Τρίτη 30 Μαΐου 2017

Οδηγοί λεωφορείων: Κινδυνεύει η υγεία μας από την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο



Στο στόχαστρο των οδηγών λεωφορείων του ΟΑΣΑ μπαίνουν για μία ακόμη φορά τα συστήματα της τηλεματικής αλλά και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αυτή τη φορά αφορμή δεν είναι η παρακολούθηση μέσω της τηλεματικής του αν οι οδηγοί εκτελούν όντως τα δρομολόγιά τους, αλλά κίνδυνοι για την υγεία τους οποίους επικαλούνται εξαιτίας ακτινοβολίας.

Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΟΣΥ - ΟΑΣΑ στο ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ κατέθεσε έγγραφο με το οποίο ζητά να μετρηθεί η ποσότητα της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από τον εξοπλισμό της τηλεματικής που έχει εγκατασταθεί μέσα στα λεωφορεία. Καθώς ο συγκεκριμένος εξοπλισμός έχει τοποθετηθεί κοντά στην θέση του οδηγού, υπάρχουν καταγγελίες πως σε αυτόν οφείλονται προβλήματα υγείας των οδηγών. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της παράταξης:


Είναι αρκετές οι καταγγελίες οδηγών για πονοκεφάλους και ζαλάδες από τότε που έγινε η τοποθέτηση τους και ξεκίνησε η λειτουργεία των δυο αυτών υπηρεσιών. Αρκετό καιρό μετά πληροφορηθήκαμε ότι οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ καθυστερούν την διαδικασία για μέτρηση της ακτινοβολίας απο την λειτουργεία των μηχανημάτων. Συγκεκριμένα την Τρίτη 16/5 στη διάρκεια της διαμαρτυρίας μας στην διοίκηση της ΟΣΥ, δύο οδηγοί διαμαρτυρήθηκαν έντονα στον πρόεδρο και γραμματέα του ΣΕΟ γιατί δεν έχει απαντηθεί ακόμη από επίσημο φορέα εάν διατρέχει κίνδυνο η υγεία του οδηγού απο την λειτουργεία τους. Οι οδηγοί παραπονέθηκαν για ζαλάδες, πονοκεφάλους και απαίτησαν να έχουν άμεσα απάντηση. Η απάντηση του προέδρου και του γραμματέα ήταν ότι «δεν το εχει υπογράψει ακόμη η διοίκηση της ΟΣΥ για να γίνει ο έλεγχος!»

Μένει να δούμε αν η τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα αθωωθούν ή θα έχουμε ξήλωμα και επανατοποθέτηση του εξοπλισμού, καθώς και το ποιος θα επωμιστεί το επιπλέον κόστος σε αυτή την περίπτωση.

Παρασκευή 26 Μαΐου 2017

ΟΑΣΑ: 12.000 ευρώ για ένα καρτούν και μία συνέντευξη τύπου για το ηλεκτρονικό εισιτήριο


Ακριβά θα κοστίσει στον ΟΑΣΑ η παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους δημοσιογράφους και το επιβατικό κοινό. Αν και το σύστημα βρίσκεται υπό μερική λειτουργία από τον προηγούμενο Φεβρουάριο, η πλήρης εφαρμογή του έχει μετατεθεί για το φετινό καλοκαίρι εξαιτίας του προβλήματος που προέκυψε με τα προσωπικά δεδομένα των επιβατών, αλλά και την καθυστέρηση στην εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού στους σταθμούς του Μετρό και τα υπόλοιπα μέσα.

Τώρα, ο ΟΑΣΑ πληρώνει 12.000 ευρώ, χωρίς το ΦΠΑ, για την δημιουργία υλικού που θα χρησιμοποιηθεί στην παρουσίαση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το μισό περίπου ποσό (5.500 ευρώ) θα δοθεί για τη δημιουργία ενός καρτούν-μασκότ που θα προτρέπει το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όπως περιγράφεται από τον ΟΑΣΑ, η υπηρεσία αφορά «Ονοματοδοσία - Δημιουργία και Σχεδιασμός Character Concept τύπου Cartoon, campaignable χαρακτηριστικών, με σκοπό την ενημέρωση και προώθηση του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, την εκπαίδευση των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ένταξη στην καθημερινότητα του πολίτη ενός character τύπου μασκότ για την καλλιέργεια μίας φιλικότερης σχέσης μεταξύ του πολίτη και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Θα έχει τη δυνατότητα προσαρμογής σε ενημερωτικά animation videos και όποιες άλλες προσαρμογές απαιτηθούν. Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Συνέντευξη Τύπου». [Κάτι μας λέει ότι θα πρόκειται για κουκουβάγια]

Τα υπόλοιπα χρήματα θα δοθούν ως εξής:

Θέσεις στις συγκοινωνίες για όσους έχουν ανάγκη

Είτε λόγω ηλικίας, είτε λόγω κάποιου ιατρικού προβλήματος ή αναπηρίας, πολλοί επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς δεν αντέχουν την πολύωρη ορθοστασία και χρειάζεται να καθίσουν όταν μετακινούνται με τα λεωφορεία ή το μετρό. Τι γίνεται όμως όταν οι θέσεις είναι δυσεύρετες και κανείς δεν παρατηρεί ή δε γνωρίζει ότι έχεις ανάγκη;
Η Transport for London που διαχειρίζεται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του Λονδίνου, παρουσίασε πρόσφατα μία ειδική κονκάρδα και μία κάρτα που δίνονται σε όσους έχουν ανάγκη να βρουν θέση όταν μετακινούνται με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Με το μήνυμα "Please offer me a seat" (Παρακαλώ παραχωρήστε μου μία θέση) και "Remember not all disabilities and conditions are visible" (Θυμηθείτε πως δεν είναι όλες οι αναπηρίες εμφανείς), η αναζήτηση θέσης γίνεται πιο εύκολη για όσους έχουν ανάγκη.

Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

92 νέα λεωφορεία για τον ΟΑΣΑ ως το 2023



Αφού απέτυχε προς το παρόν να εξασφαλίσει απευθείας χρηματοδότηση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στρέφεται τωρα στην Περιφέρεια Αττικής προκειμένου να αποκτήσει καινούρια λεωφορεία για τον ΟΑΣΑ.

Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια, θα χρηματοδοτηθεί η αγορά 92 λεωφορείων νέας τεχνολογίας, προϋπολογισμού 30.000.000 ευρώ μέσω τ0υ Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020». Συγκεκριμένα, η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου υπέγραψε την Πρόσκληση με τίτλο «Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του στόλου λεωφορείων του ΟΑΣΑ και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των δημοσίων συγκοινωνιών στη Μητροπολιτική Αθήνα», που απευθύνεται στον Οργανισμό για την υποβολή προτάσεων για χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014 – 2020».

Όπως αναφέρεται στην πρόσκληση, αναμένεται η προμήθεια 92 νέων αστικών λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας που θα παρέχουν υψηλό επίπεδο ασφάλειας και άνεσης στους πολίτες. Αναλυτικότερα, περιλαμβάνονται 20 οχήματα μεσαίου μεγέθους, 60 οχήματα μεγάλου μεγέθους (αρθρωτά) καθώς και 12 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας που θα διαθέτουν αυτονομία κίνησης.

Η υποβολή προτάσεων προς το ΕΣΠΑ θα γίνεται ως την 1η Σεπτεμβρίου 2017, ενώ η ολοκλήρωση των προτεινόμενενω πράξεων θα επέλπει στις 31 Δεκεμβρίου 2023.

Τα 92 νέα λεωφορεία (αν βέβαια προχωρήσει η διαδικασία) εννοείται πως θα είναι σταγόνα στον ωκεανό. Αυτή τη στιγμή απαιτούνται εκατοντάδες νέα οχήματα προκειμένου να ανανεωθεί ο αρχαίος στόλος του ΟΑΣΑ αλλά και να γίνει δυνατή η πύκνωση των δρομολογίων. Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά την παλαιότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων, από τα 2.387, πολλά είναι τεχνολογίας EURO II (πετρελαίου και πολύ επιβλαβή για το περιβάλλον): 172 από το 1988, 216 από το 1993, 70 οχήματα από το 1999, 139 από το 2000, 279 από το 2004, 220 από το 2009 κ.ο.κ.

Δείτε επίσης:
Σπίρτζης: Χρειάζονται καινούρια Λεωφορεία και συρμοί του ΗΣΑΠ αλλά…

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταργεί τις διαδικτυακές προσφορές με τα φθηνά εισιτήρια


Απόφαση να καταργήσει τις διαδικτυακές προσφορές για αγορές εισιτηρίων, καθώς και άλλες προσφορές για ομάδες επιβατών έλαβε πρόσφατε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ήδη από τις αρχές του Μαΐου τα φθηνά εισιτήρια που ξεκινούν από 9 ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη δεν ήταν διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

Όπως αναγράφεται στην απόφαση του τμήματος τιμολογιακής πολιτικής της εταιρείας με ημερομηνία 5 Μαΐου, η οποία και δημοσιεύτηκε στο blog Το Στέκι της Έλξης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταργεί άμεσα τις ειδικές διαδικτυακές προσφορές των 9, 19 29 και 39 ευρώ (βρίσκοταν σε ισχύ από το 2011). Καταργούνται επίσης οι ειδικές προσφορές σε εισιτήρια μετ' επιστροφής των 20 και 25 ευρώ για σχολικές εκδρομές, καθώς και οι ειδικές προσφορές για μετακινήσεις αθλητικών ομάδων με τιμές 25, 30 και 35 ευρώ. Για τις μετακινήσεις τόσο των σχολείων όσο και των αθλητικών ομάδων θα ισχύει πλέον η γενική προσφορά για ομαδικές μετακινήσεις.

Η απόφαση αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκάλεσε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, σύμφωνα με την οποία η κατάργηση των παραπάνω προσφορών «θα πλήξει τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (νέοι, άνεργοι, φοιτητές) που μέσω διαδικτύου έβρισκαν προσιτά εισιτήρια για να μετακινηθούν με το πλέον οικολογικό και οικονομικό μέσο μεταφοράς.»

Το timing της απόφασης προκαλεί ερωτηματικά αφού σε εξέλιξη βρίσκονται οι συνομιλίες μεταξύ της ηγεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στελεχών των ιταλικών σιδηροδρόμων για την επερχόμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Σε συνδυασμό με την πρόσφατη απόφαση για δημιουργία εφαρμογής κράτησης εισιτηρίων από την ακόμα δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ξεκάθαρο «δωράκι» στους Ιταλούς νέους ιδιοκτήτες, είναι πλέον εμφανές ότι η σημερινή διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δρα εις όφελος του δημοσίου.

Το αν τα στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρουν ως πιόνια των Ιταλών ή επιδεικνύουν υπερβάλλων ζήλο από μόνοι τους δεν το ξέρουμε, το αποτέλεσμα όμως είναι το ίδιο για τους επιβάτες.

Προσωπική μας άποψη πάντως είναι ότι οι προσφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα επιστρέψουν (είτε με την ίδια είτε με άλλη μορφή) αφού ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Η νέα ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα θελήσει να εκμεταλλευτεί για λόγους marketing της προσφορές, δίνοντας τους τεράστια προβολή, και φυσικά η πλειοψηφία των μέσων θα έχει μέχρι τότε ξεχάσει ότι παρόμοιες προσφορές παρείχε και η δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τρίτη 16 Μαΐου 2017

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Συνδικάτο ΟΑΣΑ: «Σκόπιμα απαξιώνουν την ΟΣΥ, για ν...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Συνδικάτο ΟΑΣΑ: «Σκόπιμα απαξιώνουν την ΟΣΥ, για ν...: Δριμύ «κατηγορώ» εναντίον του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για σκόπιμη απαξίωση της ΟΣΥ, με απώτερο στόχο την ιδιωτικοποίησή της, ...

