Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Στις ράγες οι... Βερσαλλίες



Το περίφημο αστικό τρένο RER, που καθημερινά εξυπηρετεί εκατοντάδες Παριζιάνους, ανακαινίστηκε πρόσφατα έτσι ώστε οι συρμοί του να μοιάζουν με αίθουσες από το Παλάτι των Βερσαλλιών.

Τρίτη 10 Ιουλίου 2012

Απόσπασμα της ομιλία του Κ. Χατζηδάκη στη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις, για τις Αστικές Συγκοινωνίες


Πολύ μεγάλη σημασία έχει για μας και το ζήτημα της ομαλής λειτουργίας τωναστικών συγκοινωνιών.

Για το σκοπό αυτό θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του Οργανογράμματος τόσο στην ΟΣΥ ΑΕ όσο και στην ΣΤΑΣΥ ΑΕ, τα μέσα σταθερής τροχιάς, για να είναι πιο λειτουργική η νέα δομή.

Τέσσερις «μνηστήρες» για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης


Το ενδιαφέρον τεσσάρων υποψηφίων έχει συγκεντρώσει το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσσαλονίκης προς Καλαμαριά, ενώ μέχρι το τέλος του 2012 εκτιμάται ότι... θα προχωρήσει η εγκατάσταση αναδόχου.

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Έρχονται 70 σταθμοί κοινόχρηστων ποδηλάτων στο κέντρο της Αθήνας




Ο Δήμος Αθηναίων δημοσίευσε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην Αθήνα

«Σάρκα και οστά» αναμένεται να πάρει σε μερικούς μήνες το σύστημα ενοικιαζόμενων ποδηλάτων στην πρωτεύουσα. Ο Δήμος Αθηναίων, που έχει εδώ και καιρό στα σκαριά το σχέδιο, απηύθυνε χθες πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εγκατάσταση και λειτουργία των κοινόχρηστων ποδηλάτων στα πρότυπα ευρωπαϊκών πόλεων, με στόχο τη σταδιακή μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων.

Με τη συνδρομή της ΕΕ η αποκρατικοποίηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο


Μεγάλα τεχνικά και νομικά προβλήματα στον όμιλο ΟΣΕ, σφοδρή αντίδραση από τους εργαζόμενους

Η δύσκολη υπόθεση αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η εξυγίανση του ΟΣΕ ήταν μεταξύ των θεμάτων που απασχόλησαν την συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Θεσσαλονίκη: Έρχονται τα ταξί χωρίς ταξίμετρο..!


Τριάντα νέες άδειες ταξί, 21 επταθέσια και 9 εννιαθέσια για ΑΜΕΑ χωρίς ταξίμετρο, θα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης το επόμενο διάστημα.

Ήδη η προκήρυξη ετοιμάζεται και θα εκδοθεί τις επόμενες μέρες. Γύρω στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να καθοριστούν και οι νέες άδειες για τα συμβατικά ταξί από την Μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης οι οποίες δεν θα ξεπερνούν τις 100.

Σάββατο 7 Ιουλίου 2012

ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΤΟΝ ΟΣΕ



Τις κατηγορίες της απιστίας σε βαθμό κακουργήματος, τις επιβαρυντικές περιστάσεις του νόμου «περί καταχραστών του Δημοσίου» και της άμεσης συνέργειας σε απιστία...
απήγγειλε η εισαγγελέας Πρωτοδικών Π. Παπανδρέου σε βάρος 13 στελεχών του ΟΣΕ, της περιόδου 2004-2007, για αποφάσεις που έλαβαν και οι οποίες φέρεται να ζημίωσαν τον Οργανισμό.

Χωρίς ακυρωτικά τα αστικά λεωφορεία στη Μυτιλήνη;


Χωρίς ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων λειτουργούν τα αστικά ΚΤΕΛ της Μυτιλήνης παρότι ο νόμος είναι σαφής και ορίζει...την υποχρέωση εγκατάστασης τέτοιων μηχανημάτων. Την ανυπαρξία των μηχανημάτων αυτών στα αστικά λεωφορεία της Μυτιλήνης κατήγγειλε ακροατής της ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του σταθμού. Σύμφωνα μάλιστα με τη μαρτυρία του όταν ρώτησε σχετικά τον οδηγό του λεωφορείου ο τελευταίος του υπέδειξε να πάρει άλλο μέσο μεταφοράς αν έχει κάποιο πρόβλημα.

Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας.                        Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.

Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.




Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

«Γκάζια» από την τρόικα στο Υποδομών " Εξαιρούνται οι συγκοινωνίες"


«Γκάζια» από την τρόικα στο ΥποδομώνΠίεση για επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των λιμανιών και των περιφερειακών αεροδρομίων άσκησε την Τετάρτη το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας στο υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να σταλεί ένα σαφές μήνυμα αποφασιστικότητας της κυβέρνησης στις διεθνείς αγορές, που θα βοηθήσει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Του Ν. ΓΕΩΡΓΑΚΑΚΗ
Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.
Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
• Έχουμε σημαντική μείωση στα δρομολόγια ενώ και η συχνότητα τους αραιώνει. Η καθαριότητα των λεωφορείων επίσης αραιώνει και φτάνει μέχρι και το 20ήμερο για να καθαριστούν. Δικαιολογημένα το επιβατικό κοινό διαμαρτύρεται και τις περισσότερες φορές αποδέκτες και εξιλαστήρια θύματα είναι οι ίδιοι οι οδηγοί.
• Έχουμε ανεπάρκειες στη συντήρηση των οχημάτων και η λειτουργίας αυτή επιδεινώνεται από την έλλειψη ανταλλακτικών. Η έλλειψη μάλιστα ανταλλακτικών, αντιμετωπίζεται τελείως ανορθολογικά με αφαίρεση εξαρτημάτων από άλλα αυτοκίνητα που ακινητοποιούνται, όμως αυτό δημιουργεί ούτως ή άλλως πρόβλημα στη διαθεσιμότητα του στόλου.
• Λόγω έλλειψης του αναγκαίου freo για τον κλιματισμό των οχημάτων, την περίοδο αυτή που μπαίνουμε στην καρδιά του καλοκαιριού, οι επιβάτες θα υποφέρουν και από αυτό το λόγο. Εκτιμάται ότι σχεδόν τα μισά οχήματα δεν θα έχουν κλιματισμό.
Επιβάρυνση του επιβατικού κοινού με το χαράτσι που επιβλήθηκε την τελευταία περίοδο και που φτάνει το απαράδεκτο ύψος του 35%.
ΑΙΤΙΕΣ
• Μια βασική αιτία είναι η ανεπαρκής χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών που εκδηλώνεται και αντανακλά σε μια σειρά άλλες λειτουργίες. Αναφέρεται από τα σωματεία των εργαζομένων σε αυτές πως η μείωση κυμαίνεται περίπου το 50% την τελευταία τριετία.
• Το εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό επίσης, συνεχώς μειώνεται, τόσο οι οδηγοί, όσο και οι τεχνικοί. Οι οδηγοί στην περίοδο από αρχές του 2010 ως το 2012 δηλαδή σε μία διετία έχουν μειωθεί από 5500 σε 4000 δηλαδή μείωση κατά 1500 οδηγούς. Την εξέλιξη αυτή επηρέασε κυρίως η επίσπευση συνταξιοδότησης λόγω εφεδρείας.
• Ο στόλος των λεωφορείων έχει πέσει δραματικά και ανέρχεται σε 1100 λεωφορεία σε σχέση με τα αναγκαία περίπου 1700 λεωφορεία.
