Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2017

«Αντεπιτίθεται» το Αττικό Μετρό για τα έσοδα των σταθμών του. «Όχι» σε εύνοια των ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ



«Αντεπιτίθεται» το Αττικό Μετρό (πρόκειται για την εταιρεία που κατασκευάζει το Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης) για τα έσοδα των σταθμών του. Το Αττικό Μετρό σημειώνει ότι η προσφυγή στη δυνατότητα, που δίνουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις για συνέργειες με ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ, αποτελεί αποκλειστική διακριτική ευχέρεια της ΑΜ και – σε όποιο βαθμό γίνει – θα προβλέπει έσοδα και για αυτήν.

Ωστόσο, οποιαδήποτε άλλη αντιμετώπιση αποτελεί έμμεση επιδότηση της λειτουργίας, είτε της ΣΤΑΣΥ, είτε του ΟΑΣΑ, σε βάρος της ΑΜ, στην οποία «δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε», όπως υπογραμμίζει.

Η ανακοίνωση της Αττικό Μετρό

Αναφορικά με τη νομοθετική ρύθμιση, η οποία αφορά την εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (ΑΜ), η ΑΜ, με ανακοίνωσή της, διευκρινίζει τα παρακάτω:

-Το δίκτυο των γραμμών 2 και 3 του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας αποτελεί, στο σύνολό του, περιουσιακό στοιχείο της Α.Μ.

-Η κατασκευή του δικτύου πραγματοποιήθηκε αποκλειστικά με χρηματοδότηση του Π.Δ.Ε. και με δανειοδότηση της ΕΤΕπ. Η αποπληρωμή του κεφαλαίου των δανείων της ΕΤΕπ γίνεται, μέσω της χρηματοδότησης του Π.Δ.Ε., ενώ η αποπληρωμή των τόκων και των εγγυήσεων προβλέπεται από τη λειτουργία του δικτύου και τη γενικότερη εμπορική εκμετάλλευση των χώρων του ΜΕΤΡΟ.

-Για προφανείς λόγους συνέργειας, με το Νόμο 3920, Άρθρο 1, παράγραφος 4(β) δόθηκε η δυνατότητα στην ΑΜ να παραχωρεί, κατόπιν συμφωνίας, χώρους στη ΣΤΑΣΥ για εκμετάλλευση. Τέτοια συμφωνία βρίσκεται σε εκκρεμότητα, όχι εξαιτίας της ΑΜ, και η ΣΤΑΣΥ εκμεταλλεύεται μέχρι σήμερα το δίκτυο της ΑΜ, χωρίς θεσμική βάση.

-Για επίσης προφανείς λόγους συνέργειας, με την πρόσφατη ρύθμιση προβλέπεται η δυνατότητα στην ΑΜ να παραχωρεί, κατόπιν συμφωνίας, χώρους και στον ΟΑΣΑ, όπως προβλέπεται και για τη ΣΤΑΣΥ.

-Η ΑΜ δεν έχει λάβει ούτε ένα ευρώ επιχορήγηση μέσω του Π.Δ.Ε. ή άλλης πηγής εκτός από ποσά που αντιστοιχούνται σε παραχθέν έργο. Η αποπληρωμή των λοιπών υποχρεώσεων (κυρίως τόκοι και εγγυήσεις) δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο μέσα από την αξιοποίηση του συνόλου της περιουσίας της.

Η προσφυγή στη δυνατότητα που δίνουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις για συνέργειες με ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ, αποτελεί αποκλειστική διακριτική ευχέρεια της ΑΜ και – σε όποιο βαθμό γίνει – θα προβλέπει έσοδα και για την ΑΜ.

Οποιαδήποτε άλλη αντιμετώπιση αποτελεί έμμεση επιδότηση της λειτουργίας, είτε της ΣΤΑΣΥ, είτε του ΟΑΣΑ, σε βάρος της ΑΜ, στην οποία δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε.

ΠΗΓΗ – METAFORESPRESS

Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2017

Δήλωση του κ. Χρ. Σπίρτζη στον Ν. Ευαγγελάτο, για τα ΜΜΜ, με βαθύ νόημα...

..."Αν συνεχίσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να λειτουργούν όπως λειτουργούσαν μέχρι χθες, τότε είναι πολύ πιθανό να μην έχουμε Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς"

Δείτε το απόσπασμα της συνέντευξης που αναφέρεται στα ΜΜΜ:



ΠΗΓΗ: newsit.gr


Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2017

Κατατέθηκε νομοτεχνική βελτίωση για την εξασφάλιση των εσόδων της ΣΤΑΣΥ


METRO2-1300x862

Νομοτεχνική βελτίωση, που συμπληρώνει το άρθρο 31, προβλέποντας ότι τα καθαρά έσοδα από τη μίσθωση των σταθμών του Αττικό Μετρό εξασφαλίζονται από την ΣΤΑΣΥ, κατέθεσε το υπουργείο Μεταφορών, στο σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, σήμερα στη Βουλή, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ.

