρέντης) για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Εάν έχουν περισσότερα από 10, θα προσέρχονται από 20/11 στα κεντρικά του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15, Αθήνα). Εκπτώσεις θα προσφέρονται από την ερχόμενη Δευτέρα για ορισμένους τύπους ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 320.000 προσωποποιημένες κάρτες, ενώ θα μπορούν να κατατίθενται φάκελοι για την έκδοση νέων μέχρι τέλος του μήνα (30/11).

Εκπτώσεις και ηλεκτρονικό εισιτήριο

Για την εξοικείωση του επιβατικού κοινού με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε νέα εκπτωτική πολιτική από τις 20 Νοεμβρίου:
Στα 10+1 εισιτήρια μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, άρα η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,23 ευρώ,
Στο 5πλό εισιτήριο μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, αρά η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,3 ευρώ
Εισάγεται νέο 2πλό εισιτήριο (μετ’ επιστροφής), με τιμή 2,7 ευρώ (τιμή ανά εισιτήριο 1,35 ευρώ).

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο πωλήσεων, ο Οργανισμός κάνει γνωστό πως δημιουργείται δίκτυο πώλησης σε περίπτερα και άλλα σημεία. Από τα περίπτερα στα οποία εστάλησαν επιστολές συνεργασίας (900 επιστολές από Ιούνιο 2017 έως Σεπτέμβριο 2017) ανταποκρίθηκαν 200 περίπτερα, στα οποία δόθηκαν POS του ΟΑΣΑ και το δίκτυο επεκτείνεται και θα φτάσει στα 600 σημεία.

Για τους κάτοχους ετησίων, εξαμηνιαίων, τριμηνιαίων καρτών, καθώς και για ομάδες δικαιούχων όπως άνεργοι, ο ΟΑΣΑ αναφέρει πως μετακινούνται με επίδειξη των αντιστοίχων εγγράφων στους υπευθύνους της γραμμής των πυλών εκάστου σταθμού. Σε όλες τις πύλες (ανοιχτές ή κλειστές) θα παρευρίσκονται αρμόδιοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα ελέγχουν και θα ενημερώνουν το κοινό. Στους σταθμούς με κλειστές πύλες θα υπάρχει μια τουλάχιστον ανοιχτή πύλη (ΑΜΕΑ), που θα επιδεικνύονται τα αντίστοιχα έγγραφα των ανωτέρω δικαιούχων.

Οι κάτοχοι της προσωποποιημένης ΑΤH.ENA Card δεν απαιτείται να αναμείνουν ποτέ πια σε ουρές, διότι μπορούν να φορτίζουν τις κάρτες τους σε όλο το δίκτυο των αυτόματων μηχανημάτων (300 αυτόματα μηχανήματα σε όλο το δίκτυο) και από όλα τα εκδοτήρια της Ο.ΣΥ. ΑΕ και της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ, καθώς και από το διαδίκτυο.

Η προσωποποίηση καρτών είναι μία πάγια διαδικασία και δεν έχει ημερομηνία λήξης. Ειδικά για την τρέχουσα περίοδο και μέχρι την 30.11.2017, οι πολίτες που επιθυμούν, μπορούν να καταθέτουν φακέλους και να αποστέλλεται η κάρτα στη διεύθυνση επιλογής τους ταχυδρομικά.

Τα νέα ηλεκτρονικά προϊόντα κομίστρου, προσωποποιημένες και απρόσωπες κάρτες (ATH.ENA CARD) είναι μέσα κομίστρου μακράς διαρκείας, με χρόνο ζωής 10 έτη. Τα πολλαπλά εισιτήρια (ATH.ENA TICKET) είναι επαναφορτιζόμενα μέσα κομίστρου και έχουν διάρκεια ζωής 1 έτους. Συνιστάται στο επιβατικό κοινό η διαρκής επαναφόρτιση και επαναχρησιμοποίησή τους.

