Κυριακή 28 Αυγούστου 2022

Μέσα στον Σεπτέμβριο η απάντηση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην κεντρική Πελοπόννησο

Μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβριο προγραμματίζεται σύσκεψη κατά την οποία θα εκφραστεί η βούληση της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στην κεντρική Πελοπόννησο.

Αυτό γνωστοποιήθηκε κατά τη συνάντηση που ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας είχε αργά το μεσημέρι της Πέμπτης 25 Αυγούστου, στην Αθήνα, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και την γ.γ. Υποδομών Μαρία – Ελλη Γεράρδη.

Για το εν λόγω ζήτημα ήδη έχει υπάρξει προεργασία από τον γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Γιάννη Ξιφαρά, δήλωσε ο Π. Νίκας, ο οποίος ενημέρωσε παράλληλα τον υφυπουργό για την καλή πορεία της επανεκκίνησης της σιδηροδροµικής γραμμής Κορίνθου – Αργους και του κλάδου Αργους – Ναυπλίου.

Στη συνάντηση συζητήθηκε ακόμα, μεταξύ άλλων, το έργο που αφορά στη σύνδεση του Αργους και του Ναυπλίου µε τον αυτοκινητόδρομο Α7, μέσω της βελτίωσης της επαρχιακής οδού από κόμβο Αρχαίας Νεμέας – Δερβενάκια – Μυκήνες, η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών για το οποίο γίνεται στις 9 Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, διερευνήθηκε η ενδεχόμενη υπαγωγή του έργου στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου δεδομένου ότι το νέο ΠΕΠ Πελοποννήσου 2021 – 2027 προβλέπει εξαιρετικά περιορισμένες πιστώσεις για οδικούς άξονες.     
Ακόμα, τη συνάντηση απασχόλησε και το πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης του οδικού δικτύου Πελοποννήσου, για το οποίο προβλέπεται πίστωση 71.000.000 ευρώ, ενώ η δημοπράτηση από την Περιφέρεια προγραμματίζεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Εξ άλλου, υπήρξε ενημέρωση ότι ολοκληρώθηκε η μελέτη για το έργο της παράκαμψης του Πεταλιδίου, στον οδικό άξονα Τζάνε – Καλαμάκι, στη Μεσσηνία, ενώ διαπιστώνεται ότι τελικά απαιτούνται λιγότερα χρήματα από όσα αρχικά είχε εκτιμηθεί. Υπενθυμίζεται ότι η σχετική πίστωση πρόκειται να διατίθεται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ακόμα, συζητήθηκε στη συνάντηση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα με τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Καραγιάννη, το θέμα του αντιπλημμυρικού έργου στην Καλαμάτα.

Οπως έγινε γνωστό, εκφράστηκε η πρόθεση της κυβέρνησης να αναμένει να ολοκληρωθεί η διαδικασία γνωμοδότησης του Περιφερειακού Συμβουλίου και να συζητήσει σχετικά στη συνέχεια, προκειμένου να αποφευχθούν διενέξεις και τα 80.000.000 ευρώ που διατίθενται να αξιοποιηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο για την αντιπλημμυρική προστασία της μεσσηνιακής πρωτεύουσας και της ευρύτερης περιοχής, ενώ από την πλευρά του ο περιφερειάρχης εξέφρασε την βεβαιότητα ότι θα προκύψουν κοινά αποδεκτές λύσεις.

Σάββατο 27 Αυγούστου 2022

Σχετικά με τον εγκλωβισμό Λεωφορείου λόγω μεγάλου όγκου ομβρίων υδάτων





Η Ο.ΣΥ. Α.Ε. αναφορικά με τον εγκλωβισμό Λεωφορείου λόγω μεγάλου όγκου ομβρίων υδάτων ενημερώνει ότι:

Στις 14:45 στην γέφυρα της παλιάς παραλιακής στο ρεύμα προς Πειραιά (στο ύψος του Ιδρύματος “Σταύρος Νιάρχος”) και ενώ το όχημα εκτελούσε κανονικά το δρομολόγιό του εφόσον δεν υπήρχε απαγόρευση διέλευσης, μέσα σε λίγα λεπτά μεγάλος όγκος υδάτων από τα παρακείμενα έργα άρχισε να πλημμυρίζει τη γέφυρα με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα του οχήματος. Άμεσα και με ψυχραιμία ο οδηγός αποβίβασε τους επιβάτες και ενημέρωσε την Πυροσβεστική καθώς και την αρμόδια υπηρεσία της Εταιρείας.