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) αντιδρούν στην νομοθετική ρύθμιση με την οποία εκχωρούνται τα έσοδα των σταθμών της Αττικό Μετρό στον ΟΑΣΑ.

Οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι, με αυτόν τον τρόπο, η ΣΤΑΣΥ θα μετατραπεί σε ζημιογόνα εταιρεία, με απώτερο στόχο την ένταξή της στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι το οποίο θα σημάνει την ιδιωτικοποίησή της, εξαγγέλλοντας απεργίες για την 1η και 3η Μαρτίου.

Η ομιλία του υπουργού Μεταφορών στη Βουλή

Το δεύτερο άρθρο αφορά τη δυνατότητα της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να συνάψει συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ, προκειμένου να εκμεταλλευτούμε, να αξιοποιήσουμε περιουσιακά στοιχεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Αυτή η πρόβλεψη υπήρχε μόνο για την παλιά εταιρεία λειτουργίας της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. Μεταφέρθηκε στη ΣΤΑΣΥ. Δεν έχουν γίνει αυτές οι συμβάσεις. Δεν αποκλείει η τροπολογία να διατηρηθούν και να γίνουν συμβάσεις με τη ΣΤΑΣΥ. Δίνεται και η δυνατότητα στον ΟΑΣΑ.

Θα ήθελα να πω εδώ δυο πράγματα, επειδή υπάρχουν και κινητοποιήσεις των εργαζομένων για να μην υπάρχει κανενός είδους παρεξήγηση ή κανενός είδους άλλη διάθεση από κάποιους που θέλουν μια ζωή να στρεβλώνουν τις πράξεις της Κυβέρνησης.

Δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ. Δεν μπαίνει επίσης κανένα θέμα για τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ. Γι’ αυτό και καταθέτουμε νομοτεχνική βελτίωση, που προβλέπει ότι ακόμη και αν ο ΟΑΣΑ είναι ο φορέας που θα συνάψει τις συμβάσεις με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τα έσοδα αυτά θα εγγράφονται ως έσοδα της ΣΤΑΣΥ τουλάχιστον κλειδωμένα αυτά που ανήκουν στον απολογισμό του 2016. Άρα να μην έχουν καμία ανησυχία οι εργαζόμενοι.

Αυτό, όμως, που δεν πρόκειται να συνεχίσουμε να συντηρούμε είναι τον απολογισμό των τελευταίων χρόνων, σε σχέση με την περιουσία και την αξιοποίηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Σας διαβάζω και θα μου πείτε και εσείς αν θεωρείτε εύλογα αυτά τα νούμερα, τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, της ΣΤΑΣΥ, από αυτές τις δραστηριότητες.

Για την αίθουσα του Συντάγματος, το μέγιστο ποσό που έχει συλλεχθεί την τελευταία πενταετία είναι της τάξης του 1.200.000 ευρώ. Το 2013 ήταν μόλις 520.000 ευρώ. Το 2014 857.000 ευρώ.

Φέτος, με μια καλύτερη διαχείριση από τη ΣΤΑΣΥ, είναι 1.018.000 ευρώ, αλλά καταλαβαίνετε ότι αυτό αντιστοιχεί σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της περιοχής του Συντάγματος, όχι για τον σταθμό του μετρό.

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς το 2013 ήταν 1.289.000 ευρώ, όταν μετακινούνται ενάμισι εκατομμύριο επιβάτες κάθε χρόνο. Το 2016 ήταν 1.426.000 ευρώ.

Τα δε έσοδα από τα πλαίσια στους σταθμούς είναι μόλις 276.841 ευρώ το 2015, 326.755 ευρώ το 2014 και το 2016 ανέβηκε λίγο στις 451.000 ευρώ. Αυτό δείχνει, όμως, ότι ακόμη και τον μήνα Δεκέμβρη, που έχουμε μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, πάνω από το 50% των πάνελ είναι ελεύθερα.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει και δεν υπήρχε συγκεκριμένος μηχανισμός στις αστικές συγκοινωνίες για να εκμεταλλευόμαστε θετικά προς όφελος των εργαζομένων και των επιβατών αυτά τα περιουσιακά στοιχεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Κύριε Πρόεδρε, καταθέτω τη νομοτεχνική βελτίωση που συμπληρώνει το άρθρο 31 και προβλέπει ότι τα καθαρά έσοδα από τη δραστηριότητα αυτή που λέμε –για να μην έχουν ανησυχία οι εργαζόμενοι- εγγράφονται ως έσοδα στον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ Α.Ε.

