Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Έπεσε η κρατική επιχορήγηση, «γύρισαν» σε ζημιές 45,08 εκατ. οι Οδικές Συγκοινωνίες



Αύξηση του κύκλου εργασιών, με σημαντικές όμως ζημιές για τις Οδικές Συγκοινωνίες (λεωφορεία, τρόλεϊ) το 2014.

Η εταιρεία ΟΣΥ παρουσίασε έσοδα 117,7 εκατ. (δεν συμπεριλαμβάνεται η ετήσια κρατική επιδότηση, τα έσοδα αναφέρονται, κυρίως, στην πώληση εισιτηρίων και καρτών), έναντι 109 εκατ. το 2013. Ωστόσο, από καθαρά κέρδη 1,1 εκατ. το 2013, πέρασε σε καθαρές ζημιές 45,08 εκατ. το 2014.

Που οφείλονται οι ζημιές; Στο «κούρεμα» της ετήσιας κρατικής επιδότησης για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου, η οποία από 143,2 εκατ. το 2013, έπεσε στα 100,3 εκατ. το 2014.

Η κατάσταση για την ΟΣΥ δύναται να είναι χειρότερη εφέτος, αφού η ετήσια κρατική επιδότηση θαμειωθεί στα 85 εκατ. ευρώ.

Άξιο αναφοράς είναι ότι τα ταμεία της εταιρείας, στα τέλη του 2014, είχαν «στραγγαλιστεί», αφού τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 3,2 εκατ., έναντι 17,1 εκατ. το 2013.

Φ. Φωτεινός

Πάτρα: Οργισμένοι οι κάτοικοι της Αρόης, για το πετσόκομμα των δρομολογίων, από το Αστικό ΚΤΕΛ


Προ μιας εξαιρετικά δυσάρεστης έκπληξης βρέθηκαν, στις αρχές της εβδομάδες, οι δεκάδες συμπολίτες από την Αρόη της Πάτρας οι οποίοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ. Εντελώς ξαφνικά και χωρίς καμία ουσιαστική προειδοποίηση το ΚΤΕΛ αποφάσισε να «πετσοκόψει» τα δρομολόγιά του προς την περιοχή προκειμένου, προφανώς, να μειώσει τα έξοδά του.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Γιώργος Ανωμερίτης: Θα αποτύχει η… θατσερική πώληση του ΟΛΠ



«Μύδρους» κατά της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ εξαπολύει, σε επιστολή του προς τα μέλη του δ.σ. του ΟΛΠ, ο παραιτηθείς πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης.
Σε αυτήν εξηγεί τους λόγους παραίτησης, κατακρίνοντας την αλλαγή της στάσης της κυβέρνησης, αναφορικά με τη μέθοδο αξιοποίησης του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι «ο τρόπος πώλησης που ακολουθεί το ΤΑΙΠΕΔ είναι λανθασμένος και ποτέ δεν πρόκειται να ευοδωθεί».

Mάλιστα, ο κ. Ανωμερίτης καλεί την Ειδική Επιτροπή για τα Μνημόνια να διερευνήσει, ώστε "να αποκαλυφθεί ποιοι πρότειναν την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ Α.Ε. και ΟΛΘ Α.Ε., όταν η ίδια η Τρόϊκα, αλλά και οι Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ διατύπωναν διαφορετικές προτάσεις".

Τα κύρια σημεία της επιστολής του Γ. Ανωμερίτη

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Τρένο αντί Αεροπλάνου!



Όταν οι ταχύτητες αγγίζουν «κόκκινο» φτάνοντας τα 300 χλμ. την ώρα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι δεν ταξιδεύει με τρένο, αλλά πετάει… Για όσους «τρέμουν» το αεροπλάνο, οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι είναι η ιδανική λύση. Για εκείνους που δεν οδηγούν αλλά δεν επιθυμούν και τις λύσεις των οργανωμένων οδικών εκδρομών, προτιμώντας ανεξαρτησία, είναι το πλέον ενδεικτικό μέσο. Παράλληλα, μια εποχή που οι κλιματικές αλλαγές και ο προβληματισμός γύρω από το περιβάλλον απασχολούν όλο τον πλανήτη, οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες αναζητούν νέους, εναλλακτικούς τρόπους μετακινήσεων, και σίγουρα τα τρένα είναι ένας από αυτούς.