Επισημαίνουμε ότι η Ο.ΣΥ. Α.Ε. διαθέτει Σύστημα Παρακολούθησης των Οχημάτων, προκειμένου να μπορεί να αντιμετωπίζει προβλήματα, ενώ υπάρχουν Συγκεκριμένες Οδηγίες μέσω Τηλεματικής σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών καθώς και για την οδηγική συμπεριφορά σε ακραία καιρικά φαινόμενα, τις οποίες και ακολούθησε επιτυχώς ο εν λόγω οδηγός. Επιπλέον οι Οδηγίες αυτές εξειδικεύτηκαν περαιτέρω λόγω της αναμενόμενης κακοκαιρίας.

Βασική προτεραιότητα της Εταιρείας ήταν και είναι η ασφαλής μεταφορά του επιβατικού κοινού. Οι κακοπροαίρετες αναφορές δεν προσφέρουν καμιά υπηρεσία στους πολίτες, ούτε και στους εργαζόμενους, οι οποίοι προσπαθούν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους με επαγγελματισμό και ευθύνη.

Παρασκευή 26 Αυγούστου 2022

O Κωνσταντίνος Ταγγίρης νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ

     Σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας, ως εκπρόσωποι του ελληνικού δημοσίου, όρισαν ως μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Α.Σ.Θ τους:Κωνσταντίνο Ταγγίρη του Θωμά, ως Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο
Άγγo Μόσχο του Απόστολου, ως μέλος διοικητικού συμβουλίου, εκπρόσωπο των εργαζομένων.

Ο κ. Ταγγίρης, είναι Οικονομολόγος μελετητής επιχειρησιακών σχεδίων με 26 χρόνια εμπειρίας, έχει διατελέσει σε θέσεις ευθύνης ως Σύμβουλος διαχείρισης οικονομικών υπηρεσιών σε ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, ενώ έχει ιδιαίτερη εμπειρία ως συντονιστής σχεδίων που αφορούν Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού.

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

Σκούπα ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΚΟ και Α.Ε. του Δημοσίου





Με σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών επιβάλλονται κανόνες του ιδιωτικού τομέα για προσλήψεις, αμοιβές και εργασιακές σχέσεις, συμβάσεις και προμήθειες, δημόσια εποπτεία και έλεγχος, πιστοληπτική αξιολόγηση και χρηματοδότηση ● Η ιδιωτικοποίηση «αναγγέλλεται» με απόφαση υπουργού και χωρίς όριο μετοχικού ποσοστού ● Το νομοσχέδιο έχει όλα τα χαρακτηριστικά «διευθέτησης εκκρεμοτήτων» σε προεκλογικό χρόνο και προετοιμασίας του εδάφους για πιθανή ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ των μεταφορών εν ευθέτω χρόνω, η οποία προς το παρόν προαναγγέλλεται ως δικαιοδοσία του υπουργού Οικονομικών

Τρίτη 23 Αυγούστου 2022

Ενέσεις ρευστότητας σε ΟΑΣΘ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΟΣΕ από το υπουργείο Μεταφορών



Σε συμπληρωματικές αποφάσεις για την ανάληψη επιχορηγήσεων σε εποπτευόμενους φορείς προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με αυτές και εξαιτίας της αύξησης του ποσοστού διάθεσης στο 100%, ο ΟΑΣΘ θα λάβει 5 εκατ., ο ΟΣΕ 4,5 εκατ., η ΟΣΥ 12,4 εκατ. και ο ΟΑΣΑ 3,15 εκατ.