πηγη – metaforespress

Οι «Πυρήνες Λυσσασμένων Λαθρεπιβατών» ανέλαβαν την ευθύνη για τις καταστροφές ακυρωτικών μηχανημάτων


newego_LARGE_t_1101_55294966_type13145Την ευθύνη για τις καταστροφές ακυρωτικών μηχανημάτων στις 15 Φεβρουαρίου ανέλαβε μέσω ανάρτησής της σε γνωστή ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου η ομάδα που αυτοαποκαλείται «Πυρήνες Λυσσασμένων Λαθρεπιβατών».


«Την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου το βράδυ επιτεθήκαμε συντονισμένα και καταστρέψαμε ακυρωτικά μηχανήματα και κάμερες σε λεωφορεία των γραμμών 054,747,021 και Β5, σε διαφορετικά σημεία της Αθήνας» αναφέρει η ομάδα.

Στην… τρικυμιώδη και μακροσκελέστατη ανάρτησή τους, που ξεκινάει περιγράφοντας τα κατά τους ίδιους «προβλήματα» των ΜΜΜ, τα μέλη της ομάδας συνδέουν τις επιθέσεις με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

«Λαθρεπιβάτες από ανάγκη και συνείδηση να ζημιώσουμε τον ΟΑΣΑ, αλλά και τα συμφέροντα της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που έχουν αναλάβει την εφαρμογή της νέας κατάστασης στα ΜΜΜ (ηλεκτρονικά εισιτήρια, μπάρες, έξτρα κάμερες και ελεγκτές)» γράφουν, και συνεχίζουν: «Η κίνηση μας, μια απ’ τις πολλές, ας εκληφθεί ως επιθετική συμβολή στο κύμα σαμποταρίσματος των νέων σχεδίων για τα ΜΜΜ».

πηγη – εθνος

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

Ωρα μηδέν για τις αστικές συγκοινωνίες... Φόβοι για ΛΟΥΚΕΤΟ και ΕΙΣΟΔΟ ΙΔΙΩΤΩΝ έναντι πινακίου φακής!


Τεράστιο κόστος συντήρησης προς όφελος κυκλωμάτων ενώ καθυστερεί το σχέδιο ανανέωσης του στόλου. Αποσύρονται σύντομα ένα στα τρία λεωφορεία....                                             Εικονικά στοιχεία για τον απαρχαιωμένο στόλο που συντηρεί μια ολόκληρη «βιομηχανία» κυκλωμάτων και προμηθευτών, μέσω του απίστευτα υψηλού κόστους συντήρησης και των «συλλεκτικών» (λόγω παλαιότητας) ανταλλακτικών, εικονικά στοιχεία για τα αμαξοστάσια, αρκετά από τα οποία είναι αυθαίρετα και με άλλα προβλήματα αδειοδότησης, εικονικά στοιχεία για τις βάρδιες και τα ρεπό του προσωπικού.


Με αυτό το μοντέλο λειτουργεί τα τελευταία χρόνια η Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΟΣΥ), η θυγατρική του ΟΑΣΑ που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας. Τα ίδια στελέχη θεωρούν πως η σημερινή διοίκηση, μέσω της απραξίας, οδηγεί τις αστικές συγκοινωνίες στα χέρια ιδιωτών.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017

«Παραλύει η Αθήνα»- Επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ

Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις Σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους με 24ωρες απεργίες, αρχής γενομένης από μεθαύριο Πέμπτη (23/2) προχωρούν οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και τραμ), αντιδρώντας στη νομοθετική ρύθμιση με την οποία εκχωρείται στον ΟΑΣΑ η εμπορική εκμετάλλευση σταθμών και χώρων της ΣΤΑ.ΣΥ. Σύμφωνα με απόφαση του Συντονιστικού των Σωματείων Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, οι 24ωρες απεργίες θα πραγματοποιηθούν Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, Τετάρτη 1 Μαρτίου και Παρασκευή 3 Μαρτίου. «Μοναδικό αίτημά μας είναι να μην προχωρήσει, εδώ και τώρα, η νομοθετική ρύθμιση που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, μειώνοντας τα έσοδα της Εταιρείας, απαξιώνοντάς την και ανοίγοντας το δρόμο για να πωληθεί σε ιδιώτες» υποστηρίζουν σε σχετική ανακοίνωσή τους. «Η ρύθμιση αποτελεί τον "δούρειο ίππο" για να διευκολύνει τα σχέδια των δανειστών ώστε να ιδιωτικοποιηθεί, ευκολότερα, η ΣΤΑ.ΣΥ. Όμως, αυτά τα «κρυφά» σχέδια δε θα περάσουν! Οι αστικές συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες, παρέχοντας κοινωνικό έργο με όσο το δυνατόν δικαιότερη και φθηνότερη τιμολογιακή πολιτική!» καταλήγει η ανακοίνωση των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς. 
Πηγή: www.lifo.gr