Θεσσαλονίκη: Πρώτη ημέρα χωρίς λεωφορεία-Πόσες θα ακολουθήσουν;


Φωτ. Αλέξανδρος Αβραμίδης

Στην αυριανή συνάντηση εργαζομένων και διοίκησης του ΟΑΣΘ με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη είναι στραμμένα τα βλέμματα καθώς από μόνη της η συνάντηση που έχει προγραμματιστεί για τις 11 το πρωί στην Αθήνα, αποτελεί μια ευκαιρία να δοθεί τέλος στην κόντρα που βρίσκεται σε εξέλιξη στις πλάτες των Θεσσαλονικέων.

Σήμερα η πόλη βίωσε το απόλυτο κυκλοφοριακό κομφούζιο αφού εξαιτίας της επίσχεσης εργασίας των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ δεν κυκλοφόρησαν τα λεωφορεία με αποτέλεσμα όσοι θεσσαλονικείς διαθέτουν ΙΧ αυτοκίνητο να το χρησιμοποιήσουν προκειμένου να πάνε στις δουλειές τους.

Χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση για ΟΑΣΘ - Και Τετάρτη χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη


Χωρίς αποτέλεσμα η συνάντηση για ΟΑΣΘ - Και Τετάρτη χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη                                                         Χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η κρίσιμη συνάντηση της διοίκησης και του σωματείου εργαζομένων του ΟΑΣΘ, στο υπουργείο Μεταφορών παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Σύμφωνα με πληροφορίες δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα στη συνάντηση και το σωματείο εργαζομένων του ΟΑΣΘ καλεί σε συγκέντρωση αύριο στις 10 και 30 μπροστά στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης μέχρι να βρεθεί λύση όπως χαρακτηριστικά τονίζουν.


Αυτό σημαίνει ότι η επίσχεση εργασίας θα συνεχιστεί κανονικά και η πόλη θα μείνει χωρίς λεωφορεία για ακόμα μία ημέρα.

Να σημειωθεί ότι οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, διεκδικούν τα δεδουλευμένα δυο μηνών και το δώρο του Πάσχα.

πηγή

Κυριακή 14 Μαΐου 2017

Με μία τραγωδία, πέφτουν οι τίτλοι τέλους της δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ


«Η ιδιωτικοποίηση θα φέρει ατυχήματα» ήταν η μόνιμη επωδός κάποιων συνδικαλιστών που αντιδρούσαν στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Να όμως που το τραγικό δυστύχημα συνέβη ενώ η εταιρεία βρίσκεται ακόμη στα χέρια του δημοσίου.

Ήταν θαύμα που δεν έγινε νωρίτερα, θα πουν άλλοι. Αν και τα τελευταία χρόνια, η πλειοψηφία των δυστυχημάτων πάνω στις ράγες αφορά συγκρούσεις με ΙΧ ακόμα και σε φυλασσόμενες διαβάσεις, εκτροχιασμοί και άλλα μικροατυχήματα, χωρίς ευτυχώς να θρηνούμε θύματα, συμβαίνουν τακτικά αν και η δημοσιογραφική κάλυψή τους σπάνια λαμβάνει έκταση.

Το χτεσινοβραδινό δυστύχημα στο Άδενδρο, με τον πλήρη εκτροχιασμό μία intercity αμαξοστοιχίας που κατέληξε σε ένα σπίτι και είχε ως αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό δύο επιβατών, δεν ήταν μόνο «η κακιά στιγμή», ήταν το αποκορύφωμα της παρακμής του δημόσιου σιδηρόδρομου στην Ελλάδα.

Πως αλλιώς να χαρακτηρίσει κανείς την κατάσταση, τη στιγμή που τόσα χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής παραμένουν ασυντήρητα, σε χείριστη κατάσταση (σημειώνεται πως η ιδιοκτησία και η ευθύνη συντήρησης των γραμμών θα παραμείνει στο δημόσιο και μετά την ιδιωτικοποίηση), όταν οι μηχανοδηγοί, ακόμη και στον Προαστιακό της Αθήνας, περνούν με κόκκινο τα φωτοσήματα καθώς αυτά απλά δεν δουλεύουν, και η διαχείριση της κυκλοφορίας γίνεται με τηλεγραφήματα , λες και βρισκόμαστε 100 και βάλε χρόνια πριν.

Σαν να μην έφτανε η τραγωδία στο Άδενδρο, ακολούθησε και το επικοινωνιακό Βατερλό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την εταιρεία να ανακοινώνει γύρω στα μεσάνυχτα πως το δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 4 ατόμων, αν και όλες οι πηγές ανέφεραν πως οι νεκροί ήταν δύο. Δεν πρόκειται απλά για μία γκάφα, αλλά για προσβολή στην μνήμη των νεκρών, αλλά και προς τις οικογένειες αυτών και των τραυματιών.



Σήμερα το πρωί, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επεξεργάστηκε το κείμενο του δελτίου τύπου στην ιστοσελίδα της, αφαιρώντας την αναφορά σε νεκρούς, προφανώς ελπίζοντας ότι κανείς δεν θα προσέξει το ατόπημα. Σε μία σοβαρή εταιρεία εννοείται ότι ο συντάκτης του κειμένου θα είχε αποπεμφθεί πριν ακόμα ξημερώσει η Κυριακή.