Τα ταξίδια με τρένα - βολίδες είναι πλέον ένας trendy, άνετος, ασφαλής και πολυτελής τρόπος μετακίνησης στην Ευρώπη, όπου υπερσύχρονες αμαξοστοιχίες υψηλών ταχυτήτων ανταγωνίζονται επάξια τις αεροπορικές εταιρίες και τις αναγκάζουν να διακόψουν δρομολόγια που αποδεικνύονται ασύμφορα. Παρά την οικονομική ύφεση, οι Ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι προσβλέπουν σε μια σημαντική αύξηση και ανάπτυξη τα επόμενα 15 με 20 χρόνια, καθώς ηπεριβαλλοντική εγρήγορση, το ολοένα αυξανόμενο ενεργειακό κόστος και ηκυκλοφοριακή συμφόρηση οδηγούν στην προτίμηση των επιβατών, τόσο για επαγγελματικά ταξίδια όσο και για ταξίδια αναψυχής, προς τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά. Πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της σιδηροδρομικής συμμαχίας Railteam, προβλέπεται ότι μέχρι το 2020 ο αριθμός των διεθνών σιδηροδρομικών ταξιδιών με υπερταχείες θα έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 50%, με 68 εκ. ταξίδια σε διασυνοριακές διαδρομές να πραγματοποιούνται ανά έτος, σε σύγκριση με τα 45 εκ. ταξιδιών που κατεγράφησαν το 2007. Αν σκεφτεί κανείς ότι επιλέγοντας το τρένο αντί του αεροπλάνου ή του αυτοκινήτου, μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα σε εκπομπές CO2 κατά 90%,η παραπάνω αύξηση θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση περισσότερων από 170 εκ. τόνων εκπομπών CO2. Ας ρίξουμε όμως μια αναλυτικότερη ματιά στις συγκρίσεις τιμών και χρόνου, κάνοντας ένα crash test μεταξύ τρένων ταχείας και αεροπορικών εταιριών.
• Αγγλία: Ήδη το Eurostar έχει απορροφήσει το 70% της επιβατικής κίνηση στη διαδρομή Παρίσι- Λονδίνο, αναπτύσσοντας ταχύτητες 300 χλμ./ώρα. Με τις προσφορές του από το Λονδίνο, το Παρίσι και οι Βρυξέλλες απέχουν μόλις 2 ώρες 22’ και περίπου 74€ (€90 με Air France το πρώτο δρομολόγιο, €100 το δεύτερο με United και ίδιο χρόνο διαδρομής), καθιστώντας το τρένο την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για city break που συνδυάζει δύο πόλεις! Η Virgin Trains και Eurostar προσφέρουν το εισιτήριο Birmingham – Παρίσι από £83/ €94,5 όταν η χαμηλή κόστους αεροπορική εταιρία flybaboo χρεώνει €78.
• Γαλλία: Το TGV «πετάει» από Γενεύη προς Παρίσι σε 3,34’ με μόλις 56€, ενώ συνδέει πάνω από 150 πόλεις Γαλλίας, Βελγίου και Ελβετίας με ταχύτητες ως και 190-180 χλμ./ ώρα.Τo TGV V150 κυνηγά τα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας τρένων, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 574,8 χλμ./ ώρα τον Απρίλιο του 2007, με κινητήρα ισχύος 25.000 ίππων. Σύντομα θα εμφανιστεί ο διάδοχός του, το AGV, συρμός ψηλής ταχύτητας, που με μέση ταχύτητα 360 χλμ/ ώρα θα διανύει διαδρομές 1000 χλμ. σε περίπου 3 ώρες, άμεσα ανταγωνιστικά των αεροσκαφών.
• Βέλγιο: Παρίσι – Βρυξέλλες με κόστος μόλις €44 (αντίστοιχα το εισιτήριο κοστίζει €199 με KLM) υπόσχεται το Thalys και 82’ απολαυστικής διαδρομής, αναγκάζοντας την Air France να καταργήσει την πτήση της σε αυτό το δρομολόγιο. Το Thalys έγινε ακόμη ταχύτερο από πέρσι το Δεκέμβριο, μειώνοντας κατά μία ώρα τη διαδρομή Βρυξέλλες- Κολονία σε 1 ώρα 47‘ και τιμές από €29 (αντίστοιχα το εισιτήριο κοστίζει €220 με KLM). Πλέον, με το άνοιγμα της γραμμής Αμβέρσας- Άμστερνταμ στο Βέλγιο και την Ολλανδία, το Παρίσι- Άμστερνταμ μειώνεται σε 3 ώρες και 18’ και το Βρυξέλλες- Άμστερνταμ σε 1 ώρα 53‘ (το εισιτήριο ξεκινά από €38 σε σύγκριση με την αεροπορική μετάβαση στα 170€ περίπου με KLM), δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες για μια σύντομη απόδραση! Και κυρίως, με κάθε άνεση, δωρεάν σνακ, υπηρεσίες ίντερνετ και ευχάριστο περιβάλλον. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές μειώνονται ακόμη και στα 2/3 με προκράτηση 15- 30 ημερών!