• Η εμφανιζόμενη ελλειμματική κατάσταση δεν συνιστά αιτία διότι δεν είναι πραγματική. Με βάση τα στοιχεία που έχουν παρουσιάσει τα σωματεία στις αστικές συγκοινωνίες του λεκανοπεδίου, οι οφειλές όχι μόνο της ΕΘΕΛ αλλά του ομίλου(ΟΑΣΑ) περίπου 3,3 δις €., δεν υπερβαίνουν τις υποχρεώσεις του κράτους(οφειλές υπουργείων) προς τον όμιλο. Να επισημάνουμε εδώ πως γενικά για τις ΔΕΚΟ αλλά και ειδικά για αυτές των μεταφορών η ελλειμματική κατάσταση τους σχετίζεται καθοριστικά από τον δανεισμό τους και τη μη απαραίτητη χρηματοδότηση τους. Αξίζει να αναφερθεί εδώ απόσπασμα από την τελευταία έκθεση των ορκωτών λογιστών που έλεγξαν τον ΟΑΣΑ και ρητά αναφέρουν ότι:
"η επί χρόνια εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική στον όμιλο έχει σημαντικές συνέπειες στην εμφάνιση της πραγματικής του εικόνας, τόσο στο σύνολό του, όσο και σε κάθε μία από τις εταιρείες του(ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) και πως η απαίτηση του Ομίλου ΟΑΣΑ από το ελληνικό Δημόσιο μετατρέπεται ουσιαστικά σε υποχρέωση προς τους δανειστές του''.
Συμπεράσματα και δράσεις
Όπως περιγράψαμε, αλλά όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι(οδηγοί-χειριστές των οχημάτων) η κατάσταση στην ΕΘΕΛ εξελίσσεται σε τριτοκοσμική, όμως σε αυτό δεν φταίνε οι εργαζόμενοι αλλά οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις τους. Αυτές δημιούργησαν διαχρονικά τα βασικά προβλήματα τους (οικονομικά και λειτουργικά), αυτοί τελικά ευθύνονται για τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους, στο επιβατικό κοινό και την κοινωνία. Γι αυτό βασική προϋπόθεση για να αντιστραφεί η κατάσταση είναι η πολιτική λύση με μια κυβέρνηση της αριστεράς που θα αντιπαλεύει τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στις μεταφορές και παραπέρα τις ίδιες τις καπιταλιστικές σχέσεις που οδηγούν στην εκμετάλλευση των εργαζομένων και της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλει η αποκάλυψη ότι τα οικονομικά προβλήματα ή τα εμφανιζόμενα ελλείμματα είναι λογιστικά και όχι πραγματικά.
Ότι η λύση για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες δεν μπορεί να έρθει με την απαξίωση τους όπως ασφαλώς και του κάθε δημόσιου φορέα, αλλά με την ανάπτυξή τους μέσα από ένα δημοκρατικό προγραμματισμό και με τον κοινωφελή προσανατολισμός τους.
Η ισχύουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να αλλάξει ριζικά και να οδηγηθούμε σε λύσεις ώστε οι συγκοινωνίες να προσφέρονται φτηνές και σε καλή ποιότητα για όλο το επιβατικό κοινό ενώ για τα φτωχά κοινωνικά στρώματα δωρεάν. Βεβαίως δεν είναι δυνατό να εξαντληθεί η παρουσίαση των στόχων και προτάσεων μας στα πλαίσια ενός σύντομου άρθρου, όμως η κατεύθυνση πρέπει να είναι αυτή. Η λύση είναι σύνθετη γιατί στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών υπεισέρχονται επιχειρησιακά προβλήματα των αντίστοιχων φορέων, προβλήματα κλαδικής πολιτικής, προβλήματα πολεοδομικά και βεβαίως κοινωνικοοικονομικά. Η λύση που προτείνουμε μπορεί να υλοποιηθεί σε ένα μεσοπρόθεσμο χρονοδιάγραμμα όμως απαιτεί άλλη προσέγγιση. Δεν είναι δηλαδή δυνατή λύση που να υπηρετεί την κοινωνία και να βασίζεται στο νεοφιλελεύθερο δόγμα και παραπέρα στη σημερινή ακραία μνημονιακή μορφή του.

ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



ΕΘΕΛ: Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ


Στις συνθήκες που ζούμε και με τη διακυβέρνηση που έχουμε, δεν θα ήταν δυνατό οι αστικές συγκοινωνίες να αποτελούν εξαίρεση. Η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι άσχημη, είναι εκρηκτική, την βιώνουν έντονα οι επιβάτες του λεκανοπεδίου, αλλά την επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ κλπ.Παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια αλλά ιδιαίτερα τα μνημονιακά, τη σταδιακή απαράδεκτη απαξίωση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών. Με βάση την πληροφόρησή μας η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών συνεχώς χειροτερεύει. Πως αποτυπώνεται όμως αυτή η χειροτέρευση;

Πέμπτη 5 Ιουλίου 2012

«Όχι» στο διαχωριστικό ασφαλείας στα ταξί λένε οι ιδιοκτήτες τους..!


Αρνητική είναι η στάση του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής απέναντι στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών για την προαιρετική τοποθέτηση διαχωριστικών ασφαλείας στα δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα.                                                                                                            Η απόφαση ελήφθη μετά από καταγγελίες των οδηγών ταξί και των σωματείων τους για επανειλημμένα κρούσματα εγκληματικότητας σε βάρος τους.                                                                                                                            Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το κόστος της τοποθέτησης του διαχωριστικού θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες ταξί.

«Το διαχωριστικό δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος.
«Πρόκειται για παλαιωμένο και αναποτελεσματικό μέτρο ασφαλείας, το οποίο έχει καταργηθεί σε όλο τον κόσμο, με εξαίρεση τα μαύρα ταξί του Λονδίνου στα οποία υπάρχει τελείως ξεχωριστή καμπίνα για τους επιβάτες, με αλεξίσφαιρο διαχωριστικό και είναι 100% ασφαλή».

Οι ιδιοκτήτες ταξί προτείνουν ως λύση στο πρόβλημα στην τοποθέτηση καμερών και τη χρήση GPS. «Ενδεικτικές λύσεις για την ασφάλεια των οδηγών σε επίπεδο πρόληψης, το οποίο είναι και το πλέον σημαντικό, είναι η χρήση κάμερας, η οποία θα «ξεκλειδώσει» μόνο από την αστυνομία σε περίπτωση εγκληματικής ενέργειας και η χρήση GPS, το οποίο γνωστοποιεί στην αστυνομία την ακριβή θέση του ταξί σε περίπτωση επίθεσης», τονίζει ο κ. Λυμπερόπουλος και σημειώνει ότι οι προτάσεις του ΣΑΤΑ έχουν κατατεθεί εδώ και χρόνια στο αρμόδιο υπουργείο.

http://www.tsantiri.gr

Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Διχάζονται πάλι οι ταξιτζήδες




Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στη Χαλκιδική για τις αλλαγές στις έδρες των ταξί.Το θέμα συζητήθηκε σήμερα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας. Η εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Γιώργου ήταν για μια κοινή έδρα σε όλη τη Χαλκιδική, πρόταση που βρίσκει σύμφωνους τους περισσότερους Δήμους, την Ένωση Ξενοδόχων και το ένα από τα δύο σωματεία ταξί που δραστηριοποιούνται στη Χαλκιδική.Οι αντιδράσεις έρχονται από το σωματείο της Κασσάνδρας, που ζητάει να μην υπάρξει καμία μεταβολή και να μείνει αυτόνομο. Τα κύρια επιχειρήματα που προβάλει είναι ο ήδη αυξημένος αριθμός των ταξί που υπάρχουν στην περιοχή και ότι οι ιδιοκτήτες των ταξί που εδρεύουν στην Κασσάνδρα δεν έχουν βλέψεις να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές.
Σε περίπτωση που ισχύσει η μία ενιαία έδρα αυτό σημαίνει ότι όλα τα ταξί θα έχουν δικαίωμα να εκτελούν δρομολόγια σε ολόκληρο το νομό Χαλκιδικής.

Τα ταξί της Κασσάνδρας δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις εάν τελικά γίνει μια η έδρα ενώ στο πλευρό τους είναι και ο Δήμος Κασσάνδρας που με απόφαση δημοτικού συμβουλίου ζητάει να παραμείνουν οι έδρες όπως είναι.

Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ,


Εισηγήσεις για την πλήρη συγχώνευση της ΣΤΑΣΥ (μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ) και της ΟΣΥ (λεωφορεία, τρόλεϊ) στον ΟΑΣΑ, δηλαδή τη μητρική εταιρεία των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής, δέχεται ο υπουργός Υποδομών....