Σημεία αγοράς και επαναφόρτισης

Όλα τα μέσα επαναφορτίζονται σε όλα τα αυτόματα μηχανήματα (300 μηχανήματα σε όλους τους σταθμούς της στάση, του τραμ και σε εξωτερικούς χώρους. Τα μηχανήματα έχουν οδηγίες χρήσης)

Όλα τα προϊόντα επαναφορτίζονται σε όλα τα εκδοτήρια της ΟΣΥ (40 εκδοτήρια) και της στάση

Όλα τα προϊόντα επαναφορτίζονται στο δίκτυο των 200 περίπτερων που έχουν δεχθεί post Top OASA. Top δίκτυο είναι σε φάση επέκτασης και θα φτάσει στα 600 σημεία, σύμφωνα με την προδιαγραφή του έργου.

Για επιβάτες που κάνουν χρήση από 5 έως 15 διαδρομές προτείνεται η χρήση ανώνυμης κάρτας.

Tο σύστημα ηλεκτρονικού κομίστρου υποστηρίζει δύο κατηγορίες προϊόντων:

Προϊόντα χρονικής διάρκειας, όπως είναι π.χ. το εισιτήριο 1,40 ευρώ με διάρκεια 90 λεπτά της ώρας, η παλαιού τύπου μηνιαία κάρτα με ονομασία προϊόν 30 ημερών, η ετήσια κάρτα με διάρκεια ισχύος 365 ημέρες κ.λπ.

Αποθηκευμένη αξία (ευρώ), την οποία χρησιμοποιούμε ως ηλεκτρονικό πορτοφόλι από το οποίο αφαιρείται η αξία μιας διαδρομής (π.χ. απλή διαδρομή αξίας 1,40 ευρώ ή μιας απλής διαδρομής αεροδρομίου με λεωφορείο ή μετρό).

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Το παρασκήνιο της κόντρας ΟΑΣΑ - Αρχής

Written By OsyBus Driver on Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2017 | 11:29 μ.μ.

Ο υπουργός κατηγορεί την Αρχή ότι «ευθύνεται για τις ουρές στα εκδοτήρια». Ομως, η πραγματικότητα είναι διαφορετική...

Οι ασκήσεις επί χάρτου σπάνια ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, παρά μόνον υπό εξαιρετικά οργανωμένες συνθήκες και όταν τα σχέδια χαράσσονται από ιδιαίτερα διορατικούς και προνοητικούς ειδικούς. Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν θα μπορούσε κανείς να «αποδώσει» στον κρατικό μηχανισμό διορατικότητα. Και αυτό κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, το οποίο το μόνο που είχε να «επιδείξει» ήταν ατελείωτες ουρές στα εκδοτήρια και πολύωρη ταλαιπωρία των επιβατών.

Το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Υποδομών δεν έχασε ευκαιρία να επιρρίψει ευθύνες προς εργαζομένους και Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για το χάος. Η ευθύνη των εργαζομένων οι οποίοι παραδοσιακά παρουσιάζουν μια δυσκαμψία στις αλλαγές είναι δεδομένη, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τις σπασμωδικές και αιφνίδιες κινήσεις του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος αποφασίζει και διατάσσει κατά βούληση για προθεσμίες χωρίς να συμβουλευθεί τον εκτελεστικό φορέα (σ.σ. ΟΑΣΑ) που είναι επιφορτισμένος με το επιχειρησιακό κομμάτι εφαρμογής του συστήματος. Ο επόμενος στόχος του κ. Σπίρτζη μετά τους εργαζομένους ήταν η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία σύμφωνα με τις δημόσιες τοποθετήσεις «ευθύνεται για τις ουρές στα εκδοτήρια». Και αυτό γιατί στελέχη του υπουργείου Υποδομών, μεταξύ των οποίων και ο πολιτικός του προϊστάμενος, δήλωναν ότι η Αρχή δεν άναψε το «πράσινο φως» στον Οργανισμό (ΟΑΣΑ) για την έκδοση ηλεκτρονικών προσωποποιημένων καρτών μέσω Διαδικτύου.