Τα αίτια της τραγωδίας θα ερευνηθούν, και οι ευθύνες -φανταζόμαστε- θα αποδοθούν. Το σίγουρο όμως είναι πως η Ελλάδα έχει δρόμο ακόμα μέχρι να «χτίσει» ένα σύγχρονο και ασφαλή σιδηρόδρομο. Οι καλές προθέσεις -ιδιωτών ή δημοσίου- προφανώς και δεν επαρκούν.

Χωρίς ΔΕΚΟ μένει το υπ. Υποδομών-Μεταφορών. ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΔΑΑ στο υπερΤαμείο



Χωρίς… εποπτευόμενες ΔΕΚΟ κινδυνεύει να μείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στο νομοσχέδιο για τα νέα προαπαιτούμενα με τους δανειστές, συμπεριλαμβάνεται άρθρο, το οποίο αναφέρει ότι μεταβιβάζονται, αυτοδικαίως και χωρίς αντάλλαγμα, στην ΕΔΗΣ (Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών) οι εξής εταιρείες: ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΔΑΑ, τα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν παραχωρήθηκαν στη Fraport και τα ΕΛΤΑ (τα ΕΛΤΑ εποπτεύονται τώρα από το υπ. Ψηφιακής Πολιτικής).

Σε δεύτερο στάδιο εκτιμάται ότι θα ενταχθεί στην ΕΔΗΣ το Αττικό Μετρό, ενώ η δημόσια Εγνατία Οδός φαίνεται ότι «ξέφυγε».

Η ΕΔΗΣ, όπως και το ΤΑΙΠΕΔ, αποτελεί θυγατρική εταιρεία του υπερΤαμείου, δηλαδή της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΠ).

Υπενθυμίζεται ότι, από τις αποκρατικοποιήσεις, προβλέπονται συνολικά έσοδα 4,564 δισ. ευρώ την περίοδο 2017-2021, τα οποία κατανέμονται σε 2,153 δισ. ευρώ το 2017, σε 2,073 δισ. ευρώ το 2018, σε 143 εκατ. ευρώ το 2019, σε 109 εκατ. ευρώ το 2020 και σε 86 εκατ. ευρώ το 2021.

Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη, η ένταξη μιας ΔΕΚΟ στην ΕΔΗΣ και την ΕΕΣΠ δεν σημαίνει, αυτόματα, ιδιωτικοποίηση, αλλά «εξυγίανση και αξιοποίηση».

Φ. Φωτεινός

Χ.Σπίρτζης: «Τελειώνω» τον ΟΑΣΘ αν μείνει χωρίς λεωφορεία η Θεσσαλονίκη με όποιο τίμημα



«Χαϊδεμένα παιδιά, συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες» χαρακτήρισε την διοίκηση και εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, σεδηλώσεις του σε δημοσιογράφους, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, απευθύνοντάς τους αυστηρή προειδοποίηση, «εάν ξανά αναστατώσουν την πόλη». Υπενθυμίζεται πως, όπως σας ενημέρωσε τοtyposthes.gr, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ αποφάσισαν προ ολίγου να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας από Δευτέρα (15/5) αν δεν καταβληθούν μέχρι αύριο χρήματα για τα οφειλόμενα.

«Θέλω να στείλω ένα μήνυμα που το είπα και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Θα το επαναλάβω και για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Γιατί και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι “χαϊδεμένα παιδιά” συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες. Αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Ο υπουργός, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έξω από το 25ο δημοτικό σχολείο Εύοσμου το οποίο επισκέφθηκε το μεσημέρι, δήλωσε «έκπληκτος» από αυτά που συμβαίνουν στη Θεσσαλονίκη, σημειώνοντας ότι «τα εβδομήντα πέντε εκατομμύρια το χρόνο που παίρνει ο ΟΑΣΘ για την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει» ξεπερνούν ακόμη και τον προϋπολογισμό ενός σχολείου, όπως αυτό που σχεδιάζεται να γίνει στον Εύοσμο, σε αντικατάσταση του τωρινού, που είναι φτιαγμένο με προκατασκευές.
Ο κ. Σπίρτζης έβαλε επίσης και κατά της τοπικής αρχαιολογικής υπηρεσίας για το έργο του μετρό, καθώς, όπως είπε, επισκέφθηκε απροειδοποίητα δύο σκάμματα στα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης (Αγίας Σοφίας και Συντριβάνι) και διαπίστωσε απαράδεκτες καθυστερήσεις.
«Η αρχαιολογική υπηρεσία έχει τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν εκεί και για τα εκατομμύρια αποζημιώσεων που πληρώνει ο ελληνικός λαός και ο λαός της Θεσσαλονίκης και την ταλαιπωρία από τις αποζημιώσεις και τις καθυστερήσεις που έχουμε, χωρίς να υποβιβάζουμε τη σημασία που πρέπει να δώσουμε στην πολιτιστική κληρονομιά και στα αρχαία μας» είπε ο υπουργός και συνέχισε:
«Αλλά το να κάνει ο αρμόδιος διευθυντής μερικούς μήνες για να στείλει μια έκθεση στο ΚΑΣ ή να εγκριθεί από το ΚΑΣ ή να καθαρογραφεί η απόφαση, να πληρώνει ο ελληνικός λαός και να έχουμε αυτά τα σχολεία και όχι καινούργια, είναι στην κρίση του καθένα για το απαράδεκτο της κατάστασης».
«Τα ίδιο και χειρότερα ισχύουν στον ΟΑΣΘ. Και δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε αυτά που γίνονται και στον ΟΑΣΘ και στην αρχαιολογία Θεσσαλονίκης» κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.