Δευτέρα 22 Αυγούστου 2022

Νέα έκκληση του ΣΑΤΑ προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την πάταξη της πειρατείας

Πολλαπλασιάζονται τα φαινόμενα πειρατείας στα ταξί, σύμφωνα τα όσα καταγγέλλει το ΣΑΤΑ, το οποίο καλεί το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να αναλάβει δράση.

Όπως υποστηρίζει το ΣΑΤΑ, τα φαινόμενα πειρατείας είναι διαδεδομένα στο αεροδρόμιο, στο λιμάνι του Πειραιά, στο Μοναστηράκι και στα πρακτορεία των ΚΤΕΛ, καθώς απουσιάζουν οι εντατικοί έλεγχοι της Αστυνομίας.
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ

Παρά το γεγονός ότι το ΣΑΤΑ ενημέρωσε όλες τις ελεγκτικές αρχές (και τα συναρμόδια υπουργεία) και ζήτησε μόνιμη και αυστηρή επιτήρηση σε σημαντικούς σταθμούς της πόλης, εντούτοις τα φαινόμενα πειρατείας όχι μόνο δεν μειώθηκαν, αντιθέτως πολλαπλασιάστηκαν.

Το αεροδρόμιο, το λιμάνι, το Μοναστηράκι, τα Πρακτορεία, έγιναν η γη της επαγγελίας για τους αετονύχηδες. Αστυνομία απούσα, κυβέρνηση αδιάφορη, είναι ό,τι ακριβώς χρειάζονται οι απατεώνες για να δρουν ανεξέλεγκτα και ανενόχλητα.

Ως Συνδικάτο ολοκληρώσαμε το πρώτο στάδιο της αντίδρασής μας. Ενημερώσαμε τους πάντες για το τι συμβαίνει.

Από δω και στο εξής- και αφού κανείς αρμόδιος δεν ασχολείται με την υποκλοπή έργου και την πειρατεία- είμαστε υποχρεωμένοι να προστατέψουμε μόνοι μας το μεταφορικό μας έργο, όχι για να γίνουμε ήρωες, αλλά για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε.

Για κάποιους η δουλειά μας είναι ασήμαντη, αλλά για μας είναι το ΑΛΦΑ και το ΩΜΕΓΑ.

Κάνουμε για τελευταία φορά έκκληση στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και ζητάμε από τον Υπουργό Παναγιώτη Θεοδωρικάκο να λάβει όποια και όσα μέτρα απαιτούνται για να σταματήσει αυτή η κατάσταση.

Πρόθεση του Συνδικάτου είναι να κυνηγήσει με κάθε μέσο και με κάθε τρόπο, όποιον δεν σέβεται το νόμο και κλέβει την δουλειά μας. Εάν αυτά τα φαινόμενα δεν εξαλειφθούν τότε σημαίνει ότι κάποιοι έχουν εξασφαλίσει εύνοια και κάλυψη. Ως εδώ όμως.

Δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια…

Πέμπτη 18 Αυγούστου 2022

Αστικό λεωφορείο αφήνει πίσω του «ντουμάνι» και προκαλεί αντιδράσεις

Η έλευση «νέων» λεωφορείων στην Αττική δεν άλλαξε σημαντικά την εικόνα στους δρόμους, με τα καυσαέρια να εξακολουθούν να πνίγουν τους διερχόμενους προκαλώντας εύλογα ερωτήματα και αντιδράσεις.

Το πρόβλημα της περιβαλλοντικής ρύπανσης στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας αφορά όλους μας και από την προσπάθεια περιορισμού ενός φαινομένου που έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες δεν θα πρέπει να εξαιρείται κανείς.

Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που η πολιτεία εστιάζει στην εφαρμογή παρωχημένων και αναποτελεσματικών μέτρων, όπως αυτό του Δακτυλίου, αφήνει ανεξέλεγκτη την κυκλοφορία κακοσυντηρημένων οχημάτων παλαιότερης τεχνολογίας, είτε αυτά είναι λεωφορεία και φορτηγά είτε ταξί.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων με την προμήθεια «νέων» θα άλλαζε προς το καλύτερο την εικόνα στους δρόμους της Αθήνας, αυτό δεν συνέβη καθώς μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα τα «νέα» οχήματα των αστικών συγκοινωνιών περιήλθαν στην ίδια, κακή κατάσταση ρυπαίνοντας ανεξέλεγκτα το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον.

Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, τα οποία εισήχθησαν στη χώρα μας ως μεταχειρισμένα είναι προδιαγραφών Euro 5, γεγονός που σημαίνει ότι διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα ώστε να μην εκλύονται στο περιβάλλον ρύποι όπως η αιθάλη και τα μικροσωματίδια.

Βέβαια για να συμβεί αυτό θα πρέπει ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου θα πρέπει και το καύσιμο, στην προκειμένη περίπτωση το diesel, να βρίσκεται εντός των προβλεπόμενων προδιαγραφών και η λειτουργία του κινητήρα και των συστημάτων συγκράτησης ρύπων να μην αποκλίνει από την περιγραφή της… ορθής.

Στην προκειμένη περίπτωση είναι εμφανές ότι κάποια ή κάποιες από τις παραπάνω προϋποθέσεις δεν πληρούνται, καθώς τα καυσαέρια του εν λόγω λεωφορείου παραπέμπουν σε όχημα παλαιότερης τεχνολογίας.

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2022

Χρωστάνε 3,5 εκατ. ευρώ οι παλιοί μέτοχοι του ΟΑΣΘ

 Κόλαφος η έκθεση του ανεξάρτητου εκτιμητή ● Καυτά ερωτήματα για τη σκανδαλώδη πρακτική του υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, που κρατούσε επί δυόμισι χρόνια κρυμμένη την αποτίμηση του οργανισμού από την Grant Thornton, αντί να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να καταλογιστούν οι οφειλές προς το Δημόσιο ● Στον αέρα και η αγωγή του ΟΑΣΘ κατά του προμηθευτικού συνεταιρισμού «Ηρακλής», όπως και η προσφυγή στην Ε.Ε. για παράνομες κρατικές ενισχύσεις



Οι μέτοχοι του κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ χρωστάνε τελικά στο Ελληνικό Δημόσιο 3,5 εκατομμύρια ευρώ τουλάχιστον, αφού υπάρχουν πάντα και αυτοί που υποστηρίζουν ότι το χρέος τους είναι δεκάδες εκατομμύρια. Ο καταλογισμός όμως ήρθε με την επισημότερη μορφή που θα μπορούσε να έχει, δηλαδή μέσα από την έκθεση αποτίμησης της Grant Thornton, της εταιρείας που είχε αναλάβει με διαγωνισμό το σχετικό έργο.

Δυόμισι ολόκληρα χρόνια κρατούσε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας την έκθεση ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αλλά το μυστικό διέρρευσε μόλις το πήρε στα χέρια του πρώην μέτοχος με δικαστική απόφαση. Πλήρης αφωνία συνόδευσε τη δημοσίευση. Υπουργείο, ΟΑΣΘ, μέτοχοι σιώπησαν, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται σήμερα με νέα στάση εργασίας (11 π.μ.-3 μ.μ.) η οποία καταδεικνύει την… επιτυχία των κυβερνητικών χειρισμών.

Μπορεί στα χρόνια που ακολούθησαν την κρατικοποίηση του οργανισμού οι μέτοχοι αλλά και οι σημερινοί κυβερνητικοί να μιλούσαν για «δήμευση περιουσιών», ωστόσο η έκθεση της Grant Thornton -αποκαλύφθηκε από την εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής»- όχι μόνο τους διαψεύδει, αλλά δείχνει ανάγλυφα ότι ο ΟΑΣΘ ήταν ένας χρεοκοπημένος οργανισμός με κατεστραμμένο στόλο οχημάτων και πολλές αμαρτίες. «Η τελική αξία της αποτίμησης καταλήγει μηδενική» λέει στο τελικό της συμπέρασμα η Grant Thornton, σημειώνοντας πως «από τη διενεργηθείσα εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων του Οργανισμού και των αναπροσαρμογών που πραγματοποιήθηκαν σε κονδύλια της Κατάστασης Οικονομικής Θέσης, όπως παρουσιάζονται στη συνέχεια και λαμβάνοντας υπόψη τα όσα προσδιορίζονται στο άρθρο 25 του Ν. 4482/2017, η αναπροσαρμοσμένη αξία των Ιδίων Κεφαλαίων εκτιμήθηκε σε ποσό μείον €3.507.029».