• Σουηδία: Από τα κορυφαία τρένα του κόσμου, το X2000 αγγίζει μέχρι τα 200 χλμ./ ώρα- σύντομα θα φτάσει τα 300 χλμ/ ώρα- και αποτελεί την ενδεικτικότερη λύση για μετακινήσεις προς Σκανδιναβία και όλη τη Σουηδία. Το Στοκχόλμη- Κοπεγχάγη εκτελείται σε 5 ώρες 12’ προς 87€, όταν το κόστος αεροπορικού εισιτηρίου με SAS είναι 120 €! Βέβαια, αντί τις 1 ώρας 15’ το ταξίδι γίνεται πεντάωρο, αλλά αξίζει η διαδρομή και τα τοπία που συναντά κανείς, όταν δεν έχει πίεση χρόνου. Η εταιρία φροντίζει με πρωτότυπες τακτικές marketing ώστε τα τρένα να μην είναι ποτέ άδεια, δημοπρατώντας εισιτήρια με τιμή εκκίνησης το 1SEK, Η δημοπρασία ξεκινά 48 ώρες πριν την αναχώρηση και κλείνει 6 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
• Τσεχία: Στην Τσεχία, το Pendolino φτάνει ταχύτητα 230 χλμ./ ώρα και προσφέρει ζεστό μπουφέ στο τρένο. Μπορεί κανείς να ταξιδέψει άνετα από Πράγα προς Βιέννη ή από Πράγα προς Μπρατισλάβα με μόλις €22 Β’ Θέση ή €28 Α’ θέση. Συγκριτικά, το Πράγα- Βιέννη, απλή διαδρομή με Austrian στοιχίζει από 393€ και η διάρκεια πτήσης είναι 1 ώρα 10‘ .
• Ισπανία: Τα ισπανικά Altaria, με μέγιστες ταχύτητες 200 χλμ./ ώρα, συνδέουν Μαδρίτη- Βαλένθια σε 3 ώρες 30‘, προς €40,70. Η σιδηροδρομική σύνδεση Μαδρίτης- Βαρκελώνης πραγματοποιείται με 17 υπερταχείες αμαξοστοιχίες που αγγίζουν τα 300 χλμ/ ώρα, διασχίζουν την απόσταση των 659 χλμ. μεταξύ των δύο πόλεων σε μόλις 2 ώρες 38‘, αντί των τεσσάρων ωρών με συμβατικό τρένο. Μόνο τον πρώτο χρόνο διακινήθηκαν 6 εκ. επιβάτες! Μια αεροπορική επιλογή για το Mαδρίτη- Βαρκελώνη, θα ήταν η χαμηλού κόστους vueling, προς €69 για 1 ώρα πτήσης.
• Ελβετία: Ένα άλλο παράδειγμα είναι το ταξίδι 3 ½ ωρών Γενεύη- Μιλάνο με 30CHF, ή €20, απλή διαδρομή με τα ελβετικά τρένα (www.sbb.ch/). Αεροπορικώς η χαμηλού κόστους ελβετική αεροπορική flybaboo πουλά για Φεβρουάριο προς 82 CHF ή 56 € για πτήση διάρκειας 50’.
• Γερμανία: Από το 1991 οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι ICE διατρέχουν τη Γερμανία με ταχύτητες 175 χλμ/ ώρα, καλύπτοντας 32 προορισμούς εντός χώρας και συνδέσεις με Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, Ολλανδία κα Γαλλία. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες απολαμβάνουν εξαιρετικό μενού στο εστιατόριο- μπιστρό, πρωινό από €7, γεύμα με μπύρα από €28, βιντεο- οθόνες σε κάθε κάθισμα της πρώτης θέσης, ακόμη και μηχανή φαξ ή τηλέφωνο. Αθόρυβα, άνετα, χωρίς πρόβλημα πίεσης στα αυτιά, λόγω ταχύτητας, κάνουν το ταξίδι απόλαυση. Οι δε προσφορές με ειδικές κάρτες δεν έχουν τελειωμό. Από 175€, για 3 μέρες, μπορείτε να γυρίσετε όλη τη Γερμανία, ή τουλάχιστον μεγάλο μέρος της, ή 258€ το ζευγάρι, ταξιδεύοντας στη β’ θέση. Η 10ήμερη κάρτα κοστίζει €460 για ένα ζευγάρι, στη β’ θέση.
Οι εξελίξεις στα τρένα, τα δρομολόγια, τις ανέσεις, τους χρόνους, αλλά και οι ειδικές προσφορές που υπάρχουν, σε αντιπαραβολή με τις χρονοβόρες ουρές των αεροδρομίων, τις καθυστερήσεις στους ελέγχους αποσκευών, τις επιπλέον «κρυφές» χρεώσεις με επίναυλους καυσίμων ή κόστος αποσκευών (π.χ. η χαμηλού κόστους Easyjet χρεώνει επιπλέον €22 ανά αποσκευή!), τα πράγματα άρχισαν να φαίνονται πιο ενθαρρυντικά. Αν και η εποχή των μαγνητικά αιωρούμενων τρένων στην Ευρώπη δεν έχει έρθει – το πρώτο Maglev παροπλίστηκε το 1995- και η προτεινόμενη σύνδεση Βερολίνου- Αμβούργου με μαγνητικά αιρούμενο τρένο βρίσκεται ακόμη στις καλένδες, ωστόσο οι ταχύτητες είναι εκπληκτικές, σε συνδυασμό πάντα με το κόστος.