Τα γεγονότα

Η πραγματικότητα, όμως, είναι ότι ο ΟΑΣΑ δεν ζήτησε ποτέ αυτή τη δυνατότητα από την Αρχή. Πρακτικά –όπως φαίνεται και από έγγραφα που έχει στην κατοχή της η «Κ»– η Αρχή δεν κλήθηκε σε καμία φάση της διαδικασίας να γνωμοδοτήσει επί του ενδεχομένου ηλεκτρονικής (μέσω Διαδικτύου) υποβολής και έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας. Το νέο αίτημα το οποίο απευθύνει ο ΟΑΣΑ στην Αρχή, ύστερα από τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες αφορά τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης, ώστε στη συνέχεια να αποστέλλεται η προσωποποιημένη κάρτα. Στην αρχική του γνωστοποίηση ο ΟΑΣΑ ζητούσε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής (με πλήθος στοιχείων για διάφορους σκοπούς) της αίτησης και στη συνέχεια την παραλαβή της κάρτας από τον ίδιο τον κάτοχο σε κάποιο εκδοτήριο. Ποτέ δεν ζήτησε ο ΟΑΣΑ έγκριση για τη δυνατότητα ταχυδρομικής αποστολής, όπως έκανε πριν από λίγες ημέρες, υποστηρίζοντας ότι η Αρχή έχει απαγορεύσει αυτή τη δυνατότητα.

Παράλληλα, κατά την πρώτη γνωστοποίησή του ο ΟΑΣΑ αιτήθηκε τη δυνατότητα μαζικής αποστολής προσωποποιημένων καρτών. Οταν ζητήθηκαν διευκρινίσεις από την Αρχή, η απάντηση του ΟΑΣΑ ήταν ότι αυτό δεν είναι της παρούσης και απλώς «σκέπτεται την πιθανότητα μαζικής έκδοσης καρτών» χωρίς να επανέλθει στο ζήτημα ποτέ. Το θέμα που προκύπτει εν προκειμένω είναι ότι η μαζική αποστολή προϋποθέτει τη συγκατάθεση του υποκειμένου.

Το τρίτο ερώτημα που έχει απευθυνθεί προς την Αρχή αφορά την τήρηση των στοιχείων των επιβατών για εμπορικούς σκοπούς από τον ΟΑΣΑ. Και αυτό το ερώτημα απευθύνεται για πρώτη φορά στην Αρχή, καθώς ο ΟΑΣΑ περιορίστηκε στο να ζητήσει τη δυνατότητα διατήρησης λίστας δεδομένων επιβατών, η οποία όμως να μην αντλεί το περιεχόμενό της από την αντίστοιχη βάση δεδομένων της προσωποποιημένης κάρτας.



Read more: http://www.osybusdrivers.com/2017/11/blog-post_77.html#ixzz51LmLbLdZ

Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017

Πρόστιμο 30 εκατομμυρίων ευρώ απειλεί τα οικονομικά της ΣΤΑΣΥ


Πρόστιμο ύψους 30 εκατ. ευρώ επέβαλε στην ΣΤΑΣΥ το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, μετά από έλεγχο στα φορολογικά δεδομένα της ΑΜΕΛ, της εταιρείας που διαχειριζόταν το Μετρό της Αθήνας και συνενώθηκε με ΗΣΑΠ και Τραμ για τη δημιουργία της ΣΤΑΣΥ.

Όπως αναφέρει δημοσίευμα του ΣΚΑΙ, κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε πως έλειπαν βιβλία (!) για τις χρήσεις 2008-2010 με αποτέλεσμα η εταιρεία να μη μπορεί να αποδείξει τα έσοδά της.

Το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. έχει επιδώσει στην ΣΤΑΣΥ προσωρινό φύλλο ελέγχου με το πρόστιμο, με την εταιρεία να έχει περιθώριο 20 ημερών για να το αντικρούσει.