και Ανάπτυξης κ. Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος, κατά ασφαλείς πληροφορίες, αντιμετωπίζει θετικά το εγχείρημα.Οπως πληροφορείται «Το Βήμα της Κυριακής», η ιδέα της περαιτέρω συγχώνευσης των εταιρειών των αστικών συγκοινωνιών είχε πέσει στο τραπέζι επί υπουργίας του κ. Μ. Βορίδη, όταν και άρχισαν να γίνονται εμφανή τα έντονα προβλήματα ρευστότητας στην ΟΣΥ.

Η δημόσια εταιρεία, που διαχειρίζεται τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, πρόσφατα έφτασε στο σημείο να μην έχει χρηματοροές ικανές για να πληρώσει τα ασφάλιστρα του στόλου της και να εξασφαλίσει ανταλλακτικά.

Αιτία, βέβαια, δεν είναι άλλη από τον ασυντόνιστο οικονομικό προγραμματισμό, τη μείωση της κινητικότητας, αλλά και το «δεν πληρώνω» τόσο των επιβατών όσο και των υπουργείων, τα οποία κατά παράδοση πλέον δεν καταβάλλουν την επιδότηση για τα μειωμένα εισιτήρια συγκεκριμένων ομάδων του πληθυσμού όπως οι μαθητές.

Η κεντρική ιδέα του σχεδίου προβλέπει τη συγχώνευση των δύο εταιρειών υπό τον ΟΑΣΑ, υπό την σκέπη του οποίου οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα παύσουν να είναι θυγατρικές του και θα μετατραπούν σε Γενικές Διευθύνσεις: μία για τους αστικούς σιδηροδρόμους και άλλη μία για τα οδικά μέσα.

Στόχος του εγχειρήματος είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων και η δημιουργία οικονομιών κλίμακας διά της ενοποίησης ομοειδών τμημάτων και της λειτουργίας ενιαίων υπηρεσιών, κυρίως δε κεντρικής οικονομικής διαχείρισης. Αλλωστε, ο κ. Χατζηδάκης έθεσε το ζήτημα της ολοκλήρωσης των οργανογραμμάτων στις αστικές συγκοινωνίες ως μία εκ των προτεραιοτήτων του όταν παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών.

H ενοποίηση των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μία από τις μεγαλύτερες ΔΕΚΟ στη χώρα καθώς θα συγκέντρωνε αθροιστικά περίπου 9.500 εργαζομένους.

Το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας πέτυχε σημαντική βελτίωση των οικονομικών του το 2011, καθώς τα ελλείμματα μειώθηκαν κατά 72%, κυμαινόμενα από 278 εκατ. ευρώ το 2010 σε 78 εκατ. ευρώ το 2011, όταν το 2009 είχαν φτάσει τα 450 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, αν τα υπουργεία είχαν καταβάλει το 2011 τα χρήματα που τους αναλογούσαν, τότε το λειτουργικό έλλειμμα θα ήταν μόλις 16 εκατ. ευρώ.

Στελέχη των αστικών συγκοινωνιών, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, επισημαίνουν ωστόσο ότι το υπό εξέταση μοντέλο των συγχωνεύσεων είναι παρωχημένο. «Αν περισσέψουν κάποιοι, αυτοί θα είναι διοικητικοί υπάλληλοι και δεν θα είναι περισσότεροι από 500. 

Δεν πρόκειται να προκύψουν σοβαρά οφέλη από μια τέτοια ενοποίηση, αφού ό,τι συνέργειες μπορούσαν να γίνουν είτε έγιναν είτε έγινε προσπάθεια για να γίνουν» αναφέρουν.

Εμπειρο στέλεχος του μετρό σημειώνει ότι η ιδέα ακούγεται θετική, υπογραμμίζει όμως ότι θα μπορούσε να έχει επιτυχή εφαρμογή μονάχα αν «τρέξουν» το εγχείρημα γνώστες του αντικειμένου. «Ειδάλλως δεν θα έχει νόημα και θα μπερδευτούμε ακόμη περισσότερο.