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Παπαθανάσης για Σπίρτζη: Αυτός και μόνο αυτός ευθύνεται για την οικονομική κατάπτωση της ΣΤΑΣΥ



Ο γενικός διευθυντής της ΝΔ, Νίκος Παπαθανάσης, δίνοντας απάντηση στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, με αφορμή τα όσα εκείνος δήλωσε στην ΕΡΤ, ανέφερε τα εξής:


«Ο κ. Σπίρτζης σε χθεσινή του τηλεοπτική εμφάνιση στην ΕΡΤ, αναφέρθηκε στο πρόσωπό μου προσπαθώντας να δημιουργήσει εντυπώσεις. Δεν υπολόγισε όμως ότι έχει κόντρα άνεμο και η λάσπη γυρίζει όλη καταπάνω του.

Ο κ. Σπίρτζης αποσιώπησε το γεγονός ότι το 2014, κατόπιν αιτήματός των διοικήσεων της ΣΤΑΣΥ, της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ (ο οποίος έχει και την ευθύνη της εκτύπωσης και καταστροφής των εισιτηρίων) έγινε έρευνα για το θέμα της διακίνησης εισιτηρίων από την διεύθυνση των Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛΑΣ.

Επειδή όμως πέρα από τους ισχυρισμούς οποιουδήποτε, αυτό που μετράει είναι τα γεγονότα, ο κ. Σπίρτζης αντί να παριστάνει τον τιμητή, θα πρέπει να απολογηθεί για την τεράστια ζημιά έχει ο ίδιος προκαλέσει στις αστικές συγκοινωνίες.

• Προ Σπίρτζη η ΣΤΑΣΥ είχε λειτουργική κερδοφορία. Επί Σπίρτζη παράγει πάλι ελλείμματα.

• Προ Σπίρτζη, η ΣΤΑΣΥ, λόγω κερδοφορίας έπαψε να λαμβάνει κρατική χρηματοδότηση και δεν επιβάρυνε ούτε ένα ευρώ τους Έλληνες φορολογούμενους. Επί Σπίρτζη επιβάλλονται νέοι φόροι και περικόπτονται συντάξεις για να καλύπτονται τα ελλείμματα της δικής του διοίκησης.

• Προ Σπίρτζη τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ αυξάνονταν σταθερά σε ετήσια βάση. Επί Σπίρτζη μειώνονται σταθερά.

• Προ Σπίρτζη, συντάχτηκαν τα κανονιστικά έγγραφα για την λειτουργία της εταιρείας, κάτι που αναφέρεται ρητά και στο πόρισμα του ελεγκτή δημόσιας διοίκησης. Επί Σπίρτζη δεν έγινε ούτε ένα βήμα για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας της εταιρείας.

Και το σημαντικότερο όλων:

Προ Σπίρτζη, η ΣΤΑΣΥ, ως εταιρεία με λειτουργική κερδοφορία, ήταν έξω από την εποπτεία των θεσμών. Επί Σπίρτζη, λόγω των ελλειμμάτων που αυτός δημιούργησε, μπήκε στο στόχαστρο των θεσμών και εντάχθηκε στο υπερταμείο.

Οι συγκοινωνίες σήμερα καταρρέουν και αυτό είναι «επίτευγμα» Σπίρτζη. Αυτός και μόνο αυτός ευθύνεται για την οικονομική κατάπτωση της ΣΤΑΣΥ, παρά τις προσπάθειες των εργαζόμενων που έκαναν και κάνουν καλά την δουλειά τους».

Υπενθυμίζουμε ότι σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ο κ. Σπίρτζης είχε κάνει λόγο για «πάρτι» στις αστικές συγκοινωνίες, λέγοντας:

«Θα τα δει ο εισαγγελέας. Να μας πει η ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια που γινόταν αυτό το πάρτι στις αστικές συγκοινωνίες, γιατί όταν πήγαμε να αλλάξουμε διοικήσεις όπως θυμάστε κατηγορήθηκα ότι πάω να κάνω κομματικό κράτος.

Εγώ προσωπικά και ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση. Γιατί αλλάξαμε τον κ. Παπαθανάση που έγινε γενικός διευθυντής της ΝΔ, τον πρόεδρο και διευθύνονται σύμβουλο της ΟΣΥ, που είναι ο αντίστοιχος οργανισμός για τα λεωφορεία και τον διευθύνονται σύμβουλο του ΟΑΣΑ.

Τότε πήγαμε να κάνουμε κομματικό κράτος. Τώρα που αποκαλύπτονται αυτά τα πράγματα τι κράτος είχαμε, τι κράτος παραλάβαμε και τι θέση παίρνει η ΝΔ;.

Το πρόβλημα του συγκεκριμένου υπουργείου ήταν ότι πιθανά να υπήρξε τροφοδότηση λογαριασμών των ΜΜΕ και όχι μόνο.