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Ο Θ.Δρίτσας υπέρ ενός «άλλου τραμ».


 Υπέρ ενός «άλλου τραμ» τάχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά κ. Θεόδωρος Δρίτσας κατά την συνάντηση του με εκπροσώπους της Επιτροπής Φορέων &Κατοίκων Κατά της Διέλευσης του ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟΥ από το Κέντρο του Πειραιά.Ο υπουργός διευκρίνισε ότι έχει ταχθεί υπέρ της δρομολόγησης ενός ελαφρού και ευέλικτου οχήματος σταθερής τροχιάς που θα απορροφήσει το κυκλοφοριακό της πόλης και όχι υπέρ του σημερινού υπεραστικού και βαρέως ΤΡΑΙΝΟΥ που πρόκειται να εισβάλει στον Πειραιά. Οι εκπρόσωποι ενημέρωσαν λεπτομερώς τον υπουργό για την ζημιά που έχει ήδη προκαλέσει στην πόλη η δρομολόγηση των έργων. Μέσα από σχετικές φωτογραφίες και σχέδια απέδειξαν ότι το ΤΡΑΜ-ΤΡΑΙΝΟ όχι μόνο δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για να περάσει μέσα από την πόλη αλλά και ότι η έλευση του θα προκαλέσει κυκλοφοριακό κομφούζιο και ανυπολόγιστη καταστροφή στον αρχαιολογικό χώρο των Αρχαίων Πυλών του Πειραιά.

Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Αντιδράσεις για τη μετακίνηση εργαζομένων σταθ.συγκοινωνιών σε νησιά που υποδέχονται μετανάστες


Τεράστιες ελλείψεις στα νησιά από διασώστες του ΕΚΑΒ
Αντιδράσεις για τη μετακίνηση εργαζομένων σταθ.συγκοινωνιών σε νησιά που υποδέχονται μετανά
​Μηχανοδηγοί σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ, σταθμάρχες και υπάλληλοι των σταθερών συγκοινωνιών καλούνται σύμφωνα με πρόσφατη προκήρυξη να μετακινηθούν εθελοντικά στα νησιά που υποδέχονται μετανάστες. Στο άκουσμα και μόνο μιας τέτοιας είδησης ενόψει μάλιστα καλοκαιριού, οι εργαζόμενοι αντιδρούν έντονα, αφού όπως λένε το προσωπικό δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι ήδη υπάρχουσες βάρδιες!

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Σε καθεστώς ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ βρίσκονται οι δημόσιες συγκοινωνίες!