Η εταιρεία από την πλευρά της αμφισβητεί
τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. και πριν από δύο ημέρες προσκόμισε στον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, έγγραφο από τον ΟΑΣΑ, με το οποίο επιβεβαιώνεται πως η ΑΜΕΛ είχε πράγματι τα έσοδα που υποστήριζε ότι είχε την τριετία 2008-2010. Ο ΟΑΣΑ, στον οποίο αποδίδονται όλα τα έσοδα από τις αστικές συγκοινωνίες, υπάγεται στο Υπουργείο Οικονομικών.

Η ΣΤΑΣΥ επίσης επικαλείται εγκύκλιο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, την οποία ο κος Πιτσιλής έστειλε σε όλες τις υπηρεσίες την πρώτη Δεκεμβρίου, σύμφωνα με την οποία δεν μπορεί να διεξαχθεί φορολογικός έλεγχος για υποθέσεις πριν το 2010.

Σε περίπτωση που δεν γίνουν αποδεκτά τα επιχειρήματα της ΣΤΑΣΥ και το Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. επιδώσει το οριστικό φύλλο ελέγχου στην εταιρεία με το πρόστιμο των 30 εκατομμυρίων ευρώ, τότε θα δεσμευθούν όλοι οι εταιρικοί και οι προσωπικοί λογαριασμοί τόσο των νυν διοικούντων της ΣΤΑΣΥ, όσο και εκείνων που διοικούσαν την ΑΜΕΛ την επίμαχη τριετία.

Εαν συμβεί αυτό, η ΣΤΑΣΥ θα βρεθεί στη δεινή θέση να μην μπορεί να πληρώσει τις υποχρεώσεις τις, συμπεριλαμβανομένων μισθών, προμηθευτών και λογαριασμών. Στην περίπτωση αυτή η ΣΤΑΣΥ θα πρέπει να πληρώσει το μισό πρόστιμο, δηλαδή 15 εκατομμύρια ευρώ, εαν θέλει να προσφύγει στη δικαιοσύνη για την ακύρωση του προστίμου.

Εφόσον το πρόστιμο δεν παραγραφεί καθώς αφορά έτη πριν το 2010, θα αποτελέσει ένα τεράστιο πλήγμα στα οικονομικά της ΣΤΑΣΥ.

Μείωση μετοχικού κεφαλαίου στον ΟΑΣΑ

Απόφαση για μείωση μετοχικού κεφαλαίου έλαβε ο ΟΑΣΑ κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων στις 12 Σεπτεμβρίου.

Συγκεκριμένα το κεφάλαιο θα μειωθεί κατά 352.047.712,05 ευρώ με σκοπό να αποσβεστούν-διαγραφούν οι παλαιότερες χρονικά εκ των συσσωρευμένων ζημιών της εταιρείας. Η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου θα γίνει μέσω μείωσης της ονομαστικής αξίας των μετοχών του ΟΑΣΑ από 3 ευρώ σε 2,55 ευρώ. Το μετοχικό κεφάλαιο της ΟΑΣΑ Α.Ε. αποτελείται από 782.328.249 κοινές ονομαστικές μετοχές οι οποίες βρίσκονται στην κυριότητα του υπουργείου Οικονομικών.

Επίσης, κατά την ίδια Τακτική Γενική Συνέλευση αποφασίστηκε πως πέραν της περιστολής λειτουργικών εξόδων που έχει ήδη επιτευχθεί διαχρονικά, ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει στην περαιτέρω μείωση των λειτουργικών δαπανών μέσω της επίτευξης οικονομιών κλίμακας του Ομίλου. Πρόκειται για τη λεγόμενη ‘ομιλοποίηση’, τη συγχώνευση δηλαδή κοινών υπηρεσιών μεταξύ ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ που ενώ έχει εξαγγελθεί πολλές φορές κατά το παρελθόν δεν έχει γίνει πραγματικότητα καθώς αποτελεί κόκκινο πανί για τους συνδικαλιστές.

Σημειώνεται πως η απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του ΟΑΣΑ δημοσιοποιήθηκε στη Διαύγεια με καθυστέρηση 2μιση μηνών και μέχρι σήμερα δεν έχει μεταδοθεί από τα ΜΜΕ.