Από κοντά βέβαια η εταιρεία θυμίζει την αγωγή του ΟΑΣΘ κατά του Συνεταιρισμού «Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ο ΗΡΑΚΛΗΣ» Συν.Πε.» συνολικού ποσού €10.852.402 ως αποζημίωση λόγω αδικοπραξίας. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα 10 εκατομμύρια για τα οποία ο ΟΑΣΘ με την παρούσα διοίκηση ήρθε σε συμφωνία -δεν έχει διαψευστεί ακόμη η σχετική είδηση- με τον «Ηρακλή». Είναι και τα 120 εκατομμύρια των παράνομων κρατικών ενισχύσεων, υπόθεση που παρά τη σπουδή της κυβέρνησης να αποσύρει από την Ευρωπαϊκή Ενωση τη σχετική προσφυγή, αυτή δεν έχει ακόμη πλήρως αποσυρθεί.

Το ερώτημα γιατί ο κ. Καραμανλής κράτησε σαν επτασφράγιστο μυστικό τη συγκεκριμένη έκθεση για 2,5 χρόνια -η έκθεση κατατέθηκε τον Φεβρουάριο του 2020-, γιατί δεν πήγε ως όφειλε στο Εφετείο για να προχωρήσουν οι καταλογισμοί, έχει, εκ του αποτελέσματος κρίνοντας, μια απλή απάντηση. Δεν ήθελε να πιέσει τους μετόχους με τους οποίους υπάρχει στενή εκλογική σχέση, έχουν δοθεί προεκλογικές υποσχέσεις οι οποίες είναι αδύνατο σήμερα να τηρηθούν, οπότε γίνονται προσωρινές «διευκολύνσεις». Κι ακόμη δεν ολοκληρώνεται η εκκαθάριση του οργανισμού -αν και ο νόμος προέβλεπε ολοκλήρωση στο τέλος του 2019-, αντιθέτως δίνονται συνέχεια παρατάσεις, μάλιστα διακινείται η πληροφορία ότι με νέα τροπολογία σχεδιάζεται καινούργια παράταση ώς και το τέλος του 2023.

«Με την έκθεση αποτίμησης της αξίας του ΟΑΣΘ καταρρίπτεται το αντιΣΥΡΙΖΑ αφήγημα της κυβέρνησης, καθώς αποδεικνύεται περίτρανα ότι εάν το 2017 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε παρέμβει δραστικά, ο ΟΑΣΘ θα είχε χρεοκοπήσει, οι εργαζόμενοι θα οδηγούνταν στην ανεργία και η πόλη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες» είπε ο Χρήστος Γιαννούλης, αναπληρωτής τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

«Δικαιώθηκε πλήρως η παρέμβαση της κυβέρνησης» λέει στην «Εφ.Συν.» ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, παρατηρώντας ότι «ο ΟΑΣΘ αποδεικνύεται ότι ήταν χρεοκοπημένος και επιχειρησιακά ανίκανος να αντεπεξέλθει στις ανάγκες και την εξυπηρέτηση της Θεσσαλονίκης. Ο στόλος οχημάτων ήταν πρόωρα γηρασμένος και χωρίς καμιά προσπάθεια συντήρησής του. Υπήρχε μεγάλο ποσοστό ακινησίας οχημάτων που συνεπαγόταν τεράστια απώλεια εσόδων. Αυτά παραλάβαμε. Σε τούτα δεν συνυπολογίζονται βέβαια α) οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις 120 εκατομμυρίων και β) τα υπερβολικά μισθώματα που εισέπραττε από τον ΟΑΣΘ ο συνεταιρισμός των μετόχων «Ηρακλής». Αυτά μένουν ανοιχτά προς διεκδίκηση από μια άλλη κυβέρνηση».