Καταρρέουν οι αστικές συγκοινωνίες  Η έλλειψη ρευστότητας έχει «απογυμνώσει» τις εταιρείες (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΑΣΘ και ΟΣΕ) από ανταλλακτικά αλλά και τεχνικό προσωπικό, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και την ασφαλή μεταφορά των επιβατών...Λεωφορεία και τρένα «σαπίζουν» στα αμαξοστάσια, ενώ οχήματα πιάνουν φωτιά γεμάτα επιβάτες! Την ίδια στιγμή, ο κόσμος «στοιβάζεται» στις στάσεις περιμένοντας ακόμα και 50 λεπτά να φανεί ένα λεωφορείο.
Η εικόνα διάλυσης αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο καθώς πολλά οχήματα «γδύνονται» στην κυριολεξία από το ελάχιστο τεχνικό προσωπικό για να μπουν σε κυκλοφορία άλλα που έχουν λιγότερα προβλήματa

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα λεωφορεία:

Τέλος το τρένο στο Ναύπλιο;


Άραγε βρισκόμαστε μπροστά σε ένα ακόμα έγκλημα κατά του Σιδηροδρόμου; Άραγε θα δώσει κανείς εξηγήσεις; Το υπουργείο τι έχει να πει; Ο ΟΣΕ έχει γνώση του θέματος; Με την ασφαλτόστρωση της διασταύρωσης στο ύψος της νομαρχίας ολοκληρώθηκε το έγκλημα κατά του σιδηροδρόμου στην Αργολίδα και απέμεινε ένα ενεργό κατά τ' άλλα δίκτυο, μπαζωμένο και παρατημένο...Τίτλοι τέλους για τον σιδηρόδρομο στην Αργολίδα αφού τώρα μπαζώνουν και τις γραμμές για να μπορούν να διέρχονται ανενόχλητα τα αυτοκίνητα. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες η διασταύρωση της Παραλιακής οδού Ναυπλίου – Νέας Κίου στο ύψος της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας, έχει καλυφθεί με άσφαλτο!

Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

ΟΑΣΘ: Λειτουργία Εκδοτηρίων


Ανακοινώνεται από τον Ο.Α.Σ.Θ. προς το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης ότι θα λειτουργήσουν τα κάτωθι εκδοτήρια στις συγκεκριμένες ημέρες για την καλύτερη εξυπηρέτησή του: Α. ΣΑΒΒΑΤΟ 30/05/2015 Εκδοτήριο ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ από 08:35 έως 16:15 Εκδοτήριο                                                       ΙΚΕΑ από 09:05 έως 16:45 Εκδοτήριο ΠΛ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ από 08:05 έως 15:45 Εκδοτήριο                                                     ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από 08:05 έως 15:45 Β. ΔΕΥΤΕΡΑ 01/06/2015
Εκδοτήριο ΠΛ. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ από 09:20 έως 17:00

Εκδοτήριο ΠΛ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ από 09:20 έως 17:00
Εκδοτήριο ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ από 08:05 έως 15:45
Εκδοτήριο ΙΚΕΑ από 09:35 έως 17:15


Υπάρχει ακόμα φιλότιμο! Οδηγός ταξί βρήκε 700 ευρώ και τα παρέδωσε στην Αστυνομία



Ένα πορτοφόλι με 700 ευρώ βρήκε πεταμένο στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου του, ένας οδηγός ταξί.
Το περιστατικό συνέβη τα ξημερώματα της Τρίτης (26/05) στην πόλη της Ξάνθης, όταν ο οδηγός του ταξί, καθαρίζοντας το αυτοκίνητό του, βρήκε ένα πορτοφόλι που περιείχε 700 ευρώ.
Χωρίς να το ξανασκεφτεί ενημέρωσε άμεσα για την ύπαρξη του πορτοφολιού και λίγη ώρα αργότερα εμφανίστηκε μια γυναίκα, η οποία είχε χρησιμοποιήσει το ταξί το προηγούμενο βράδυ αλλά δεν είχε αντιληφθεί ότι βγαίνοντας από αυτό, είχε χάσει το πορτοφόλι της.
Η γυναίκα, που δυσκολευόταν να πιστέψει ότι βρήκε το πορτοφόλι της και τα χρήματά της ανέπαφα, προσφέρθηκε να καταβάλλει ένα ποσό που αντιστοιχεί στα εύρετρα αλλά ο οδηγός αρνήθηκε να πάρει οποιοδήποτε ποσό.