Όταν έπαψε αυτό να υπάρχει τα έργα γίνονται χωρίς άλλου είδους διαπραγματεύσεις».



ΠΗΓΗ: altsantiri.gr

Πρόστιμο στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, για άρνηση χορήγησης βίντεο


Ο επιμένων στο τέλος νικά. Πολίτης ο οποίος είχε ζητήσει από την εταιρεία «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) πρόσβαση σε υλικό από το σύστημα βιντεοσκόπησης, για να αποδείξει ότι είχε δεχθεί λεκτική επίθεση από αστυνομικό όργανο στους χώρους του μετρό, είχε βρεθεί αντιμέτωπος με την αδιαφορία της εταιρείας. Τελικά, προσέφυγε στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία όχι μόνο διέταξε τις ΣΤΑΣΥ να του χορηγήσουν το υλικό, αλλά τους επέβαλε και πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ.

Πρόκειται για την υπόθεση του εικονολήπτη Μανώλη Τρίκα, ο οποίος κατήγγειλε ότι το μεσημέρι της 9ης Αυγούστου στον σταθμό «Άγιος Δημήτριος» του μετρό υπήρξε θύμα λεκτικής παρενόχλησης από αστυνομικό όργανο.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Απωλέσθηκαν 300 - 350 υπηρεσιακοί φάκελοι στην ΟΣΥ - Χάθηκαν στοιχεία για την έρευνα των πλαστών πιστοποιητικών


Απωλέσθηκαν 300 - 350 υπηρεσιακοί φάκελοι στην ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλλεϋ ), με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμα στοιχεία για την έρευνα των πλαστών πιστοποιητικών.



Αυτό κατήγγειλε, μεταξύ άλλων, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι «στην ΟΣΥ έχουν χαθεί 350 υπηρεσιακοί φάκελοι, ώστε να μη μπορεί να γίνει έλεγχος ποια είναι πλαστά πιστοποιητικά και ποια όχι.

Αυτό είναι χειρότερο απ’ το να πει μια διοίκηση ότι δεν ψάχνει πια τα πιστοποιητικά ή ότι όποιος έχει πλαστά πιστοποιητικά, τους απολύει όλους.

Από όποια σκοπιά και να το δει κανείς, το χειρότερο είναι να έχουν απολυθεί κάποιοι υπάλληλοι για πλαστά πιστοποιητικά και να έχουν καλυφθεί κάποιοι άλλοι».

Οι καταγγελίες του υπουργού Μεταφορών αναφέρονται στην περίοδο, όπου διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ήταν ο Γ. Οικονόμου. Πάντως, την εν λόγω περίοδο υπήρξαν απολύσεις για πλαστά πιστοποιητικά.


ΠΗΓΗ: metaforespress.gr

Κ. Καραμανλής για ΟΑΣΑ: Δημοκρατία δίχως έννομη τάξη δεν μπορεί να υπάρξει


Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, και ο αναπληρωτής Τομεάρχης, βουλευτής Μαγνησίας, κ. Χρήστος Μπουκώρος, αναφορικά με τους συνεχιζόμενους εμπρησμούς και βανδαλισμούς σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έκαναν την ακόλουθη δήλωση:



«Η Νέα Δημοκρατία, από την πρώτη στιγμή, είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου στην Κυβέρνηση και είχε εκφράσει την ανησυχία της, πως τα κρούσματα εμπρησμών και βανδαλισμών σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Ο Υπουργός Αναπληρωτής κ. Τόσκας μας διαβεβαίωνε -τότε- πως αναπτύσσει ένα Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης, προκειμένου να εκλείψουν αυτά τα φαινόμενα.

Οι συνεχόμενες, όμως, πυρπολήσεις τρόλλεϋ και λεωφορείων (6 συνολικά από το Μάιο μέχρι το Δεκέμβριο 2016), καθώς και οι καθημερινές καταστροφές και κλοπές ακυρωτικών μηχανημάτων (514 μέσα σε μια μόνο ημέρα) έρχονται -με δυσάρεστο τρόπο- να διαψεύσουν τις "καθησυχαστικές" δηλώσεις τους.

Η Κυβέρνηση οφείλει άμεσα να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προστατέψει, με κάθε δυνατό τρόπο, τους επιβάτες και τους εργαζομένους των Μ.Μ.Μ. και να σταματήσει πια να παρέχει ”άσυλο” σε τέτοιου είδους παραβατικές συμπεριφορές.

Συμπεριφορές, το υψηλό κόστος των οποίων πληρώνει, κάθε μέρα, ο Έλληνας πολίτης. Το έχουμε πει και το επαναλαμβάνουμε: Δημοκρατία χωρίς έννομη τάξη δεν μπορεί να υπάρξει».