Σάββατο 13 Μαΐου 2017

Το ΕΚΘ Στηρίζει Τους Εργαζομένους Στον ΟΑΣΘ Και Καταδικάζει Τις Δηλώσει Του Κ. Σπίρτζη



Η Διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και καταδικάζει τις απαράδεκτες δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού κ. Σπίρτζη και την επαίσχυντη επίθεση που εξαπέλυσε απέναντι στους απλήρωτους εργαζόμενους των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Σπίρτζης από τη μια πλευρά δείχνει να τα έχει εντελώς χαμένα... και από την άλλη απόλυτα προσχεδιασμένα. Ενώ με δηλώσεις του παραδέχεται πως οι εργαζόμενοι έχουν δίκιο, την ίδια ώρα λέει πως δεν πρέπει να απεργήσουν. Παράλληλα, ενώ δίνει στους φορείς της Θεσσαλονίκης το προσχέδιο για τον ΟΑΣΘ -που από τους ίδιους έχει χαρακτηριστεί ως "πρόχειρο και ασαφές"- καταθέτει ένα εντελώς διαφορετικό σχέδιο για τον Οργανισμό, στο Υπουργείο Οικονομικών.

Αρχίζει επιτέλους να ξεδιπλώνεται ο σχεδιασμός του Υπουργού για το μέλλον του ΟΑΣΘ που είναι να οδηγηθεί σε εκκαθάριση με όποιο κόστος, να περάσει δηλαδή υπό δημόσιο έλεγχο και από εκεί να καταλήξει σε κάποιον εκλεκτό, με το Δημόσιο ξεπούλημα να συνεχίζεται.

Η συνολική στάση του Υπουργού απέναντι στο ζήτημα του ΟΑΣΘ προκαλεί ερωτήματα όλο αυτό το διάστημα καθώς έχει επιλέξει να συζητάει με όλους τους φορείς για το θέμα και την ίδια ώρα αρνείται πεισματικά όλους αυτούς τους μήνες να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου με τους ίδιους τους εργαζόμενους.

Ο Υπουργός της αριστερής Κυβέρνησης προχώρησε σήμερα σε μια επικίνδυνη και ντροπιαστική δήλωση που μόνο σε κανιβαλισμό οδηγεί, καθώς με δηλώσεις του σε δημοσιογράφους της πόλης, τους προέτρεψε να δείρουν τους απεργούς του ΟΑΣΘ.

Έλλειψη κάθε ίχνους σοβαρότητας και υπευθυνότητας που αν μη τι άλλο επιτάσσει μια υπουργική θέση ένα... αλκοτέστ απομένει για να μας δώσει την απάντηση. Ο κ. Σπίρτζης καλό θα ήταν να κρατήσει το χαβαλέ και τα αστειάκια του για τις παρέες του. Όσο για την Κυβέρνηση, ίσως θα πρέπει να σκεφτεί να υιοθετήσει μια νέα τακτική όπου θα απαιτείται πλέον ψυχιατρική γνωμάτευση για την ανάληψη των Υπουργικών καθηκόντων.

Καλούμε τη Διοίκηση του ΟΑΣΘ να αναλάβει τις ευθύνες της, να βρει τρόπο και να καταβάλει τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους και παράλληλα ζητάμε από τον Πρωθυπουργό να παρέμβει προκειμένου να εξευρεθεί ουσιαστική λύση στο θέμα του ΟΑΣΘ, βάζοντας τέλος στην αβεβαιότητα των εργαζομένων και των οικογενειών τους αλλά και στην ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ Ε.Κ.Θ.

Εβδομάδα Ταλαιπωρίας Για Τους Αθηναίους: Στάσεις Εργασίας Στα Λεωφορεία 16 Με 18 Μαΐου



Δείτε ποιες ημέρες και ώρες θα τραβήξουν χειρόφρενο τα οχήματα του ΟΑΣΑ
Στάσεις εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία στις 16,17 και 18 Μαΐου. Στις 16 Μαΐου η στάση εργασίας είναι από τις 11.00 έως τις 16.00, στις 17 Μαΐου από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00 και από τις 21.00 έως τη λήξη της βάρδιας και στις 18 Μαΐου από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00 και από τις 21.00 έως τη λήξη της βάρδιας.

«Η ελπίδα που μας πούλησαν μετατράπηκε σε συνεχόμενες συμφωνίες με τους εταίρους, μνημόνια βαφτισμένα με ασφυκτικά μέτρα και διαδοχικές επιθέσεις στους εργαζομένους, καθώς και σε όλες τις κοινωνικές ομάδες», αναφέρει το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

O ΟΑΣΘ Μετατρέπεται Σε ΑΣΥΔ. Το Δημόσιο Θα Διαθέτει Το 51%, Δήμοι – Περιφέρειες Το 49%



Σε καθεστώς εκκαθάρισης θέτει τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με σχέδιο νόμου, το οποίο προβλέπει την σύσταση του ΟΣΕΘ και της ΑΣΥΘ.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας “Μακεδονία”, ο Χρήστος Σπίρτζης έχει καταθέσει ήδη από την περασμένη Δευτέρα σχέδιο νόμου, το οποίο έχει στη διάθεσή της η εφημερίδα, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, στο οποίο προβλέπονται μεταξύ άλλων:

-Πρώτον, συγκροτείται εταιρεία με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης» (ΟΣΕΘ), ο οποίος θα αναλάβει τον συντονισμό και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για οργανισμό που θα αντικαταστήσει το σημερινό Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), ο οποίος θα είναι 100% κρατικός, θα διοικείται από 9μελες διοικητικό συμβούλιο εκ των οποίων έξι μέλη θα διορίζει ο υπουργός.

-Δεύτερον, συγκροτείται εταιρεία με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΑΣΥΘ). Πρόκειται για θυγατρική της ΟΣΕΘ, στην οποία το κράτος θα έχει το 51% και το υπόλοιπο 49% θα μπορεί να το διαθέσεις σε δήμους, περιφέρειες, φορείς κ.ο.κ.