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

Άλλη μία αρνητική πρωτιά για την Ελλάδα: Διαθέτει τον γηραιότερο στόλο λεωφορείων της Ευρώπης


Τον παλαιότερο στόλο  λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαθέτει η Ελλάδα, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία της ACEA.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020, σε ολόκληρη την Ευρώπη πλέον ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων είναι στα 12,8 έτη. 

Αναφορικά με τα λεωφορεία με ηλικία άνω των 19 χρόνων, τα ελληνικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα της ΕΕ, ενώ σύμφωνα με την ACEA μόλις έξι χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.

Επιδοτήσεις σε ΓΕΦΥΡΑ, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Ολυμπία Οδό για τα περσινά lock down στις μετακινήσεις


Επιδότηση για το α’ εξάμηνο του 2021, λόγω των περιορισμών και των απαγορεύσεων που επιβλήθηκαν στις μετακινήσεις για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, ενέκρινε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε εταιρείες διαχείρισης αυτοκινητόδρομων.

Συγκεκριμένα, η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ θα λάβει 6,02 εκατ. ευρώ, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου 6,56 εκατ. ευρώ και η Ολυμπία Οδός 17,8 εκατ. ευρώ.

Παρασκευή 15 Απριλίου 2022

Οι ειδήσεις της Παρασκευής: δεν κυκλοφορούν όλα τα λεωφορεία του leasing, οι μάσκες παραμένουν στα ΜΜΜ

Με μάσκες στα ΜΜΜ ή χωρίς; Η αναστολή του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μασκών προστασίας στους εσωτερικούς χώρους που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουνίου, θα έχει και εξαιρέσεις οι οποίες θα διευκρινιστούν προσεχώς, σύμφωνα με τις χτεσινές δηλώσεις του Υπουργού Υγείας κ. Πλεύρη. Μία προφανής εξαίρεση μάλλον θα είναι τα νοσοκομεία και τα ιατρεία, αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι μάσκες θα παραμείνουν υποχρεωτικές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή όχι. Δεδομένου όμως του ότι ο συνωστισμός θεωρείται δεδομένος το καλοκαίρι λόγω και των θερινών προγραμμάτων δρομολογίων, όλα δείχνουν πως οι μάσκες θα παραμείνουν υποχρεωτικές.

Νέοι συρμοί για τον Προαστιακό: Η αγορά 10 νέων συρμών για προαστιακά δρομολόγια καθώς και η αναβάθμιση όλων των τρένων που κυκλοφορούν ήδη προβλέπεται στη νέα σύμβαση που υπεγράφη χτες μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα, αναμένονται και επενδύσεις από την εταιρεία σε νέα συστήματα πληροφόρησης επιβατών. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αναφορά στην ενίσχυση του τροχαίου υλικού για τα προαστιακά δρομολόγια. Πλέον αναμένουμε να δούμε και ποιο θα είναι το νέο πρόγραμμα δρομολογίων, καθώς και πότε αυτό θα εφαρμοστεί. 

Ποινικές ρήτρες για leasing λεωφορείων: Στην ενεργοποίηση ποινικών ρητρών προχώρησε το Δ.Σ. της ΟΣΥ προς τις τρεις εταιρείες του leasing, καθώς, όπως αποδείχθηκε οι εταιρείες τελικά δεν διέθεσαν επαρκή αριθμό λεωφορείων για κυκλοφορία, σύμφωνα με τα προσυμφωνημένα. Έτσι, επιβλήθηκε συνολικό “πρόστιμο” ύψους 454.819,18 ευρώ με ΦΠΑ που αφορά τις 9 πρώτες συμβατικές περιόδους. Όσον αφορά τις πληρωμές τώρα, 2.428.376,81 ευρώ με ΦΠΑ θα λάβουν οι τρεις εταιρείες για την έβδομη, όγδοη και ένατη συμβατική Περίοδο Παρακολούθησης, 1.930.501,39 ευρώ με ΦΠΑ θα λάβουν συνολικά για την δέκατη και εντέκατη Συμβατική περίοδο.


Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Πώς η μάχη για τα λεωφορεία κινδυνεύει να περιοριστεί σε Τούρκους και Κινέζους

-Ποια τύχη μπορεί να έχουν οι Ισπανοί της Irizar, οι Βέλγοι της Van Hool και οι Ιταλοί της IVECO όταν έχουν απέναντι τους Κινέζους των BYD και YTONG αλλά και την Industria Italiana Autobus με τους Τούρκους μετόχους της Karsan; Γιατί τελικά απείχαν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η πολωνική Solaris, η Volvo και η Mercedes; Ο μεγάλος διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών, ύψους 383,5 εκατ. ευρώ, για τα 750 νέα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ προχωράει χωρίς τα βαριά ονόματα. Κυρίως γιατί οι μεγάλοι θεώρησαν πως δεν είχαν καμιά ελπίδα απέναντι στους Κινέζους σε επίπεδο οικονομικών προσφορών. Και δεν περισσεύουν οι μικροεπεξεργαστές όπως γνωρίζουν και οι Έλληνες αγοραστές οχημάτων που περιμένουν επί μήνες. Η μάχη θα δοθεί σε επίπεδο τιμών και οι ισχυροί δεν ήθελαν να τη δώσουν. Εκτός από κάποιους που έχουν πλεονεκτήματα όπως οι Ιταλοί της Industria Italiana Autobus, τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της οποί
ας είναι η τουρκική Karsan.

Υπεγράφη η νέα 15ετής σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 500 εκατ. ευρώ με δεσμεύσεις για επενδύσεις





Νέα σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας, δηλαδή νέα συμφωνία για τις λεγόμενες άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, υπέγραψαν σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και ο Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Country Manager/Greece, κ. Maurizio Capotorto.

Παρόντες στην υπογραφή της συμφωνίας ήταν επίσης η Πρέσβυς της Ιταλίας κυρία Patrizia Falcinelli και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθηγητής Dario Lo Bosco, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για της Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και ο Γεν. Γραμματέας Μεταφορών κ. Ιωάννης Ξιφαράς.

Κυριακή 3 Απριλίου 2022

Θεσσαλονίκη: Τέλος του 2023 θα λειτουργήσει το Μετρό

Τη δέσμευσή του ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει ενιαία στο τέλος του 2023 και ο Έλληνας πρωθυπουργός «δεν θα εγκαινιάσει μουσαμάδες αλλά το Project ολοκληρωμένο», ανέλαβε εκ νέου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας από το βήμα του προσυνεδρίου της ΝΔ που γίνεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη.

Σάββατο 2 Απριλίου 2022

Πριν το τέλος του 2022 η προκήρυξη της επέκτασης του μετρό προς Ίλιον. 3 νέοι σταθμοί, 350 εκατ. το κόστος


Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022

Σχέδιο έκτακτης ανάγκης στον ΟΑΣΑ ενόψει πιθανής αύξησης αναρρωτικών αδειών λόγω Όμικρον

 Στόχος να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργεία των αστικών συγκοινωνιών                           

Σχέδιο για την αντιμετώπιση ενδεχόμενης αύξησης αναρρωτικών αδειών των εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λόγω της μετάλλαξης Όμικρον έχει εκπονήσει ο ΟΑΣΑ. 