Μια εταιρεία που θα μετακινεί καθημερινά 2,5 εκατ. ανθρώπους δεν θα έχει την πολυτέλεια της αποτυχίας» λέει και επισημαίνει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη να μπουν μπάρες στο μετρό προκειμένου να διασφαλιστούν έσοδα και σταθερές χρηματοροές.

Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012

ΒΟΜΒΑ..."ΟΣΕ-ΠΩΛΕΙΤΑΙ"


Την άμεση εκκίνηση των αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε ο πρωθυπουργός οι οποίες ίσως ξεκινήσουν αύριο. 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Real fm, παρά το γεγονός ότι ο Αντώνης Σαμαράς αδυνατεί να πάει Βρυξέλλες, αποφάσισε χθες σε σύσκεψη με στενούς συνεργάτες του να προχωρήσει αύριο Πέμπτη στις πρώτες αποκρατικοποιήσεις και τα πρώτα λουκέτα δημόσιων φορέων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες η πρώτη αποκρατικοποίηση θα αφορά το λειτουργικό κομμάτι του ΟΣΕ και κάποιες θυγατρικές της Αγροτικής.

Επίσης άμεσα θα μπουν λουκέτα σε κάποιους από τους φορείς, από τον μακρύ κατάλογο που συνέταξε ο Θ. Πάγκαλος.

Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011


                             Του Φώτη Φωτεινού
Στα επίπεδα των 313,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές μετά από φόρους του ομίλου ΟΑΣΑ το 2011, σύμφωνα με τον ισολογισμό του οργανισμού.
Οι ζημιές του ομίλου ΟΑΣΑ αναφέρονται στη μητρική εταιρεία ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΣΑΠ) και «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ). Τα μεγέθη του 2011 δεν είναι συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα του 2010, καθώς η ΑΜΕΛ και το Τραμ εντάχθηκαν πέρσι στον ΟΑΣΑ.
Αναλυτικά, οι ζημιές προ φόρων του ομίλου ΟΑΣΑ ανήλθαν πέρσι στα 218 εκατ. ευρώ, ο κύκλος εργασιών στα 256,4 εκατ., το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων στα 1,13 δις. ευρώ και το σύνολο των υποχρεώσεων στα 902,6 εκατ