ΠΗΓΗ

Έγκριση 49.622,68 ευρώ για την εξόφληση των ασφαλίστρων που αφορούν την κάλυψη της Αστικής Ευθύνης μελών Δ.Σ. και των Διευθυντικών Στελεχών του Ο.Α.Σ.Α.

Στις οδικές συγκοινωνίες - Οι «κεφαλοκυνηγοί» έφεραν εντάσεις


Αναφερόμενος στους καβγάδες επιβατών - ελεγκτών ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων και Θυγατρικών Εταιρειών ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος λέει ότι υπάρχει μια τάση οι επιβάτες να επιτίθενται φραστικά στους ελεγκτές, όμως τα περιστατικά στα λεωφορεία είναι γενικά λίγα.           Ο συνάδελφός του, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου, Απόστολος Κασιμέρης (από την παράταξη Ανεξάρτητη Παρέμβαση) δηλώνει όμως από την πλευρά του ότι οι καβγάδες ελεγκτών - επιβατών είναι συχνοί και εμμέσως πλην σαφώς επιρρίπτει ευθύνες για την πρόκλησή τους στους «εθελοντές» ελεγκτές «που κυνηγούν τον κόσμο» θέλοντας να εξασφαλίσουν το 50% του προστίμου. Διότι έτσι γίνονται οι έλεγχοι στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ. Οι ελεγκτές - που είναι γνωστοί στην πιάτσα των συγκοινωνιών ως «κεφαλοκυνηγοί» - για κάθε παράβαση που βεβαιώνουν στο μπλοκ τους παίρνουν το μισό του ποσού.

Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Αναζητώντας 600 λεωφορεία



Έλλειμμα το οποίο ενδέχεται να φτάσει ακόμα και το 20% έως το τέλος του 2015 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στην εταιρεία ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) προκαλώντας ισχυρό πονοκέφαλο στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Την ίδια στιγμή οι δυσλειτουργίες στο συγκοινωνιακό έργο της εταιρείας που διαχειρίζεται λεωφορεία και τρόλεϊ είναι τεράστιες κυρίως λόγω έλλειψης πόρων.
Τα οχήματα μετρούν κατά μέσο όρο 12,5 έτη ζωής με αποτέλεσμα να εμφανίζουν συστηματικά βλάβες, οι οποίες δεν επιδιορθώνονται, λόγω περιορισμένων πόρων. Παροπλισμένα στα αμξοαστάσια βρίσκονται δεκάδες λεωφορεία τα οποία ελλείψει ανταλλακτικών δεν μπορούν να επισκευαστούν. Την ίδια στιγμή συνολικά 415 λεωφορεία (22% του στόλου) και άλλα 134 τρόλεϊ (38% του στόλου) πρόκειται να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως το τέλος του 2016 λόγω παλαιότητας, τα οποία δεν θα πληρούν ούτε τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Ψάχνει 80 εκατ. ευρώ για 300 λεωφορεία

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Ο Νεαρός Φοιτητής Που Τους Άφησε Όλους Με Ανοιχτό Το Στόμα Μέσα Στο Λεωφορείο



Μήνυμα αναγνώστη:Σήμερα στις 28/05/2015 ήμουν επιβάτης στο λεωφορείο της γραμμής 8 και το περιστατικό που συνέβη πραγματικά μας άφησε όλους άφωνους και μάλιστα οι περισσότεροι από εμάς δώσαμε και συγχαρητήρια στον νεαρό.

Στην στάση της Αριστοτέλους προς Καμάρα που γίνεται πάντα ο κακό χαμός μπήκανε μέσα αρκετοί άνθρωποι ταλαιπωρημένοι και κουρασμένοι, έβρεχε κιόλας οπότε υπήρχε μία ένταση στην ατμόσφαιρα παραπάνω.

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Έρευνα της ΕΕ, στη Γερμανία, για τον κατώτατο μισθό στον τομέα των μεταφορώ


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να ξεκινήσει διαδικασία παράβασης εναντίον της Γερμανίας, σχετικά με την εφαρμογή της «Πράξης Κατώτατου Μισθού» στον τομέα των μεταφορών, σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινότητας. Σε συνέχεια ανταλλαγής πληροφοριών με τις γερμανικές Αρχές και μιας εκτενούς νομικής αξιολόγησης των μέτρων που εφαρμόζει η Γερμανία, η Επιτροπή έστειλε «Επιστολή Επίσημης Ειδοποίησης» προς την Γερμανία. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο της διαδικασίας παράβασης.