Η ΑΣΥΘ θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο εκτελείται σήμερα από τον ΟΑΣΘ, καθώς και αυτό που θα εκτελείται από το μετρό, το τραμ κ.λπ.

-Τρίτον, τίθεται άμεσα σε διαδικασία εκκαθάρισης ο ΟΑΣΘ. Προς τούτο, μετά την ψήφιση του νόμου, καταργείται η διοίκηση του ΟΑΣΘ και ο Οργανισμός θα διοικείται από 7μελες συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων οι έξι θα διορίζονται από τον υπουργό και ο έβδομος από τους μετόχους.

Η διαδικασία εκκαθάρισης θα ολοκληρωθεί το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου 2019. Αμέσως μετά, ο ΟΑΣΘ καταργείται και το έργο του θα περάσει στην ΑΣΥΘ.

Το δ.σ. της ΑΣΥΘ θα αποτελείται από 9 μέλη εκ των οποίων τα 8 τα διορίζει ο υπουργός και το ένατο θα είναι ο εκπρόσωπος των εργαζομένων.

Ο κ. Σπίρτζης είχε υποστηρίξει σήμερα πως η διοίκηση και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ – οι τελευταίοι έχουν προαναγγείλει από την προσεχή Δευτέρα – “χαϊδεμένα παιδιά συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη, για δεκαετίες”.

Ο Σπίρτζης Κλείνει Τον ΟΑΣΘ Και Φτιάχνει Νέες Κρατικές Στγκοινωνίες



Μόνο ως επικοινωνιακό τέχνασμα μπορεί να εκληφθεί η «διαρροή» από το υπουργείο Μεταφορών σχεδίου νόμου που προβλέπει την εκκαθάριση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και τη δημιουργία νέου κρατικού φορέα. Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου φέρεται να έχει ήδη αποσταλεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση.

Ο Χρήστος Σπίρτζης ρίχνει λάδι στη φωτιά της διαμάχης του με τον ΟΑΣΘ. Και επιλέγει να το κάνει τώρα που ο εργαζόμενοι κατέρχονται από μεθαύριο σε επίσχεση, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα. Το ερώτημα είναι απλό: «Μπορεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. να διαλύσει τον ΟΑΣΘ και να συστήσει νέο κρατικό φορέα;». Η απάντηση είναι περίπλοκη: «Μάλλον όχι…».

Ο υπουργός κατέθεσε ένα σχέδιο νόμου αλλά όχι οικονομοτεχνική μελέτη. Πόσο θα κοστίσει στο κράτος το λουκέτο στον ΟΑΣΘ; Ποιος θα πληρώσει τη ρήτρα των περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ για το «σπάσιμο» της σύμβασης που είναι σε ισχύ; Πώς θα οδηγήσει σε εκκαθάριση μια ιδιωτική εταιρία, η οποία δεν έχει πτωχεύσει; Από πού θα βρει τα χρήματα για να στήσει το νέο κρατικό φορέα; Είναι δυνατόν, την ώρα που ιδιωτικοποιούνται οι αστικές συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα, να κρατικοποιούνται εκείνες της συμπρωτεύουσας; Γνωρίζει η τρόικα τις κινήσεις του κ. Σπίρτζη, με δεδομένο ότι θα υπάρξει δημοσιονομικό κόστος; Τι δεσμεύσεις αναλαμβάνει η Πολιτεία ώστε ο νέος φορέας να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες; Ποια θα είναι η τιμή του εισιτηρίου; Σε ποιες εγκαταστάσεις θα λειτουργήσει, με δεδομένο ότι αυτές που χρησιμοποιεί σήμερα ο ΟΑΣΘ ανήκουν σε συνεταιρισμό; Τα ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα…

Ομως, ίσως το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι η προσβολή του κ. Σπίρτζη προς τους δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος. Για μήνες τους κάνει «μασάζ», παρουσιάζοντας το… όραμά του για τις νέες συγκοινωνίες, ζητά τις προτάσεις τους, πιέζει για να τους έχει στο πλευρό του, δεσμεύεται ότι δεν θα κάνει κάτι μόνος χωρίς τη δική τους συγκατάθεση και στο τέλος τους «κρεμάει» όλους και καταθέτει ένα σχέδιο νόμου χωρίς να ενημερώσει κανέναν!

Ο κ. Σπίρτζης εκτιμά ότι ο ΟΑΣΘ, (ο οποίος είναι ΝΠΙΔ και έχει αναλάβει για λογαριασμό της ελληνικής Πολιτείας τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη), κοστίζει πολύ. Αντί λοιπόν να καλέσει τον ΟΑΣΘ και να ζητήσει-απαιτήσει την υπογραφή νέας σύμβασης, αρχίζει να χρησιμοποιεί απαξιωτικές εκφράσεις και χαρακτηρισμούς και εξαπολύει απειλές. Κλείνει τη στρόφιγγα της κρατικής χρηματοδότησης, αλλά αναγκάζεται να υποχωρήσει, καθώς ο ΟΑΣΘ δικαιώνεται κάθε φορά που προσφεύγει σε Διαιτητικό Δικαστήριο.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη σύσταση εταιρίας με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης» (ΟΣΕΘ), η οποία αναλαμβάνει το συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, μετρό κ.λπ.). Πρόκειται δηλαδή για το φορέα ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ΣΑΣΘ.

Επίσης, ο ΟΣΕΘ θα μπορεί να συστήσει συνθυγατρική εταιρία με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΑΣΥΘ). Πρόκειται για την εταιρία, η οποία θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ. Θα είναι και αυτή υπό κρατικό έλεγχο, με τη δυνατότητα να παραχωρήσει το 49% των μετοχών σε δήμους, περιφέρειες κ.λπ. Το μετοχικό κεφάλαιο της ΑΣΥΘ θα ανέρχεται σε 300.000 ευρώ, ενώ το διοικητικό της συμβούλιο θα αποτελείται από εννέα μέλη, εκ των οποίων τα οκτώ θα τα διορίζει ο υπουργός.