Τα χρέη των εταιρειών του ομίλου από δάνεια, φόρους και ασφαλιστικές εισφορές αναλήφθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο βάσει του Ν.3920/2011 (Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής) και διαγράφηκαν από τις οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών, με μεταφορά των ποσών στα ίδια κεφάλαια ως ποσά προς αύξηση κεφαλαίου.
Ο μέσος όρος του απασχολούμενου προσωπικού του ομίλου ΟΑΣΑ και της μητρικής εταιρείας στις 31-12-2011 ήταν 9.705 και 122 άτομα αντίστοιχα και στις 31-12-2010 ήταν 9.091 και 203 άτομα αντίστοιχα.
Λιγότερα εισιτήρια, περισσότερα έσοδα και λαθρεπιβάτες το 2011!
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το 2011 αφήνει «γλυκόπικρη» γεύση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Στα θετικά, η μείωση των ζημιών και των λειτουργικών εξόδων, με την ταυτόχρονη αύξηση των εσόδων, έπειτα από την άνοδο της τιμής του ενιαίου εισιτηρίου στα 1,4 ευρώ από 1 ευρώ.
Στα αρνητικά, οι μειώσεις των πωλήσεων – ακυρώσεων εισιτηρίων, η διεύρυνση του φαινόμενου της λαθρεπιβίβασης, αλλά και η συρρίκνωση των δρομολογίων κατά 30% σε σχέση με το 2009!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα εισιτήρια (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) που πουλήθηκαν το 2011 ανήλθαν σε 151,596 εκατ. τεμάχια, μειωμένα κατά 13,84%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Οι μειώσεις στις πωλήσεις – ακυρώσεις εισιτηρίων είναι εντυπωσιακή στην ΕΘΕΛ, τα ΗΛΠΑΠ και τον ΗΣΑΠ, καθώς κυμαίνεται μεταξύ 16-20%!
Στην ΑΜΕΛ, δηλαδή το Μετρό και το Τραμ, οι μειώσεις στις ακυρώσεις ανέρχονται από 6-8%.
Στον αντίποδα, παρουσιάζεται αύξηση στα συνολικά έσοδα, καθώς το ενιαίο εισιτήριο αυξήθηκε το 2011 κατά 40%. Σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα έσοδα από εισιτήρια και μηνιαίες κάρτες (ΕΘΕΛ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ, Προαστιακός στο αστικό κομμάτι) αυξήθηκαν κατά 11,52%.
Την μεγαλύτερη άνοδο στα έσοδα παρουσιάζουν το Μετρό και το Τραμ, με άνω του 20%.
Συμπερασματικά, αν και τα έσοδα αυξήθηκαν, μειώθηκαν οι ακυρώσεις – πωλήσεις εισιτηρίων, κάτι το οποίο σημαίνει πρακτικά δυο πράγματα, τα οποία μπορεί να συνδέονται μεταξύ τους: Ή διογκώθηκε η λαθρεπιβίβαση ή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν νέους επιβάτες.
Έρχεται… ποινολόγιο, κατόπιν απαίτησης της τρόικας
Κατόπιν απαίτησης της τρόικας, οι επιχορηγήσεις στον ΟΑΣΑ θα δίδονται, εφόσον εκπληρώνονται συγκεκριμένοι στόχοι. Η ετήσια επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπερνά το 40% επί του λειτουργικού κόστους, δηλαδή περίπου 140 – 160 εκατ. ευρώ. Θα προκαταβάλλεται ανά μήνα, ώστε να εξασφαλίζεται απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο, αλλά και η ευκολότερη καταβολή μισθών.
Στους εξεταζόμενους δείκτες ποιότητας συμπεριλαμβάνονται τα ελάχιστα προσφερθέντα οχηματοχιλιόμετρα, το ανώτατο επιτρεπτό λειτουργικό κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο και ο κατώτερος επιτρεπτός βαθμός ικανοποίησης πελατείας.
Υπενθυμίζεται ότι, η νέα δανειακή σύμβαση, προβλέπει αυξήσεις στα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΑΣΑ σε ποσοστό, τουλάχιστον, 25%.
Οι αυξήσεις θα έχουν εφαρμοστεί ως το πρώτο τρίμηνο του 2013. Έτσι, το ενιαίο εισιτήριο των 1,40 ευρώ θα διαμορφωθεί στα 1,75 ευρώ.
Με αυτό το τρόπο, επιδιώκεται η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών, η οποία θα έχει αποτέλεσμα, μόνο αν καταπολεμηθεί η λαθρεπιβίβαση

Τρίτη 26 Ιουνίου 2012



H Οικονομική Επιτροπή του ΟΗΕ (UNECE) διοργανώνει το Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Adaptation of Transport Networks to Climate Change» («Προσαρμογή των Μεταφορικών Δικτύων στην Κλιματική Αλλαγή»), που πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Αλεξανδρούπολη μεταξύ 25 και 26 Ιουνίου 2012 .Το γεγονός έχει τεθεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων καθώς και του Υπουργείου Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής.
Σε μία εποχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και οι απαιτήσεις για την προσαρμογή των Διεθνών Μεταφορικών Δικτύων αποτελούν επίκαιρα θέματα για την διεθνή κοινότητα και τις κοινωνίες, το προσεχές Συνέδριο θα συμβάλλει ανεκτίμητα στην μείωση της ευπάθειας και την αύξηση της ανθεκτικότητας των μεταφορικών συστημάτων, ώστε να ανταπεξέλθουν στις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Θα συμβάλλει επίσης στην αύξηση της ευαισθητοποίησης και την ανάδειξη του πολιτικού χαρακτήρα του επίκαιρου αυτού ζητήματος και θα συνδράμει την συνολική προσπάθεια των Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας αυτής κλιματικής απειλής. Τα αποτελέσματα του Συνεδρίου θα αποτελέσουν υλικό για την σύνταξη της τελικής έκθεσης του Expert Group της UNECE σχετικά με τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της προσαρμογής στα διεθνή μεταφορικά δίκτυα.