Παρασκευή 22 Μαΐου 2015

Από τι κινδυνεύουν οι οδηγοί αστικών λεωφορείων


Της Βικτώριας Πολύζου, συμβουλευτικής ψυχοθεραπεύτριας Η οδήγηση οχημάτων δημόσιας διέλευσης στα αστικά κέντρα είναι μεταξύ των πιο αγχωτικών και ανθυγιεινών σύγχρονων επαγγελμάτων. Ο μεγάλος όγκος του λεωφορείου απαιτεί… πολλαπλάσια προσοχή και συγκέντρωση μέσα στην πόλη.Στις αστικές διαδρομές το νευρικό σύστημα διαταράσσεται αρκετά από τα υψηλά επίπεδα θορύβου και απο τους συχνούς διαπληκτισμούς με τους άλλου χρήστες της οδού.

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

«Τραβάνε το κεφάλι τους» στο Μετρό από την ανακατανομή κομίστρου



Οδύρονται στις Σταθερές Συγκοινωνίες, δηλαδή στο μετρό, το τραμ και τον ηλεκτρικό από την ανακατανομή του κομίστρου και τη μείωση του ενιαίου εισιτηρίου, από τα 1,4 ευρώ, στα 1,2 ευρώ.

Στο πρώτο τρίμηνο, τα έσοδα από τις κάρτες εμφανίζονται αυξημένα κατά 12,38% (η μηνιαία κάρτα, αν και έπεσε στα 30 ευρώ από τα 45 ευρώ, οδήγησε σε άνοδο τεμαχίων).

Αντίθετα, μεγάλη πτώση εμφανίζουν τα έσοδα από τα εισιτήρια, ήτοι 31,6%! Από την ανακατανομή του κομίστρου, η ΣΤΑΣΥ - στο εισιτήριο των 1,2 ευρώ - λαμβάνει το 50% και το υπόλοιπο 50% η ΟΣΥ (λεωφορεία – τρόλεϊ). Παλαιότερα, στο ακριβό εισιτήριο των 1,4 ευρώ, η ΣΤΑΣΥ ελάμβανε το 55%.

Ως γνωστόν, η ΣΤΑΣΥ, επειδή έχει λειτουργικά κέρδη, δεν λαμβάνει κρατική επιδότηση, η οποία "μεταφέρεται" στην ΟΣΥ (εφέτος έχει προϋπολογιστεί στα 85 εκατ.).

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Παλιά Ελληνικά Λεωφορεία και εκπλήξεις στο MEC

Τέταρτο κρούσμα φωτιάς σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ σε λιγότερο από ένα μήνα...


Ελλάδα Νέο κρούσμα φωτιάς σε λεωφορείο του ΟΑΣΑ (το τέταρτο) σημειώθηκε την Πέμπτη σε διάστημα λιγότερο από ένα μήνα. Πρόκειται για λεωφορείο που ετελούσε δρομολόγιο από το ΚΤΕΛ του Κηφισού προς την Ομόνοια, το οποίο εκκενώθηκε όταν διαπιστώθηκε η φωτιά. Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη καταγγείλει τα συμβάντα - ατυχήματα, ωστόσο η διοίκηση επιλέγει να κωφεύει καταγγέλλουν στο Κόκκινο εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ.

Τι γίνεται με τα σιδηροδρομικά έργα στην Αχαΐα;


Η Πάτρα παραμένει χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα , παρά μόνο στο τμήμα από το Κιάτο και μετά, ενώ έχει διακοπεί η σύνδεση με τον Πύργο και την Καλαμάτα. Την ίδια ώρα εκτελούνται εργολαβίες για την απόκτηση νέου ηλεκτροκίνητου σιδηρόδρομου στο τμήμα Κιάτο Πάτρα, ενώ υπό εκτέλεση είναι και η κεντρική σιδηροδρομική γραμή για την ένωση Αθήνας - Θεσαλονίκης. Όταν ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος από το Mega ρώτησε τον αν.Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη: Μπορούμε να πούμε, για να το κλείσουμε, σε πόσα χρόνια θα έχουμε ένα καλό τρένο; η απάντηση που έλαβε ήταν η εξής: "Με το πλαίσιο που έχουμε σήμερα, πρέπει να ρίξει κανείς τα χαρτιά".