Με την ψήφιση του νόμου και τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ θα περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου, καθώς θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης. Θα διοικείται από επταμελές συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων τους έξι διορίζει ο υπουργός και τον έβδομο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.


ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ
aaggelidis@e-typos.com

Πέμπτη 11 Μαΐου 2017

Σταθμός ΚΤΕΛ Ελαιώνα: Προχωρούν οι απαλλοτριώσεις της Αττικό Μετρό, ουδέν νεότερο από τα ΚΤΕΛ



Προχωρούν κανονικά οι απαλλοτριώσεις της Αττικό Μετρό στην περιοχή του σταθμού Μετρό Ελαιώνας, μετά την απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών για τον καθορισμό της τιμής των υπό απαλλοτρίωση ακινήτων. Πρόκειται για ακίνητα σε οικόπεδα που βρίσκονται μεταξύ του σταθμού Μετρό και στο αμαξοστάσιο Ελαιώνας του Μετρό. Πάνω από το αμαξοστάσιο αναμένεται να κατασκευαστεί ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ και η απαλλοτρίωση των ακινήτων αυτών είναι απαραίτητη προκειμένου να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης και να ενωθεί ο χώρος του μελλοντικού σταθμού ΚΤΕΛ με το σταθμό του Μετρό.

Συγκεκριμένα θα απαλλοτριωθούν πέντε ιδιοκτησίες συνολικής έκτασης 17.160 περίπου τετραγωνικών μέτρων, με συνολική επιβάρυνση ύψους 8.246.856 ευρώ για την Αττικό Μετρό. Μεταξύ των ιδιοκτητών των εκτάσεων βρίσκεται και ο δήμος Αθηναίων ο οποίος θα λάβει 1.246.704 ευρώ για απαλλοτρίωση έκτασης 4.034 τετραγωνικών μέτρων.

Εν τω μεταξύ, ουδέν νεώτερο για το έργο της κατασκευής του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα από πέρυσι, ο σταθμός αναμένεται να κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ, με την χρηματοδότηση να προέρχεται και από το πακέτο Γιούνκερ. Από τότε όμως εκκρεμεί ο διαγωνισμός για την εξεύρεση του ιδιώτη που θα εισέλθει στο εγχείρημα.

Ο νέος σταθμός των ΚΤΕΛ, είναι προγραμματισμένο να κατασκευαστεί σε χώρο της Αττικό Μέτρο, πάνω από το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Πέρα από το χώρο στάθμευσης των λεωφορείων θα διαθέτει εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστίασης, οθόνες για την άφιξη και αναχώρηση των λεωφορείων και χώρους αναμονής. Καθημερινά αναμένεται να εξυπηρετεί 40.000 επιβάτες για τους οποίους θα διατίθενται θέσεις στάθμευσης καθώς και άμεση πρόσβαση στο δίκτυο του Μετρό.

Σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής, ο σταθμός του Ελαιώνα θα αντικαταστήσει τους σταθμούς του Κηφισού και της Λιοσίων. Επίσης εκεί θα μεταφερθεί η αφετηρία των λεωφορείων της δυτικής Αττικής του ΚΤΕΛ Αττικής που μέχρι σήμερα βρίσκεται στο Θησείο, και κατά πάσα πιθανότητα (αν δεν υπάρξουν ισχυρές αντιρρήσεις από τους ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ) και η αφετηρία των διεθνών δρομολογίων τουριστικών γραφείων που σήμερα βρίσκονται στο Μεταξουργείο.

Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

ΟΑΣΑ: Δεν ήταν προσβλητικός ο έλεγχος εισιτηρίου σε Ναυτικούς Δοκίμους


Ανακοίνωση με διευκρινήσεις αναγκάστηκε να εκδώσει σήμερα ο ΟΑΣΑ σχετικά με το περιστατικό ελέγχου εισιτηρίων σε ένστολους φοιτητές στρατιωτικής σχολής σε σταθμό του Μετρό που προκάλεσε την κατακραυγή πολιτών και πολιτικές αντιδράσεις ακόμα και από βουλευτή που ανήκει σε κόμμα της συγκυβέρνησης.

Στην ανακοίνωση του ΟΑΣΑ ουσιαστικά επαναλαμβάνονται οι θέσεις της ΣΤΑΣΥ, κατά την οποία ορθώς έγινε έλεγχος εισιτηρίου σε ένστολους φοιτητές καθώς, σύμφωνα με το νόμο είναι αναγκασμένοι να επικυρώνουν μειωμένο εισιτήριο.

Στην ανακοίνωση πάντως δεν αναφέρεται ούτε λέξη για τους ελλιπείς ελέγχους εισιτήριων τα τελευταία δύο χρόνια.

Το δελτίο τύπου του ΟΑΣΑ:

Θέμα: «Διευκρινίσεις του Ο.Α.Σ.Α. για το περιστατικό της διενέργειας του ελέγχου κομίστρου στο μετρό σε σπουδαστές της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων»

Σχετικά με το περιστατικό της διενέργειας του ελέγχου κομίστρου στο μετρό σε σπουδαστές της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, ο Ο.Α.Σ.Α. διευκρινίζει τα εξής:

Προϋποθέσεις για μετακίνηση με δωρεάν ή μειωμένο κόμιστρο από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμοδιότητας ΟΑΣΑ

Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ότι για να δικαιούνται διάφορες ομάδες πολιτών (φοιτητές, μαθητές, άνεργοι, ΑμΕΑ κ.λπ.) να κινηθούν με τις αστικές συγκοινωνίες είτε δωρεάν είτε με μειωμένο κόμιστρο, ο αρμόδιος Φορέας παροχής που ασκεί κοινωνική πολιτική, θα πρέπει να προβλέψει την εγγραφή πίστωσης στις κατηγορίες δαπανών του προϋπολογισμού του, να συνάψει σύμβαση με τον Ο.Α.Σ.Α. και να καταβάλει το αντίτιμο του κομίστρου, ή τη διαφορά από το ισχύον κόμιστρο.