Το Διεθνές Συνέδριο της UNECE θα φιλοξενηθεί και θα χρηματοδοτηθεί από το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Έβρου (ΕΒΕΕ) και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ).

Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012

Τις 5 προτεραιότητες του υπ. Υποδομών παρουσίασε ο Κ. Χατζηδάκης


Η άρση του αδιεξόδου στους 5 αυτοκινητοδρόμους, η υλοποίηση των νέων οργανογραμμάτων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ, η συνέχιση της εξυγίανσης του ΟΣΕ και τα έργα επεκτάσεων του Μετρό της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης συγκαταλέγονται στις 5 προτεραιότητες του νέου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη.Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, την στενότερη εποπτεία του υπουργείου στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών θα αναλάβει ο αναπληρωτής υπουργός Σ. Καλογιάννης.Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καλογιάννης επί πεντέμισι χρόνια, από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, διετέλεσε υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, αρμόδιος για θέματα Χωροταξίας και Περιβάλλοντος, ενώ τη διετία 2010-2012 διετέλεσε τομεάρχης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας.Αναλυτικά, οι δηλώσεις του νέου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών«Μετά από πέντε χρόνια παραλαμβάνω και πάλι ένα υπουργείο, με το οποίο συνδέθηκα ιδιαίτερα συναισθηματικά. Όμως τώρα πρόκειται για ένα πολύ μεγαλύτερο υπουργείο και μάλιστα σε διαφορετικές περιστάσεις.
Ο πρωθυπουργός θεώρησε ότι και το υπουργείο Υποδομών (ΥΠΟΜΕΔΙ) θα πρέπει να ενταχθεί σε μια συνολική πολιτική με στόχο την ανάκαμψη της οικονομίας και την ανάπτυξη της χώρας. Γι’ αυτό δημιουργήθηκε το νέο μεγαλύτερο υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.
Η φύση του παλιού υπουργείου Υποδομών έχει να κάνει με συγκεκριμένο και μετρήσιμο έργο.
Δεν αρκούν οι νομοθετικές αλλαγές. Χρειάζονται αλλαγές που να είναι ορατές στα μάτια του πολίτη. Δεν θα αναφερθώ αναλυτικά εδώ σε επιμέρους θέματα. Αυτά θα τα αναλύσω στις προγραμματικές δηλώσεις. Ωστόσο, θέλω να επισημάνω ότι είναι προτεραιότητές μας:

1. Να ξεμπλοκάρουμε τους πέντε μεγάλους αυτοκινητόδρομους και όλα τα υπόλοιπα έργα του ΕΣΠΑ που έχουν κολλήσει.

2. Να ολοκληρωθούν τα νέα οργανογράμματα για τις ΔΕΚΟ.

3. Να προχωρήσουμε στην εξυγίανση του ΟΣΕ με φροντίδα για τον τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζομένους.

4. Να προχωρήσει το ΜΕΤΡΟ της Αθήνας χωρίς καθυστερήσεις

5. Να αντιμετωπιστούν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται τα προβλήματα που είναι ενδεχόμενο να παρουσιαστούν στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.

Σε αυτή την προσπάθεια θέλω συμμάχους μου το προσωπικό του Υπουργείου και το προσωπικό των εποπτευόμενων οργανισμών. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι. Είμαστε όλοι Έλληνες. Όσο αφορά εμάς, έχουμε απόλυτη επίγνωση των περικοπών και θυσιών που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια. Αντιλαμβάνομαι τη θέση των εργαζομένων και τους υποσχόμαστε ότι θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για να είμαστε απέναντί τους δίκαιοι.

Προϋπόθεση βέβαια για να έρθουν καλύτερες μέρες και να μπορέσουμε να φύγουμε από την ύφεση και να περάσουμε στην ανάκαμψη και την ανάπτυξη είναι να εργαστούμε όλοι μαζί, ώστε από τη μια να αξιοποιήσουμε τα αναπτυξιακά εργαλεία που διαθέτουμε και από την άλλη να κινητοποιήσουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία ώστε η μηχανή της ελληνικής οικονομίας να πάρει και πάλι μπροστά».