Σύμφωνα με τον Οργανισμό, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση της διοίκησης, η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών θα διασφαλιστεί σε κάθε περίπτωση με τη βέλτιστη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού του ΟΑΣΑ. 
Ειδικότερα, έχουν εκπονηθεί εναλλακτικά προγράμματα δρομολόγησης λεωφορείων και συρμών, που θα ανταποκρίνονται σε διάφορα σενάρια μείωσης του αριθμού των διαθέσιμων οδηγών, αλλά και ανάλογα με την επιβατική κίνηση, η οποία εκτιμάται ότι συνολικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα είναι μειωμένη λόγω της πανδημίας. 
Τα ειδικά αναλυτικά προγράμματα δρομολόγησης έχουν σχεδιαστεί για όλες τις γραμμές του δικτύου, με προτεραιότητα στις γραμμές υψηλής ζήτησης κατά τις ώρες αιχμής, λαμβάνοντας υπόψη την εκτιμώμενη, ανά σενάριο, διαθεσιμότητα των οδηγών. Κατ' αυτόν τον τρόπο, ανάλογα με την επιβατική κίνηση και την κινητικότητα των πολιτών, όπως αναμένεται να διαμορφωθεί λόγω αύξησης των κρουσμάτων, θα εξακολουθήσει να παρέχεται ικανοποιητικό επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης. 
Από την ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ λαμβάνονται ήδη όλα τα απαραίτητα λειτουργικά μέτρα, ώστε να είναι διαθέσιμο, στο μέγιστο δυνατό, το προσωπικό που δύναται να εργαστεί, υπό τις έκτακτες αυτές συνθήκες. 
Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή έχουν ληφθεί και εφαρμόζονται αδιαλείπτως μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κατά την ώρα της εργασίας τους. Υπογραμμίζεται επίσης, η σημασία της χρήσης μάσκας αυξημένης προστασίας σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμοδίων αρχών. Σημειώνεται δε, ότι καθώς η εξέλιξη της πανδημίας είναι δυναμική, ο σχεδιασμός του ΟΑΣΑ θα αναπροσαρμόζεται διαρκώς ανάλογα με την κατάσταση. 
Τέλος, σύμφωνα με τον Οργανισμό, ο σχεδιασμός αφήνει περιθώρια ευελιξίας και λαμβάνει υπόψη διάφορα πιθανά σενάρια για αύξηση των κρουσμάτων στη χώρα μας.

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

Απομακρύνθηκαν 3.862 εγκαταλελειμμένα οχήματα από τους δρόμους της Αθήνας

Παρατείνεται η προθεσμία για την απόσυρση λεωφορείων και ταξί λόγω ορίου ηλικίας, ρύθμιση για την αποζημίωση των ΚΤΕΛ από τον ΟΑΣΑ

Υπερψηφίστηκε από την Βουλή το Νομοσχέδιο ” Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών”

Χτες, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατέθεσε τροπολογίες που αφορούν και τις μεταφορές καθώς και νομοτεχνικές βελτιώσεις.

Συγκεκριμένα, με το δεύτερο άρθρο της δεύτερης τροπολογία προβλέπεται η παράταση των ορίων ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία οχημάτων των φορέων παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ), ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ειδικών τουριστικών λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης ανοικτού τύπου, σχολικών λεωφορείων ιδιωτικής χρήσης, επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) και επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) με οδηγό του ν. 4093/2012 ως και τις 31 Δεκεμβρίου 2022 Η συγκεκριμένη πρόβλεψη ισχύει αποκλειστικά και για όσα οχήματα ο χρόνος κυκλοφορίας τους έληγε ή θα λήξει το 2020, 2021 και 2022.

Επίσης, όπως ορίζει το άρθρο 1, και προκειμένου τα ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει δρομολόγια του ΟΑΣΑ να αποζημιωθούν για το μήνα Οκτώβριο του 2020, ορίζεται πως «κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας […], η έναρξη ισχύος της σύμβασης ανάθεσης εκτέλεσης αστικών και ειδικών τοπικού χαρακτήρα δρομολογίων στην περιοχή αρμοδιότητας Ο.Α.Σ.Α., από την ημερομηνία υπογραφής της (7.10.2020) και όχι από την ημερομηνία ανάρτησής της (5.11.2020) στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.), η οποία (σύμβαση) συνήφθη μεταξύ του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), της ΚΤΕΛ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε. και της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρία» (Ο.ΣΥ. Α.Ε.), ως εκ τρίτου συμβαλλόμενης.»