ΠΗΓΗ: ypodomes.com

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Όσα έχει ανακαλύψει στα έγκατα της πόλης το Μετρό.


Η κατασκευή του Μετρό, όραμα δεκαετιών για την πόλη της Θεσσαλονίκης, αποτελεί ένα μεγάλο τεχνικό έργο αφού σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος συναντιέται αναπόφευκτα με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της πόλης που βρίσκεται στα έγκατα της πόλης.


Για τις ανάγκες κατασκευής του Μετρό πραγματοποιείται η μεγαλύτερη ενιαία αρχαιολογική ανασκαφή στη Θεσσαλονίκη, η οποία καλύπτει συνολική έκταση 20.000 τ.μ. Ας την δούμε συνολικά:

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Η κάρτα απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΘ που έχει γίνει viral...


Μια φωτογραφία που κυκλοφορεί εδώ και λίγες ώρες στο Facebook έχει κάνει viral τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και αυτό γιατί φαίνεται πως απεικονίζει μια κάρτα απεριορίστων διαδρομών που έχει εκδοθεί τον Απρίλιο του 1992, είναι δηλαδή 25 ετών!       Όπως αναφέρει, μάλιστα, αυτός που ανέβασε τη φωτογραφία, την κάρτα την εντόπισε μέσα σε λεωφορείο της γραμμής 72.                                                               Μετά την ανάρτηση της φωτογραφίας, πάντως, έγινε χαμός, με τους χρήστες να σχολιάζουν πως «το 72 μεταφέρεται στον χωροχρόνο», ενώ άλλοι να υποστηρίζουν πως «το λεωφορείο δεν το έχουν καθαρίσει εδώ και 25 χρόνια».


Ολυμπία Οδός: Ξυλόκαστρο και Παναγοπούλα θα λειτουργήσουν στο τέλος Φλεβάρη


Σε ένα μήνα περίπου θα λειτουργήσουν οι Σήραγγες Παναγοπούλας και το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο. Αυτό δήλωσε σε αρκετές συνεντεύξεις που παραχώρησε τις προηγούμενες μέρες ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Παρεμβάσεις στο συγκοινωνιακό δίκτυο σε Αχαρνές-Θρακομακεδόνες και Περιστέρι


Σε τροποποίηση υφιστάμενων γραμμών, καθώς και στην ίδρυση δύο νέων, προχωρά ο Ο.Α.Σ.Α., υλοποιώντας βελτιωτικές παρεμβάσεις στις περιοχές Αχαρνών, Θρακομακεδόνων και Περιστερίου.                                                                                 Στην περιοχή του Δήμου Αχαρνών, όπως προβλέπεται από το σχέδιο αναδιάρθρωσης του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς για καλύτερη και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και του στόλου της Ο.ΣΥ. και τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, σε συνδυασμό με την ανάγκη για εύρυθμη λειτουργία των γραμμών, την καλύτερη σύνδεση με υπερτοπικές χρήσεις και την καλύτερη εξυπηρέτηση των απασχολούμενων στα εργοστάσια της περιοχής και κατόπιν της συμφωνίας της Δημοτικής Αρχής για τις μεταβολές, υλοποιούνται οι ακόλουθες παρεμβάσεις:

Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

ATH.ENA CARD το επίσημο όνομα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις Συγκοινωνίες της Αθήνας



Στην πλέον κρίσιμη φάση της μπαίνει η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις Συγκοινωνίες της Αθήνας. Από τις αρχές Ιανουαρίου έχει ξεκινήσει η τμηματική εγκατάσταση των θυρών εισόδου-εξόδου στις Γραμμές 2 και 3 και συνολικά σύμφωνα με πηγές του ΟΑΣΑ η διαδικασία θα ολοκληρωθεί σε όλους τους σταθμούς πιθανότατα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.


Το νέο στοιχείο που έχουμε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο της Αθήνας είναι τα «βαφτίσια» του. Όπως μαθαίνει το ypodomes.com το όνομα που επελέγη είναι το ATH.ENA CARD (με σαφή προσδιορισμό στο όνομα της πόλης) για τις κάρτες διαρκείας των επιβατών και ATH.ENA TICKET για το απλό εισιτήριο. Πρόκειται για το όνομα που θα μπει στη ζωή μας με τη λειτουργία του συστήματος, όπως αντίστοιχα είχε γίνει αυτό σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, όπως π.χ το Λονδίνο που ονομάζεται Oyster.

Το ATH.ENA CARD θα ξεκινήσει να λειτουργεί σύμφωνα με πηγές του ΟΑΣΑ στο ypodomes.com από τον Απρίλιο, με το πρώτο διάστημα να είναι απαραίτητο για την προσαρμογή των επιβατών στο νέο σύγχρονο σύστημα που θα κάνει παρελθόν τις χάρτινες κάρτες δεκαετίας 1980. Η διαδικασία εφαρμογής των καρτών έχει ένα ακόμα τελευταίο στάδιο που είναι η έγκριση από την Επιτροπή Προσωπικών Δεδομένων πριν ξεκινήσει η πώληση της στους επιβάτες.