Τι ισχύει για τη μετακίνηση σπουδαστών παραγωγικών σχολών του ΥΠΕΘΑ

Μεταξύ του Ο.Α.Σ.Α. και του ΥΠΕΘΑ δρομολογήθηκε η υπογραφή σύμβασης η οποία προβλέπει ότι οι σπουδαστές των παραγωγικών σχολών αρμοδιότητας του συγκεκριμένου υπουργείου, δικαιούνται να μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καταβάλλοντας μειωμένες τιμές κομίστρου (μισό εισιτήριο), όπως και οι υπόλοιποι φοιτητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Το περιστατικό διενέργειας ελέγχου κομίστρου σε σπουδαστές της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων

Ειδικότερα την Παρασκευή 5/5/2017 και ώρα 15:30 μ.μ, διενεργήθηκε προγραμματισμένος έλεγχος κομίστρου στο σταθμό Πανόρμου του μετρό και σε τέσσερις φοιτητές της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. Οι τρεις από αυτούς, δεν είχαν νόμιμα επικυρωμένο εισιτήριο ή κάρτα απεριορίστων διαδρομών, όπως όφειλαν.

Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, ο οποίος δεν ολοκληρώθηκε, η συμπεριφορά των ελεγκτών, δεν ήταν προσβλητική απέναντι στους ελεγχόμενους σπουδαστές, όπως επιβεβαιώνεται και από το σύστημα καταγραφής του σταθμού.

Επομένως οι ελεγκτές, οι οποίοι τονίζεται ότι είναι μόνιμοι μισθωτοί υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ, ενήργησαν ορθά σύμφωνα με το Νόμο και τις ισχύουσες διατάξεις που διέπουν τη διαδικασία ελέγχου κομίστρου.

Ο Ο.Α.Σ.Α. διαβεβαιώνει ότι καταβάλλει συνεχείς προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Παράλληλα, όμως, οφείλει να κινείται μέσα στο πλαίσιο του νόμου και των διαδικασιών που έχει θεσπίσει η ίδια η πολιτεία.

Όπως αναφέρει το naftemporiki.gr, είχε προηγηθεί ανακοίνωση του κ. Καμμένου που ζητούσε τη διερεύνηση του περιστατικού και την παραδειγματική τιμωρία των ελεγκτών. Μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για «ανάρμοστη συμπεριφορά ορισμένων ιδιωτικών φρουρών ως σκοπό είχε προφανώς να ταπεινώσει και να μειώσει τους μελλοντικούς αξιωματικούς». Ο βουλευτής των ΑΝΕΛ υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ότι «προσωπικά, κομματικά ή άλλου είδους κόμπλεξ δεν θα γίνουν αποδεκτά».

Παρέμβαση για την υπόθεση έκανε και ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Άδωνις Γεωργιάδης, δηλώνοντας στον ΣΚΑΙ την πρόθεσή του να καταθέσει ερώτηση στη Βουλή για την «απρεπή συμπεριφορά» ελεγκτών του μετρό σε Ευέλπιδες.

Δείτε επίσης:
ΣΤΑΣΥ: Ορθώς έγινε έλεγχος εισιτηρίου σε ένστολους Ναυτικούς Δόκιμους
Ποιοι δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο ή δωρεάν μετακίνηση στα Μέσα Μεταφοράς της Αθήνας

Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

«Πόλεμος» στις συγκοινωνίες και στο βάθος... Ιταλοί αγοραστές


Της Μαρίας Μόσχου
Σε σφοδρή κόντρα μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του ΣΥΡΙΖΑ έχει εξελιχθεί το θέμα των αστικών συγκοινωνιών με αφορμή το σκάνδαλο με τις υπεξαιρέσεις χρημάτων στην ΣΤΑΣΥ από πωλήσεις εισιτηρίων.

Κομματικές πηγές σχολιάζουν ότι αν και αυτή η υπόθεση υπεξαίρεσης φαίνεται να είναι η αφορμή, η πραγματική αιτία είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών για κατάργηση της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, η δημιουργία ενός ισχυρού ΟΑΣΑ και τελικά η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Και αυτό γιατί, όπως φαίνεται, οι πιέσεις των Ιταλικών Σιδηροδρόμων για εξαγορά του μετρό από τις πρώτες ημέρες που αναδείχθηκε προτιμητέος αγοραστής για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τελικά αποδίδουν.

Στόχος των Ιταλών είναι να αποκτήσουν τόσο το αστικό όσο και το υπεραστικό κομμάτι των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας μας δημιουργώντας έναν ενιαίο φορέα.

Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, οι συγκοινωνιακές εταιρείες εντάσσονται στο νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα η «ισχυροποίηση» του ΟΑΣΑ ξεκίνησε εδώ και κάποιους μήνες με την απόφαση του υπουργού Υποδομών Χ. Σπίρτζη να δώσει με τροπολογία και στον ΟΑΣΑ το διαφημιστικό χώρο από τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από τους εργαζόμενους, οι οποίοι έκαναν λόγο για απαξίωση της εταιρείας, η οποία οδηγείται σε κατάρρευση.

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Κυβερνητικό σχέδιο ποινικοποίησης αποκάλυψε η κατα...

ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ : Κυβερνητικό σχέδιο ποινικοποίησης αποκάλυψε η κατα...: Κυβερνητικό σχέδιο για ποινικοποίηση της δράσης έξω από τους χώρους εργασίας αποκάλυψε η καταστολή των ΜΑΤ στον ΟΣΥ Δημήτρης Σταμούλης ...