Όπως ενημερώθηκε το ypodomes.com σε περίοδο γνωριμίας με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι και οι οδηγοί των λεωφορείων με την παρακολούθηση κάποιων σεμιναρίων τα οποία ξεκίνησαν τις προηγούμενες εβδομάδες.

Σε εκκρεμότητα ωστόσο παραμένει η είσοδος των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα αν και όπως λένε πηγές του ΟΑΣΑ είναι ένας σημαντικός στόχος.

Η λειτουργία εισόδου των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα θα βοηθήσει στην συνολική επιτυχία του συστήματος, με ενεργό ρόλο των οδηγών, όπως άλλωστε γίνεται σε όλα τα παρόμοια συστήματα σε όλη την Ευρώπη και θα καταπολεμήσει αποτελεσματικά την λαθρεπιβίβαση. Σε άλλη περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να δούμε την μετακίνηση από το ελεγχόμενο περιβάλλον του δικτύου Μετρό στα λεωφορεία αν τελικά η εφαρμογή της εισόδου μόνο από μπροστά αποτύχει.

Ένα «φάρμακο» που σχεδιάζει ο ΟΑΣΑ είναι το σχέδιο πρόσληψης 166 ελεγκτών ειδικά για λεωφορεία-τρόλεϊ. Σε αυτή την περίπτωση το ερώτημα είναι αν δόθηκαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση ενός προηγμένου συστήματος προκειμένου να έχουμε και πάλι την -αμφίβολη;- αποτελεσματικότητα από μία ομάδα ελεγκτών. Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα αναμένεται να απασχολήσει και να κλείσει το επόμενο διάστημα.

Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι η μεγάλη ελπίδα ΟΑΣΑ και Υπ.Υποδομών-Μεταφορών που βλέπει πτώση στα έσοδα και διεύρυνση ζημιών. Το σύστημα υπόσχεται αποτελεσματικό έλεγχο και «πόρτα» στους λαθρεπιβάτες, πλήρη καταγραφή της κίνησης των σταθμών, των ατόμων με δωρεάν μετακίνηση, την κατανόηση της επιβατικής κίνησης και πολλά στοιχεία που σήμερα είτε δεν υπάρχουν είτε είναι υποθετικά και φυσικά αύξηση των εσόδων με γεωμετρικό ρυθμό.

To τρένο θα φτάσει στο Ρίο. Για την Πάτρα, θα δείξει. Τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης



Πριν από κάποια χρόνια, όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο Μιχάλης Λιάπης το τρένο θα έφτανε στην Πάτρα το…. 2015.

Τα χρόνια πέρασαν και το τρένο δεν έχει φτάσει ακόμα ούτε στη Ροδοδάφνη. Οι αιτίες πολλές, όπως η διάλυση εργολαβιών, λόγω της αδυναμίας εκτέλεσης εργασιών από εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες, που βρίσκονται σήμερα υπό καθεστώς… αδράνειας.

Πριν από λίγες ημέρες, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θανάσης Βούρδας υποσχέθηκαν ότι, το 2019, το τρένο θα «μπει» στην Πάτρα.

Σε πιο ώριμη φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες από το Κιάτο προς τη Ροδοδάφνη / Αίγιο (η γραμμή θα ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο και έως τον Απρίλιο θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση) και μετέπειτα, προς τον Ψαθόπυργο (η υποδομή θα ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο και το καλοκαίρι θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση).

Για το Ψαθόπυργος – Ρίο (περιοχή Μποζαΐτικα), όπου το έργο υποδομής ανατέθηκε στην ιταλική GD Infrastrutture, η σύμβαση θα έρθει, προς κύρωση στη Βουλή, αυτήν την εβδομάδα, ενώ στις αρχές του 2018, θα προκηρυχτεί ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση.

Τέλος, για την είσοδο του τρένου στην πόλη της Πάτρας, υπουργείο Μεταφορών και δήμος της Πάτρας βρίσκονται σε διαβουλεύσεις.

Το υπουργείο κατέθεσε 2 εναλλακτικές προτάσεις, με κόστος 220 – 250 εκατ., οι οποίες προβλέπουν παραλιακή υπόγεια διέλευση και όχι περιμετρική διέλευση.

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Η κρατική επιχορήγηση κρατά "ζωντανή" την Αττικό Μετρό



Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Εάν η Ελλάδα έβγαινε από τη ζώνη του Ευρώ, οι επικεφαλής της Αττικό Μετρό και οι περισσότεροι από 400 εργαζόμενοί της θα βρίσκονταν αντιμέτωποι με πραγματικό αδιέξοδο. Και αυτό διότι η εταιρεία, που κατασκευάζει το δίκτυο του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, χρωστά στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε αριθμό μακροπρόθεσμων (με ορίζοντα αποπληρωμής άνω των 23 ετών) δανείων που έχει χορηγήσει η ΕΤΕπ από το 1992 έως το 2013.

Μάλιστα, τη φετινή χρονιά, για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Αττικό Μετρό θα αποπληρώσει, όπως αναμένεται, δάνειο, ύψους 105 εκατ. ευρώ, που έλαβε το 1992, διάρκειας 25 ετών, με περίοδο χάριτος 10 ετών και τρέχον επιτόκιο 3,079%. Ένα ακόμη "παλιό” δάνειο, ύψους 105 εκατ. ευρώ (με επιτ.1,931% και επταετή περ.χάριτος), που έλαβε το 1995, θα εξοφλήσει το 2018 η Αττικό Μετρό. Και οι δύο αυτές δανειακές υποχρεώσεις αφορούν το βασικό έργο του μετρό στην Αθήνα.

Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Ιταλοί, οι Ρώσοι και εμείς.



Ας μη γελιόμαστε. Αν οι Ιταλικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι (Ferrovie dello Stato Italiane), που αντί 45 εκ ευρώ αγόρασαν το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πεισθούν με την πάροδο του χρόνου ότι η επένδυσή τους δεν είναι κερδοφόρα, θα αποχωρήσουν κληρονομώντας στη χώρα τις δικές τους επιλογές οι οποίες πιθανότατα θα είναι σε δυσαρμονία με τις δικές μας ανάγκες.
Η απεμπλοκή τους θα είναι εύκολη με την επίκληση της αδυναμίας εκπλήρωσης όρων της συμφωνίας εκ μέρους μας, αφού ο ΟΣΕ, η υποδομή δηλαδή, δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί με συνέπεια στις υποχρεώσεις της για την απρόσκοπτη εκτέλεση των δρομολογίων λόγω της συρρίκνωσης μέχρι μηδενισμού του προσωπικού συντήρησης της γραμμής, της υποβάθμισης της συντήρησης γραμμής, γεφυρών κ.α., και της αδυναμίας της πλήρους τήρησης των κανονισμών.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ. Τρεις λύσεις για να... σφυρίξει το τρένο στην Πάτρα

Τρεις διαφορετικές λύσεις θα προτείνει το υπουργείο Υποδομών στο δήμο Πατρέων για να εκφράσει τις απόψεις του, σχετικά με το έργο της διέλευσης του τρένου από την πόλη, ανέφερε ο Χρήστος Σπίρτζης κατά την διάρκεια δηλώσεων που έκανε απόψε στην Πάτρα, ενώ ταυτόχρονα ανέφερε ότι υπάρχει και πρόταση για τραμ.

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Ενισχύει την ΕΡΓΟΣΕ η συμφωνία με RZD.



ΥΠΕΓΡΑΦΗ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ.

Νέες προοπτικές και ενίσχυση της θέσης τη ΕΡΓΟΣΕ στην παγκόσμια σιδηροδρομική αγορά αλλά και την εφοδιαστική αλυσίδα μέσω της κοινής υλοποίησης έργων αναμένεται να επιφέρει η υπογραφή σύμφωνου Κατανόησης ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την ρωσική RZD International.
Το Σύμφωνο υπέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνος Βούρδας, και o γενικός διευθυντής της RZD International, κ. Σεργκέι Παβλόφ στο υπουργείο Μεταφορών της Ρωσίας παρουσία των αρμόδιων Υπουργών Ελλάδας και Ρωσίας, κ.κ. Χ. Σπίρτζη και Μ. Σοκόλοφ.

Στόχος των δύο πλευρών είναι να υπάρξει συνεργασία στον τομέα των Μεταφορών, στους τομείς διαχείρισης έργων, της κατασκευής των σιδηροδρομικών έργων σε δίκτυα βαλκανικών χωρών εκτός Ε.Ε., αλλά και σε χώρες της Β. Αφρικής και της Ασίας.

«Έχουμε μια πολιτική για την εξωστρέφεια της χώρας. Επομένως, δίνουμε πολύ μεγάλο βάρος στη συνεργασία των δημόσιων κατασκευαστικών φορέων -κι ένας από αυτούς είναι η ΕΡΓΟΣΕ- σε τρίτες χώρες. Πιστεύουμε ότι το Σύμφωνο Κατανόησης με τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους, που είναι μια εταιρεία που έχει πάνω από ένα εκατομμύριο εργαζόμενους και έργα σχεδόν σε όλο τον πλανήτη, είναι μιας στρατηγικής σημασίας συμφωνία», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χ. Σπίτρτζης.